Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- oriic: Google Translate helyett: DeepL Translator
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Urby66: Elvesztegetett idők, félbehagyott játékok
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
Őő nem pont ezt írtam, szerintem jó a mann filter, de nem kapok se szűrőt se pénzt tőlük úgyhogy vegyetek valamit ami jó minőségű. Esetemben egy noname szűrőt váltott a zsigulin, aztán jött jóra az öreg hadvezér. Ha akármi másik jóminőségűt kaptam volna a drága bolthálózatban, az ugyan úgy jó lett volna mint a mann.
Itt csak annyi volt a kérdés predator2től, hogy jó-e a mann. Szerintem jó. Mint akármi más minőségi cucc biztos ugyan olyan jó. -
Gyöször
senior tag
válasz
Predator2 #10389 üzenetére
Én csak ezt veszem. Zsiguli, DR800, Eskrossz. Ha porszívóba gyártanának az is ez lenne. A Suzukira most csavartam fel a 3adikat, motorba meg vagy 10et, Ladára szintén. A Ladával volt olyan, hogy megettük a pizzát, beindítottuk és 4en néztük az olajnyomás lámpát vagy 1 percig, hogy milyen szépen világít. Meg hogy ki tolja haza. :-) végülis kialudt, csak aztán minden indítás után ez volt hidegen és melegen is.
Elfogadtam tippeket öreg szakiktól. Befáradtam valami bárdiunixakármi boltba, hogy szeretnék arra az autóra ami ott kint áll egy értelmes olajszűrőt. Az lett az első mann filterem. Felcsavartam és megszűnt a baj, ez kb 15 éve volt.
-
Predator2
addikt
Helló
Mi a véleményetek a Hiflofiltro márkáról? Motorolaj szűrűt szeretnék vásárolni a termékei közül.
THX
-
norrberth
addikt
válasz
molnarpeter #10385 üzenetére
Nézd meg a kristálygömbödben
-
Rocky975
senior tag
válasz
molnarpeter #10385 üzenetére
2015-ös Mondeo
Még nem vettem meg csak érdeklődök. -
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
A ford 1.5 tdci-be milyen olaj ajánlott?
Köszönöm! -
norrberth
addikt
válasz
Motion_Blur #10378 üzenetére
-
konci79
őstag
Csak felmerült bennem hogy most akkor 2022 januári gyártás, vagy akkor jár le?
Valami beragadt cucc, vagy ilyesmi, gondolom nem viszik túl sokan a 15-40-est.
Mert valamikor március körül vettem a kocsiba, shell pontokért, de egyelőre nem használtam fel.
Egy éve volt olajcsere, de csak vagy 1600 km körül mentem vele, tavasszal cserélem majd.
Nekem 2 év rémlett bontatlanul. -
grizlisandor
veterán
-
tboldi
nagyúr
-
grizlisandor
veterán
válasz
Predator2 #10368 üzenetére
Ha biztosra akarsz menni: Motul Viszonteladó kereső
Topikban is vannak emlegetve webshopok, ahol eredeti termékek kaphatók. Kereső a barátod. -
Predator2
addikt
Helló
A tapasztalatotokra volnék kíváncsi. Motorolajat szeretnék vásárolni a motoromba (7100 10w40).
Hol vásároljak, ahol jó áron, eredeti terméket kapok?Köszönöm a választ előre is.
Ui: Tudom google a barátod, de így tuti jó helyen kötök ki
-
Asbee
veterán
válasz
Motion_Blur #10366 üzenetére
Én azért megnézném egy 400-500 km-es pályázás után hogy alakul az olajfogyi. Megégés szempontjából, hiába emeled a hidegoldali viszkozitást. Nem hinném hogy a városi dugóban történne bármi ilyesmi az olajjal. Turbó környékén lehet esetleg valami, más nem nagyon.
-
Asbee
veterán
válasz
Motion_Blur #10364 üzenetére
És ezt hosszú úttal mérted? Vagy benne az esetleges városi benzinesedés?
Az butaság a Motultól. Nincs ilyen hogy X km-től vasgagabb olaj kell csak úgy. -
Asbee
veterán
válasz
Motion_Blur #10347 üzenetére
Olajfogyasztásod mennyi? Nekem akkor feketedett meg az olaj pillanatok alatt és hagyta a lerakódásokat mikor ette az olajat. Ahogy Qru is mondta, hiába emeled a hidegoldali viszkozitást, nem lesz különbség. Turbónál néznék körül vagy ne adj isten a olajjal volt valami gebasz, de erre kicsi az esély.
-
szimi57
őstag
válasz
Motion_Blur #10347 üzenetére
Gyártói ajánlás a 0w?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #10357 üzenetére
Hideguzemben tuldusit, es benzin kerul az olajba. Ha nem melegszik at akkor nem parolog el belole es benzinazagu lesz az olaj.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Motion_Blur #10357 üzenetére
Szinte mindig hideg motorral és szívatóval közlekedek, télen meg pláne.
Igazából egy villanydelejes autó kellene nekem, de a megfizethető árúak (i-MiEV/C-Zero/iOn trió, agyonhasznált Leaf) olyan uncsik. Előbb vennék a Jazz utódául Lancia Delta 1.4 T-Jetet vagy Mini Clubmant a 109 pacis PSA dízellel.
-
tboldi
nagyúr
"A Shell amugy jo olaj pedig. Fura..."
Nekem is, ugye már jóideje használom ugyanezt a Shell-t a Jazz-ben, és legfeljebb csak benzinszaga szokott lenni (a felhasználási szokásaim mellett nem meglepő), meg a színe is csupán néhány árnyalattal lesz sötétebb ~3000 km után.
Mondjuk ez szopóbenzin és nem is direkt befecs. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #10353 üzenetére
Gondolom nem vmi noname bolttol vetted. A Shell amugy jo olaj pedig. Fura...
-
norrberth
addikt
válasz
Motion_Blur #10347 üzenetére
Castrol Edget neki!
-
Motion_Blur
félisten
válasz
molnarpeter #10351 üzenetére
Na jó, de 10 év/180e km-ig semmisevót'
így nézett ki a motor: [kép]
Most sincs (még) nagy baj, csak nem értem az okát a berakódásnak meg annak h megég a friss olaj is benne. Vagy sz/r az olaj, vagy lehet az is amit Qru írt stb.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #10350 üzenetére
Igen a tapasztalat az, hogy ezekbe a turbosokba nem art a 40-es olaj. Kerdezd csak meg Magust batran a vw topikban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Motion_Blur #10347 üzenetére
Direkt bespricc, korom, nincs itt semmi látnivaló. Amúgy olaj analízis.
-
Motion_Blur
félisten
Elsőre én is 0W40-re gondoltam, én úgy gondolom hogy nem terhelésre ég meg az olaj. Tudom ez furcsán hangzik, de keveset vagyok üzemi hőfok felett.
Én azt hiszem h ez a Shell 0W30 egyszerűen túl vékony bele hidegen.
Aztán lehet téves következtetés.
"Esetleg erdemes lehet ranezni a turbonal, hogy az olaj visszavezeto csove nincs-e tomodve/leszukulve."
Ezt házi barkácsban, vagy vigyem szerelőhöz?
(#10349) focvis: igen, én is így gondolom, szerencsére ez a Motul nem túl drága (szűrővel 20k), ennyit megér, ha ezt is megkapja akkor az autóval lesz a gond
-
válasz
Motion_Blur #10347 üzenetére
Amilyen fotókat mutattál az olaj színéről, nekem az a megszokott (=normális).
Most teszel bele normális (=bevált) olajat, azzal kiderül, hogy megég vagy sem. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #10347 üzenetére
Ha megeg akkor ne a hidegoldali viszkozitast emeld hanem a melegoldalit. Neznek bele inkabb 0W40-et.
Esetleg erdemes lehet ranezni a turbonal, hogy az olaj visszavezeto csove nincs-e tomodve/leszukulve. Ha le van, akkor olajnyomas lesz de kello terfogataram nem, igy konnyen megeghet az olaj.
Regi motoros vagy, a bemelegites es visszahutesi hiba nalad nyilvan nem jatszik, se a hitvany olaj vagy a tulnyujtott periodus.
-
Motion_Blur
félisten
Hi!
Az mitől lehet hogy egy olaj megég normál használat mellett? Ez most már a második csere a Shell gázos 0W30-ával ahol megég az olaj, ezt látom az olajon is és érzem is a szagát. BC szerint normál a hőfoka, és van hogy még az üzemmeleg állapotot se éri el, de érezni egy kis égett olaj szagot. És olajbetöltőn benézve is látom hogy már nem teljesen fémtiszta a motor hanem egy finom világosbarna hártyaszerű réteg kialakult.
Pici olajfogyás van de nem vészes, inkább az olaj szaga és az ahogy kinéz - abból egyértelmű hogy megég...
Most rendeltem Motul 5W30 8100 X-Clean-t, a Motul 150.000 km után egyébként is már az 5W30-at javasolja az 1.2 TSI CBZB-be.
Szal szerintetek megéghet az olaj más okból is? Mármint h valami lehet az autóval, vagy mindenképpen a "túl vékony" már bele a 0W30
2500km után úgy néz ki most színre az olaj ahogy 7500 után szokott
-
Gyöször
senior tag
Ültél te már motoron? Ment el az eleje? Pont ezt írtam, hogy egy kanyarba mindig be tudsz menni lassabban, ha tudod, hogy rosszabb hátul a gumid. És akkor nem fog megkerülni a hátulja. De ha meg kell állni, akkor csak az első gumikban bízhatsz.
Alapvetően ez a duma a fakezűekre igaz, aki semmit nem érez és tekergeti a kormányt meg nyomja a gázt. És mikor elszáll akkor nem érti, mert egész nyáron sikerült, csak a taknyos faleveleken már nem.
Nekem is van mindkét kocsin külön téli nyári, meg cserélgetem is. De végig ki van fizetve ezért nem dobom el 5 évesen.
Bocs az offért. -
bul07
nagyúr
válasz
Gyöször #10338 üzenetére
Én neki hiszek gumi ügyben. [link]14:25-től az erre vonatkozó rész de érdemes az egészt megnézni.
És szerintem is könnyebb megfogni az első kerék megcsúszását így a jó gumi hátraOlaj ügyben, akkor megpróbálok áttálni tavaszi olajcserére, lehet most csak pár hónapot tolom és februárba majd csere és uttána lévő évben még és akkor uttána tartm a 4-5hónapot
-
tboldi
nagyúr
Yep, én az év 365 napjából legalább 300-on használom a Jazz-t, és szinte mindig csak 3-6 km-eket megy beindítástól leállításig. Az Ypsilon kb. ugyanez.
A WagonR viszont 15k km-enként kap új olajtöltetet, ingázós, 2x40 km-t tesz meg minden hétköznap, nem szükséges a fokozott igénybevételes periódusokat tartani.
-
tboldi
nagyúr
Én meg különc vagyok, tavasszal és ősszel is cserélek.
Bár most épp úgy alakult, hogy december lesz belőle. -
-
Gyöször
senior tag
Mivel meg kell állni egyértelmű, hogy a jobb gumi kell előre. Ha meg valaki olyan farok, hogy hátulxar gumival 2xos sebességgel ejti be a kanyarokba, akkor úgy fog járni, ahogy a nagykönyvben le van írva. De ha meg kell állni akkor meg kell állni, a váratlan eseményt nem tudod előre megtervezni. Míg a kanyar tegnap is ott volt (legtöbb esetben :-) ahhoz időben le lehet lassítani.
Szóval ez nálam nem kérdés, de általában 4 egyforma ( egyformá sz@r) gumim van.
Átmenetet képez az elméletben a kanyarodva kikerülők tábora, van a bpautosokon 2 olyan videó, amit szerintem is tényleg csak kormányrángatással lehetett megoldani, de én a fékezünk az életünkért hívő vagyok, nem rángatom a kormányt, nem is tudnám pontosan és jófele. Kicist le is fagyok ha gond van, ezt tudom magamról, többször volt, hogy fékezni sem sikerült akkorát mint kellett volna/lehetett volna. De próbálom elengedni a motoros beidegződéseket, és tudatosan ráállok a fékre, mert kocsiban nem esek el azért mert megállt az első kerék.. na de bocsi messzire mentem, ezt az őszi olajcsere dolgot is a motornál vezettem be. Bár azzal is megyek téli hónapokban, ha lehet, a kocsival mégtöbbet, mert azért elő van az véve, csak nem annyit. -
Qru
MODERÁTOR
Telen a lassabb bemelegedes miatt jobban savasodik az olaj, erdemes nem egesz nyaron azt keringetni a motorban. Emiatt jobb a tavaszi de igazabol akkor kell cserelni amikor az intervallum lejar. Egy jo olaj aminek kello mennyisegu adaleka van es nincs "tulhordva" ott mindegy mikor csereled.
-
bul07
nagyúr
Volt már téma de aktuális mert kicsit megcsúsztam
Most 11hóba lett egy éves az olaj
És gondoltam rá ha most megkéstem kicsit vele talán még kibírná tavaszig, és akkor áttérnék a tavaszi olajcserékre.
Dízel kocsi, keveset megyek vele most kb 4500-5000Km lehet az olajba ami Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30
Rövid távot megyek vele 5km a munkahely, meg néha hosszabb
(Bár lehet ezzel nem lesz gond mert egy egyik főnök súgott hogy lehet dec 1-el mehetünk a pi@sába, ennyire gerincesek 11éve vagyok itt, édesapám meg 15éve, és így intézik)Olvastam ilyet is olyat is, hogy tél előtti, és hogy tavaszi olajcsere a jó
Hogy nyáron a meleg miatt jobban használódik, télen meg a hideg miatt használódik jobbanSzerintetek álljak át tavaszi olajcserére? Vagy ilyen kevés km esetén tök mindegy.
Kerestem ezt a részt el is olvastam innen
Bár most csepeg a leeresztő csavarnál, de lehet kicsi ráhúzással megállítható a csepegés és akkor kibírja
De amúgy ez is
Vettem én csavart hogy majd olajcserénél csere(ezt), na de acél alátétes a mostani is és amit vettem is, és egy acél alátét nem igen deformálódik hogy az tömítsen, így nem volt csere maradt a régi (nem levehető alátét)Most következő olajcserénél új csavar, és esetleg egy kis vékony paszta menjen rá hogy biztos legyen
Szerintetek?
Félek ha szólok hogy jobban húzza meg ez az acél csavar kirántja a menetet az alu teknőből -
TommyY2
tag
válasz
2ozzmexy #10328 üzenetére
Én most vettem bele gyári légszűrőt 3 év és 22000km után. Ahogy Gyöször is megmondta, érdemes megvenni bele a gyárit, mivel a többi nem passzol teljesen (neked kevés km-nél kár is kicserélni, az enyém is egész tiszta volt).
Olajszűrőből megvettem a gyárit 6000Ft-ért. A váltóban érdemes olajat cserélned? A fekolajból kell legalább 1 liter (pl. Motul DOT4 LV), mivel az végzi a kuplungolást is, így jó nagy a tartály (a Splash-ben most cseréltem, átszivattam közel 0.5 litert).TommyY
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #10328 üzenetére
Én egyedül a Hondához nem tudom egy helyen megvenni a dolgokat, bár csak a gyári olajszűrőt az, amit külön szerzek be. Ha nem ragaszkodnék hozzá, akkor jöhetne minden egyszerre.
A Suzukihoz mindent a győri Olajcentrumtól szerzek be, a Lanciához a fiatalkatreszek.hu-ról, a Hondához meg az olaj szintén Olajcentrum, olajszűrő Bárdi (nagyjából fix áras minden boltban, itt legalább megspórolom a szállítást), a légszűrő meg mosható K&N.
Bár a Lanciában most ki akarom próbálni a Mobil 1 TD 0W40-et, azt majd kénytelen leszek máshonnan keríteni.
Amúgy a Jazz is kolompol hidegben minden egyes gyorsításkor, sebességváltás után is, ilyenkor a dugattyúk tudnak lötyögni valamelyest és a hengerfalhoz csapódásukat lehet hallani, de ahogy melegszik be, úgy halkul el fokozatosan, majd végül is meg is szűnik. Talán ehhez az is közrejátszhat, hogy amikor a dugattyú FHP-n van, a hajtórúd nincs egészen egy vonalban a főtengely merőlegesére, több a vizszintes irányú erő. [link]
Vagy talán a dugattyúszoknyákról lekopott már a DC2-es Integra Type R-ben is használt molibdénréteg, és annyival keskenyebbek lettek. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
TommyY2 #10327 üzenetére
Nem tudom Gyöször mit hallott vagy mit vélt hallani, de az enyémnek olyan hangja van hidegen mint egy dízelnek, a 320d csendesebb...
Nem tudom mi okozza, de ez az ESP nem lesz jó bele, a gyári egy hugy, a motul majd kiderül. Jelenleg nincsen olyan webshop ahonnan egyben mindent megkapnék, azt hiszem több üzletből kell összeszedni majd...
Kell motorolaj 4L, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, 3L váltóolaj és egy 250 ml-es fékfolyadék, de sehol sincsen minden, vagy ami van az irreálisan drága, pl nem fogom 2300 forintért olajszűrőt venni, amikor a gyári is 800, nem hiszem hogy négyszer olyan jó... akkor megveszem a nippartsot 1200ért máshonnan.ahol találtam 5w30-as ecolite-ot, ott drága a többi, ahol minden jó áron van, ott meg nincsen motul.
-
TommyY2
tag
válasz
2ozzmexy #10325 üzenetére
Ha jól látom, a Mobil Esp Dexos2-es, és még drágább is, mint a Motul Eco-Lite, ami Dexos1 Gen3.
Igazából Te és Gyöször tudnátok jobban referálni, nekem nincs jó fülem hozzá.
A csere után úgy tűnt, hogy sokkal tompább a hangja, mint az EcStar-ral volt, de most már egyre hangosabbnak hallom (főleg hideg indításkor), de mint mondtam, én nem értek annyira hozzá.
Mindenesetre a paraméterek alapján eddig ez a legjobb, meg a Gyöször által használt Mobil Super 3000 Formula D1.
TommyY
-
TommyY2
tag
-
erik365
senior tag
válasz
molnarpeter #10318 üzenetére
Ez is dpf nélküli euro 4, ezért nem is értem.
Qru: Köszönöm
-
hads
tag
válasz
molnarpeter #10319 üzenetére
Gázolajos. Igen.
-
erik365
senior tag
De árthatok valaminek, ha az X-cesst használom?
Elvileg mivel jobban van adalékolva még jó is lehet a motornak. De a katalizátornak?
Amúgy már 5 olajcsere óta kapja au X-Clent amivel semmi bajom, mert 8000-10000 között cserélem. Csak puszta kíváncsiság ami miatt kérdeztem. -
erik365
senior tag
Sziasztok!
Nem tudja valaki megmondani, hogy a Fiat Bravo 1,4 T-jetnél miért van benzinesbe előírva a FIAT 9.55535-S2 szabvány(5w-40 C3)? Ami ugye csökkentett szulfáthamu tartalmával védi a DPF-et, és a katalizátort. De vajon miért előírás ez? Motulnál az X-Cess mindenben tudja azt amit az X-clean, csak jobban adalékolt.
Hátha van valakinek ötlete. -
hads
tag
válasz
molnarpeter #10308 üzenetére
Nem. Na, majd meglátom, hogyan alakul a fogyasztás, ha még hidegebbre fordul az idő.
Mondjuk van állófűtésem is, de azt tavaly is használtam. -
hads
tag
válasz
molnarpeter #10306 üzenetére
Octavia 1U2
AHF
110 LE -
hads
tag
válasz
Motion_Blur #10304 üzenetére
Mire írtad, hogy kizárt?
-
hads
tag
Sziasztok!
Octavia 1.9 TDI.
Most tankoltam és városi használat mellett az átlagfogyasztásom 8,1 volt a friss Mobil super 3000 x1 5w-40 friss olajjal.
Amit lecseréltem az Petronas Syntium 3000 E 5W-40 volt, azzal tavaly ugyanígy városi használat mellett az átlagfogyasztásom télen 7 liter alatt volt.Létezik, hogy a motorolaj ennyire befolyásolja a fogyasztást?
Új hozzászólás Aktív témák
- Túra és kirándulás topic
- Használhatatlanná teszi az egyes HP LaserJet nyomtatókat egy új firmware
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Honda topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- SSD kibeszélő
- Asztalos klub
- Horgász topik
- Diablo II: Classic és Resurrected
- További aktív témák...
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Használt Stadler Form hideg párásító ingyenes szállítással
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest