Hirdetés
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- mefistofeles: OTP mobilbank Persely. Jó, de nem jó.....
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolnagy
őstag
Sziasztok,
Új Opel Corsát vettem, Januárban hozom el a szalonból. 1,4 Turbo, gyárilag 16" alufelnivel 195/55 R16 nyárigumival. Eddig minden autómhoz külön felnin vettem a téli gumit. Most viszont bejött a képbe a TPMS szenzor is, ami korábban nem volt. Ez kb 60e felár lenne a 4 felnire. A szalonból kaptam egy 205e Ft ajánlatot 185/65 R15 gumival szerelt acélfelnire TPMS-el.
Dilemmázok, hogy ez legyen, vagy 4db 195/55 R16 téligumi és szereltessem át mindig. Amúgy is elviszem a felniket is a centrirozás miatt. Persze az átszerelés nyilván drágább. Mit gondoltok? -
-
choco01
addikt
Hali.
Adott egy új insignia grandsport, amihez a szalonban lett véve lemezfelni, és vettem hozzá dísztárcsát pesten egy gumisnal, de a szelep nem jó helyen van, viszont utána néztem es astra meg insignia felniknel mindnek az egyik csavarral egyvonalban van a szelep, és az összes ilyen felninel pedig két csavar között.. Szóval nem értem van valami trükk a felrakáshoz?
-
szabonagyur
félisten
válasz
Motion_Blur #30265 üzenetére
Mondjuk gumis temaban szerintem nem epp a “legszebb” azt ajanlani, hogy a kuka gumit meg adja is el valaki.
En a kuka gumikat helyszinen szetvagattam es ugy adtam le, ha mar en nem merek menni vele akkor mas se jojjon belem egy oraval kesobb.
-
Biztonsági játékosként ezért van létjogosultsága a klasszikus négyévszakos gumiknak. Azok hóban, fagyban biztonságosabbak. A GY Vector 4Seasons Gen-2 ráadásul vízen is igen jó menettulajdonságokkal bír. A száraz felület lehet a kompromisszumos gyengéje, amely kevésbé kockázatos, mint egy korlátozott havas-jeges teljesítmény.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #30288 üzenetére
4wd miatt a vonóerő átadással nincs gond nálam a CC-vel de oldalirányú csúszásra hajlamos így is, azért vigyázni kell vele hóban.
Még 1-2 szezont kibír aztán megnézem mik a tapasztalatok az A005-el ha jó az lesz ha nem maradok a CC+-nál.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
grabber #30287 üzenetére
Teljesen egyet értek, pontosan ugyanezeket tapasztaltam én is a CC+-nál.
És igen, havas időben nem árt visszafogottan vezetni vele (emiatt hóban igyekszem békén is hagyni a kocsit, inkább nem megyek sehova
). Egyéb körülmyének között teljesen korrektnek érzem a teljesítményét.
-
Kicsit én is megosztom a véleményemet a CC-ről(185/65R15),mert az elmúlt napokban már több időjárási körülménnyel találkoztam.
Szárazon nem tapasztaltam hátrányt,mert nem volt a fél év alatt olyan,hogy a gumi visítson. Nem is csúsztam vele. Hétköznapi normális közlekedésre teljesen megfelelt.
Esőben is jól vizsgázott. Nem sportosan vezetve egyszer sem csúszott,vizet jól elvezette.
Viszont hóban már gyenge. Letaposott havon,oldalra is csúsztam vele,meg előre sem akart nagyon húzni. Ahol a Ts850-el(más kocsi és méret 205)nem éreztem ilyet. Volt ahol ugyanazon az úton esős/havas időben össze tudtam hasonlítani a kettőt(fényes világos aszfalt,ami baromira csúszik esőben)a CC megcsúszott,addig a TS850-nel majdnem a fejem koppant a kormányon. Még egyszer nem ugyanaz a kocsi és méret.Összességével a CC teljesen megfelelő a hétköznapi használatra,aki normálisan közlekedik. Nincs sorbaállás a gumisnál és télen nyáron minden időben a legjobb gumi van a kocsin(márc 15-én már valaki visszarakta a nyárit,akkor a 4 évszakos jobb). Ha valaki sokat siet,sok hóval találkozik vagy emelkedőn lakik és télen fel kéne jutni annak nem ajánlanám. Mióta CC van visszafogottabban vezettem,de sehol nem éreztem hogy kevés lenne vagy veszélyesen megcsúsznék a gumi miatt.
Azt veszem észre,hogy manapság annyi fejlődött a gumi ipar,hogy az ajánlott gumikkal nehéz mellé lőni. 1-2m különbséget nem vesz észre az ember a gumik között. Meg minden körülmény függő és mindegyik gumi más. Lehet ajánlani 4 évszakosat is(top 3-5 típust),mert azok is teljesen alkalmasak manapság a közlekedésre. -
Kornel
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kornel #30283 üzenetére
Tippleni sem nagyon mernék. Kormin is PC5 van de annyira más a két autó...
Biztos hogy jobb a PC5 nyári körülmények között szárazon, vízen már nem mernék rá megesküdni de ott megint előjön a CC-nél a 4wd előnye és hogy a jobb súlyeloszlás miatt eleve ügyesebben kanyarodik (Kormi nagyon orrnehéz). -
Richard!
addikt
-
-
ACAB95
tag
Üdv
Tudom hogy még nincs itt az ideje, de szeretnék (márciusban) 225/50/R17 nyári gumit venni a BMW 3 e91 autómra. Melyiket tudnátok ajánlani? Ezeket néztem ki magamnak, legolcsóbb közülük a Hankook, ha a többihez viszonyítva van annyira jó akkor azt venném.
1. Hankook K120 Ventus V12 Evo 2 vagy Ventus Prime 3
2. Pirelli P7
3. Dunlop SP Sport BluResponse
4. Continental PremiumContact 6 -
KrAt
veterán
Köszi mindenkinek, 185 lett a befutó, az auto-stop-nál 74k volt ingyen szállítással, ennél jobb ajánlatot nem is kaptam. Jan elején meg is jön, felrakatom, és kész. Addig úgyse várható (remélem) nagy hó, messze se megyünk
Köszi mindenkinek!
-
BigBlackDog
veterán
Simán lehet, hogy felkeményedett, én már a 4 éves Alpin 5-el is meg-meg csúsztam a hidegebb, lecsapódással "áztatott" aszfalton.
TS860 nem rossz szvsz, de amellett még megnézem az Alpin 6-ot is. Frissebb eresztés és arról is csak jókat olvastam eddig.Nem szóltam, nincs ilyen méretben, ha jól látom. -
KrAt
veterán
válasz
Motion_Blur #30265 üzenetére
Köszi, akkor megkaptam a megerősítést, hogy nem csak én aggódom túl
A nyári 195/60, a télim most 185/65. Maradjon vajh' az eggyel kisebb méret, vagy legyen a nyárival egyforma szélesség?
-
Motion_Blur
félisten
üdv Uram!
6 évet bírt a gumid, a 7. évre bekeményedett. Ez egy normális dolog, ebben a méretben kapsz szerintem készletről, sok van még a szezonból (3-4 hónap), én megvenném az újat rá. TS860 a legjobb választás.
A használt gumit meg simán el tudod adni ha minta még van rajta, Mo-n a 10+ éves gumit is megveszik...
[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
az Astrán most Snowtrac3 van fenn, 6. szezonja, de amikor leesett az első hó, úgy éreztem magam, mint malac a jégen. Esőben / nyálkás úton nem bizonytalan, de hóban és jégen teljesen kakukk.. Tavaly nem volt ilyen vészes.
Lehet, hogy ennyire hirtelen elvesztette a tapadását, vagy csak én gondolom túl? Ha igen, akkor érdemes lenne most venni 4 értelmes gumit (mondjuk nem tudom, most szombaton / két ünnep között kik vannak nyitva), vagy ezt a telet húzzam ki, és majd jövőre, időben?
Amúgy TS860-at néztem ki haverom tanácsára, 75k körül meglenne a szett 185/65R15 méretben. Napi 50-60km-t ingázunk elővárosból, jellemzően dugóban, nem nagy tempóban
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Stylewars_kp #30262 üzenetére
Én nemrég találtam helyben egy normálisnak tűnő gumis srácot. Eddig AKH-nál (Kinizsi út) voltam gumizni. Szerelést, centrírozást nem cseszték el eddig egyszer sem, de nagyon látszódott, hogy mennyiségre mennek. Meg aztán új alufelni közelébe sem engedném őket. Illetve ők oldották meg nagyon "szépen" a többek által is megjegyzett súlyozást az alufelni külső peremére.
Aztán nemrég voltam helyben az egyik gumisnál (sérült pacskerrel nem akartam sokat menni). Miután kérdeztem, hogy ezeket a súlyokat nem lehetne-e hanyagolni a külső részről, mondta, hogy ők soha nem is csinálnak ilyet. Szép, kényelmesen dolgozott, nem kapkodott. Gumik ráfeszítésénél az erőkart nem a felni peremén támasztotta meg, hanem a gumiszerelő gép nyelvén (ez sem volt eddig mindig így más gumisoknál). Kerékcsavarok meghúzása előtt kérdésemre mondta, hogy 110-120 nm nyomatékkal szokta meghúzni a csavarokat. Viszont kérésre átállította a légkulcsot 140 nm-re (ennyi a gyári előírás), majd miután végighúzta a csavarokat légkulccsal, végigment 140 nm-re állított nyomatékkulccsal is.
-
-
kenguru99
senior tag
válasz
boogie84 #30259 üzenetére
És tudod mi az idegesítő? Hogy szezonon kívül is ezt csinálják. Voltam gumiztatni február végén, hárman támasztották a falat, autó egy szál se. De akkor is kapkodva dolgoznak. Persze a guminyomást nem állítják be, csak ahogy esik úgy puffan. Nyomatékkulcsot se használnak és légkulcsal megtépik alaposan.
-
boogie84
veterán
válasz
shteer #30246 üzenetére
vigyáztak a felújított felnikre
Arra meg lehet valahogy normálisan kérni az embert, vagy sértésnek veszi? Sajnos ahová most viszem a lemez felniket (amiket nem sajnálok) ott kb sportot űznek a gumicsere idő/kp arányból. Alu felnit nem is mernék itt csináltatni. (Győrtől 30km-re).
-
Kornel
veterán
Eszerint azért a gumik között nincs akkora különbség: [link]
joamilestoné: vagy tényleg az elektronika terén kell keresni az okokat, kérdés hogy teljesen kikapcsolt állapotban sem pörögne el nálad? Bár a bolondbiztos rendszerek olyankor megint visszakapcsolnak, amikor feszegetik a határokat, feltéve hogy egyáltalán ki lehet kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz
Viszlát #30255 üzenetére
Én sem értem, az Ampera a gyakorlatilag nulláról rendelkezésre álló 370Nm-rével sem forgatja el a gumikat, pedig ugyanaz a 215/55 R17 a mérete. Még a hat éves, kőkemény Energy Saverekkel is csak nedves felületen volt gond, szárazon sosem.
Ugyanígy anno az 530d sem villogtatta a kipörgésgátlót, a csóró 525i-ről nem is beszélve.
De vezettem hasonló kategóriájú motorral szerelt autót, mint Kornélé (Skoda Octavia 3, 1.4 TSI 140 ló), az bérautó volt, téli útviszonyok között, kinyomtam a szemét, de nem pörgött el, pedig nagyon jól ment az az autó. És gondolom, hogy nem TS850-ek voltak rajta, mert az autóbérlős cégek azért inkább olcsóbb abroncsokat tesznek fel.
Szóval nem értem, vagy ezek a gumik nem az igaziak, vagy a Suzuki nem 220Nm-t tud, vagy buta a súlyelosztása/futóműve, mert azért nem olyan gyilkos számok azok, amik ezt kellene okozzák.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz
Viszlát #30255 üzenetére
Biztos sok múlik az elektronikán is, a Civic a megcsúszás előtt mindig minden körülmények között elvette a gázt, akár kanyar közben is, utáltam mint a ....t. Ott nem is pörgött ki a 225/45 R17, maximum jégen, mert mielőtt megtörtént volna, már visszafogta a teljesítményt.
Itt szerencsére nincs ez, tényleg csak veszélyes mértékű megcsúszáskor avatkozik be, nekem ez sokkal jobban tetszik.Ami biztos, amit focvis is mondott, mai napon is 1-2-3-ban is meg tudtam forgatni a kerekeket szépen, mert Hondanal ez majdnem lehetetlen lett volna az agresszív ESP ASR stb. miatt.
Nyilván a gumi is számít, egy Crossclimate már lesz összehasonlításnak, valami jó téli gumis jelentkező is jól jönne, azonos körülmények között megnézni, mennyi múlik a gumin.
-
Viszlát
addikt
válasz
alázógyík #30250 üzenetére
Szerintem a jó gumi mellett az adott autó elektronikáján is múlik a dolog, legalábbis más magyarázatot nem igazán tudok kiötölni, hogy 540 Nm-rel, 225/50 R17-es téligumikkal soha még csak kicsit sem pörögtek ki a kerekek (kikapcsolt elektronikával persze egészen más a helyzet). Oké, 1.6 tonna a verda, de egyrészt a hajtott tengely az nem a motor alatt van, másrészt 540/1600 az 0.34 Nm/Kg az majdnem kétszer annyi mint a 220/1200, ami 0.18 Nm/Kg.
No mindegy, nekem kissé fura, hogy egy S Cross alá 235-ös gumik kellenének. Oké, Suzuki, nem az autógyártás csúcsa, de akkor is...
-
sleve
tag
Nem is tudom mit mondjak, lecseréltem a 14! éves téli gumit 4 évszakos Nexen-re. Felelőtlenül biztonságos valósággal csábít, hogy nyomjam neki.
Iszonyatosan jól tapad, csendes. Mit tudhat az a gumi ami kétszer ennyibe kerül?
-
racerx
őstag
Hello. Mondjatok egy korrekt webshopot ahonnan jó áron lehet Michelin CC-t rendelni Scross-ra. Tudom van egy sereg , de azért 200 ezret azért megnézném hova adom ki. Nem sürgős, ráér januárban is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Kornel #30234 üzenetére
Ts850 nálam száraz aszfalton elviseli a 320Nm-t is, jeges havas úton nyilván nem, de bőven a biztonságos határokon belül marad egy üresen 1510 kilós autó alatt.
A nyárinál ha kikapcsolom az esp-t, elég durva dolgok történnek, pedig az szélesebb, de nem tökéletes a goodyear. Volt fulda sportcontrol, de ott az aszfalt kopott a gumi alatt, ciszont nem táncolt padlógázon, csak 4 évesen beton kemény lett és emiatt hangos.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Első visszajelzések alapján a Continental VanContact 4Season és az Uniroyal All Season Max abroncsokkal is elégedettek a sofőrök 195/75 R16C méretben 170 PS hátsó kerekes Transit-on.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
FireFox1996 #30224 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy alapvetően a fékezéssel van a baj, mert akkor csak abban bízhatsz, hogy valahogy megáll előtte.
Gyakran gázzal többre mész, egyenesbe is hozhatod. Fékkel meg azt az irányt fogod tartani, mint ami a fékezés pillanatában van. Persze itt erősen csúszós felületről van szó, ott lehet bármilyen elektronika segíteni nem nagyon fog. -
Reggie0
félisten
válasz
FireFox1996 #30224 üzenetére
Ha kozben all a feken, akkor gond. Meg ha nem kell az abs is, de elkezdesz kanyarban fekezni, akkor sokkal jobban elkezd lejonni az ivrol. Nem egy hegyi uton jottem mar le ugy, hogy fekre leptem es mar nem tudtam tartani az ivet, de fek nelkul tokeletesen bevette. Az ABS alatt igaz, hogy iranyithato marad a kocsi, de azt mar nem garantalja, hogy ugyan olyan jol viselkedik. Ez egyszeruen abbol fakad, hogy a tapadasi surlodas egy vektoros erot ad, aminek a maximalis erteke korlatozott. Ha elkezdesz fekezni, akkor a kanyarivbol ado centrifugalis eron kivul a fekezesre forditott erot is fedeznie kell, pontosabban a ketto negyzetosszegenek a negyzetgyoke a maximum( Fe=sqrt(Fcp^2 + Fa^2) ), tehat kevesebb marad a kanyarban maradasra. Amugy hasonlo okbol konnyebb kihuzni a dugot az uvegbol, ha kozben csavarod a dugot.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz
FireFox1996 #30224 üzenetére
Néha a gáz többet segít.
Bálint: én első autómnál az első hóban órákat gyakoroltam egyedül egy parkolóban.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
FireFox1996 #30224 üzenetére
jégen cseszheted az abs-t, mert annyira kicsi a tapadás, hogy azzal is csak csúszol tovább. fel kell engedni, gurulás közben össze tudja szedni magát és visszatérni ívre.
Kornel: átlag Józsi vagy Marcsi szerinted mennyire megy ki a parkolóba gyakorolni? szarnak is rá, max az elektronika megoldja, ha gond lesz. vagy nem....
szépen kötleezővé kellene tenni egy alap, kétnapos veztech tréninget, rögtön több fogalma lesz róla az embereknek, hogy mit kellene csinálni. -
Kornel
veterán
válasz
szőröscica #30221 üzenetére
Akartam is kérdezni, hogy csak én láttam ezt?
3-2-9-20-11 kerben főleg a mellékutakon, de a főbb utakon is néhol ónos szitálással, néhol csak vékony ráfagyott filmréteg volt, volt idő próbálgatni a gumit. Nagyjából az általam sokat szidott Falken HS449 szintjét simán megüti, azzal is ennyire keltem botorkáltam hasonló körülmények között. Persze ezzel is végig az úton tudtam maradni akár nyári tempóval isbalint: gyakorolni kell egy üres parkolóban.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
szőröscica #30221 üzenetére
széleskörű vezetéstechnikai tréningek nélkül ez így is lesz, tekerik a kormányt és állnak a féken, mert az ösztön ezt diktálja.
-
szőröscica
addikt
Az utcankban tukorjeg van, nem egy auto alig birt befordulni, ahhoz kepest a CC+ egesz korrekt volt. Volt egy Lexus RX, ami epphogy nem fogott fat. De persze a bambaja ahelyett, hogy nyitott volna a kormanyon, egyre jobban alaszedte.
-
Qru
MODERÁTOR
És a tiédben még sperr is van, azzal azért lehet kanyarodni szépen.
Nálunk meg felkerült a TS860 ugye de nagyon ügyetlen lett tőle a kocsi, mondom nem lehet, hogy szarabb mint a TS850 volt, egyszerűen össze-vissza mászkált a kocsi orra. Aha, a 2.0 illetve 1.9 bar volt benne a nyomás a 2.5 bar helyett. Hát egy biztos: a gumis anyukája azóta is csuklik...
-
Reggie0
félisten
Ez igy van, meg a nyomatekelosztas miatt is. Ismerem ezt, nekem is AWD van 500Nm ossz.
Igazabol a motor csucsnyomateka ugy lenne csak erdekes, ha tudnank az atteteleket is. Az eltero fordulatszam miatt a teljes hajtaslanc attetele is mas benzin-dizel kozott, benzinnel joval nagyobb, igy a kerekeken a dizel csucsnyomateka mar nem annyival nagyobb a benzineshez kepest, mint az adatlapon.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Most 140 ló 220 Nm, ami viszont papíron 1500-nal rendelkezésre áll.
Nyáron is bármikor eltekeri a kerekeket, a gyári ECO contact 5-el és a Quadrexer2-vel is, ha kihasználom a maximális nyomatékot. Hozzátartozik, hogy 1250 kg körül mozog a tömege, ami nem sok. -
Dolby
senior tag
Nővérem 2003-as 1.4-es (50KW, kombi) fábiára szeretne téli gumit felnivel venni. 185/60 R14 kell rá ha jól látom. W452-t gondoltam guminak, gondolom az még mindig nem rossz vétel, de a felnivel egy kis megerősítést kérnék.
KFZ 5210-et és KFZ 7280-at dobta ki az e-autogumi.hu, ezek csak ET számban térnek el, mindegy melyiket veszem?Köszi
-
Reggie0
félisten
válasz
HussarF #30205 üzenetére
Sot, nem is biztos azert nem forgatja el a vegen, mert annyival jobb a tapadas, hanem a megnovekedett forgo (es rugozatlan) tomeg, valamint nagyobb atmero miatt nagyobb nyomatek kell a forgatashoz. Egy ponton tul a 0-100 idok is romlanak a nagyobb kerekek miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Tőzsde és gazdaság
- Trollok komolyan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- LEGO klub
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest