Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Tamás9x
őstag
Nem, még viccből se.
https://www.youtube.com/@kisstontour
nyogo83
Topikgazda
Malossy Fly/Delta.
De probald meg eloszor masik rugoval, hatha kevesbe csuszna. Az a baj ha meguvegesedik a felulete a kuplungnak, hiaba csiszolod vissza, akkor hoterheles erte, hogy utana nagyon hamar ujra meguvegesedik
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Pedig jónak tűnt az ötlet.
Kb 50 km után fújhatod újra.
(#80400) Fehér Farkas Még ha hárommal akarod próbálni, akkor szigorúan csak próba erejéig szódával elmegy, de nem én mondtam ezt itt. De azt a felállást amit rajzoltál gyorsan felejtsd el.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Tök érdekes amit írsz, mert drága hengereknél (különösen a malossi-nál) elég gyakori probléma szokott lenne pont az ellenkezője, a másik véglet ami még rosszabb mint amit te írtál. Tehát ugye az, hogy baromi nagy préssáv van hézagolás nélkül is már (konkrétan akár másfél milliméter is), ezért le kellett szedni a hengerből. Elég sokszor jártunk így.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
#89309696
törölt tag
Most is 3x6.5g van benne, amíg nem jön meg a csomag addig az is marad benne pár napig.
De az legalább kiegyensúlyozott.
Tamás9x
őstag
Tamás9x
őstag
Malossi Delta helyett Motoforce Racing? Ahogy nézem ugyan azon a terv alapján készült a kettő...
https://www.youtube.com/@kisstontour
nyogo83
Topikgazda
Motoforce-t nem ismerem belole, de nem csak a szerekezeteben/kialakitasaban van a varazslat, hanem hogy milyen osszetetele van a kuplungpofa anyaganak.
Gondolj bele, ez kicsit olyan, minta kulonbozo fekbetetek, az olcsotol a szinter betetig.
A megegett kuplunggal meg sajnos sokszor futottam ilyen koroket, a vege mindig csere lett. Azert nem erdemes sokaig huzni, mert a feluvegesedett felulet miatt kepes a harang is majd serulni.
sityupityu: Motoforce-nal eddig szinte mindig csak azzal volt tapasztalat, hogy vagy stimmelt, vagy kellett ala hezagolni. Szerintem Malossinal vagy jobb tuning hengereknel inkabb beleszamoljak, hogy minel kevesebb plusz anyag legyen ami a henger es a blokk koze kerul, de ez csak talalgatas. Aztan lehet siman hanyag rahagyas
Tamás9x
őstag
A harangot most kővel feldurvítottam, így leesett a fordulatszámom is menet közben, vissza tért egy ideig a nyomaték, tudom, ideig óráig jó, amíg megjön a friss szett. Megkockáztatom az MF-t mert pont kettőt tudnék a Delta árából venni, az pedig nem kicsi dolog, főleg, hogy rá merték írni a "verseny" szót.... Maximum, ha mégse válna be legalább erről más is tájékozódhat majd az MF-en a kopóréteg is nagyobb felület mint a Deltán.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
máyköl
veterán
Sziasztok,
Egy 300ccm -es motor tulajdonosa vagyok (2016 Vespa GTS 300).
Van egy furcsa tünetem. 1 héttel ezelőtt inditásnál a kipufogó (Akrapovic) csövénél észrevettem egy közepes erősségű füstölést, gyorsan le is állítottam a motort. Láttam hogy a pár centivel felette elhelyezkedő hűtővízcsőből csöpögött rá 1-2 csepp, és ez okozta. Egy rövid várakozás után elindítottam, majd lassan óvatosan elindultam, nem is volt semmi probléma, 1 hétig jártam vele nap mint nap, indítottam számtalanszor, hibátlanul tette a dolgát.
Ma este ismét indítottam a motort 2 nap állás után, hasonló hibára felfigyelve. Láttam azonban, hogy a motor mechanika környékéről is enyhe füst jön (ülés alatt van), ismét leállítottam. A füst nem fekete, nem szürke, nem büdös. Pár perc várakozás után megnéztem lámpával, 1-2 helyen nedvesedést láttam, gondolom a víz elpárolgott és ezért volt füst. Ismét beindítva semmi problémát nem produkált, és simán hazajöttem vele.
Víz, olajszint teljesen rendben.
Van esetleg valakinek tippje, hogy hol keressem a hibát?
Köszönöm előre is
d@vee
őstag
Jó volna elsőnek tudni, hogy füst vagy vízgőz. Ha füst, akkor nem biztos hogy jó, ha csak vízgőz akkor no para. Bár a hútővíznek sem kellene csöpögnie.
Ja
máyköl
veterán
Elég erős tippem, hogy vízgőz. Oké hogy no para, de azért nem valami szép látvány, mindenképpen a végére szeretnék járni. Ha szivárogna a hűtővíz, az járhat ekkora gőzzel?
Az előbb elindítottam a motort ismételten, az indítás pillanatától kezdve figyelve hogy van -e gőz/füst, de sehol semmi jele. Ezért is furcsa, hogy csak néha produkálja a hibát, hiszen ha szivárog, annak folyamatosan szivárognia kellene.
Mindenesetre megnézetem szerelővel, már a hűtővíz miatt is.
[ Szerkesztve ]
nyogo83
Topikgazda
Le kellene bontani odaig a burkolatot, megnezni hogy honnan ereszthet a hutovized. Lehet hogy meg most nem is fog feltunni a hutoviz szintjen, mert csak par csepp, de jo lenne latni, hogy csatlakozasnal/bilincsnel kezdett el konnyezni, vagy valahonnan mashonnan.
#89309696
törölt tag
A fagyállós hűtővíz sokkal jobban gőzöl, mint a sima víz. Onnan lehet felismerni.
Tothgera30
Ármester
Vízpumpa cserés lesz. Elég sok videót találhatsz a műveletről.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
dond
csendes tag
Ajánlom ezt a videót tuning kuplung témában
máyköl
veterán
Az könnyen lehet, mert fagyálló van benne! Köszönöm,
Tothgera: Neked is köszönöm!
Tamás9x
őstag
Köszönöm, már szinte mindet láttam
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
iff
senior tag
Többször mentem már a keewayel és teljesen jól indul, nincs "nyikkanás" és nem "ráz". Amikor szétszedtem a variátort egy kicsit megcsiszoltam a görgő pályákat. "Gyári" görgőkkel is szépen megy. Előtte volt,hogy gáz visszaengedéskor nem lassult, csak ha kicsit közben felpörgettem. Mindegy a dr. pulley 15x12 5,25gr görgők akkor még maradnak a polcon. [link] Itt a felső az új és a kettőt összehasonlítva elég gyatra a megmunkálása az újnak. Ezért is gondoltam, hogy egy kis igazítás jó lehet.
..........""..........
#89309696
törölt tag
Nekem most a 3x6.5g van benne (3.25 ekv). Hát elég szar menni így, finomabban mentem vele az utcában reggel mivel üvölt, legyen ideje bemelegedni. Aztán mikor bemelegedett nyél. A hangja most gyönyörű, szép egyenletesen gyorsít, csak nem erőből, mert a fordulat a teljesítménymaximum fölött van. Eddig meg az volt a baj, hogy alatta van.
Hazafele szarabb volt, mert nincs annyi táv felmelegednie, ki kellet mennem az útra félmelegen és pörgetni, egy-kettőt be is dadogott még. Egy léghűtéses 2T-nek nagy baja nem lesz ennyitől, de nem lehet így használni.
Rögtön rendelem is a Pulley 4g-ot meg új szíjat aztán ajánlom neki, hogy jó legyen. Az egyéb nyűgjeivel meg majd foglalkozom később.
[ Szerkesztve ]
Zoli bácsi
őstag
Nekem most van először robogóm, még lánchajtású kétkerekűekkel van csak tapasztalatom (30-35 éve Simson, MZ, ETZ). Olvasgatok itt jobbára hogy okosodjak.
Arra már rájöttem hogy karbantartásnál fontos robogóknál a variátor, de mivel erről semmiféle tapasztalatom nincs, pár együgyű kérdésem lenne:
- Gyári újan vett robogónál (Liberty 125 ABS Iget) Kb. mennyit megy el ez a szerkezet? Gépkönyvből amit láttam, hogy a szíj cserét 20e. km-enként írja, többi alaktrésznél időszakos ellenőrzést ír. Ezt soknak érzem, ahogy a 10e. kilóméteres olajcsere intervallumot is.
- Olajcserét gariidőn túl itthon akarom végezni, meg a légszűrő cseréjét. Úgy gondolom a variátor ami leggyakrabban szakember ellenőrzésére szorulhat. Mennyi km után érdemes megnézetni, átnézetni? Van benne alkatrész ami zsírzásra/olajozásra szorul? Takarításra szét kell szedni időnként, vagy a szellőzőkön kidolgozza a port..?
Ha nem rövid utakon, hanem kisebb túrákon használom, az számít...?
Bocsi a láma kérdésekért, nekem ez a szerkezet még nagyon új. Ezres szervizen belenéztek az tuti, látszik a csavaroknál, illetve szerviz után csinált olyat, hogy indulásnál le akart fulladni, mint amikor váltós motorral mondjuk 4. fokozatban akarnál indulni. Azóta jó (kopp-kopp), de ebből gondolom hogy szétszedhették.
nyogo83
Topikgazda
Szijra nehez ilyet fixen megmondani, hogy X km-enkent cseres, mert mulik a hasznalaton, a szij minosegen, stb.
En szezon elejen leszednem a deknit kitakaritani a port es akkor ra tudsz nezni a szijra is, mekkora a vastagsaga, illetve nem latsz-e a fogaknal repedezest/serulest. Ez ami meghatarozza, mikor cseres.
Olajcseret semmikepp ne huzd 10e-ig, az egy hulyeseg, foleg ha relative rovidebb tavokra hasznalja az ember.
Max 5e km aztan csereld le, amugy is eleg keves az olajmennyiseg ezekben a 125-osokben(altalaban 0,9-1,1 liter).
Varitatort szetszedni/leszedni nem fontos evente. Ha a szokasos gyorsulasban/menetdinamikaban erzel valami valtozast, akkor erdemes ranezni, illetve az elso 5e km-nel, hogy lasd a benne levo gorgok mennyire kopnak, hogy legyen valami viszonyitas, mennyit bir meg ki vele.
Fekfolyadekot erdemes 2 evente cserelni, a fekrendszer(foleg ABS-esnel) meghalalja,
Nagyon mas ami torodest igenyelne nincs.(persze azon kivul, hogy szemmel latod a fekbetet/fektarcsa allapotat, teleszkopszaraknal van-e olajszivargas, stb).
Laybee
őstag
Szia! Megkérdezhetem mennyi km van a Keewayben? Még mindig minden rendbe van vele? Tavasszal szeretnék motort, de még mindig nehezen veszem rá magam, hogy megvegyem. Köszi!
nyogo83
Topikgazda
Most tartok meg csak 700km-nel, kimaradt par het ameddig nem hasznaltam.
Teljesen megbaratkoztam mar a dinamikajaval, a fekek is szepen bekoptak mar, a valto is rengeteget finomodott az elso 50km utan. Szoval tenyleg igenyli a bejaratast.
Amugy egyelore teljesen okes. En javaslom, hogy ha teheted eloben nezd meg/tapogasd meg, probald ki.
En 1,5-2 evig szemeztem vele, de valahogy nem jutottam el soha odaig, hogy eloben megnezzem, aztan az billentett at, hogy megmertem venni(illetve kozben lett info/tapasztalat masodkezbol a megbizhatosagarol).
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm! Lekapom majd a deknit, megnézem én ezt a variátort.....
Jó hogy mondod a fékfolyadékot, az autóban már vagy 5 éve volt, úgyis megy olajcserére, akkor ezt is megcsináltatom.
Szerintem ezt a variátor kopás miatti dinamikaváltozást nehéz észrevenni, mert lassan változik, megszokja az ember.
Írtam fentebb, hogy ez az első ezer kilóméterem robogóval, régen váltós motorjaim voltak. 97'-ben adtam el az utólsó MZ-t. Oda jutottam, ha visszaengedem a gázt, már nem akarok kuplungolni, mert eddig sokszor automatikusan be akartam húzni (A hátsó féket...)..... De azt a hátsó dobozt mindig megrúgom. Ha felszálláskor nem is mindig, de leszállásnál lendítem a lábam aztán durr....Elakad a lábam a dobozba, a több évtizedes rutin, a motorról leszállás.....Nehéz felülírni a megszokásokat...Pedig 50 fölött lehet már pár bad sector......
Laybee
őstag
Köszi! Még annyit, hogy írták, hogy a gumi egyáltalán nem tapad, cseréje is vagy 70 ezer lenne normális abroncsra. A másodkezű info az ismerősöd? Említetted még, hogy a fórumok pozitívan írnak róla. Vajon elmegy több 10ezer km-t? Lehet hamarabb fog szétrozsdálni, ilyeneken gondolkodom. Sok-sok évre venném. Vagy jobban megérné egy pcx, vagy az új cbf125. De onnan mar nincs messze a Duke
125. Tudnak ezek annyival többet?
nyogo83
Topikgazda
Ez a blokk ami ebben van, egy osregi technika a jo ertelemben. Honda CG blokkjanak a masolata.
Keewaynel regebbi modelleket is szereltek ezzel es van futar ismeros aki lassan kozel van a 80e km-hez amit beletekert a blokkba. Illetve erdemes angol/francia Keeway fb csoportokat, forumokat megnezni, hogy 30-40e km utan is nulla hibaval toljak bele naponta a kilometereket.
Mar irtam korabban, hogy nem szabad elhanyagolni es kevesbe toleralja a "jovanazugy" mentalitast. Ertem ezalatt, hogy ha elkezd a kormanycsapagy picit logni, amit meg sokan nagymotornal is ritkan vesznek eszre(csak amikor mar nagyon log), akkor nem erdemes huzni halasztani a cseret, mert siman a persely is kikopik es akkor mar nem eleg egy csapagycsere. Vagy picit konnyezik a teleszkop, de kit erdekel, max letorlom.
Ertelemszeruen bizonyos dolgok kevesbe minosegi anyagokbol vannak megcsinalva, vagy mas turessel, amit ha leszar az ember, akkor egy nagyobb markanal pl 20-30e km alatt adja meg magat, itt meg 8e-nel.
Cserebe nem is viszi el a motor arat egy-egy ilyen javitas.
Pl:
- komplett kuplung(Kuplungkosar+lamellak+rugo) 20e, sok motornal jo ha a lamellak meg a rugok kijonnek ennyibol, nemhogy az egesz
- gyari henger+dugo 16k+5k
- komplett! elso teleszkop 30e/db. Mas motornal 2x ennyiert veszed meg csak a kromszarat, ha serul.
Szoval lehetne sorolni meg, mi mennyire mas arban van, ezt mindenki maganak matekozza ki, mit faj erte kiadni majd, vagy mit nem.
Volt keewayes szerelovel beszelgettem errol es o is ugyanezt mondta: egy gond van a legtobb keeway-el, a tulajdonos. Ha betartja az ember a megadott szervizintervallumot es ellenorzesi/csere listat, akkor nem fog alatta megallni. De mondta, hogy kb egy kezen megtudta volna szamolni mennyi motort vittek vissza idoszakos szervizre meg akar a 2 eves gariido alatt is. Csak amikor mar a torka veres/megallt es semelyik szerelo nem akarta elvallalni, mert ranezett es mindenhol csak az elhanyagoltsagot latta.
Van szervizes haver jopar, es sokszor elkepedek hogy mikkel maszkalnak az emberek. Bejon, hogy "csak egy fekbetet csere lesz", de gumi kuka, lanc kuka, lanckerekeken keresni kell a fogat, fektarcsa mar papirvekony, teleszkopok elfostak magukat es akad a kormanycsapagy, a hengertalpnal omlik az olaj meg szol a vezermulanc.
Mikor felsorolod neki, akkor szinte megsertodve kikeri maganak, hogy nincs ennek semmi baja mert eszrevenne, meg ez meg soha nem hagyta ott sehol. Ezek nem egy szezon alatt jonnek ossze.
Attol hogy egy motor olcso meg ujonan is, nem jelenti azt, hogy utana akkor az ezer forintos olajon meg benzinen kivul mast nem igenyel. Es ez a gond, hogy sok embernek egy ilyen motornal a 600e-ft ugy a plafon, hogy 100-at valahogy befizet, a tobbi torlesztot meg epphogy kikohogi havonta. Szervizre/karbantartasra mar nem futja. Ami egyfelol szomoru, masfelol egyenes ut rovid ido alatt gazdasagi totalkarra valashoz.
Gumi csere az minden ilyen motornal zsebbenyulos, ha normalisat akarsz venni, sajnos ez nem robogo meret. Ha jol remlik 50-60 korul mar eleg frankot lehet ra kapni. A sajat gumija amugy nem olyan veszesen szar ahogy sokan eloadjak, meg most a nyalkas idoben sem, foleg hogy a motor karakterebol adodoan ezzel ha akarsz se nagyon fogy hatalmasat donteni, hogy kicsusszon alolad.
Egyebkent pl a Hyosungomra valami 60 korul vettem az uj gumikat es azok kb a kozep kategoriaban voltak. Ez ilyen.
Amiket nezel Honda, KTM, az mas liga mind arban, mind tartossagban de nem utolso sorban alkatresz/szerviz arakban.
Ahogy irtam az elejen, engem a kivancsisag hajtott fokent, siman megtehettem volna hogy valami nagyobb markabol veszek motort, csak nem volt ami nagyon tetszett volna hasonlo stilusban.
De azokat amugy is mindenki ismeri es van vele boven tapasztalat, ezzel meg nincs szoval jo mokanak tunt
Nnna, de nem akartam ilyen hosszan rizsazni, de kiszurod mi a lenyeges info
Laybee
őstag
Nagyon szépen köszönöm! Sokat dobtál az ügyön!
iff
senior tag
Cseréltem a komplett variátort, szíjat, a kuplungnál a variátordob és a röpsúly kpl. maradt csak. A régi ékszíjtárcsa belső csapágyába semmi zsír nem volt, szépen kimostam és bezsírozva elraktam tartaléknak. Kicsit nehéz volt hozzá férni. Az egyik O-gyűrű is hiányzott. 10e km van benne. A hátsó hajtás csapágyait is kicseréltem, ami totál tönkre ment, az a 6202 kerék csapágy, köszönhető a M. utaknak, illetve most a város fel van durva már egy pár éve. Múltkor a középsztender leért, akkora szintkülönbség volt, pedig alig gurultam. Kapott egy új gyertyát is, már nagyon ráfért. NGK B9ES. Elvileg 7-es kellene, de fojtás nincs benne és 9-est raktak bele még amikor kivették a fojtást. Ami érdekes volt, hogy eredetileg 6,3gr-os görgők voltak benne. A rendelt [link] variátorhoz 5gr görgők vannak. Lemértem pontosan 5,17gr körüliek. Ezért is rendeltem 5,25gr dr.pulley, de most a gyárival szépen megy. Tavaly a gumikat cseréltem, kenda helyett, MICHELIN CITY GRIP-et kapott.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
#89309696
törölt tag
Én 4g-os Pulleyt vettem, meglátom mit produkál vele. A 4.8 amíg ment normálisan ott még volt egy enyhe ejtés a kigyorsításnál. Lehet a 4.5 is jó lett volna, de 4g lesz most, nem baj ha picit pörög. Új szíj lesz, az úgy is szélesebb. Legfeljebb ha szar akkor keverem a 4 és 4.8g-os szettet az 4.4-et ad ki. Csak az a gond, hogy a Malossi sokkal gyorsabban kopik, mint a Pulley.
Nekem előrehúzott csúcsos Champion van benne 7-es hőértékű, nem zavarszűrős. Ugyanilyen NGK-t vettem és azzal dadogva ment amíg nem melegedett be teljesen, a Championnel ezt nem csinálja.
Nekem a 19-es alátét nincs egyébként meg. Mondta is a szerelő, hogy sokan összekeverik a gyári korlátozást és ezt az alátétet és kiszedik mindkettőt. Az enyémből is ki van. Lehet ez is probléma neki. Hátul az 5-ös csapágy picit enged, de nem tudom megmondani annyi normális-e. Elég erősen kell feszíteni, hogy mozogjon, magától nem kotyog, csak ha ráfeszítek tud kimozdulni picit. Más hibát nem látok benne egyébként, szóval nem tudom miért szarakodik. Holnap összerakom és kiderül.
hdman
őstag
Sziasztok! Kérdésem lenne: a frissen vásárolt 2005 ös Runner VX hez keresnék dobozt, találtam 100 fajta Givi-t, de látatlanban nehéz eligazodni, hogy melyik lehet jó rá. Tudna esetleg valaki segíteni? Hatalmas köszönet ☺️
Sopron city :)
iff
senior tag
[link] A 7-es 6202 csapágy nálam eléggé gatya volt. (lehet, belemegyek egy nagyobb kátyúba és elszáll a csapágy) Érdekes a keréknél nem volt akkora mozgás oldalra, de szerencsére rábeszéltem magam, hogy megnézzem. Volt egy kis szivárgás már a tömítésnél is. Régebben már rendeltem hozzá normális tömítést. Ez a csapágy elég gyenge láncszem vagy is csapágy. (ez lehetne valami erősebb is) Az áttétel fogaskeréknél meg csak egy db csapágy van. [link] Ami érdekes volt, hogy egy zégergyűrű volt berakva. Elvileg nem kéne semmit oda rakni, de visszatettem. Végül is így volt összerakva. Ami kicsit sz@r megoldás, hogy az olajleeresztő csavar oldalt van. Kényelmi szempontból jó, csak a kopásból adódó fém szemcsék a sarokban felhalmozódik.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
#89309696
törölt tag
Nekem az a csapágy még jó, mondjuk 9000 Km van benne és egy 50 kilós csaj használta legtöbbet. Bár való igaz olajat én cseréltem legelőször 13 év után.
Első cserénél felnyomtam fullra 2.5 deci belemegy, mentem vele, az volt a mosó. Másodikra megkapta a 120 milit ami kell bele.
[ Szerkesztve ]
Johnny_vT
senior tag
No hát rövid úton lezáruk a robogóvásárlást. Felbukkant a használtpiacon egy Kymco Vitality 50 (2T) 2013-as gyártás, 3600 valós kilométerrel, tölünk két utcával odébbról. Mind a kevés tapasztalatomat latba vetettem, hogy keressek rajta hibákat, de semmi, így a 699€-s alkualapból nem tudtam egy centet se lefaragni
Ennyiért adott hozzá takarót, biztosítást februárig, maradék olajat, két kulcsot, összes szervizszámlát, vásárlási blokkot (anno 1500€ újonnan), törzskönyvet. (A motor fojtás nélküli ) Közben vettünk még hozzá tárcsazárat és késöbb jön rá topcase, oszt' csókolom. Elégedett vagyok
Apropó: én és a barátnöm is nulla motorizált kétkerekü tapasztalattal rendelkezünk, ráadásul ö még tök bizonytalan is. Mi a legjobb módja a gyakorlásnak? Hétvégen kimenni az elsö szabad parkolóba és addig menni körbe-körbe amíg megjön a biztonságérzet? Vagy alap kezelés elsajátítása után egyböl menjünk ki a ritka hétvégi forgalomba?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
suste
veterán
Ennyiért ez ajándék volt
Szerintem elsőre inkább parkoló valamilyen bójákkal, főleg a barátnőnek.
nyogo83
Topikgazda
Grat! Jo vetelnek hangzik.
A gyarkolasra: parkoloban es lehetoleg nagyon lassu sebesseggel elsonek, amig ra nem erzel a gaz adagolas/elindulas/lassu sebesseg kombojara. Nyelen huzni mindenki tudja
Probalgasd a fekezest, akar kirakni egy dobozt/huzni egy vonalat es kulonbozo sebessegekrol megallni elotte.
Kiprobalhatod hogy hatso feket erosebben huzva milyen amikor esetleg a hatso kerek blokkol, hogy ne kesobb erjen meglepetes forgalomban(elso fekkel blokkolast nem javaslom, hatso kerek megcsuszast szepen lehet kezelni)
macilaci78
nagyúr
Párom régebben sokat bringázott, Balatont körbe, ilyesmik, de robogón nulla tapasztalat.
Udvarban lassan előre, oda-vissza, majd a pandémia idején az Infoparkban (mindenki home office, gyér forgalom, 30-as övezet) karikázott fel-alá. Még a rendes városi forgalomban nem ment, hétvégén sem, de már tudja kezelni a gépet és araszolva haladni is.
Ami szokatlan volt neki: nem kell tekerni a pedált, máshogy tud a testúlyával a súlypontra hatni, a gázkar nem fix, így az abba való kapaszkodás nem a legbölcsebb dolog, sztenderre felállítani nem megy neki.
Néha sikerült, de az inkább szerencse, még nem érzett rá, ezért is vettem rá oldalsztendert. Látom, hogy a 400 ccm robgókat is hajták kislányok, ha azt fel tudja állítani sztenderre egy nő, akkor ezt a kávédarálót is.
Amit még szoknia kell, a kezelőszervek. Az enyémen a lámpa külön kapcsolható, másik kapcsolón van távolsági kapcsoló, manuális szívató, az indexet nem veszi magától vissza.
Bólyának használhattok ásványvizes üveget is, kis szlalom 5 lépésenként lerakott üvegek közt, aztán lehet sűríteni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
FeniX-
aktív tag
...Még, ami fontos lehet, hogy mindenképpen vegyetek legalább egy normális kabátot, némi protektorral. (erről nem írtál, most feltételezem, hogy "nincs")
Pár ismerősöm 50-esezik és totál ignorálják, hogy évek óta mondom nekik, hogy "gyerekek, legalább egy kesztyűt meg kabátot vegyetek".. aztán mikor meghallják, hogy 30-tól kezdődik valami használt kabát, akkor szívják a fogukat és nyomják tovább nyitott bukóval meg esőkabátban.
Az tuti, hogy akinek semmiféle vezetési rutinja nincs (akár autóval is) az nehezebben indul neki a rutinszerzésnek.
[ Szerkesztve ]
Johnny_vT
senior tag
"Nyelen huzni mindenki tudja "
Na ja, a vásárlás elötti próbakörön meghúztam neki picit és egyböl beugrottak a gokart-os élményeim. Kvázi ugyanaz az érzés volt, csak két keréken és ez nagyon bejön.
A szlalom és a pontos fékezés nagyon jó ötletek, köszi.
(#80438) macilaci78
Mi az egyik közeli bolt parkolóját néztük ki, de kicsit messzebb van Obi is még több hellyel. Szombat helyi ünnepnap, vasárnap a boltok szintén zárva, szóval lesz két nyugodt napunk gyakorolni. Aztán következö lépcsöfoknak a szomszéd háztömb (régi laktanya lakónegyeddé alakítva) forgalommentes kis utcáin csapathatjuk a közlekedés gyakorlást.
A kezelöszerveket nekem is szokni kell. Utólag belegondolva a próbakörön csak magam elé (meg kanyarodáskor körbe) néztem, rá se pillantottam a müszerekre vagy a tükörre. Rengeteget biciklizek, ott meg ugye nincs mit nézni lent
(#80439) FeniX-
Barátnöm nagyon szemezget egy kabáttal ami pöpecül néz ki, nem is latszik hogy protektoros, de kivehetö béléssel télen-nyáron jó lenne. 200€-ért méltányosnak tünik, tényleg pöpec cucc. Mire forgalomba megyünk én is beszerzek egyet. Kesztyük már vannak.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
NYPD
aktív tag
Én amit még javasolnék gyakorolni, az a kikerülés, illetve az ellenkormányzást is szokni kell, motoron ugye ha nagyobb sebességggel mész a giro hatás miatt nem tudod csak kormányfordítással kanyarba tenni, ki kell borítani az egyensúlyából a gépet. Kikerülésre pl parkolóban jó a bója v flakon, akármi, ami elől el tudod rántani a motort, de pl csatornafeledek is jók erre, vagy igazából akármiylen úton lévő levél, más színű aszfalt stb. +1 tipp: kanyarban ne körbe nézelődj, hanem oda, ahova érkezni szeretnél a kanyar végén. Nyilván kanyar előtt körülnézés az rendben van
Sztenderes témához én csak annyit tennék, hogy nagyon sokakat látok, akik egyszerűen nem értik, hogy ez a mechanizmus hogyan működik, és elkezdik két kézzel fogva a kormányt hátrafelé rángatni a motort, mint az állat, miközben a lábával csak tartja a sztendert.. Pedig nagyon egyszerű, megfogod bal kézzel a bal markolatot, jobbal meg a motor hátulján a kapaszkodót, doboztartó szerelvényt akármit, és jobb lábbal ránehezedsz a sztenderre, és már billen is hátra.
FeniX-
aktív tag
Szuper!
az tuti, hogy meg kell tanulni, hogy kismotorral meg kell próbálni a forgalomban előrébb gondolkozni, meg el kell fogadni, hogy sokszor egyszerűen nem vesznek minket észre. (jobbra kanyarodáskor egy autó mellett lenni életveszély, stb., jobbról ne előzzünk, ne húzódjunk előre.)
macilaci78
nagyúr
A kabát mellett a kesztyűt se felejtsük el. Sőt, szerintem fontosabb, mint a kabát.
A rendes motoros kabát esés esetén nyújt fokozott védelmet a sima kabáthoz képest, míg a kesztyű az esés mellett melegebb is a normál kivitelekhez képest, ugyanis 40-60 km/h-nál már a 15°C-os szélcsendes idő sem feltétlenül kellemes kesztyű nélkül.
NYPD: egy bakamncsban csak rálépek a sztenderre és ugrik is fel, nem kell se kormányt, se semmit fognom.
FeniX-: azért egy átlag autó felett el lehet látni az előtted lévő autó előtt, lehet látni a forgalom ritmusát. Amikor a hárommal előttem lévő autó féklámpája már nem csak egy villanásnyira ég, engedem is el a gázt például.
De tény, kanyarodó jármű mellett nem megyek, mert a holt termében vagyok, úgysem lát.
Ha a kocsisorok közt megyek előre, akkor is csak kb 10 km/h-val nagyobb sebességgel teszem. Bármikor jöhet egy hülye, aki a tükröt nem figyelbe index nélkül húz át a másik sávba, vagy álló autóból kiugrik az utas a pirosnál...
De ezek már csak nagyobb rutin után fognak előre jönni. Aki kezdő és tisztában van vele, hogy kezdő, az nem kockáztat, simán araszol a lovaskocsi után is, nem előz egyből.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
suste
veterán
jobbról ne előzzünk, ne húzódjunk előre.
Ennek érdemes utánajárni a helyi szabályoknak ott.
Jobbról tilos előzni ez nem kérdés.
De jobbról előre menni ÁLLÓ kocsik mellett itthon szabályos, és ha haladni akarsz akkor ezt ki is kell használni, mert itthon az autók 90%-a középen vagy balra a vonal mellé húzódva közlekedik/áll.
Sajnos itthon ha valaki jobbra van húzódva, az vagy műszaki probléma, vagy éppen balra akar kanyarodni és azt hiszi nyergesen ül , .
Természetesen Álló kocsi mellett nem nyélen kell elmenni, hanem minimális sebességgel, hogy tudjál reagálni....
#89309696
törölt tag
Az előrehaladást csak akkor ha fel is tudja venni a kocsisor ritmusát vagy ha előrement le is kanyarodik egyből. Annak semmi értelme, hogy kikerül 10 autót amik utána visszaelőzik. Ez az 50-es toszorgó gépekre pláne érvényes. Hiába tud megugrani az első pártíz méteren, a kocsik beérik még az egyest keresgetve és jajjfogyasztás kétezernél váltogatva is.
[ Szerkesztve ]
suste
veterán
természetsen komplett álló sorról (dugóról) vagy kereszteződésről beszéltem
(de egyébként egy fojtás néküli 2T 50-es városban simán tudja a szabályos maximumot)
Johnny_vT
senior tag
A kis Kymco az elözö tulaj szerint simán megfutja a 60-at. Hogy milyen gyorsan éri el ezt a sebességet arról nem szólt, rajtam a sor kipróbálni
Ja és a legfontosabb: barátnömmel közösen elneveztük a gépsárkányt Robi Hercegnö a Táltos Póninak. Nekem inkább Robi, neki inkább Póni
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
#89309696
törölt tag
A szabályosat tudja, de az autósok nem annyival mennek.
Fojtva is tudják az 50-et amúgy, de mivel 68-tól büntet a trafi, a 65-öt jobb, ha tudja a motor, mert az autósok mennek is annyit. Persze ez nagyon városfüggő is.
Tamás9x
őstag
4T50-is tudja az 50-60-at simán lehet vele városban haladni, kivéve pest. oda kevés.
https://www.youtube.com/@kisstontour
macilaci78
nagyúr
Budapest belterületén 70 km/h a megengedett max és nem csak a 2×3-4 sávos Hungáriára, Árpád hídra gondolok, hanem mondjuk a reptéri út 2×1 gyors sávjára is.
Kellő rutin és magabiztosság nélkül Budapesten napi szinten 50 ccm robogóval közlekedni nem javasolt.
Szegeden is mentem ugyanezzel a géppel, teljesen más lépték, pedig akkor még ott is volt 60-as, 70-es tábla is, azóta ott tényleg 50 a megengedett, ami a gyakorlatban a 45-60 közt változik, de a 60-nal száguldozó autók honossága általában nem magyar.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Apple AirPods 2 bontatlan 1 év Apple garancia
- ÚJ Playstation 5 FW 5.10 (exploitolható), lemezes
- Assassins Creed THE REBEL COLLECTION ( 2 JÁTÉK ) /// Szinte Új // Számla + Garancia
- AKCIÓ! iPad (9. generációs) Wi-Fi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- 1év garanciával olcsó Irodai mini pc MONITORCENTER