- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Sundesz: 20 éve a PH!-n
- bambano: Bambanő háza tája
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #6548 üzenetére
Igen.
-
grizlisandor
veterán
Jól értelmezem, hogy ennél a Total olajnál vastagabb ez az Eurol olaj?
-
-
szimi57
őstag
válasz
matyi012345 #6542 üzenetére
2003-tól gyártották ezeket a motorokat, az A5/B5 2004-től jött be, tehát még A3/B4 kell. A HTHS nagy valószínűséggel 3,5 vagy fölötte. Ez jó lehet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
matyi012345 #6542 üzenetére
Ha az API minősítés van megadva, akkor keresd az alapján és kész is vagyunk
SM-SN-SP is jó hozzá [link]
ACEA vonalon találtam olyan infót, hogy A3, de ezt nem tudom 100%-ra mondani -
matyi012345
őstag
Sziasztok!
Egy 2005-ös évjáratú Toyota Avensisem van 2.0 VVTI (1AZ-FSE) motorral. Sajnos nincs benne a könyvébe és internetem sem találom, hogy pontosan milyen olaj kell bele. Azt tudom, hogy 5W30, min. API SL (nyilván jobbat veszek), de az ACEA minősítésről nem találok semmi. ACEA A5/B5 vagy A3/B4 kell bele? Azt sem találom, hogy milyen HTHS viszkozitás lenne megfelelő. Tudnátok segíteni ebben a kérdésben? Az is érdekelne, hogy ti konkrétan milyen olajat használnátok hozzá, mondjuk max. 3000FT / liter összegig.
Jelenleg 225.000 km van a motorban és a km-ek 70%-a kint vagy autópályán megy bele, a maradék 30% város.
Előre is köszönöm!
-
Jenne
őstag
válasz
Rocky975 #6539 üzenetére
"...A legnagyobb c5 guru csakis purfluxot ajánl a fórumon mindenkinek. Pláne üzemanyag szűrő ből..."
Hát kinek a pap kinek meg a papné esete...
Saját tapasztalat, fiam Fiestájában üa. szűrő csere (is) volt tavaly. Szerelő vett Purflux-ot, olcsóbb volt mint a Mann vagy még olcsóbb, mint amit én hoztam volna a Ford gyári, ami egyébként szintén Mann. Egy apró kis gond volt csak a Purflux gázolaj szűrővel. A Purflux-ban nem volt benne a fűtőbetét, le volt dugózva a lyuk ahol a helye lenne. Ez még nem lett volna gond, mert a régiből ki lett véve (ki kell csavarni) a fűtőbetét és majd át akarták tenni az újba. A gond az az volt, hogy azt a piros dugót kiszedve, ami csak simán bele volt nyomva, belül nem volt menet, amibe az eredetit kellett volna becsavarni és így nem tartotta meg semmi azt a fűtőbetétet.[kép]
Mivel jó viszonyban voltak az UNIX-al, így sikerült valahogy visszavetetni, hoztak helyette egy MANN-t, abból is azt amelyikben nincs benne a fűtőbeté, mert van az a változat amiben benne van, de az közel 8 ezerrel drágább. Érdekes módon pontosan illeszkedett és be lehetett csavarni a régi, kiszedett fűtőbetét az új Mann szűrőbe mert ott volt a menet benne. Fiesta azóta is jól van. -
Rocky975
senior tag
Szia!
Nekem C5 van. A legnagyobb c5 guru csakis purfluxot ajánl a fórumon mindenkinek. Pláne üzemanyag szűrő ből.
Szerinte a legjobb,meg nekünk az a gyári is.
Azt mondja a mann sem a régi,mindenfajta szűrővel volt már gondjuk de a purfluxxal még nem.
Bul07!
Én egyszet vettem a filtron helyett Hengst levegőszűrőt. Hát dobtam is ki.
Mondom miért nem akar menni az autó??!
A szűrő vastagabb volt mint kéne és leért a szűrőház aljába. -
bul07
nagyúr
Hát nálam a nyári tortúra után a Hengst kiesett
[link]
Ez lett a vége [link] (MAHLE ORIGINAL KX 220D szűrő)Kauffer jó vizsgázott még ilyen sokszoros probléma esetén is
Most nézem hogy akkor is tárgyaltuk veled is, és lehet hogy csak én fogtam ki egy hibás készletet
Amúgy Mágus legutolsó ajánlása
UFI és BOSCH is jó, azokat is sokat építek be.
[link]..................................
Nekem ablaktörlőből a SCT Germany Aerotech Multi-Flat bejött és elég olcsó még ha fél egy évvel hamarabb is kell cserélnem akkor is jobban járok
Nekem ez a kettő kell a Touran-ra
[link]
[link]
A két lapát most együtt 2631Ft -
8
senior tag
válasz
szimi57 #6513 üzenetére
Épp most akciós a lidlben hétfőtől a leszívós olajpumpa, talán még van néhol készlet belőle:
https://www.lidl.hu/hu/p/autos-ajanlataink/olajszivattyu/p76263Haverom vett, az autójában épp ma délelőtt cseréltünk vele olajat, kiválóan működik, kb 1L/perc sebességgel szívta a kézmeleg olajat. Az ő autójából pont ugyanannyit le tudott szívni, mint a leeresztős módszerrel.
Ennyiért nagyon megéri, pl conradban hasonló 15k hufRáadásul ha nem tetszik, akkor 90 napig visszaviheted, akkor is ha használtad.
-
Jenne
őstag
Bosoko jó. Egyszer, kényszerből, vettünk a családi Mazdára Marcaliban az OMV kúton. Sokáig bírta. Ezt a tecsós GY törlőlapátokat én is szoktam látni, de közelebbről még nem néztem meg. Majd legközelebb ránézek. Egyébként most jelenleg és már a második szett, Hella lapátokat használok, abból is a hagyományos kialakításút. Szerintem nagyon jók és sokáig kitartanak. Szépen, csíkozás mentesen és hangtalanul törölnek és nem csak új korukban.
-
tboldi
nagyúr
-
-
-
Jenne
őstag
Nekem a Bosch ablaktörlő lapátokkal volt bajom. Régebben még jó minőség volt, több szettet is elhasználtam belőlük, de amióta kiszervezte ezeknek a tartozékoknak a gyártását a Bosch Törökországba, már nem az a minőség. Vagy én fogtam ki egy rossz sorozatot. De három autón és mindegyiken más-más méretű lapátokkal...?
Szomszéd esküdött a Bosch-ra sokáig, minden szűrője ez a márka volt a Skoda Octaviáján, de egy ideje már Ő is váltott mert azt mondja már nem az a minőség sajnos. -
Jenne
őstag
válasz
Motion_Blur #6521 üzenetére
Én ebből kivenném a Purfluxot, elég az első három márka valamelyike.
-
tboldi
nagyúr
A győri Hondánál meg kétszárnyas üvegajtó van mellette puha fotelekkel és ingyen kávéval, üdítővel. Kényelmesen nézheted, miközben dolgoznak az autón.
Bezzeg a móvári Suzukinál bár van egy ablak a falon, de tele van ragasztva mindenféle papírral, az ajtón katedrálüveg van, a székek olcsó irodai izék, és a kávé meg automatás, amiért még fizetni is kell pluszban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #6525 üzenetére
Én garis visszahívás miatt voltam legutóbb (Takata légzsákpatron csere), ott nézhettem üvegfalon át, sőt be is mehettem a kocsi mellé.
-
Motion_Blur
félisten
Szép bakker... én 1x vittem márkaszervízbe az autót (soha többet), nemhogy üvegfal nem volt, a szerelővel se beszélhettem, a váróban kellett elszeparálva ülnöm a javítás alatt. Amikor visszakaptam az autót, a próbakörön az első turbó betöltésnél durranás, check engine, vészmód. Visszagurultam, autót leadtam, 2 napig nem vették fel a telefont, odamentem személyesen, jön a hoki gyerek a kulccsal hogy elkészült az autó. Magyarázatot kértem hogy mi történt az autóval és hogy javították meg. Nem kaptam választ!
-
bul07
nagyúr
Ú de nem szeretik ha mellette van az ember
Legutóbb nálam egy szimpla termosztát csere
Aha szerelés közben elejtette a generátort, olyan 4-5cm esthetet a klíma csövére, nem lett gond, ekkor már sziszegtem kicsit
Majd vette le a turbó vastag csövét és megnyomta vele a olaj nívó pálca műanyag hüvelyét ami szépen el is tört
Hát nem örültem
De nem engedte hogy én álljam a ő a saját pénzén vett és cserélte ki, na de ugye a gyári csak gyári voltNem volt egy gazdaságos javítás a részéről
Na de ha nem vagyok ott, akkor kicsit beragasztózza és jó napot mehet
, majd pár hét és fityeg
Amúgy nyáron a Debreceni Renault szalonba meglepődtem, engedték hogy a öcsém Duster 2éves szerizénél végignézzem az olaj cserét
Mondjuk az olajnál csak azt tudták megmondani szerelők hogy 5W-30 ment bele, mert valami hordós volt régi Elf-es kanába kimérve -
Jenne
őstag
Ezért viszem azóta az autót és a család másik kettő autóját is egy megbízható, független szervizbe. Ott állhatok akár végig az autónál, beszélgetek a szerelővel erről-arról. Ott az olajcsere az úgy történik, hogy amíg lefolyik az olaj, addig a szerelő végignézi a fékeket, alulról alaposan átnézi az autót, közben megiszunk egy kávét a kávéautomatánál, Ő elszív egy cigit. Ekkorra már nem is csöpög semmi a leeresztő csavarnál. Persze az olajszűrőt a leeresztés előtt leszedi, nem úgy mint a Ford szervizben, hogy csak már akkor cserélték az új szűrőt, amikor már felöntötték a friss olajjal. A régi addig végig benne volt. A Ford szervizben az olajbeöntő fedél sem volt levéve, csak már akkor amikor a friss olaj került beöntésre. Érdekes egy sorrend...Leeresztő csavar tömítést mindig cserélünk, de nem arany áron, mert alig 400 Ft sincsen egy olyan bronz tömítő gyűrű (Febi márka) és van az autómban pár darab belőle.
(#6494) wolperting
Nálam olajcsere után kell menni úgy 60-100 Km-t, utána lesz csak/kezd fekete lenni/sötétedni az olaj. Mondjuk amikor még Castrol Magnatec-et használtam, akkor nálam is előbb feketedett, már 20-30 Km megtétele után. A mostani olajjal szerintem szebben is jár az autóm, eltűnt az a zakatolós varrógép hang is, amit előtte már megszoktam.Még hiányoltam is azt a hangot egy ideig, miután átálltam erre a másik olajra, annyira ott volt a fülemben...
-
szimi57
őstag
Közben találtam olajpumpát.
Ez is esedékes lesz nálam. -
mamboo
tag
Pollen/levegő/olaj/üzemanyag szűrő akkor Bosch és/vagy mann?
-
MrSealRD
veterán
-
szimi57
őstag
-
Motion_Blur
félisten
Ez nálam 3,6 vs. 3,3 liter.
Használt, bizonytalan előéletű autónál én dupla olajcserével kezdenék, és mindkét alkalommal a tutit raknám bele, pont azért mert kb. 10% marad a kenési rendszerben csere után is
Anno így csináltam a hűtővíz cserét is: [link] pár napig elvoltam vele
-
raziel01
veterán
válasz
szimi57 #6504 üzenetére
Az a baj ezekkel, hogy beleöntöd az olajba, járatod vele a kocsit de olajcserénél valamennyi marad a motorban a régi olajból akkor meg be fogja szennyezni az új olajat is. Ezeket a szerelők is úgy ajánlják, hogy ilyen beletöltése után duplán cserélsz olajat.
Haver úgy csinálta, hogy hozzáadta a régi olajhoz. Járatta a kocsit alapjáraton, néha egy kis gázfröccs. Le lett engedve az olaj. Fel lett töltve olcsóbb Mannol olajjal. Azzal ment egy 50km-t és az is le lett engedve. Végül fel lett töltve Castrol-al.
-
Qru
MODERÁTOR
Ebbe én is beleszaldtam, annyit sikerül megtudni, hogy 5W40 Motul ment bele (igaz, hogy a gyári előírás az 5W30 de hagyjuk is). Az hogy a hordóban valójában mi volt, meg ha valóban Motul akkor pontosan melyik típusa az nem derült ki. Mondjuk én sem mentem oda vissza többet.
-
Elvileg igen, ez teljesen természetes, mert a dízel a benzineshez képest sokkal magasabb szinten állít elő kormot amely a dugattyúgyűrűk rése miatt bejut az olajteknőbe és emiatt tud elszíneződni. Az elszíneződéshez állítólag nem sok korom kell és emiatt tűnik úgy mintha nem lett volna kicserélve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Hobby elektronika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- BestBuy topik
- World of Tanks - MMO
- Fotók, videók mobillal
- Nintendo Switch 2
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest