- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #13661 üzenetére
Azert a gyartora visszautne ha tul hamar tonkremenne a motor. VW-nel pl futtatnak tartos tesztet a motorokkal gyari olajjal, 400 ezer km-t gond nelkul birnak.
-
szimi57
őstag
válasz
[CS]Blade2 #13659 üzenetére
Nagyon jól gondolod. Minden forgó-mozgó alkatrész, ami az olajjal kapcsolatba kerül kenés, hűtés céljából, annak méretezése és az olaj viszkozitása egymástól elválaszthatatlanok. Az, hogy neked jó a 0-15W azt jelenti, hogy az olajszivattyút, az olaj járatokat úgy méretezték, hogy hidegen mindkét viszkozitással tudja biztosítani a megfelelő kenést. Ha az évszaknak, földrajzi elhelyezkedésnek megfelelően választasz olajat, ezzel csak elősegíted ezt a folyamatot, de nem feltétel.
-
szimi57
őstag
válasz
[CS]Blade2 #13648 üzenetére
A hideg oldali viszkozitásra kényesebb a motor. Északon még a 0W is sűrű lehet. Trópusi éghajlaton nem lesz gond a 15W-sel sem. Mi még valahol a kettő között vagyunk, de a 0W-t max. csak télen tenném bele.
-
grizlisandor
veterán
válasz
[CS]Blade2 #13653 üzenetére
Tényleg a márkaszervíz boszorkányhája.
-
grizlisandor
veterán
válasz
[CS]Blade2 #13648 üzenetére
Euro 6-tól már nem hagynak kétséget az autógyártók szerencsére.
Az a baj, hogy a kenőanyag gyártók keresői sincsenek mindig a helyzet magaslatán.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #13648 üzenetére
Nekem is olyan az ajánlás még diagrammot is csináltak hozzá de legalább odaírták, hogy a legalacsonyabb viszkozitás a preferált.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #13531 üzenetére
Regebbi csomagolason nincs ect femirat de ugyanaz az olaj.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #13340 üzenetére
Jah nekem is csak API meg ILSAC minosites van a manualban.
-
pex156
csendes tag
válasz
[CS]Blade2 #13308 üzenetére
Belinkeltem a lubrizol performance tool-t azon pontosan ellenorizheto melyik mit ir elo.
-
MasterMark
titán
válasz
[CS]Blade2 #13308 üzenetére
Eco-lite:
0W-20 2.6 HTHS
5W-30 3.3 HTHS (5W-30 viszkozitásnál ugyanúgy 2.9 fölött kell lennie) -
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12997 üzenetére
A több csomagolóanyag (flakon) miatt is szokott drágább lenni literes kiszerelés.
Továbbra is azt mondom, hogy Total, olcsó és jó.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12852 üzenetére
Altalaban az ujabb fejlesztesu olajat rakjak elore.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12646 üzenetére
Bontatlanul a gyartastol szamitott 5 ev vagy ha lejarat van rajata addig. Bontva azert celszeru 1 even belul felhasznalni. Kesobb sem lesz baja de az adalekok elgyengulnek, atalkulnak a kemiai kotesek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12646 üzenetére
Motult ennyiert nem eri meg. LM vagy a GF6 Total-t vennem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12644 üzenetére
Total olcso es jo. Azt vallald be siman.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12640 üzenetére
Nem C5?
Maradhat a Motul, ha vmi nagyon extrát akarsz akkor: LM TopTec 6300, Ravenol ECS pl.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2 #12577 üzenetére
0W20 Acea C2, API SN-re ma mi az ajánlás? Motul Eco-lite 0w20 van most benne.
-
tasiadam
veterán
válasz
[CS]Blade2 #12577 üzenetére
Mahle, meyle, hengst es a mann a 4-es amibol barmikor berakok mint szuro
-
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #12577 üzenetére
Én teljesen átálltam a gyári mellett a Hengstre. Lehet csak szerencsém volt eddig, légszűrő volt talán 1x szlovén vagy lengyel nem emlékszem, amúgy német mindig. Ráadásul youtubeon van pár szűrő teszt és a mann nem mindig szerepel fényesen. Egyedül a pollen maradt Mann FP, annak nincs párja. Mannt is már gyártanak mindenhol, ilyen olyan minőségben, Mahle amióta Kínában van hatalmas gyár, csomó minden onnan jön.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12577 üzenetére
Mhale nagyon jó. De a Hengst, Filtron is jó nem csak a Bosch.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12004 üzenetére
Olajshopból azért rendeltem mert ott volt minden ami kellett nekem (váltóból pl Motul Gear300 75W90), amúgy a Kufferből szoktam volt rendelni, előtte meg az autoalkatrészáruház-ból (most azért nem onnan mert X-Cess Gen2 nincs náluk). Velük sem volt gond soha. Szűrőből nekem is Mann lett mindenből.
Mondjuk klíma bombát én is vehettem volna, kár hogy nem jutott eszembe rendeléskor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12002 üzenetére
Akkor ugyanonnan ahonnan én.
Mondjuk az oldalukon is SN-nek írják amit rendeltem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #12000 üzenetére
Honnan rendelted?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11964 üzenetére
A kupakos az, ahol légteleníteni kell, az van legfelül.
-
MasterMark
titán
válasz
[CS]Blade2 #11964 üzenetére
Oda a fékcső megy, a légtelenítő fölötte van a másik csavar.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11957 üzenetére
Teljesen jó a kipumpálós módszer is. Ha éppen nem avatkozik be az elektronika/abs akkor a kockában nyitva van az összes szelep, tehát teljesen átjárható. Így a pumálással a kockán csont nélkül átáramlik a folyadék. Amúgy a Mazda is ezt a pumpálós módszert alkalmazza (gyárilag!) mind a mai napig. Haver 3-asán is így cserélték márkaszervizben a fékolajat.
Ha keveset városozott és szereti használni a motorféket akkor nagyon sokáig bírja egy-egy jó minőségű (a gyári az az) betét/tárcsa.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11954 üzenetére
Igen a tartályban mérés az szakszerű. Az ökölszabály amúgy 3 év vagy 45 ezer km a folyadékgyártók szerint de nyilván az a mérvadó amit maga az autó gyártója ajánl.
Meg a mérés persze.Igen géppel áttudják járatni az a legjobb. Nekem is a légtelenítő csavaros megoldással volt cserélve mindig. Teljesen ok úgy is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11951 üzenetére
Alapvetően nem vonja maga után egyik a másikat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11951 üzenetére
Jó a sima DOT4-es, a 3-as és a 4-es amúgy visszafelé kompatibilis. Tehát nem teljes csere esetén DOT3-ra rá lehet tölteni DOT4-et (visszafelé ez nem ajánlott az eltérő forráspont miatt, lerontod a DOT4 forráspontját a hozzá adott DOT3-al).
Csere: rá kell méretni, hogy hol áll most a forráspontja abból kiderül, hpgy cserés-e. Illetve a gyártói előírást kéne követni.
Ha van ESP a kocsian akkor érdemes ESP-s fékolajat választanod (pl ATE ESP SL.6).
-
válasz
[CS]Blade2 #11673 üzenetére
Szintén C-re szavazok ha nem kell utántölteni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11673 üzenetére
C.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #11661 üzenetére
A végét nem igazán értem... a hőmérséklet csak automata esetén fontos, ott is a szintellenőrzése van a gyártó által megkötve.
Gyakorlati oldalról nézve ne jég hidegen csináld, de nem baj ha nincs üzemi hőfokon. Érdemes lemérni mennyi jött le belőle és annyit visszatölteni a frissből. Nézd meg van e menetrögzítő valamelyik csavaron és egy cső meg egy tölcsér sem árt. Ami még fontos hogy ne emelve csináld, hanem miután kivetted a leereszto csavart engedd vissza a kerekeire. A csavart meg lepucolod egy kis fektisztitoval visszaszerelés előtt (mint kb minden alkatrészt, koszosan semmit sem raknak vissza csak a koklerek). Nyomatékra meghúzod és a szintjelző furatába csövet dugva feltöltöd a frissel visszafolyásig, azt is tisztán berakod és meghúzod, kb ennyi. Nincs itt hőfok... -
bul07
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11661 üzenetére
Nem is tudom milyen kocsi volt egy videóba, de ott mondták hogy nem mindíg van a csavaron mágnes de a máshol a "teknő" aljában van, visszont az csak úgy lehet elérni ha le van szedve a "teknő"
-
Zizmand
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
Lennie kell mágnesnek benne valahol, az gyűjti. Eredetileg a váltóolaj piros, ritkán sárga, ha barna akkor régi módszerrel oldották meg a cserét...
-
grizlisandor
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
Ha nem eg meg akkor nem szinezodik el.
-
válasz
[CS]Blade2 #11649 üzenetére
Piros az is, csak sötétebb, mint a friss olaj. Amúgy ez egy cvt váltó olaja, aminél jóval nagyobb a használódás illetve az olajba kerülő, fémek kopásából származó idegen anyagok.
-
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
A váltóolaj nem feketedik be, mivel nem találkozik égéstermékekkel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11637 üzenetére
Akkor Shell vagy LM.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11631 üzenetére
Igen a szinezoanyag tetszolegesen valaszthato a megrebdelo/gyarto kivansaga alapjan. Ugyan ez van a hutofolyadekoknal is.
-
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #11622 üzenetére
Igen. Áfa különbség még lehet rájön ahogy tboldi is írta. Azzal nem számoltam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11622 üzenetére
Váltóolaj addig piros amíg el nem szineződik. Lánykorában a tiéd is piros volt.
Ha biztosra mennél akkor Ravenol 70W ha nem akkor mehet az LM.
-
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #11613 üzenetére
Ravenol német shop küld ide is ups-el de 10 euró posta. 66 euró a 2 liter így. Nem olcsó de a ~25k annyira nem is vész szállítással.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11613 üzenetére
70W70 lenne de olyan nincs, hogy azonos a viszkozitása hidegen mint melegen ezért 70W75 ami a legközelebb van az egy fokozatú 70W-hez.
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11615 üzenetére
fiatalkatreszek.hu?
A weboldalukon nem szerepel, de egy telefont megérhet, én is sok gyári holmit rendeltem már rajtuk keresztül, ami nincs fent.
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11613 üzenetére
Itt azt írják, 1 munkanap.
[link] -
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
Ravenolt dícsérik még sokan, akár gyári helyett. Nem tudom nálunk mennyire beszerezhető. RAVENOL MTF-4 SAE 70W
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11604 üzenetére
Próbáld meg Fiat márkakerből beszerezni akkor ezt a Fiat váltóolajat. Még ez tűnik a legjobbnak ha nincs elérhető gyári. Ha élettartam olajozású akkor lehetséges, hogy valóban nem tud rendelni a márkaker mert a gyár nem ad el. Talán ha a beszállítót megtalálod...
-
troll81
addikt
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
[link] nezelodj hátha akad vagy ha van pontos segítek keresni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
Igen, egy fokozatú olajat kb senki sem gyár már.
De ha már váltóolaj ezt a jó kis ábrát találtam a minap:
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
Az az utolsó sincs, megkérdeztem, hogy van-e 2 flakonnal, de nincs egy sem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11540 üzenetére
Siman, speci termek konkurens meg nem nagyon van...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11535 üzenetére
A legegyszerűbb ha bemész egy Kia márkakerbe és ott megveszed.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #10254 üzenetére
Mehet csak az elejen azert surun ellenorizd az olajszintet.
Vagy B verziokent mehet bele 0W30.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #10244 üzenetére
tboldi szereti használni, én is az ecolite felé húzok, bár nekem másba kell és nem ilyen viszkozitás (nekem 5w30 kell).
Az elképzelésed jó, én félévente leengednem és ami az elozobol megmaradt azt ontenem bele először majd maxra a friss bontatlannal. Felbontas nélkül tovább eláll, nem indul meg a savasodas. A szűrőt se felejtsd el.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #10250 üzenetére
Igen, mehet bele a maradék és a frissel meg maxig töltöd.
-
grizlisandor
veterán
válasz
[CS]Blade2 #10244 üzenetére
Valószínűleg azért, mert kivezetett termék, vagyis Centralcar azt írja.
-
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #10230 üzenetére
Mobil 1 ESP X2 0W-20 is nagyon jó. Kaufferen van belőle 5 literes. Pao + gtl + észter és brutál jól adalékolt. Nem rosszabb mint a shell, ha azt nem kapsz.
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #10230 üzenetére
Ezért jó a Shell, a gas to liquid (röviden GTL) technológiát nem tartanán valószínűnek, hogy a hamisítóiparban is alkalmaznák, ergo szaglással simán meg lehet állapítani, hogy eredeti-e, ugyanis egyáltalán nincs tipikus motorolajszaga. Ha van, lehet gyanakodni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #10230 üzenetére
Kell lennie, olajshop, kauffer.
Ecolite-t keresek én is csak 5w30at, hátha el tart egy darabig... -
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #10230 üzenetére
PHEV
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #10220 üzenetére
Ne variálj már annyit, vedd meg a Shell Helix Ultra SN Plus 0W20-at!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #10220 üzenetére
Markakert ha felhivod vagy irsz nekik megmondjak.
Az a baj, hogy az europai szabvanyok (ACEA) nem teljesen megfelelhetoek az API / ILSAC szabvanyoknak. Azsiai autonal ez utobbi ketto a mervado es ahhoz meg a C2 ACEA szabvany all a legkozelebb. Gf5 vagy jobb vagy API SN vagy jobb eleg.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #10215 üzenetére
Jo akkor abban nincs meg GPF csak "mezei" katalizator. Akkor a Motul Eco-Lite vagy a Shell Helix Ultra tokeletes bele.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #10215 üzenetére
2020.01.01. után nem lehet EU tagállamban újonnan forgalomba hozni olyan gépjárművet, amiben nincsen részecskeszűrő a hajtóanyagtól függetlenül kivétel villany.
Az LSPI miatt az eco-lite vagy a földgázos shell irányába mennék, mert azok már csökkentik annak is a hatását.
Sokszor a gyártó olyan előírást ad meg, ami akkor éppen (a tervezés pillanatában) neki "kiadta" a nyerőszámokat, jobb olajat tehetsz bele, az nem bűn és még a motort is kíméli.
például gondolj csak bele, ha van egy 1200S ladám abban nem öntehetnék Castrol Edge-t mert az szintetikus és nem a gyári előírás? C2 vagy jobb olajat önthetsz bele, és itt a végén van a hangsúly.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #10215 üzenetére
Sima kati CO, aztán NOx ahova az AdBlue megy, és részecskeszűrő.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #10209 üzenetére
Ha csupa 1-2-3 km-es ut akkor 4000 utan csereld. Ha mesz hosszabb utakat is akkor a 8000-es periodus is vallalhato.
Ha reszecskeszuros akkor alacsony hamutartalmu olaj kell (C2), illetve a sok rovid ut miatt magas TBN szam is jo lenne (ami nehez ugy, mert a magas tbn szam noveli a szulfatoshamu tartalmat ami meg eltomiti a GPF-t).
Szoval C2-es olajok kozul olyan kene aminek relaitve magas a tbn szama.
Amugy abban van egytalan reszecskestzro.(GPF)? Sztem csak katalizator van benne, oda meg nem muszaj C2-es olaj. API legyen betartva meg a viszkozitas es kesz.
A Motul Eco-Lite 0W20 tokeletes bele amit ajanlottak elottem. -
válasz
[CS]Blade2 #10207 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujifilm X
- Autós topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Túraautó topik
- Kuponkunyeráló
- Vicces Ph!s ellenőrző kódok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!