Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#23101) pjen


pjen
félisten

Csak úgy.Ma vizsgázott az 1,3 swift em,10év-100000km,csont nélkül.Eddig a kötelezőkön kivül csakegy hátsó ajtó zár lett cserélve az is gariba+ 1 éve aku.A lengéscsillapítók elől:70-73%,hátul:60-63%.Ha még 10 évet elmegy így elégedett leszek.

(#23102) Motion_Blur válasza pjen (#23101) üzenetére


Motion_Blur
félisten

:R

Nálam 10 év / 160e km alatt:

- sebesség jeladó (10K-s tétel)
- JE, BE szilentek, de ezt a gyáritól elérő ET-s felnikre és a 195-ös gumikra írom (szélesebb nyomtáv)

Féktárcsa még a gyári, 1x lettek cserélve fékbetétek. Motorféket részesítem előnyben :D

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23103) domojko válasza pjen (#23101) üzenetére


domojko
senior tag

Az igen. Grat hozzá. Csak autópályán ment az a kocsi? Az enyémet tavaly tavasszal vittem el futómű állapotfelmérésre. Most lesz márciusban 10 éves 135k km. Cserélni kellett első toronycsapágyakat szilenteket, lengőkarokat. Rázópadon is volt. A bal hátsó gátló a legrosszabb 21%, de a legjobb is valami 38%. Hátsó fékpofákat is kellett cserélni. Elöl tárcsát+ betéteket Szóval van mit tenni vele. Március végén viszem vizsgára addigra a gátlókat is ki kell cserélnem. Gondolom tavaly tavasz óta nem javult az állapota. :D

Motion_Blur: Az új lámpákkal nem raksz fel képet?

[ Szerkesztve ]

(#23104) Motion_Blur válasza domojko (#23103) üzenetére


Motion_Blur
félisten

"Motion_Blur: Az új lámpákkal nem raksz fel képet?"

Dede, csak csupa retek az autó, pénteken mosom :D

Köszi a helpet a cseréhez ;)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23105) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Megnéztem hahun az autóm árfolyamát és meglepődve láttam hogy 1 milla alatt szinte nincs is autó, az átlagár olyan 1,1-1,2 milla :Y

6 éve vettem az autót 1,4-ért :D

Vajon csak ezek a típusok mentek fel az elmúlt 1-2 évben, vagy minden használt autó drágább lett :F

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23106) Doze válasza Motion_Blur (#23105) üzenetére


Doze
aktív tag

Fiatalabb, közvetlen válság előtti verdák mentek fel piszkosul. Tehát ez a 6-7-8 éves kategória. Nem csak suzuki, de más autóra is igaz. Hogy úgy mondjam nem csökken az áruk, hiába nagyobb a futás/kor, tartják nagyjából az árukat.

Aki most vesz új autót közel sem kell azzal számolnia hogy 4-5 év múlva alig fog valamit érni az autója, vagy mint amit régen mondogattak "kitolod az autót a szalonból és 1 millát vesztettél"- most simán visszahozza ezt.

[ Szerkesztve ]

(#23107) Motion_Blur válasza Doze (#23106) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Köszi, ezt jó tudni :R

fagyálló témában találtam egy régebbi postot, megoldást erre azóta se olvastam:

"Ma vettem észre-olajcserénél-, hogy nincsen kellő mennyiségű fagyálló folyadékom.Sőt éppenhogy nem volt üres a tartály.
Gyorsan bementem az első boltba-norauto- ahol mondtam newswift (2010) fagyálló kellene- válasz itt van az új XY típus direkt ALU hoz tömény- ezt öntsem rá.
Igen ám de nekem méregzöld a fagyállóm és régi emlékeim szerint nem sazbad keverni a fajtákat-színeket.
Mondom, hogy nekem zöld kellene-mire abból csak NEM alu motorokhoz van fagyálló.Mikor mondom , hogy sztem nem szabad keverni a színeket sem, mert különböző összetevőkre utal/hat akkor Ő is azt mondta, hogy így tudja, de nekik csak rózsaszín van.
Mivel nem akarom cserélni az egész rendeszert, csak jövőre, így most nem tudom mit tegyek/tehetek bele??? Máshol is csak direkt ALU hoz csak rózsaszínbe volt.
Rokony autójában(WR+) is gyárilag zöld van...

Milyen gyárilag a hűtőfolyadék ami benne van (szín/milyen márka)?Csak ALU-s fagyálló jó?Mit önthetek rá?Szín tényleg számít(keverés)?"

Aki cseréltette, vagy cserélte már a gyárit, az milyen színűt rakatott bele?
Nekem most nincs időm elvinni az autót és lecseréltetni (ott kéne hagyni hogy lehűljön a motor), de mivel minimumon van, kéne rá önteni egy kicsit.

esetleg ez??

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23108) Doze válasza Motion_Blur (#23107) üzenetére


Doze
aktív tag

Nem nem jó. A "Piros" kell, pl: [link]

Igazából a szín nem határoz semmit, de általában a kék/zöld nem jó, neked "alubarát" kell, ugyanis az előbbi oxidálja az alut. Ha veszel koncentrátumot, 50-50-ben összekevered, és már rakhatod is bele a verdába.

Egyébként ezeket szokás G12-nek is nevezni

(#23109) Motion_Blur válasza Doze (#23108) üzenetére


Motion_Blur
félisten

És valóban: [link]

Akkor veszek 3 liter koncentrátumot + 3 liter ioncserélt vizet és lecseréltetem valamikor.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23110) Jamby18


Jamby18
senior tag

10W40 olaj nagyon híg egy ezres 98' motorba?
Vettem egy swiftet, minden okés volt vele eddig, de ahogy beinditom, dől a kipufogóból a füst ami tudom nem baj (hideg is van, dús benzin) de nagyon furcsa illata van, elsőnek arra gondoltam eszi az olajat, most cseréltük a fenti bárdira az olajat. Szerelésben jártas haverom szerint a benzinnek van ilyen illata. Nézegettem a nívót, de nem reális, mert felső vonalig töltöttem, aztán ugye beindítottuk, meg az új olajszűrő is felszívott belőle. Jól húz amúgy erőbe nem vettem észre semmit. Télre híg lenne neki ez az olaj? Napokban persze még majd nézegetem az olaj szintet. De mondom nagyon büdös, mint valami higító szag. Jah és semmi rossz benzin. Mol 95ös

[ Szerkesztve ]

(#23111) Kornel válasza Jamby18 (#23110) üzenetére


Kornel
veterán

Hig???
Persze.
Rakj bele inkabb 20w50-et, hadd menjen szet 10 ezer km alatt a motor :W

(#23112) Jamby18 válasza Kornel (#23111) üzenetére


Jamby18
senior tag

Csak egy szimpla kérdés volt, azt hittem értelmes választ kapok. Mivel beszéltétek korábban, hogy mi a jó olaj amit nem eszik mondjuk. Mint ahogy váltóolaj témába is mást mond mindenki pl.

(#23113) roberto211 válasza Jamby18 (#23112) üzenetére


roberto211
őstag

5w30-5w40 ezek jók bele igazából. Márkába szerintem eneos,total,állítólag jó a LM is,castrol esetleg...

De én eneosra esküszök.

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#23114) Motion_Blur válasza Jamby18 (#23112) üzenetére


Motion_Blur
félisten

10W40 is jó bele, meg az 5W30, 5W40 is.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23115) tboy93 válasza Jamby18 (#23112) üzenetére


tboy93
nagyúr

Egy sima eneos 5w40 jo lesz bele, kb. 6-7.000 a 4L.

(#23116) Kornel válasza Motion_Blur (#23114) üzenetére


Kornel
veterán

jó a 10w40, csak nem a legjobb...
de neki még az is vastag.
ergo eszi az olajat, ezért belenyomná a 15w40-et, hátha nem fogja.

(#23117) bajnokpityu válasza Jamby18 (#23112) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem egészen értelek. az olajfogyás oka a kopás, illetve a tervezett illesztési hézag.
Csomó olyan típus van, amiknél teljesen normális dolog a az 1l/1000km olajfogyás.

Aminél meg nem tervezett, ott kopás az ok. DE ezért növelni a viszkozitást, mint a gyári előírás, az szimpla hülyeség. Az olaj nem csak a hengerfalon van, csomó más helyen is, aminek meg kell hidegen is a kenés.

Tehát összefoglalva, nagyon eltérni a gyári ajánlott olajtól nem szabad, mert még hamarabb kopik.
Tehát, ha pl egy 150ezret futott olajnál lecseréled az 5w30at 5w40-re azzal nincs gond, de pl egy 10w40et üzemszerűen már nem kéne használni.

szerintem.

egyébként minden motornál fogy az olaj. ez egy ilyen működés. csak a fiatal szorosan illesztett tipusnál magas fordulatot elkerülve ez nem észrevehető.

akkor inkább válts másik, gyári előírást betartó olajtípusra. simán lehet, h azonos viszkozitás mellett a másik tipust meg nem fogja zabálni, csak csipegetni.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#23118) Kornel válasza bajnokpityu (#23117) üzenetére


Kornel
veterán

+1

(#23119) Motion_Blur válasza domojko (#23103) üzenetére


Motion_Blur
félisten

lampionok: [link]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23120) Thome válasza Motion_Blur (#23119) üzenetére


Thome
addikt

A te helyedben én nekem adnám. :DDD

Nagyon csini lett!

[ Szerkesztve ]

(#23121) Kornel válasza Motion_Blur (#23119) üzenetére


Kornel
veterán

Igy nezett ki a 2008-as 1.3-asom is :)

(#23122) Harkovz válasza Motion_Blur (#23119) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Jól néz ki, és a színe is szép a kocsinak!

(#23123) roti86 válasza Jamby18 (#23110) üzenetére


roti86
őstag

Ez főként akkor jelentkezik, amikor áll pár napig az autó és nem indítod be ugye? Teljesen ok bele a 10W40. A szelepszár szimeringnél lefolyik az olaj és indításnál füstöl, amíg ki nem ég belőle.

Szóval szimering vagy rosszabb esetben dugattyú gyűrű. Többet én sem tudok a témában, bővebb infót google-el találsz.

(#23124) tboldi


tboldi
nagyúr

Apum jött haza a melóból, egyszer csak elé keveredett egy kivilágítatlan biciklis itt, és nem túl nagy sebességgel, de elütötte. Ő egyenesen jött a Fő úton, a bringás meg le akart kanyarodni balra, de ott, ahol az ezüst Peugeot áll, nem a szobor után, ahol kellene, és még csak nem is a kanyarodó sávból, hanem a szembesávból. Mire kiszállt apum az autóból, a bringás elfutott azzal az egy mondattal, hogy nincs féke... :U
Diagnózis: a sötétben egyelőre csak annyit látunk, hogy a motorháztető eléggé deformáltan behorpadt, a lökhárító törött, illetve a ködlámpa helyén lévő műanyag takaró is. Holnap világosban megnézzük jobban, illetve töltök fel képeket is. Szerencsére van Casco.

[ Szerkesztve ]

(#23125) Jadro válasza bajnokpityu (#23117) üzenetére


Jadro
veterán

1L/1000km??? Jesszus. Az Ignisemben jellemzően egy decit sem kell utántölteni két olajcsere között. Mennyit spórolok... :DDD

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#23126) dnelb


dnelb
veterán

Szerintetek a super swift 1600at le lehet papíroztatni közútra? Ma vagy 1 ilyet láttam parkolni, vagy valaki nagyon jól megcsinált egy 3 ajtósat :D Ugyanilyen felnik voltak, ugyanez a brutál szélesítés, szín is stimmelt.. Sajna siettem és nem tudtam fényképezni, meg este is volt már :O :D

(#23127) Motion_Blur válasza Jadro (#23125) üzenetére


Motion_Blur
félisten

pl. Opel - ECOTEC

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#23128) domojko válasza Motion_Blur (#23119) üzenetére


domojko
senior tag

Klasszisokkal jobbak ezek a lámpák mint az első szériás. Szerintem marha sokat dob a verdán.

(#23129) Kornel válasza dnelb (#23126) üzenetére


Kornel
veterán

nem kell mindenről papír.
SS fórumban akadnak 1.3 turbosok is :D
van egy jobban sikerült példány is.
szerinted van róla papír? :D

(#23130) dnelb válasza Kornel (#23129) üzenetére


dnelb
veterán

elnézést kérek.. :DDD

(#23131) Kornel válasza dnelb (#23130) üzenetére


Kornel
veterán

Tiedre is egy turbo kene :D
Akkor talan utolernel ;)

(#23132) dnelb válasza Kornel (#23131) üzenetére


dnelb
veterán

nekem csak DDiS van tudod :( ;]

(#23133) Kornel válasza dnelb (#23132) üzenetére


Kornel
veterán

Eszembejutott, hogy en is rarakom hatra, hogy ddis :D

(#23134) a_tesz válasza Kornel (#23129) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Majd erről a tavaszi kakucsról írhatnál, ha márkán belül nem sport kiviteleket is szívesen láttok (a Cappuccinora gondolok :) ). :R

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#23135) Kornel válasza a_tesz (#23134) üzenetére


Kornel
veterán

Szerintem siman.
Azt mondjak van ott minden, bmw, suzuki, skoda, stb.
Varom mar amugy nagyon.
Utana meg ki tudjay hogy hova nezek majd ki :D

(#23136) t1 válasza Kornel (#23135) üzenetére


t1
addikt

Kakucson anno voltam én is, nagyon jó móka, Köpci is vitt a hátsó kerekes sport motoros régi sedannal élmény volt :)

(#23137) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Ha esetleg valakit érint/érdekel G13BB motor OBD: [link] -> [link]

Tehát van aki szerint egyáltalán nem működik, viszont elvileg 2002 utáni gépeknél kell mennie. Berendeltem egyet, 2003-as autónál megnézzük.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#23138) akos3


akos3
addikt

Sziasztok. Ez a felni jo lehet swift 2005-re?[link]
http://racing-bazar.hu/(gyári%20felni)_alufelni/R14_4x100_et45_agy54/elado_14_es_gyari_suzuki_alufelnik_4x100

[ Szerkesztve ]

(#23139) Jamby18 válasza bajnokpityu (#23117) üzenetére


Jamby18
senior tag

Mint ahogy fentebb is írtam, most vettem az autót, és egyből le is cseréltük az olajat, olajszűrőt, benzinszűrőt, rotort, elosztófedelet. Gyertyát is vettünk, azt még viszont nem cseréltük le. Bárdi 10w40et tettünk bele. Beindításnál igaz fehér a kipufogófüst, de nagyon égett szagot áraszt, ezért van bennem az aggodalom. Így hogy hideg van nagy is az alapjárat, meg észrevettem, hogy ha adok egy kis gázt akkor ott marad az alapjárat egy ideig ameddig pörgettem, ez kb 2-3ezres fordulat (nincs fordulatszámmérő, csak saccolom) aztán kell egy kis idő mire visszaesik normálra. Meg miután bemelegedett fel le mozog az alapjárat lámpánál.. Tudom ez megint relatív amit korábban olvasgattam itt, hogy alapj. motor tisztítás, szonda hiba ami lehet. Csak, hogy ilyen hideg van nehezebb elindulni hiba keresésbe mint nyáron hogy nem hideget szív.... Szóval most tanácstalan vagyok, megnéztük a kipufogót, kormos csak szerencsére és a hűtővíz se fogyik.

[ Szerkesztve ]

(#23140) karlkani válasza Jamby18 (#23139) üzenetére


karlkani
aktív tag

Nálam ilyen akkor fordult elő, mikor le lett kötve az akkumulátor. Sajnos ilyenkor újra kell "tanulnia" a motorvezérlőnek az alapjáratot. Ez általában náhány nap alatt szokott megtörténni (nálam legalábbis).

Sajnos ebben a hidegben első indításra kicsit nehezebben tekeraz önindító, így ma kölcsönkértem rokonoktól egy akkumulátort, majd gyorsan kicseréltem. Ezzel is teker néhány másodpercig mire beindul, de sokkal jobban, mint a sajátjával, így esélyes, hogy lassan cserélnem kell. Lényeg, csere után elmentem bevásárolni, fordulatszám megálláskor persze 1500+, majd visszaeseik. Hazaérve visszatettem a saját akkumulátort. Ekkor ugye a motor üzemmmeleg volt. Járattam alapjáraton 2-3 percig (gázadás nélkül), majd ráadott tompítottal szintén. Ez elég is volt, megtanulta, szóval egy próbát megér.

(#23141) a_tesz válasza Kornel (#23135) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Tavaly voltam a GTi-sek által szervezetten, ott is volt mindenféle vas, az nagyon jó kis nap volt, az ezer fok ellenére. Azóta van pályázásra jobban alkalmas gumi a kisautóra, úgyhogy most még jobban várom :)

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#23142) Kornel válasza a_tesz (#23141) üzenetére


Kornel
veterán

Nekem most van egy szett falken ziex ze912, kb. 50%-osak.
Szerintem el fogom fustolni palyan, aztan kap valami komoly gumit is.

(#23143) HUNPSP


HUNPSP
aktív tag

Bal hátsó külső kilincsem ma kipattant a régi (2001) Swift-ben. Ez javítható, vagy csak cserével működik? Nem volt időm nézegetni, egyik pillanatban sőt egész nap tökéletesen működött (meg már jó ideje...), de amint bezártam az ajtókat, és megnéztem hogy nyitva maradtak-e, akkor kb. a kezemben maradt a műanyag nyitó rész. Olyan mintha a rugó kipattant volna. Nem tűnik komolynak a dolog, 2800 a premium utángyártott Suzuminnben, de ha orvosolható házilag az jobb lenne. :-)

Köszönöm a segítséget előre is! :R

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=HUNPSP @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_3/keres.php?stext=HUNPSP&submit= @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_4/keres.php?stext=HUNPSP&submit=

(#23144) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Suzuki Swift Sport OBD Torque

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#23145) Kornel válasza Tothgera30 (#23144) üzenetére


Kornel
veterán

imádom azt a kis morgást, amikor megindul :D

(#23146) Doze válasza Kornel (#23142) üzenetére


Doze
aktív tag

Ha mentek vagy lesz ilyen esemény elmegyek en is mar, szoljatok... pályán meg nem voltam :DD

[ Szerkesztve ]

(#23147) Kornel válasza Doze (#23146) üzenetére


Kornel
veterán

Szolok mindenkepp.
De mar igy vagyunk harman, szerintem Krisztian is jonne, o is szereti a sebesseget :)
Lassan kiberelhetjuk a palyat :D

(#23148) tboldi válasza tboldi (#23124) üzenetére


tboldi
nagyúr

Szerencsére nem sérült meg más. Az a műanyag takaró sem, a lökhárítóról törtek le a tartófülek. A motorháztetőnek is csak a legfelső rétege deformálódott, alulról nem látszik semmi. Igazából menthető lenne minden, de apum ragaszkodik az elemek gyári újra való cseréléséhez, ha már van casco. A Suzuminn árai alapján olyan 160-170k-re saccolnám a végét.

Képeket nem csináltam még, a garázsban nem látszik jól, kint meg esik a hó.

(#23149) szabonagyur válasza tboldi (#23148) üzenetére


szabonagyur
félisten

Felelős ki volt végül?

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#23150) anonymus89


anonymus89
addikt

Üdv!

Ha venni szeretnétek izzót akár Night Breakert akár Megalight Ultra 120%-ot vagy mást akkor most vilagitas.eu-nál -10% a LUMENET kuponkódra majd -5% ha bankkártyával fizettek előre lejön. Viszont ha 6000-es teljes végösszeget nem éri el akkor kb. szállítással együtt +100-200,-Ft-okat kell ráfizetni.
Nem reklám akar lenni csak már sok barátomnak vettem night breaker izzót, hogy jobban lássanak. (izzó mániás vagyok) :))

Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.