Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Sziasztok!
Most akarok új nyári gumikat venni az Alfa 147-esemre (2.0 TS). Hankook-ot választottam, de egy kis kérdőjel még maradt bennem, hogy a k425 Kinergy Eco vagy a k115 Ventus Prime2 legyen. Gondolom ez így nem mond sokat (ha igen, akkor viszont várok minden infót), a kérdésem csupán a következő lenne. A k425-ösnél ugye a gazdaságosságot hangsúlyozzák, Különböző gumiáruházakban a B és C kategóriába sorolják a fogyasztás terén. A k115-nél ez az index a C és az E között ingadozik (egyébként meglehetősen zavaró, nem ugyanazt írják mindenhol. Azt gondolnám, hogy ezt az értéket a gyártó adja meg és mindenhol ugyanazt kéne feltüntetni...).
Mekkora fogyasztáskülönbség lehet valójában a kettő között? Inkább a második felé hajlanék, de ha 100 km-en egy fél literrel kevesebbet eszik a másik, azért az nem mindegy. Persze a jelenlegi 10 éves kopott téligumiknál minden jobb lesz, az biztos (egyébként olyan 8 liter körül fogyaszt átlagban). Szóval érdemes megvennem a k115-öst vagy nem elhanyagolhatóan fogok később spórolni a k425-el? -
addikt
Én úgy tudom, hogy a Michelin-ből csak a nagyon prémiumot gyártják Nyíregyházán, a Pilot névvel kezdődőeket. Azok meg magasabb árkategóriában vannak, azért döntöttem a Hankook mellett. De azt nem is tudtam, hogy a Bridgestone-t is itt gyártják, utánanézek annak is akkor.
-
addikt
Ez 2011-es cikk, ez meg idei
Mindkettőből az derül, ki, hogy olyan gumit, amit én akarok venni, nem itt gyártanak
-
addikt
válasz Deathunter79 #8051 üzenetére
Olvasd vissza a #8021 és #8023-at. A k115 mellett döntöttem, mert más topikokban és cikkekben is azt mondták, hogy az eco gumi csak egy új hóbort és rosszabb gumik, mint a nem eco-k.
-
addikt
Arról van tapasztalat, hogy ha beírom valamelyik ár alapján listázó oldalra a gumit és kiadja a találatokat, akkor a legolcsóbb webshopok mennyire megbízhatóak?
-
addikt
válasz Deathunter79 #8149 üzenetére
Ja, csak amelyek a legolcsóbbak, azoknál általában nem szokott ott lenni a pipa, max néhány értékelés Na mindegy, próba, szerencse.
(#8148) t1
De a Hankook-ot itthon gyártják. Legalábbis ez nekem szempont -
addikt
Most az egyedüli problémám, hogy nem készpénzzel akarok fizetni, mert már kilőttem a havi 150 ezres készpénzfelvételi limitet. Csak kérdés, hogy tudok-e nekik előre utalni, vagy rendeljem meg 30-án és akkor úgyis csak májusban jön meg, amikor már érdemes lesz kp-t felvennem. Mindjárt felhívom őket.
-
addikt
Felhívtam őket, de csak májusban tudnák szállítani előreutalással. Ami nekem nem lenne gond, csak aztán elolvastam újra az akciót és nem az ápr. 30-ig megrendelt gumikra jár az ingyenes szállítás, hanem az addig kiszállítottakra. Ezért inkább megrendeltem utánvéttel, a kp felvétel még így is olcsóbb, mint a szállítás. Most már csak az lesz szívás, ha mégsem ér ide csütörtökig.
-
addikt
Ez gyors volt, már hívtak is. De nem veszik fél vállról a dolgot, rákérdeztek, hogy milyen kocsira lesz. Mondom Alfa 147, de ezt le is írtam. Jó, ezért kérdezték, mert Alfa 146-ot írtam. Gondolom félrenyomhattam. De még külön azt is nézték, hogy olyan kocsit írtam be, amire nem lenne jó a gumi. Nagy piros pont. Szerdára itt lesz
-
addikt
És meg is érkeztek a gumik, 1315-ös DOT számmal. Nagyon elégedett vagyok ezzel a webáruházzal, legközelebb is innen rendelek
-
addikt
Ha veszel másik felnit, amelyiknek az ET-je olyan, hogy pont ugyanazt a terhelést fogja a nyomtávszélesítővel is kapni az agy meg a csapágy, akkor nincs gond tudtommal. Egyébként nem tesz jót a csapágynak. Sokkal többet én sem tudok a témáról pedig érdekes. Nekem is aktuális volt, mert kiderült miután megvettem a kocsit, hogy 5x100-as felnik vannak fent az 5x98-ason. Végül mozgókúpos csavarokat vettem inkább, kevesebb lehet a galiba. Ma fogják felrakni, kívnácsi leszek, hogy szépen beleül-e így a kúp a foglalatba. Elég keveset mozdult el oldalra. Igaz, csak 1 mm-t kell neki.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz molnarpeter #8200 üzenetére
Milyen méret és milyen autón?
Én is tegnap tetettem fel a 1315 DOT-os 205/55R16-os K115-öt az Alfa 147-emre. Futóművet is beállíttattam a centírozás mellett, nehogy lenyalja rossz beállítás mellett egy fél év alatt az új gumit. Olyan vajpuhán suhan most meg is lepődtem rajta
-
addikt
Az mit jelent, amikor egy gumiból 3 fajta is van, mindenben azonosak, és semmi nem utal különbségre. A forgalmazónál még el tudnám képzelni, hogy más készletből származik, azért van pár száz forint eltérés, de a gyártónál???
Mutatom a példát. Nézzétek meg, típust sem akarok kiemelni, szinte mindegyik típusból egymás után 3-at mutat és semmi különbség nincs köztük:
[link] - Nem tudom úgy belinkelni, hogy pont az a rész ugorjon fel, de kattintsatok a méretek fülre és ott lehet látni. -
addikt
válasz szőröscica #8207 üzenetére
Tuti?
-
addikt
Csak azért kérdezem, mert forgalmazóknál is láttam, hogy ugyanaz a gumi, pár száz ft-os különbségekkel. Mondom akkor itt cask van valmi eltérés, csak nem tudok rájönni, hogy mi az. Mondjuk ha az oldalon ez csak elírás, akkor lehet, hogy a forgalmazónál csak különböző készletből származó gumik miatti eltérés van...
-
addikt
Ez kicsit off-topic, de hátha tudjátok a választ. Megyei autópálya matricával el tudok menni ugye a következő megye első lehajtójáig. Ez azt jelenti, hogy Pest megyeivel el tudok menni az M1-esen Bicskéig (39-es lehajtó)?
Valamint Veszprém megyének nincs matricája, ugye? Tehát Fejér megyeivel el tudok menni Aligáig?
Köszi előre is -
addikt
válasz DeFranco #8252 üzenetére
Én is csapattam a 0-ra kopott 1503-as dotszámú téligumival 190-el, meg volt, hogy vészfékezni is kellett és megállt. Engem is meglepett. De azért az utóbbi hónapban, már 30-nál is hallottam kanyarban a csikorgást. Megvettem az újat, jobb a békesség
(#8251) TaaT
Amúgy ezek a mai téli gumik szerintem jobban viselik már a nyarat is, nem kopnak annyira.Nem mondta szerintem rosszul Deathunter79, az is még egy kisebb rossz megoldás.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz deicide #8257 üzenetére
Milyen kocsid van neked ilyen gumikkal??
TaaT
"a téli gumiabroncs nyári körülmények közötti használata a közismert gyorsabb elhasználódás (ez nehezebben
érzékelhető egy átlagos felhasználó számára és ráadásul a mai márkásabb gumik esetében már nem feltétlenül van olyan sokkal gyorsabb kopás )" Mondjuk olyan 10%-kal kopik gyorsabban. -
addikt
Jól van, ne vicceljünk már. egy régi Mondeo MK2-ről van szó. Ha csak nem egy szétpimpelt, extrémen leültetett járgányról van szó, hogy érne már bele a kasztniba?
Az 55 ugye a magasság és a szélesség aránya. Akkor, ha 205-ös gumiről van szó, akkor az 50-es és az 55-ös között 1 cm a különbség sugárirányban, azaz 1 cm-el lesz közelebb a gumi a kasztnihoz. Gyakorlatilag észrevehetetlen. Azon az 1 cm-en éppen semmi nem fog múlni... -
addikt
válasz Deathunter79 #8321 üzenetére
Annak lehet, de ő az 50-es váltóméretét írta le.
-
addikt
-
addikt
Alapvetően én is egyetértek Qru-val, még ha vannak is kivételek, de ez természetes.
De ha valaki egyszer 18-20-as felniket akar, hogy jól nézzen ki a kocsi, akkor gondoljon arra is, hogy azokra a gumi is 2x annyiba kerül.
Sokan megveszik azt a kocsit, ami még éppen belefér a pénztárcájukba, aztán meg rádöbbennek, hogy ez csak egy kis része volt az autó árának. Azt ugyanis azt fent is kell tartani. Még ha nem is megy benne tönkre semmi, a normál karbantartása is jóval drágább (gumik, olajcsere, vezérműszíj-csere, izzók, hasonlók). Arról nem is beszélve, ha meg még szervizeltetni is kell.
Én is vehetnék 1-2 kategóriával magasabb osztályú kocsit, csak már a fenntartására nem biztos, hogy maradna pénzem.Ez a kérdező állatorvosi lova az ilyen gondolkodásnak, szerintem tanítani kéne az iskolában a választ.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok!
Van egy kis problémám, talán van ilyesmiben tapasztalatotok. A sztori úgy kezdődött, hogy bevállaltam egy 1500 km-es túrát oda vissza Ausztriában, úgy, hogy 5-en ültünk a kocsiban. Mint utólag kiderült, ez nem azért nem volt jó ötlet, mert hátul kényelmetlen volt, annyi embernek (Alfa 147), hanem mert úgy lenyomták a kocsit, hogy hátul 1 centi volt a dob meg a gumi között. Sajnos így már kisebb bukkanókon is felkoppant a lengéscsillapító a véghelyzetig, néha elég csúnyán. Plusz a hátsó kerék is bele-beleért a dobba. Mondjuk ahogy néztem azért nagy kárt nem csinált, mert a filcet súrolta meg kicsit, az oldalán látszott kicsit a súrolásnyom, de szerintem a gumiban lényegében nem tett kárt.
Valami másban azonban igen. Odafelé nem volt különösebb gond, de hazafelé jöttünk, amikor elkezdtem érezni, hogy olyan furán ráz 110 felett, először nem is tudtam, hogy az út vagy a kerék lehet. Aztán csak úgy éreztem, hogy a kerék lesz. Megálltam, meghúztam a kerékcsavarokat, a jobb hátsón egész sokat tudtam fordítani, kb 135 fokot. Azt hittem, hogy kilazult és ez lesz a baj, (nemrég tetettem bele mozgókúpos csavarokat a felnibe). De ahogy elindultam és felgyorsultam, megmaradt a rázás.
Ezt szeretném kérdezni, hogy ez szerintetek mi lehet? Még abban sem vagyok biztos, hogy honnan jött, de szerintem a hátsó kerekektől (vagy legalább az egyiktől). Ha elértem a 110-et, akkor így elkezdett rázni, mint a hülye, azonnal vissza is lassítottam, ki ne essen a kerék alólam. Úgy éreztem, hogy oldalra ráz, mintha tényleg nem lenne meghúzva rajta a csavar és el tudna mozdulni oldalra. Holnap viszem futóműveshez, csak ilyen előzetes véleményre lennék kíváncsi, hogy ezek alapján valakinek van-e valami tippe vagy tapasztalt-e már hasonlót? -
addikt
válasz EQMontoya #8478 üzenetére
Valami nem gyári felni van rajta, de szerintem nem az a gáz. De szerintem sem normális, hogy beleültek 4-en (3 hátul, egy anyósülés, plusz a cuccok a csomagtartóban, de azok együtt tették ki szerintem egy fél ember súlyát) és a kerék meg a kasztni közé a kisujjamat alig tudtam bedugni. Nyilvánvalóan valami szétment a futómű környékén, mert utána már akkor is csinálta, mikor egyedül ültem benne. Holnap első dolgom elvinni egy gumis/futóműveshez.
-
addikt
Na elvittem a gumishoz, végülis a probléma az 5x100-as felnire lesz visszavezethető. Cserélni akartam egyébként is, de csak ősz felé, mert mostanában elég sokat költöttem akocsira és úgy voltam vele, hogy egy fél évet kihúzok ezzel is. De így akkor inkább nem. Csak most akkor meg kell csinálnom a házifeladatot és megnézni, hogy milyen felni mehet rá. Ezzel az ET számmal nem vagyok teljesen tisztában. Mostani 35-ös. Akkor ezután is 35-öset nézzek, vagy ez mástól is függ?
Meg hogy a szélesség után írt "J" jelzésnek mekkora jelentősége van? -
addikt
A gépkönyvben nem találtam meg, de most felmerült egy másik megoldás fórumokat olvasgatva. Nem lehet, hogy csak a központosító gyűrűt kéne cserélni? Ahogy megemelte a gumis a kocsit és megforgatta a hátsó kereket, az úgy forgott, hogy látszott, hogy nem a közepénél van a tengely. Mondtam neki, hogy legalább a csavarokat vegyük ki és húzza be újra. Utána egyből sokkal jobban nézett ki. Nem tűnt úgy, mintha a helyzet magaslatán lenne a fazon. Lehet inkább máshoz kéne vinnem.
-
addikt
válasz Deathunter79 #8496 üzenetére
Nagyban segítené a dolgom, hogyha tudnám, hogy egyáltalán hogy kell kinéznie, de hát valahol el kell kezdeni. Netes képek alapján hátha látok rajta majd valamit.
-
addikt
Na elállt az eső, én meg elvégeztem a házifeladatot. Most, hogy leszedtem a kereket, már értem, mi az az agyméret, meg a tehermentesítő/központosító gyűrű.
Jó hír, hogy a gyűrűnek nincs baja, rossz, hogy azért, mert nincs gyűrű....
Én nem vagyok egy szaki, szóval erősítsetek meg vagy cáfoljatok a következőkben. Ha jól értem, akkor amikor felrakom a felnit az agyra, annak teljesen rá kell passzolnia, a csavarokkal pedig már csak oda kell húznom.
Na, ha én ráraktam a kereket az agyra, akkor még fel le tudtam mozgatni, teljesen egyértelmű volt, hogy az agyméret kisebb, mint a felni közepén a lyuk (van ennek valami rendes neve is?). Próbáltam mérni, de elég nehéz milimétereket pontosan kimérni. Nekem az agyméret is inkább 57-nek tűnt. Mivel tudom, hogy 58-nak kellett volna lennie, ezért a felni közepét is úgy mértem, hogy kb. ennyi, de inkább majd megpróbálom kikeresni, hátha le van írva. De azt inkább 60 felettinek mértem.
Szóval eddig, ha jól értem, a csavarok vitték a terhet, amit nem lenne szabad... Szerencsére a csavaroknak nem volt baja így ránézésre. Úgy 2000 km-t mehettem így velük.
Akkor a következő feladat, hogy kitalálom, hogy milyen gyűrűk kellenek és beszerzem. Meg szerelőt váltok, mert ezek, akikhez eddig vittem, teljesen dilettánsok...Rakok be néhány képet is, erősítsetek meg, hogy ezen tényleg nincs tehermenetesítő gyűrű, mert valójában még sosem láttam ilyet, hogy hogy kéne kinéznie:
Ja, és még a képek előtt még egy kérdés. Mennyire kell könnyen forognia az agynak? Azért ha kézzel megfogtam (mikor nem volt rajta a kerék), akkor elég nehéz volt forgatni. Nem az, hogy megpörgetem, aztán meg sem áll, amíg meg nem fogom...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest