- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nova Launcher Prime Samsung One UI helyett!
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Munkahelyről leselejtezett laptopot vettem
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz K Norbi #10297 üzenetére
Már volt ahol kapható volt 2 éve. Aztán hogy változott-e valami azóta passz.
1. The oil meets the SAE 5W-40 grade, the viscosity at 100 degrees Celsius, 13.6cSt is in the lower range of SAE 40 (from 12.5 to 16.3 cSt).
X-Cess gen2 has a lower viscosity at 40 degrees C (compared to the previous version), which results in better oil properties at low temperatures.2. Viscosity index VI of 186 has a high value, meaning there is little change in viscosity with increasing oil temperature.
The parameter is typical, although one of the highest for this class of oils.3. The additive package (probably Infineum P6660) is based on ZnDDP (zinc and phosphorus) as the basic anti-wear additive.
Calcium (calcium salicylates) with a small addition of magnesium is responsible for the neutralization of impurities, supported by boron (boron succinomide), which is responsible for the dispersion of impurities in the oil (keeping impurities in the oil mass).
This is a "cleaning" package for oils with an older formulation, typical for A3/B4 (fullsaps) oils.4. TBN 9.6 - is a relatively low, albeit typical, value compared to other oils of this class.
The acid number (TAN=2.72) is relatively high.5. The FTIR spectrum clearly indicates that the oil is based on HC (VHVI) bases. It certainly does not have the addition of groups IV and V.
Summary:
A typical oil from a recognized and respected manufacturer in the ACEA A4/B4 class, 5W-40, dedicated to gasoline and diesel engines without particulate filters, with indirect and direct injection, also with supercharging.
The manufacturer defines it as the second generation (gen2), but comparing the parameters of both oils, it is difficult to find differences.
XCess gen2 is officially approved by BMW LL01. The previous version of the oil only met this manufacturer's standard (or in other words, which parameters were outside the BMW requirements).
Another visible difference is the Viscosity Index (VI).
X-Cess gen2 has a lower viscosity at 40 degrees C, which results in better oil properties at low temperatures.[ Szerkesztve ]
-
TheJoeker
tag
Sziasztok!
Van egy 2017-es 1.2 TSI golf 7-esem (EA211 motorkód) 110le.
Magamnak szervízelem, fél évente van olajcsere, szűrőcsere stb, gyertyákat 50ezrenként cserélem, most kapta a második szettet. Kapott egy új olajteknőt is gyorsan... (megette a leeresztő csavar a menetet, így most 2 olajcsere között 500km telt el, megvolt az átmosás ..)
Most Motul 8100 X-Clean+ olajat kapott télire 5w30-at (korábban Shell Helix LL3-at)
Tavaszi cserekor maradhatok ennél az olajnál a nyári meleg miatt, vagy kapjon inkább 5w40-et?Ebből a Motul olajból nincs 5w40 így keresnem kellene mást, viszont tulajdonságai alapján szívesen maradnék ennél.
Fele pálya, fele városi közlekedés, évi 20-30 ezer km megy bele kb... Nincs széthajtva, de pályán hosszabb távon azért meg van tornáztatva..
Kicsit hangosabb a motor ezzel az olajjal egyébként, de egyelőre betudom a hidegebb időnek...
Kérdés, hogy maradhat-e szerintetek ez az olaj nyárra is, vagy kapjon inkább 5w40-et?
Köszi!
-
TommyY2
tag
Kíváncsiságból én is kipróbáltam -15°C-os fagyasztóból kivett olajjal.
a #9873 hozzászólásnál van róla videó.Azóta se értem, hogy tud átmenni az a "méz sűrű" olaj a papír olajszűrőn (vagy olyankor kinyit a bypass szelep)? Egyáltalán mennyi idő alatt jut el a kenési pontokhoz?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Áramlási teszt 5W40 +20°C-on és -25°C-on Motul X-Cess 5W40 vs Motul X-Clean 5W40
Mindkettőnél van Gen1 és Gen2( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tboldi
nagyúr
válasz Predator2 #10288 üzenetére
Egy tetszőleges márkaker szerintem tud adni, vagy legalább rendelni. De rendelhetsz Dajcslandból is, érdemes lenne talán többet is egyszerre, ha inkább ragaszkodnál a gyárihoz. [link]
Nekem amúgy Hiflofiltro volt a CB500X-emen, amíg nem végzett vele egy audis hölgy, de pont emiatt nem túl releváns az infó, alig 2 évet élt a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
Helló
Yamaha MT07-hez (2020-as) szeretnék olajszűrőt vásárolni.
A gyári cikkszáma: 5gh-13440-61
Létezik, hogy idehaza sehol nem találok ilyen szűrőt?
Milyen minőségi szűrőt ajánlotok helyette?Köszönöm a választ előre is
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Rocky975
senior tag
Szia!
Én minden olajcserénél lemosom féktisztítóval az olajbetöltő kupakot és a műanyag olajszűrő fedelét.
Szóval nyugodtan.[ Szerkesztve ]
Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
2200km után:
juteszembe: az olaj olajbeöntő kupakját lehet tisztítani féktisztítóval? nyilván a belső, menetes részére gondolok, picit mintha kormos lenne, csak gondolom van benne valami gumi tömítés, lehet nem tenne jót neki
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #10284 üzenetére
"Azon kívül hogy egy duplakuplungos váltóhoz fejlesztett olaj másba már nem tudok belekötni."
A "mi" autónk is duplakuplungos.
Legalábbis duplán kell néha kuplungolni, hogy bevegye a sebességet (már akinél), nekem pl. egész használható (még a gyári olaj van benne).
Egyébként, idén megkapta a motor a Motul Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen3 olajat (nekem sajnos nincs jó fülem hozzá, de bízok benne, hogy jó lesz).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyöször #10282 üzenetére
Semmi bajom nincsen vele, csak ezekben a Suzuki váltókban a Castrol jobban muzsikál tapasztalati úton. Amúgy mindkettő 75W GL-4. Azon kívül hogy egy duplakuplungos váltóhoz fejlesztett olaj másba már nem tudok belekötni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz DeadMeat #10277 üzenetére
Frászt... az egy hugy, nem olaj. Amúgy Castrol Syntrans FE 75W-t keress.
Na, itthon meg egy Autoglym terméket nem tudok venni, rendelni meg olyannal vámmal lehet, hogy azon veszek állambá'nak is egyet... USA-ból főleg ne akarj rendelni Magyarországra, mert van amire drágább a szállítási költség+tax mint a termék.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DeadMeat
nagyúr
Oszinten? Brexit ota mindenhol csak out of stock van a jobb cuccokbol, ami nem UK gyartmany. Autoapolasi szereket rogyasig tudok venni, mert mind itt csinaljak, jobb olajak (Motul, LM, esetleg ECSTAR. Konkretan Motul ECOLite-ot nem talalok sehol, clean clean +, ect van, GYari suzuki olaj meg 1 helyrol rendelheto, bizonytalan szallitasi idovel. Ami vicces, mert ugyan az az anyaceg, es 1 szalon hasznal az orszagban ECSTAR cuccokat, van aki petronas, motul, mobil es castrol olajat mond gyari olajnak) meg semmi nincs keszleten, vagy nem is rendelheto.
Esetleg meg amazon, es ugy egy kulfoldi eladotol, de kb 20-30% felar.
Minek kell nekem jo minosegu olajokat, szuroket meg, ect neznem, onthetnem bele a triple QX markaju akarmiket szarehugye, mint mindenki mas.Aztan lehet csak en vagyok pancser es nem jo helyen nezem.Koszi a Motul tippet, pont tudok rendelni belole, igaz nem olcso.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
-
DeadMeat
nagyúr
válasz Dluinet #10249 üzenetére
Koszonom szepen, idokozben meg is ejtettem a cseret es milyen jol tettem.
39644 a konyv szerint volt szervizelve, az olaj korom fekete volt barnas arnyalattal ( tudom, hogy nem jelent a szin semmit, az olaj teszi a dolgat de akkor is), az olajleengedo es a filter ugy meg volt tepve, alig birtam leszedni, a 3300 merfoldet futott legszuro, amit a nagy szerviznel ami a fentebb emlitett kellett legyen a konyv szerint kicsereltek.
Azt hiszem ketsegbe kell vonjam, hogy minden meg lett csinalva amit kellett volna.Ideje raneznem a gyertyakra is...
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
veterán
Nem, a Mazdához vettem. Asszem 5 év vagy 75 k km a csereperiódusa, 5 éves múlt, 61 k km - de ugye most "nincs használatban".
A Golfban 104 e. km van, elvileg nem kell cserélni a váltóolajat, és szépen működik. Még megfontolom, hogy cseréljem-e a jövő évi szervizkor. (Vélhetően gyári váltóolajat tennék bele.)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10254 üzenetére
Mehet csak az elejen azert surun ellenorizd az olajszintet.
Vagy B verziokent mehet bele 0W30.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz 2ozzmexy #10252 üzenetére
Felhívtam a KIA szervízt ahol végig szervízelték, és kiadták telefonon, hogy Lukoil 5W30 C2 volt/van benne végig. [Gondolom ez, vagy ilyesmi]
A legjobb amit a könyv megenged, az a 0W20 C2, API SN.
Az van, hogy valami szám alapján a 2018-as gyártás még ilyennel lett töltve. 17. heti, de csak 2019.01.17-én lett eladva ugye. Szerinte nincs benne részecskeszűrő, nem is kellett volna C2-es olaj csak A5/B5.Na most az a kérdésem, hogy így, hogy eddig 5W30 volt 165.000km-t, mehet-e így a 0W20-as Eco-lite?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz [CS]Blade2 #10244 üzenetére
tboldi szereti használni, én is az ecolite felé húzok, bár nekem másba kell és nem ilyen viszkozitás (nekem 5w30 kell).
Az elképzelésed jó, én félévente leengednem és ami az elozobol megmaradt azt ontenem bele először majd maxra a friss bontatlannal. Felbontas nélkül tovább eláll, nem indul meg a savasodas. A szűrőt se felejtsd el.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10250 üzenetére
Igen, mehet bele a maradék és a frissel meg maxig töltöd.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz grizlisandor #10246 üzenetére
Holnap kiválasztok egyet, aztán én kitartanék az mellett, ha úgy van. Akkor lehet, hogy inkább a 8100 Eco-lite lesz, hátha az nem mostanság szűnik meg.
5 lityist veszek, és végül a 6 havonta csere mellett döntök, akkor mindig mehet úgy, hogy a maradék be a következő cserénél, és a frissebbel a nívóig, vagy ilyen kibontott-tárolt ne menjen inkább a cserénél?
Rátöltögetésre remélhetőleg nem kell, de ez még idő, mire kiderül.150.000-nél cseréltek a Kia-nál, és most van benne 165.000, és a min és max között telibe a felénél van. Remélhetőleg nem szokták max fölé tölteni, hanem valami gyári töltetmennyiséget töltöttek bele, ami remélem, hogy kb. pont ennyi.
-
nagyúr
válasz DeadMeat #10248 üzenetére
Nem ismerem, de felsorok néhány olajat neked a teljeség igénye nélkül:
Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30
Eneos Sustina 5W-30
Valvoline Synpower DX1 5W-30
Fuchs Titan Supersyn D1 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2) 5W-30
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
Liqui Moly Special AA 5W-30
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-30
MOL Dynamic Gold DX 5W-30
Аmsoil Signature Series Synthetic 5W-30
Castrol EDGE High Mileage 5W-30
Castrol EDGE Professional DX 5W-30
Castrol EDGE US 5W-30
Castrol Magnatec DX 5W-30
Champion New Energy 5W-30 D1
Eurol Evolence 5W-30
Mobil1 x1 5W-30
Mobil 1 Annual Protection 5W-30
Mobil 1 Extended Performance 5W-30
Wolf Vitaltech 5W-30 D1
Shell Helix HX8 Professional AG 5W-30
Total D1 5W-30
Valvoline Advanced Full Synthetic 5W-30
Valvoline Extended Full Synthetic 5W-30"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
DeadMeat
nagyúr
válasz Dluinet #10243 üzenetére
Esetleg a Millers oil is megfelelo?Specet elvileg tudja az is. Azt a legegyszerubb beszereznem, konkretan a szerelom is tudja rendelni kedvezmennyel. Nagyon sok mindent nem tudok a Millers OIlrol, eleg regi ceg, olyan vacak nem lehet a termekuk.
A preferaltam amugy az LM volna, csak sajna brexit ota maceras a beszerzese, mazli kell hogy a 3 online disztributornal stockon legyen. Swiftben is jo szolgalatot tett.
Koszi a valaszt, Neked is QruMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
grizlisandor
veterán
válasz [CS]Blade2 #10244 üzenetére
Valószínűleg azért, mert kivezetett termék, vagyis Centralcar azt írja.
-
DeadMeat
nagyúr
A valaszod kicsit sem megnyugtato. Shell nem elerheto a kornyekemen, online is dupla aron, motul mindenhol out of stock, ahonnan vasarolni szoktam es minimum dupla aron van ez is.
Mobilra meg ranezek.
Csak egy kerdesem volna meg, MIert? miert nem jok az altalam kinezett olajok? Nem kotozkodes, csupan kivancsisag.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
nagyúr
Udv, olaj csere elott allok, egy 19-es vitara lenne az alany, 1.0 literes boosterjet motorral. MInden hatranyaval, direkt befecskendezes, GPF. A kony szerint 5W30 az ajanlott, ACEA A1/B1 A3/B3 A3/B4 A5/B5, API SN, ILSAC GF-3 GF-4 GF-5 vagyis kb minden jo bele..
A kiszemeltem: [link] Esetleg helyette LM Specialtec AA 5W30?
A felhasznalasi modja egy ket havonta autopalya ~160km, amugy meg napi ~20km, neha tobb kicsit vagyis kb hidegjarat.
Esetleg mas ajanlat?Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Mobil 1 ESP X2 0W-20 is nagyon jó. Kaufferen van belőle 5 literes. Pao + gtl + észter és brutál jól adalékolt. Nem rosszabb mint a shell, ha azt nem kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Ezért jó a Shell, a gas to liquid (röviden GTL) technológiát nem tartanán valószínűnek, hogy a hamisítóiparban is alkalmaznák, ergo szaglással simán meg lehet állapítani, hogy eredeti-e, ugyanis egyáltalán nincs tipikus motorolajszaga. Ha van, lehet gyanakodni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Kell lennie, olajshop, kauffer.
Ecolite-t keresek én is csak 5w30at, hátha el tart egy darabig..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
K Norbi
addikt
válasz 2ozzmexy #10229 üzenetére
Akkor lebeszélem a havert.
Megmondom vegyen egy jó Castrolt...
De azt mondja szerelők járják lefele, az utóbbi évekbe nem jó.Ezzel az a baj minden szerelő mást mond, más tapasztalat stb.
Szerintem érdemes több márkát kipróbálni, és ami beválik annál maradni.
Én nem dönthetem el hogy mi a jó a motornak, azt ő mondja meg.
Mindenki másra esküszik szerintem.[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
PHEV
-
[CS]Blade2
addikt
válasz 2ozzmexy #10228 üzenetére
Ez a Helix is tetszik. Mind jó lehet. Létezik, hogy sehol nem látok belőle 4 vagy 5 literest?
Hamis olaj elkerülése céljából van valami tuti tipp webshop?Olyan utakat megyek, hogy
H:
5:20 12,5km
18:00 12,5km
K:
6km, pár perc leállás, 1km, 1 óra leállás, 7km
17:20 12,5km
SZ:
6:00 12,5km
CS:
7:00 1,2km 5-10 perc állás, majd 1,2kmIgazából részecskeszűrő szempontból totál sz*r [majd kiderítem jövőhéten, hogy akkor most van vagy nincs], motor szempontból pedig sok a hideg indítás, és mondhatni, hogy a blokk szinte sosem éri el a teljes átmelegedést.
Ez a "hátránya", hogy minden van a közelben, de azért nem annyira közel, hogy autó nélkül kényelmesen megoldható legyen.
-
grizlisandor
veterán
-
K Norbi
addikt
Szerintetek ez jó olaj lehet?
Xado 5w40 sm/cf Atomic -
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10220 üzenetére
Ne variálj már annyit, vedd meg a Shell Helix Ultra SN Plus 0W20-at!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10220 üzenetére
Markakert ha felhivod vagy irsz nekik megmondjak.
Az a baj, hogy az europai szabvanyok (ACEA) nem teljesen megfelelhetoek az API / ILSAC szabvanyoknak. Azsiai autonal ez utobbi ketto a mervado es ahhoz meg a C2 ACEA szabvany all a legkozelebb. Gf5 vagy jobb vagy API SN vagy jobb eleg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
Hogy lehetnék biztos benne? Hol kellene látnom? Kézikönyv és ott kipufogóval kapcsolatos dolgokat keressek, vagy az alját lefényképezve, esetleg márkaszervízt kellene megkérdezni? Kérjek ajánlatot a cseréjére, de lehet tudnának adni rá akkor is, ha nincs benne...
[link] Ezek közül egyébként van amelyik ACEA C2? Csak mert Total Quartz logo van a könyvben és a motortérnél is rajta van egy gyári, szerintem minimum a legelső olaj valami Total lehetett, de nem kizárt, hogy ezek közül valamelyik amit a márkaszervízek használnak hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
Jo akkor abban nincs meg GPF csak "mezei" katalizator. Akkor a Motul Eco-Lite vagy a Shell Helix Ultra tokeletes bele.
#nincsbennetarcsi
-
kcsa
veterán
Három gázkomponensre ható redukciós/oxidációs katalizátor (Three-Way Reduction/Oxidation Converter)
A három gázkomponensre ható katalizátornak hármas hatása van. A nitrogénoxidokat nitrogénné és oxigénné redukálja, ugyanakkor - mint a két komponensre ható katalizátor - a szénhidrogéneket és szénmonoxidot vízzé és széndioxiddá oxidálja.
NO2 ------> REDUKCIÓ ------> N2 és O2
HC és CO ------> OXIDÁCIÓ ------> H2O é s CO2Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
2020.01.01. után nem lehet EU tagállamban újonnan forgalomba hozni olyan gépjárművet, amiben nincsen részecskeszűrő a hajtóanyagtól függetlenül kivétel villany.
Az LSPI miatt az eco-lite vagy a földgázos shell irányába mennék, mert azok már csökkentik annak is a hatását. Sokszor a gyártó olyan előírást ad meg, ami akkor éppen (a tervezés pillanatában) neki "kiadta" a nyerőszámokat, jobb olajat tehetsz bele, az nem bűn és még a motort is kíméli. például gondolj csak bele, ha van egy 1200S ladám abban nem öntehetnék Castrol Edge-t mert az szintetikus és nem a gyári előírás? C2 vagy jobb olajat önthetsz bele, és itt a végén van a hangsúly.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
Sima kati CO, aztán NOx ahova az AdBlue megy, és részecskeszűrő.
-
[CS]Blade2
addikt
Nem vagyok benne biztos, de elvileg úgy van, hogy minden motorhoz be kell tenni 2018.szeptember vagy a tököm tudja melyik hónap után gyártott autóknál. Ez már utána gyártott.
Előtte csak a turbós meg közvetlen befecskendezősök kaptak ilyen f.ságot.Annyit láttam futólag, hogy ennek a katalizátora valami 3-as hatású vagy mi a tököm. Remélem nem úgy van, hogy a katalizátorban van egy kis részecskeszűrő is és egyben cserélendő, mert szerintem a felhasználás miatt óhatatlan, hogy nekem ne kelljen idővel cserélni legalább 1x.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10209 üzenetére
Ha csupa 1-2-3 km-es ut akkor 4000 utan csereld. Ha mesz hosszabb utakat is akkor a 8000-es periodus is vallalhato.
Ha reszecskeszuros akkor alacsony hamutartalmu olaj kell (C2), illetve a sok rovid ut miatt magas TBN szam is jo lenne (ami nehez ugy, mert a magas tbn szam noveli a szulfatoshamu tartalmat ami meg eltomiti a GPF-t).
Szoval C2-es olajok kozul olyan kene aminek relaitve magas a tbn szama.
Amugy abban van egytalan reszecskestzro.(GPF)? Sztem csak katalizator van benne, oda meg nem muszaj C2-es olaj. API legyen betartva meg a viszkozitas es kesz.
A Motul Eco-Lite 0W20 tokeletes bele amit ajanlottak elottem.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Dluinet #10208 üzenetére
Van a javasolt kenőanyagoknál egy Total Quartz logo. Az 1.2-es sorban pedig:
API service SM, ILSAC GF4 vagy jobb, ACEA A5/B5 *3 --->Ez India, Irán, stb.
majd API SN, ACEA C2 *4
ahol a 4-es, hogy gyakorlatilag az EU-ban ezt kell nézni.Lényegében nekem az lenne a konkrét elképzelésem, hogy a részecskeszűrő szempontjából kapja meg ami annak a legjobb, gondolom ezért is adták meg ezt a C2-t.
Ha csak azt nézem, hogy API SN, akkor nem megyek el az EU-s szerintiben mondjuk a C-nél a C5-re pl.? Szóval olyan nincs, hogy ezen a terméken ugyan nincs ACEA jelölve, de, ha vizsgálgatnánk, akkor leginkább nem a C2-be lenne sorolhatóPapíron egyébként nekem a 6 havi cserét írja a könyv, mert mindig csak rövid utakat megyek,
csak abból is az átlagos felét, szóval 7500km vagy 6hó, és ugye amelyik előbb eljön, ami ugye nekem még így is bőven a 6 hó lenne.
Mit javasoltok, legyen 6hó, ami alatt 4000-et megyek, vagy kombináljam meg, és legyen egy egyedi verzió, hogy 9 havonta, esetleg ezt nem kell ennyire komolyan venni, a fele km kiegyenlíti, mehet a 8000km/1év? -
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10207 üzenetére
Ázsiai autó, ezért ne keress hozzá EU-s szabványú olajat.
API SN, API SN RC, API SP, API SP RC vagy Dexos2 Gen2 mehet belepéldául Motul 8100 Eco-lite 0W-20 vagy sustina 0w20
(ezek Magyarországon könnyen beszerezhetőek)
Gondolom a használati utasításban is megtalálhatok ezek a jelölések:[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
[CS]Blade2
addikt
Tegnap vettem egy Kia Rio YB-t, 1.25 MPI, 2018 végi gyártás. A könyve szerint 0W20 kell bele, és úgy írja, hogy (API SN, ACEA C2).
Évi 40.000-et mentek eddig a géppel, 15.000-nként cserélte márkaszervíz, és most 165.000-nél épp esedékes. Innentől viszont én kb. 8.000-enként fogom, ami nekem azt jelenti, hogy évente.Pár keresővel rámentem, 1-2 kiadott nekem olyan termékeket, hogy talán 10W40-es is volt közte.
"a legújabb dízelmotorokhoz", meg VW-hez valókat....
"ACEA: C5 Porsche: C20 VW: 508.00 VW: 509.00"szerk.: Itt van pl. ez is: [link] C2-t bejelölve egy FIAT dízel Petronas olajat dob, semmi mást.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #10189 üzenetére
Be kellett ugranom az Aldiba, most alaposabban megnéztem a téli ablakmosót:
- valóban 3500 Ft az 5 literes, de -30 C-ig jó, tehát nekem duplájára hígítva is megtenné, úgy is tudhat -10 fokot,
- a 2 literes 1300 Ft és -19 fokos.Magyarán teljesen versenyképes 2400-ért az 5 literes, -20-as Motul.
-
TommyY2
tag
válasz molnarpeter #10197 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Új tartalék ipari forrasztópáka 24V Atten Aoyue Yihua Gordak Letcon Hakko Baku Uten Wep kínai
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó forrasztóállomás BGA
- Új forrasztópáka automata hőfokszabályzós forrasztóállomás
- (Új) 300Nm Parkside Performance 12 V Akkus ütvecsavarozó PPDSSA 12 A1
- Hom'in SAROKGARNITÚRA textil szürke színben + 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest