Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ginola
addikt
Hatodik szezon, hat év alatt 7 e km-et futott Dunlop bluresponse szerintetek csereérett? Ránézésre teljesen jónak tűnik. Az autó főként garázsban állt és havonta lett elő véve járatás miatt, illetve nyáron többet használtam.
Illetve nyári túra gumiban mit ajánlanátok 195 65 r15 méretben, ami kevésbé öregszik és tényleg jól tapad? Most már sokkal többet kelle használjam az autót. -
David891
csendes tag
Sziasztok mk5 mondeora keresek nyári gumikat.
235/45/R18 méretben.
Elég sokat megyek pályán.
Amiket néztem:
Continental PremiumContact 6
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5
Continental SportContact 5
Hankook Ventus S1 evo2 K117
Ezek közül melyik ajánlott?esetleg más ami jobb lehet?
Peremvédős nem lenne hátrány -
moddingR
aktív tag
Sziasztok!
Évi 10-15e km. 1.4TDi (100le 240nm
)
Ugyanazon áron melyiket vennétek: Barum Quartaris 5 vagy Nexen N-Blue4S WH17.
Esetleg +20k/szett Vredestein Quatrac. -
Brandynew
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #46091 üzenetére
Én meg egyáltalán nem mennék négy évszakossal, ha csak 1%-kal nagyobb az esélye, hogy egy évszaknak megfelelő, minőségi gumival jobb lesz egy súlyos baleset kimenetele, akkor nekem már megéri a plusz pénzt.
-
-
Petyás
tag
Sziasztok!
Vasaló Swift-re 175/65 R14 méretben milyen nyári gumit javasolnátok?
Keret max 13ezer/db.
Napi 40-50 km-t megyek vele többnyire főúton.
Köszönöm! -
kenguru99
senior tag
CINTURATO™ ALL SEASON SF 2
Ránézésre ez is a Michelin CC által inspirált, nyárias gumi lesz. -
djbelo
senior tag
Ezek közül melyiket választanátok?
Continental AllSeasonContact
Vredestein Quatrac
Michelin CrossClimate+
Goodyear VECTOR-4S G3Mindegyik 4évszakos. 185/60 R15
(autópályán sokat megyek)Köszönöm a válaszokat!
-
rbalint88
addikt
Az emberek tobbsegenek egy gyengebb kepessegu gumi szukebb keresztmetszet telen, mint nyaron. Emiatt en egesz evben hasznalt autora kevesbe ajanlom a CC-t, foleg mivel nem vezetsz sportosan, nyaron se lesz gond egy picit teliesebb negyevszakos. Emiatt en a vredesteint ajanlanam. Felreertes ne essek, jo a CC/CC+ is, de olyan autora, ami egesz eves hasznalatban van es minden korulmeny kozott mennie kell, inkabb olyat raknek, amiben picit tobb tartalek van teli korulmenyek kozott
Lehet soha nem lesz ra szukseg, de ha egyszer igen, nagyon tud hianyozni az a pici plusz.
-
Qru
MODERÁTOR
Igen a CC az inkább csak 3 évszakos mint sem 4. Latyakban hajlamos kitörni oldalra a kocsi fara ha lendületesen kanyarodnál ki illetve a fékút is elég hosszú már. Új korában nem tragikus de így 5 évesen már kimondottan gyenge, pedig elkopva nincs egyszerűen csak öreg. Felfelé menet eddig nem volt gondom de 4x4-es autón van, szóval egy 4x2-es autón valószínűleg sokkal gyengébb lenne.
De a CC/CC+ elég régi fejlesztésű, simán van tőle jobb választás már a közép kategóriában is, ezért én nem vennék újra CC-t (nem is fogok). -
nrbx
tag
Hello, koszi a hasznos infot, latyakos ut felenk gyakrabban van, mint friss ho. Nyilvan premium teli guminal rosszabb, ezzel szamoltam, de szerintetek valami B/C brandhez kepest (Barum, Matador...)?
Irtatok, hogy telen ovatosabban ezzel. Jellemzoen lakott teruleten kivul max. 85-tel jarok, autopalyan meg 110-120 (max. 1x/teli szezon ha esetleg mennenk sizni - ahova szoktunk jarni jellemzoen jo, tiszta az ut, max egy rovid bekoto uton kell havon menni, ahol emelkedon kellett menni fel a hegyre hoban ott a telire is fel kellett tenni a lancot). Ez eleg ovatos, vagy meg tobb odafigyelest igenyel a CC/CC+ telen, hoban, latyakban?
Utobbi evekben mar csak 8000-12000km-et jarok, 6 szezon utan cserelem a nyarit (Dunlop) meg a telit (Yokohama) is. A nyarin mar csak 3mm a minta, a telin kb. 5-6mm, viszont mar instabilabb az auto a 4. szezon utan, igy osszel ezt is cserelnem, ezert is jott be a kepbe valami 4S. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
rbalint88 #46077 üzenetére
Mi ebben a bátorság!?
@rasotamas: Taxival? Azért a taxiba ha beteszem a 4tagú családot meg a havi bevásárlást, nem biztos h szivesen jönnek a következő hónapban is, vagy éppen belehajtogatok 30fm párnafát vagy éppen 30nm laminált padlót zubehörrel, stb.
Úgy már nem jön ki a matek hidd el, plusz így nem igazodom senkihez sem, ott van, ha kell beleülök és megyünk, nem értem miért van ezen mindenki fennakadva, csak akkor szabad új autót venni ha megyek évi 20ezret vele!?
Na, ha ebből lesz 7,3-as fogyasztással 730.000 forintos üzemanyagköltség akkor földhöz vág?
Erre akartam célozni...
@Dorian: Nekünk van több is, nekem van cégesem, a sajátom csak hétvégén jár, főleg bevásárlás, gyerekek orvoshoz hordása, vidámparkba, állatkertbe transzportálom vele a családot, úgyhogy az évi 100-al még főlé is lőtem egy kicsit, tavaly a pandémia miatt sehol sem voltunk és így novemberben leengedték belőle az olajat, 1800km-t futott a motorban ca. egy év alatt...
Kocsit tartani meg sokféleképpen lehet, lehet hogy én jobban vigyázok rá és gyakrabban van karbantartva, mint sok amelyiket naponta ütik-vágják, hidegen nyelezik a vársoban, főzetik a vízét a dugóban, stb.
-
Dorian
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #46078 üzenetére
Azért nem feltétlenül mindig. Az egyik autónkat a feleségem használja, kisvároson belül: bölcsibe a gyerekeket, boltba, játszótérre, erdőbe kirándulni gyerekkel, kutyával. Na képzelj el ilyesmire taxit
(Nyilván nem drága új autóról van szó, de attól még ez is "kocsit tartani")
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #46071 üzenetére
Mókás ez a fogyasztási fétis, nem akarok én senki zsebében turkálni, de valaki végre árulja már el hogy ugyan mennyit tankol el évente... Én olyan 100k körül, ha ebből lesz évi 120k nem fogok a kardomba dőlni...
ezesetben egy rém vacak abroncsot tettem volna fel, mert 20% fogyasztás növekedésről beszélünk, ami lássuk be, az EU szerint ZS osztályba tartozna.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Szilágyi84 #46068 üzenetére
Franc tudja, engem nem izgat a fogyasztás, amíg 7 ± 1,5 literes intervallumban van mindkét autó, addig oké.
-
tboldi
nagyúr
Hozzánk legközelebb talán Abdán van Lukoil, 2x ~30 km. Illetve Pozsony, de oda amúgy sem lehet menni.
Egyébként a Shell-hez szoktunk menni, a WagonR 95-ös V-Powert kap rendszerint, a Jazz meg 100-ast, de a mostani árak miatt azt mondta apum, menjünk a MOL-hoz, így kártyával 485-15 Ft/l-ért tankoltunk. A Shell-nél már múlt héten 495 volt a 100-as, ami elvileg a héten még 4-gyel több lett.
-
válasz
Szilágyi84 #46058 üzenetére
A 185/60 R15 stabilabbá teszi a kocsit, érezhető különbség van a két méret között. Ha jó a gumi, nem valószínű érzékelhető mértékű fogyasztásnövekedés. Ehhez jó olaj is kell, pl. gyári 0W20 vagy 5W30. A min. 98-as oktánt nagyon bírja a kis VVT. Amíg ilyen kocsi is volt a családban, csak azzal tankoltuk. Lukoil, JET, vagy Auchan 98.
Miután csak az Auchan forgalmazza ma a 98-ast, már többnyire 100 oktánnal ment.
Mindezt 6 liter körüli fogyasztassal, élénk gázreakciókkal alacsony fordulaton is. Lendületesen volt használva, szerettük. Pláne a Dunlop BlueResponse-zal.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Szilágyi84 #46058 üzenetére
Még annyit tennék hozzá, hogy a felniknél azért nézd meg a szélességét, középfuratát, osztókörét és az ET-jét, mielőtt vennél. Persze, ha gyárit kívánsz szerezni ( 4x100 - 5.5Jx15 - ET45 - 54.1 mm), akkor kein Problem.
-
rbalint88
addikt
válasz
Szilágyi84 #46058 üzenetére
185/60R15 gyari meret ra, volt is 15” alufelnivel szerelve gyarilag, a GS felszereltseg biztosan. Fogyasztas biztosan noni fog tole.
Negyevszakost tobben hasznalunk megelegedessel, Vredestein pont az egyik tradicionalis fejlesztoje a negyevszakosoknak. A frissen kijott, szam nelkuli Quatrac is elmezonyos gumi, de tobbunknek van/volt Quatrac 5, az se rossz, de inkabb az ujabbat vedd. -
Szilágyi84
senior tag
Sziasztok
2008-as Swiftre jó lenne egy 15-ös felni a mostani 14-es helyett, de milyen méretben? A mostani 165/70 R14. Erre gondoltam vagyis próbáltak rábeszélni, bár lehet nagy lenne 185/60 R15 ? Fogyasztásnál ha nem megfelelő a méret észre venni úgy tudom. A 4 évszakos gumikkal mik a tapasztalatok és a Vredestein márkáról ?
Köszönöm a segítséget és a tapasztalatokat -
Futárral hozatja valami nagykerből, de nem bármely webshopból, hanem van 2 bevált forrása, neki is drágább mint a legolcsóbb webshopok, de mindig tök friss DOT számosokat szerez. Kb 2,5-3 ezer forintja van egy gumin. Szerel hozott gumit is, nem tudom drágábban-e, de úgy voltam vele ilyen összegnél nem sokat számít pár ezres és így ugyan onnan vettem ahol szerelték, nem lesz egymásra mutogatás, ha gond van.
-
sfefe
addikt
Én meg még mindig nem döntöttem el Semperit speed life 3 vagy Conti Pc6.
Várok még hátha lesz még teszt de attól tartok már nem valószíű..
( meg xl-ben gondolkodtam de az ennél a két gyártónál nincs a méretemben ) -
Brandynew
őstag
Igen, az én szerelőm viszont 2500 Ft/db áron szerelte volna fel, szóval a szerelésen elengedett 3000 Ft-ot, a kerekeken nyert 20-24 ezer Ft-ot, szóval összességében csak 17-21 ezer Ft-tal "húzta le" a kollégát, de ilyen összegnél nem oszt nem szoroz
Pozitív, hogy a pótkereket grátisz szerelte fel.
-
Brandynew
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #46049 üzenetére
A gumit elég drágán adta (39-40 ezer Ft a tényleges ára, attól függően, hogy van-e rá szállítási díj vagy nincs), de a szerelési díj kedvező volt.
-
válasz
T0mBd1gg3R #46049 üzenetére
Gratu és várjuk az első tapasztalatokat.
-
troll81
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #46049 üzenetére
Jó választás, de ma reggelre is be havazott
Grat hozzá. Írd meg milyen majd -
Tegnap a legnagyobb hóesés közepette felkerült a nyári gumi a kocsira
. Continental PremiumContact 6 205/50 R17 93Y XL DOT0821 tehát csak 3 hetes. A végösszeg 4x45500 + 4x1750 szerelési díj, a pótkereket grátisz szerelte. Nyilván a gumin volt haszna (de szállítási költsége is). Az újonnani profilmélység 7mm (sőt talán 6,9)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
TommyY2 #46038 üzenetére
Nekem sem volt évekig dísztárcsám, most kipróbálom... az idő vasfoga mindent megesz, azt ne hidd hogy az alu tovább marad szép, csak amíg "meg nem csípi a szélét egy kátyú", khm, bocsánat, útfolytonossági hiba.... csak hogy valamiben folytonossági hiba lépjen fel, ahhoz kellene valaminek lennie.... ha csak kátyúból és foltból áll, akkor az már nem út, azon a hiba már az eredeti aszfalt.
(csak hátha a közútkezelő is olvassa
) Ha megsérül a lakk rajta akkor az is korrodálni fog, főleg ha a "sómaffia" kollaborál az alufelni gyártókkal és a közútkezelő kártérítési osztályával. (kész az összeesküvés elmélet @tboldi
)
Szóval a télálló alufelni is addig télálló amíg nem sérül meg, ez ugye Hegyeshalomtól keletre kb borítékolható... a lemezfelni sem fog 20 évig szép fekete maradni, csak azt eldobod a brébe és sziadobozos, veszed a következőt "gombokért". A dísztárcsát én a kerékagy és a tőcsavarok védelme érdekében ajánlom melegen, mert úgy nem direktben kapják az "áldást", a dísztárcsa megint filléres, 4-5 év alatt leamortizálsz egy szettet 8-10k-ért (valami occsó vackot) és veszed a kövit.
@sfefe: Nyáron én is gyári alufelnin nyomom, de télre megy fel az utángyártott lemezfelni dísztárcsával. Amelyik lelopja az meg is érdemli, szegénységi bizonyítványt ki is állította magáról, vetekszik a leszívjuk a benzint a parkoló autóból mentalitással.
Rondát kell venni, azt talán nem lopják le.Télen a fővárosi utak katasztrofális állapotba kerülnek, utoljára ilyet a 2000-es évek elején láttam Romániában, aki járt arra tudja miről beszélek, aki nem az meg inkább ne akarja megtudni... olyan utak voltak hogy pénzpazarlás volt az alufelni, mert havonta mehettél görgőztetni őket... Most BP is azon a szinten van, a Váci úton nem tudok elmenni Újpestig úgy, hogy ne lenne olyan szakasz ahol a tankcsapdákat kerülgetem (konkrétan a 215-ös gumi eltűnik benne...), szégyen és gyalázat 2021-ben...
-
sfefe
addikt
Nekem jo par eve leloptak az autorol a disztarcsat de csak az egyik oldalrol.. biztos vmi dakota...
A maradek 2 gyari megvan de telen disztarcsa nelkul hasznalom nekem semmi proszto nincs benne.
Nem is veszek ra mert nemigen van ami tetszene meghat megint lelopna vmi parej...
( nyaron alu van persze ) -
TommyY2
tag
válasz
2ozzmexy #46037 üzenetére
"A lemezfelni tényleg prosztó, főleg dísztárcsa nélkül..."
A múltkor én is írtam, hogy csupa rozsda volt az acélfelni, amin 15 évig volt dísztárcsa (akkor azt hittem, hogy a dísztárcsa miatt volt). Ez a felni most van felújítás alatt, direkt ezüst színt kértem (hogy jobban nézzen ki), remélem, jól döntöttem.
A napokban néztem a Splash acélfelnijét, amin soha nem volt dísztárcsa. Most 12 évesen kezd rozsdásodni.
TommyY
-
2ozzmexy
senior tag
Na-na, azért vannak szép gyári acélfelnik, vagy egy struktúrált a gyári dísztárcsával... az alufelni elég trén tud kinézni, amikor a közútkezelő trehánysága már nyomott hagyott rajta és megmarta a só a gyári lakkot...
A lemezfelni tényleg prosztó, főleg dísztárcsa nélkül...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szilvesztru #46033 üzenetére
Eleg a 16-os telre. Continental-al nem nyulhatsz melle de erdemes lenne bevarnod az oszi friss teszeket.
Telre vmi telallo alu mehet siman. A vasfelni eleg proszto. Tudom mirol beszelek, nekem is az van.
-
pècsimunkás
addikt
válasz
szilvesztru #46033 üzenetére
Csak a magam nevében beszélek
: Alufelni!!!
Sokkal szebb, nem fog rozsdásodni a sótól. -
szilvesztru
újonc
Vadiúj Meredes CLA 180 (136 Le) téli kereke a kérdés: Melyik ajjánlottabb gumi a 205/60 r 16 vagy 205/55 r 17? Prémium téli gumik közül, melyik lehet ár-érték arányban a legjobb? Acél vagy könnyűfém felni? Érdemes megváni az őszt? Köszönöm!
-
Richard!
addikt
10% kedvezmény a gumikra és komplett kerekekre az ebay.de-n.
Kuponkód: PREIFEN21 -
válasz
logaritmus #46024 üzenetére
Nem hanem a W és Y gumikban van egy extra erősítés a V-hez képest, minimális felár mellett.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Zsombe #46025 üzenetére
A Yokohama így összeségében nem éri meg az árát, persze biztosan van egy-két olyan belőle ami igen, de többnyire nem ér annyit, amennyit elkérnek érte, azon az áron vehetsz GY-t, Falken-t, ami ugyanaz pepitában (lásd a korábbi HSZ-em...) de akár Verdit is, ez mind jobb minőség lesz. (lehet vitázni vele és szubjektív tapasztalatokat hozni, de ha csak a nyers teszteredményeket nézem, akkor a Yokohama sosem verte meg a GY-t, a Falkent és Vredit talán)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
logaritmus #46024 üzenetére
Gyártói előírások, kötözködős biztosítók, stb.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #46018 üzenetére
A Vredestein jó lesz, az picit halkabb is mint a Hankook.
-
logaritmus
tag
ÉS m ia gond vele? 240 felett közlekedsz?
-
válasz
2ozzmexy #46022 üzenetére
Igen, Európában a Contié, de időbe telt még forrásokkal alátámasztva kivakartam a lényeget, mert globálisan nem egyszerű a helyzet. Az Apollo esetén nem lepődöm meg, komoly know-how került hozzájuk a Vredestein megvásárlásával, illetve a piac nem éppen elismert márkának pozícionálja be az anyacéget, így bizonyosan meg kellett tartani húzónévként a Vredestein-t.
-
2ozzmexy
senior tag
"Melyik márka kihez tartozik?
(Zárójelben a közelmúltban megszűnt vagy eladott márkák)
Bridgestone > Firestone > Saetta, Lassa, (Dayton)
Continental > Semperit, Uniroyal > Matador, Barum, Gislaved, Viking, Mabor, General Tire, Point-S, Sportiva
Goodyear, Dunlop > Fulda > Debica, Sava, Pneumant
Michelin > Kléber, BF Goodrich > Kormoran, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial
Pirelli > (Ceat) > Courier
Hankook > Laufenn (Kingstar) (Aurora)
Vredestein > Maloya > Apollo*
Kumho > Marshal, Admiral
*a Magyarországon is hamarosan termelőkapacitással rendelkező indiai Apollo vette meg a Vredesteint. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Európában a saját márkát lejjebb pozícionálták, mint a zászlóshajó Vredesteint."Értelmezés: elsővonal > másodvonal > harmadvonal
Utoljára linkelem be... (forrás: [link] )
EU piacról van szó, szóval az az Uniroyal az Conti.
-
-
Kornel
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #46018 üzenetére
Én a Vredestein-t venném ezek közül, ha spórolni akarnék.
-
Kértem árajánlatot a gumisomtól, küldtem neki egy listát, nem mindenre tudott árat adni és nem minden tételnél ragaszkodott az általam megadott 93w vagy y indexekhez.
melyik lenne a legjobb? Mondott még egy pirellit is de nem irtam föl és ha prémium akkor szerintem a Conti lenne. Spóroljak 40 ezret és legyen a hankook vagy érdemes a contit venni? A vredesteint több idő beszerezni és csak v-s Ja és a conti (de lehet hogy a többi is) tudtommal xl-es de ennek annyira nem örülök mert vcds szerint vmiért ki lett kapcsolva a guminyomás ellenörzö egy éve, gondolom nincs meg a tpms
-
Qru
MODERÁTOR
Azok tök szubijektívek.. Ki milyen autón használja, milyen utakon, mennyire sportosan, mik az alapvető elvárásai, mennyire jól beállított futóművel, milyen guminyomással, stb.
Persze fontos a userek véleménye is nyilván de azért érdemes a teszteket is elolvasni. Ha más nem segít elbizonytalanodni, mert ahány féle annyi eredmény jön ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One mobilszolgáltatások
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Lexus, Toyota topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- sziku69: Szólánc.
- PlayStation 5
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest