- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dave0825
őstag
válasz
diegho #53648 üzenetére
Mert a tied csak menet közben látszik, hogy milyen? Enyém álló helyzetben is ugyanúgy néz ki, mint útközben, szóval ahhoz, hogy lássam/látszódjon, hogy hogy néz ki a lámpa, nem kell úton lennem.
Erre mást nemigen tudok mondani...(#53649) F_Gergely: én is helyzetjelzőt szoktam használni, én előre fehér ledeset tettem, lehet, hogy nem annyira szabályos, de azt talán annyira nem nézik, és így tényleg, hátul is van világítás. Nekem sem fontos a nappali menetfény, jobban örülnék neki, ha helyzetjelzőként használhatnám azt a ledsort (írtam az oldalnak, hogy hogy is van az a ledsor, mert a képen a sarokban egyszerre világít mind, a nagyobb részén a képnek meg csak az alsó sor, szóval elképzelhető, hogy 2 fokozata van, az egyik a menetfény, a másik a helyzetjelző, de majd kiderül, ha válaszolnak).
Angel Eyes-ról én is hallottam jót-rosszat is egyaránt, ezért kérdeztem itt is körbe. Nekem tetszett, de most jobban tetszik ez a másik.
Azzal nem vagyok most tisztában, hogy mi számít nappali fénynek, és mi lehet helyzetjelző.Ha ebben a lámpában csak az a ledsor van, tompított, és reflektor, akkor az a ledsor az nappali fénynek számít, vagy helyzetjelzőnek?
-
F_Gergely
őstag
válasz
dave0825 #53647 üzenetére
Nekem ezekkel az angeleye-al az a bajom hogy tele van veluk a net, mindenki szabadul toluk mert hulladek a vetitesi kepuk. Persze, ez lehet nem igy van, de az teny hogy mindenki arulja, es gyari lampat beszamol. En most csereltem lampakat, vehettem volna ilyet is de inkabb maradtam a gyari utan gyartottnal. Igaz erre is azt mondtak nem latni vele, en elegedett vagyok.
Nappali menetfeny nalam nincs, igazat megmondva en nem szeretem, mert sokan akiknek utolagos egeszen teljes sotetsegig ezt hasznaljak, viazont hatul igy semmilyen vilagitasuk nincs. En helyzetjelzot szoktam kapcsolni igy elol es hatul is van vilagitas, aztan ha mar szurkul johet a tompitott. Helyzetjelzoben meg osram led van messzirol is jol latszik. (Teljesen legalis, es 0,5W-ot fogyaszt) -
dave0825
őstag
válasz
dave0825 #53641 üzenetére
Egyébként most beszéltem egy csávóval, neki ugyanilyen Daylight lámpája van, én a helyzetjelzőre van kötve a ledsor, a tompított és a reflektor pedig a helyén. Neki kintről behozott az autója, és kpm vizsgán így ment át. Szerintem mivel nincs benne külön helyzetjelző, csak ez a ledsor, így helyzetjelzőnek számít (ahogy a hirdetésben is írják az oldalon, ott is azt írták, hogy helyzetjelzőként funkcionál). Mert gondolom úgy nem lehet nappali menetfény az autón, ha nincs helyzetjelző, bár ezt csak én gondolom.
-
válasz
mohabá 007 #53639 üzenetére
Amugy a cromaxnal is van map szenzor a motoromhoz: [link]
-
AMD Power
titán
Azért ezek az illesztési hibák stb elég durva...
Versenyen kívül - Opel Insignia teszt
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo (automata) tesztEttől függetlenül szép a belseje.
-
Sanyi19
őstag
válasz
mohabá 007 #53638 üzenetére
Nem volt. Miért? Mi történik olyankor?
-
dave0825
őstag
válasz
F_Gergely #53637 üzenetére
Vagyis úgy érted, hogy gyújtáskor világít, menet közben is, és csak akkor kapcsol le, ha helyzetjelzőt kapcsolok? Viszont akkor semmi sem világítana, mert ebben a lámpában csak a ledsor van, a tompított, és a reflektor, tehát helyzetjelzőre kapcsoláskor más nem tud fölkapcsolódni.
-
válasz
mohabá 007 #53639 üzenetére
Nem igazan ertem amit itt osszehordtal. Azt irtad, egyik gepben sincs egyszerre legtomegmero es map szenzor. En megmutattam, hogy van. Ott van fizikailag, latom a szivocsoben es a szivotorokban az alkatreszt, megy ra a kabel stb. A map szenzorral merte meg a szivocsoben a nyomast a szakim, itt a diagrammrol a papir az asztalomon, a legtomegmerot pedig csereltuk is az elejen, hogy az -e a hiba. Azert most nem fogom szetszedni az autom ha nem haragszol. Keresd ki az unixnal/bardinal az automhoz a map szenzort, ez a cromax csak kocabagos.
A kedvedert kikerestem a GM EPC-bol is a ket alkatreszt:
Legtomegmero:
Map szenzor:
Szerintem ezek utan megegyezhetunk, hogy a ket alkatresz nem egy es ugyan az es hogy egyszerre van a ket alkatresz a motorra szerelve adott esetben.
Azt pedig végképp nem értem miért keverted bele a levegő hőmérséklet jeladót,hisz az egy olyan alkatrész,amely teljesen független a légtömeg mérőtől,semmi köze hozzá.
En nem irtam sehol hogy minek van koze a masikhoz. Mint olvashattad is, van az emlitett autohoz a ket alkatresz, ennyit irtam, ezeket linkeltem.
Csak kiegesziteskent a sajat motorom meresi eredmenyei:
5067.2 1/perc-es motorfordulatnal
legtomegmero feszultseg 4V, ataramlo levego mennyiseg 287.9 kg/h
toltonyomas mert ertek (ezt veszi le a map szenzorrol) 148 kpa
toltonyomas elvart ertek (ezt merte a turbo utan) 160 kpa
egr kitoltesi tenyezo 0.0 (na ez is egy aprobb problema), ugyanis az ecu azt hiszi zarva van es megsincs ezek szerint. Mivel vakuumos mukodtetesu az egr, az ecu nem kap visszajelzest a valos helyzeterol.
-
mohabá 007
aktív tag
Az este nagyobb részét,no meg a kora hajnalt
azzal töltöttem,hogy meggyőzzem magamat arról,hogy neked van igazad. Akárhogy akartam,eddig nem jött össze.
Kezdésnek érdemes elolvasni. [link]
A végéből egy részlet: A szívócső nyomásának mérése.
…"Nem feltétlenül kell légtömegárammérés az Otto-motor vezérléséhez. Sőt, megbízhatóbbnak tartott megoldás a szívócső vákuum mérése, ehhez célszerűen csak egy nyomásérzékelő szenzorra van szükség. Az elv gyakorlatilag hosszú évek óta változatlan, MAP-szenzorból viszont annál többfélével találkozhatunk. Nevét az angol Manifold Absolute Pressure (szívótér abszolút nyomás) szóösszetételből nyerte. Lehet az ECU-ba építve, lehet a szívócsőtől akár fél méterre "egy cső végén", újabban általában egyszerűen a szívócsőben helyezkedik el…(benzinesekben mindenképp) ..."
AZAZ: Egy db alkatrészről van szó.
Tehát csak egy tipus van beépítve minden autóba,hogy melyik fajta,az attól függ,mikor gyártották az autót.Az van benne,amelyik a gyártási időben volt a legkorszerűbb,abból van egy db, nem több!mivel mindnek azonos a feladata,legyen a neve akár légmennyiség mérő,légtömeg mérő, MAF,MAP.
Meghatározások.Úgy látom,neked nem is MAP van,hanem MAF= (levegő mennyiség mérő - légtömegmérő) a motorkódod alapján (Y1.7DT)
[link]
MAP az 1.3 dizelhez van,az neked nem jó.A belinkelt MAP ami állítólag neked kell,az nem ok,mert az kizárólag benzines opelekbe való
[link]
De meg tudsz győzni,hogy nincs igazam.Amit látok a belinkelt nyilazott motortérből,összevetve a Te motortereddel,hogy a nyillal jelölt helyen neked is van légtömegmérő.Ha még a másik nyillal jelölt helyről (szívótorokból)
egy tiszta,vagy koszos MAP-ot is kiszerelsz,
nagyon meg leszek győzve.
Végül,de nem utolsó sorban ami tuti biztos az az,hogy a benzinesek szívótorkába semmiféle légtömeget,légáramot mérő kütyü nincs beépítve,ott csak az alapjárati motor,és max a motor,ami a pill szelepet működteti(elektromos gázpedál esetén)
Azt pedig végképp nem értem miért keverted bele a levegő hőmérséklet jeladót,hisz az egy olyan alkatrész,amely teljesen független a légtömeg mérőtől,semmi köze hozzá. -
F_Gergely
őstag
válasz
dave0825 #53635 üzenetére
Ha van E jelzese nem kothet bele a rendor, es muszakin sem fognak szolni erte. A ledbe mar belekothetnek, jogszabaly szerint a nappali menetfeny a helyzetjelzovel egyutt nem vilagithat. A bekotes siman megoldhato hogy pl helyzetjelzore lekapcsoljon, es mondjuk gyujtasra csak a led kapcsoljon automatikusan. Ez csak bekotes kerdese. Mindent lehet.
Nyugodtan veheted barmelyik lampat, nem dog erte szolni a rendor, az hogy milyen izzo megy bele reszletkerdes.
A nightbreakert tudom ajanlani nekem is az van -
Sanyi19
őstag
válasz
mohabá 007 #53626 üzenetére
Azt is néztük már, kivettük egy olyan autóból amelyik hibátlanul működik. Átraktuk és ugyanaz.
Lauda: Értem. Gondolom nem túl olcsó egy ilyen diagnosztika.
-
dave0825
őstag
Utánakérdeztem G Astra csoportban Facebook-on, és mindenki azt mondta, hogy ha E jelű, akkor nem szólhat a rendőrség, pláne ha műbizonylat is van róla. Műszakin is állítólag csak az E-betűt nézik. Ebbe a kettőbe H1-es izzó megy, nekem a gyári lámpában HB3-as van. A Daylight-os lámpánál azt írják, hogy a ledsor helyzetjelzőként funkcionál. Tehát úgy nem tudom azt bekötni, hogy helyzetjelzőre lekapcsoljon, mert pont arra kapcsol be.
-
dave0825
őstag
Üdv. mindenkinek!
1 hónapja lettem G Astra tulaj (1.4 Z14XE, 2003/12, 5 ajtós), és most találtam meg a topikot, úgyhogy előfordulhat, hogy még találkoztok velem itt.
Első kérdésem az lenne, hogy melyik lámpát ajánlanátok e kettő közül? Angel Eyes, Daylight.Tapasztalataitok mik? Hallottam Angel Eyes-ról, hogy nem jó a fénye, de valaki szerint meg tökéletes. Ti mit tudtok? Osram Night Breaker Unlimited H1 izzókkal használnám akármelyik lámpát, arról úgy értesültem, hogy nagyon jó fénye van, és árban sem durva.
-
válasz
Sanyi19 #53623 üzenetére
Ugy, hogy kimerik hol a hiba. En olyan szakihoz vittem, aki meg azt is tudja merni, hogy az egr-nel elveszik-e a nyomas vagy sem. Tudja merni a turbo altal toltott nyomast es leveszi a map szenzorrol is a jelet, nalam is 5000-es fordulaton a toltonyomas 160 kpa, a map szenzornal mert nyomas pedig csak 148 kpa, valoszinu nem zar rendesen az egr. A lenyeg, hogy a markaszervizek es az atlag szervizek csak a hibakodokat tudjak kiolvasni es talalgatnak, ahol van diagnosztika, ott kimerik mi a rossz.
-
gban
veterán
válasz
szabonagyur #53621 üzenetére
Nem akartam én beleszólni hogy ki mit honnan vesz, de elég rég nézegetem az itthoni kínálatot, plusz amiket a nepper-kínálatról hallani egyfolytában, nem véletlenül jutottam arra hogy bármekkora nyűg is kintről behozni, közel sincs akkora nyűg mint amit egy itthon megvett példány okozhat.
Van 1-2 márkakereskedő, akitől érdemes venni, csak náluk meg az ár a gond, még akkor is ha tuti jót kapsz a pénzedért.
Írtad, G is jöhet.
Ez nem rossz vétel a keretedből, egyszer volt 75k km futással és közel 200k-val olcsóbban hasonló korú egy másik kereskedőnél, de az elment 1 nap alatt szinte.
mod.: most nézem, levitték 100-zal, így még jobb vétel szerintem.
Bár meg kell tudni, a kormány miért olyan amilyen, pl. törött volt-e.
Vannak akik azt mondják, a G már régi konstrukció - de ezért is kevesebb a gond vele. -
F_Zolee
nagyúr
válasz
szabonagyur #53621 üzenetére
A legjobb nekem a kamu hirdetés volt. Hetek múlva is fent volt még. Kérdezték is, hogy nem telefonáltunk előre? Már eladták...jah azért volt fent még eztán is.
-
szabonagyur
félisten
válasz
F_Zolee #53620 üzenetére
Képen ez is tökéletes volt, de miután hazajöttem, megnéztem újra azért meg lehetett találni a hibát nagy nehezen.
Egyik helyen volt kettő is, képen tök szép, erre eladó szerint oldala törve volt, szerintem meg eleje is, elég csúnyán volt megcsinálva. Na meg a motor hangja... hát az minden volt csak nem egészséges
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
szabonagyur #53619 üzenetére
Amit meg én néztem az képen patent volt de élőben 1-2 karc is előjött. Plusz alulról bevert küszöb, lökhárítón horzsolás...kavicsfelverődések sora, stb.
-
szabonagyur
félisten
válasz
F_Zolee #53611 üzenetére
Az a vicces, hogy képen azt mondtam, hogy az a kép minőségének a baja lehet, így meg már tudom mit kell keresni a képen is meg van. Bár a törött bal hátsó lámpa búra az képen sem jön elő
@Többiek: mennyit lenne érdemes rááldozni szerintetek, hogy egy igazán jó állapotú H Astrat vegyek? Vagy tényleg a külföld marad? Nézek G-t is már, de abból még annyi sincs, hova lettek az autók? Ennyire betett a válság a használt piacnak?
-
Sanyi19
őstag
válasz
mohabá 007 #53592 üzenetére
Kicseréltük a map szenzort is és továbbra is rángat meg ugyanúgy nehezen is indul.
Fojtószelep érzékelőt is kicseréltük, az se javította meg.Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy ebben az autóba ugyebár a motor ki lett cserélve előző tulajnál, X14XE-ről Z14XE-re. Ilyenkor a kompjútert is cserélni szokták? Lehetséges, hogy az nincs kicserélve?
-
trassher
addikt
válasz
Jofi81 #53612 üzenetére
Bontó, fb-os alkatrész csoportok. Miért is vetted le a váltógombot? Nem lett volna rá szükség igazából.
Alapjárati motor kipucolva. Nem tudom mi ez a torx mánia de kezd unalmas lenni. Nem elég hogy alig férek oda, még a kulcsot is tartsam hogy ne essen ki a csavar fejéből.
-
Jofi81
őstag
Kicseréltem én is a váltó- és kézifékszoknyát az itt ajánlott ebayes valódi bőrre. Nagyon szép lett, a gond csak az, hogy közben sikerült megrepesztenem a váltógomb tetején lévő átlátszó műanyagot. Próbáltam pedig óvatos lenni, több réteg ruhán keresztül óvatosan ütögettem rá, de nem eléggé. Hol tudnék kevés pénzért egy új váltógombot venni?
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
szabonagyur #53608 üzenetére
Ezzel én is így voltam. Képen még kb 80%-ra tudod csak belőni a "valóságot".
-
válasz
mohabá 007 #53609 üzenetére
Erdeklodve varlak.
-
szabonagyur
félisten
Voltunk ma megnézni pár kereskedést H Astra ügyben és hát amit a neten hibátlannak árultak azok is elég csúnya állapotban voltak.... De próbáltunk egy Thaliat poénból, annyira rossz nem volt
-
Petyyyyy
addikt
-
Dani_kp
addikt
válasz
Petyyyyy #53523 üzenetére
Igen ez igaz lehet, ha van az embernek sajátja és nem csak kölcsönbe, akkor valóban többet megy vele...
Más: 2.0 dti, illetve 2.2 dti között van valami eget rengető különbség a löketérfogatot leszámítva? Illetve a turbón kívül, milyen potenciális hibaforrás lehet, amire ügyelni kell?
szerk.: most látom, hogy ebből van 1.7 td is, az milyen?
-
válasz
mohabá 007 #53596 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- Rap, Hip-hop 90'
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Akciókamerák
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- MIUI / HyperOS topik
- Metal topik
- További aktív témák...
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- BESZÁMÍTÁS! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi 13C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest