Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: 2025, zárás
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Pajac: 27 ezer kilométerrel közelebb, mint átlagosan
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
"Itt azért felmerülnek problémák, akár jogi, akár biztonsági szempontból."
??? Hogy jön ide ez a téma, mi alapján gondolod ezt? Mindegy is, mert egyrészt nonszensz, másrészt irreleváns ez a gondolat, ugyanis a DLSS az NV saját terméke, nyilván ők azért készítették ilyen felhasználóbarátra és modulárisra, mert nincs jogi akadálya. Ha lenne bármi jogi akadálya, szerinted így tervezték volna? Ennyire ne nézzük már hülyének az NV-t. A másik dolog, hogy a felhasználók, játékosokat a legkisebb mértékben sem érdekli ez a kérdés, ők használni akarják és kész és erre az NV meg is adja a lehetőséget.
"Nyilván látták, hogy a kézi DLL cserélgetés problémás, megoldották, bár azért nem az igazi, hogy csak fejlesztői jóváhagyással működik. Persze, hogy ez mennyire jó, azzal lehetne vitatkozni. "
Tehát a DLSS verzióit mind a fejlesztő, mind a játékosok szabadon változtathatják, e mellé pedig automata frissítésre is van lehetőség. Ennél jobb megoldást én elképzelni sem tudok, de szerintem te sem."Miért kéne átírják?
A nyílt forráskód nem csak az átírás lehetőségéről szól, hanem fontos a könnyebb hibakezelés, és hogy nincsenek külső DLL-ek sem."
Mert az AMD által szállított kód sok esetben sajnos nagyon gyenge képminőséget ad, és ha ez a helyzet, de te a játékodban FSR-el is jó képminőséget akarsz nyújtani, akkor nincs más lehetőséged, mint átírni a forráskódot, ami nem biztos hogy megéri az időt és energiát. Nincs külső DLL, ahogy nincs semmilyen lehetőség a verziók között egyszerűen váltatni, ahogy ezt elmagyaráztam korábban. Ha nem akarsz forráskóddal szöszmötölni (márpedig a legtöbb játékfejlesztő nagy valószínűséggel nem akar), akkor meg kell elégedj annyival, amit az AMD adott. Ez se a játékfejlesztőnek, se a játékosoknak nem jó."Ahelyett, hogy vennének egy normális videókártyát, amihez nem kellenek ilyen szuboptimális megoldások, és elbírja natívan.... Ha már fontos a minőség, ugyebár."
Ez terelés. Arról van szó, hogy ha a felhasználó upscaling-et szeretne használni, akkor melyikkel jár a legjobban. Itt egyértelműen a DLSS a nyerő. Amúgy meg vicces, hogy azt várod el a felhasználóktól, hogy ha kevés a sebesség, vegyenek rögtön erősebb VGA-t. Akinek kevés az RTX 4090 tempója natív felbontáson (pl.: 4K path tracing stb.), az hogyan vegyen gyorsabb kártyát? Nyilván sehogy.
"Egy kiadónak minden technológia beépítése plusz költség, amit utána karban is kell tartani. Persze, kiszúrásból is kimaradhat, de azért más szempontból ez is egy őrület, hogy ugyanarra a feladatra rakjanak bele 3-féle megoldást is. Aztán meg csodálkozunk, hogy a mai játékok tele vannak feature-ökkel, aztán a fele nem működik kiadáskor...."
Egyrészt sehol nem láttam konkrét számokat, de szerintem te sem, mivel ezek soha nem publikus adatok, az viszont tény, hogy a DLSS-t nagyon egyszerű beépíteni, egy tapasztalt játékkészítő pár perc alatt is be tudja építeni, az pedig nem lehet nagy költség. Ezen felül a Unity motorba már alapból bele is van integrálva natívan, míg UE-hez csak egy plugin kell és kész. A játékba való implementálás pont az FSR-nél problémásabb, időigényesebb. Unity-ban például olyan egyszerű beépíteni, hogy egy indie dev is hamar és könnyen meg tudja oldani.
"Említetted az Nv piaci részesedését, itt azért hozzátenném, hogy a DLSS-hez RTX kártya kell, ami nyilvánvalóan lényegesenen kevesebb, mint a teljes piaci részesedésük. Én ezt is hátránynak látom, a black box jelleg mellett."
Konkrét számokat megint csak nem tudunk, de figyelembe véve, hogy az RTX mobil fronton is jele van, szerintem nem túlzok, ha azt mondom, hogy milliós nagyságrendeben érdemes gondolkodni, továbbá ahol szükség lenne rá, ott a játékosok nagy részének RTX kártyája van, elég csak megnézni az interneten milyen sokan szeretnének DLSS-t olyan játékokba ahol csak FSR-t építettek be, továbbá egyre több modder is foglalkozik ezzel. A black box azért vicces, mert számodra és számomra, mint játékos, mint vásárló a legteljesebb mértékben irreleváns, hiszen már önmagában a játék is számodra egy black box, mert nem látod a forráskódját, de a DLSS forráskódját meg látni akarod? Minek? Mit akarsz vele? Fejlesztői szemmel sincs sok értelme, nem hogy egyszerű felhasználói szemmel. Tehát te elvágnád magad a legjobb minőségű felskálázó technikától csak azért, mert nem kapsz hozzá egy olyan dolgot (forráskód) amivel úgyse tudnál mit kezdeni? Még egyszer érdemes zárójelben megjegyezni, hogy a játék amivel játszol szintén egy black box. Azzal nincs problémád?

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- DUNE médialejátszók topicja
- Egérpad topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kuponkunyeráló
- Lecsap az S26 Ultra az Exynos 2600-ra
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kockázatmentesen a helyesebb testtartásért
- Napelem
- További aktív témák...
- GIGABYTE XTREME RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- EVGA FTW3 ULTRA RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X (10G-P5-3897-KR) Videokártya
- 27% - GIGABYTE RTX 3080 Ti OC 12GB GDDR6X GAMING Videokártya! BeszámítOK
- Sapphire PULSE AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB - Csere is
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Ryzen 5 8400F / 32GB DDR5 / RX 7800XT 16Gb / 1TB SSD!
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB White Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3661, 100% Akkum
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3464, 96% Akkumulátor
- Bomba ár! HP ProBook 450 G8 - i5-1135G7 I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
A nyílt forráskód nem csak az átírás lehetőségéről szól, hanem fontos a könnyebb hibakezelés, és hogy nincsenek külső DLL-ek sem."

