Hirdetés
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Teasüti #60097 üzenetére
Hat erted, ha epp csak annyi kell, hogy megtoljak az autot vagy egy kotellel kihuzzanak az arokbol. Ezert hivni egy trelert, varni orakat, fizetni egy csomot… valaki arra jaronak meg ot perc es egy kis joszandek kerdese. De a muszaki hiba is lehet olyan, hogy azt se tudja kit hivjon, mobilnet azert meg van ahol hianyos, ha egyaltalan okostelefonja van (sokaknak nincs…). Nekem ugy tiszta a lelkiismeretem, ha legalabb megkerdezem
Vittem tobbszor stoppost is, hetvegen az orankent jaro volanbuszok vilagaban eleg szivas benezni a menetrendet vagy epp nem szamolni azzal, hogy a busz 10 perccel hamarabb elmegy, mert nem volt addig felszallo es leszarta a menetrendet… -
MC Pite
veterán
válasz rbalint88 #60086 üzenetére
Így van, azonos korú guminál fél-1mm eltérés tök normál.
Arról van szó, hogy kétféle tipusú és különböző korú gumi van fent.
Ilyenkor a fiatalabb (jobban tapadó) menjen hátra.Hachiko95: Érzed a kormányon hogy tapad, de hátul 70%os a tapadás, és hoppá: erről pofázok
Rohadtul egyértelmű a jobban tapadó fiatalabb egyébként is jobb kvalitású gumi. Elől új conti, hátul 2 szezonos/x éves pirelli Ti mit olvastatok?Ja hogy nem számít, értem, én kérek elnézést...
Szerintem a tréningekre, versenyekre se fogok már jármi, mit számít ez a rutin közúton... És leszokok a gumitesztekről, táblázatgyártásról is. Mert ez mind nem számít.
Topik is zárható sztem...Qru: Az XMod és Grip Control az ABS-t is változtatja - ahol lejtmenet vezérlő is van, ott tuti, de szerintem a korábbiaknál is. (És előírás a legalább 4S gumi offroad esetén, azzal is adták át őket jellemzően.)
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Teasüti
nagyúr
válasz rbalint88 #60096 üzenetére
Óóó az más történet! Manapság már én se állok meg egy lepukkant autó mellett. Ma már mindenkinek van telefonja. Nagyon térerő nélküli zónák sincsenek már és Európában az se jellemző, hogy órákig bele se fut senkibe az ember, mint mondjuk az államokban. A bajba jutott hercegnő is nyugodtan hívhat egy autómentőt. Megszűnt az a világ, ahol ilyesmiért megállunk. Ugyanazon okból amiért potyautast se veszek fel. Ki tudja ki mikor szúr hátba. Kislány mögül is előugrik két zsoldos és viszik a kocsimat, engem meg bedobnak az árokba, érted...
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Teasüti #60094 üzenetére
En sajnos mar balesetnel is lattam (tapasztaltam), illetve nem csak balesetre gondoltam, hanem pl arra is, ha elakad, becsuszik az arokba, defektet kap, muszaki hiba, barmi.
Szerencsere nalunk eddig visszajott*, hogy mi is megallunk mindenkinek, legalabb megkerdezni, hogy tudunk-e segiteni.* kiveve Ausztriaban, mikor lelotte a hutocsovet az Audi, ugy ment el mellettunk mindenki, mint ha ott se lettunk volna. Ha segiteni nem is tud, legalabb azt megkerdezhetne, hogy tudjuk-e hogyan/kit hivjunk segitseget…
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #60091 üzenetére
Kb ugynez csak kicsit később, 98-as Punto elöl noname téli hátul noname nyári. De még a havas takarítatlan utas Mátrát is megjártuk vele sokszor, árokba borulás nélkül. Árokba csak egyszer csúsztunk be (akkor sem borultunk) de az full nyári gumis kocka Ladával volt még. Most meg hólánc nélkül már a sarokra se indulok el télen.
#nincsbennetarcsi
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #60082 üzenetére
Külön helye van a szívemben azoknak, akik elől télivel, hátul öreg nyárival közlekednek télen.
Ó, a régi szép emlékek!
92-es Fiat Tempra volt az első autóm. Se ABS, semmi elektronika. Akkoriban még voltak igazi telek minden évben legalább egy-két hétre; 2006-ban jogsiztam. Talán az első 3 vagy 4 telet vmilyen random pár téligumival és hátul vmilyen Eco nyári gumival toltam le. Azóta se szórakoztam olyan jól, mint annak idején mikor kilinccsel előrefelé közlekedtem.
Most a prémium 4S gumikon még ha havazik is egy napra kétévente, már valahogy nincs az a fun faktor. -
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #60085 üzenetére
ASR és TC az rendben van, arról már tudjuk, hogy át tud vinni egy icipici nyomatékot egyik kerékről a másikra sima FWD városi autókon is. TC az kikapcsolható, akár menet közben is. De itt most konkrétan az ABS finomhangolásáról vagy kiiktatásáról van szó laza talajon utazási tempónál, hogy ne szaladjon túl látványosan az ABS nélküli fékezéshez képest. Bármilyen féktesztet megnézel laza talajon, az ABS túl fog szaladni a threshold fékezéshez képest, de sokszor még a blokkoláshoz képest is. Ez igaz a jégre, hóra, murvára, földes útra ami nincs keményre döngölve.
Pl itt demonstrálják, hogy mennyivel hamarabb meg lehet állni ABS nélkül.
Persze itt már kicsit másról van szó. Itt nem a kerék blokkolásával feltorlódó kotralék rövidíti le a fékutat, hanem csupán egy állandó és egyenletes fékezés az ABS szakaszos fékezéséhez képest. Szóval hóban és jégen ha kerreg az ABS, akkor rosszul csinálod. Aszfalton kerregjen szépen, mert nem lehet kifékezni az ABS-t. De hóban ha kerreg, akkor tovább tart megállni, mintha nem kerregne.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz MC Pite #60082 üzenetére
Érezni kell a kormányon, hogy milyen tapadás van, ha érezni akarod kicsit mozdítasz rajta mindkét irányba. Keresed a tapadást és ahhoz állítod a sebességet.
Mit jelent a jobb gumi?
Mert ha profilmélységet, akkor nem egyértelmű. Vannak olyan helyzetek, amikor az alacsonyabb profilmélység jobb.
Viszont ha mindig hátra rakjuk a "jobbat", egy idő múlva olyan szintű profilmélység eltérés lehet egy elsőkerekes autónál, hogy extrán rájátszhatsz az utcai alulkormányzós futómű beállításra. Viszont, ha elől 8mm és hátul 6mm-es profilmélységünk van, akkor attól még nem lesz túlkormányzott az autó.
Ha pedig különböző típusú gumikról beszélünk megint csak nem lehet megmondani, hogy melyik a jobb az adott helyzetben, időjárásban. A tesztekben is csak új autókon, egy bizonyos méretet tesztelnek, bizonyos hőmérsékleten, körülmények között.
Szerintem, ha profilmélységről van szó jobb minél közelebb tartani a gumik között és cserélgetni évente a tengelyek között.
Egy drasztikusabb helyzetnél, mondjuk 5 év, 3-4mm profilmélység és kategória különbség, valóban jobb lehet hátul, de nálam ez már teljes csere kategória.Egyébként ez mind nem számít annyira, mivel a magyar átlag autó 15 éves, valószínűleg fáradt lengéscsillapítókkal a rosszminőségű úton, így a gumi már nem érintkezik úgy az felülettel ahogy kéne. Valószínűleg az összes futómű szilent gyengébb/laza, régi/rossz minőségű a gumi és a guminyomást sincs beállítva legtöbbször az ideális értékre.
-
rbalint88
addikt
válasz MC Pite #60082 üzenetére
Szvsz normal hasznalat mellett a jobb-rosszabb gumi relacio nem kellene problemat jelentsen, ha szezononkent a “jobb” gumi kerul a hajtott kerekre, a szezon vegere ugyis fordul a helyzet.
Ott mar problemas kulonbseg van a gumik allapota kozott, ahol gondot tud okozni, melyik tengelyre kerul fel. Azert egy azonos koru es tipusu guminal amit felraksz ugy, hogy elol fel millivel husosabb, az szezon vegere hatul lesz husosabb fel millivel kb. -
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #60081 üzenetére
Ezért vannak a terep esp-k (psa-nál gripncontrol a kapcsolható, snowmotion ami nem, de kanyar vektorálástól a lejtmenetbezérlőig és 'terep esp-ig' kb mindent letudtak vele)akár csak frontos autóknál is, ami mind fékezésnél, mint hajtásnál sokat segít. [link] , [link], [link] .
A kedvencem nem találom, mikor egy szrandröpi pálya homokjába bemegy egy Berlingo (nem akad el rögtön!) majd megáll a közepén. Itt az ember már kezd röhögni, hogybjöhet a traktoros. Erre kis fincankolással elindul, és kimegy a pályáról.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #60082 üzenetére
20+ éve elöl van a jobb, sosem hemperegtem meg se a Puntoval, se a Jazz-el se a Bubival, pedig hidd el nem vagyok egy Fittipaldi és nem is szoktam tötyögni. A biztonsági játék hátratenni de vannak előnyei ha elöl van a jobb ennyit írtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #60081 üzenetére
Ha fejlesztenek is akkor polgári, közútra optimalizált autókba nem kerül bele. Az a baj, hogy ha normál körülmények között aktiválja az veszélyes lehet. Bár ennyi erővel be kellett volna tiltani az ABS nélküli autókat amikor elterjedt az ABS.
Ezek aszfaltra vannak optimalizálva ahogy írod, és ott is száraz/nedves viszonyokra.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
0° környéki reggelen (akár oda is süthet a nap, úgybmég rosszabb), az egyébként kényelmesen nyolcvanas (nálam inkább kilencvenes) kanyarba hánnyal kell menni, hogy ne legyen határon?
Környe felé hetente több autót láttam az árokban/út szélén amíg nem kapott új aszfaltot, páran előttem csúsztak ki, 50-60-al. Pickupok kis havon is (főleg azon, nagyba fogott volna a minta, itt még kellett volna a jó keverék) gyönyörűen drifteltek 40-50-el ugyanitt, kerék ment le a padkára, onnan volt aki összeszedte, volt aki nem.
Megállás picit rövidebb, elindulás is jobb fwd autónál hanelől a jobb gumi.
Szerintem kisebb baj lököst törni, mint tükröt és antennát.
Aki félti az autót a kis koccolástól, meg azt hiszi az a baj ha nem tud elindulni (nem pedig azon agyal, hogy akkor hogyan áll meg és hogyan lesz irányítható ha el se tud rendesen indulni) tegye előre a jobbat.
Aki nem akarja meghempergetni az autót, az pedig hátra.
Vagy vegyetek szettben gumit, és adjátok el a pár évest.Ezt súlykolják a mentők, tűzoltók, minden autós szakmai szervezet.
De persze sok jóvanazúgyis gumis és nekinemondjamegsenki autós azért is előre rakja a jobbat.
Külön helye van a szívemben azoknak, akik elől télivel, hátul öreg nyárival közlekednek télen; hátul a gyereküléssel.Tele a yt ilyenekkel, mikor egy vacak diletáción elindul keresztbe az autó (igen, Bp-n is van pár ilyen hely), vagy egy nagyobb repedésen.
Jellemzően tetézi a bajt, hogy lassú ellenkormányzással vagy fékezéssel adják meg a kegyelemdöfést a manővernek.
A cél hogy gyorsan az autó eleje kerüljön vissza előre (ha még van arra egyáltalán hely), mikor ösztönösen ráfékez az emberek 50-60%-a, pont az irányítható első kereket lassítja, az oldalra csúszó hátsónak úgyis mindegy mert alig forog; és ezzel máris szépségeset pördül az autó.Meg a direkt ezt firtató vizsgálatok videói is beszédesek. New tyre kezdetűek vagy mixing tyre. [link] , [link] , [link] , és az összes gumigyártónak is van
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy nem értem miért nem fejlesztenek egy off-road ABS-t a városi kocsikba.
Annyi szenzor van ma már egy autóban, hogy az ESP simán el tudja dönteni, hogy kábé milyenek az útviszonyok és a szerint szabályozni az ABS slip-jét akár 100%-ig - blokkolásig - menet közben dinamikusan, hogy épp kormányozni kellene a kifordulás miatt, vagy meg kéne állni a havon. ESP-re és felfüggesztésre vannak már fokozatok bizonyos kocsikban, hogy Sport mód, Off-road mód, stb. Ennek kb sztenderdnek kéne lennie, ha nem is teljesen automatikusan vált egy döntési mátrix alapján (fagy van, jár az ablaktörlő -> esik a hó. Gyorsulásérzékelő göröngyös utat érzékel -> laza talaj, 10% slip-el nem lehet megállni, több csúszást kellene engedni. Yaw tengely menti elfordulás -> kormányozni kell, ezért ESP aktivál, ABS aktivál, stb.)E helyett van buta ABS a kocsijainkban, ami aszfalton kívül sehol nem optimális.
50%-os túlfutása van nagyjából az ABS-nek egy vészfékezés esetén téli úton. Ez óriási különbség. Ezért van a 8 másodperces követési távolság jeges, téli úton. Nem mintha ez meghatná az autósok többségét.[ Szerkesztve ]
-
-
MC Pite
veterán
válasz adamssss #60078 üzenetére
Rajta a dot szám, lesd meg. Pirelli amúgy is közepesen gyorsan revül. Mindenképp azt tenném előre, mert ahol még simán tapad az eleje, ott már csúszós/fehér aszfalton megindul kanyarban a hátulja.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
addikt
szárazon a GoodYear 4 évszakos furán reagál a satufékre, mintha az autó megbillenne a bordákon előre, azaz tapadás van, csak a minták túl magasak és puhák
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Szüleim decemberben vásárolnak egy új Suzuki S-Cross gépkocsit, amire 4 évszakos gumit szeretnének rakatni, mivel keveset mennek. A kérdésem az lenne, hogy ha jól gondolom, akkor a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 215/55 R17 98 W XL mind méretben, mind minőségben megfelelő lehet rá igaz? Illetve ez a gumi teljesíti azokat a feltételeket, ami mondjuk ahhoz kell, ha mégis kiakarnának menni Ausztriába vagy Németországba télen, akkor ne legyen ebből baj? Nem a hegyekbe síelni hanem csak normál közlekedési viszonyok között nem büntetik a 4 évszakos miatt, mert ezen már rajta vannak a megfelelő jelölések? -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #60069 üzenetére
Itt egy demonstráció. El kell dönteni, hogy meg akarunk állni, vagy kormányozni akarunk. Egyet lehet választani.
[link]
Ugyan itt is kijött a különbség, de az igazi előny laza talajon van ahol a gumi be tudja ásni magát kényszerített forgás helyett, mint mondjuk a mély hó. Rally-ban is ezért nincs ABS, mert az első éles erdei kanyarnál a fák között kötnének ki.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hóban, mikor már kotorja a gumi a havat, ott ki kell kapcsolni az ABS-t ha lehet ilyet az autón. Van, amelyiken a szerviz menüben kikapcsolható ideiglenesen, mondjuk műszakihoz egy görgős fékteszt erejéig, hogy az ESP ne hülyüljön meg (korábbi autóm könyvében benne volt, hogy féktesztnél ki kell kapcsolni, különben kárt tehet az ESP a fékrendszerben vmi nem részletezett oknál fogva).
Megáll az, ha tolja maga előtt a havat ahelyett, hogy visszavenné a fékerőt vmi egészen minimálisra.
Amúgy ilyen helyzetben még mindig a hólánc a nyerő.[ Szerkesztve ]
-
Vegul nem alpin 6 hanem conti lett pusztan amiatt hogy az volt raktaron. Hatul maradt a regi pirelli cinturato de szinte uj allapotban.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
MC Pite
veterán
válasz rbalint88 #60065 üzenetére
Ez az elöttyen kíválóan leírja, köszi!
+1, Karotta is hasonlóakat osztott meg mikor a Hangyásszal szenvedett ((nagyon)széles felnivel hirtelen tapadásvesztés, keskenyebbel fokozatosabb)Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz tibbike01 #60058 üzenetére
Miért nem a rávalóméretet teszed rá?
Egy autónálmértem el a határt (5,5" 185/60), feszesebb kanyarokban engedett oldalra a gumi, mintha picit megcsúszna. Plusz pár tized barral javul, de jó nem lesz. Azóta nem szopatom magam ilyenekkel. Egy határesetben, baj essetén kurván nem hiányzik hogy pontos és gyors parancskövetés helyett lobogjon.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
tibbike01
őstag
Köszi, én is ilyen gumit vettem pár hete, csak az első szériát. Szerintem, ahol kattog az ABS és mész a végtelenbe, ott egy hiperszuper téligumival is ugyanez történne...
Más: ha egy 7,5 széles felnire felteszem a rátehető legszélesebb gumit (235), akkor annak milyen hátránya lehet? Az ajánlott méret rá 215-225.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
veterán
Nos, sikerült szinte minden körülmények között kipróbálni:
Continental AllSeasonContact 2, 245/45R18
Renault Talisman 1.8tce, EDCSzárazon jó, vizen jó, -6 fokaban is kiváló (kigyorsítás, kanyar, fékezés, irányítás, minden nagyon perfektül működik).
És a mai reggel sikerült a latyakos, hókásás, egybefüggő havas utakon is letesztelni.Latyakos - kásás úton továbbra is minden szempontból jó, viszont egybefüggő havon havon elvérzik (mod.: egybefüggő, mély >3-4cm hóréteg esetén):
Elindulásnál jónak tűnt (akár parton megállva is), fékezés, kanyarodás hát...határeset, egy alsópolcos 3 éves téligumi szintjét tudja. Nyilván odafigyeléssel használható, csak így elsőre meglepődtem picit.
Ha az úton vannak mélyebb - összehordott havas területek, akkor azon szépen eltolja az orrát az autó, kanyarokban hajlamos a feneke megindulni, nyilván ezek már enyhén forszírozott körülmények között, fékezésnél az ABS kattogása mellett csak haladok előre a végtelenbeTermészetesen számítottam rá, hogy havon nem fogja azt tudni, mint egy téli gumi, de őszintén, ettől picit többet vártam volna.
Azzal tökéletesen egyet értek, ha nincs egybefüggő hóréteg, akkor minden esetben jobb a télinél. (ezért is választottam, mert jellemzően évent 2x találkozok hóval, ott meg kibírom óvatos tempóban)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
félisten
-
diegho
nagyúr
600km-t toltam bele múlt héten a Quatrac Pro plus-ba. Mentem vele taknyos úton is. Eddig nagyon pozitív. Csendes, olyan, mintha sínen húznák az autót, fékeztem direkt intenzíven reggel -2 fokban a taknyos úton, de semmi, az ABS sem szólt bele. Meglátjuk mennyit bír.
-
MC Pite
veterán
válasz rbalint88 #60049 üzenetére
A nyári azonnal cserés volt májusban, GY EGP2 és a P4 volt nekem szimpi, ebből utóbbit tudtam kb féláron beszerezni.
Télire általában GY V4S szokott lenni a nagyon, de lassan érkezett az ASC2, nem győzött még meg eléggé a TAS6 (nálam második lett), így 2 havi összes teszt kétszerinátolvasása után CC2őt választottam. Igen, párszor átfutott, hogy magában is elég lehet, meg hogy nyáron majd tesztelem.
Max fenthagyom júliusig, és meglátom (de akkor megy a csúnyább 16os szett, és a gyári felnire veszek CC2/TAS6-ot valószínűleg).tibbike01: Minden teszten bőven elmarad szárazon fékezésben a GY 4S a CC2-től, handlingben pedig közel vannak.
A 15 centi pedig a tesztek(12) átlaga alapján lakotton kívüli sebességnél 3,94 méter. De ki számolja. [link]
Pl a TUV tesztjében hasonló méretben 4,5m.
Cserébe kb 1 méterrel hosszabb a CC2 vizes fékútja 40,75/41,69.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
MC Pite
veterán
Lehárt a szerkidő:
Overall : The Continental UltraContact is rated as just satisfactory when it comes to driving safety.És va az Adac nem úgy súlyozna, ahogy, sokkal hátrébb végzett volna. (Halálom mikornkisautó méretben js kb 20%os súllyal veszik a kopást, mikor felhasználók 99%ának előbb revülnek, mint hogy 5mm alá kopna kisautókon.)
Szóval ez is van amire jó, de csak keveseknek.
rbalint88: A 208on tök elég a CC2 kicsit játszani is(igaz, azbegy kezes, semleges kis gokart), de nem merem a nagyon is bevállalni.
Lehet nyáron teszek 1-2 hetes próbát a nagyon is a CC2-vel.
Szeretem ha van tarcsi/nálam a kontrol, nem veszik el pl a gumin. Nejem is hozzászokott a jóhoz (pl ő is jelezte mikormhűvös időben a 4S² már nem volt túl jó).
Racsingolni racsing pályára megyek, de kellemeset kanyarogni szeretünk azért ha a forgalom/időjárás engedi .[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
rbalint88
addikt
válasz MC Pite #60045 üzenetére
En se totyorgok, asszony se, de ha nem veszem fel a racefacet, akkor igazabol engem is kiszolgal egy 4s. Kozuton, belathatatlan kanyaroknal ha ugy nyomja valaki, hogy a gumi hataran autozik, akkor meg netto okor. Hulyeseg ellen meg ugye nem az autogumi ved, hanem amit a szuloknek kellett volna felhuzni…
nalunk a 3 auto igy nez ki: kabriora csak nyari van, Misi PS4, az telen is amilyen idoben eloveszem, boven OK, foleg extra ovatossag mellett. eGolf - CC2. Ceges i30-on nyaron Primacy 4, telen Conti TS870. Erre is eleg lenne egy 4evszakos igazabol.
-
MC Pite
veterán
válasz Morris #60043 üzenetére
+1
Sőt, már szárazon is, ezért lett a téli most CC2 és nem GY V4S, mert szárazb ékezésben kevésbé acélos. A Michelin meg vizen, de ott óvatosan megyek, nem kell annyi tarcsi mint szárazon.
Bringával is pár napja 4-5 gyors szakaszosat fékeztem, hogy épp ne vigyem el a táblát a kanyarban; száraz hideg úton is jól tapad a 30as GP5000, úgyhogy centizek, nem alakítom fékporrá feleslegesen a mozgási energiát .
Ehhez mondjuk mindig mindenre jó gumikat (és fékeket) kell vennem (2 autón 3 szett, 3 felnőtt és 1 gyerekbringa, mert a picurt féltem, és ő sem aprózza el.)
kenwood3: Az Ultracontact ha jól sejtem eco gumi, aminek csak akkor lenne igazán értelme, ha baromi sokat mész, pl taxisként. Amúgy szép dolog hogy alig kopik, csak nem is tapad 'eléggé', és átlagos futásnál 5-6mm-el lesz majd revült.
Addig meg csak kevésbé tapad mint egy PremiumContact, azaz sanszos hogy nem olcsón max közepes (legalábbis az ecocontactok nem túl acélosak).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz tibbike01 #60034 üzenetére
Autó és juzerfüggő.
Kisautóra átlag/óvatos juzernek akár egész évre is mehet.
De ha mindig a legjobbat akarod, akkor az itthon nyári + télre 4S (nyilván mindkettő felsőpolcos, mert két olcsóbb szettet egy dobogós 4S kivált teljesen.)A nexen és GY idáig télre volt jó, nyáron nem acélosak. Legalábbis úgy, hogy én nem óvatoskodva megyek
Viszont nejem 208asán (1t, 185ös gumi) nyárin is egész jó a CC2. A Hankook 4S2 a Kleber nyárival pariban volt, de két tél után a harmadikra sokat romlott, cseréltük.Ha száraz az út, akkor szeretek lendületesen menni, ezt nyáron a legtöbb 4S gumi nem nagyon csípi.
Megpróbálhatnám a nagyon (1,3t 205ös gumi) hogy megpakolva, nagyobb sebességnél milyen a CC2, de ott a peresebb Primacy4, mert nyáron egyszer jobb, másodszor ha egész évben éri a nap a 4S gumit, hamarabb tönkremegy, mintha csak télen van rajta.Szóval a nagyra inkább két szett, amivel messzire/megpakolva járunk. A könnyű kisautón meg 4S egész évben. És a CC2 nem rosszabb, mint a korábbi normális nyárik és télik voltak.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kenwood3
addikt
válasz rbalint88 #60036 üzenetére
Mert telen nem megyek vele messze sehova, csak a suliba viszi a gyerekeket az asszony vele. Max a megyeszekhelyre megyunk meszebb ~50km kb 2x a tel alatt. Mig nyaron hosszu utak is befigyelnek most pl nyaron Horvato is megvolt
[ Szerkesztve ]
Mi az az ekezet dragasag??
-
Teasüti
nagyúr
Teljesen jó választás. Dunlop Sport All Season is egy alternatíva a forgásiránymentes mintára.
Nem probléma a különböző felni. De még a különböző méret se, ha mankókerék szerepet tölti be és korlátozott terheléssel és sebességgel használod. Teljes méretű kerékként viszont nyilván ugyanolyan méret ideális. Bár én megkockáztatom, hogy egy mérettel alatta is elmenne gond nélkül és kicsit könnyebb lenne cipelni. Felni mindegy. Acél javasolt, mert az könnyebb.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Sziasztok!
Mint teljesen laikusként kérném a segítségeteket.
Vennénk egy új autót, amin 215/65 R17-es Michelin Primacy 4 gumik vannak alufelnin. Azokat még a szalonban ha viszem lecserélnék 4 évszakos Michelin CrossClimate 2 gumikra. A kocsiban csak mankókerék van ezért kéne pótkerék. Hogy ne legyen forgásirányos a pót, ezért néztem ki. Ez megfelelne? A második kérdés: felnit alut vagy acélt vegyek? Nem lenne probléma, hogy a tengelyen az egyik alu, a másik acél? Súly nem számít? -
rbalint88
addikt
válasz kenwood3 #60032 üzenetére
En azt nem ertem, hogy nyarra megveszed te is a top gunit, telre viszont nem, pedig telen nehezebb korulmenyek vannak, igy sokkal tobbet szamit a minoseg, mint egy nyarinal
Egyebkent ha 2015 ota nem sikerult elkoptatni a gumit, akkor valoszinu a futasteljesitmeny nem indokol ket szettet, egy top negyevszakos lenne a megoldas.Morris: arra fel lehet keszulni megfelelo kovetesi tavolsaggal es elorelato vezetessel. Direkt forsziroztam, de elegge jamboran viselkedik, szepen mutatja meg a hatarait a CC2 egy 1800 kilos auton (eGolf). Nyilvan sportcelokra nem
valo ez a gumi, de normal kozlekedesben nem fog hatrany erni miatta.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz kenwood3 #60032 üzenetére
Igen, télre.
Oldlanként 10* leírjuk, fusd át.
A mi teleinkre hőmérsékletikeg, hómennyiségileg sokkal jobb egy (télies) 4S mint egy hóra/jégre/nagyon hidegre optimalizált téli. Normális télivel felérnek havon, azontúl csak előnyük vanPixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz kenwood3 #60029 üzenetére
Nagyon nem!
Érdemes a 4S gumik között körülnézni (nem kell sokat visszaolvasni) télinek, és nem kell megcárnid az első havat, októbertől májusig maradhat az fenn (Nexen, Hankook, Vredestein, Goodyear,stb).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kenwood3
addikt
Sziasztok!
2315 ös dot számú vagyis 2015 juniusi a téli gumim de nagyon sokat nem ment. Semperit speed grip 2.
Ti feltennétek még? Csatolok képet róla[kép]
Köszi a választ![ Szerkesztve ]
Mi az az ekezet dragasag??
-
jilian
addikt
Helló,
hát sikerült életem első (remélem utolsó) bakiját behúznom.
Hirtelen jött hószakadás, körforgalom, bója, jobb tükör.
Röviden ennyi.Nem mondom magam béna sofőrnek de itt eltopáztam, utólag az ember mindig okosabb, hadjuk...
Szóval igen, sajnos tutira veszem a téli gumi nagyban befolyásolta a következményeket.
(0 azaz nulla fékhatás)
Öreg, talán 3-4 mm a futó felület és a márkáét le se tudom írni.
Kuka.
Nem akarom, hogy az asszony így furikázzon a gyerekkel.Nissan Qashqai 2008 1,6 B
215/65 16Kleber Krisalp HP 3 215/65 R16 102H XL
97 €Ezt ajánlotta a gumisom.
Mit szóltok?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #60014 üzenetére
asszem ez mindig szürke, a p2 magnézium-ötvözet felnije majdnem fekete, meg talán a p4 valamelyik változata is az. ugyanerre az alura jön a korábbi p3 dísztárcsája és a plugin meg a faceliftes tárcsa is, de a p4 nem fekete felnije is rettentően hasonlít erre. de lehet, hogy abból is van sötét. vagy nem tudom, mire idáig eljutottam, teljesen belezavarodtam, hogy mihez milyen felnit adtak vagy nem adtak, meg eu és usa verziók... szóval feladtam
hanyas vagy, te disznó?
-
MC Pite
veterán
-
válasz Brandynew #60000 üzenetére
Írjak Neked helyeket ahol csak dec 6 után adnak időpontot? (kapásból tudnék hármat)
Van olyan hely is pl ahol érkezési sorrend van, aminek én pont örülök mert nem egyszer húzott ki a csávából max kicsit várni kell.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
félisten
válasz Brandynew #60006 üzenetére
Sajnos ahogy hallottam sokan nem mennek el időpontra stb, nem egyszerű a helyzet.
Szezonon kívül én is időre mentem, mégis a 10 perc ahogy írtam fentebb vagy 40 perc lett, pedig felni le felni fel a csere.
Meg tényleg annyi mindentől függ a dolog, bármitől lehet csúszás.
-
veterán
válasz Brandynew #60006 üzenetére
csak összejött a művelet, marsonál ott volt a gumi tegnap, ma az akh-nál fel is tették. időre mentem, pontosan kezdtek, gyorsak voltak, cserébe nyomatékkulcsot nem láttam a kezükben. aztán elmentem a közeli mol kúthoz beállítani a nyomást rendesen, de az egyik gumicső szakadt volt, a másik meg nem tudott belekapaszkodni a szelepbe szóval majd másutt legközelebb.
hanyas vagy, te disznó?
-
Brandynew
őstag
válasz szabonagyur #60005 üzenetére
Hát akkor én nagyon szerencsés voltam eddig. Van egy weboldal, ahol tudok időpontot foglalni, odamegyek az időpontomra és kicserélik a gumikat, soha nem kellett még várnom, se téli-, se nyárigumi cserénél. Azt tudom elképzelni, hogy ezeknél az "utcai" gumisoknál van sor, akikhez oda lehet csak úgy időpont nélkül menni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Brandynew #60000 üzenetére
10 perc ha felni le, felni fel. Ha a 4 gumit cserélni kell rajta már nem lesz meg annyiból.
A 10 perc is max akkor ha nem kell hozzányúlni.
Felénk sok gumis nem is nagyon ad konkrét időpontot szezonban, mert 99%, hogy csúszás lesz benne.
Vagy pl. én jártam úgy, hogy ahova vittem volna nem kalkuláltak azzal, hogy a csápos emelő nem szabad, javításos autó van rajta, a sima emelő meg nem tudta volna megemelni az autót ott ahol kellett volna, így maradt a manuális emelgetés. Dupla annyi idő volt hirtelen.
-
MC Pite
veterán
Amiket oldalanként 4-5* ajánlunk
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
DEJVID
őstag
Sziasztok!
2007-es Swiftre tennék négyévszakos gumit 185/60 r15 méretben. Kevesebb, mint évi 10.000km, főleg Budapest. Mindenképpen márkásat szeretnék. Melyik típusokat ajánlanátok leginkább? -
MC Pite
veterán
válasz Brandynew #60000 üzenetére
2 hétre be vannak táblázva, plusz emberrel dolgoznak, reggeltől estig.
Ha valaki odamegy defektes gumival, torlódik a program.Egyszer mentem a környéken másik gumishoz, tré munkát végzett. Mikor visszamentem hogy félmagasra cserélje a súlyokat mert a normál beleért a fékbe, kérdezte ki centírozta ezt a kereket (negyedén végig súlyok). Mondom te. Nem szólt semmit, fordított a gumin, egyből nem kellett annyi súly.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Tado Smart Radiator Thermostat X
- Asztali lámpa 15W vezetéknélküli beépített töltővel új 6hó jótállás!
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
- ÚJ Schwalbe Wicked Will Super Race 29x2.4 (62-622) mtb külső gumi
- Elektromos rollerek/tabletek eladók kiváló áron (500/750/5600 Watt)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest