Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz
mohabá 007 #49596 üzenetére
Köszi.
Értem én a rendszer működését és a hibás működés tüneteit is ismerem, csak az nem világos hogy mitől aludt ki. Ma mentem vele kétszer is, igaz rövid távon, talán még be sem melegedett annyira, hogy számításba vegye az ECU a szondát, de nem dobott lámpát. Tegnap este is csak pályán fix sebességnél, de magától ki is aludt. Azzal nincs gond, hogy esetleg nem volt elég meleg a motor, mert tettem a hűtő elé impregnált farostot a hétvégén, csak egy kis részen éri a hűtőt a menetszél. Ennek megfelelően nyaldosta a 100 fokot a vízhőmérséklet ebben a 13-4 fokban, szóval a motor és gondolom a szonda is elég meleg volt.
Meglátjuk lesz-e még lámpa, vagy növekszik-e az étvágya. Az erejére nincs panaszom, annyi mint eddig.60 ló ...
Legszívesebben lehúznám a szonda csatlakozóját, hogy álljon be fix 1-re a lambda, de akkor folyton világítana a lámpácska ... Úgyis "csak" az emisszió miatt kell ez a vicc bele. Amerikában az 5 literes benzinfalón beállítják fixre a keveréket és csókolom.
Lehet egyébként valahogy házilag tesztelni a szonda működését? Gyertya pipa lehuzigálás járó motornál pl?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #49591 üzenetére
Ha ragaszkodsz a hibakódhoz,egy-két részlet az okosomból:
"....Ha az oxigénérzékelő áramkörben problémák lépnek fel, akkor a berendezés a körülményeknek megfelelően beállítja az alkalmas diagnosztikai hibakódokat.
Ha az oxigénérzékelő fűtő eleme meghibásodik, vagy a tápfeszültségében, vagy a földelésében hiba lép fel, az oxigénérzékelő reakciója alacsonyabbá válik. Ez a katalizátor-felügyeletben hibás diagnosztikai eredményeket okozhat.
.....A lambda-szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy 250-350 °C-ra melegedjen fel. Az üzemi hőmérséklet mielőbbi elérése érdekében olyan típusoknál, ahol a melegedés lassabb, a szondákat beépített fűtőszál melegíti. Ezeket a szondákat a vezetékeik számáról lehet megismerni: a három vezetékeseknél az egyik a feszültség jel, a másik kettő a fűtést biztosítja. Négy vezeték esetén a feszültséget – a zavaró jelek elkerülése érdekében – nem a gépjármű karosszériáján keresztül (test) vezetik a computerbe, hanem külön negatív szálon.
.....A meghibásodott lambdaszonda nem csak az emissziós értékeket rontja el, de teljesítményvesztést is okozhat, ezenkívül akár 15%-kal is megnőhet a motor fogyasztása.
....Ami fontos: a gépkocsi elektronikája adatot kap a lambdaszondától, és ennek megfelelően szabályozza, korrigálja az üzemanyag és a levegő arányát. Mindebből nyilvánvaló: ha a lambdaszonda rossz adatot közöl, a motor működése sem lesz megfelelő.
A másik szerepnek megfelelően a katalizátor működéséhez szükséges oxigénszintet is szabályozza. A katalizátor ugyanis csak bizonyos oxigénszint esetén tudja átalakítani a szénmonoxidot, a nitrogénoxidokat és a szénhidrogéneket kevésbé káros vegyületekké...."
.... -
sasa58
tag
válasz
haddent #49593 üzenetére
Hát igen, visszagondolva 3500 fölött, ha tudsz tartósan haladni, akkor már valóban kevésbé észrevehető, de ha oda kell neki lépni akkor itt is lustább egy kicsit.
Más: Neked 0 fok környékén mennyi az alapjárati fordulatszámod? Nekem 1000 alatt van egy kicsivel és keveslem (980-990).
-
haddent
addikt
válasz
sasa58 #49584 üzenetére
Az iszonyat melegben en klima nelkul is ereztem sokszor hogy az auto is szenved, szerintem nem kizart, hogy az ecu nem engedi tiporni mert felforrna mindene
Klimaval egyedul nem pra szvsz, negyen megpakolva mar nem finom varosban elindulni vele eleg kellemetlenpalyan viszont en szinte semmit nem erzek rajta, foleg ha 4000rpm mar megvan
-
Declare
őstag
válasz
tibee77 #49579 üzenetére
4 ev azert az meg nem a vilagvege, az meg hatereset, de biztosan gyengebb a tapadasa. Milyen markaju volt? Tapasztalatkent megoszthatnad velünk.
Jo hogy leirtad egyebkent, mert sokan nem fogjak fel, hogy mennyire szamit is a gumi....Osztrak arakat nem tudok, de en a kocsihoz mindent Nemetorszagban szerzek be, mert olcsobb, mint otthon. A szereles nyilvan nem, mert az kb egy 5x aron mozog
Remelem tipp topp rendben lesz az autod hamar
(#49577) molnarpeter biztos ki lehet szerelni a kocsibol, de az nem cel
csak ahogy irod is, pl holancnal ki kellene kapcsolni...meg amugy is hülyeseg, hogy nem kikapcsolhato. Ahogy neztem anno, csak azoknal lehet kikapcsolni, amelyiknel van ESP es akkor van egy SPORT gomb a közepkonzolon. Nekem annak a gombnak a helyen a tolatoradar kikapcsolo gombja van
mi van vajon, ha van PDC es ESP is
de amugy 100% ig nem vagyok biztos benne, hogy csak ASR van a kocsiban es nincs esp....ha lesz majd havas idö, kiprobalom
(#49584) sasa58 elvileg ha jol gondolom ugye kapcsolgat a klimakompresszor. Szoval ha 35 fok meleg van, akkor kb folyamaosan megy, ha nincs nagy meleg csak mondjuk erösen tüz a nap, akkor eleg neki neha bekapcsolni.....bar a levegöt szaritja mindenkepp, szoval erti a fene
-
gban
veterán
válasz
Markizmark #49588 üzenetére
Nálam nagyobb tudásúak szerint akkor az nem lamda szonda.
Hátha más okosabbakat is tud mondani a leírtak alapján. -
Markizmark
addikt
Műszer szerint csak 120-al mentem mert ennél gyorsabban kicsit ráz a téli szett valamelyik tagja. Benga Shell Nitro+ mint mindig. Nyáron 8 nap állás után kaptam hibakódot, akkor szegény keverékre hivatkozott, de gáz fröccsre az is kialudt. A fogyasztása 6,7 liter /100 nyár eleje óta mérve.
-
gban
veterán
válasz
Markizmark #49586 üzenetére
Én először megnézném a kábelt, kontaktot.
Azt mondták itt többen hogy ha rossz a szonda, sokkal többet eszik az autó.
Nálad mi a helyzet?
Szintén csak logika, de ha rossz lenne szerintem nem aludna ki a visszajelző, de lehet hogy nem így van.
Benzin normális? Milyen tempónál? -
Markizmark
addikt
Autópályán hazafelé kaptam ma sárga lámpácskát. 3-ször is felvillant út közben de mindig kialudt. 13-as kódot olvastam ami annyit jelent, hogy Lambda-szonda - nincs feszültségváltozás. Szóval vegyek új lambdát?
X14NZ
-
sasa58
tag
válasz
Declare #49575 üzenetére
Én sem szeretem a klímát és nyáron 35 fokban , szerintem 25%-ot levesz a teljesítményből. Városban egyszerűen kínszenvedés volt vele közlekedni, de autópályán is megéreztem. (Astra H, 1,6 115LE). Érdekes viszont, hogy mostanában is beindítgatom néha a klímát a hűvösebb időben(fűtésen) és alig venni észre. Persze ilyenkor nincs hűtőteljesítmény.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tibee77 #49581 üzenetére
Cikkszám alapján lökhárító tartó.
tsigalko87: Érdemes is (persze zárt területen) csúszós felületen kitapasztalni, hogyan tud segíteni élesben. Vezetéstechnikai tréning persze a legjobb, vizes műgyantán biztonsággal bele lehet tanulni. Gázt elvenni, kormányt nem rángatni, aztán teszi a dolgát
-
tibee77
őstag
válasz
molnarpeter #49580 üzenetére
Hät a kepet elnezve erre nem hasonlit.De aztän lehet, hogy felülröl van lefenykepezve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Disney+
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mégsem lesz divat az atomerőműre kötött adatközpont?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- iPhone topik
- Milyen videókártyát?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- A Surface Go Type Cover 100% magyar
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! R7 5800X3D / RX 7900 XTX 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest