Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- vrob: Irány a 32 bit: játékprogramok 1994-1995-ben
- arden: Új robotos magazin építése – 1. rész: Miért hagytam ott a WordPresst?
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
őstag
-
diegho
nagyúr
Ez a total 9000 future jónak tűnik. Szerintem ez lesz a befutó.
-
MC Pite
veterán
Ha arra gondolsz, hogy javít az olajfogyáson, valószínű nem fog. Minél normálisabb, stabilabb A5/B5-ös 5W30ast raknék bele(Eneos Hyper Multi vagy Quartz 9000 Future NFC pl).
Hama' érdemes keresni a forrást, szimeringneknél/szelepfedél tömítésnél ha kifelé nem megy, akkor szelepszár szimering, akár alapméretes gyűrű. Azt a motort senki nem újítja fel, úgyhogy ezen nem is érdemes gondolkozni.
Vagy szépen utántölteni ahogy fogy, ennyi még nem gyilkolja meg a katalizátort. -
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Exem 2002 1.6 100le focusa olajcserés. Most Ford 5w30 van benne. Másfél litert kért 10k alatt kb. 200k km van benne. Gondoltam meg lehetne nézni 5w40 olajat is bele. Mit gondoltok?
-
-
8
senior tag
válasz
Dißnäëß #5674 üzenetére
Ahogy előzőleg írták, például a kijelölt mol kutakon ingyen leadható.
Ha semmiképpen nem tudod ott megoldani, akkor mégis találj rá módot hogy leadd, de ha tényleg a kiöntés vagy olajkályhában elégetés lenne az egyetlen opció, akkor ahelyett minden kúton van egy vagy több "veszélyes hulladék" feliratú szemetes a kútfejek közelében. Ha csak néhány literről van szó, akkor legeslegvégső utáni esetben abba is beteheted, mert onnan is megfelelő kezelésre kerül, sajnos valószínűleg nem lesz újrahasznosítva, de legalább a környezetet nem fogja szennyezni - ezt inkább a nagyobb kutakon érdemes megtenni (mol, shell, omv, stb), ott szigorúbban betartják hogy tényleg veszélyes hulladékként kezeljék ezen gyűjtőknek a tartalmát.
Olajos rongyokra ugyanez vonatkozik, semmiképpen sem szabad a kommunális hulladékba kerülniük. -
Találtam videókat olaj nélkül járatott motorokról. Engem meglepett, hogy mennyit elmennek a blokkok olaj nélkül. Itt a lanceren még olajteknő sem volt és 7 percig dolgozott a motor a kapitulálás előtt. A merci 17 percig működött olaj nélkül. Oké azért a rendszerben marad valamennyi, de az hamar elég és ugyanúgy nem lesz kenés és hűtés.
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #5668 üzenetére
A többiek ilyet bezzeg sose linkelnek.
Be is írok mindnek egy karót az ellenőrzőbe.Nálam marha sokat látnál. Egyrészt van ott egy lyuggatott lemez, ami némileg akadályoz, másrészt a vezérműlánc fölött van a nyílás, nem a vezérműtengely fölött.
-
Dißnäëß
nagyúr
Urak !
Ha otthon s.k. cseréltek olajat, a fáradt olajat (és szűrőt, vagy az sima kuka?) hova lehet visszavinni ?
(Úgy értem, átlagember vagyok, földi halandó, nem szerelő).
-
Készítettem egy hidegindítás videót motornézetből: [link]
15. másodperctől 19.-20. másodpercig hallani azt a katyatulást, amíg az olajkör ki nem alakul. Korábban ez sokkal hangosabb, keményebb volt. Mióta lecseréltem az edge-re, hallhatóan lágyabb lett a kopogás.
Itt pedig az egr szelep részleges nyitása hallható 18 másodperctől: [link] Később nyit mégjobban, azt most nem sikerült felvennem.
-
válasz
norrberth #5671 üzenetére
A többit nem ismerem, de ez a blokk ilyen, nincs tömítés amit írsz.
Sajna saját képem nincsen (érdekes, hogy ezt még nem dokumentáltam
), de találtam a neten képeket, mondjuk a minősége nem olyan jó.
Mikor a szűrőházból kitekered az a fekete műanyag szűrőtartót, ezt fogod látni:
A szűrőtartón van három tömítés:
Ezt leszámítva nincsen semmi tömítés/szelep stb.a szűrőtartón és a házban. Az előző képen látható gumicsövön szépen lefolyik a karterbe az olaj, nincs a szűrőházban ott semmi egy likon kívül.
Itt a H Astrán cseréli a gyerek, nálam ugyanez, még a szűrő is ugyanaz megy bele: [link]
Mondjuk én a szűrőtartót is lemosom brigóval és megszárítom ilyenkor, illetve a szűrőházat is kitörlöm patyolatra. Illetve egyszer megindítom, akkor még a szűrőházba nyom egy kis olajat. De tényleg csak annyi, hogy megteker, mikor röffenne le is lövöm. Meg kicsepegtetem csutkára, így szinte csak az az olaj marad benne a régiből, ami itt-ott a felületeken megtapad.
-
norrberth
addikt
Egyet értek
És jól kifejettél mindentOpeloknál van valami tömítés az olajszűrő házban vagy alatt, ami kiszokott menni.
És visszaengedi a teknőbe az olajat egy bizonyos idő után. Olyankor van az amit mondol.
Alap esetbe nem kéne, szűrőházban kéne megtartsa.Mikor szervizeltem az Opelt figyeltem.
Le engedtem az olajat.Mikor már épp csepegett, olajszűrő házat meglazítottam.
Tekertem ki, és egyszer csak lezúdult még csomó olaj.
De hát az olajszűrő háznak tartani kell.Én a Castrol magnatec C3 5W40 re haragszok. Sose többet!
Csak ezt kapta végig.. 40 ezer körüli km vettük az előző H Astát.
173 ezerrel adtuk el.
Nézd meg a képeket.
És megint Opel lettDe ez már Gm olajat kap.
40 ezerrel vettük szintén, most van benne 80 ezer. Ez sokat megy, kapja az ívet.
Gyári Gm olaj megy neki, eddig semmi berakódás. -
válasz
norrberth #5668 üzenetére
Örülök, hogy tetszik a videó!
Majd még készítek a fényképezőgéppel is, hátha azon jobban látszanak kilassítva a bütykök és az olajfilm. Pöppet fanatikus vagyok .
Szűrőtéma: Ez is változik időről-időre, gondolom épp akikkel szerződésben van a GM. Annó ez a mahle szűrő volt a gm-es dobozban. Akkor átálltam arra, csak mahle dobozban veszem jóval olcsóbban a bárdinál. Most tavasszal mikor beugrottam márkaszervízbe megnézni, a gyári dobozban alko szűrő volt.
Ezen mondjuk csodálkozom. Nekünk annó volt olyan tapasztalatunk az egyik céges ugyanilyen motornál, hogy az olajszűrő cseréjekor vettük észre, a szűrő műanyag része el volt deformálódva és a szűrt és szűretlen tér így nem volt egymástól elválasztva megfelelően. Ezt persze lehet, hogy gyári hiba okozta, nem feltétlen ilyen alacson minőségű az összes alko szűrő. Most hogy már nincs a bárdinál a mahle olajszűrőm, átálltam a mann filterre, de ez valami brutál. A szűrőrész és a kidolgozása, a mikronra pontos illeszkedés. A levegőszűrőm is mann filter, a gyári dobozban is az szokott lenni, én megveszem mann filteres dobozban jóval olcsóbban. Gázolajszűrőt mahle-t használok, a pollenszűrő most gm-es dobozból való, nem is emlékszem maga a szűrő mann filter vagy mahle.
Frankók ezek a hengst filterek is!
Nincs amúgy gond a gm-es olajjal. A márkaszerviz is ezt önti az autókba, ha bemész olajat cseréltetni
Annó nekem is mondták a srácok (régi ismerősök a márkaszervizben a raktárosok), hogy nyugodtan beletehetem, mert jó olaj. Az egyik nagy gyártótól megveszik és dobozolják a saját flakonjukba, vagy épp az dobozolja nekik, ez már részletkérdés.
Szerintem ez az olaj és a szűrőkérdés amúgy javarészt megszokás dolga. Nekem beváltak a mahle és mann filter szűrők, maradok is ezeknél. Olajból a castrol vált be, látható milyen szép tiszta is a bele (legalábbis ami látszik) és a motor is olyan mint az óramű, így maradok a castrolnál. Most váltottam márkán belül felfelé a magnatec változása miatt. Remélem az edge-be nem túrnak bele, mert ez most igen fasza így. Hidegen sincs akkora katyatulás, mint korábban. Ennél az Y17DT motornál elég hülyén van megoldva a szűrés, mert jó magasan van a szűrőház és nincs bent szelep, így teljesen visszafolyik az olaj a karterbe. Tehát nem csak a blokkból folyik le az olaj, hanem a szűrő és a szűrőház is kiürül. Így 1-2 óra után már ugyanolyan állapotról indul a dolog, mint ha állna egy napot a motor. Ilyenkor kb 4 másodpercig katyatul rendesen, míg az olajkör fel nem töltődik és ki nem alakulnak az olajfilmek. De ez gyárilag ilyen, nem kell miatta aggódni. Majd töltök fel olyan videót, amin ez hallatszik rendesen.
Ez kb a szívótorok magassága.
-
norrberth
addikt
Ez jóó kis vidi!
A többiek ilyet bezzeg sose linkelnek.
Be is írok mindnek egy karót az ellenőrzőbe.De várj! Az Opeleknek gyári szűrőt a Hengst gyártja.
Nekünk a régi Opel H 1.4 Z14XEP hengst.
Az újabb H
1.6 Hengst szintén a gyárija. [link]Na azt nézd meg... Sokkal komolyabb mint a Mann meg a Mahle.
Még az olajszűrő házba is Hengst van öntve.Itt is gyári GM olaj megy. Eddig nincs vele gond.
Meg a többi -
8
senior tag
válasz
zeus_2k14 #5663 üzenetére
Ismerősnek ugyanez az autója van, ezt teszi bele:
https://mannol.hu/index.php?route=product/product&path=76_33_29&product_id=76
Gyári szűrőkkel szigorúan 15.000km-enként cseréli, üzemanyagszűrőt is minden olajcserénél, hibamentes 440.000km van bennehttps://mannol.blog.hu/2016/06/20/amikor_a_mannol_megverte_a_castrol_edge-t_egy_olajteszten
-
Reggie0
félisten
válasz
zeus_2k14 #5663 üzenetére
Ha vw 505-os kell neked az 5w40 lenne. Shell olaj is jo, azert karos egyedul, mert gyakran hamisitott fajta, ahogy a Castrol is.
Helyedben Motul Specific 505 vagy ha ragaszkodsz az 5w30-hoz, akkor specific 507-et tennek bele.
Meg az sem art, ha menet kozben mas markaju olajjal toltesz ra a benne levore, nemhogy csere utan.
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv
Korábban már írtam ide, olaj ügybe
Azóta közbe jött pár dolog , időm sem volt vele foglalkozni, így szerelőhöz sem vittem el a kocsit, ami jobb, mert nem is lett volna rá idejük. Majd jövőhéten..
Nos, ugye adott egy VW Jetta 2007 1.9 PDTDI BXE DPF OFF motorkód, 210.500 km-el, nagyrészt pályán használom. Olaj csere előtt állok. Előző tulaj ezt a fajta olajat használta benne : [kép] Elmondása szerint nem ő cserélte az olajat, hanem a szervizese, annyit tud ő csak , hogy Shell olaj ment bele. Ez a kép nem mostani, tehát nem friss, csak a garázs mélyén találta, és akkor küldte át!
Ugyan ilyen olajat szándékozok bele rakni, persze ha találnék.. Eléggé nehezen találok ilyet. Ha jól tudom, az enyémbe 505 01 jóváhagyás kell ( szervizfüzetbe ezt írják : [kép] , illetve itt is : [link] )
Mennyire lenne káros a motornak a Shell olaj? ( Shellen tankolok a kocsiba ) . Illetve, ha jól tudom , még ti mondtátok, hogy ez az olaj már nem kapható a piacon. Gondolom, akkor valami ki váltotta, na de vajon mi lehet az? Néztem a Shell oldalán , motor alapján ezt írják : [kép] ( Mennyire teszek kárt a motorban. ha több évig Shell olaj volt benne, és én mondjuk most mást rakok bele? ) Esetleg tudtok ebben segíteni?Nyilván ha nem találok bele, akkor vagy Castrol vagy pedig Liqui Moly megy bele.
Kicsit szedett vedett, de sietek
SZERK: Most itt találtam egy leírást, hát én már nem tudom, hogy mi a helyzet.. [link]
Köszönöm
Gergő
-
Bekukkantottam én is a szelepfedél alá: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] Y17DT motor, 185 ezer km. 100000 ezer km-t toltam bele 15 év alatt, előtte elvileg GM olajjal járt a motor. Elsőre én is azt tettem bele, azóta castrol magnatec 5w40-et kapott végig. Sarasodást szinte nem látni, szép tiszta a bele. Azonban most váltottam edge-re, megírom majd mi az oka. Annyit mindenképpen javasolnék, hogy nagyon nézzétek meg a gyártói ajánlásokat az olajokon és a minőség besorolásokat. A magnatec például egész idáig tudta a dexos-t és az API CF-et. Most a dualock váltásukkal ez megszűnt, sem a dexos-t nem tudja, sem a CF-et és az olaj szaga sem olyan, mint régen. Nem is járt olyan szépen vele a motor, mint korábban. Nem tetszett és hamar lecseréltem edge-re, most megint olyan szépen duruzsol, mint régen.
Ahogy olvasom, 2018-ban a GM miatt volt valami változtatás a jelölésekkel, de az még hagyján, maga az olaj is más (a régi és az új magnatec), ezen kívül a motor hangján is azonnal észrevettem. Igaziból emiatt is kezdtem el utánajárni, hogy mi változott meg az olajjal. Később megírom az egészet.
Bocsi, garázsos telós fotók:
magnatec 5w40c3 régi: [kép]
magnatec 5w40 c3 dualock (legújabb): [kép]
edge 5w40: [kép]Készítettem egy videót is járó motornál. Szépen látni milyen bőséges a vezérműbütykök olajzása: [link]
-
A szűrőképessége viszont sokkal jobb a mann filternek.
Lefotóztam a két szűrőt amit korábban említettem: [kép] [kép] [kép] Kívül-belül látszik mennyivel sűrűbb, robosztusabb a mann filter szűrőfelülete és ahol a mahle szűrőnek azok a műanyag pöckei vannak, a mann filter oda is inkább szűrőfelületet alakított ki. Szerintem ez utóbbi egy sokkal fejlettebb megoldás. Korábban mindig mahlet használtam, egy ideig a kialakítása miatt azt gondoltam hogy lehet ez a mann filter szűrő jó ugyanoda, aztán rájöttem, hogy tökéletes, csak máshogy van kialakítva. Profin illeszkedik a helyére.
-
eTrade
tag
-
grizlisandor
veterán
Itt vagyok a topik nyitása óta, szerintem is jól csinálod, meg a gyár szerint is.
Csak fel akartam hívni a figyelmet, mert párszor szóba került a Jazz vs 5w40 téma, és Varga Miklós véleményét hoztam be ide, ugye aki látott pár Jazz-t, de részemről ennyi.
-
MC Pite
veterán
válasz
grizlisandor #5655 üzenetére
Nem olyan régi hogy indokolt legyen az 5W40; ha 0W20 is ajánlott, nyilván hamarább ken, és egy szintetikus ebből még mindig jobb mint egy olcsó 5W40 - mert ami még megengedett ásványi 40es, az alig jobb/olyan melegen, mint a normális 20as.
Ez eldőlt. Maradt még a drága 5W40 vs 0W20 bele, de előbbinek nem látom Jazzbe előnyét. -
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #5655 üzenetére
Régi fejlesztés ide vagy oda, szerintem nem indokolt emiatt az 5W-s olaj, hiszen akkor már a gyárból is azzal jött volna, mert ahhoz tervezték volna. És az esetleges magasabb futásteljesítmény miatt sem tartom szükségesnek a magasabb viszkozitást. Persze lehet használni ezzel is komolyabb károsodás nélkül, de semmi hátránya nincs a 0-snak vele szemben, inkább csak előnyére válik.
Amúgy ja, én félévente cserélem, sok a városi rövidtáv, erre ez az előírás.
-
Korábban mahle OX 163/4D olajszűrőt használtam az autómban. Annó ez volt a gyári dobozban is. Legutóbbi olajcserénél tapasztaltam, hogy eltünt ez a szűrő a bárdiból, nem is tudtak rendelni, unixnál úgy látom még van, illetve filterabc-nél is látni. Érdekes, hogy a bárdinál miért nincs. Na mindegy, hoztam helyette mann hu820x-et. A mann filternél azonnal szembetűnik, hogy ennyivel nagyobb és kidolgozottabb a szűrőfelület. Találtam ma egy tesztvideót a két márkától: Mann vs Knecht - Oil Filter comparison Azért durva, hogy a mann filternek mennyivel nagyobb a szűrőfelülete és jobb a szűrőképessége.
-
grizlisandor
veterán
Beszélt 0w20 gyári olajról, hogy azért ez a gyárija, mert városi használatnak ideális, elvileg kedvező fogasztás, károsanyagkibocsátás miatt, de alapjaiban ez egy régi fejlesztésű motor és a fentebb megbeszélt előírásokat teljesítő 5w40 olajjal is jó bele.
Eszembe jutatta a dolgot, a Milyen autót vegyek? topikos hozzászólásod.
Kihangsúlyozza, hogy long life olajcsere nincs, és az autóba való olaj legyen lecserélve legkésőbb 10-12k km futás után vagy évente, legkésőbb másfélévente, mondjuk ez örökérvényű és nem jazz spec dolog.Tudod te, hogy mi kell neki.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #5653 üzenetére
Nem szentségtörés, enyémben is volt korábban 5W30 vagy 5W40 (nem emlékszem pontosan), de 0W20-szal gurultak le a gyártósorról, szerintem ez vagy a 0W30 a legjobb nekik. Egyéb előírás csak annyi van, hogy legyen “fuel economy” és legalább API SL, így azért sok minden megfelelhet.
A Shell, amit az előbb szúrtam be, az is SN és C2/C3.
-
grizlisandor
veterán
Megnézegettem a videókat.
Videóban elmondottak alapján Jazz-be lehet tolteni 0w20-tól 5w40-ig. Az 5w40 nem szentségtörés, hanem még ajánlott is lehet API SN és C3 minőségűek, ők is főleg ezeket használják Eneos Sustina 5W-40(katt). -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest