Hirdetés
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- ZolaMan: NerdQAxe++ 4.8TH/s SHA256 BTC Miner Modding
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Werkly
őstag
Nekem 10012 pont alapon.
(Lightning 290X) -
Laja333
őstag
Monster Hunter Benchmark
NV-s benchmark.
-
Habugi
addikt
Ezt a virágboltos dolgot ne emlegessétek kérlek mert felsírok, amúgy is ha nem tudnád virágboltival jobbak az eredmények, mert Borisék kihackelik a játékokból a textúrák felét!

(#2788) Werkly:
Legalább egy screenshotot tolj be.. (vagy steam accot
), ha tutira akarsz menni akkor video, még szándékosan se félreérthető, megkérdőjelezhetetlen.. 
Na de viccet félretéve, azért egy screenshot tényleg nem árt az ilyesmiről.

-
HSM
félisten
Ja, értem már. De azért az nem egészen úgy volt. Próbáltam én CF-et a "Frame Pacing" csodadriver előtt, és nem volt vele ilyen jellegű gond. Engem ami viszont zavart, az a duplára nőtt input lag (pedig ugye papíron mégcsak nem is nőtt annyit, mint Nv-nél), ami pedig ugyanúgy megmaradt a Frame Pacing csodadriver után is.
-
a játékélmény rovására felpumpált FPS-értékekről volt szó - ott is pontosan az volt a helyzet.
a "hardcore gamer" a témával kapcsolatban pedig idézet, nem tőlem származik
(#2781) Abu85: nem kell frame pacing, de a lassabb framerate ugyanúgy magasabb input laggal jár.
egyébként ennek sem itt, sem a frame pacing esetében nincs jelentősége, csak a reprezentációk közötti eltérésre mutattam rá. -
HSM
félisten
Valahol valami olyasmit is olvastam, hogy az XDMA motor miatt pontosabban lehet "időzíteni" a képkockákat, mint a hagyományos megoldással, amivel igazából szinte lehetetlen optimális megoldást alkotni.
A CFBI "elfogyó" sávszélessége tiszta ügy, meg a könnyebb programozhatóság.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs igazán köze ehhez az XDMA-nak. Annyiban segít, hogy sokkal könnyebben paraméterezhető a CF vele, mint a hidas megoldással. De amúgy erre is ugyanúgy meg kell írni a profilokat, tehát az alapprobléma megmarad. Azért vezette be az AMD ezt a rendszert, mert megnövekedett az az adatmennyiség, amit a két kártya között másolni kell, és arra már nem volt elég a hidas megoldás sávszélessége. Ezért annyira erős a CF 4K-ban. Szimplán megvan a sávszél a PCI Express kapcsolaton keresztül.
Az XDMA igazából azoknak a fejlesztőknek fontos, akik nem a driverre bízzák magukat a multi-GPU-nál, hanem írnak egy saját megoldást Mantle-ben. Az XDMA-val ezt sokkal egyszerűbb megtenni, mint a hagyományos hidas összeköttetéssel. -
Laja333
őstag
Elég sok helyen utána tudsz olvasni, ha kétségeid vannak a fogalommal kapcsolatban. AnandTechen pl azt is leírják, hogy egy " properly behaving single-GPU card should have a delta average of under 3%". Ezek szerint Bioschock alatt a 980 nem igazán egy properly behaving single-GPU card, a többiben pedig a felső határt súrolja.
De gondolom majd javítanak rajta, ha nem befolyásolja az FPS értékeket. 
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AFR frame pacing az AMD-nél is növeli az input lagot. Frame pacing nélkül mindkét cégnél jobb a lag. Bármit is választanak AFR mellett mindenképp lesz valamilyen hátrány, vagy a folyamatosság, vagy a lag. Ezek viszont egy GPU-s frame time értékek. Ide nem kell frame pacing.
A mikroakadásokért az egy GPU-nál azok a tényezők felelnek, amelyek a driverben dőlnek el. Például a shader újrafordítás. Tehát a mikroakadás mértéke attól függ, hogy a driver shader fordítója mennyire gyors. Itt van az a pont, amin már évek óta változtatni kellene az API-kban, mert megakadályozza a gyártókat, hogy jól optimalizáló shader fordítót írjanak. Az a fordító ugyanis lassabban fordít, mint a kevésbé jól optimalizáló opció. Az NV-nek azért vannak nagyobb frame time értékei, mert a shader fordítójuk relatíve lassú, ők gyors kódot akarnak mindenképp. Az Intel és az AMD gyorsabb fordítót használ, de nem fordítanak feltétlenül optimális kódot. -
HSM
félisten
Nem egészen értem, hogy jönnek ide a többkártyás rendszerek régi problémái?
Azok mindig is csak egy hekkelt cuccok voltak, amik nem igazán passzoltak igazából az akkori (jelenelegi) futószalaghoz.
Szvsz egy hardcore gamer messze elkerül bármit, aminek bármi köze van ahhoz, ami AFR néven fut.
(#2778) deadwing: A 290-nél az XDMA motor miatt elvileg sokkal jobban tudnak szinkronban működni a kártyák, így a 290-től felfelé elvileg megoldott, hogy ne legyenek ilyen problémák.
-
válasz
deadwing
#2778
üzenetére
végül csinált az AMD is frame pacinget, a komplett játékos / tesztelőtársadalom hosszas könyörgése hatására, úgyhogy nagyrészt a múltban. ha jól tudom, a Catalystban kikapcsolható, azaz meg tudod nézni, hogy fest 144Hz-es monitoron. gondolom, 50-60 FPS sebesség esetén ugyanúgy, mint egy 60Hz-esen.
-
-
Laja333
őstag
Akkor ez fordítva is igaznak kell lennie. Ha AMD elszakadna az egyenletességtől, akkor nagyobb fps értékeket érnének el a kártyáik.
Viszont amíg az embereket jobban érdekli, mekkora számot ír ki a monitor sarkában a Fraps, mint az hogy kevésbé döcögős a játék, az NV filozófiája jobb marketingileg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
deadwing
#2771
üzenetére
Mennyire egyenletes a képmegjelenítés. Értsd a kisebb érték kevesebb potenciális mikroakadást jelent.
(#2770) Laja333: Ez nem a hardver érdeme. A grafikus driver van az AMD-nél az egyenletességre beállítva. Ha az NV sem a nyers teljesítményre paraméterezné, akkor ok is tudnának alacsonyabb értékeket produkálni, csak akkor csökkenne az fps érték.
-
Laja333
őstag
AnandTeches Comparison 290x vs 980
Néhány játékban nagyon elhúz a 980, néhányban meg egyenlő, vagy picivel lemarad.
Viszont a végén a Frame time delta %-ban nagyon nincs toppon a GTX. Kb mindenhol jobb a Radeon, és néhány helyen igen jelentős a különbség.

-
-
Habugi
addikt
Igen, pontosan ilyesmire gondoltam én is, csak közel sem tudom ennyire jól/részletesen megfogalmazni mint te.

(#2766) HSM:
Pontosan. Kicsit ugyan nyersen megfogalmazva (
), de pontosan erről van szó.
Megjegyzem, ezt a sportot az Nvidia nem tegnap kezdte és nem véletlenül szalad ki néha a számon itt-ott akarva/akaratlanul mi a véleményem róluk.., függetlenül attól ez éppen érdekel-e valakit vagy sem.Amúgy Abut sokszor vádolják AMD-s csőlátással a szűklátókörűbbek, de most is teljesen korrektül leírta azt is, az AMD csak azért nem "tudja" ezt megcsinálni, mert nyílt rendszerrel, publikus dokumentációkkal dolgoznak. Az üzlet az üzlet, az Nvidiat sem lehet emiatt hibáztatni egy pontig, ami ezen a ponton túl van azt pedig vagy látja/érzi valaki vagy nem.
Más..
Ugye nemrég egyesek matt hülyének néztek, amikor szóltam/mutattam, hogy adott/azonos beállításokon úgy megy most 280X-el a TR, mint daveoffnál lassan fél éve húzott 290X-el. Videót kellett róla csináljak, mire átment egyeseknél hogy mi a "problémám" ..

(Amihez ugye (/daveoff egykori húzott 290X-e/, **tymacsattogás mellett hozzá lett mérve a 970/980)
Éltem a gyanúperrel, hiába van 20x akkora tapasztalata VGA téren mint nekem, hogy valami nem stimmelt nála akkor/akkoriban.
Egy dolgot felejtettem el, azt hogy az agyonszidott AMD driver(ek) (amikkel jópár éve a világon semmi gondom nincs..) simán gyorsulhattak azóta ennyit.Van jópár fórumtárs különböző VGA-kkal, akikkel időről időre priviben összemérjük a kártyáink képességeit egy-egy új játék, Mantle vagy driver apropóból, a többségük olvassa és építi is példának okáért ezt a topicot.
Előző hó végén például kiderült, már a Maxwellek óta megjelent x-edik NV-s driver megléte mellett, hogy egy olyan keményen húzott 680as (aminek teljesítménye/tunnig potenciálja miatt szüzeket áldozna a legtöbb 770es), az elmúlt fél év eredményei és különböző, a valósággal köszönő viszonyban levő netes tesztek (ez elég ritka..
) alapján, ahol nagyjából folyamatosan partiban volt a húzott 280X-el, na most úgy elkezdett lemaradni mint a borravaló, játékfüggetlenül.Megint ott vagyunk egyébként, amiért senkinek nem szoktam NV-t ajánlani aki 1évnél tovább tervez egy VGA-val. Annak ideális jó és okos döntés, akinek hobbyja ez az egész téma, áldoz rá és belefér hogy mindig belekóstoljon az újdonságokba még úgy is ha éppen nem a legerősebbe.
Nem lassulnak, félreértés ne essék, ahogy példának okáért a 780Ti/680 ~ Keplerek sem lassulnak/tak, csak nem gyorsulnak tovább onnantól hogy van új NV-s üdvöske, míg az AMD kártyák rendre mennek tovább előre "teljesítményben/támogatottságban" ilyen téren.
End of story, kár pálcát törni bármelyik oldal/üzletpolitika felett főleg a másikhoz mérten.
Teljesen máshogy működnek. Hála az égnek..
, ez nekünk "végfelhasználóknak" szuper! 
A hobby/kattanás mértéke/büdzsé mértékéhez/állásához képest nagy properül kiválaszhatja magának az ember, éppen melyik oldalt válassza. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei/hátrányai.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a driver kérdése ez. Az NVIDIA számára mostantól a Maxwell a lényeges. Ha egy fejlesztő nem tud egy kódot gyorsra megírni, akkor jellemzően megkéri az NV-t, hogy optimalizálják helyettük. Ezt vagy megteszik vagy nem, de általában segítenek. Na most az NV ezt a kódot úgy írja meg, hogy a Maxwell legyen vele gyors, és a Kepler már nem érdekes, sőt az a jó, ha lassabb lesz. Ugyanez a GameWorks esetében, amit mostantól szintén Maxwellre optimalizálnak. Ez lassítja be a 780-akat, nem fontos már, hogy gyorsak legyenek. A Radeonok sem gyorsultak be, csak azokra az AMD ezt nem tudja megcsinálni, mert publikus a dokumentáció és a disassembler, így a fejlesztő képes ezekre a hardverekre optimalizálni. Az NV az architektúra elzárásával úgy írja meg a shadert ahogy akarja, mert a fejlesztő ISA dokumentáció és disassembler nélkül nem tudja megállapítani, hogy az optimalizált kód-e vagy sem, el kell hinnie, hogy az.
-
Habugi
addikt
válasz
daveoff
#2763
üzenetére
Hááát, van valami benne de a fene sem tudja.
Az árakat kényszerből tolta le az AMD a Hawaii-ok esetében a Maxwellek "gyalulása" okán, a $/fps grafikonon az üt most ki. Az első grafikon pedig.., ott én olyasmit sejtek, hogy újabb driverekkel tesztelhettek.
Nagyon hosszú ideje nem volt már NV kártyám, szóval csak a PH-s tapasztalatokra alapozva tudok megnyilatkozni, de azokból nekem az jön le, amikor megjelenik egy új architektúra akkor driver szinten nagyon komolyan elkezdik az újat előtérbe helyezni.
Szerintem csak annyiról van szó, hogy hülye kifejezéssel élve a 780Ti kiesett a pikszisből az új driverekkel mérve, ergo ha tesztek egy féléves NV driverrel készültek volna akkor a 780Ti megint a 290X előtt lenne. -
daveoff
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff
#2758
üzenetére
A TressFX nem konzolos effekt. Azt a Crystal Dynamics, az AMD, a Confetti és a Nixxes fejlesztette. Jogilag valóban az AMD-é az egész kód.
Azzal nincs gond egyébként, ha az AMD fejleszt egy effektet, mert annak biztos lesz PC-s portja, sőt csak olyanja lesz, hiszen a konzol csak egy porting guide-ot kap. A nyílt forráskódnak hála mindenki átportolhatja, de az AMD nem ad rá pénzt. Ez szvsz elég normális hozzáállás, hiszen leírják, hogy hogyan lehet a PC-re fejlesztett effektet PS4-re és XO-ra portolni, amit az a fejlesztő elvégez, akit érdekel. Ennyi.
A problémát azok az effektek jelentik, amelyeket az adott stúdió fejleszt. Lásd az Ubisoft a HRAA-val. A legjobb AA, ami valaha készült, hiszen driveres VSR/DSR minőséget ad FXAA teljesítményesésért cserébe. És ez nincs áthozva PC-re, aminek az egyetlen oka a szabványos szoftveres rétegek elavultsága. Ezek jelentenek veszély a PC master race-re, mert gyártóként nem tilthatod meg a stúdióknak, hogy saját eljárásokat fejlesszenek, de megteheted azt, hogy megadod nekik az eszközt, hogy PC-re portolhassák. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt nem az AMD-s effektekről van szó, hanem a konzolosokról. Ott a PS4-ben és az XO-ban a hangprocesszor. Ilyet PC-n csak az AMD-től érhetsz el. A két konzol jobb API-t használ majd, mint ami például a DX12 lesz (igen még az Xbox One is kap számos kiterjesztés, amelyek PC-re nem jönnek). Erre született meg a Mantle, ami már tudja azt, amit az Xbox One tudni fog a D3D12.X-szel. Könnyű azt mondani, hogy majd a DX12-vel minden rendbe fog jönni, de valójában ez nem ilyen egyszerű. A DX12 valóban rendbe fogja rakni az állapotváltások és a multithread problémát, de nem reflektál az olyan igényekre, mint a multi-GPU QoS, az erőforrás-kezelés egyszerűsítése, az explicit memóriaelérés, az asszinkron DMA, az egységes shader lépcsők, ésatöbbi. Ott az integráció a konzolon, amire a PC-n lesz a HSA. És ott a disassembler, ami lehetőséget ad, hogy PC-re optimalizáljanak a fejlesztők. Szóval előbb meg kell oldani, hogy a PC-n meglegyen a szoftveres alap a konzolról való portolás butítás nélküli elvégzéséhez. Ez most messze a legfontosabb az AMD-nek, mert az NV és az Intel nem akar abban részt venni. Nekik pont jó minden úgy ahogy van, ha butítani kell, hát butítani kell, lásd Far Cry 4-ben a HRAA hiánya PC-n, pedig nagyon egyszerűen megoldható PC-n is, csak nem DX11/12-ben.
Az a gond, hogy rengeteg PC-s elhiszi, hogy itt csak a hardver számít, pedig nem. Csak annyira képes a PC, amennyit a szoftveres rétegek megengednek, miközben konzolon valóban csak a hardver számít. Nem engedhető meg, hogy ekkora szakadék legyen a két platform között, mert a szoftvert csak meg kell írni, és minden ami futtatható konzolon, futtatható lesz PC-n is.
-
odorgg
addikt
Ez rendben van, de az is érdeke kellene hogy legyen, hogy NV helyett AMD kártyákat vegyen a PC gamer. AMD-nek az miért jó, ha NV kártyákat veszik a gamerek? Oké hogy nem vesznek konzolt, és elégedettek, de AMD-t sem vesznek, különösen akkor nem, ha az AMD-s efektek elérhetőek lesznek ott is, míg fordítva ez a büdös életben nem fog megvalósulni.
Hol itt az AMD-nek a biznisz?Egyébként FreeSynces monitorok mikorra várhatók, tudsz esetleg valamit? Főleg a megfizethető 100k alatti kategória érdekelne, ha lesz ilyen?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD érdeke csak annyiból áll, hogy fenntartsák a PC-s játékpiacnak az AAA kategóriás konzolportokat jelentő részét, ami persze nem nagy területe az egész PC-s játékpiacnak, de értékes, és az AMD számára fontos is, mert berendezkedtek rá a két konzol hardveres alapjával, a PC-s disassemblerrel, a HSA-val, a Mantle-lel és a TrueAudióval. Mostantól minden olyan dolgot tudnak biztosítani, ami ahhoz kell, hogy a konzolról a játékot PC-re úgy portolják, hogy ne butítsák le az egyes elemeit, legyen szó a hangról, a grafikáról vagy a játékmenetről. A PC-s versenytársak közül senki más nem kínál disassembler, ami alapvető feltétele az hardverközeli optimalizálásnak, illetve komplex hangprocesszora sincs senkinek, ahogy olyan komplex szoftverökoszisztémája sem, ami a konzolhoz hasonló programozást tesz lehetővé PC-n.
Ha a PC-re jó konzolportokat biztosítasz, akkor a PC-s játékos elégedett lesz, hiszen úgy érzi, hogy minimum megkapja azt, amit megkapna egy konzollal, leszámítva ugye az egyszerűséget, de aktív PC-s játékos eljutott már addig hogy tudjon telepíteni, ismerje a PC-s játék alapjait, mint az egyes runtimeok telepítése. Az AMD minden erejével azon van, hogy a Gaming Evolved játékok optimalizálásával elégedett legyen a teljes PC-s felhasználóbázis, mert ha elégedett vagy, akkor nem mész át konzolra (ami egyébként az AMD-nek nem katasztrófa, de hosszabb távon számukra is jobb ha PC-s maradsz). Ezzel szemben ha nem vagy elégedett az egyes játékok optimalizálásával, ami az Ubisoft esetén nyilván nem mondható el, hogy figyelnének rá, akkor igazából kezd eleged lenni a PC-ből, és hirtelen felindulásból esetleg konzolra váltasz. Ugyanígy a Far Cry 4 esete, hogy PS4-en elérhető a HRAA, míg PC-n nem. Ez sem azt erősíti, hogy a PC a master race, hiszen ponr PS4-en kapsz csúcsminőségű AA-t. Ezeket a szituációkat akarja elkerülni az AMD, hogy ne is gondolkozz el a konzolra váltáson. -
letepem
aktív tag
Az amd miért nem úgy optimalizál vagy optumalizáltat, hogy a geforce mindig lassabb és jobban kihasznált legyen rgo nőjőn a fogyasztasa stb?! Manapság minden iparágban a másik kizsigerelése a cél, ehhez képest az AMD szeretetszolgálat...tény, korrekt dolog, de emiatt pont nem az ő hardverük fogy jobban..
-
odorgg
addikt
Még mindig nem világos, hogy AMD-nek miért érdeke a konkurencia hardverére fejleszteni egy saját efektet.
Azt sem értem, hogy ha NV ennyire tojik a fejlesztőkre, akkor hogy a francba tudnak gyorsabbak lenni többnyire az AMD-hez képest? És miért nem nagyon küzdenek driveres problémákkal, a friss játékokban sem? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez bonyolult dolog. Egyrészt muszáj ilyenekre áldozniuk, mert az NVIDIA nem segíti a fejlesztők munkáját. Mindent elzárnak a programozók elől, amellyel gyorsabb programot lehetne írni GeForce-ra. A legtöbb fejlesztőnek az az egyetlen lehetősége, ha az AMD megmondja nekik, hogy miképp lehet begyorsítani a kódjukat, vagy jobb esetben már eleve olyan kódot adnak nekik, amelyek gyorsan futnak.
Az NVIDIA az elmúlt három évben a szoftverpartnereik nagy részét elvesztette. Már nem partnerük az EA, a 2K Games, a Capcom és a Deep Silver. Ezek a kiadók mind átpártoltak az AMD-hez, ahol már eleve ott volt a Square Enix, a SEGA, a Nordic Games és az 505 Games. És ők mind elvárják azt, hogy az AMD segítsen nekik például GeForce-ra is optimalizálni, cserébe kiemelten támogatják a technológiáikat.
A kutatások szempontjából is sokan nem számolnak a GeForce-szal, mert az NVIDIA semmilyen formában nem segíti őket, ha a hardvereikre fejlesztenek. Van aki hangot is ad ennek. Ez nagyon régóta egyfajta elégedetlenséget szül a PC-n belül, hiszen számtalan olyan fejlesztő van, akik azt tartják jónak, ha maguk írják meg a szoftver összes komponensét és nem egy hardvergyártó szabályozza, hogy melyik effekt mennyire gyorsan futhat.
Mára egy teljes szerepváltás történt a PC-s piacon. Amit az NV képviselt a G80 idejében, vagyis nagyjából 2006-ban, azt ma az AMD képviseli. A váltás persze fokozatos volt, de látni lehet, hogy akik régen vezették a TWIMTBP-et, azok ma a Gaming Evolvedet koordinálják. Például Roy Taylor, akit az AMD idén kinevezett pontosan abba a szerepkörbe, amit az NV-nél betöltött 2004-2008 között. Alapvetően régóta ő a stratéga a Gaming Evolved mögött, csak most hivatalosan is ezzel foglalkozhat. Ugyanazt csinálja, mint régebben. Elveszi a konkurenstől az értékes partnereket, és ennek a hatása már látszik, mert az NV idén nem tudott olyan PC-s játékot adni a kártyái mellé, amely jól lett volna optimalizálva PC-re. Az ubisoftos portok egyszerűen nem azok, és ezt látja/érzi mindenki. De velük kell építeni a jövőt, mert az AMD (és az Intel - Codemasters, Activision Blizzard) elvitte azokat a kiadókat, akik nagy mennyiségben képesek minőséget lerakni az asztalra. Az NV további partnerei között a Warner Bros eléggé ingadozó munkát végez, így lényegében csak a Konami és a CD Projekt RED marad, akikre abszolút lehet építeni. Velük az a baj, hogy kevés játékot csinálnak. A City Interactive pedig, hát partnernek biztos jó partner, csak nem az NVIDIA igényeinek szintjén, de muszáj megkötni velük a szerződést és reménykedni, hogy egyszer talán letesznek valamit az asztalra, ami képvisel egy olyan értéket, hogy a GeForce mellé lehessen csomagolni. -
daneeeeee
aktív tag
válasz
gainwardgs
#2738
üzenetére
Sziasztok! Boldog karácsonyt Mindenkinek!
Azért az durva, hogy ezt egy 1084Mhz-re tuningolt GTX TITAN hozza.
Sniper Elite V2 Benchmark Report
================================
Created: 2014-12-24 at 14:31:37
Build Version: 1.05, Jun 7 2012
================================Average FPS: 91.9
Minimum FPS: 22.9
Maximum FPS: 414.5Number Of Frames: 7048
Average Frame: 10.879ms
Minimum Frame: 2.412ms
Maximum Frame: 43.597msMachine Name: DANIEL
Monitors: 1
Operating System: Windows 8 (build 9200), 64-bit
System RAM: 8135MB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50GHz
Number of Cores: 8GPU Name: NVIDIA GeForce GTX TITAN
Feature Level: DX11.0
Driver version: 9.18.13.4709
Dedicated VRAM: 3072MBResolution Width: 1920
Resolution Height: 1080
Texture Detail: ULTRA
Shadows Detail: ULTRA
Draw Distance: ULTRA
Anti-aliasing: HIGH
Advanced Shadows: LOW
Supersampling: 2.25x
Anisotropic Level: 16
Compute Shaders: ON
Ambient Occlusion: ON
Motion Blur: ON
Vertical Sync: OFF
Reduce Mouse Lag: OFF
Stereo 3D: OFF -
Laja333
őstag
Most jött ki Oliverda 22 kártyás tesztje. Az jól mutatja hol foglal helyet teljesítményben a 290x. Bazzeg az új maxwell-ek milyen takarékosak.

-
bombibmw
veterán
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden Nvidia-s és minden AMD-s fórumtársnak!

-
Laja333
őstag
válasz
daveoff
#2742
üzenetére
Valóban, optimizálatlanságra jó az nv nyers ereje. Reméljük ez a helyzet később változik. Nekem pl különösen tetszik a beyond earth-ös Mantle teszt. Avg fpsben ott sem éri el a 980 fpsét, viszont min fpsben jóval magasabb a 290x eredménye.
Új kártyáknál tényleg annyi az infó, hogy már nem lehet követni. Némelyik ellentmondásos is. -
odorgg
addikt
válasz
gainwardgs
#2743
üzenetére
Az biztos.
Viszont nekem 290-ről 980-ra lenne valami értelme váltani, de az használtba is 2x annyiba kerülne, annyit viszont nekem nem ér meg. 100k felett többet nem veszek VGA-t, az biztos. GTA lesz nagy vízválasztó, de ha közel azonos teljesítmény lesz ott is, akkor szintén marad ez még egy darabig. -
daveoff
veterán
válasz
Laja333
#2736
üzenetére
Már leírták előttem, de ahányszor futtatom annyiféle min, és max fps születik, az átlag az mindig közel azonos. Az hogy ki mit választ mindenkinek a saját döntése, de szerintem nem erről van szó. A 980 meg sokszor jól jön, amikor ennyi optimalizálatlan játék van a piacon, drága, de jó...
Én inkább már az AMD részéről várnék valami kimagaslót, de az előzetes hírek annyira ködösek az új kártyával kapcsolatban, hogy nem tudom mit gondoljak...
-
odorgg
addikt
válasz
gainwardgs
#2738
üzenetére
Ettöl azért nincs messze a húzott 290. Persze léggel nálam nem menne az 1250, míg a 970-ek léggel mennek 1500-at.
-
-
odorgg
addikt
válasz
ricshard444
#2737
üzenetére
Igen, a minimum bugos, ahogy a max is. Mindig mást dob a végén. AVG viszont elég pontos, pár tized FPS eltérések vannak 2 mérés között.
-
gainwardgs
veterán
1500
Sniper Elite V2 Benchmark Report
================================
Created: 2014-12-24 at 13:02:11
Build Version: 1.05, Jun 7 2012
================================Average FPS: 89.8
Minimum FPS: 32.9
Maximum FPS: 433.6Number Of Frames: 6884
Average Frame: 11.138ms
Minimum Frame: 2.306ms
Maximum Frame: 30.409msMachine Name: CSABI-PC
Monitors: 1
Operating System: Windows 7 Ultimate Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
System RAM: 8175MB
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
Number of Cores: 4GPU Name: NVIDIA GeForce GTX 970
Feature Level: DX11.0
Driver version: 9.18.13.4709
Dedicated VRAM: 3906MBResolution Width: 1920
Resolution Height: 1080
Texture Detail: ULTRA
Shadows Detail: ULTRA
Draw Distance: ULTRA
Anti-aliasing: HIGH
Advanced Shadows: LOW
Supersampling: 2.25x
Anisotropic Level: 16
Compute Shaders: ON
Ambient Occlusion: ON
Motion Blur: ON
Vertical Sync: OFF
Reduce Mouse Lag: OFF
Stereo 3D: OFF -
-
Laja333
őstag
Reportok alapján viszont a 290et választanám játékra, mivel magasabb a min fps-e.
980 viszont rekord döntésekhez jobb. Mivel inkább játszok, mint tesztelek, így kiesett az NV.
-
odorgg
addikt
válasz
daveoff
#2732
üzenetére
Monitor 1920*1200, szóval kellett a benchmark tool, a felbontás átállításához.
1250/1500Mhz
Sniper Elite V2 Benchmark Report
================================
Created: 2014-12-24 at 12:35:02
Build Version: 1.05, Jun 7 2012
================================Average FPS: 79.0
Minimum FPS: 38.7
Maximum FPS: 335.3Number Of Frames: 6062
Average Frame: 12.651ms
Minimum Frame: 2.983ms
Maximum Frame: 25.812msMachine Name: G
Monitors: 1
Operating System: Windows 8 Professional (build 9200), 64-bit
System RAM: 8159MB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz
Number of Cores: 8GPU Name: AMD Radeon R9 200 Series
Feature Level: DX11.0
Driver version: 8.17.10.1333
Dedicated VRAM: 3072MBResolution Width: 1920
Resolution Height: 1080
Texture Detail: ULTRA
Shadows Detail: ULTRA
Draw Distance: ULTRA
Anti-aliasing: HIGH
Advanced Shadows: LOW
Supersampling: 2.25x
Anisotropic Level: 16
Compute Shaders: ON
Ambient Occlusion: ON
Motion Blur: ON
Vertical Sync: OFF
Reduce Mouse Lag: OFF
Stereo 3D: OFF -
daveoff
veterán
Sniper Elite V2 Benchmark Report
================================
Created: 2014-12-24 at 12:02:41
Build Version: 1.05, Jun 7 2012
================================Average FPS: 107.9
Minimum FPS: 33.6
Maximum FPS: 632.0Number Of Frames: 8272
Average Frame: 9.266ms
Minimum Frame: 1.582ms
Maximum Frame: 29.741msMachine Name: DAVEOFF-PC
Monitors: 1
Operating System: Windows 8 Professional (build 9200), 64-bit
System RAM: 16316MB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz
Number of Cores: 8GPU Name: NVIDIA GeForce GTX 980
Feature Level: DX11.0
Driver version: 9.18.13.4709
Dedicated VRAM: 3072MBResolution Width: 1920
Resolution Height: 1080
Texture Detail: ULTRA
Shadows Detail: ULTRA
Draw Distance: ULTRA
Anti-aliasing: HIGH
Advanced Shadows: LOW
Supersampling: 2.25x
Anisotropic Level: 16
Compute Shaders: ON
Ambient Occlusion: ON
Motion Blur: ON
Vertical Sync: OFF
Reduce Mouse Lag: OFF
Stereo 3D: OFF -
odorgg
addikt
válasz
gainwardgs
#2730
üzenetére
Milyen beállítás, milyen órajeleken?
-
Habugi
addikt
válasz
daveoff
#2728
üzenetére
Huhh, hát ez egy igen nehéz szülés volt
, feltéve ha megbocsájtod nekem azt, hogy egy kalap alá veszlek egy pillanatra a TTomaxal folytatott beszélgetés okán! 
Igen, kéne másik mérés 290X-el, ami húzva van mint állítólag a tiéd is volt, ezzel kezdtem.., aztán jött vagy egy tucat számomra teljesen értelmetlen hsz, ami arról szólt mit nem vettem észre/állítottam be, amikor ilyesmi nem történt.

Node lényegtelen, dícsértessék, célbaértünk!

(#2727) ALONSO11:
Dehogyis, semmi ilyesmi csak tudod néha igen lassan válaszolok a privikre, néhány kivételes/ritka alkalomtól eltekintve..

Olvasom a másik topicot is mindjárt. -
Habugi
addikt
"Ha hozzá akarod hasonlítani akkor állítsd át,és rögtön látod,hogy teljesen rendben van.."
De mit állítsak át? Elmondtam, hogy pontosan ugyan úgy volt nálam is beállítva!

"inkább az az érdekes,hogy az 1250re húzott 290 és 290X-ek között nem igazán van nagy difi."
Hol volt itt 1250re húzott 290es?
odorgg 290-ese 1200/1450re volt húzva és ugyan azokon a beállításokon amiket te használtál a 980assal és Min.FPS-ben 10el volt lemaradva.Az én Tahitim (280X/7970) megy 1240/1700-on, azért mértem 2X ill. 4X SSAA-val is Ultimaten, hogy mindhármotokéval, de leginkább daveofféval összehasonlítható legyen!
odorgg 1200ra húzott 290ese 2X SSAA-val Min.FPS érték: 62, daveoff húzott 290X eredménye 4X SSAA mellett 36fps, ergo majdnem a fele odorgg eredményének, gondolod mindez a 4X SSAA hatására történt??
Én nem, annyira nem gondoltam/feltételeztem, hogy kizártnak tartottam és ezért mértem egy kört én is húzott 280X-el.
Az eredmények mégegyszer: [link]
Mint látható, odorgg szépen rápirít a 290-el a 280X-re 2X SSAA mellett, ugyanakkor daveoff húzott 290X-e kevesebb Min.FPS-t produkál 4X SSAA-val, mint nálam a húzott 280X.
Ezek után mondjátok azt nekem, hogy nem számít a driver vagy nem más kavart be, de ha mégis bekavart nála valami, akkor a pont az azonos verziószámú játék..Csak mert szóbakerült az esetleges manipuláció, meg az hogy nálam esetleg nem úgy volt beállítva minden ahogy mondtam/hittem, ezért itt a videó amit ígértem, 2X & 4X SSAA-val mérve (FXAA-val nem láttam értelmét újramérni, ott van az első mérések postjában): [link]
A minősége olyan amilyet érdemeltek..
, de azért simán látni azt amit látni kell!!
Egész véletlenül ugyan azok az eredmények, mint az esti mérésnél..
Ha szaggat/akadozik az a YT nemtetszése az általam használt konvertálással szemben.Kíváncsian várom a magyarázatot a látottakra, továbbra is..

A virágbolt témát egész nyugodtan ugorjuk át, csakúgy mint a háttérben futó Steam klienst, 4-5játékkal játszom rendszeresen Steamen és egyiknél sem okoz semmilyen anomáliát!
radi8tor1: köszönöm!

-
odorgg
addikt
Guru 3D-röl lehet szemezgetni

Bár egyik sem túl friss, de ezek vannak. -
TTomax
félisten
Nem a bizalom kérdése,de amíg egy uplay vagy egy steames játékal a háttérben egy kliens is fut addig a wareznál az nem... ez nem minden játéknál gond,de van ahol pl egy törés sem úgy sikerül,esetleg bányász virus kerül bele,stb... ha valaki akarja manipulálni az eredményt azt megteheti CCC-böl vagy Inspectorból is,nem erről van szó,de bizony könnyen előfordulhat hogy ugyanaz a verziós eredeti vagy crackelt máshogy fut ugyanazon a gépen...

Ha esetleg olyan egységes tesztekkel variálnánk aminek van ingyenes változata az lenne a legjobb,azt bárkki megnézheti,akkor már csak OS meg driverral lehet egy picit variálni, meg persze cpu,és ram...én speciel tudok nem egy olyan játékot,ahol crak meg crak között is jelentős difi volt,ilyen volt pl a metro2033... most akkor azt hogyan hasonlíthatod össze..
-
daveoff
veterán
Jó reggel! Látom ment még a vita éjjel, erről lemaradtam....

Akkor most leírom még egyszer, hogy tiszta legyen, 1080p ULTIMATE 4xSSAA Ezen a beállításon, és FXAA-val teszteltem anno az összes kártyámon, ezek az eredmények megvannak, újra mérni már nem tudom. Ha valaki össze akarja hasonlítani az én méréseimmel, akkor így futtassa a tesztet. A driver kérdés szerintem lényegtelen, mert viszonylag régi játékról van szó, nem hiszem, hogy jött volna hozzá bármiféle javítás.
És ULTIMATE FXAA beállításokkal
290X
980
Majd később jövök Metro LL mérésekkel...

-
odorgg
addikt
Akkor én sem mérek, mert egy percet nem játszottam vele, ezért nem is fogom megvenni. Illetve ezek szerint, fenti eredményem nem releváns...
Bár attól még hogy eredeti, ugyan úgy manipulálható az eredmény.
Szóval ha nem bíztok egymásban, (márpedig nem, úgy látom) akkor az egésznek semmi értelme. Illetve az egész tesztelgetősdinek nincs értelme. -
TTomax
félisten
Azért dumálsz mellé,mert Daveoffhoz hasonlítod és azt hiszed hibás az eredménye...nem,nem hibás,Ultimate, 4XSSAA,ö így mérte a 290Xet és mivel nincs meg már neki,nem valószínű ismét meg fogja mérni...Ha hozzá akarod hasonlítani akkor állítsd át,és rögtön látod,hogy teljesen rendben van a hozzám mért eredmény sem kirívó... 62 fps vs 97... inkább az az érdekes,hogy az 1250re húzott 290 és 290X-ek között nem igazán van nagy difi.
-
Habugi
addikt
Nézd el nekem de most szüntél meg érdemben partnernek lenni/számítani ebben a beszélgetésben..

Ide löksz nekem ennyit arra amit írtam.., tisztességesebb válasz lett volna azt mondani miután kérdeztem, hogy csak szivatni akarsz, még egy virtuális highfiveot is küldtem volna..
Fekszem mert 10kor kelés, jóreggelt!
Szerk.:
Köszönöm, hogy megtoldottad utólag a mellédumálsz megjegyzést látszólagos tartalommal!
Ugyan ettől még nem tudom mi az úristent tudnék a témában mellédumálni vagy mire értetted de mindegy is. -
TTomax
félisten
-
Habugi
addikt
Ilyen "mutass Steam accountot" kritérium a 3DMark topicokban sincs, pedig ott komoly ranglistát vezetnek, ettől függetlenül Te itt kitalálhatod, csak ne mutass értetlenséget amikor megkérdőjelezem.

Arról nem beszélve, egy dobozosan megvett játék utólag maxrapeccselt változata és egy Steamen vett játék steam által maxrapeccselt változata között gyakran hatalmas difi van..
(Ahogy az accodat elnézem (
) szerintem ezt pont neked nem kell magyarázni, mert te is tudod vagyis látszólag mégsem..
)"daveoff eredménye teljesen rendben van."
Jáu, neked volt 290X-ed nem? Szerinted az a 36 Min.FPS eredmény 4X SSAA mellett rendben van??

Innen jön a származás apropója, hogy túl jól fut 280X-en ahhoz képest vagy??
Komolyan mondom, már a durvább fordító/dekódoló mátrixomat kellett most ráderesztenem.Idejét se tudom, az FC4 előtt mikor találkoztam utoljára azzal a jelenséggel aminek jelenlétét sejteni véled a TR esetében.
Ámbár egy kósza pillanatra játsz el annak gondolatával, hogy a mai naptól mindenkitől aki játék benchmark eredményt beszúr ide (mert ugye még az este folyamán is erre buzdítottál valakit..), Steam accountot fogsz (fogtok, csak mert nemesi többesben említetted) kérni..
Na megvan a pillanat "varázsa"? Érted már mi a problémám?
Esetleg szeretnéd a kölcsönös hülyének nézés tipikus esetét megteremteni és ezen beszélgetés apropójából mindenki élből vágja rá, hogy igen nekem sem virágbolti, mert tudja hogy 95%-ban semmi jelentősége és csak tartalmat akart tenni a topicba, az adott játékkal az életben nem játszott, de buzdítva volt a benchmarkra?!
Nem mondom, hogy nincs igazság abban amit mondasz csak annyit hogy jelen esetben nincs, illetve minimális az esélye és ha jelen is van akkor sem eredményez ekkora difit.
Ahogy már leírtam, több értelme van Win verziót/drivert egyeztetni akkor már..
Persze én értem, hogy most FC4, meg mindenkinél máshogy fut, de abban biztos lehetsz, hogy nincs az a Gimis józsika által "megmart" verzió, amiben egy húzott Hawaii Tahiti szinten/szint alatt fut.(#2709) FLATRONW:
Fél pillanatra sem volt Ultrán, ahogy a TressFX sem volt kikapcsolva!
Viszont most érkeztem el oda, hogy holnap(ami ma..
) ha lemegy a családi áradat, ahogy a C3/FC4 esetében is tettem, csinálok egy settingsel párosított videót, mert az amúgy edzett idegrendszeremet kezditek megtépni mint Floki a lábtörlőt. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
-
TTomax
félisten
Te ne haragudj,de hogyan vegyünk komolyan egy warez verzióval mért eredményt?Mert az engem nem érdekel,hogy honnan van meg neked,meg csinálsz vele,de egy buherált játék eredményét nem lehet elfogadni,hiszen nálad nem az fut ami nálunk...de az is lehet hogy igen... honnan tudjam????? Ezt most mindenféle szívatás nélkül... daveoff eredménye teljesen rendben van...
-
Habugi
addikt
Már ne is haragudj, nem akarok én is vitázni ma veled, de neked ehhez mi a bánatos úristen közöd van vagy hogy jön az ide mit "fáj" megvenni és mit nem?

Nem fogom Steamen megvenni azért, hogy benchmarkoljak vele egyet annak okán mert szeretném megmutatni h daveoff 290X-es eredményével valami nagyon nem stimmel!
Ha nagyon szívfájdalmad, hogy nem vettem meg egy játékot Steamen amivel nem játszom/játszottam, akkor elcserélem egy másikra pár napra olyan ismerőssel akinek megvan, mert ugye ott ilyet is lehet..
Megkapom majd ugyan ezeket az eredményeket, de előre szólok onnantól kedvesjóuramnak kell szólítanod!
Na szóval ne.., esetleg most csak visszaszivatsz/egyenlítesz a múltkori miatt?
Nem mintha nem járna ki, csak érdekel.
Szerk.:
Pont ezért (FC4 kapcsán) emeltem ki korábban, hogy ez nem Ubis hulladék..
-
TTomax
félisten
Ja értem,megvenni viszont fájt...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A végeredmény szempontjából nem mindegy!Nekem pl a FC4 még csak véletlenül sem úgy futott ahogy az eredeti,és azonos verziószámon volt... erről ennyit...amúgy azén kepémről virít,hogy steamen van meg...de az amugy is tökmindegy,ha meg Ubisoftos hulladék akkor tesztelni sem kell vele...
-
Habugi
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Battlefield 6
- Siet tisztázni az RX 5000/6000 sorozat jövőjét az AMD
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Path of Exile (ARPG)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mindenki bukja a Blackwell chipeket, ha bejön Trump terve
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Minis Forum Mini PC MS-A2 Ryzen 9955HX RAM és SSD nélkül 1 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 27GR93U-B 27 4K 144Hz IPS monitor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Vostro 3550 - i3-2310M I 4GB I 250GB I DVDRW I 15,6" HD I HDMI I Cam I Garancia!
- iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3831, 95% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) ADATA XPG Lancer RGB 7200MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
(Lightning 290X)



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Azok mindig is csak egy hekkelt cuccok voltak, amik nem igazán passzoltak igazából az akkori (jelenelegi) futószalaghoz.












