Hirdetés
- Toomy: FOXPOST régen jó volt, de ma már jobban jársz ha elfelejted.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- laca223: A civilizáció mint bugos operációs rendszer
- hege8888: Retro Kocka Kuckó harmadjára Hódmezővásárhelyen
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304
#3497
üzenetére
használhatom ismételten szeretett rollerem
Nyehehe.
Akkor kellett volna lenyomni, amikor 50K-ért volt fent kompletten.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Annyit megért volna alkatrésznek is, de új áron nyomni a hibásat azért meredek.
Mindenesetre van rá sansz, hogy a végén tényleg működni fog. Ki kell használni
amíg még jó idő van, most még meg lehet hajtani. Télen nem lesz tapadás, LOL. -
#07746304
törölt tag
-
#07746304
törölt tag
[link] https://youtu.be/o0YdQtFD_c8
-
Wine
csendes tag
válasz
Alwares
#3487
üzenetére
Itt Győrben is egyre több van, de még mindig kevés. Igazából az úthálózat is elég szar, idővel nekem is váltanom kell vmi komfortosabb rollerre, ami jobban bírja ezeket a tankcsapdás utakat. És valóban sok a tahó, nem engednek el csak bámulnak mint magyar ökör a vetés szélén.
-
#07746304
törölt tag
[link] Ez most akkor már kerékpár ? Vagy birodalmi lépegető ?
Vagy Roller ?
-
#07746304
törölt tag
-
Dorian
félisten
Nem is írtam: úgy egy hete történt, hogy a nyár közepétől használt Kugoo-n egyszerre csak érezhetően elkezdtek működni a lengéscsillapítók. Így mennyivel kényelmesebb
Ennyi idő kell nekik, míg a 70 kilóm alatt bejáratódnak? Furcsa. -
Alwares
aktív tag
Múlt héten Barcelonában nyaraltam, hát nem kicsit irigykedtem az ottani közlekedésre. Az egy dolog, hogy milyen a tömegközlekedés (rengeteg metró, busz, olcsó jegy), de hogy minden második utcában van bicikliút az valami elképesztő. Elég sokan bicikliztek, de ami megdöbbentett hogy mennyivel több elektromos roller van. Kb minden harmadik ember M365--on meg ES2-ön ment és láttam jópár Joyort is. (komolyabb darabokból nem láttam sokat, láttam pár Zero 10x-et és Dualtront).
Bérelhetőből is volt vagy 4-5 cég, én csak a Bird-ös M365-öt próbáltam ki. Végtére nem voltam meglepődve hogy ennyi roller van, autós forgalom alig, a biciklis és gyalogos infrastruktúrát össze se lehet hasonlítani a budapestivel. Bakker én itt bármikor megyek bringával vagy rollerel konkrét halálfélelmem van szinte folyamatosan... Nincs hely, bringás sáv alig, ami van annak is jórésze életveszélyes, parasztok/idegbetegek az autósok és a bringások is... : / -
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Valóban a kerékpár lenne a megfelelő besorolás hiszen 2 kereke van. Csak nem értem miért nem gyártják ennek megfelelően a rollereket, úgy hogy szabályosak legyenek. Gondolok főleg a két egymástól éltérő fékre, a lámpák is lehetnének szabványosan felrakhatók előre hátra stb. Az elektromosnál nem is beszélve, ott meg pláne alap lenne egy kerékpár szabálynak való megfelelés...
Üdv: Fishor
-
#07746304
törölt tag
válasz
Norby86
#3482
üzenetére
"Úgyhogy most elgondolkodtam hogyan tovább, mert jó lenne egy roller, elsősorban amin ülni is tudok, de az ilyen 20-25 km hatótáv nekem kevés mert nem csak városba használnám hanem külvárosba vagy akár picit távolabb is. Elektromos kerékpárok drágák, benzines kerékpárral meg megint ott lennék hogy megbüntetnek."
Rollerrel országúton meglát a rendőr, büntet is.
-
Norby86
őstag
Megkérdeztem a gyártót és ajánlott a jogosítvány, mivel nyugat európába nem szolnak érte de idehaza szeretnek szivatni a rendőrök. Állítólag ülés nélkül rollerként funkcionál, de üléssel már mondhatják rá hogy kis motor. Én nem kockáztatnék büntetést, jelenleg meg nem tervezem jogosítvány lerakását, mert ha le is raknám kizárólag B kategóriás érné meg, de ahhoz meg mint fentebb írtam érdemes autót is vásárolni hogy az ember ne jöjjön ki a vezetési ritmusból. Kizárólag motorra nekem nem érné meg letenni a jogsit, maximum úgy ha esetleg A kategóriából B kategóriába kedvezményesen lehetne továbblépni. De ilyenről nem tudok hogy lenne. Az anyag maga masszív, de az alkatrészek mint pl csapágy, csavarok nem rozsdamentes acélból készültek és kárt tehet bennük a víz. Úgyhogy most elgondolkodtam hogyan tovább, mert jó lenne egy roller, elsősorban amin ülni is tudok, de az ilyen 20-25 km hatótáv nekem kevés mert nem csak városba használnám hanem külvárosba vagy akár picit távolabb is. Elektromos kerékpárok drágák, benzines kerékpárral meg megint ott lennék hogy megbüntetnek.
-
Norby86
őstag
-
Norby86
őstag
válasz
#07746304
#3477
üzenetére
Esőbe nem használnám semmiképp, de persze az benne van a pakliba hogy elkap az eső hiszen futó zápor vagy zivatar az bármikor lehet nyáron. Lehet kapni hozzá első sárvédőt is, de azért ez a rész bennem is kérdőjeleket szül, hogy most akkor ennyire gagyi anyagból lenne? Azért egy szigetelést a váltóhoz tehettek volna, most nem azért de a kerékpáromnál sem rozsdásodik a váltónál pedig esőbe is használom, ezért is érdekes ez a dolog. Holnap viszont személyesen felhívom a gyártót és erre is rákérdezek. A jogosítvánnyal kapcsolatban amit írtál az helytálló, bár ennyire részletesen nem ismertem ezt a törvényt. Kérdésem csak az ezek után hogy ezt mennyire nézi egy rendőr? Mert itt mifelénk heti 1-2 benzines rolleres emberkét látok rohangászni a Budapesti utakon. Minden esetre holnap okosabb leszek mert felhívom a gyártót, úgy tisztább szerintem a tényállást megértenem. Jogosítványt robogóra meg azért nem akarok letenni mert majd tervezek egy B kategóriás jogsit megszerezni, csak autóm nincs és lehet utána sem lesz még egy jó darabig. Így előbb célszerű lenne egy autót beszerezni, de az meg drága mulatság és nincs rá pénzem. Addig is gondoltam jó lenne egy kicsit nyomni neki az úton így tízen pár év kerékpározás után, egy kis újdonság.
Amúgy simán vennék elektromosat ha menne legalább 35-el és a hatótávja legalább 50 km lenne. De ha létezne is ilyen elektromos roller, az ára már egy használt autóéval vetekedne. -
#07746304
törölt tag
válasz
Norby86
#3476
üzenetére
"
Hasznos Tanácsok:
Nagyon fontos a gyári 1:30-as keverési arány betartása az üzemanyagnál!Tilos esőben, vizes úton használni, a vízpermet kárt tesz a váltóban, ott korróziót okozhat.
Fontos a láncfeszesség és annak kenése, ellenőrzése.
Télire engedjük le a maradék benzint, azt a tavaszi indulásnál ne használjuk fel, károsodhat a motor!
Hidegebb időben benzinben dúsabb keveréket kell beállítanunk!"Na a vastagon szedett résznél nálam elhasal...
Egyébként: A jogsinál vagy valamit félreértettél, vagy a gyártó sarkít, de egy kukkot sem ír a jogosítványról, viszont:
""AM" kategóriás jogosítvány - Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, melyet max. 50 cm3-es belső égésű motor vagy max. 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége max. 45 km/h és saját tömege legfeljebb 350 kg."
-
Norby86
őstag
válasz
#07746304
#3474
üzenetére
Kerékpárral az a bajom hogy arra csak az a bizonyos dongó motor létezik ami ugyan szintén nem szabályzott hogy kell e rá jogsi, de ugye ahhoz normális kerékpárt is kellene venni amire felszerelem a motort. Árban ugyan ott lennék mint ezzel a benzines rollerrel, viszont kisebb végsebesség, hatótávba kb azonos a kettő. Én eddig országúti kerékpároztam, de valahogy meguntam és most kiszeretném próbálni milyen egy motoros rollerrel közlekedni.
Az elektromosakat is néztem, de a 25 km/h nekem kevés és a 30 km hatótáv is kevés,mert az azt jelenti hogy 15 km után fordulhatok haza tölteni az akkut. Benzinesnél viszem a kannába az 5 liter benzint és utántöltőm maximum. Azért nagy dilemma most ez nekem, azért is jöttem ide hogy tapasztalatokat gyűjtsek hátha valaki használ vagy használt már benzines Nitro Scooter rollert. 
-
Norby86
őstag
válasz
#07746304
#3473
üzenetére
Ehhez a gyártó szerint sem kell, 350 wattig a törvény sem írja elő. Eddig akárkivel beszéltem azt mondta hogy nem kell hozzá. Viszont a kátyúkkal kíváncsi lennék a 11,5 colos vastag kerék hogy birkózik meg. Nekem fontos lenne a nagyobb hatótáv és a gyorsabb közlekedés, de ha a közepes kátyúkba megakad akkor már veszélyes lehet.
-
#07746304
törölt tag
Egyébként érdekes dolog ez. Az én robogómra elvileg nem kell 240W-os Polymobil... 55-60 Kg az önsúlya... na most megy 35-tel. Bukósisak van rajtam, ha valaki elém ugrik (akkor ugye 60 kiló 35-tel jön plusz az én majdnem 100 kilóm, és akkor még lehet 20-30 kiló csomag is), főleg egy gyerek, az úgy kell darabokban keresni (meg lehet én is esek). Jogilag nem kell rá jogsi, és ha nem én vagyok a hibás, nem is nekem kell első sorban aggódni, és a halálos kimenetű baleset is könnyen összejöhet. Persze ezt biciklivel kevésbé lehet összehozni, mert azzal kiköpöd a tüdődet 35-tel tekerve, plusz a canga van vagy 10-15 kiló max, és nincs csomagnak sem igen hely...
-
Norby86
őstag
Sziasztok!
Ebben a topikban az elektromos és benzines rollerekről is lehet témázni?
Mert kinéztem a neten használtan egy Nitro scooters benzines rollert, de nem tudom eldönteni hogy ez a magyar közutakon mennyire használható szerintetek? Azt olvastam hogy jogsi nem kell hozzá az tiszta sor, de a kátyúkkal mennyire birkózik meg szerintetek? Van valakinek ilyen benzines rollere? Vagy akár elektromos kivitelben is mert kerék méretben és vázfelépítésben ugyan az a kettő. 11.5 colos kerékmérettel árulják. -
B-L-A-C-K
titán
De előre se te se én se senki nem tudja megmondani milyen szabályzás lesz ha lesz is. Most mondhatom hogy vegyen ilyet vagy olyat, mi van akkor ha típus engedély is kell hozzá mint németbe? Tudod előre lesz e vagy nem? Ha valaki fél a szabályzás miatt, ne vegyen rollert, aki meg nem vegyen és használja. Ha lesz is szabályzás ki tudja mikor, és ki tudja milyen, szóval aki erre konkrét választ tud adni az csak egy jós lehet.
-
Wine
csendes tag
válasz
B-L-A-C-K
#3469
üzenetére
Na jó, de aki rollert vesz, nem akar olyat venni, amit lehet hogy jövőre agyonbasznak mindennel. Ezt kérdezték. Azért fejtettem ki, hogy mi a helyzet az unióban, a németnél biztosan nem lesz erősebb szabályozás, ha azt megnézi valaki, az irányadó lehet.. Úgyis nyalizunk nekik, lehet egy az egyben az lesz. Annál csak liberálisabbak vannak, amíg nem tudunk biztosat, talán egy ilyen körültekintés segíthet ebben a dilemmában, de ki is lehet várni....
-
B-L-A-C-K
titán
Amúgy nem unjátok már ezt a szabályzás dolgot? Teljesen értelmetlen addig lovagolni folyamatosan rajta míg nincs. Addig nem büntetnek, és használhatod kedved szerint. Majd ha lesz rá hivatalos, akkor lehet kivesézni mit hogy, de addig minek? Bár lehet nektek nem, de nekem halál unalmas hogy erről szól a fél topik mikor nincs rá még semmi...
-
Wine
csendes tag
Ill a 25 km/h korlátig ugye kerékpár, de ott van az emberi erővel hajtott kritérium, na most ha nagyon akarom, az e rollert is lehet emberi erővel hajtani. Amúgy a mostani teljesítmény alapú szabályozás adoptálható kis módosítással, szerintem ilyesmi lesz, most a német szabályozás a legszigorúbb, több uniós országban, a most nálunk a nem jármű kategóriában levő roller, azokban már a 250w kategória kerékpárnak minősül.
-
Wine
csendes tag
válasz
#07746304
#3465
üzenetére
Kötelező segédmotorra is kell kötelező, de kb 20% köt. Amúgy az elektromos robogónak nevezett kategóriával megkeveredtek páran, de azt mondjuk a kresz szabályozza, merthogy ilyen kategória nincs is, viszont motorteljesítmény szerint van, meg sebesség szerint, és így kerékpárnak minösül 300 w ig, ha pedig gyorsabb 45 km/h nálnél már motorkerékpár, a kettő között segédmotor.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Darellus92
#3464
üzenetére
Azt a 25-ös korlátot ki lehet szedni vajon belőle...?
-
#07746304
törölt tag
Nos én például roller eladás, és roller vétel között vagyok, de rollert csak azután fogok venni, hogy látom a szabályozást.
A magam részéről legszívatósabb variációt látom a legvalószínűbbnek, azaz AM-es jogsi, kötelező, műszaki, és bukósisak, térd és könyökvédő kell majd rájuk. Ki nem tiltják, mert akkor nincs pénzbevétel. Így meg mindenért lehet majd fizetni.
Ennél sokkal fontosabb dolgokban sem tartanak széleskörű hatástanulmányt, na meg itt még érdekképviselet sincs.
Persze a másik része a dolognak, hogy ahogyan említetted jön a tél... na most 1. -20 fokban lefagysz róla... 2. Az akkumulátor hatótávja olyan mértékben lecsökken, hogy nem éri meg elindulni sem.+[link] Egyébként nekem egy ilyen Chopper lene frankó, ha szabályoznák, és ráengednék az utakra. Nem tudom jogilag, és műszakilag miért nem engedik fel (nem nem az autóútra, és az autópályára)
-
madrac
senior tag
válasz
Darellus92
#3460
üzenetére
Elég jónak tűnik ennyiért, ha még garanciát is lehet intézni, de ez így elsőre elég nagy zsákbamacskának tűnik. Sajnos a nagyobb motort nem lehet kihasználni maximum emelkedőn és nagyobb súllyal, mert a végsebessége erősen korlátozva van, és a hatótávolsága sem valami fényes. A maximum motor teljesítmény a m365-nél is 500W..
-
Wine
csendes tag
válasz
Darellus92
#3460
üzenetére
Nekem tetszik. Szervizháttér ? Ez valami olasz cucc ? Nekem francia rollerem van.
-
Darellus92
aktív tag
Sziasztok,
Emellett a roller mellett döntöttem hosszas válogatás után.Van bárkinek tapasztalata? 113kg és 200cm vagyok ezért a Xiaomi kilőve.
A 700W papíron elég jól hangzik.
-
B-L-A-C-K
titán
Míg nincs rá szabály nem fognak megbüntetni, és nem is igazoltatnak emiatt. Nekem az OXO 2000W-os...

Bukósisak se kötelező, mivel nincs rá szabály, így nincs meghatározva mivel használod. Ezt magad döntöd el hogy te igényled e vagy nem. Bár 35 felett azért már indokoltnak tartom. 30 alatt nem. Van egy M365-öm is, ott nem hordok semmit, OXO-nál már zárt sisak.
-
Lien
aktív tag
Nem tudom, hogy van-e a piacon (a bérelhetőeken kívül) olyan roller ami 700W-os.
Ha én ezt az e-twowot használom megbüntethetnek vele az utcán hiába megyek lassan? Illetve erre már kötelező lenne egy bukósisak? Alattam biztos nem fog 40-el menni tekintve, hogy most 88 kg vagyok. Papírját magamnál kellene tartani? Vidéken lesz használva, nem Budapesten, ha ez számít. -
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
m4rk.89
#3444
üzenetére
Biztosan, nekem még nem volt bajom az összecsukással sem plusz a fékkel sem. mindig normálisan használva (nem belvárosban) simán elegendő nekem a fékút és a féktáv és annak erőssége. Szerintem 290ezerér ezt igen jól tudja, és én elégedett is vagyok vele.

Az én igényeimnek megfelelő. Ha neked nem, akkor nézz szét a piacon más kompromisszumot alkotva, és vedd azt meg. Nekem az én elvárásaimnak tökéletesen megfelelő ez a roller, -
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz
#3448
üzenetére
Ahogy az előttem szóló írta: az egy motoros kerék, sose fog így* pörögni.
Amúgy próbálj meg ráállni a lemezjátszóra 120 kilóval, és gurulni vele.
Kerestem a specifikációt, hogy mit mászik meg a roller. Azt írják 15 fokot.
WTF? Még ha azt mondanák, hogy 15%-os emelkedőt (az csak ~8,5 fok),
de szerintem annyit közel sem. Max. egy 30 kg-os gyerekkel a nyakában:
én most 83.5 kg-mal mérlegeltem, és 4%-on simán felvisz, 6%-on meghal.
(A mélygarázs kijáratot nem is akarom kiszámolni, de ott is inkább tolom.)*: ennél amúgy tudna jobban is, de már nem tökéletes az új csapágy sem.
Szerk: mondjuk a Kútvölgyi lejtő eleje több mint 6%, a közepe felé enyhül.
Az eleje valahogy úgy néz ki, hogy 25 méter emelkedő 290 méteren.
Az 8,6% és közel 5 fok. Na, azon max. két motorral, és két akkuval, LOL! -
B-L-A-C-K
titán
Na M365-re berendeltem aliról egy komolyabb fék szettet, kíváncsi leszek.
-
DigitXT
félisten
Guglizgattam kicsit (Kugoo témában), és az a "beszerezhetetlen"
Pro motor most csak 110EUR, Lengyelországból ingyen postával.Kis srác vicces volt: ez egy S1?* Bizonytalan volt szerintem, mert
az első kereke Pro.
Amúgy felvitt a Kútvölgyi úton: akkugyilkos!
Kijelzőn végig 14A, sebesség 14-15 km/h kalibrálva... (A Kútvölgyi
lejtő picit brutálisabb, ott meg se próbáltam felkaptatni vele...
)
550 méteren 35 méter szint, nem pite. Ugyanez 900 méteren: oké.*: mondtam neki, hogy az.
A "hogy megy" kérdésre a válaszom:
elég jól, bár kicsit nehéz vagyok hozzá.És felfújható kerekem van.Szerk: gondolkodom, hogy cserélem a hátsó villát Pro-ra. Esetleg
kipróbálom a Pro kerekét. Annál nem kéne hézagolgatni, ha végül
a felfújható kerék menne a helyére: jó lenne a gyári tengelyre is.
Mondjuk ha nem nagy előrelépés, akkor pénzkidobás érte 26EUR.Szerk2: sehogy nem akart 30 km/h fölé gyorsulni gázzal, pedig a
Kútvölgyi lejtőn lefelé megeresztettem. Nosza, hagytam kigurulni,
mindjárt megnőtt a tempó. Utána viszont megállni nem igen akart.
Kénytelen voltam használni a hátsó féket is: volt rá bőven időm.
Másik kis srác meg nyomott egy taknyost gördeszkával, de utána
hajtotta tovább kb. 21 km/h-val. Legközelebb a síneknél ugrasson!
Apropó, észrevettem, hogy "nagyobb ugratásoknál" (fenét: átlépsz
vmi úthibát) hajlamos kikapcsolni a tempomat... Jó tudni róla, mert
ha hirtelen lassulás van, az ember esetleg belehasal a kormányba,
habár a valamin fennakadást az ilyen torpanás nem tudja überelni.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT
#3433
üzenetére
Faragtam egy kicsit szélesebb tengelyt, így egész vállalhatóan pörög:
holnap kíváncsi leszek, jobban megy-e, mint ma (arra számítok, igen)!
MÁS: a kalibráció csak a kijelzett sebességet (+a tévesen mért távot!)
csökkenti, az áramkorlát nem nő tőle sajnos: majd ránézek, ennél mit
beszélget a vezérlő a kormánnyal. Remélem nem törik el a tengelyem.
Messze nem lett tökéletes, egy 12-es cső-tengelybe flexeltem bele.
Mindenesetre a csapágyat kicsit amortizáltam megint: szerelői bakival.
Ennek hangja hallható a videón: szerencsére akadásról még szó nincs.
(Konkrétan rosszul támasztottam, ahogy a szoruló tengelyt kiütöttem.) -
m4rk.89
aktív tag
válasz
Ezekiel Ston
#3441
üzenetére
Sima V-nek is van bőven baja. Sárhányó, összecsukó mechanika és szerintem nagyon ergya a fék -> mindezt 290ezerért tudja...
-
Wine
csendes tag
Most vettem egy hátizsákot /puma/ a hervisben, nem is gondoltam volna hogy ekkora, meglepően sok cucc belefér, kisebb bevásárlásokkal elbír, multkor egy zsugor ásványvizet toltam haza a roller fellépőjén-hosszú de nem elég széles- még gurultam is pár métert, persze nem áruszállításra való :-)
-
Lien
aktív tag
Megadtam magam és előrendeltem (+kifizettem) egy E-Twow booster GT rollert.
Ezekiel Stonnak köszönöm a plusz leírást. 3-4 hét és elvileg megérkezik. -
Bdanyy
addikt
Én nagyon nem bírom a meleget, most is le tudok izzadni elektromos rollerrel 😃 bár nálam sok cucc van legtöbbször (épp ezért a héten is csak hétfőn tudtam rollerrel menni, mert a többi nap mindig vittem valamit. Ezt érdemes bekalkulalni, hogy kényelmesen egy hátizsák meg max egy kisebb zacskó ami felfer).
Ma pedig pont egy olyan útvonalon kell mennem, hogy két megálló után megint atszallok 2-re. Ez gyalog 20 perc, BKV 16-7, kocsival legalább 25 perc, rollerrel meg szerintem 7-8 lenne... Csak hát elhozni nem tudnám amiért megyek.Limeot szerintem próbáld ki, azzal az útvonalat meg tudod nézni, mennyire biztonságos és kényelmes.
-
berobi78
tag
Nálam, ez a 2,2km úgy néz ki, hogy gyalog kb. 22perc, sima rollerrel 10-11, kugoo-val 7-8.
Az esőt úgy oldom meg, hogy van egy esőkabátom a decathlonból, csak ez alatt meg szintén jól be lehet izzadni, mert ugye nem levegőzik szinte semmit. Sáros csak a hátam közepén leszek, de ott a táska, az felfogja. Megszárad és letörlöm. A nadrág a nagyobb gond, mert ugyan van esőnadrágom is, de az macera. Ezt a részét leginkább lesz*rom, és vizes lesz, majd megszárad
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Fishor
senior tag
Szia!
1km-en túl izzasztó a rollerezés, még ha nem sietek akkor is. Maga a roller 2-3x olyan gyors mint a gyaloglás, inkább a lámpás kereszteződésekkel van a gond időben, ott pikkpakk elbukja az ember az időt amit nyer. 2 éve napi szinten (kivéve esős, jeges, havas utakat) használok munkába járásra hagyományos gagyi (Aldis) rollert. Azóta nem vettem bérletet Debrecenben. Mondjuk én vegyítem a busszal, mert a távolsági buszig megyek, meg onnan haza és viszem magammal.
Üdv: Fishor
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT
#3429
üzenetére
Hát, kb. 2 km/h lassabb mindenhol + több áramot vesz fel = nem az igazi...
Jó, hát ez közismert a pneumatikus kerekekről. De ez extrában szorul is.

Most már valahogy csak bele kellene oktrojálni a sima motort hátra.
Jah, az óra csal felfelé 1-2 km/h-t, távot meg rendesen fölé méri. GPS 2.45
km-nél ez már 2.7-nél tartott (sok pirosat kaptam, ráértem nézegetni).
7.1 km helyett a végén meg hozta a szokásos 7.7 km-t. (Érdekes, mivel a
sima kerékkel jóval pontosabb volt: lehet, más picit a Pro kerék átmérője?)10% körüli csalás mind távban, mint sebességben: ezt át fogom állítani.

Szerk: visszakerestem a 7.1-re, hát a 11A-es jóval kevésbé szívta az akkut
(ami persze logikus, mert valamit valamiért).Dupla motorhoz dupla akku jó. -
berobi78
tag
-
Jofi81
őstag
válasz
berobi78
#3430
üzenetére
Tehát ha jól értem, tavasszal és ősszel nem annyira izzadsz le, de nyáron és télen (beöltözve) eléggé. Mondjuk lehet, hogy én az 5 km alatt ilyenkor is izzadnék rendesen, tekintve, hogy a mozgáshiány miatt lecsökkent az állóképességem...
Ez mondjuk élesben derülne csak ki, kell kérnem kölcsön egy rollert és végigmenni az útvonalon, rögtön kiderülne. Kellemetlen lenne venni 30-50 ezerért egy rollert, aztán pár nap alatt rájönni, hogy nem jön be. -
berobi78
tag
Szia, én most ültem (álltam 😉) vissza az elektromos rollelről, lábbal hajtósra. Pont a mozgás miatt. Eredetileg is azért vettem az elektromosat, hogy télen, beöltözve ne kelljen hajtanom a simát, mert beizzadok. De aztán nyáron is használtam, mert győzött a lustaság, na meg a kánikula. Viszont már nagyon hiányzott a mozgás. Én csak két metró megállót megyek, nyugati-Dózsa Gy. út, (2,2km), de ott pont ugyan olyan gyors vagyok mint a metró. Elektromossal picit még gyorsabb is. Ilyen időben pedig még mgeg sem izzadok meg. Egy Decathlonon oxelo town 9-em van. Szerintem jó roller, jól gurul, könnyen összecsukható. Kerék csapágyat már cseréltem benne, de én esőben is használom. Pár perc kicserélni és nem egy nagy összeg. Viszont jóval hangosabb mint a kugoo-m. Úthibákon csörög, csattog.
-
DigitXT
félisten
Csókolom, ez még a roller topik?
ON: beraktam az SKF csapágyat. Álomszép
forgást mutatott a kerék. Addig, míg rá nem húztam a villát...
Kicsit fogja. Oké,
tudom, hogy nem pont belevaló kereket használok, de azért na: a semminél jobb.
Holnap teszt. Kíváncsi vagyok, mennyivel megy fel a Lágymányosira, s mennyire
merül le, mire beérek a céghez. Referenciának a mai gyári kerekes eredmény ez:
Szerk: ugyanitt érdekelhet bontott Kugoo S1 Pro villa, és hátsó kerék is.

Bejött nekem a lyuggatott első, bátrabban dobom fel a padkára, kevésbé üt fel... -
emiki6
veterán
Video: Jordan Peterson - Controversial Facts about IQ
Cikk: [Nincs olyan, hogy érzelmi intelligencia]
Wikipédia, Big Five (érdemes az angol verziót is elolvasni!): [link]
Röviden: Intelligencia = IQ. Az intelligencia mértéke az IQ tesztek segítségével mérhető. A magas IQ-ju ember intelligens, az átlagos az átlagos, az alacsonyra pedig nem tudok szót.Hasonló a helyzet a kreativitással. Nem mindenki kreatív, csak nagyon kevesek: [link]
-
Jofi81
őstag
válasz
sanyika007
#3423
üzenetére
Köszönöm a sok tanácsot, megfontolom a javaslataidat!

-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
B-L-A-C-K
#3401
üzenetére
Én is így járok. Ha a járdán kell mennem akkor lassan, ember mellett inkább leszállok, eltolom mellettük. Zebrán leszállok áttolom. Jobbkezes utcánál is megadom az elsőbbséget annak is akinek nem kéne. De ezzel szemben ha egy k#rv@kemény gyerek sétál velem szemben a bicikliúton 2 csajjal az oldalán azt viszont kikérem magamnak, hogy nem enged el és persze még neki áll feljebb akkor is mikor megmutatom a táblát plusz felfestést h ez biza bicikliút ahol 3an keresztbe pöffeszkednek.
-
Wine
csendes tag
Az intelligenciának van egy szélesebb értelmezése is, pl van érzelmi itelligencia, és a különféle tesztek, más más területeket tudnak értékelni, de ezeket nem tartom túl egzaktnak, épp azért mert ez aztán aprózható a végtelenségig. Amire én gondoltam, leginkább egyfajta másra figyelő attitűd, együttműködési hajlandóság, ez nyilván szubjektív, de ami a közlekedésben nevezhető intelligens viselkedésnek.
-
sanyika007
csendes tag
Szia, ezt már inkább offtopicban:
szóval ha az egyes villamossal elmész az Ajtósi Dürer sorig, akkor onnan kb. 2,5 km rollerezve a munkahelyed. Keresztülmehetsz a városligeten, az Andrássyn meg szerintem kellően széles a járda és használható is, bár kereszteződés így is lesz, de talán kisebb forgalom mellett. 2,5 km fél óra alatt azért még gyalog is teljesíthető, a villamosra 19 percet ír.
Kicsit hosszabb így az útvonal / idő, de élvezhető és mozgás is van benne (más kérdés, hogy azért a Ligetet a narancs eléggé leélte... azért még mindig van zöld benne, több mint az üllőin), továbbá tippre csúcsidőben a metrópótló rosszabb mint az egyes vili.
Ha egy kicsit több mozgást szeretnél, akkor leszállhatsz a Papp László Sportarénánál és a Stefánia úton emlékeim szerint felújított bicajúton mehetsz egész a városligetig, ahonnan pedig hasonló útvonalon (Hősök tere - Andrássy) rollerezhetsz melóba.
Mol Bubival ez a verzió annyira nem játszik, mert Zugló irányába nem nagyon terjeszkedtek még. -
emiki6
veterán
Ja, értem (persze sejtettem, csak kötökszöm). Az intelligencia az, amit az iq teszt mér. Gyakorlatban ez nagyobb számítási teljesítményt, gyorsaságot jelent. Pl mintafelismerő és problémamegoldó képesség.
(Érdekességképp írom, nem hencegésből) Én szerencsére jó lapokat kaptam ilyen szempontból és azt tapasztalom, hogy a (biciklis) közlekedésben aként nyilvánul meg, hogy:
- figyelem az engem körülvevő objektumok mozgását és megpróbálom "előrejelezni" hogyan fognak mozogni a közvetlen jövőben
- a közlekedési helyzet elképzelése alapján előzékenyen, dinamikusan és agresszíven közlekedek, manőverezek.
- felmérem a helyzet veszélyeit, próbálom elkerülni, megelőzni.
- a közlekedési szabályokat visszavezetem, hogy miért jöttek létre és ha indokolatlannak tartom őket, akkor önkényesen felülbírálom a helyzetnek megfelelően.Ezek nem feltétlen jó dolgok, mert nem tudok betartani olyan szabályokat, melyekkel nem értek egyet és elhagyásuk nem jár kockázattal.
-
Jofi81
őstag
válasz
sanyika007
#3420
üzenetére
Köszönöm a választ! Az Andrássy úton dolgozom, az Opera és az Oktogon között. Gondoltam a Bubira is, nem tudom, hogy azzal mennyire kivitelezhető, de autók között nem nagyon szeretnék közlekedni. Technikai ruházatom van, mert amíg volt rá időm, futottam és bicikliztem is.
-
sanyika007
csendes tag
Szia Jofi81,
Én hasonló távot (napi 2x5km) ingázom sima rollerrel (Aldis 10k ft-s, még a rugó nélküli). Megizzadni biztosan meg fogsz, de ez annyira nem gáz, ha viszel váltóruhát és deot. Ha nem eszel 3 kiló fokhagymát és alapból nem vagy büdös, akkor technikai ruha rollerezéshez + átöltözés, esetleg nedves törölközővel hónaljtörlés és a probléma kb. le van tudva. Én nagyon izzadós vagyok, de a technikai/futócuccok csodát tesznek, decathlonban párezerért megvehetsz teljes ruházatot boxerrel bezárólag, hamar száradnak.Az Üllőivel tényleg a sok kereszteződés és padka a probléma, illetve a kicsi járda, ami elég élvezhetetlenné fogja tenni a rollerezést. Jó lenne azt tudni, hogy merre dolgozol, mert egy jobban tervezett útvonallal lehet hogy lenne lehetőség azért rollerezni.
Másik megoldás ha esetleg mozogni szeretnél, lehetne a Bubi. Biciklivel ez a táv annyira nem vészes (bubival sem, ráadásul itt le tudod venni a hátizsákod, berakhatod a csomagtartóba. Rendes technikai cuccban így akár meg sem izzadsz), mondjuk forgalom szempontjából továbbra is kellemetlen az üllői és a körút.Nem tudom, hogy hova mész, de ha a földalatti a cél (és onnan kifelé hősök tere felé), akkor esetleg egy egyes villamossal a városliget közelébe, onnan aztán szépen lehet rollerezni befelé. Ha befelé mész, akkor pedig egyes vili a közvágóhídig, onnan a nemzetitől Bubival a fővám tér. Így meg is lenne a mozgás. Aztán persze lehet másra szállsz át, akkor megint más útvonalak jönnek szóba.
-
Jofi81
őstag
Köszönöm a válaszokat srácok, sikeresen lebeszéltetek róla.
Sajnos zuhanyzó nincs a cégnél, a buszon pláne. Igazából elektromossal sem lennék akkor sokkal előrébb. Csak gondoltam, hogy megoldom így a mozgást, mert az ingázás és a munka elvesz több, mint 12 órát, este meg azt a kis időt inkább a kislányommal töltöm. De akkor így inkább nem. -
Bdanyy
addikt
Ahol van metró vagy villamos és 3-4 megállónál hosszabban kell menni, ott nekem nem sikerült gyorsabban menni elektromos rollerrel, inkább felszállok rá. Persze ha sokat kell gyalogolni a megállóig akkor megerheti. Nepligettol üllőin kb minden padkan le kell szállni, utána a körút sem annyira jó az emberek közt szerintem. A kálvária tér, Népszínház útvonalat még inkább kerülném 😃
-
DigitXT
félisten
Én elektromost használok, lábbal hajtás esetén, főleg melegben brutálisan le
lehet izzadni... Nem tartom egészséges testmozgásnak a rossz levegőn való
erőlködést: melóhelyre beérve még csak-csak, ha van zuhanyzó. De hazafelé
a buszra felszállni halál izzadtan, hát az ember a háta közepére kívánja.
(Meg gondolom az utastársak is azt az "ájert". Lásd még sportoló = 30 olf
)Heti 4-5 edzés megvan: nekem a roller legyen kényelmes és gyors. Nem kell,
hogy izzasztó sporteszköz legyen: simán közlekedési eszköz, és jó buli...
OFF-ba teszem, mert nem biztos, hogy segít a véleményem... de gondoltam,
megosztom. Ha az ember nem úgy készül, hogy a cégnél zuhanyozik, akkor
igen kellemetlen tud lenni, ha meglepi az elektromos rollere egy lemerüléssel.Tempó tekintetében nyilván egy arra kihegyezett könnyű, és jól guruló valamit
sokkal könnyebb hajtani, mint a relatíve nehéz, szarabbul guruló elektromost,
mindenesetre a gyalog tempónál még úgy is kb. 2x gyorsabb voltam.
Ergo a Google gyalogos útvonaltervének a fele elegendő, kényelmesen, de ha
elektromossal megy az ember és felgyorsul 25-27 km/h környékére, harmada.
(Nyilván az átlagsebesség számít, megfognak a lámpák, nem végig nyelezed.)Szerk: ahogy írod, az adott táv kb. 5 km, és gyalog ezt 1 órára tervezi. Igaz is,
mivel a Kugoo is 5 km/h körül szokott írni, ha tolom: ha hajtom 10-12 simán.
Gondolom egy jobban gurulóval meg lehet a 15-18-is, úgy lehet ~20 perc az út. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K
#3410
üzenetére
Persze, nem maga a kerék zörög, csak attól zörög az egész roller.

Meg amikor beleverődik nagyobb úthibákba, iszonyat nagyot csattan!
És mellesleg olyankor meg is lassítja a rollert, ezeket a gumikerék pl.
sokkal simábban kezelte. Viszont! Ennyit tesz, hogy nem szorul: egy
18 km-es karikát végig hármason taposva simán bírt! Csak a legvégén
kellett picit rásegíteni. (Vica versa még a legvégén is segített a motor).Jó, mondjuk abban a 18 km-ben nem vagyok biztos. Elvileg a Google
szerint 8 km lett volna a csapágyboltba: a roller mért 9-et. (37V - 34p)
Vissza kb. ugyanannyi lett volna az út: nem pontosan, mert visszafelé
kevesebb flikk-flakkot csináltam... Népligetnél konkrétan lementem az
aluljáróba, nem bumszliztam körbe a bicikliúton, mint odafelé. Félúton
visszafelé még bőven virgonc volt! Csak 2-3 km/h-val csökkent a vége.
Meg persze lassan romlott a gyorsulás is, ám nem zavaró mértékben:
tegnap ilyen távon már teljes lemerülés és leizzadós lábbal hajtás volt.A végén kicsit hirtelen halt le, de még hajtott (terhelt) 30V alatt: akkor
van végleg kakukk, ha a nyugalmi fesz megy 30V alá, na ott van vége.
A csapágy viszont annyira nem tetszik: lehet benéztem a típust, mert
nem akartam 5K-t kiadni darabjáért, na ezen viszont pl. nincs porvédő.
Azért remélem még így is tovább fogja bírni, mint a 700 Ft-os kínai.
-
Jofi81
őstag
Gondolkodom rajta, hogy kiváltom a metrózást a Népliget autóbusz-állomás és az Oktogon között egy rollerrel. Ez napi 2x5 km lenne. Mennyire kivitelezhető ez? Nem elektromos rollert keresnék, mert szükségem lenne a testmozgásra is. A metró 20-25 perc, időben ez több vagy kevesebb? A Decathlonban nézegetem a Town 7XL, 7EF V2 és 9 EF V2 modelleket. Ezek megfelelőek lehetnek? Az árukkal arányosan növekszik a minőségük? 180 cm és 90+ kg vagyok.
-
Dr.Zoo
őstag
válasz
DigitXT
#3409
üzenetére
Most hogy hideg van kint hajnalban, hamarabb megzabálja az akkum.
Pedig elméletileg 3000mAH feletti cellákból építettem, a feszültség hamar 36V közelébe redukálódik.
A hatótávolságot egyenlőre még nem teszteltem koppra, lehet hogy valamelyik napsütéses hétvégén megyek vele egy nagyobb karikát.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K
#3406
üzenetére
Sajnos nem egzakt az összehasonlítás, mert egyszerre próbáltam ki az új motort
és vettem ki a beakadós hátsó kerekemet. Viszont kevesebbet fogyaszt, az tuti...
(Hogy ez mennyire a jobban guruló hátsó érdeme, az más kérdés.) Hangja is más.
Azért is voltam kíváncsi a Pro motorra, mert néha kicsit rezonált a sima... Ez nem
csinálja, teljesen jól lehet vele menni, csak hiányzik a hátuljának a stabilitása...
Ui: ugyanitt érdekelne használt akku pakk értelmes áron, dupla-motoros teszthez.
(Nem, szétvágott majd összecelluxozott, beázott, nem garis, ennek ellenére az új
árában nem érdekel. Az modding célból ilyen 15K-t megér. De többet nem...
) -
DigitXT
félisten
Na, ma bejöttem a Pro motoros, 15A-es "sima" S1-gyel. Nagyon hasít.

Mondjuk azt a csörgés-zörgést, amit a hátsó kerék produkál nem kívánom
senkinek. Vissza kellett raknom a gyárit, mert a pneumatikushoz használt
csapágy sajnos berágódott, így eléggé lerontotta a hatótávomat. Az a vicc,
hogy teljesítményben nem lehetett észrevenni: egyszerűen többet fogyaszt.Lágymányosira felfelé 22 km/h-val felvitt, új rekord, és ekkor már csak 13A-t
adott neki, nem is 14-et... Viszont távban többet mért, mint a sima motorral,
szóval elképzelhető, hogy ez most egy "optimistább" érték volt, nem valós...Az aktuális sebesség viszont visszahat az áramkorlátra = nem ment maxon.
Támadt egy ötletem... Ha meghülyítem a vezérlőt a sebesség kalibrálásával,
lehet, kinyomna 14A-t végsebességen is. Kíváncsi vagyok, mennyit menne...Szerk: eszembe jutott, hogy ránézzek: 504 km van benne, 330-cal vettem,
azaz 174-nél tartok még csak. A legjobb élmények (zaj + tapadás) eddig a
felfújhatós hátsó kerékkel értek, szóval lövök hozzá egy csapágyat mielőbb.
30x12x8-as elvileg. Kinyomta a zsírt, sérültek voltak a golyók, és a pálya is. -
Wine
csendes tag
Ahogy tapasztalom-nem elfogultságból- rolleresek a közlekedők legintelligensebb csoportja, a sok negatív vélemény talán a kölcsönzők alkalmi használói miatt lehet, ott a gyakorlatlanság miatt tényleg lehet egyféle probléma. De ez így jó is, a várható szabályozás miatt is szerencsés, ha a rolleresekről a közvélekedés pozitív. Amúgy legjobb szerintem bizonyos teljesítményig a kerékpárrá minősítés lenne, afölött segédmotor. Miként az elektromos kerékpárok esetén.
-
ultio
aktív tag
válasz
B-L-A-C-K
#3401
üzenetére
Teljes mértékben egyetértek!
Ugyanígy közlekedek, sokszor nem is értik a gyalogosok, bicajosok, autósok, miért vagyok olyan előzékeny. Látszik az arcukon, hogy meglepődnek, ha én "engedek" egy adott szituációban. Sokszor még akkor is, ha nekem van igazam. De én nem sietek.
Eddig pozitív tapasztalatom van a rollerezéssel. -
B-L-A-C-K
titán
Én több mint 1000km-t mentem nyáron 4 fajta rollerrel, 1 necces szitu volt csak, Margitszigeten a széles járdán az a kis fehér bérelhető elektromos kocsival jött az apa meg a fia, természetesen a kis srác vezetett, kiakart kerülni egy kis ágat, és rám húzta a kormányt, nem látta jövök, én is a leugrást a rollerről választottam. Ezen kívül nem volt semmi, talán azért is mert úgy közlekedek hogy én figyelek másokra, nem azt várom el rám figyeljenek, hiszen egy hallkatlan eszközzel suhanunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- iPhone-t használók OFF topikja
- Toomy: FOXPOST régen jó volt, de ma már jobban jársz ha elfelejted.
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Óra topik
- Kellemes karácsonyi ünnepeket!
- AliExpress tapasztalatok
- Spórolós topik
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Shining3D EinScan Pro 2X 3D szkenner
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- iKing.Hu-Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black 12/256 GB-karcmentes Garancia 2028. 08. 23-ig
- Samsung Galaxy S20 Ultra / 12/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Akkor kellett volna lenyomni, ![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Az nekem nagyon sok, én használtan néztem 2 év garanciával ezt a scootert. Aki vette jogsira gyűjt és ezért adná el. Még gondolkodom azért rajta megéri e vagy mi legyen, meg holnap telefonálok a gyártónak.




Ezekiel Stonnak köszönöm a plusz leírást. 3-4 hét és elvileg megérkezik.

Mondjuk az az 5km kétszer több, mint az én útvonalam. De volt, hogy sokat kellett rohangásznom a VI. VII. kerületben és az 10+km volt (lábbal hajtóssal). Meg is lepődtem, hogy milyen hatékony közlekedési eszköz a roller, pedig eléggé szkeptikus voltam előtte.




