Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
lsc
nagyúr
válasz stickermajom #27497 üzenetére
Arról hasonló méretben nem találtam tesztet, nagyobb méreteknél meg elég vegyesen teljesített. Az említett méretben 16e lenne pluszban, annyival vajon jobb is?
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Üdv
Avensis T25 1.8-ra keresek téligumit 205/55R16 91H méretben, eddig a Kleber - Krisalp HP3-at néztem ki, tesztekben elég jól szerepelt, árban is egész jó. Valakinél tapasztalat, esetleg hasonló áron /16-20e/ körül alternatíva?Mod (#27495) Hachiko95: Kár hogy nem egy mérettel feljebb nézték.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Hachiko95
aktív tag
Autobild 2018 téligumi teszt [link].
Részletes eredmény a 38/2018 számú magazinban lesz benne. -
kenguru99
senior tag
válasz peppe79 #27489 üzenetére
A michelin sokkal tovább tart és sokkal tovább őrzi a jó tulajdonságait. Egyértelműen megéri a felárat.
-
peppe79
senior tag
Kérdés: az igaz, hogy a Michelin Crossclimate kevésbé kopik ugyan, de a gyári profilmélysége 7,14 mm (ami a gyakorlatban mindössze 6,8-6,9mm) ; a Vredestein Quatrac 5 pedig 7,94 mm? Mert akkor lehet, hogy nagyjából ugyanott vagyok, ahol a part szakad...a többi teszteken meg hasonlóan teljesítenek.
A Quatrac 5 viszont 195/60 R15 méretben 20%-kal olcsóbb a Crossclimate-nél.Illetve találtam egy Michelin Crossclimate vs. Bridgestone Weather Control A005 tesztet, ahol a Bridgestone jobban teljesít. Ráadásul a Bridgestone egy ezressel olcsóbb is lenne.
A Continental AllSeasonContact gumiját végül elvetettem, mivel száraz útfelületen vezetek a legtöbbet, és ott elég gyengén teljesít.
Úgyhogy marad a Vredestein Quatrac 5 (~80e/szett), vagy a Bridgestone Weather Control A005 (~96e/szett). Ha utóbbi tartós gumi (a leírás szerint az), és biztonságosabb vezetést nyújt, akkor nekem simán megér plusz 16 ezer Forintot.[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Kornel #27486 üzenetére
Na igen, magasabb éves futás -, illetve bizonyos méretek esetében biztosan nem mindegy, hogy mit választasz.
Én már kezdtem megörülni, hogy a 195/65 R15 gumik milyen jó árban vannak, aztán kiderült, hogy nem is jó méretű gumikkal vásároltam az Astrát (195/60 R15 lenne a gyárival megegyező méret). De azért még ez a méret sem olyan vészes árban. Arról nem beszélve, hogy engem jó esetben akár egy évtizedig kiszolgálna, úgyhogy cirka plusz-mínusz 20 ezer Ft nem oszt, nem szoroz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #27472 üzenetére
Van, a téli gumik nyáron készülnek a nyárik meg télen. Szóval ha most veszel télit már 99%, hogy idei DOT-os lesz.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
-
őstag
A Barum Quartaris 5-ről bármilyen tapasztalat rendelkezésre áll-e? Nagyon friss kiadás, csakúgy, mint a Barum Polaris 5.
Ez utóbbiról szépen le is késett a német AutoBild legfrissebb téligumi nagytesztje, mint ahogyan a Michelin Alpin A6 sem szerepelt a tételek között..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
peppe79
senior tag
válasz Kornel #27481 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem drága a Conti, teljesen átlagosnak mondható (~23 eFt). A 20 ezer Ft alattiaknál már erősen kompromisszum-késznek kell lenni, a gyengébb száraz/nedves úton való tapadás, vagy a gumik gyorsabb kopása miatt. A relatív olcsóbb (~20 eFt) gumik közül egyedül a Vredestein Quatrac 5-ön gondolkodtam még, ami a tesztek alapján sok tekintetben hasonlít a Michelin CrossClimate-hez, annyi különbséggel, hogy gyorsabban kopik a felülete.
-
peppe79
senior tag
válasz Reggie0 #27480 üzenetére
Ez jogos. Csak hát Murphy...de elfogadom, hogy a négyévszakosnál kompromisszumot kell vállalni, és összességében nézve még mindig a Michelin az egyik legjobb választás.
Viszont amire nagyon kíváncsi lettem volna egy ADAC (vagy bármelyik másik) tesztben, az a Bridgestone Weather Control A005 gumija, főleg a Michelin-el szemben. A gyári adatok, leírások alapán kiváló a vizes úton való tapadása ('A' besorolású), és kiemelkedően hosszú az élettartama (egyenértékű a Turanza T005 nyári gumival).
-
peppe79
senior tag
Sziasztok!
A Continental All Season Contacttal szemezgetek Astra G alá.
A méret: 195/60 R15Évi 2-3 ezer kilométernél többet nem igazán szoktunk megtenni, és azt is javarészt tavasszal-nyáron. Az ADAC összesített tesztje alapján így a Conti tűnt a legideálisabbnak. Vagy még ilyen futásteljesítmény mellett is relatív gyorsan kopik?
Mert ha igen, akkor inkább a Michelin CrossClimate-et választom. Árban szinte alig drágább, csak zavar, hogy havon a tesztek alapján elég gyenge.
Szerintetek melyik lenne a jobb?
-
rbalint88
addikt
válasz ACAB95 #27476 üzenetére
ha a biztonság a fő szempont, akkor érdemes lenne a gyári 225/45R27-es méretet választani
a Dunlop bevált nekünk hasonló kategóriájú, igaz elsőkerekes V60-on, valamint joamilestoné is elégedett volt vele az E61 525i-n.
objektíve bármelyik jó a felsoroltak közül. azt vedd, ami a legszimpatikusabb. -
ACAB95
tag
Keresek hátsókerekes BMW 3 e91-re 225/50/r17 télit. Szerintetek melyik lenne a legjobb választás, ha a biztonság a fő szempont?
Continental WinterContact 860
Michelin Alpin 6
Nokian WR D4
Dunlop Winter Sport 5[ Szerkesztve ]
"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
Reggie0
félisten
válasz stickermajom #27474 üzenetére
Akar jo is lehet. 195-tel mar nem valami nagy szam, 215-os es 225-os meretben mar rendben van. 205-rol nem talaltam tesztet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz stickermajom #27468 üzenetére
De mekkora meret?
-
Peter.70
addikt
Ezek közül melyik ajánlott? évi 7-9 ezer km 80 - 90 % országút.
Esetleg más?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #27468 üzenetére
Simán vennék rá Hankookot. Kintre úgy is kell a hólánc, max nem csak dísznek lesz a csomiban.
#nincsbennetarcsi
-
alázógyík
addikt
válasz stickermajom #27468 üzenetére
Nálunk sok pályázásra Good Year Ultra Grip lett véve anyósom Opeljére.. Remek gumi.
Viszont el kell mondjam, hogy azén Bravomon lévő Laufenn nedves/vizes úton nagyon csúszik. Hóban, jégen viszont remekül viselkedik.
Összeségében a nejem autóján lévő BF goodrich g grip all season 2 jobb gumi télen, mint a téli Laufenn.
205/55R16-os méret..[ Szerkesztve ]
-
-
válasz alázógyík #27464 üzenetére
Biztos, hogy ennél néhány másodperccel is jobbat is tudna futni. Írja a pilótafülkés nézet előtt, hogy low friction surface az út. Nem tud úgy megtapadni rajta az abroncs. 2:05-nél látszik, hogy több, mint 4 mp alatt éri el a 100-at. Ez a kocsi ideális körülmények között bőven 3 mp alatt futja ezt meg.
Látszik az is, hogy 250-ig a sebesség idő grafikon (a sebváltás töréseit leszámítva) azonos meredekségű. Azaz a kocsi tapadáshatáron gyorsul! Nem azért gyorsul így, mert ennyit bír erőből, hanem mert már nem tud a gumi jobban belekapaszkodni az útfelületbe. Tehát kipörgésgátló nélkül itt ha elrúgja, még 250 körül is megpörgeti a kerekeket!
Valami érdesebb útfelületen ez sztem ilyen 32 és 34 mp között lenne inkább. -
Egy Koenigsegg Agera RS-re azért sztem fél év múlva sem fintorognék, hogy megszoktam a teljesítményét
-
evo87
őstag
válasz HussarF #27461 üzenetére
Akkoriban még azért nem volt ez a nagy lóerőhajhászás mint most. Az evo alatt ez volt a második legerősebb Lancer és ezt a Sport csomagot egyébként az 1,6-oshoz is adták... tényleg nem veszedelem, de futóműben nagyon ott van és azért a kétliteres szívó is szépen dolgozik. Most egy kicsit elszaladtak a lovak, ma már egy Clio Sort is 220 ló... Senkinek nem elég semmise...
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz HussarF #27458 üzenetére
A piros toronymerevíő a gyári Sport Intense felszereltség része. Ahogy a -3cm ültetett sportfutómű, a körbeszoknya, plusz hátsószárny, fekete hátteres első lámpa és fehér hátteres hátsó lámpa és a 16-os 2x5 ágú alu, belül pedig a MOMO evo kormány és az evo bőr váltógomb.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sajnálom, hogy a Conti ilyen pedig első blikkre azt akartam volna. A Michelint nagyon szeretném, de drága tényleg...
Igen, szívó kétliteres motor. 4G63 a motorkódja, ugyanaz mint az evo motor, csak nem kovácsolt belsős és nincs rajta turbó....135 ló, és 7000-ig vígan forog. Egyszerű, de szerethető motor. Eklipszben és Galantban volt ugyanez 150 lóval is.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
Igen és a Conti nem olyan jó szárazon (cserébe elég jó havon). A prémiumok közül ők jöttek ki utoljára 4évszakossal a múlt évig és jól láthatóan a GY Vector (télies) és M CC (nyárias) közé lett belőve. Szóval elég kiegyensúlyozott gumi de elég gyorsan kopik.
mod:
Ez a szívó 2 literes? Vagy milyen motor van benne?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Sima CC-t honnan szabad rendelni normális áron? Gumi.hu-n néztem 20-21e Huf lenne darabja (175/65/R14), de nincs raktáron és mailre csesznek válaszolni egyelőre.
-
Reggie0
félisten
-
Mekkora kóklerség ez a cikk is.
de egy rosszabb minőségű, régebbi, kis városi autóhoz sem érdemes prémium márkás abroncsot választani, mert egyszerűen akkor az abroncs nem fogja tudni a legjobb tulajdonságait hozni.
Valaki ezt leírja és ő tényleg úgy gondolja, hogy adni lehet a véleményére?
(#27439) akela91
Én a nem XL-est javasolnám, mivel nem nagy autóról van szó. -
Qru
MODERÁTOR
-
akela91
addikt
Sziasztok.
Eljött a téli gumi (és felni) vásárlás ideje.
Mazda 3 G120 2018 sedan. Jelenleg egy 215/45 R18 -as Michelin sport pilot 3 van nyárra.
Télire megelégednék egy 205/60 R16 -al is. Azt, hogy még könnyűfém vagy lemez lesz, nem döntöttem el, de az utóbbi felé hajlok.
Olyan téli gumit keresek, ami olyan évi 7k km-t fog futni szinte csak alföldön. Nem annyira fontos hogy 10cm hóban is tökéletesen tapadjon, mert az évi 2 napért mikor ez van, majd óvatosabban megyek/nem megyek autóval. Kanyarsebességben ne legyen nagy kompromisszum (nyilván nem havas úton)
Az autó 1289kg, max 2-en megyünk vele, tehát könnyű autóra keresek gumit(lágyabb keverék lenne jobb?).
Középkategóriát céloznám meg első körben, és ilyen használat mellett 4 szezont ha kibírna az szuper lenne. (A nyárira azt mondtátok 4-et kibír, jó lenne egyszerre nyugdíjazni őket)
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
2. Nem evo, csak szívó evo motoros sport verzió. 135 ló, nem a világ, de futóműben elég fincsi. Ellenben tartok tőle, hogy a Kléber nyári körülmények között nem lesz jobban tapadós a Quatrac5-nél.
Ha Kléber vs CC-t nézem, akkor végösszegben majd' 40 ezer a különbség sajna
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
1: Nagyon gyorsan kopik kiejteném, 3 év alatt lenullázod egy Kleber vagy CC majdnem a dupláját tudja.
2: Bestbuy én erre lőnék, főleg hogy a Lancer azért nem tépi fel az aszfaltot maga alatt (kivéve ha Evo-d van).
3: Inkább télies ha inkább nyárias kell akkor ejteném.
4: Drága de jó (nekem is ez van) én nem sajnáltam rá a mannát nem bántam meg, újra ezt veszek majd.
5: Nincs róla hiteles teszt, én nem rizikóznám be főleg ilyen áron. Vélhetően nem sz@r de ha mégis... Elvileg ez túraabroncsos tehát jó lesz a kopásállósága cserébe szárazon nem fog jól tapadni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Úgy érzem hamarosan itt a gumicsere ideje, hiszen a Quatrac5-ben (205/50R16) még van annyi minta hogy értelmes áron el tudjam adni, cserébe a telet már új szettel kezdjem meg. A Lancer Sport perverz gyári 195/50R16-os mérete helyett a még bőven elférő, de nagyobb választékú és olcsóbb 195/55R16 menne fel. Az alábbi gumikat néztem, meg persze sok tesztet, de alapvetően nem tudom melyik irányba induljak el. Nekem inkább a nyári tapadás a fontos (ha már van gyári sportfutómű), télen bőven elég volt a Quatrac5 képessége is... Ti melyiket ajánlanátok?
1. Continental AllSeasonContact: ez inkább nyári gumi, hamar kopást írnak, de nekem az alacsony évi futás (max 12.000km) miatt ez nem lényeg. És olyan 30-32 közt mozog az ára.
2. Kléber Quadraxer 2: jókat írnak róla, de sehol sem kiemelkedő, ellenben a 26-27 ezres árával a legolcsóbb vétel és talán a legjobb ár/érték arány.
3. Goodyear Vector 4Seasons Gen2: bizonyított, de inkább téliben erős, illetve már nem a legfrissebb minta, ellenben 29-30 ezer darabja.
4. Michelin CC: a nyári képességei tetszenek, kollégám autóján próbálva is brilliáns. Ellenben 35-36 darabja, tehát húzós választás.
5.Bridgestone Weather Control A005: a legfrissebb minta, de árban ez is 35 körül.
Magam első blikkre az ár/minőség/teszteredmények miatt a Conti felé hajlanék, de érdekel mit gondoltok. Köszi.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
rbalint88
addikt
válasz Nikaré #27431 üzenetére
Uj fullos opel insignian 20”-ban gyari szereles (a nyar is hankook, s1 evo2), ugyhogy olyan szar nem lehet
Unokatesomat is erre agitaltam, de vegul dunlop wintersport 5 lett, ami ugye tesztgyoztes top csodagumi, tenyleg nagyon jo, de anno 32vs 40k volt a kulonbseg darabjanal, annyival nem gyengebb a hankook amennyivel olcsobb. -
Nikaré
őstag
Mi a tapasztalat ezzel a téli gumival kapcsolatban?
Hankook W320 Winter I'Cept EVO2[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
addikt
-
hdanesz
őstag
Sziasztok!
Múlt héten rendeltem Barum Bravuris 3 típusú gumit a 2009-es Citroen C5-ömre.
Kicsit aggódtam a DOT szám miatt, mert ez volt az első netes gumirendelésem. Legnagyobb meglepetésemre olyan friss gumikat kaptam...hogy még szinte melegek voltak a kiszállításkor.
2018/27. héten gyártották őket és a mostani a 38.-ik.A kérdésem az lenne, hogy normális dolog...ha még a mai napig is érzem a gumi szagát a kocsi mellett állva? Főleg miután megálltam egy-egy út után. Hidegen, álló helyzetben nem érezni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ha sokat jársz nagy hóban pl. síelni, valószínűleg a Dunlop lesz a befutó. Kár, hogy nincs még Michelin Alpin A6 teszt, mert így nehéz nyilatkozni. SPeti1984: ha neked sem túl sürgős, esetleg várd meg a hónapvégi teszteket. A Barumot amúgy bevallalnàm, bár elfogult vagyok.😎
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
SPeti1984
senior tag
Szerintetek egy 2004-es Ford Fiesta 1.3-ra 69 le melyik téligumit ajánlanátok? Én lehet az új Barumot bevállalnám csak azért mert friss minta. Fulda Hankook használtam már ezzel a mintávalde sajna Fulda elég régi minta ki tudja meddig lesz, Hankook max 1-2 szezonig jó volt utána csúszkált nekem. A Nexen mint legolcsóbb nem tudom mennyire régi minta és mennyire jó. Szerintetek melyik legyen?
175/65 R14
Barum polaris 5 ~ 12.000 ft szállítással
Apollo Alnac 4G Winter 12.000 szállítással
Fulda Kristall Montero 3 ~12.000 szállítással
Firestone Winterhawk 3 ~ 12.000 szállítással
Hankook W452 12.000 szállítással
Nexen WinGuard SnowG WH2 11.250 szállítással
Kumho WP51 11.500 szállítással
Fulda Kristall Montero 3 ~12.000 szállítással
-
blakey
titán
válasz Nikaré #27411 üzenetére
Km-től is függ, évi 10e körül már 4 évvel számolhatsz, de lehet, hogy az 5-ik is meglenne. Én 5 évre tervezek a Quatrac 5-tel.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #27394 üzenetére
Kövi talira kigurulok, lemérheted a profilmélyégét a CC-mnek. Meglepődsz mennyire nem kopik valójában...
#nincsbennetarcsi
-
blakey
titán
válasz BigBlackDog #27394 üzenetére
Kb. 4 évre tervezik, szerintem 4 évente megéri újat venni, 2 szett esetén is nagyjából 4-5 évente cserélnéd a gumikat. Ha évi 10e Km körüli a futásod akkor megéri 4 évszakost venni.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
t.kristof
senior tag
válasz molnarpeter #27391 üzenetére
Igen fwd. Wheel-size 6.5jx15 et37-et ír gyárinak. Gondolom el kellene férnie...
Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
Mi5u
tag
válasz BigBlackDog #27394 üzenetére
Pár évvel ezelőttig négyévszakost(Vredestein Quatrac) használtam, és azt vettem észre (ami logikus is), hogy nyáron sokkal gyorsabban kopik. Nálam olyan 30-35k után kukázni kellett őket.
Szerintem nem nagyon fogsz találni olyant,ami bírja tovább.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Anime filmek és sorozatok
- Hálózati / IP kamera
- Eredeti játékok OFF topik
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Villanyszerelés
- SSD kibeszélő
- Milyen egeret válasszak?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest