- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitblueduck: RTX 50-es széria PhysX támogatás nélkül. Tényleg akkora probléma?
- moongoose: Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Megint 3 hónap Disney+ akciósan :)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- skoda12: Webshopos átverések
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rabbitf_24
addikt
válasz
Malibutomi #1995 üzenetére
Lehetséges, de akkor miért él ez az opció, ha "köztudottan" nem működik?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a stabilitás a fő probléma. A kiszámíthatatlanság, ami ma a fejlesztőket a low-level API felé tolja. Azért nagy az érdeklődés egy ilyen koncepció iránt, mert ma a DX-ben az a legnagyobb gond, hogy megjósolhatatlan a működése. Annyira segíteni akar, hogy árt a fejlesztéseknek.
Sokszor kapják a fejlesztők, hogy nem tudnak többszálú kódot írni, így nem tudják kihasználni a többmagos processzorokat. Ez szinte általános nézet a PC-ben, hogy erre a piac képtelen. Eközben konzolon baromira jól kihasználják az erőforrásokat. A tudás és a tapasztalat tehát megvan, csak nincs normális többszálú végrehajtása az API-knak, illetve a driverekre annyi munka a szakad, hogy rengeteg rejtett szál akadályozza a programszálakat. -
tejeskifly
aktív tag
válasz
Rabbitf_24 #1993 üzenetére
jelenlegi driverel mi a gond?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A stabilitási gondok 95%-a arra vezethető vissza, hogy a fejlesztőnek szüksége van a sebességre és egyszerűen bevállal olyan optimalizálásokat, amelyeket meg lehet csinálni DX alatt például, de az MS határozottan nem ajánlja, mert nem garantálható az API stabilitása olyan körülmények között.
Amiket felsoroltál azok mind attól vannak, hogy az aktuális API-k még ma is úgy kezelik a VGA-kat, mintha TnT-k és Voodoo-k lennének. A driver pedig megpróbálja ezt a modellt olyan formába önteni, ahogy a mai hardverek valóban működnek.
Az új low-level API irányzatok lényegében csak azt teszik, hogy eldobják a régi kötöttségeket és úgy tekintenek a hardverekre, mint általános processzorok. Ennek értelmében egy modern API annyit tesz, hogy shadereket futtat a hardveren és kész.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Rabbitf_24 #1993 üzenetére
Tegyük hozzá hogy a CF-re lehet igaz amit írsz. Sok embernek ugyanúgy mint nekem esze ágában sincs két kártyát használni.
Nincs is gondom semmilyen játékkal, nincs fagyás, nem kell driverre várni. -
Taposo
aktív tag
Na de a játékélményt növelő stabilitásokra nincs szükség low level api-hoz, én még mindig ezt nem birom felfogni, a jelen PC-s játékok borzalmasak, össze vissza akadozó, tele mindenféle irracionális fps ingadozással, mindenféle driver hibával, de a lényeg hogy ostoba csilli villi efektek legyenek a játékban hogy rohamot kapj tőlük éjjel 3-kor, mert ha jól értem attól hogy a PC -is fel lesz hozva a konzolok szintjére(de hülyén hangzik ez
) attól a stabilitás nem fog változni csak az effekt minősége kinézete.Vagy lehetséges lenne hogy pl. a régi X 360-on a Halo 4 a játékmenet 99%-a stabilan nyomta a 30 fps-t, ez PC-n megoldható lenne pl. 60 fps-el az erősebb hardvernak köszönhetően most is ? Vagy csak egyszerűen b@sznak rá a fejlesztők, de lehetséges lenne a jelenlegi "felszines" api-val ?
-
Rabbitf_24
addikt
válasz
ricshard444 #1975 üzenetére
Drivert ne hagyjd ki, ahogy gbors is írta, ez a kulcsa az egész kérdéskörnek.
Hiába törekszik az AMD az újításokra, ha a lelke az egésznek, a driver nem áll rendelkezésre, vagy ha létezik is, akkor nem jó. A jövőre nézve lehet a mantle jó megoldás, nem is kérdés, de jelen esetben 1 játékban megy így vagy úgy, én ezt még nem nevezném áttörésnek. Inkább játszok a játékokkal már a megjelenés napján minden gond nélkül, minthogy várjak még hónapokat az optimált béta driverekre.Hűtést nem veszem ide, mert vannak jó custom megoldások mindkét oldalon.
(Személy szerint kifogtam zöld oldalon kb a legjobbat. Nyilván a ház szellőzése is hozzájárul a 28°C-os idle hőmérséklethez.)
-
DeadMeat
nagyúr
válasz
Locutus #1987 üzenetére
És minek hasonlítod össze a hangosságát. Tök szubjektív. Engem minden zavar ami forog.Passzív gépen kívül nekem minden más hangos. Baszhatod az nv ref hűtődet, nekem hangos.Az amd ref hűtőket dettó. Havert az sem zavarja ha ordít a gépe, neki az sem hangos. Akkor most mi van?
A házam mellett teljes terhelésen 4x decibelt mérek, más nem is hallja a gépem, de én amint belépek a szobába hallom és zavar. Hangos? Nekem igen. -
HSM
félisten
válasz
Locutus #1987 üzenetére
Személyesen nem volt szerencsém a 680 hűtőjéről, de másoknak igen: [link]
Terhelés alatt 43dbA nálam nagyon messze esik a halktól. A halk az nálam valahol itt kezdődik 36dbA-nál: [link].
Üresjáratban pedig nem az a baj, hogy hangos, hanem a nagy motorerejű mókuskerék miatt, amelyek soha nem lesznek olyan semleges hangszínűek, mint egy rendes, hagyományos kialakítású siklócsapágyas ventilátor. De ez a 290X is szép darab pl. halk módban, 78 fok és 34dbA: [link].Ez a kábelrendezés nem sznobéria, hanem egy hasznos dolog, sokkal jobban kering a levegő, ha nincs az útjában egy rakás kábel.
Nálam meg be se látni a gépbe, ugyanis belülről vastagon hangszigetelő habos tömör szálcsiszolt alumíniumlemez az oldallapom, nem egy bazári plexis vacak.
-
válasz
tejeskifly #1989 üzenetére
És most mi is a problémád?
Minek hasonlítanánk össze évekkel ezelőtti dolgokat?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a PC-t fel kell segíteni olyan technikai színvonalra, amivel a két új generációs konzol rendelkezik. A fejlesztőknek első a konzol, és minden kutatást arra végeznek. Abból pedig átjön a cucc PC-re, de ha nincs meg a technológiai alap ehhez (low-level API, dedikált hangprocesszor, HSA-szerű integráció), akkor a PC maximum a mobilokhoz készített port grafikailag feljavított verzióját kapja meg.
Az persze igaz, hogy AMD jobban érvényesül, ha a PC megkapja a konzolos új generációs tartalmakat. Az NVIDIA eközben jobban érvényesül, ha inkább mobil portokat kap a PC GameWorks és GPU PhysX effektekkel kiegészítve. Ez a felfogás a két cég szoftveres fejlesztésein egészen világosan látszik. -
Még egyszer megkérdezem, röviden, velősen: hallottál ár 680 óta nv ref hűtést? Mert nem úgy tűnik.
Egyébként szép meg jó amiket leírtál, be nemtom mit akarsz elmagyarázni velük. Nekem a kis kockában is 1000rpm-es 12cm-es AP15-ök vannak, hangtalanul. Procira kis víz van, lazán elfér, szintén nincs hangja. A GPU fan meg olyan fordulatra megy amire akar... sose hangos. Ez a kábelrendezős sznobéria is azoknak lehet csak szempont, akinek mutogatós ablakos házuk van. Abban jól néz ki persze. Az enyém meg be van építve a szekrénybe, így a kutyát nem érdekli mi van belül
-
már az első két mondatod üti egymást. javaslom, hogy nézz utána az értékrend fogalmának, és hogy ez mit jelent egy cég esetében
kötelesség meg az, amit a törvények leírnak. a többi opcionális. az meg még morálisan sem volt "'kötelessége" az AMD-nek, hogy CPU-sítsák az architektúrájukat - de ők az ilyenekben látják a növekedési potenciált most is, régebben is. követő piaci szereplőként amúgy ez logikus is. -
HSM
félisten
válasz
Locutus #1984 üzenetére
Évekig referenciahűtős kártyáim voltak, pont azért, mert gyengébb szellőzésű házaim voltak. Referencia Radeon HD3870, 4890, GTX 260, HD 5850, és egy referencia 7970-em is van. Igazából egyedül a 4890 volt elviselhetetlenül hangos, és emellé nem is éppen hűvös, az 5850 pedig igen halk volt és hűvös, és a 7970 sem vészes tuning nélkül, 2000rpm környékén megmarad 80 fok alatt, ami szsvz egyáltalán nem vészes.
Ugyanaz a vaporkamrás, igényes konstrukció, mint az NV modern refhűtőin.
Amúgy pedig az SFF-nél nagyobb méretű házra egész egyszerűen azért van szükség, hogy beférjen egy normális méretű processzorhűtő, és rendesen legyen helye szellőzni a VGA és HDD körül a levegőnek. Ugyanis ha nagyon kis helyen cserélsz ki sok levegőt, akkor bizony az nem lesz halk.
Megnézheted a házam, így néz ki belülről: [link].
A procin is alig teker a venti (passzívan is elmegy amúgy) a két 18cm-es venti 700rpm-en pedig nagyságrendekkel (nem vicc, tényleg) halkabban viszi ki a házból a meleget, mint bármilyen hátrafújós hűtős VGA. Az R9 280X Vapor-X kártyám pedig minimálisan alulfeszelve hajtom (1070/1550Mhz és 1,2V helyett 1000/1450-en 1,1V-on) és 70 fokot épphogy eléri 1600rpm-es ventivel, amit még közelről se hallani levett oldallappal. Feltett oldallappal pedig aztán végképp síri kuss van, hála a hangszigetelő habnak rajta. A tápom is passzív, azt is a ház ventik hűtik, kitűnően. Kisebb házban ezt nem tudod megcsinálni, mert a venti előtt a rácson már nagyobb zajt csap a venti szele, mint nekem a komplett gépem zaja.A kábeleket sem lehet egy SFF házban rendesen elvezetni a szél útjából. Halkan megjegyzem, a refi VGA-kon lévő nagy motorerejű (és motorhangú, golyóscsapágy esetén még plussz csapágyhang) mókuskerék üresben sem olyan halk, mint pl. egy ilyen Vapor-X hűtésen lévő kisebb motorerejű, siklócsapágyas hűtője.
Ami meg a winyókat illeti... Ritkán volt 2-3 foknál nagyobb delta az SSD-m és a szobahőfok között.
Ja, és bizonyítéknak, 15 perc Valley futás: [link]Szóval nem a sztereotípia beszél belőlem, hanem sokéves tapasztalat. Komoly különbség van az általad írt "nem hangos" és a síri kussban üzemelő gép között.
Halkan megjegyzem, már abból látszik, hogy nem vagy érzékeny a zajra, hogy van winyó a gépedben.
Én eladtam őket a hangjuk miatt, ami maradt 2TB-os kisebb forgási sebességű, azt pedig USB3-as külső házba tettem, és amikor csak lehet, lekapcsolom.
-
Ilyen megkötésekben az gondolkodik, aki még nem vágott bele...
Évek óta microATX kockában üzemel a gépem, alig van benne hely még a kábeleknek is, és csodák csodájára semmi gond. Amíg hagyományos hűtős kártyám volt, addig a winyok meg kb minden 5-10 fokkal is melegebb volt, mint mióta a hátra fújós 670FTW van. És egyáltalán nem hangos. Szal ideje átgondolni az AMD által kinevelt sztereotípiákat
Eszem ágában sincs többé hodály házat venni, aminek a fele üres.. minek. Persze ha 90 fokot okádó VGA-m lenne, akkor lehet hogy szükségszerű döntés lenne... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem értékrend. Az természetesen látszik, hogy az AMD elsők akar lenni az egyes API-k kihasználásában és támogatásában. Ezt évek óta teljesítik is. De ettől még ez nem értékrend, hanem a fejlődés elősegítése. Aki nem így tesz az fékezi a fejlődést. Szóval ez itt egy kötelesség az adott cégtől, hogy a piac ne egy helyben toporogjon, hanem fejlődjön. Aztán persze lehet magyarázni, hogy az csinálja jól, aki nem fejleszt, mert csak, de ettől még a szabványba az egyes funkciók akár követelményként, vagy akár opcionálisan nem véletlenül kerülnek be. Azokat megszavazzák a GAB/Khronos tagok, ráadásul legalább 4-5 évvel a bekerülés előtt, tehát meglepetés senkit sem ér.
-
úgy látom, nem nagyon sikerült fogni, amit írtam
én a cégek értékrendjéről beszéltem, és arról, ami ebből a termékekben megjelenik, Te meg jössz a legfrissebb architektúrával, és ezredszer is leírod ugyanazt a mantrát a PC-s piac jelenéről / jövőjéről. megsúgom, hogy amit írtam, az 6-7 éve is ugyanúgy jellemző volt a két cégre, és ha már ide akarjuk keverni az architektúrákat, akkor azok, amik akkor mentek, már 10 évvel ezelőtt lettek tervezve.
plasztikus példa: a 2007-ben vásárolt HD2600XT-met nagyon szerettem, a játékok zömében sokkal gyorsabb volt, mint az előtte lévő 7300GT OCOCOC. viszont amikor nekikezdtem a Deus Ex-nek - na, akkor lefagyott a mosolyom a 20-30 FPS láttán. bármit csináltam, nem lett több. jó volt a 2600XT, csak az nVidiás tesókája (8600GT, ha jól emlékszem) kiszámíthatóbban viselkedett. -
HSM
félisten
válasz
Locutus #1979 üzenetére
Az AMD-nek is vannak jó ref hűtői és az NV-nek is szarok.
Erről így nincs értelme beszélni, legfeljebb termékek megjelölésével.
Szerintem amúgy az összes referencia, kifújós termék hangos egy jobb nyitott hűtőshöz képest. Persze, aki igazán halk nagyteljesítményű gépben gondolkozik, ott az SFF szerintem alapból felejtős.
-
válasz
ricshard444 #1978 üzenetére
Baszki, te kérdezted mi a különbség... hát ez. AMD REF hűtő egy zajos szar, míg az NV teljesen jó.
És igenis számít. Nekem pl mivel SFF házba teszem. Meg az is, hogy 90 helyett max 70 fokon megy, és ezt nem szétteríti valahogy a házon belül, felfűtve a winyokat meg mindent, hanem egyből kitereli (halkan) hátulra.
De ha ez most arról szól, hogy minden nv előnyt elbagatelizálj valahogy, akkor ne fáradj, mert abban a vitában nem veszek részt. -
-
válasz
ricshard444 #1968 üzenetére
AMD-nél nem játszik a REF hűtő, igen. NV-nél meg egész más a helyzet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Mostantól még kevésbé lesz meg a best buy termék, mert rengeteg szubjektív tényező jön be. Én arra gondoltam a változások mellett, hogy az értékelés megmarad az objektív szempontok szerint, de a szubjektív tényezőket pár folyamatosan frissülő bejegyzéssel az olvasók elé tárjuk. Ennél jobb rendszer sajnos nincs.
-
-
sg22
senior tag
szerintem az dont itt is mint mindenhol, pl a mobiloknal is. kinek mire van szuksege. ott is az alapjan valasztasz. valakinek a true audio kell, valakinek a fiziksz, valakinek a kis fogyasztas, valakinek az ar, esetleg az ar/teljesitmeny, stb stb. lehetne sorolni orokke. ezert nincs olyan h ez a best buy vagy az. mi alapjan lenne? ez mindenkinek mast jelent, marmint a best buy.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ricshard444 #1971 üzenetére
Én ma már nagyon leegyszerűsítem a kérdést. A következő tesztplatformban is ez lesz benne. Itt már egységesség nem lesz, mert alapjaiban különböznek az architektúrák. Amit nézni kell, hogy az extrák közül NVIDIA PhysX és TXAA a fontosabb, vagy az AMD TrueAudio és Mantle, vagy az Intel PixelSync.
Mindhárom cégnek meglesz a játékfejlesztői támogatása ezeknél a technológiáknál. A hardverek teljesítménye eléggé közel van egymáshoz azonos árszinten, így az extrák eldöntik a választást. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt sosincs filozófiai felfogás. Legalábbis a tervezésnél biztos nincs, mert eleve a termékekkel piacokat célzol és nem filozófiai irányzatokat.
Az AMD és az NV között ma az a különbség, hogy pár éve egy válaszút elé kerültek. Az egyetlen dolog ami világos volt, hogy a PC-s VGA-piac nem viheti a hátán a termékportfóliót, mert szenvedni fog. A termékek eladhatók ide, de biztos bevételt kínáló és/vagy növekvő piac kell. Az utat mindketten kiválasztották. Az AMD berakta magát a konzolokba. Legalább 8 évig biztos bevétel ráadásul OEM konstrukcióban. Az NV kiszemelte magának az ultramobil boomot, ami nem olyan stabil bevétel, mert sok a konkurens, viszont masszívan növekvő piac.Ez itt tiszta üzlet. Az architektúra karakterisztikáján is látszik, hogy ultramobilba vagy konzolba tervezték.
-
-
válasz
ricshard444 #1966 üzenetére
egy "győzz meg" kérdésre én első reflexből azt válaszolnám, hogy győzzön meg a ...., nem vagyok sem AMD, sem nVidia sales-es
komolyabban, a fő különbség a két cég termékfilozófiája között, hogy az AMD innovatív, az nVidia konzervatív irányból közelíti a játékokat. az nVidiának az a fontosabb, hogy a jelen és a múlt megfelelően fedve legyen, az AMD igyekszik a közeli (vagy inkább távoli) jövőre koncentrálni.
ez a gyakorlatra úgy fordul le, hogy az nVidia terméknél pontosan tudod, hogy mit kapsz, ez jellemzően egy megbízható teljesítmény- és stabilitási szint, viszont fejlődési potenciál nincs benne. az AMD hajlamos hanyagabbul kezelni pl. a 3-4 évnél idősebb játékok kérdését, vagy az aktuális stabilitást, viszont lehet, hogy előjönnek valamivel 1-2 év múlva, amitől Neked piszok jó lesz (ld. Mantle). de az is lehet, hogy csak 3-4 év múlva jönnek elő, amikor már a jelenkori vásárlónak állatira mindegy.
szóval TLDR, hasonló ár/teljesítmény mellett a személyes beállítottság alapján érdemes dönteni. ha valakiben van kísérletező kedv és szeret a jövőre játszani, akkor mehet az AMD, ha valakinek az a fontos, hogy a VGA tegye a dolgát és rá se kelljen nézni vagy 1 évig, akkor jobban jár az nVidiával. -
tejeskifly
aktív tag
válasz
Locutus #1967 üzenetére
Ezek az első dolgok amik neked a videokártyánál felmerül mint kérdés? Teljesítmény, ár, ár/érték csak ezek után jön?
Hűtőből nem refet kell venni és gond megoldva. fogyasztás csak akkor érdekes, ha htpc-t akarsz építeni, ahhoz meg amúgysem kell dedikált vga. Akkora fogyasztás különbség nincs, hogy mondjuk rezsiben megérződjön a különbség két hasonló kategóriájú nv és amd között. (főleg miután nem járnak 0-24 max teljesítményen)
Driver gond van mindkét oldalon időnként. Szerencsére nem sikerült még olyanba belefutnom, ami tönkre tette volna a játékélményt vagy a hardvert, nv oldalon ez nem mondható el, ott szálltak el gpu-k a hibás driver miatt. (nem is egyszer)
Jelenleg, azzal, hogy ea az amd mellé tette le a voksát, illetve több nagyobb kiadó játékai is amd evolved logóval van ellátva, jelenleg amd a jobb választás játékra. Egyre fogynak az nvidia logoval ellátott játékok, illetve egyre inkább a b kategóriás játékok, amik még nvidia logoval indulnak, vagy használják a physx-et mondjuk.
-
válasz
Locutus #1967 üzenetére
Ref hűtő nem játszik, ha halkat szeretne az ember, 40-50W a felsőkategóriában nem releváns, ellenben az árat nem hoztad fel, ami elég nyomós kérdés.
Ha ezeket kizárjuk, mert valamilyen oknál fogva nincs gondod driveresen semelyik oldallal és egyedi hűtős modelleket nézegetsz + a tárcád teli van, akkor annyira redukálódik a kérdés, hogy melyikkel szimpatizáltok jobban és/vagy kifejezetten 1-2 epic cím miatt döntötök valamelyik mellett?
-
válasz
ricshard444 #1966 üzenetére
Hőtermelés, hang (ref hűtővel), fogyasztás... Mind az nv mellett szól. Még ha valami rejtélyes okból a driver kérdést ki is akarod hagyni...
-
Egy gondolat kering a fejemben, kíváncsi vagyok, hogy ti hogyan "győznétek meg" a következőről, ha már így leült a topik:
Mi szól egy GTX mellett az AMD-vel szemben?
A driveres gondokat most hagyjátok figyelmen kívül (az tagadhatatlan, hogy most én is megszívtam az új kártyámmal), azon felül van egy PhysX a dologban, utóbbit aláírom, hogy remek dolog, ahol még még bevetik néha.
Átlagos kérdés, kezdőbb számteches emberkéknél gyakran hallom ezt a "győzz meg" kérdést, sokszor fordítva.
-
válasz
tejeskifly #1962 üzenetére
azért az nagy kérdés, hogy az új DX az eddigiekhez hasonló inkrementális természetű lesz, vagy teljesen más. ha teljesen más, akkor nem szükséges továbbvinniük a jelenlegi fogalmakat, és miután az UAV egy virtuális erőforrás, nem feltétlen kell rá vonatkozó limitációkat sem tartalmaznia. az persze más kérdés, hogy az nV esetében a kevés UAV minden bizonnyal leképezhető valamilyen fizikai erőforrás szűkösségére, és bizonyos shadereket akkor sem fognak szeretni a DX11-es nVidia kártyák, ha a DX12-ben támogatottak lesznek. shit happens.
amúgy ezen szerintem még felesleges filozofálni - nagyon messze vagyunk még a DX12-től. sőt, lehet, hogy nem is az lesz a neve, hanem pl. DirectX One
-
stratova
veterán
válasz
tejeskifly #1962 üzenetére
Erre kíváncsi leszek. Ha egyáltalán nem futnának rajta egyes játékok, az okkal lenne bili-borogató hatással. Pl. egy GTX Titan Black esetében. Ez nem éppen az a kártya, amit egy-két év alatt csak úgy le kellene cserélnie az embernek:
Nekem abszolút szimpatikus GCN fejlettsége (pláne mint hardvert ritkán cserélő ember számára jó ez). De meg kell hagyni, Nvidia is igen ügyesen sakkozott a GT 750/750 Ti megalkotásakor a teljesítmény/fogyasztás mutatóval, amivel a mobil szegmensben elég jó pozícióból indul majd Maxwell. Szóval ennek ellensúlyozásaként vagy ügyes árazást vagy átnevezésen túlmutató energiatakarékosságra vonatkozó fejlődést is várnék AMD-től. Ha ez meglesz, akkor mindkét oldal vevőköre jól járt Maxwellel.
-
tejeskifly
aktív tag
válasz
stratova #1960 üzenetére
Itt jól látszik, hogy a jelenlegi nvidia kártyák a dx11.1-et sem tudják teljes mértékben kihasználni (64 UAV vs NV 8 UAV). Emiatt nem látom valószínűnek, hogy az új dx-el együtt tudnának működni.
Legalábbis én azt hámoztam ki, hogy pont az lenne a lényege, hogy sokkal nagyobb szabadságot adna a fejlesztőknek a kártya fölött, ilyen korlátozásokkal, viszont nem lesz szabadság.AMD már olyan módon alakította ki a kártyákat, hogy ez ne gátolja a fejlesztőket. De szerintem még amd-nél sem lesz olyan, hogy a régi kártyák is megkapják az új dx-et. Max lesz olyan feature level, ami gcn amd-hez van.
-
stratova
veterán
Állítólag maga Mantle kidolgozása PC vonalra már töredék erőforrásigényt vont maga után, a konzolos mutatványhoz képest.
Ezt a feature level kérdéskört úgy tudom elképzelni, hogy az adott Dx 11.2-es játék esetleg elindul az említett Nvidia kártyákon, csak nem tud majd pl. minden effektet kihasználni (vagy más megoldást alkalmaz). Már ha tényleg fut majd.
Ebben az esetben viszont minden egyes játékteszt megkívánna legalább egy képi de még jobb esetben videós összehasonlítást, hogy lássuk a valóságban mennyire vehető észre az esetleges eltérés.
-
norb55
őstag
válasz
Malibutomi #1958 üzenetére
De azért mint magyar ember, megétetted, mit írtam?
Meg mert kijavítottad, akkor nincs miről beszélni.
-
norb55
őstag
válasz
tejeskifly #1956 üzenetére
Nvidia biztos a DX-re fog támatkozni. AMD meg nemtudom melyik irányba, ő biztos a mantle felé húzna , mert belefecceltek egy csomó összeget. Érdekes jövőnek fogunk szemtanui lenni.
-
norb55
őstag
válasz
tejeskifly #1954 üzenetére
Nem haragszok, de a Kepler a 6×× seria is.Szerintem müködni fog, de majd Abu elmondja .
-
tejeskifly
aktív tag
Neharagudj de ez szerintem baromság, hogy régi kártya új dx verzióval együtt fog működni. 780ti 11.2-t sem tudja, nem valószínű, hogy a legújabbat tudja majd. 6xx szériáról ne is beszéljünk.
Visszafelé kompatibilitás is van a világon. Nemtudom mi lesz a köv dx neve, de legyen mondjuk a példa kedvéért dx12. Egy dx12-t tudó vga-nak tudnia kell az összes előző dx kódot kezelnie. De már most van olyan verzió, amit az említett kártyák nem kezelnek.
Nem tennék rá, nem hogy nagy összegben, de még kicsiben sem, hogy régi kártyákkal is működni fog. Ha mégis így történne, annak csak örülni fogok.
Viszont ilyen elvárásoknak csúnya pofáraesés lehet a vége. -
norb55
őstag
Ez nem új grafikai támogatás lesz, hanem útvonal gyorsabb eléréshez. Ha nem támogatná a GTX 6×× és GTX 7×× seria, az elég csúnya volna.
Viszont win 9 kell majd, mert a win 8 nem fogja tudni ezeket az újításokat. Vagy nemakarják hogy tudja.Ki veszi meg az új kártyákat? Aki méggyorsabb sebességre vágyik. Mindig is így volt. De a hardver fejlettségbe előrébb tart mint a szoftver, azt tudom.
-
Gainka
őstag
válasz
tejeskifly #1950 üzenetére
Lehet hogy simán tudnák, de hát akkor ki venné meg az uj video kártyákat.
Ezért szerintem biztos hogy uj vga-kat fognak kiadni az uj dx.hez. De persze én is reménykedem. -
norb55
őstag
válasz
tejeskifly #1947 üzenetére
GTX 7×× seria már támogatni fogja.Mivel nem a VGA a buta, hanem a DX rendszer van elavulva.
viszont a win 8 nem fogja támogatni csak a win 9 . -
tejeskifly
aktív tag
Új dx-hez viszont új vga is kell majd. Mantle ezzel szemben még az előző szériás vga-kat is támogatja, nem csak a legfrissebbet. Ez is egy szempont lehet most az api "háborúban".
Mert mikor jön a dx érdemben nem lesz fejlesztő aki használja, mert elenyésző mennyiségű felhasználó fog a futtatáshoz szükséges vga-val rendelkezni. A jelenleg használt api-knak így több idejük van még hátra.
-
válasz
Malibutomi #1914 üzenetére
Ja de már most temetik a mantle-t, hogy ennyi volt meg ilyen baromságok, csak egy hír kell és ennyi.
-
stratova
veterán
válasz
Locutus #1919 üzenetére
Szerintem ő még a béta időszakban is játszott vele. Ami nekem ebben furcsa volt, hogy béta fázisban én játékból való kidobást alapvetően az alkalmaznának tulajdonítanék, ezzel szemben neki már akkor sem volt ilyen panasza a míg Geforceos csapattársainak igen. Ezért kérdeztem rá hasonló tapasztalatra vagy a jelen állapotra. Eszerint mára nincs ilyen jelenség.
-
stratova
veterán
Ilyen szempontból a Steam kezdeményezése is motiváció lehet DX fejlesztésére, mert ha Vavle több címet tud felsorakoztatni egy fejlettebb OpenGL-en*, akkor már van két Dx-szel (érdemben) konkuráló API is.
Más unokatestvérem tapasztalatai szerint érdekes módon egy K4000-es kártyával kevesebb hibát produkál BF3/BF4, mint a hasonló kategóriában utazó Gef. kártyák.
Ezt kissé furcsálltam mert eddig úgy tudtam, Quadro kártyáknál a kiemelt terméktámogatás a profi alkalmazások miatt van, de olybá tűnik időnként játékok alatt is előnyösebb. Talán a kiforrottabb driver miatt. Hasonló (vagy akár ennek ellentmondó) tapasztalata valakinek? -
daneeeeee
aktív tag
válasz
Malibutomi #1914 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy valószínű új hardware is kell majd hozzá.
-
daveoff
veterán
Mi az hogy már megint nem értem a lényeget. Nyugi!
Értem én, csak győzzük kivárni, hogy mi sül ki ebből az egészből. Benne van az is, hogy a mantle-nak lőttek, és az is hogy megmarad, HA szorgalmazzák a fejlesztők, és lesz rá játék. Csak akkor azt is meg kell oldaniuk, hogy ne csak AMD vga-val működjön, ha versenyben akarnak maradni.
-
Casanova*
veterán
válasz
Malibutomi #1914 üzenetére
+ 1
-
Malibutomi
nagyúr
Felesleges ezen vitatkozni, egyelőre azt sem tudni milyen lesz ténylegesen, és van még jó másfél év addig minimum.
-
sg22
senior tag
válasz
daveoff #1912 üzenetére
mar megint nem erted meg a lenyeget. megsem lepodtem. NYILVAN mindneki a dxet valasztana ha olyan lenne tudasban mint a mantle, meg enis. de leirom megegyszer hogy NEM lenne celszeru ha ezert leallna a mantle, mert akkor megint NEM fejlesztenek tovabb a DXet konkurencia hijan (minek) es ugynaott lennenk mint most par ev mulva
jezus isten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #1907 üzenetére
Először is tudni kellene, hogy mit tud majd az új DX. De ha feltételezzük, hogy legalább képes arra, amire a base funkcionalitású Mantle, akkor szerintem a szabványos az előnyösebb (a szabvány miatt
). Az viszont nem kizárt, hogy páran maradnak a Mantle mellett. Legalábbis azok a fejlesztők nagy valószínűséggel nem hagyják el, akik saját idejükből részt vettek a fejlesztésében. Ők amolyan saját gyereknek tekintik ezt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Casanova* #1902 üzenetére
A Mantle-t azért fejlesztik, mert a fejlesztők igényelték. Ezután addig fogják fejleszteni, amíg ez az igény megmarad. Alapvetően a Mantle állandó fejlesztése az AMD számára nem nagy költség. A grafikus üzletág szoftveres R&D-jének nagyjából 1-2%-a. Ahol a Mantle költséges az a fejlesztői oldal, mert ami eddig a driverben, illetve az API-ban volt annak most a programban kell lennie. Ebből a szempontból az a kérdés, hogy a nagy támogatók, mint a Frostbite Team azután, hogy az R&D-jük 70-80%-át is elköltik majd a Mantle-re úgy gondolják-e, hogy jobb a szabványos modern API, vagy inkább maradnak a Mantle mellett, vagy esetleg belefér mindkettő. Ettől a kérdéstől függ a Mantle további fejlesztése. Hacsak a Frostbite Team megmarad támogatónak, akkor az már megéri.
-
Casanova*
veterán
jön az új DirectX. tehát akkor a mántli lefog állni,nem fogják tovább fejlesztgetni?
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AZONNAL VÁSÁROLOK RTX 4090 és RTX 5090 videokártyákat! Akár nem működő, hiányos, sérült is lehet!
- GIGABYTE Radeon RX 7600 XT Gaming OC 16GB GDDR6 Videokártya !
- ZOTAC GeForce RTX 4060 8GB Twin Edge
- GIGABYTE GeForce RTX 4060 WINDFORCE OC 8G
- MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X SLIM 12GB GDDR6X 192bit Videokártya !
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3369
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest