- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy legyen szakmai is kicsit kutattam a multi-GPU jobb kihasználása után. Na most nem olyan tragikus a helyzet, hogy ehhez Mantle kelljen. OpenGL-ben már van egy WGL_AMD_gpu_association kiterjesztés, ami a közvetlen elérést biztosítja a hardverekhez. Ha jól értelmezem, akkor ennél a Mantle csak annyiban több, hogy egy GPU partíció képes egy másik partíció memóriájába írni. Bár ez OpenGL-ben kicsit necces lehet, de az szerintem megoldható, hogy az egyik GPU a másik frame bufferébe írjon adatot.
Az Nv-nek is van egy WGL_NV_gpu_affinity kiterjesztése némileg eltérő működéssel. Sajnos csak Quadro kártyákra. -
HSM
félisten
válasz
Motion_Blur #1895 üzenetére
Ja.
Bár az AMD-é legalább tud 40dbA mellett is 94 fok lenni, nem csak 50dbA mellett, mint a 480.
Quiet mód 40dbA-val, hát én máshogy nevezném azért azt még. Az über az tényleg über hangos 50dbA-val, holtverseny a 480-al TPU-n, bár hőfokban 2-vel vezet még a GTX, tehát még nem sikerült elrettentő trónjáról teljesen letaszítani. -
azért ne védjük már az nV -t...
a 680 -as ref sem volt épp az a csendes, "zen" szerető embereknek való kártya...Crysis 3 alatt behallatszott a fejhallgatóba a játék mellett
(és mindezek mellett szépen izzott is alig ak ritikus határérték alatt...
azon is sült volna a rántotta...
... és még jó, hogy a szomszéd nem jött fel bézbózütővel...) -
MiklosSaS
nagyúr
Azt te honnan tudod hogy szol a Radeon ventilatorja ha sajat allitasaid szerint soha eletedbe nem volt Radeonod ? Szerintem a szomszedod a 480 SLi miatt cirkuszolt, csak mar te sem emlekszel ra....talan igaz sem volt.
-
norb55
őstag
Én 80%-os ventivel 80fokon tartottam őket SLI-be. 800MHz-es GPU tuningal.
Első SLI-m, amivel nagyon megvoltam elégedve. Az volt a baja, hogy gyárilag lomhák voltak a ventilátorjai, későn kapcsoltak magasabb fordulatra. De a radeonnál, ha magasabb fordulatra kapcsolod, a szomszéd átszól,hogy nembír aludni. -
norb55
őstag
Persze mert a Radeon hangkeltésre kiváló
Sőt még ébresztőnek is elmegy.
Jaaa meg ha gáz vagy mikrosütő nincs akkor sütőnek is jó, a tojásrántotta, elkészül rajta 100%
Én azt mondom kinek a pap, kinek a paplan. -
MiklosSaS
nagyúr
Szerintem igy is a helyes. A
(felsobbrendu)Radeon enekel (iranyit, parancsol) , az(alsobbrendu)NVIDIA meg tancol, villog (engedelmeskedik, hunyaszkodik, vegrehajt, alazkodik, stb) . -
norb55
őstag
Igen az Nvidia kártyák ezt is tudják, amit az AMD-k nem . Karácsonyfa
-
MiklosSaS
nagyúr
Az NVIDIA kartyak ugy tancolnak ahogy az AMD
futyulenekel. Itt a bizonyitek ! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az erőforrások explicit elérése megoldható bármilyen gyártón. A Mantle semmi extrát nem kér a hardver oldalán. Tisztán szoftveres technológiáról van szó. Akár beépülhet a DX-be, vagy az OGL-be is, csak egyelőre le se szarja az igényeket az MS és a Khronos. A hardverek egytől-egyig alkalmasak a jobb alapokra épített több GPU-s kezelésre.
-
HSM
félisten
Jó, nyilván nincs annyi.
Ugyanakkor mutass már a Tomb Raiderben olyan jelenetet, ahol ekkora tér van ennyi emberrel: [link] [link].
Ezt most egy ötperces kör alatt lőttem. TR-ben max ha 5-6 karakter van egyszerre, de az se sűrűn.
És csak 90 körüli látótáv.A 100-astól még nekem is letérdel a masina.
(#1875) Tirexi: Hű, csak norb meg ne lássa ezt a hsz-t...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Komplikált kérdés. Leginkább jelenettől függ, illetve nem érdemes az AFR-es CF/SLI-t a Mantle megoldásával összehasonlítani. Óriási különbség van aközött, hogy a fejlesztő explicit hozzáférést kap az erőforrásokhoz kiváló QoS mellett, vagy csak kap egy AFR-t (CF/SLI), ami felett leginkább nincs kontrollja és közvetve lehet rá felépíteni egy esetlegesen működő rendszert igen gyenge minőségű QoS-sel.
A Mantle koncepciójával úgy lehet használni több GPU-s kiépítést, hogy az nem ad a működéshez extra késleltetést, és a programban direkten kezelhető minden probléma, ami rossz skálázást vagy mikroakadást okozhat. Olyan extrém gépek is építhetők, amelyekben nyolc GPU is van, és ezeket lineárisan lehetne skálázni, továbbá nem éreznéd a több GPU mellékhatásait az egy GPU-s rendszerhez képest.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #1863 üzenetére
A 4,8 GHz. A Mantle jelenlegi implementációja erre a DX kódhoz képest nagyjából 4%-ot ha rápakol még maximum. Legalábbis egy 290X és 780 Ti kaliberű VGA-hoz ez az órajel és proci elég. A Mantle előnye ilyenkor csak az alacsonyabb késleltetésben nyilvánul meg, de az nem mérhető. Ha ezeket a kártyákat megduplázod, akkor már erősebb lesz a procilimit.
-
sg22
senior tag
válasz
daveoff #1861 üzenetére
meg a legkomolyabb gepeken is hozott a mantle 8-10 %ot a legtobb teszt alapjan
amugy meg attol fuggetlenul hogy most nemhozott, kesobb meg hozhat. most nemcsak arra gondolok h megjelenik normalisan, meg jobban megirjak ra a jatekokat. kesobb kell uj cput venned. a mostani procid sem tart orokke
most mar nem nagyon lesz indok procit fejelszteni ha csak jatszol. sokkal tovabb megmaradhat a gepedben : )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PS4 (és az X1) a TressFX 2.0-t kapta meg. Annak a szimulációja jobb, mint az első verzió. Sokkal jobban kezeli az extrém gyorsulásokat, ezért hat másképp a mozgás. Nem olyan irreálisan nyúlik el a haj. Ezt egyébként át lehet menteni PC-re DX11-re. Nem tudom, hogy akarják-e, de technikai akadálya nincs.
-
Tirexi
addikt
PS4-en hogyan van ez a TressFX belőve?
Csak mert úgy néztem, hogy se nem Tress se nem Tress nélküli hanem mintha a kettő közötti lenne.
Erről tudsz valamit?
Az új Tomb Raider Definitive Edition-ra gondolok.(#1859) Abu85:
Akkor azért nézett ki ilyen veszett jól PS4-en a game. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #1856 üzenetére
A TressFX-re én sosem mondtam azt. Ha megnézed én voltam az egyetlen itthon, aki leírta, hogy szabványos effekt, pedig más fórumokon már ment a sírás.
A TressFX akkor lenne gondban NV-n, ha nem csak Lara hajára csinálták volna meg. Na az úgy már nem futna náluk, mert az már 4 UAV összesen. A játék más effekjei pedig elvisznek hatot, amivel rögtön 10 UAV van, de az NV 8-at támogat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TechArtist #1844 üzenetére
Technikailag mindegy. A Nixxes elmondta, hogy őket elsősorban az asszinkron compute és a kiszámítható shader újrafordítás érdekli. Nem valószínű, hogy olyan CPU-limitet okozna a Thief, hogy ebből sokat profitál a Mantle. De egyébként az API extra effektekre is használható, ami DX-ben esetleg nem megvalósítható.
(#1845) stratova: Elég sok TrueAudio hangeffekt elérhető lesz szimplán CPU-s számítással. Szóval valamennyire mindenképp beleszól majd a játékmenetbe. Ezért kérnek brutálizmos kétmagos CPU-t minimum, mert az átlag játékokhoz képest kétszer több procierőforrást használnak el a hangra. Ha nincs elég erős procid, és TrueAudio blokk sincs, akkor búgni meg sípolni fog a hang.
-
stratova
veterán
válasz
Malibutomi #1847 üzenetére
Majd amikor RTS nézetben bevetsz egy teljes szántót
-
stratova
veterán
Azt passzolom, de egész látványos lesz a maga módján.
Last plant standing a virágos kertben.Kb. mint amikor Wromsből kijött a 3D.
Abu: Vajon rágyúrnak majd a TrueAudio jelentőségére? Azaz pl. ha lopakodni/rejtőzködni kell, kidolgozzák-e "merre kell fülelünk."
Mert ha igen, akkor ez lenne az első olyan játék ahol egyben hatással is lehetne a játékmenetre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #1841 üzenetére
Aki virágokkal zombikra akar lőni és fordítva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TechArtist #1839 üzenetére
Tavaszra is van még egy játék bónuszként
-
TechArtist
aktív tag
A hónap végén jön a Thief, kíváncsi vagyok, abban mit tud majd a Mantle. Talán addig még egy újabb driver is kijön, amiben esetleg optimalizáltabb is lesz valamivel, mint most.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#35434496 #1837 üzenetére
A tiédet nem tudom, itt a 4770 nyert 30fps-t
http://www.extremetech.com/gaming/175881-amd-mantle-benchmarked-the-biggest-innovation-in-gaming-since-directx-9/3
Egyébként a ténylegest akkor lehet majd tudni ha ki is használják a mantlet, mert ahogy Abu irta kicsit visszább most a fele sincs kihasználva.
Mintha lenne egy gamenek dx9 és dx11 rendere is, de csak dx9 effektek lennének benne. Lehet látnál valami gyorsulást dx11 alatt, de nem sokat. -
miresz
veterán
Star Swarm-ban már sokkal jobb a helyzet. Ott elég nagyot dob a teljesítményen a Mantle:
DX:
Mantle:
-
daveoff
veterán
Erre voltam kíváncsi, multiban is csak akkor van javulás gondolom, ha a procinak sok a dolga, pl. shanhai porfelhő. Igazából a lényeg továbbra is az, hogy csak CPU-limitált helyzetekben segít a mantle, egyébként minimális a gyorsulás. Nagyon kíváncsi leszek Thief alatt hogy muzsikál a mantle, ha ott sem lesz másként, akkor csalódott leszek kicsit a mantle-el kapcsolatban. Tudom beta driver, meg még új cucc, de akkor is.....
-
miresz
veterán
válasz
daveoff #1830 üzenetére
Persze tudok,ha kell,de single tesztnél semmit.
A 7870 tökéletesen ki van "hajtva" 4,4Ghz-n. A Mantle elsősorban még csak a cpu limiten segít. 4,4Ghz-n meg semmi CPU limitem nincs a 7870 mellett. Multiba annyit segít a Mantle,hogy az akció dús helyzetekben sem esik le drasztikusan az FPS,mint DX alatt.
-
miresz
veterán
Mantle teszt:
i7 vissza butitva i3 4130-ra. (2 mag kikapcsolva,turbo kikapcsolva,órajel 3,4Ghz-ra lebutitva.) +7870
DX:
Mantle:
-
miresz
veterán
válasz
gainwardgs #1820 üzenetére
Gratulálok a tesztelőnek!
Ilyen procival mire számított?
-
Tirexi
addikt
Egyik gta-ban sincsen millió ember sőt még talán 1000 sem az aktuális látási zónádban.
Egy körön belül spawn-olnak le az emberkék nem az egész bejátszahtó területen. LOL.
Akkor nem lenne gép ami elvinné.Pont azért is van az a bug a gta-kban hogy ha hátra nézel vezetés közben az esetek 50%-ban az előtted lévő autókból eltűnik pár vagy megváltozik.
Ez a SA-ben nagyon látványos volt.A gta 5-ben ritkábban látok ilyet de ott is előfordul.
Tény hogy több a látható npc de közel sem millió.Ha nézed sniper-el az emberkét akkor egy idő után kikerül a látókörből és eltűnik egyszerűen.
-
válasz
gainwardgs #1820 üzenetére
Hát ja ahol van bika cpu szét húzva ott nem ér sokat úgy látszik.
-
stratova
veterán
válasz
gainwardgs #1820 üzenetére
Hát no, megnézném egy 4.7 GHz-es i7-3970X mellett mégis minek kellene CPU limitesnek lennie
Abu: egy időben a VGA tesztekhez készítettetek in-game képeket, pár felszanáló beszámolója alapján Mantle alatt BF4-ben több a füst (ez kinek jó kinek nem) ill. állítólag szebb a víz.
Terveben van esetleg Mantle valamint - ha valaki implementálja - GameWorks / DX 11.2 elemzése a későbbiekben Abu-s mértékben? -
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #1819 üzenetére
Amúgy halkan hozzátenném, itt szerintem az is erősen közrejátszik, hogy a Tomb Raider más témájú játék. A GTA4-el ellentétben itt nem egy forgalmas nagyváros van, millió emberrel, autóval, amiket le kell generálni, szimulálni a működésüket, a fizikájukat, stb. Itt van egy fix táj, kevés NPC-vel. Szóval érthető az alacsonyabb igény. Ettől függetlenül tényleg jó munkát végeztek a motor készítői, jól fut, a pályák is szépek.
-
gainwardgs
veterán
MÁNTLI [link]
-
huskydog17
addikt
"Persze, volt játék, amit remekül kihajtott, pl. Tomb Raider 2013.
De az valami rekord cpu-igénytelen game amúgy."
Így van, ez amúgy azért van, mert a 2013-as Tomb Raider PC verziója messze a leghatékonyabb GPU kihasználásban a piacon lévő játékok közül. A Nixxes egyet jelent a kiváló és példaértékű PC verzióval.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #1817 üzenetére
Nehéz megmondani, mert erről sosem szoktak beszélni a cégek. A core funkciókat nem írják sokan sehol sem. Van egy D3D és egy OGL csapat, illetve ha több API-t támogatnak, akkor azokat is általában külön csoport végzi. A tesztelésen és a profilozáson dolgoznak viszonylag sokan. Ha a szinte minden feladatot beszámítunk, akkor leginkább 100 fő körül lehet a létszám. Ez általánosítható más cégre is. Egy prémium drivertámogatáshoz ennyi hardverrel mindenképp szükséges ennyi ember.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #1815 üzenetére
Dollármilliárdos szintű pénz. De itt a büdzsé, amit a fejlesztésre szánnak fontosabb. Ha a grafikára vetítjük le az egészet, akkor az AMD és az NV költ a legtöbbet, míg az Intel kevesebbet. Ezen belül is a driver viszi a legtöbb pénzt. Viszont a Mantle ennek alig 1-2%-át teszi ki az API-val együtt is. Ami sokba kerülhetett az az R&D, de azt a PS4 és az X1 API-jávál együtt megcsinálták. Egyedül a validációs rendszer lehet extra költség. A driver oldalán pedig csak egy vékony felület kell, ami engedi a shadereket futni. Nincsenek hazardok, agresszív kötegelések/pufferelések, külön profilok vagy compute-grafika átlapolási rutinok. Gyakorlatilag a Mantle-re havi szinten költött összes pénz nem teszi ki a D3D driver havi szintű költségeinek 10%-át sem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A pénz belepumpálása leginkább attól függ, hogy meddig igénylik a fejlesztők. Az első körben eleve úgy fejlesztették, hogy tudták kik lesznek benne (DICE, Oxide, Nixxes, Rebellion, CIG, PopCap, Bioware, Visceral, Stardock, Mohawk). Aztán szeptember óta volt már tagfelvétel, ki tudja kik kerültek még be. Épp most is zajlik egy újabb felvételi.
-
válasz
Malibutomi #1776 üzenetére
persze - hol lehessen nagyot nyerni a CPU-limiten, ha nem multiban, két GPU-val?
-
TTomax
félisten
Technikai szempontból fontos előrelepés a mantle,nem kell nagy jós tehetség ahhoz hogy belássuk a jelenlegi generációs amd vgakon nem fog megváltást okozni.Már csak ezért sem,mert azon kívül,hogy az APInek még sokat kell fejlődnie,egy csomó játéknak is kell még mellé ami profitál belőle,ehhez évek kellenek,gondoljatok csak a DXre,mennyi ideje "fejlődik".
Ahhoz hogy ezt az időt végigtolja az amd,nagyon nagyon sok pénz kell,ki tudja meddig bírják,és meddig látják úgy,hogy van ezzel értelme foglalkozni,pumpálni bele a lovét... -
MiklosSaS
nagyúr
En csak jokat nevetek azon hogy itt, az OFF-os 780-ban es a "nagy" 780-ban hogy mennyire szeretne mindenki bebizonyitani maganak azt hogy milyen xar a mantle.
Ambar olvastam egy "okos" hozzaszolast
nooo'bikanorb55 billentyuzetebol, ahol a DX-et egy oregemberhez hasonlitotta. Ez nagyon tetszik, vegre megvilagosult es ratalalt a lenyegre. Az idos DX-et (oregembert) ideje nyugdijba kuldeni
takoltakfejlesztettek mar eleget...koszonjuk, es egyben kellemes nyugdijat kivanunk neki.Nem azert de helyet kell csinalni a fiatal, dinamikus es eroteljes generacionak ! Az ilyen elfaradt, fingos, beteg oreg bacsikat meg pihentetni kell. Minel tobbet pihennek annal tobbet fogjak meg birni.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
SzlobiG #1801 üzenetére
Igazából ahogy fentebb írta Abua mantle még nincs teljesen kihasználva, ha lesz ami teljesen használja, ott lehet nagyobb javulás GPU-ban is gondolom, jelen állás szerint is hoz valamennyit, de ha pl. BF4 helyett EGY SC2 vagy Rome II szerű RTS-en mutatták volna be, sokkal nagyobbat ütne. Ott rengeteget hozna ez a proci gyorsulás.
-
HSM
félisten
Nem baj az, hogy korában nem ment maxon. I7 920 3,6Ghz+4890 1GB elég volt 70-es látótávhoz és medium textúrákhoz, minden más maxhoz jó sebességgel.
Azért ez nem rossz szvsz, nem volt ez akkoriban se megfizethetetlen. A Q6600-omon is egész szépen ment előtte, csak a kétmagosok szívtak. Amúgy én szeretem az ilyen játékokat, pár évvel később is szép, és most már közel maxra is tudom húzni.
-
válasz
SzlobiG #1804 üzenetére
valami ilyesmi lenne an ormális hozzáállás...
csak sajnos itt vannak a szemellenzősök, akikt szétflamelik a fél PH-t, amikor végrte sikerült 100 számukra hátrányos teszt után végre kukázni 1-et, ami nekik kedvez. És onnantól sajnos nincs megállás.
100 teszt hazudik, az az 1, az a szentírás... -
-
válasz
Malibutomi #1785 üzenetére
Itt valóban van gyorsulás nem is elenyésző.
Jó lesz ez idővel, de pl számomra még nem kell ez.
Azt viszont kár itt bizonygatni, hogy szar a mantle egyértelműen nem az, mert hoz gyorsulást.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Windows Insider Program
- iOS alkalmazások
- iPhone topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Tuningmesterek, teszterek, figyelem! Itt a Thermal Grizzly spéci tesztpadja!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
- Amazfit Active okosóra / Számla / Garancia /
- Akció! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 250GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest