Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24401) Indian74 válasza Lackooo84 (#24400) üzenetére


Indian74
senior tag

Az ám...sajnos...
Én addig megyek mig nem kapom vissza az árát,vagy csere garancia,és többet nem veszek semmilyen Huawei terméket :(((

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24402) Lackooo84 válasza Indian74 (#24401) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Beszélj a Huawei üfsz-el, ott normálisak. Nem az ő hibájuk, sajnos a tmx csak egy tróger szerviz akivel szerződésben vannak... Ha pl. a József körúton a Firstshopban adod le, akkor tuti nincs ez.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24403) Exodion válasza Exodion (#24374) üzenetére


Exodion
aktív tag

Na, akkor ez jo kis tanulopenz lett. Masok ne jarjanak igy megosztanam. Ha valaki hasonlo helyzetbe kerulne mint a korabbi leirasom. Bar a Telekom a kotelezett NEM hozzajuk kell fordulni. Tehat ha az ember nem tudja nelkulozni a telefont barmilyen okbol es ezt jol ala is tudja tamasztani, akkor direktben a Samsunghoz kell menni. Ugye ezt eddig en is megcsinaltam, DE es itt a nagyon nagy DE.
Vettem ugye a telekom-tol egy uj keszuleket, elengedtek a kotbert nincs semmi hatuluto (ami amugy lett volna nem is keves) es mondtak hogy csereutalvanyt kerjek, vigyek mindent mondjam el a sztorit. Szoval akkor innen akkor a helyzet.

1) Tegnap bevittem a keszuleket a Samsung ugyfelszolgalata altal javasolt helyi SES-be. Mivel a hiba eleg hat mondjuk ki sz.. (ahogy korabban kifejtettem) biztos ami biztos vittem magammal mindent is. Konkretan egy videot is a hibarol amit a Telekom uzletben vettunk fol (de hat mivel felesegem szemelyes adatai latszanak rajta ezt nyilvan, (at sem vettek) nem hagytam ott. A szervizben csak fizikai SIM-el volt lehetoseg kiprobalni amivel az altalam videon is bemutatott hiba nem jelentkezett. DE mivel volt rola video, a keszuleket atvettek.
Na itt jeleztem azt amit a Telekom kifejezetten kert (csereutalvany). A szervizben jelezte emberunk hogy elso korban javitasra kotelezo atvenni. Alaplapot cserelnek, es ha meg mindig rossz akkor a kovetkezo javitasnal kerheto a csereutalvany.

2) Mivel mar eleg keso volt igy ma kerestem fol a Samsung chat-et harmadjara ahol leirtam mindent, es ez volt a legelso pont amikor mar (gyanitom) leirhatta az ugyintezo hogy:
- Potkeszulek van a Samsungnal de nem Magyarorszagon
- Cserekeszulek/Csereutalvany is van (nekem ugye ezt kellett kernem) viszont ehhez a keszuleket NEM kell leadni szervizbe (rip. ket nappal korabban pont a samsung ugyfelszolgalat mondta hogy szervizbe kell leadni a keszuleket). Ehhez akar telefonos akar chat alapu ugyfelszolgalaton, - sajat negativ peldambol tanulva, nem eleg azt irni hogy "A problema hogy szervizeltetni masik keszulek nelkul nem tudok. ..... kifejteni miert" - konkretan le kell irni hogy csereutalvanyt ker az ember es jo alaposan megindokolni. Ok csak is ebben a helyzetben kiadjak a kozponti iroda (ahol ezeket elbiraljak) elerhetoseget akik elbiraljak a kerest es elfogadas eseten postan kikuldik a csereutalvanyt amivel lehet menni a Telekomhoz.

Szoval, hat hogy ez most felretajekoztatas vagy nem megfelelo tajekoztatas nemtudom de mindazonaltal eleg frusztralo hogy errol csak akkor ertesultem amikor mar mindegy volt. Szepen magyarul ugy nez ki, hogy ennek a telefonnak az ara most egy jo tanulopenz lett :D. Jartam mar ugyanigy Samsung hutovel, ott az Auchan sok-sok elnezest kerve visszvette a keszuleket mert nem neztek tovabb a Samsung toketlenkedeset, hat telefonnal ugy nez ki ugyanez a helyzet. Frame TV-t ezek utan nem is veszek, maradok a G-s oled-nel.

[ Szerkesztve ]

(#24404) Indian74 válasza Lackooo84 (#24402) üzenetére


Indian74
senior tag

Oda vittem be a Budapest, József krt. 17 számú Szervizközpontba.
Na ott kaptam vissza igy,ez a baj.
A Huawei ügyélszolgálattal (Chat-en keresztül)is beszéltem,felvették panaszom,meg majd küldjem el nekik a számlát meg a garanciajegyet email-ben....ennyi.

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24405) t.imi


t.imi
addikt

Sziasztok!

Lehet nem ide való, hirtelen ezt a topikot találtam.

Egy terméket küldenék vissza 14 napos elállás keretén belül.
Cég tudja, jeleztem, várják.
De. Csak postai úton fogadnak csomagot, személyesen nem.
Üzletük van, személyzet van, mégsem.

Gls 50e, foxpost boxban 300, kiszállításnál 50e-ig vállal felelősséget, ami 230e termék esetében kissé kevés.
Posta 50e fölött 10000-kén 370ft-ot két MPL szállításkor, ha jól értelmeztem a díjszabásukat.
Mit tanácsoltok, mi tévő legyek?

(#24406) Tikakukac válasza t.imi (#24405) üzenetére


Tikakukac
titán

Mármint itt mi a kérdés?
Fogod és elküldöd a megadott címre. Ha 1000 forint akkor 1000 forint, ha 10000 forint akkor 10000 forint.

Ez egy ilyen buli :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24407) C64 válasza t.imi (#24405) üzenetére


C64
őstag

Vidd be a boltba személyesen, mi az, hogy úgy nem lehet visszavinni? Ez baromság!

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#24408) koby11h válasza C64 (#24407) üzenetére


koby11h
aktív tag

Ha a visszaküldési cím és a bolt címe azonos, akkor én is visszavinném és addig énekelném teli torokból Erkel Ferenc Bánk Bán c. művét, amíg át nem veszik... szerintem nem lenne hosszú idő.

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24409) t.imi válasza Tikakukac (#24406) üzenetére


t.imi
addikt

7500-ért adtam fel a csomagot, azért bosszantó.

C64 érdekes hozzáállás ez tény, időm nem volt megnézni mit is ír erről a törvény.
Ilyennel még nem találkoztam.

Koby11h egy és ugyanaz. Nincs aki átvegye, mondta az eladó kislány. Ha gls, posta viszi, akkor van. :P
Énekléssel nem próbálkoznék, félek magamtól :DDD

(#24410) qqzs


qqzs
őstag

Sziasztok. Ilyet hallotatok mar hogy maganszemelynek nem adnak szamlat csak blokkot akkor sem ha ker. A magyarazat az hogy ha szamlat allitanak ki az ceges vasarlasnal minosul akkor is ha maganszemely van rajta es igy egy ev a garancia. Viszont megkerdeztem tobb boltot es mashol siman adnak szamlat maganszemely nevere es harom ev lesz a garancia.

Eladó: GTS450

(#24411) daver88 válasza qqzs (#24410) üzenetére


daver88
aktív tag

adószám nélkül hogy lesz céges vásárlás?

(#24412) , válasza qqzs (#24410) üzenetére


,
addikt

Melyik bolt volt az?

(#24413) qqzs


qqzs
őstag

Egy stihl markabolt.
Vegul egy ora telefonalas utan irtak szamlat maganszemelynek is. Hat ilyet meg nem lattam.

Eladó: GTS450

(#24414) BB9000 válasza qqzs (#24413) üzenetére


BB9000
senior tag

Ilyenkor a vásárlók könyvének kikérése szokott segíteni. Elkéred és jelzed, hogy rögzítenéd az esetet "számlaadási kötelezettség megtagadása" jeligével.
Ez a "gyógymondat" meg szokta oldani a problémát egy-két percen belül.

(#24415) Krisz:85


Krisz:85
csendes tag

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem, mert nem tudom, h most mi tévő legyek - pontosabban miként kellene eljárnom, h végül célba érjek. Megpróbálom a legrövidebben leírni a sztorimat:

A Compker

2022.04.11-én vásároltam a munkaadó cégem nevére egy alaplapot (visszakaptam volna az áfát), amit sikeresen ki is szállítottak két munkanapon belül (kedd). Húsvét hétvégén volt csak alkalmam foglalkozni a projekttel, mert ugye időigényes, amikor is több óra szerelés után sikerült leszűkítenem a hibát az új alaplapra. 2022.04.19-én beadtam személyesen a Váci úton lévő üzletükben a terméket, felvették a jegyzőkönyvet, kaptam papírt meg minden. Két nappal később hívott a szervíz, megdumáltuk a dolgot, mondta a srác, h a főnöke tuti nem fogja engedélyezni a cserét, mert a vásárlástól számított 1,5 hétben 50%-ot (!) emelkedett a termék ára, szóval csak a visszafizetés játszik. ezt elfogadtam, és vártam, h "majd jövő héten utalnak".
Gondolom mostanra minimum meg tudjátok tippelni, h mi lestt a vége: azóta se kaptam vissza se a pénzt, se a terméket. Az ügyfélszolgálat telefonon egyáltalán nem elérhető, gyakorlatilag nem létezik. E-mail-es megkereséseimre átlag 2 nap volt a válasz, csak hitegettek, h utánanéznek, majd jövő héten stb., de persze soha nem lett semmi belőle.
Jelenleg ott tart a sztori, h letelt a 30 nap (semmilyen tájékoztatást nem kaptam eddig, még az sem lett kimondva, h "igen, bevizsgáltuk, szar, ez és ez lesz most". 30 nap elteltével írtam nekik egy "Teljesítési felszólítást", amiben megfogalmaztam a problémát (ismét) és felszólítottam őket, h 8 naptári napon belül vagy új csere, vagy zsé vissza. Elkérték a számlaszámom, de amúgy semmi. Ma, a 8.napon rákérdeztem írásban, h ugyan mi újság, amire azt a választ kaptam, h "nem fért bele a heti utalásokba, majd várhatóan jövő héten utalnak".
Na itt lett rendkívűl tele a férfiasságom. Este fél 8 van, de nem kaptam SMS-t a banktól.

Pls help, h mit/hogyan/miként, mert egy magyar szemmel igen jól látható összegről van szó (97k).

Előre is köszi skacok!

(#24416) Superhun válasza Krisz:85 (#24415) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Mivel céges vásárlás, csak polgári peres úton tudod visszakövetelni a termék árát.

Máskor inkább magánszemélyként vásárolj ilyen összegben, szvsz nem ér ennyi rizikót a mókázás az ÁFÁ-val.

Üdv!

(#24417) Krisz:85 válasza Superhun (#24416) üzenetére


Krisz:85
csendes tag

Szia!

Ennyi? megveszed, leadod, és megtehetik, h nem adnak vissza semmit? Ez dedurva...

(#24418) LuckyL válasza Krisz:85 (#24417) üzenetére


LuckyL
őstag

nem tehetik meg, de ha megteszik perelnie kell a cégnek aki vásárolta
amit természetesen meg fog nyerni, csak eltart egy darabig
jó eséllyel egy fizetési meghagyás is elég lesz

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24419) t.imi válasza Krisz:85 (#24415) üzenetére


t.imi
addikt

Sok jó hír nincs. Kb mistral szintű üzlet, ráadásul:
[kép] majd nyit mint Rekpmoc

(#24420) C64 válasza t.imi (#24419) üzenetére


C64
őstag

Nekem csak rossz tapasztalatom van velük. Garit nagyon nem szeretnek intézni.

[ Szerkesztve ]

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#24421) csubííí


csubííí
senior tag

Abban kérném a segítségét, hogy ha jótállás idő alatt a termék hibás lesz és nem lehet javítani ezért kapok egy újat, arra mennyi lesz a jótállási idő? Erről semmit nem találok a neten.

Előre is köszönöm.

(#24422) C64 válasza csubííí (#24421) üzenetére


C64
őstag

Újraindul a gari.

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#24423) csubííí válasza C64 (#24422) üzenetére


csubííí
senior tag

Köszi.

(#24424) Josi válasza C64 (#24422) üzenetére


Josi
aktív tag

Pontosabban, ha a kötelező jótállás alatt történt. Ha utána, akkor a gyártó vállalásától függ.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#24425) C64 válasza Josi (#24424) üzenetére


C64
őstag

Ha cserélik újra, akkor a garinak is újra kell indulnia!!

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#24426) LuckyL válasza C64 (#24425) üzenetére


LuckyL
őstag

mi az a gari?
jótállás van meg szavatosság, "gari" nincs
és jól írta Josi....

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24427) csubííí


csubííí
senior tag

Pl. Aldi.
Fűnyíróra 3 évet ad az Aldi, de a termék ára 99.990Ft.
Mondjuk 2 év után javíthatatlan és kapok egy újat.
Ekkor megint kapok 3 évet?

[ Szerkesztve ]

(#24428) C64 válasza LuckyL (#24426) üzenetére


C64
őstag

A gari az amit halandó nem érthet, tudhat, helyette azokat a tudálékos szavakat használja, mint jótállás meg szavatosság. :C

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#24429) BB9000 válasza csubííí (#24427) üzenetére


BB9000
senior tag

Szerintem attól függ, hogy hogyan intézi ezt a kereskedő.
Ha a kijavítás helyett csak ad egy másik terméket, akkor nem indul újra a 3 év. Megmarad az eredeti vásárlást igazoló blokkod, és annak dátumától 3 évig tart a garanciaidő.

Ha viszont javíthatatlannak minősíti a terméket és visszafizeti a vételárat, majd te abból a pénzből ismételten egy ugyanolyan terméket vásárolsz, akkor arra ismét megkapod a 3 évet. Lesz új blokkod is!

(#24430) C64 válasza BB9000 (#24429) üzenetére


C64
őstag

Én ha újat kaptam cserébe a régi helyett, amit nem tudtak javítani, de ugyanazt a típust katam, automatikusan újraindult a 3 év gari, mivel új termék, új gari.

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#24431) Lackooo84 válasza BB9000 (#24429) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Rosszul tudod. A termék kicserélése esetén az egész termékre (valamint fődarab csere esetén az adott alkatrészre) újraindul a jótállás.

The Truth is out there...

(#24432) asdf_ válasza Lackooo84 (#24431) üzenetére


asdf_
veterán

* a kötelező jótállás időtartama alatt. Egy 99 ezres fűnyíróra ez egyetlen év, nem három.

(#24433) csubííí válasza asdf_ (#24432) üzenetére


csubííí
senior tag

A szóban forgó üzlet (aldi vagy Lidl) 3 év jótállással árulja. Már több gyártó is van aki ennyivel, vagy regisztráció után árulja három évvel.

[ Szerkesztve ]

(#24434) asdf_ válasza csubííí (#24433) üzenetére


asdf_
veterán

kötelező (=jogszabályon alapuló) jótállás ≠ bolt önként vállalt jótállása. Ez utóbbi persze lehet teljeskörű meg anyámkínja (bár ezek jellemzően szezontermékek néha rotált gyártóktól, tehát szerintem 90+% a pénzvissza esélye a csere helyett), de nem kötelezően az, ellentétben a jogszabály által előírttal.

(#24435) Lackooo84 válasza csubííí (#24433) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A regisztrációhoz kötött jótállást ha jól tudom az euban már régen betiltották.

The Truth is out there...

(#24436) asdf_ válasza Lackooo84 (#24435) üzenetére


asdf_
veterán

Nem hinném, ami elsőre eszembe jut, nyomtatókra több gyártónál is rendszeresen van. A kötelezőn felüli évekre miért ne lehetne regisztrálni? Különösen, ha a kötelező cégként nem 2 meg 3 évek? Makitánál is regisztráció esetén kapja meg a melós a sokat.

(#24437) LuckyL válasza Lackooo84 (#24435) üzenetére


LuckyL
őstag

más a kötelező jótállás és más a "gari", amire itt feljebb is a tanult fórumtársunk (c64) hivatkozott
az utóbbi egy fantázianév, bármit takarhat

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24438) daver88 válasza Lackooo84 (#24435) üzenetére


daver88
aktív tag

Ha rendbe van a GDPR, akkor nincs akadálya.

Termékcseréhez:

Ha terméket cserélnek garancia idő alatt, azt elvileg egy 0 Ft-os számlával papirozni kellene, ami ugyebár a csere napja - és az új jótállási idő kezdete.

(#24439) paltom


paltom
tag

Oàzisnàl vettem egy be quiet tápot egy éve, egyszer csak sistergett, aztán nagy bumm, leverte a kapcsolót. Beküldtem gariztatni de most jött e-mail tőlük hogy meghaladja a 15 napot és akár 30 napra is kitolódhat az ügyintézés. Na most gép nélkül vagyok azóta, de azért 1 hónap szerintem elég sok idő hogy addig üljenek rajta. Nem tudom ilyenkor mi a menete felkuldik a be quiet HQ-ra és ha ott is megállapítják hogy hibás akkor halad tovább az ügy gondolom? Természetesen majd kedden felhívom őket mire lehet számítani, csak még sose gariztattam.

[ Szerkesztve ]

Ryzen 5 3600, RTX 3070

(#24440) Attix82 válasza paltom (#24439) üzenetére


Attix82
őstag

Feleslegesen zaklatod őket, 30 nap van megadva max....nyugi nem ők ülnek rajta. A boltosok minél hamarabb akarnak túlleni a dolgon. Vegyél addig egy másik tápot amivel megy a géped azt annyi.

(#24441) Indian74


Indian74
senior tag

Sziasztok! Az lenne a kérdésem Ha meg adott terméket Már négyszer javították és már másodszor a kellek kicserélni nekem akkor én kérhetem a cseretermék helyett a csere utalványt vagy készpénz fizetését?
Egy Huawei Band 6 os óráról van szó ahogy mondtam előbb én már nem szeretnék még egyszer futkározni vele elég volt és szeretném hogyha én nem Ugyanerre a terméket cserélni neki hanem kaphatnék helyette egy csere utalványt vagy a készpénz kifizetést mert én ezt a terméket még egyszer nem szeretném mert már többször gond volt vele Nem akarok még egyszer ide oda futkározni hogy szervizebe vigyem és a cserélte sem. :R

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24442) Superhun válasza Indian74 (#24441) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Válaszolj légyszíves a témaösszefoglalóban szereplő kérdésekre, hogy érdemben tudjunk segíteni. Köszi!

(#24443) BB9000 válasza Lackooo84 (#24431) üzenetére


BB9000
senior tag

Te tudod rosszul! Én jól tudom! :)
Támaszd alá az érveid tényekkel! Szerinted a termék kicserélésekor milyen jogszabály kötelezi a forgalmazót a jótállás újraindítására? Szerintem nincs ilyen egyik jogszabályban sem, tehát csere esetén nem jön létre új adásvétel, hanem az eredetileg megkötött adásvételi szerződés marad érvényben, amely alapján a termékre vonatkozó jótállás az eredeti szerződés időpontjától számítódik.
Az, hogy egy cég így vagy úgy szokta csinálni, az egy dolog. A jogszabályoktól eltérő gyakorlat alkalmazása nem lehet kötelező érvényű más vállalkozásra.
Egyébként én is találkoztam ezzel a gyakorlattal. Vettem egy terméket, ami a "tervezett avultatás" miatt nem bírta ki a garanciaidő végéig. (Silány minőségben volt megcsinálva). Többször is cserélték. Mindig újra és újraindították a garanciát is. Szerintem nem lett volna kötelező így csinálniuk.

[ Szerkesztve ]

(#24444) Biznisz Elek válasza BB9000 (#24443) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Azért én is kíváncsi vagyok mindkét fél véleményére.
A jogszabály tényleg nem ír erről, van benne csere de, hogy újra indul arról nem írnak, igaz arról sincs hogy hosszabbodik.
A hosszabbítás kizárólak a javításnál olvasható a jogszabályban.
Véleményem szerinte ha csere van, jogilag a rosszat vissza kell venni, mondhatni a szerződés előtti állapot jön létre és eladnia egy újat. Azaz lényegében valóban újra kell indulni a jótállásnak.

[link]

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#24445) BB9000 válasza Biznisz Elek (#24444) üzenetére


BB9000
senior tag

Ha a bolt visszaveszi a rosszat és visszaadja az eredeti vételárat, majd a vásárló megveszi az új terméket, akkor egyértelmű, hogy arra él a teljes jótállás. Ez azonban felvet egy problémát: az infláció miatt az új termék vételára a régi elromlásakor általában már jóval magasabb, mint amennyi az eredeti vásárláskor volt. Ezért a vásárlónak nem érdeke a "pénzvissza" ! Ehelyett inkább a javítás/cserét fogja választani.

(#24446) Lackooo84 válasza BB9000 (#24443) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Biztos, hogy nem tudom rosszul, pl. cseréltek nekem Polar M400 órát M430-ra, PS4 Pro konzolt, PS5 kontrollert (csak hogy az utóbbi időket említsem) és mindről teljesen új számlát kaptam, amin fel volt tüntetve a jótállási idő. Szerintem tök egyértelmű, hogy mivel új terméket kapsz csereként, arra kötelező jótállás ugyanúgy vonatkozik.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24447) Superhun


Superhun
Topikgazda

Ahogy én tudom: jótállási idő alatti cserénél kötelező újraindítani a jótállást, hiszen a jogszabály előírja fődarabcsere esetén az újraindítást. Viszont a jótállási időn túli, gyártói vagy bolti extra garancia alatti csere feltételeit nem szabályozza jogszabály, így ott egyáltaán nem egyértelmű, hogy újraindul a jótállás. Lásd pl. Telekomnál a garanciális feltételeket:

"Amennyiben a gyártó kiegészítő jótállást is vállal, úgy azt a készülékre, termékre vonatkozó 1,2 illetve 3 év kötelező jótállási időtartam utáni, további 12 hónapos időtartamra vállalja. Ennek időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve nem indul újra, függetlenül a javítás módjától."

(#24448) Indian74


Indian74
senior tag

Termék gyártója és mivolta (pl. HP laptop, Samsung telefon):Huawei band 6
• Vásárlásának helye, időpontja : Telekom, 2021 május 14
• Eladási ára:23990 FT
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e : Magánszemély
• Hiba jellege : Avval a hibával hogy állandoan lecsatlakozik,ez következö készüléknél is fent állt
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt : 20221 Novemer,2022 Március,május.
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az mikor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele : Legelöször cserélték,másodszor nem találtak hibát a készülékben,harmadszor pedig külsö behatás miatt elutasítottak,de én ellentmondtam,erre ök megint bevették és most úgyan arra a termékre csernének.úgyan erre.....
• Használtan vetted-e. NEM
• Fénykép a jótállási jegyről (a személyes adataidat természetesen kitakarhatod rajta)

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24449) Biznisz Elek válasza BB9000 (#24445) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Ez mind szép és jó, de ahogy te is írtad ez sincs alá támasztva jogszabállyal. Szóval az adott törvényben csak arra van leírás mi van javítás esetén. Csere esetén se a hosszabbítás se z újraindulásról nincs szabályozás. Így szerintem jogilag a csere egy másik új. És ahhoz, hogy te újat kapj a régit vissza kell venni...

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#24450) Superhun válasza Indian74 (#24448) üzenetére


Superhun
Topikgazda

A 2021-es új jogszabályok szerint egy terméket max. 3-szor lehet javítani, utána cserét kell adni vagy pénzt visszafizetni. A cserék maximális számát nem szabályozza. Viszont véleményem szerint ha egy terméken akár egy csere után is jelentkezik ugyanaz a hiba, akkor valamilyen szériahibáról beszélhetünk, ami megrendíti a bizalmat a termék iránt a vásárlóban és szerintem már tudsz hivatkozni a jogszabály ezen részére, és jogosult vagy pénzvisszafizetésre:

"Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt."

Ezen az oldalon is hasonló következtetést vonnak le: [link]

Ha a bolt nem megy bele a pénzvisszafizetésbe, akkor a vásárlók könyvébe tudsz beírni vagy a területileg illetékes békéltető testülethez tudsz fordulni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.