- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Yézi: 10 év
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gorgo
őstag
Gondoltam 2 legyet ütök egy csapásra gumicsere + zavart, hogy nincs semmilyen pótkerekem. Toyotához nem lehet kapni 17" lemezfelnit, kizárólag alufelnit. Szervizes természetesen nem tud ajánlani alternatív megoldást. Mivel Toyota nem gyárt, csak 3rd party lehet, de az meg próba-cseresznye. hasonlóba belefutott más?
-
avl
senior tag
ha jol latom Krk Delegyhaza kb. 500km volt autoval (tudom, hogy nem Neked).
az tenyleg idegeket igenybe vevö mankókerékkel.en egyszer kb. 200km-t mentem Jazz-zel mankokerekkel, azota is az van a helyen, szerintem a 200km alatt nem viselödött annyira meg ...és persze remélem, hogy többet nem kell feltennem
-
Qru
MODERÁTOR
Ugyan nem BF, de ha már az emag szóba került itt van egy kuponos akció: Michelin Emag akció
-
Fent vannak az új Semperit Speed-Grip 5-ösök 225/55 R17 méretben. Ami elsőre feltűnő az a zajnélkúliség és a hosszabb kigurulás minimális lassulással. Még csak pár km-t mentem vele.
-
2ozzmexy
senior tag
A volt sógoromnak, ja. A (talán, de nem vagyok biztos benne) 2 literes olajkályha nem sokat kért 100-on 80-nál tempomattal...
az idegeink nagyobb károkat szenvedtek, de gondolhatod két kicsivel hátul milyen jó volt 3 óránként megallni etetni, pelusozni stb. 240km-enkent egy pihenő, de a kávé és dohányipar tetemes profitra tett szert.
azért néha belezavartam ilyen 100 körüli tempóba egy-egy rövid előzéshez. Ellenben a mankókerék irreverzibilis átalakuláson esett át, sajnos kukazni kellett. Nem tudom hány km-re vannak tervezve, de szerintem pár száznál nem bírnak többet...
-
2ozzmexy
senior tag
[link]
Khmmm a megfelelő körülmények között tárolt abroncs 5 évig újnak tekinthető!?Gumidoktor nem olvasta a Michelin-es füzetkét?
Gyakorlatilag 2013-ban futott egy szaezont azóta pihen a sötét garázs mélyén, és kuka!?
Szerintem engedjük el ezt a túltárolt gumis baromságot...
(persze csak költői HSZ volt, nem kell rá reagálni, csak ha akartok) -
2ozzmexy
senior tag
válasz
robertka #50089 üzenetére
Nem vagyok orákulum sem szakértő, csak leírtam én mire jutottam. Mivel ugyanabban a cipőben jársz mint én 4S abroncs+lemezfelni+szerelés gumiszeleppel ára~= mankókerék ára, így gondoltam megspórolok neked pár kört.
Én a teljesértékű pótkerékre esküszöm, még akkoris ha ezzel nem mindenki ért egyet. Eláruljam hogy miért? Mert jöttem már haza éjjel Krk-ről Délegyházáig mankókeréken... tudod hány gumis van ezen az útvonalon nyitva este 8 és hajnal 6 között? Igen, pont annyi. És a mankókerékre "max. 80 km/h" volt írva, értelemszerűleg a semmi közepén egy defekt után nem vonod kétségbe ezt, szép hosszú út volt mondhatom... A kocsi minden egyes kanyarban úgy imbolygott vele mint egy lovasszekér (insignia kombi), 3db 225/55R17 az alufelnin meg egy virsli hátul a plafonig pakolt kombin, szerinted? Képzelj el egy autópálya felhajtót... Tudod milyen érzés amikor az összes kamion megelőz az autópályán!? Nem kívánom neked, voltak pillanatok amikor azt hittem nem érünk haza egy darabban... Szóval annál a vacaknál majdnem minden jobb, még az is ha a gumisnál kérsz egyet a selejtes kupac tetejéről... A defektjavító ugyanez. A defektjavítóhoz szokott képet most nem osztanám meg... Ezeknél az is jobb ha a legolcsóbb 4S abroncsot veszed meg. De próbáld ki mindkettőt, nem kell hozzá defekt. Tedd fel a mankókereket és menj a háztömb körül egy kört, aztán tedd fel az egyiket a másik szettből és úgy is menj egy kört, rögtön meg fogod érteni. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
robertka #50078 üzenetére
Simán megteheted. Évek óta teljesértékű pótkereket használok és nem volt eddig gond vele. Persze ésszel kell menni, tehát a 2centis követési távolság meg a rövid féktáv nem az ideális, de simán lehet veretni 110-120-al vele.
Én pontosan azt tettem amit írtál, mivel az enyémhez gyárilag defektjavító készlet van és ha fizettem volna se adnak csak mankókereket. Szóval rendeltem egy utángyári lemezfelnit és a legolcsóbb nem kötött forgásirányú 4S-t ami a méretemben elérhető volt:Én itthon is megcsinálom, hogy feldobom a pótkereket és napokig úgy járok a városban mire lesz érkezésem elmenni a megjavított kerékért/elmenni a gumishoz. Városban letakarított utakon, autópályán sík helyen simán elmegy. Persze olyankor a 40-re táblázott felhajtóba nem esek be 60-al, mint úgy általában, de nem is 80-al "csettegek" az autópályán. Vegyél egyszer a kezedbe egy ilyen mankókereket, hát az tényleg mankó, mert egy életveszély amikor azt a virsli valamit felteszed. Eskü egy akármilyen vacak állapotú teljesértékű jobb annál, és ha kipróbálod mindkettőt, rögtön érezni fogod miről beszélek.
Vagy van az a megoldás hogy a téliből is 5-t veszel meg a nyáriból is cserélgeted a pótkereket is, na akkor ugyanazon mintán marad a verda defekt esetén, de lássuk be, ez kicsit már a túllihegés kategória, mert akkor felmerül az hogy valahol van egy 6mm-es abroncsod a többi hármon meg 4mm például... Szóval az sem egy életbiztosítás, mert akkor is megváltozik a tapadásod az egyik keréken.
-
válasz
robertka #50073 üzenetére
Pótkeréknél két megoldásod van:
1.: A többi néggyel tökéletesen megegyező a kerék - ez esetben ez inkább cserekerék. Értelemszerűen csak úgy játszik, ha nem kötött forgásirányú az adott gumi. Ez azonban főleg téliguminál nem igazán létező dolog.
2.: Mankókerék, ez eltérhet a többi négy keréktől, de tényleg csak arra szolgál, hogy elbicegj vele haza - vagy egyből a gumishoz. A legegyszerűbb a gyári pótkerék. De tényleg csak addig használható, amíg az autószerelőhöz vagy gumishoz eljutsz. Adott esetben megteheted, hogy például a másik szettből (téli v. nyári) egy kereket raksz be erre a célra.
-
FRENK1988
veterán
Ma megérkezett édesapám gumiabroncsai.
[kép] jó puhákég és föld a különbség. Köszönöm a segítséget még egyszer
-
robertka
tag
Pótkeréknek milyen típus lenne a legmegfelelőbb? Gondolom fontos lenne hogy ne legyen kitüntetett forgásirány, hogy mind két oldalon lehessen használni de ha eltér a minta akkor az már nem szabályos? Vagy inkább a makó a jó megoldás?
-
Directors
senior tag
Felkerültek nekem is a Vredestein SnowTrac 5 185/65 R15 a Grandéra.
Nekem picit hangosnak tűnik a nyári Vredestein Ultrac után. Ám majd megszokom idővel a hangját. -
svedmalac
tag
Felkerültek nekem is a Quatrac-ok 225/60 r16 méretben az X7 C5-re.
Eléggé megnézték a szerelők, náluk nincs semmilyen Vredestein. -
máyköl
veterán
Sziasztok,
225/50 r17 méretben szeretnék négyévszakos gumit venni, 50k/darab ár a plafon, persze nem baj ha olcsóbb. Kisautón a Vredestein QuaTrac van, alapvetően elégedett vagyok vele. Országút, pálya, nyaralás, kis városi használat ami ezt az autót jellemzi.
Ki mit ajánlana?
Köszönöm előre is…
-
válasz
blizzrd #50061 üzenetére
Én múlt év szeptemberében vettem más méretben (225/45R17) Nexen négy évszakosokat 140 lovas autóra, mentem hóban, -10 fok alatt, közel 40 fokban is és én nagyon meg vagyok elégedve velük. Írták itt páran, hogy nagyobb méretben nem jó, de én nagyon elégedett vagyok a márkával. Ráadásul én nem az a nagypapás sofőr vagyok...🙂
Ha most kellene vennem 4 évszakost, akkor ismét elgondolkodnék rajta. A többi prémium gumi 30-40 ezerrel több lett volna/szett.
Az is igaz én nem megyek sokat. -
Dorian
félisten
Nekem a '19-es W452-en semmi ilyesmi nem volt. Épp most adtam el, baromi olcsón, 36-ért (4 évszakosra váltottunk tavaly a feleségem autóján.)
-
tboldi
nagyúr
válasz
Motion_Blur #50054 üzenetére
Érdekes, nekem nem tűnt ilyen gyatrának se a W452, se a K435 pár héttel ezelőtt, mikor átcseréltem a WagonR-en. Még apróbb repedéseket sem nagyon láttam rajtuk (ellenben a CC+-aimon). De majd ha időm engedi, megvizslatom jobban.
Mindkettő magyar gyártmány, lehet, hogy Erős Pistával kellene kenegetni, és akkor jobban megmarad? 🌶😄
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #50054 üzenetére
Nekem kibírt a K425 6 évet de már a vége felé azért elég repedezett volt a széle. Ja és elég kemény is persze...
-
robertka
tag
Az mitől lehet, hogy egy normálisan tárolt 2018 as Hankook I*Cept RS2 guminak a széle már rendesen kikeményedett és kb ilyen morzsalékosan kopik? A házban volt tárolva nagy meleget biztos nem kapott.
Van olyan gyártó/típus ami lassabban öregszik és jó/olcsó 195/65/15 méretben vagy mit lehet tenni, hogy sokáig megőrizze az állagát? -
Winne
nagyúr
Urak gumi témában szokott lenni valahol Black Friday?
-
Biqci
aktív tag
Annyira nem hangosabb mint vártam. Tegnap megvolt az első autópályázás is. 150 fölött még nem volt sokkal zajosabb mint a nyári volt. Gyorsabban nem próbáltam, nem adta magát a lehetőség
A cserét mondta a gumis is, bár ő 20k km után javasolta, vagy ha 5mm körül lesz a kopás. Azért én évente vagy 10k után át fogom. Meg még tanácsolta, hogy egy kicsit több nyomás legyen benne, mint a gyári ajánlás... -
Puma K
nagyúr
válasz
Executioner #50048 üzenetére
Nem dezinformálni akartam csak lehet éppen rossz lapot néztem a sok közül...
Pontosítok: jelenleg 15"-ban is elérhető, de csak korlátozott szélességekben.
-
Executioner
tag
válasz
Puma K #50047 üzenetére
15" nem elérhető? Én is azt vettem. 195/65 R15
205-ös tényleg nincs belőle. -
Puma K
nagyúr
Kicsit morgolódtam ugye a Continental TS860 miatt, hogy sokadik ember írta, hogy így-úgy nem az igazi ennyi pénzért így 2021 vége felé.
Aztán a mai napon elkezdett motoszkálni a fejemben, hogy miért nem a TS870-et vettem a 860 helyett? Körbenéztem és hát azért mert 15"-os méretben még nem elérhető. Nem hogy 205/65R15-ben ami nekem kéne.
Szóval teljes nyugodtsággal élvezem és gurulok a 860-asokkal
-
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
185/65 R15 méretben vacilálok a Nexen 4 évszakosa és a Quadrac között. Utóbbi megéri a felárat - függetlenül attól, hogy pár ezer forint/darab az eltérés?
Második autóra megy (egy kis 77 lovas Grande Puntora) bevásárlós, olykor munkába járós utakra (oda vissza kb. 70 km).
Köszi :) -
dssport
tag
válasz
grizlisandor #50034 üzenetére
Milyen szomorú, hogy néhány alkalmat követően ez a hely már nem lesz.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Dorian #50040 üzenetére
Árukeresőn van pár negatívum a szállítás gyorsaságával kapcsolatban.
-
tboldi
nagyúr
The BEST Tires for Winter - 2021 Buying Guide - Jonathan Benson, Tyre Reviews, YouTube
-
Dorian
félisten
válasz
grizlisandor #50039 üzenetére
Na most sikerült egyeztetnünk. A gumi csomagolás alatt van, utána adják át a futárnak, de 1-1,5 hetes érkezést mondtak, mert nagyon tele vannak.
-
_stick_
őstag
Sziasztok!
Még nyáron kinéztem, hogy váltanék négy évszakos gumira, akkor ajánlottátok a Vredestein QuaTrac 5 XL-t. Pár hete kezdtem el keresgetni, viszont sehol sem kapni. Kifutott modell, vagy a gumicsere szezon miatt kifogytak a készletek? Mit tudtok erről? -
grizlisandor
veterán
Fent van a téli gumi.
Keréknyomás ellenőrzés, centrírozás, felrakás, utána nyomatékkulccsal nyomatékra húzás, 4k-ba került számla nélkült(4 db 16" felni), vidéken. Időpontra jössz, pár nappal előtte telefonáljak.
Fő profil az autószerelés, de megunta a helyi gumisok szakmaiatlanságát, nemtörődömségét így belefogott a gumis munkába.Szerintem megtaláltam új helyet, ahová járni fogok az autóval kerékcserére.
-
gorgo
őstag
Váltani tervezek 17" colos felniről 16"-ra, 4 évszakos gumival. A költségtervezés miatt megfontolom, hogy eladó sorba kerül 4 gyári Toyota alufelni, TPMS szenzorok, rajta Hankook nyári gumikkal (2-3 szezont még tuti elvisz). Ezek reális ára mennyi lehet most? Ebben kérnék segítséget. Köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
robertka #50026 üzenetére
A kötött forgásirányos gumiknál tilos, a többinél lehet.
Én mondjuk nem szoktam soha forgásirányt váltani, ha egy irányba megnyúltak a gumiban a szálak azt nem tartom szerencsésnek aztán az ellenkező irányba terhelni (elvileg szélsőséges esetben okozhat szálszakadást).
-
Dorian
félisten
Péntek reggel rendeltem a kellagumi.hu-ról (Diós Gumi Kft.), számlát küldték, át is utaltam.
Azóta csend. Nem jeleztek a várható érkezésről, telefont nem veszik fel, mailre nem válaszolnak.
Szerintetek ennyi idő még normális várakozásnak tekinthető? Korábbi gumis rendeléseimnél aznap visszajeleztek a szállításról. -
-
-
rbalint88
addikt
válasz
Kornel #50015 üzenetére
XL-est vettel vagy simat? Gondolkodtam rajta, hogy lehet a Polaris 5 is azert (is) annyira takony az Audin, mert tul nehez neki az auto, Ioniq is hasonlo sulycsoport. 2,8-ra fujva is “lotyog” a gumin az auto, lehet egy XL kivitel segitene ezen kicsit, bar elvileg nem erre van kitalalva.
mastol azt hallottam, hogy Fiat 500e-n jo a Quatrac, csak vizes uton elindulasnal vannak gondok, sok neki a nyomatek, egyebkent elegedettek vele.
stickermajomnak meg Quatrac 5 van, nekunk is a Priuson, arra irtam, hogy morgoska a hangja es surrog nagy fekezesnelegyebkent sajnos a Hyundai se jeleskedik a gordulesi zaj elmaszkolasan, az i30 zajszigetelesenek is egyertelmuen az a leggyengebb pontja, nagyon erzekeny az utfeluletre, pedig nem szar gumik vannak rajta (Michelin Primacy4). Kivancsi vagyok telire mit kapok, most mar a flottamenedzser intezi, nem en magamnak, de megirtam, hogy valami jot szeretnek.
-
Kornel
veterán
válasz
rbalint88 #50013 üzenetére
Dacia? Abba minden hangos
De tényleg, +5000 Forint gyártási költség, és több dB-el halkabb lenne.
Egyébként Quatrac nálam nem hangos, rosszabb úton (M0 egyes szakaszai) tényleg hallható, viszont normál minőségű úton abszolút csendes nálam.
Első pár száz km tapasztalata:
Szárazon sokkal kevésbé stabil kanyarokban, mint a VP2 volt, viszont fékútban jobb, ugyanott, ugyanúgy, de abszolút nem kanyarvadász, ugyanazzal a keréknyomással nem ad olyan jó visszajelzéseket a kanyarban, sokkal lágyabb, sokkal jobban ringatózik, polgári abroncs
Vizen a VP2 tragédia volt, ez pedig érzésre jobb, mint szárazon, ugyanabban a kanyarban amíg szárazon érezni, hogy lágyan hullámzik, hol lesz a vége a tapadásnak, vizen ugyanott mintha oda lenne ragasztva, abszolút előfordul bárhol, és megáll úgy, ahogy nem is gondolnám.
A Quadraxer2 ugyan más autón és méretben volt, de hasonló szélességben, az vizen biztosan rosszabb összehasonlítva, viszont szárazon jobb visszajelzéseket ad, kanyarban jobban terhelhető.
Hóban majd meglátjuk, ott nehéz lenne megverni a Kleber-t
-
rbalint88
addikt
válasz
stickermajom #50003 üzenetére
Nem a leghalkabb gumi, siman lehet, hogy a dakon morgosnak hallod. Nagy fekezesnel is surrogo hangot ad
De es viszont eleg jol tapad!
-
Ezekiel.
tag
Sziasztok.
Suzuki Swift 2006-os autóra R14-esekből milyen téli gumit ajánlanátok? szinte mindennap 100-150km-t megteszek az autóval.
A keret 70 ezer körül.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #50003 üzenetére
Nem, azok puhak. Gyari gumival is hangos volt vagy azzal nem probaltad mi?
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #50002 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Robogó, kismotor
- Radeon RX 9060 XT VGA-k az ASRock elképzelése szerint
- Gitáros topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A15 5G / 6/128GB / Gyári független / 12 hó Garancia
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest