Suzuki Géró leírva, Ház és a Világ (Budaörs) tapasztalatok, vélemények?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
dnelb
veterán
Házban 1x voltam, tükörcsere meg futómű, szerintem rendben vannak..
Motion_Blur
félisten
Első tárcsa + betétekre tudtok mondani valami bevált kombót?
Így 160e km után lehet lassan nem ártana lecserélni őket, de nagyon durva szórást látok az árakban.. olyat is láttam hogy a komplett tárcsák + betétek 10k, minőségi lehet
gyári tárcsa: [link]
gyári betétek: [link]
ezt azért picit sokallom..
itt pl nagyobb a választék: [link]
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Pikkolo^^
addikt
Emlékszel a szerelőre?
domojko
senior tag
Kornel
veterán
Gumi méret??
Illetve a rugovagast felejtsd el.
Egy ultetorugo szett 60k ujan, de szokott lenni hasznaltam is, én fel évesen adtam el 40k korul.
H&R, Eibach, esetleg vogtland, mással ne foglalkozz.
Ilyen FK még tarsai semmit nem érnek.
domojko
senior tag
Gyári alufelni 185/60 R15. Rugó vágásnak mi hátránya lehet?
gerii
addikt
Ha erre nem tudod a választ akkor pontosan így kellene a mechanikai dolgokhoz nyúlkálni (sehogy).
domojko
senior tag
Ha te tudod a választ akkor akár válaszolhatnál is. Nagyon sokan vágnak a rugóból. Tudom h nem véletlen találták ki h milyen rugó kerüljön alá. Milyen anyagból legyen milyen vastagságú mennyi menet legyen rajta. Ki van számolva mekkora terhelést kell elviselnie. Ha vágok egy karikát akkor lejjebb kerül a kasztni, viszont ugyanazt a terhelést kell elviselni az immár gyengített rugónak. Főként a gyakorlati tapasztalatokra lettem volna kiváncsi és nem arra h beröfögjenek valamit .
Kornel
veterán
Pontosan leírtad.
Mas lesz az auto vezethetosege, akár, fekutja is!!!, elpattog az auto, stb.
Nem csak idegesito lesz, hanem balesetveszelyes is!
Ha ültetni akarsz, akkor H&R vagy Eibach, én azt mondom.
Ezek progressziv rugok, még így is keményebb lesz, mint a gyári, de egyáltalán nem lesz balesetveszelyes.
Tudod kik vágják?
Sufni tuningos régi swiftes, kétezer forintért tankolo hulyegyerekek...
Ne legyek ilyen, ha nem szánod rá az ultetorugo összeget, akkor hagyd így.
pjen
félisten
Azért nem praktikus vágni mert a gyári rugó és rugó út összetartozik,ha levágsz a rugóból a gödröknél felkoppan.Szétver mindent.Az ültető rugó keményebb nem enged akkora rugó utat.
Kornel
veterán
Illetve a felfekvese se lesz még a rugonak, ami az ultetorugonak megvan.
Nekem volt ötlet gyári rugom a splashbe (gyári hiba), a felső karika harmada volt letorve, simán felkoppant katyuban, vagy fekvőrendornel...
domojko
senior tag
Értem. Pjen-nek és neked is köszönöm a választ. Egyébként a gyári gátlók elöl Monroe-k voltak. A hátsókról nem tudtam megállapítani h milyen márka de sanszos h akkor azok is Monroe - k. A hátsók nagyon le voltak gatyásodva, konkrétan semmi ellenállásuk nem volt. Az elsők sem voltak valami bikák már. Most az uj gátlókkal is sokkal stabilabb az autó. Te miért adtad el az ültető szettet? Volt valami negatív hatása? Tudom h eladtad a splash-t csak már nem emlékszem h ez miatt vagy egyébként is el akartad adni a szettet.
Még elviszem egy futómű beállításra, utána mehet vizsgára.
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Ezzel kapcsolatban.Láttam olyan ültető szettet ahol a rugó utat és a keménységet bizonyos határok között állítani lehetett.(igaz csak katalógusban).
Kornel
veterán
tervben volt az autó eladása, de ültetve senki se akarta vinni...
megvoltak a gyári rúgók és gátlók, visszaraktam, utána rögtön elvitték
lényeg, hogy ültetve azért vannak kompromisszumok, nekem -3,5 cm volt, tehát 12-12,5 cm körül lett a hasmagassága az autónak ültetve, így azért már egyszer kétszer leért az alja Budapesten...
szerintem több negatívumot okoz, mint pozitívumot.
persze van aki megmagyarázza, hogy neki sose ér le, nálam nem így volt, pedig kifejezetten vigyáztam rá, hogy kerüljem az olyan helyeket...
pjen
félisten
Felénk van olyan fekvő rendőr,egész sziget,ahol ha nem vigyázol még a gyári hassal is lekoppan.
domojko
senior tag
Igazából én nem akarom ültetni. Csak most az új gátlókkal szemre magasabban van az eleje mint a hátulja. De le is mértem. Elöl a gumi és a sárvédő ív között 2cm-el magasabb mint hátul. Pont ezzel a 2cm-el kellene lejjebb lennie.
Küldenék azért szívből szóló gratulációt azoknak az emberkéknek akik néhány pesti fekvőrendőrt elterveztek és/vagy rosszul kiviteleztek. Azokról a magas és rövid felhajtós darabokról beszélek. Érdekes Nyíregyházán pl. meg tudták oldani hogy magas és rendes felhajtója is legyen (azaz a gyorsan menő emberkék jól megjárják, de normálisan ne kelljen 5 km/h-val rettegni tőle).
Tigi
őstag
A képek alapján szerintem rendben van, én nem nyúlnék hozzá.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
domojko
senior tag
Egyenlőre, meg valószinüleg véglegesen is így marad csak informálódni szerettem volna, picit körül járni a témát. Majd hosszabb távon nagyobb sebességnél meglátom hogyan viselkedik.
dnelb
veterán
Szerintem MySwift-Team-ben kérdezd meg fbn, ott nagyon sok ember ültetett már/cserélt gátlót, és ért hozzá. De amugy az első kép érdekes ja, mintha kisebb kerék lenne mint hátul a nagyobb hely miatt Én biztos nem hagynám így, hülyén néz ki
[ Szerkesztve ]
domojko
senior tag
Képzeld el mit mutatna a téli szettel, 165/70 R14.
Megyek vele pár 100 km-t, meglátom mennyit-hogyan igazodik. Ha igy marad akkor valamit ki kell majd találnom. Tuti h most magasabb mint a gyári érték.
kornelka: egy ideje tervezgetem a téli szettet is R15-re cserélni. Olyan bután néz ki a 14-es kerekekkel télen.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Legalabb 175/65 r14 lenne
dReFiX
senior tag
SOS!
Anyámnak van egy 2005ös Swiftje, szervizben szokták az olajat cserélni stb. de le tekertem az olaj betöltő kupakot és ezt láttam : KéP
Ez gyárilag ilyen vagy le van törve és darabja valahol a motorban lapulhat ?
Előre is köszönöm a segítséget !
[ Szerkesztve ]
Thome
addikt
Ez ilyen, no pánik!
Ha pedig mégsem, akkor nálam is benne van a motorban.
[ Szerkesztve ]
dReFiX
senior tag
(#23975) Thome Köszi!
Ha már fel fedeztem ezt a topicot, olajos kérdés.... Mindenki mást mond...
63.000 Km van az autóban 2005 / 2006.10 1.3 GS Benzines Manuális Váltóval
Heti 5x 8 km-t jár munkába oda vissza illetve 2 x 40 km nagyszülőkhöz
Nyáron majd egy két 100-200km es túra lesz majd....
Milyen olajat rakassunk bele ? 5W30 10W40 ?
Szervizkönyv szerint volt már benne 10W40 10W30 5W40
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
5w30 a gyari ajánlott olaj.
Minden tekintetben jobb, mint egy 10w40.
Motion_Blur
félisten
Akkor itt az ideje egy jó kis 5W30-nak, és innentől csak azt
Javallott ENEOS Sustina 5W30 ami hidegen 0W20, melegen 5W30, szóval a sok hidegindításhoz tökéletes.
Ha nagyon gyilkolod a gépet akkor Motul 300V pl.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Kornel
veterán
En jó szívvel tudom ajánlani a LM toptec 4300-at, amíg az eneost csipegette a paripa, addig a LM-bol semmit se, legalábbis addig, amíg el nem loptak
Sajnálom, hogy már nem vagyok suzuki, de valószínű a következő autóm nem suzuki lesz, most az alfa felé húz a szívem.
Motion_Blur
félisten
nekem meg felé: [link] megnéztem belül is, full patika...
elvileg már nézegetik az utódját, de nem erőltetem, hogy legyen azért alkupozíció. ha rábólintanak végre, rögtön veszem ez 100%
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Kornel
veterán
Szép még minden, de volvok nekem túl sterilek.
Még egy suzukiban is több a tűz
Járókeret
senior tag
fél éve cseréltem olajat, akkor 10w40 volt ajánlva, igaz nekem egy '99-es 1.3 swiftem van.
következőleg 5w30?
én is rengeteget megyek kis távra, igaz az olajból semmi sem fogyott még. csere óta kb 5000km-t mentem.
Kornel
veterán
Inkabb egy szintetikus 5w40.
Mondjuk egy jó LM
5w30-40 sima eneos, shell helix vagy olcsóbban castrol. 10k km-enként (vagy 1 év) elég lesz a csere.
roberto211
őstag
Felejtsd már el ezt az "onlyLMOil" uzemmodot.
Elhiszem h neked bevált sss nel nagyon örülök neki ,stb stb de leteznek mas olajok is lm en kivul.
Suzukiba 100x inkabb tennek eneost mint lm.
Ha nem lenne elf akkor a lagunaba lm et tennek en is de ez nem japan hanem juróp..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Járókeret
senior tag
és miben mutatkozik meg,hogy drágább-minőségibb olajat teszek bele ? eddig a 10w40 total volt benne
lehet hogy a hideg indításnál télen emiatt kattog a motor? bemelegedés után elnémul. szelephézag rendben.
[ Szerkesztve ]
5w olajjal kevesbe kopik a motor hidegjarat alatt, ergo nem fogja zabalni idovel az olajat
Járókeret
senior tag
nagyszerű. pont ez kell nekem. na mindegy. majd 10K után cserélek. évi 6-7K-t megyek.
köszönöm
Motion_Blur
félisten
Pontosan ezért javasolt az 5W30/5W40.
ENEOS, Motul, Liqui Moly. Szerintem ilyen sorrendben. Motullal az a "baj" hogy 5 literes kiszerelésben van, Liqui Moly-t meg előszeretettel hamisítják. Persze koránt sem olyan arányban mint a kommersz olajokat (Castrol, Total, stb..).
Ezt el kell mesélnem, annyira gáz: ma álmomban kifogyott az olaj teljesen az autómból, szárazon kopogott és a semmi közepén lévő szervizben nem volt semmilyen prémium olaj, kétségbeesve kerestem a Sustinát de csak Shell olaj volt, ami után beleöntve és elindulva elfüstölt a motor és szétreped a blokk. Ezek után full leizzadva felriadtam az éjszaka közepén
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Egyik haverom szerelget hobbibol es multkor ment hozza egy srac egy toyota celicaval, hogy valamiert kopog a motor. Ugy kell elkepzelni, mintha fakanallal vernel egy bogracsot, kb. olyan hangja volt Kerdi haver, hogy olajszint hogy all? Srac mondja, hogy o azt nem tudja. Belekukkantanak, nivo aljat sem eri el a szint... Haver mondja, hogy akkor usgyi az autos boltba, hozzal egy kanna olajat. Beleontenek 2L-t, meg mindig lofasz a szint, de legalabb mar nem volt annyira csunya hangja. Ontik tovabb, ugy 1L maradt a 4L-es kannaban mire helyreallt a szint. Kb. 6-8dl olaj volt a motorban utantoltes elott Utana meg megy fel hahu-ra, hogy megkimelt elso gazdas celica, keves km-el elado
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Még kell nézni egyes olajok műszaki paramétereit.
Ár érték arányban pl. a toptec 4300 best buy.
Elég sokat olvashatták és keresgettem, amíg megtaláltam, hogy mi kell nekem akkor.
Járókeret
senior tag
így vegyél használt autót... sosem lehet tudni,hogy ki mit csinált a verdával akár egy nappal eladás előtt...
dReFiX
senior tag
Gyári Mazda 5w30 mehet swiftbe?
Motion_Blur
félisten
?
Milyen szabványoknak felel meg az olaj attól függ.
A viszkozitás csak egy dolog.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Kornel
veterán
Biztos, hogy tudja azt, amit tudnia kell.
Már a "leg noname-abb" olaj is tudja, ami a swiftnek kell.
dReFiX
senior tag
Hordóban kapja a szerviz az olajat, ki derítem :-D
balaaa88
aktív tag
Sziasztok; adott egy 1999-es Swift GLS 1.3. Az alvázán az első kerekek mögött elkezdett kirohadni a lemez. Tud valaki esetleg egy normális, megbízható (!) szervizt, ahol ezt a problémát valamennyire meg tudják oldani (pl. lemez kivágásával majd új odahegesztésével)? Nem reklámot szeretnék, így ha ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata, hogy hol tudnánk javítani a dolgot, akkor azt privát üzenetben is megköszönném. köszik.
balaaa88
aktív tag
Azt nem írtam, hogy Budapesten. Bocs.
Hali!
2001-es Swift ILYEN kopogó / pendülő hangot ad, ha ugrálok a hátsó ülésen. A hang bal oldalról, hátulról jön és menet közben is hallani, de nem ütemes. Inkább a huppanókkal van összefüggésben.
Már többször kipakoltam a csomagtartóból, de a hang ugyanúgy meg van. Alá is néztem, amennyire nem értek hozzá, minden a helyén van. Mi a fene lehet?
Előre is köszi,
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Járókeret
senior tag
sziasztok
azt szeretném megkérdezni,hogy '99-es swiftre 1.3-as, mennyire éri meg 155/70 helyett 165/65 gumikat feltenni nyárra? barum brillantis gumikat néztem ki rá és a méret miatt darabonként 1500 huf különbség van, illetve új felni is kell, 5-6"-os, ami R13-ba elég ritka (nagyobb átmérőt nem szeretnék), ha van akkor eléggé drága.
köszi