Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#80151) ShakesVezér


ShakesVezér
csendes tag

Sziasztok,2 hónapja üzleteltem egy 30 éves Yamaha kistestű robogót,de elég gyengécske volt így vettem rá egy új hengert ami nem tuning hanem alap.
Összeszereltem,7-8 rúgásra be is indult szépen járt de gázadásra torpant.
A karbin a levegő csavaron egy picit zártam és jó is lett.
Néhány napig járattam szépen ment erő is volt benne de megint elkezdett torpanni és most ott tartok hogy a levegőcsavar teljesen be van tekerve.
Mentem vele néhány kört de mostmár csak annyit csinál hogy rúgásra beindul ketyeg párat és leáll,gázhúzásra rögtön lefullad.
Gázzal be sem indul.

Valakinek van ötlete hogy mi lehet a probléma?

(#80152) nyogo83 válasza ShakesVezér (#80151) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Valoszinuleg a fotengelyszimmeringje is oda lehet ha ennyi idos. Betekert levegocsavarral le kell fulladnia, nem is igazan lehet ugy beinditani/menni vele. Ha igen, akkor valahol fals levegot kap (szivotorok vagy fotengelyszimmering).

(#80153) ShakesVezér válasza nyogo83 (#80152) üzenetére


ShakesVezér
csendes tag

Tyűha na az nem jó,gondolom ahhoz szét kell húzni a blokkot.
Membrán és szívócsonk új állapotú.
Köszi a gyors választ,akkor nem piszkálgatom mert én azt biztos nem tudom megcsinálni.

(#80154) nyogo83 válasza ShakesVezér (#80153) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Nem kell szethuzni hozza a blokkot. Egyik oldalon a variatort es a mogotte levo onindito szabadonfutot kell kiszedni, a masik oldalon a lendkereket/generator tekercset. Maximum a generator oldalon lehet maceras a lendkereket lehuzni(ha van csapagylehuzod, azzal is le lehet), illetve a fotengely anyat(blokkoloval vagy utvecsavarozoval).

[ Szerkesztve ]

(#80155) ShakesVezér válasza nyogo83 (#80154) üzenetére


ShakesVezér
csendes tag

Értem,ez egy fokkal jobb hír de érzem hogy keményen meg fog szivatni.:DDD:DDD:DDD
Köszi az infót.:R

(#80156) robogo81 válasza nyogo83 (#80154) üzenetére


robogo81
aktív tag

Meg jó ha van zégerfogó is,általában egy ilyen gyűrű rögzíti a szimeringet.

redmi note 8 . psn:robert_warior

(#80157) iff válasza iff (#80146) üzenetére


iff
senior tag

Csapágyat [itt] találtam. [Ezeket néztem ki], gondolom jók lennének hozzá? A 6203-ból C3*KOYO találtam. A legfontosabb a 6202-es.

..........""..........

(#80158) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Vett már valaki ilyet? merjem bevállalni az Aeroxomra? Vagy inkább használt gyári?

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80159) energy4ever válasza Tamás9x (#80158) üzenetére


energy4ever
addikt

Itt felenk a rendorok ezekre vannak raallva:
-Hangos kipufogo
-Led fenyszoro
-rendszam szoge
-szines/kikonnyitett fekkar

Ezeket nem modositanam en, de neked kell tudnod!
Amugy mar lattam sok ilyen fekkart, es ranezesre, megtapogatva minosegre mind rendben volt! :K

(#80160) Tamás9x válasza energy4ever (#80159) üzenetére


Tamás9x
őstag

SMK-ra tervezem, abba nem tudom mennyire, de eddig nekem még nem szóltak be. Vajon piszkálnák?
Led Pipa, Hangos kipu pipa, ;]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80161) energy4ever válasza Tamás9x (#80160) üzenetére


energy4ever
addikt

Na, akkor ez meg pont hianyzik a listarol... ;] :DDD

(#80162) Tamás9x válasza energy4ever (#80161) üzenetére


Tamás9x
őstag

Valahogy engem nem piszkálnak, pedig nem csak a környéken lófrálok a motorokkal :)

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80163) d@vee válasza Tamás9x (#80162) üzenetére


d@vee
őstag

Környéke válogatja. Sokszor megállítottak már, de egyszer sem szóltak az ordító kipufogóért, simán csak a jogsit nézték.
Én bevállalnám, nekem is jófélének tűntek amikor láttam a színes féket.

[ Szerkesztve ]

Ja

(#80164) CartmanLand0


CartmanLand0
senior tag

Sziasztok!

Piaggio robogó az alábbi hibajelenséget produkálja. Minden rendben volt vele, pöc röff indult az elmult napokban. Most viszont ahogy teletankoltam kb 30x kell rugni hogy beröffenjen ... Közben csutkára huzni kell a gázt. Így nagy nehezen beindul viszont hiába húzom a teljes gázt neki, csak pöfög pár másodpercig mintha nem kapna elég benzint. Utána felpörög rendesen. Menni megy rendesen ha indul, szépen gyorsul ... Bár pici gáznál daráló hangot ad. Multkor is ugyanezt játszotta el tankolás után. Szerintetek mi okozza a gondot ?

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#80165) Tamás9x válasza CartmanLand0 (#80164) üzenetére


Tamás9x
őstag

Nem ereszt a karbi a szívó csonkba?

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80166) CartmanLand0 válasza Tamás9x (#80165) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

Most szétszedtem az egészet ... Eléggé benzines volt a szivocsonk korul is meg a levegőszűrő gumicsonkjánál is. Magában a szűrőben nem volt benzin. Kipufogó könyöknél is csöpög a benya. Igaz rugdostam rengetegszer. A karbi alja az uszoház is benzines volt.

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#80167) KTMHobby3 válasza CartmanLand0 (#80166) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szia!
A leírtak alapján nem lehet kizárni hogy túl magas a benzinszint a porlasztóban, amit egy pici kosz is okozhat.

(#80168) tothferenc


tothferenc
senior tag

Sziasztok. Mennyire fontos -fekvo minarellinel- a variator dekni tomites? Haromnegyed evente leszedem a deknit kitakaritani, a berugo reszt megzsirozni, de annyira raragad, hogy allandoan elszakad. :W

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#80169) molnarpeter válasza tothferenc (#80168) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem tudom pontosan, milyen tömítés ez, de én minimum egyik oldalát zsírral bekenném :R

(#80170) tothferenc válasza molnarpeter (#80169) üzenetére


tothferenc
senior tag

link

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#80171) nyogo83 válasza tothferenc (#80170) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Ahogy molnarpeter irja, en a blokk fele eso oldalat epp csak az ujjammal vegigkenem olajjal.
Igy altalaban a deknihez ha hozza is gyogyul, de a blokkrol minden gond nelkul lejon.

Persze ehhez az is kell, hogy ne leheletvekony papirszerusegbol legyen a tomites, hanem normalis minosegu vekonyabb klingeritbol.

Mindenkepp kell a tomites, mert onmagaban azert nem zar 100%-ra a dekni es nem tul jo ha nedvesebb idoben a viz bejut.

(#80172) CartmanLand0 válasza KTMHobby3 (#80167) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

Karbit teljesen kipucoltam ... De holnap még átnézem még egyszer.

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#80173) molnarpeter válasza nyogo83 (#80171) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

:K Még nagyapám a békeidőkben mindig zsírozta az ilyen tömítéseket, onnan ered a szokás :D nem lehetett minden bokorban kapni, és szétszedéskor sem kell annyit kapirgálni a maradványokat.

Ha nincs bolti jó, akkor klingerit lapból is lehetne kivágni. Esetleg még a Török tömítés gyár jó cég, ha valakinek ilyesmi igénye lenne - gépekhez ott találtam többször jó minőségű tömítést, de ez már más tészta.

[ Szerkesztve ]

(#80174) sityupityu válasza Tamás9x (#80158) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Segédmotorra? Nyugodtan. A nagymotorosoknál vannak rászállva erre a témára.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#80175) sityupityu válasza tothferenc (#80168) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Akkor én kicsit ellentmondok a többieknek, mert én ha nincs sérülés a dekni és a blokk érintkező felületén, akkor semmit sem szoktam használni. Csak max a görgők és a szíj kopás végtermékét szoktam eltávolítani tisztításkor/ellenőrzéskor. Én így szoktam, persze ha valaki rak tömítést akkor azt is lefogadom és az is jó. Sőt, az a biztos. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#80176) suste válasza sityupityu (#80175) üzenetére


suste
veterán

Mikor naponta/hetente szedtem szét a Benellit, biztos nem volt kedvem tömítéssel szenvedni. Aztán utána sem foglalkoztam vele, de sosem volt gond belőle.
Egyébként szerintem elég nagy túlnyomás van ott ahhoz, hogy ne akarjon bemenni oda semmi az egyébként is bevezetett levegőn kívül.....

(#80177) KTMHobby3 válasza CartmanLand0 (#80172) üzenetére


KTMHobby3
tag

Konkrétan a tűszelepre gondoltam, azt vizsgáld meg alaposan. Mert ha az nem zár le tökéletesen, túlfolyik a porlasztó. Másik lehetőség hogy a benzinszint túl magas, ami a beállítástól, esetleges kopás, vagy deformálódástótol lehet.

tothferenc: nem muszáj papírtömítést használni, arra találták ki a tömítő pasztákat. Én már régóta olyant használok, olajos oldaldekni tömítésénél is.

(#80178) Liny2006


Liny2006
újonc

Sziasztok abban szeretnék segítséget kérni Honda dio af18.
Olyan furcsa hiba jött elő hogy este leállítottam a motort és reggel már nem indult többször előfordult olyan hogy amikor a kulcsot kihúztam akkor utána már nem indult nem volt szikra. Esetleg van ilyen jellegű tapasztalatotok?Amikor a gyújtáskapcsolót át fújtam féktisztítóval akkor pár napig működött.
Valamit test probléma?Esetleg CDI?
Merre felé induljak el?
Most jelenleg ott járok hogy a gyújtáskapcsoló szét lett szedve ki lett takarítva az biztos hogy jó.Amikor a csatlakozók áthidalom hogy legyen gyújtás most már akkor se indul nincs szikra.

(#80179) nyogo83 válasza Liny2006 (#80178) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Elso korben mindig az osszes lehetseges csatlakozast kell atnezni/megtakaritani az erintkezoket.
Ha tudsz, akkor erdemes szakadast merni a gyujtaskapcsolo es az akksi/cdi/trafo/gyujtasjelado vezetekeken. Ha sehol nincs szakadas, akkor lehet kulon tesztelgetni es merni, hogy vajon mi az ami nem jo.

(#80180) tothferenc


tothferenc
senior tag

Koszi mindenkinek, ez az olajjal finoman megkenes eddig eszembe sem jutott. :B
Mar regebben irtam, hogy csereltem a fofekhenger dugattyujat/karmantyujat a Motowellen. Most ki akartam cserelni a hatso feket is, de a meret nem stimmelt, kicsinek bizonyult ami jott, ellenorizve az elso fekbol cserelttel, azonos ami jott, es amit beleraktam elore. Lehetseges, hogy nem azonos merettel szereltek a ket oldalt a kicsi kinaiak?

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#80181) Liny2006 válasza nyogo83 (#80179) üzenetére


Liny2006
újonc

köszönöm...megnézem

(#80182) #89309696


#89309696
törölt tag

Poros volt az út a kereszteződésben, kikanyarodtam, bedöntöttem jól odarántottam, csak úgy slideolt a kicsike kifelé, ú de férfinak éreztem magam, meg ahogy megtartottam. Falu bikája. :P
5 ló is képes erre, ha ehelyett lenne 7 azzal már egész jól kibékülnék, de sajnos túl sok Deákba kerül ez a kis 2 lóerőcske, úgyhogy nem lesz.

(#80183) hegyvarig


hegyvarig
csendes újonc

Adott egy Leo Vince Vintage sportkipufgó, ami sajnos olyan hangot ad, mintha valami leszakadt volna a belsejében. Van-e értelme egyáltalán elgondolkodni ennek a javításán? (szétvág-javít-hegeszt) :W

(#80184) Tamás9x válasza hegyvarig (#80183) üzenetére


Tamás9x
őstag

Nem vacakolnék vele, inkább egy másik. Nekem is most épül a rozsdamentes rendszer.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80185) Zoli bácsi válasza #89309696 (#80182) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Bevittem már pár "férfit" a kórházba, az egyik rövidnadrágba hasonló mutatványt végzett...Aztán csúszott pár tíz métert az aszfalton, nem sok bőr maradt a lábán.... Ő is férfi volt, de azért pittyre állt a szája...Aztán lehet csak az égett bőrszagot nem bírta.....
Ja, mentőknél dolgozom. A motoron meg nincs kaszni.... Szóval igyekezzetek a lovakat a ménesbe tartani, szét ne fussanak. ;]

(#80186) hegyvarig válasza Tamás9x (#80184) üzenetére


hegyvarig
csendes újonc

Hát a GTV 300-ra sajnos nem olcsóak a sportkipufogók azért, annyira nem zavaró a hang, hogy újat vegyek, de annyira igen, hogy rászánjak pár tizest, ha meg lehet javítani... :DD

(#80187) Tamás9x válasza hegyvarig (#80186) üzenetére


Tamás9x
őstag

Majd az lesz :D Én is ezt mondtam az elején, majd lett egy 40K-s rendszerépítésem.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80188) #89309696 válasza Tamás9x (#80187) üzenetére


#89309696
törölt tag

Az nem is drága, ha azt nézzük egy szaros Giannelli Go is 30 fölött van jóval.

(#80189) hegyvarig válasza Tamás9x (#80187) üzenetére


hegyvarig
csendes újonc

40-ért még vennék is, de nem nagyon találtam 100 alatt... Hol érdemes nézelődni? A kis Aeroxhoz olyan könnyű volt, csak beírtam, hogy fekvő Minarelli, aztán kész, de most el vagyok kicsit veszve még :))

(#80190) Tamás9x válasza hegyvarig (#80189) üzenetére


Tamás9x
őstag

Húúúúúú, kértem egy telefonszámot egy kipufogóshoz, név szerint Gabulya Zoltán.
Láttam vannak értelmetlen épp ésszel felfoghatatlan árak, olcsóbban megépítik.

Aeroxhoz is 40-60 között megcsinálják, csak idő.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80191) hegyvarig válasza Tamás9x (#80190) üzenetére


hegyvarig
csendes újonc

Köszi szépen! És esetleg használt sportkipufogót GTV-hez van ötlet, hogy hol tudnék nézni? Hátha ki lehet fogni valami értelmeset... :U

(#80192) molnarpeter válasza hegyvarig (#80183) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Króm esetén nehéz a bevonatot visszaállítani. Viszont ha már úgyis mindegy, akkor a kilépő nyílás irányából meg lehet próbálni hozzáférni, vagy a belső felén vágni egy szerelő ablakot. Illetve mégegy ötlet: lehetne egy rögzítő pánt szerű lemez csíkkal is takarni a hegesztést, ha teljesen szét lenne metszve (krómoztatni, vagy a robogó színére fújni) :F

(#80193) hegyvarig válasza molnarpeter (#80192) üzenetére


hegyvarig
csendes újonc

Szerencsére van hozzá egy levehető króm borítás, tehát nagyjából mindegy, hogy hol vágják meg! Persze kérdés, hogy mennyiért csinálja ezt meg egy szakember...

(#80194) CartmanLand0 válasza KTMHobby3 (#80177) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

Kicseréltem a tűszelepet az úszót ... Mindkettőböl volt itthon új ... Kicseréltem a súbertűt is az is volt itthon új ... Picit vastagabb mint ami benne volt ... Így most tökéletesen üzemel, nem darál, jól reagál a gázadásra. Automata szivatót is kikötöttem, kapott egy egyszerű kézi szivatót ... Egyel kevesebb hibalehetőség.

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#80195) KTMHobby3 válasza CartmanLand0 (#80194) üzenetére


KTMHobby3
tag

Őrülök hogy sikerült megcsinálnod a motort. Kívánom hogy még sokáig legyen benne örömöd!

(#80196) molnarpeter válasza hegyvarig (#80193) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szétkapni én otthon próbálnám, szépen precízen, hogy egy sík mentén legyen a vágás, nem cikkcakkban. Igazából egy kézi fűrész is jó lehet (előtte alkoholos filccel végig vonalat húzva. Ha már látszik a belseje, akkor könnyen el lehet dönteni, mit kell javítani rajta. Ha már megvan a gond és csak össze kell hegeszteni, akkor szerintem esetleg egy karosszéria műhelyben lehetne megmutatni, ott gyakran látnak vékony lemezt :) Kevésbé alternatív megoldásként otthoni króm burkolat eltávolítás után egy kipufogós műhelyben is be lehet próbálkozni végülis.

[ Szerkesztve ]

(#80197) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Minarelli hosszú blokkos hűtött deknije van valakinek?
Elég húzós áron mennek, azon gondolkodom lehet olcsóbb és jobb lenne a jelenlegit megmoddolni inkább szűrőkkel.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#80198) CartmanLand0 válasza KTMHobby3 (#80195) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

Köszi:R:R

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#80199) Tothgera30 válasza Tamás9x (#80197) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Esetleg a gyárit megvagdosni ez alapján? Gyakrabban kellene takarítani, ennyi hátránya lenne.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#80200) energy4ever válasza Tothgera30 (#80199) üzenetére


energy4ever
addikt

Plusz essoben sem lenne egeszseges a hasznalata. Na meg minden allat ebbe rakna feszket... :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.