Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24451) Indian74 válasza Superhun (#24450) üzenetére


Indian74
senior tag

Köszönöm a gyors segítökész válaszodat :R

NAGYPAPA

(#24452) Petikeje


Petikeje
tag

Sziasztok,
Az emagos fórumon volt egy kérdésem:
https://itcafe.hu/tema/emag_edigital_velemenyek_tapasztalatok/hsz_362-362.html
Segítettek ott is, és javasolták, hogy itt is kérdezzék utána.
Nektek van ötletek, mit lehetne tenni?
Köszi, üdv:
P!

(#24453) daver88 válasza Petikeje (#24452) üzenetére


daver88
aktív tag

melyik futárszolgálattól és milyen e-maileket kapsz?

(#24454) Petikeje válasza daver88 (#24453) üzenetére


Petikeje
tag

Szia,
Akik 3 hete megpróbálták kiszállítani teljes áron.

(#24455) daver88 válasza Petikeje (#24454) üzenetére


daver88
aktív tag

szerintem kár tovább húzni, kérd vissza az árát.

(#24456) Dinter


Dinter
addikt

Sziasztok!

Cégtől online vásárolt, használt termékekre is vonatkozik a 14 napos elállási jog?
Vettünk egy használt mosógépet, 3 hónapos garanciával. Telefonban újszerűnek mondták. Az még hagyján, hogy retkes, de az ajtó lóg, és nem lehet becsukni, csak ha alulról megemelem. Ilyenkor el tudok állni vagy kérhetem a javítását?

(#24457) Petikeje válasza daver88 (#24455) üzenetére


Petikeje
tag

Szia,
Gondoltam rá én is, csak attól félek, hogy ezzel még 1 marék kavicsot dobok az amúgy is megakadt fogaskerekek közé...
(Képzeld el, hogy tudnák értelmezni a kérést, ha nem tudják megmondani most se, hogy mi van)

(#24458) Superhun válasza Dinter (#24456) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! A jogszabályban nincs kikötve, hogy csak új termék eladásánál lehet élni az elállási joggal. Itt is azt írják, hogy használt termék vásárlától is el lehet állni: [link]
Elállásnál neked kell visszajuttatni a terméket saját költségen. Ami viszont nekem fura, az a 3 hónap garancia. Ez pontosan micsoda, mik a feltételei? Mert ha cégtől vásárolsz magánszemélyként, akkor min. 1 év szavatosság jár, aminek az első 6 hónapjában az eladón a bizonyítási teher --> ergó 6 hónap a "garancia".

[ Szerkesztve ]

(#24460) asdf_ válasza KenKesey (#24459) üzenetére


asdf_
veterán

Hibás teljesítés, a visszafuvart a feladó fizeti, tehát nem neked kell 14 napos ellállásozni és fizetni a visszafuvart. Jelzed és megoldják simán, ha tévedésről volt szó és nem szándékos volt már az elejétől.

(#24462) Dealer95 válasza KenKesey (#24461) üzenetére


Dealer95
őstag

E-mailt írj inkább most, képeket csatolva, hogy legyen írásos nyoma.
Aztán pedig hétfőn mehet a telefon.

[ Szerkesztve ]

(#24464) jeni válasza KenKesey (#24463) üzenetére


jeni
félisten

A futárnak nem kötelessége megvárni téged ,hogy mit is tartalmaz a doboz a felbontásnál?
Neki csak át kell adnia,és te meg aláírod az átvételt,és mehet tovább az ipse.
Azt megvárhatja,hogy ha sérült a doboz akkor esetleg előtte felbontatni,és ha más gond nincs vele mehet tovább,ha mégis sárülés van rajta akkor jegyzéket kell erről írni és fotózni.
Felbontani csak akkor teheted meg ha ki is fizetted előtte.

(#24466) jeni válasza KenKesey (#24465) üzenetére


jeni
félisten

gyanítom,hogy neked kell előbb vissza küldened,hogy ők is meggyőzködhessenek arról,hogy nem azt küldték el neked amit rendeltél.
árucsere lesz vagy pénz vissza fizetés vagy a levásárlás.

(#24468) carl18


carl18
addikt

Üdv!
Érdeklődnék van-e valami fejlődés garancia ügyében? Tudtommal mostanság az unióban már valami fajta mozgolodás.
Ki akarják tolni a termékek garancia idejét, meg rá akarják bírni a cégeket hogy amit eladnak ahoz forgalmazannak egy jó darabig potalkatrészt.

Például elég viccesen tartom hogy rengeteg mindenre csak 1, jó esetben maximum 2 év jotálás vonatkozik.
A JBL Xtreme 3 itthon 120E forint, és 1 év garanciával ennyiért nagyon orosz roulet. :(

Mikor valamire ennyire kevés a garancia csak azt jelzi a cég mennyire nem hisz a saját termékében.

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24469) Tikakukac válasza carl18 (#24468) üzenetére


Tikakukac
titán

És akkor kelj fel az álomból. Most:B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24470) Josi válasza carl18 (#24468) üzenetére


Josi
aktív tag

A 120 ezer ft-os termékre most is 2 év a kötelező jótállás. ha kevesebbet adnak, az a jogszabályba ütközik.
A pótalkatrész kérdést meg megoldják úgy, hogy olyan ára lesz, hogy ne akarj pótalkatrészt venni.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#24471) carl18 válasza Josi (#24470) üzenetére


carl18
addikt

Hát azért elég szomorú hogy 100ft-ig le van tudva minden 1 év jotálással.

A telefonoknál most is úgy van, hogy olyan drága egy kijelző csere hogy nem éri meg kicserélni. Jobban jár mindenk ha új készüléket vásárol, csak jó lenne néha kicsit szabályozni ezt a dolgot.

Én például úgy láttom hogy ezzel a jelenlegi rendszerrel, és a sok silány minőségü készülék miatt ez egy végtelen körfogás.
Megveszed megy jó estebe 2-3 évet, aztán vehetsz újat*újat*újat.

Nem azért hogy a Kádár időket éltessem, de náluk kötelező volt a 25 év garantált müködési idő minden hűtő és fagyasztókészülékre.

Nekünk még mindig megy a fagyasztóláda, 1994-1995 fele lett vásárolva, soha nem nyúlt hozzá se szerelő se karbantartó. :R

Nálam mondjuk van elvek, tévét például 10 évente vásárlók. Lehet jobb nagyobb drágább, rajtam nem válik be a marketing. :DD

[ Szerkesztve ]

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24472) jeni válasza carl18 (#24471) üzenetére


jeni
félisten

fogyasztó társadalom van
a gyártónak max 5 év az érdekeltség és nem a 25 év

(#24473) carl18 válasza jeni (#24472) üzenetére


carl18
addikt

Igen, azzal tisztában vagyok jó pár éve! :)
Csak arra voltam kíváncsi ez fog-e javulni a vásárlók/környezet nevében.
Mert az elég nagy pazarlás valamit legyártanak/eladnak egy darabig használod tönkre megy javíthatatlan.
Így a pénzed kidobtad az ablakon és még szemetet is termelsz vele.

Mondjuk én úgy gondolkozok, hogy ha veszek valamit akkor azzal nem 2-3 évre tervezek. Van egy Super Régi Old School Hifi rendszerem, Sony LBT-709 a neve. Kb 30 év lehet, de még mindig hibátlanul mennek a hangfalak. Ezek még hosszú távra voltak tervezve. :R
Ebbe volt anyag, ezzel lehet cipekedni! :)

Manapság meg mikor benéz az ember a Média markba, csak béna pozdorjalapos mini hifitornyokat lát.
Manapság ezt kapod 100E forintért.... :( Ez kivítélesen úgy látszik nem pozdorjából van. De valahogy én azt vette észre mindig sokkal jobban járok ha veszek egy minőségi használt terméket ami régi, mint ha újból veszek gagyit.

[ Szerkesztve ]

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24474) asdf_ válasza carl18 (#24473) üzenetére


asdf_
veterán

Szerintem ilyen minihifit pont annyian vehetnek mostanában, mint kompakt fényképezőgépet.

(#24475) carl18 válasza asdf_ (#24474) üzenetére


carl18
addikt

Árukereső listázása szerint benne van a top4-ben. :DD
A Harmadik helyezet meg a LG mini hifije.
LG CK43 Mini Hifi

Bár kicsit rákeresgélbe youtube a gyártó megtalálta a célközönséget.
Magán a membáronon is látszik ki van belőle sporolva az anyag.

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24476) TaaT válasza carl18 (#24473) üzenetére


TaaT
veterán

Sztem újból is van ami nem gagyi, csak több pénzért. Meg régen is lehetett gagyit venni.
A minőségi használt szinte mindig jobb vétel mint az azonos árú új, kivéve ha olyan igények merülnek fel amik régen egyszerűen nem léteztek.

Give them hell Ukraine!

(#24477) , válasza carl18 (#24471) üzenetére


,
addikt

Melyik TV az, ami kibír 10 évet?

(#24478) jeni válasza , (#24477) üzenetére


jeni
félisten

Sony KV-29XL70E
ANNAK A DUPLÁJÁT IS
:DD

(#24479) , válasza jeni (#24478) üzenetére


,
addikt

Abból a korszakból még elhiszem, de úgy értettem, hogy melyik mai TV.

(#24480) carl18 válasza , (#24479) üzenetére


carl18
addikt

Tesómnek van egy 10 éves Samsung 3D tévéje, 143 cm és mai napig hibátlanul müködik. Nekem is van egy 15 éves plazma tévém, panasonic. Na meg egy 82 centis LG-m ami kb 5 éves, de egy régi HannG monitorom 22 colos ami több mint 10 éves.

Azért bírják ezek a Strapát, főleg ha nincsenek agyon használva. :R

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24481) Tikakukac válasza carl18 (#24480) üzenetére


Tikakukac
titán

Mindig könnyes szemmel nézem az ilyen optimista és pozitív hsz.-eket a témában.

A valóság sajnos teljesen más, én inkább lottóznék a helyetekben. Jelenleg ott tartunk, hogy a gariidőket már elég magas szintű eszközök sem feltétlen húzzák ki. De a legjobb amikor gariból is már kifut egy hardver és még mindig nincs rá rendes szoftver-firmware :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24482) carl18 válasza Tikakukac (#24481) üzenetére


carl18
addikt

Tudom hogy borzalmasan a Sztatisztika a mai eszközök átlagában, sajnos tömegtermelés van. És a mennyiség mindig a minőség rovására megy, én csak leírtam pár személyes tapasztalatot.

:U
Anno egy ismerösöm annak idején 2015-ben megvásárolta a JBL Charge 2+. Örült milyen jó cucc, stb 55-60E táján ment annak idején.
A hangszórók, most meg a fiókban hever nála egy marék szemétként.
Szóval ennyi arról a nagy neves gyártók megbízhatóak. :R

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24483) Tikakukac válasza carl18 (#24482) üzenetére


Tikakukac
titán

Neves=/=ismert :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24484) MaxxDamage válasza Tikakukac (#24481) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Nálunk is van (2010-es vétel volt) 43" FHD LED TV (LG ami 4 HDMI portos) és bár a garancia (5 éves volt rá) első 3 évében (ment szinte 0-24h) Full kijelző csere is volt rajta...a mai napig használva van és köszöni szépen jól van.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#24485) , válasza carl18 (#24480) üzenetére


,
addikt

Igen, én is tudnék pár példát hozni, amikor meglepően sokáig (=2 évnél tovább) bírta egy-egy eszközöm, de úgy nagy általánosságban nem ez a jellemző. A gyártóknak nem ez az érdekük, hanem az, hogy az adott termék lehetőleg még bírja ki a garanciális időszakot, de túl sokkal azt ne élje túl. Most utoljára a nyomtatóm pusztult el 1 héttel a garanciaidő lejárta után, mindenféle előjel nélkül (1 egész patront használtam el vele egész élettartama alatt!). Nem hiszek az összeesküvéselméletekben, de már nem az első eszközöm volt (TV, videó, digitális fényképező, laptop, nyomtató, telefon, stb.), ami közvetlenül a garanciaidő lejártát követően ment rögtön tönkre...

[ Szerkesztve ]

(#24486) carl18 válasza , (#24485) üzenetére


carl18
addikt

Hát ki kell fogni, nekem ez a 22 Colos Hanns.G monitorom talán 2008-as lehet. Azt tudom hogy úgy vettem kéz alól hogy már javítva volt, de nálam 6 éve van. Azóta hibátlanul müködik, szóval nem panaszkodok.
Cserélni akkor fogok ha tönkre megy, vagy javíthatatlanná válik :D

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24487) Josi


Josi
aktív tag

Akkor nosztalgiázok én is:
Technics hi-fi torony, 1994, rádiós erősítő napi használatban.
Sony trinitron 55cm tv, 1994, egy villámcsapás végzett vele 20 év után. :(
Sony hi-fi stereo 4 fejes video, 1994, még működik, de már nincs használva.
Samsung 32" LE32B650 LCD, 2010, tökéletesen működik, naponta van használva.

Mondjuk egyik sem volt olcsó darab.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#24488) , válasza Josi (#24487) üzenetére


,
addikt

Szüleimnek van egy 51cm-es Daewoo TV-je, az is vagy a 90-es évekből való, vagy talán a 80-as évekből még? Meg nem mondom már, de érdekes módon még működik. Valahogy régebben tartósabbra csinálták az eszközöket, mint mostanában. Nem akarom elhinni, hogy ez csak a véletlen műve lenne...

(#24489) carl18 válasza , (#24488) üzenetére


carl18
addikt

Hobbi szinten én is gyűjtök régebbi dolgokat! :)
A Bal oldani nagy (Hitachi TRK 7620E) Boombox 1984-86 között volt forgalomba. A jobb oldali szürke panasonic meg 1979-es, apámnak neki adtam.
43 év után is napi szinten hallgatja róla a zenét, tény hogy tartosabb termékek voltak régen. Új fajta rádiókból meg már dobott ki rengeteget, durva hogy a legrégebbi a legtartosabb.
A Fekete meg 2018-as Bluetooth hangszóró, a kérdés hol lesz ez 30 év múlva ? :U
Én azért ámulok néha hogy ezek még 40 év után is müködöképesek.
Szóval nagyon kíváncsi vagyok a mai termékek hol lesznek 10 év múlva.

Jelenleg a vedd meg dobd el társadalom van, így nem kell csodálkozni minden tönkremegy. :(

[ Szerkesztve ]

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#24490) koby11h válasza carl18 (#24489) üzenetére


koby11h
aktív tag

Van aki ez nagyban csinálja, pl. Tasnádi Zsolt: http://patina.atw.hu/

Eszméletlen gyűjteménye van, én voltam Nála egy órát, hát van mit nézni!!!

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24491) , válasza carl18 (#24489) üzenetére


,
addikt

Szüleimnek egy Videoton kazettásmagnó van a 80-as évekből, hihetetlen, hogy az is mit ki nem bírt/bír jelenleg is. Soha nem volt szétszedve, jelenleg is hibátlanul működik.
Ez a típus:
http://users.atw.hu/patina/radios/vtrm4640/rm4640.htm

(#24492) Indian74


Indian74
senior tag

Kis segítséget szeretnék kérni....erre..
[link]
Mert ott tartunk hogy most megint elutasitottak,megvonták a garanciát,amikor már a cserét engedélyezték csak hát ugyan arra a termékre,amit én nem fogadtam el.
Ez most hogy is van???Ezt megtehetik???
Ezt irták nekem most válaszul 2022 06.13-án.
"
Levelére válaszolva az alábbiakról tájékoztatjuk. Ügyét újravizsgálják, a gyártóval újra egyeztettünk.
Ezek alapján értesítjük, hogy kiállunk a 2022.05.13-án készült szervizünk álláspontja mellett, mely a 40.....30 jegyzőkönyvben olvasható.
A nem rendeltetésszerű használat következtében keletkezett sérülések miatt a készülék garanciális javítását, illetve cseréjét a jótállási feltételek alapján kizárólag fizetős keretek között tudja szervizünk vállalni.

Megértését köszönjük!

Most mit tehetnék hogy végre legyen egy müködő termékem??? :F :W

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24493) Superhun válasza Indian74 (#24492) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Milyen sérülések vannak a terméken?

(#24494) Indian74 válasza Superhun (#24493) üzenetére


Indian74
senior tag

A képen látható sérüléseket lehet találni.

Ezt küldte vissza nekem a TMX,de a Teréz KRT-i boltban nem igy lett beadva,és még a jegyzöknyen sem jelölték be,hogy sérült a termék

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24495) Superhun válasza Indian74 (#24494) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Fordulj a budapesti békéltető testülethez, ők segíteni fognak. [link]

(#24496) Indian74 válasza Superhun (#24495) üzenetére


Indian74
senior tag

Köszönöm a gyors segítségedet,és a válszodat :R

NAGYPAPA

(#24497) neil_mullen válasza Indian74 (#24496) üzenetére


neil_mullen
aktív tag

Sziasztok!

A következő helyzettel kapcsolatban kérném a segítségeteket: 05.13-án rendeltem egy webshopból kb. 10000Ft értékben. Pár nap alatt kiderült hogy se raktáron nincs a termék, se az ára sem a kiirt ára sem stimmel. Eláltam a rendeléstől és kértem hogy a már elutalt összeget utalják vissza. Azóta eltelt kb. 3 hét és hiába írok nekik vagy hivogatom őket, mindig a szokásos sablonszöveget kapom: beszél a pénzüggyel és értesíteni fog. Kb. 5-ször hívtam őket eddig és semmi eredményt nem tudtam elérni. A türelmem elfogyott, Ti mit tennétek a helyemben?

:R

Privát üzenetre illik válaszolni!!!

(#24498) asdf_ válasza neil_mullen (#24497) üzenetére


asdf_
veterán

Írsz egy emailt, benne idézed, hogy jogszabály szerint az elállásról való értesüléről számított 14 napon belül vissza kell utalniuk a pénzt, ez másfélszer eltelt, 5+-szor beszéltél és emaileztél velük, ez az utolsó alkalom, mielőtt közjegyzőhöz fordulsz fizetési meghagyás miatt, egyben közlöd, hogy leveledet másolatként megkapja a helyi fogyasztóvédelmi hatóság és természetesen be is rakod másolatba őket. Sőt, egyenesen úgy kezded a levelet, hogy Tisztelt xy kft., tisztelt Fogyasztóvédelmi hatóság!

[ Szerkesztve ]

(#24499) neil_mullen válasza asdf_ (#24498) üzenetére


neil_mullen
aktív tag

köszi a választ! a fogyasztóvédelmi osztály kiválasztásánál jól sejtem hogy a cég székhelye a mérvadó?

Privát üzenetre illik válaszolni!!!

(#24500) asdf_ válasza neil_mullen (#24499) üzenetére


asdf_
veterán

Békéltető testületnél a fogyasztó lakhelye szerinti az illetékes, ennek alapján azt gondolnám, a fentinél is (ha nem, akkor sincs gond, illetékeségből átteszik automatikusan, és ez itt most nem is lesz lényeg, mert te most még nem bejelented őket, csak ráhatni próbálsz, hogy intézzék már el amit el kell).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.