Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24551) jeni válasza madmike (#24539) üzenetére


jeni
félisten

A cserét 15 nap múlva kérj,ha neten rendelted meg.
Persze ez nem lesz garancia arra,hogy újat kapj. Esetleg javítást.

(#24552) jeni válasza Dealer95 (#24542) üzenetére


jeni
félisten

Ha drágább lett azota fekete fehéren a bolt a számlán levő árat fogja figyelembe venni választani.

(#24553) madmike válasza jeni (#24551) üzenetére


madmike
őstag

14 napon belül miért nem lehet cserét kérni?

"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan

(#24554) jeni válasza madmike (#24553) üzenetére


jeni
félisten

boltól függ,megtagadhatja a cserét ha a második cucc jóval drágább és akkor inkább vissza fizeti, a 15 naptól már kevésbé taktikázhat a bolt.
ezért gondolom a javítás a legtutibb ilyen esetekben.

(#24555) Exodion válasza Lackooo84 (#24549) üzenetére


Exodion
aktív tag

Amugy sem ertem oket. Jogszabaly szerint lehetoseged van kijavitast vagy kicserelest kerni. Felhivod az ugyfelszolgalatot ahol nem mondjak am el hogy paraszt ne szervizbe vidd. Beviszed a szervizbe, ott sem mondjak el hogy akkor ne ide hozd, nem visszairanyit az ugyfelszolgalathoz. Majd miutan leadtad es mar ugyis mindegy, elmondjak hogy ha elni kivansz a kicserelesi igenyeddel (amit vagy jovahagynak ugye vagy sem) kozlik veled hogy akkor mit kell csinalni. De mivel mar leadtad ugyis mindegy.

TMX-el meg nem volt dolgom szerencsere. A telot a helyi SES-ban szervizeltek, most ott all a polcon :D. A noci aki felhivott hogy mikor kuldje a futart, megjegyzte hogy hasznaljam es ha tovabbra is gondom van vele akkor elviszik bevizsgalasra. En meg mondom, neki hogy ne vicceljen mar hat 2perccel ezelott mondtam el hogy mar van masik telefonom ami mukodik! Ezen tovabbra is szar a terero belterben -118dBm (-120-tol ugye a semmi kozepe utan vagy 2-vel), a tobbi telefonon ittol -89 - -95dBm korul vagyunk, de mivel a kepernyot osszecsikargattak igyis-ugyis ba....om. Es az egyeduli amit mondani tudnak hogy hat a cseret hogy kell igenyelni ha tovabbra is rossz. Mintha valami idiota papagaj lenne.

(#24556) jeni válasza Exodion (#24555) üzenetére


jeni
félisten

kölcsön telót kellett volna kérni akár egy baromi olcsót venni használtan. így megúsztad volna a felesleges drága teló vásárlást.
a teló esetén a szerviz jogszerűen járt el,,mert vagy megjavítják,vagy ha gazdaságtalan a javítása akkor a csereutalványt kapja a tulaj.

(#24557) Exodion válasza jeni (#24556) üzenetére


Exodion
aktív tag

Persze, tisztasor. Jogszabaly szerint viszont te magad kerhetsz jotallas kereteben kijavitast vagy kicserelest. Szo sem volt rola hogy nem csereltek volna ki. Ezt a Samsung Electronics Hungary is elismerte telefonban, a javitas utan, miutan a teljes belsoseget csereltek. Ugyanmindegy lett volna. A gond itt azzal volt hogy a folyamat amiben egyaltalan kerned a cseret (mondom megint, vagy jovahagyjak vagy megis javitanak de legalabb kerthetted) annyira szuper titkos hogy csak akkor mondtak el amikor mar ugyis mindegy volt mert javitast kapsz es kesz.

Lett volna lehetosege a draga telefonos ugyfelszolgalatnak 3x hogy elmondja mi a dolgok menete. Gyakorlatilag ha cseret akarsz igenyelni, akkor nem SES-be kell a keszuleket leadni hanem van egy kozponti email cim, oda kell irni kervenyt ezzel kapcsolatban. Ha elfogadjak (amit esetemben - ismet amikor mar teljesen mind1 volt - el is fogadtak) akkor berendelik a keszuleket egy kozponti szervizbe (TMX) es ott meg mindig lehet javitas, vagy ha jogos a csereigenyed (ahogy a noci elmondta a telefonba, akkor csereljuk) elmegy a telefonod TMX-tol a SEH-nek, a SEH meg postai uton kuldi a csereutalvanyt.

Na ez volt a teljes homalyba burkolas a reszukrol. Nem az zavar hogy vettem egy telefont es most vergodok, nem vagott foldhoz. Az mar zavar hogy utolag mondva adtak volna csereutalvanyt de mivel mar javitottak hat ez van. A szerviz nem ludas, maximum annyiban hogy karcmentes telefont vettek be es kaptam karcosat.

Na de ezzel csak le akartam zarni a temaindito es frissito hozzaszolasom, hogy legyen tobb lezaras is a temaban :D.

[ Szerkesztve ]

(#24558) S e t h


S e t h
nagyúr

Sziasztok!
Vásároltam a samsung webshopból egy készüléket április hónapban, aztán arra figyeltem fel, hogy sem a kiküldött elektronikus számlán, sem az oldalukon a loginommal belépbe a megrendelt terméknél nem szerepel IMEI szám.

Kértem tőlük jótállási jegyet, először erősködtek, hogy nem szükséges az, én meg jeleztem, hogy nélküle nem tudom igazolni mit vásároltam tőlük, ha éppen egy garanciális problémámmal fordulnék hozzájuk.

Ígérték, hogy kiküldik a számlát, eltelt három hét és semmi, de közben a frissítések alkalmával kiderült az is, hogy nem gyári samsung szoftver van a készüléken, hanem telekom, tehát egy telekomos készülékkel rendelkezem, amit furcsáltam, mert erről nem kaptam előzetesen tájékoztatást és ez sem a frissítések, sem egy esetleges későbbi értékesítés szempontjából nem közömbös.

Panaszt tettem a késedelmes jótállási jegy kiküldése, valamint azért, mert telekomos készüléket küldtek ki számomra. Erre 3 nap múlva jött postai úton egy jótállási jegy, ami nem az én készülékem IMEI számát tartalmazta.

Ismét jeleztem a panaszomban, hogy tudják egyáltalán mit küldtek ki nekem? Erre jött egy kérés, hogy fényképezzem le a telefonon lévő hologramos matricát, mert szükséges a panaszom elbírálásához.

Tehát summázva, van egy áprilisban online vásárolt készülékem jótállási jegy, valamint olyan információ nélkül, hogy milyen IMEI-vel küldték ki, úgy tűnik a samsung oldalán homály van ezt illetően, plusz telekomos a készülék. A panaszomon május óta ülnek és most jutottam el odáig, hogy elindulnék az érdekeim védelme érdekében a fogyasztóvédelem irányába.

Egyelőre még azzal sem vagyok tisztában, hogy mi szabályozza, vagy egyáltalán hol találhatom annak nyomát, miszerint a samsung értékesíthet szolgáltatós készüléket azon tájékoztatás nélkül, hogy ez nem tőlük, hanem konkrétan egy mobilszolgálatótól van.

This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!

(#24559) BB9000 válasza S e t h (#24558) üzenetére


BB9000
senior tag

A Samsung elektronikusan tartja nyilván az eladott készülékei garanciáját. Ha vásárolsz valamit, akkor az eladáskor a forgalmazó kötelessége, hogy pontosan rögzítse az eladás tényét a Samsung webes rendszerében. Ez az esetek 99 százalékában hiba nélkül meg is történik. Esetedben a forgalmazó cég ( a számládon szerepel a neve ) -az általad leírtak alapján- valamit elrontott. Ezt kell helyretenni. Ezen a ponton ez még nem fogyasztóvédelmi kérdés szerintem.
Mivel te nem a Telekomtól vásároltad a készüléket, ezért azon nem lehetne Telekomos firmware. Ezt azonnal az első bekapcsoláskor észre kellett volna venned, mivel a Telekomos firmware úgy indítja el a telefont, hogy másodpercekig mutatja a Telekom emblémát, mialatt a képernyő a jellegzetes "Telekomos pink" színű.

[ Szerkesztve ]

(#24560) Exodion válasza BB9000 (#24559) üzenetére


Exodion
aktív tag

Ez nem teljesen igaz. A korabbi hozzaszolasaim alapjat kepezo S21 Ultra is a Telekomtol lett vasarolva es nem mutatja a Telekomos logot.

(#24561) S e t h válasza BB9000 (#24559) üzenetére


S e t h
nagyúr

Nincs telekomos logo, így esélyem sem volt észlelni, csak amikor hetek múlva sem érkezett a szoftverfrissítés, akkor ellenőriztem a szoftver verzióját, ami alapján telekomos verzió van rajta.

This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!

(#24562) asdf_ válasza S e t h (#24558) üzenetére


asdf_
veterán

Volt már ilyen itt. Gondolom beszállítási problémák miatt most épp telekomos fw-s van szabadon, de mivel nem simlockos, így kiszórják így, ahelyett, hogy a polcon állna, amíg a Telekom ismét rendel belőle.

Én ugyan nem telefont rendeltem tőlük, de az eszköz gyári száma szerepelt a csomagban található szállítólevélen (a számlán nekem sincs rajta), valamint kérdésre azt írták, hogy: Szeretnénk tájékoztatni, hogy azért nem kapott a vásárolt termékhez garanciajegyet, mert azt külön kell igényelni nálunk, természetesen igénylés esetén kipostázzuk Önnek a rendelésben szereplő címre.

[ Szerkesztve ]

(#24563) S e t h válasza asdf_ (#24562) üzenetére


S e t h
nagyúr

Én is erre gondolok, mivel az általuk raktáron lévőnek feltüntetett szín csak a telekomnál volt.
Ugyanakkor én 10 éve nem vásárolok szolgáltatós készüléket, ennek több oka is van és nem tudom, hogy ez mennyire bevett szokás a gyártónál.
Jelenleg ott tartok, hogy két hónap alatt sem tudták megmondani, hogy mit küldtek ki nekem, illetve miért Telekom szoftos.

Azért is fordultam a topikhoz, mert nem vagyok azzal tisztában, hogy a Samsung és a vásárló között létrejött adásvétel tartalmazza-e azt a kitételt, hogy a telefont milyen szoftverrel értékesíti, vagy bármelyik szolgáltatóhoz tartozó készülékkel megteheti ezt.

This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!

(#24564) asdf_ válasza S e t h (#24563) üzenetére


asdf_
veterán

Szerintem hívd fel a ses.hu-t, mondd el, hogy ez a szitu, tudnak-e rá EU-s romot rakni meg átírni EU-sra (nem vagyok képben, hogy most lehet-e még ilyet, régen még otthon is felül lehetett csapni, hogy TMH meg VDH helyett XEH legyen, csak a sim lock maradt, de itt most ugye az nincs és onnantól az utóbbira ment a frissítés OTA, csak most már végre eljutottunk odáig, hogy nincsenek országokra leosztott ROM-ok, hanem van egy európai és kész, sokkal egyszerűbb mindenkinek) Persze ez akkor játszik csak, ha meg tudják csinálni, valamint pesti vagy.

[ Szerkesztve ]

(#24565) syC


syC
addikt

Sziasztok. Véleményetekre lennék kíváncsi.

Rendeltem egy terméket valahonnan, kifizettem, átvettem. Közven kaptam egy 15ezres kupont a bolttól, felhasználtam.
Idő közben (14 napon belül) meggondoltam magam és úgy döntottem, hogy visszaküldöm a terméket (elsőre rendelt) a boltnak. És akkor közli velem a kedves ügyintéző, hogy ezt a 15 ezres kupont le fogják vonni a visszatérítendő összegből.

Szerintetek ez korrekt / jogszerű? Kerestem a weboldalukon bármi hivatalos dolgot, amiben ez le lenne írba, de semmit nem találtam.

[ Szerkesztve ]

(#24566) Attix82 válasza syC (#24565) üzenetére


Attix82
őstag

Hali.

Hát elég inkorrekt dolog tőled ,hogy veszel valamit, kapsz egy ajándékot azt elteszed és kéred vissza a pénzt :D

(#24567) syC válasza Attix82 (#24566) üzenetére


syC
addikt

Én ezt tök máshogy látom, éltem a 14 napos elállási jogommal. Nem kértem, hogy adjanak kupont, nem is tudtam róla, hogy kapni fogok, mindaddig amig meg nem vásároltam a terméket. Jogilag szerintem bincs köze a kettőnek egymáshoz.

De ezek szerint ezt csak én látom így.

(#24568) Attix82 válasza syC (#24567) üzenetére


Attix82
őstag

Vissza kell állítani a vétel előtti állapotot. Termékhez járt a kupon, azt is add vissza.....

(#24569) syC válasza Attix82 (#24568) üzenetére


syC
addikt

Kénytelen vagyok ...

(#24570) LuckyL válasza syC (#24567) üzenetére


LuckyL
őstag

a kérdést meg lehet közelíteni morális és jogi szempontból
morális szempontból nyílván igaza van a boltnak
jogi szempontból pedig sohasem fogjuk megtudni, hiszen bár szerintem neked van igazad (ha valóban nem volt semmilyen feltétel kikötve), a bolt nem fogja visszaadni, te pedig nem fogsz 15 ezer ft-ért pereskedni

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24571) musicproo


musicproo
tag

Ha veszek használtan egy vga-t ami céges vásárlás volt, (AQUA-nál egész ppontosan..) utána pedig gariztatni akarom, akkor a bolt fog kérni valami papírt arról, hogy megvettem az adott cégtől a kártyát? Ennek hiányában nem fog foglalkozni velem?

[ Szerkesztve ]

(#24572) LuckyL válasza musicproo (#24571) üzenetére


LuckyL
őstag

ők tudnák ezt biztosan megmondani
amit tudok mondani neked: az aquának kötelezettsége semmi sem lesz feléd, te azzal a céggel fogsz jogviszonyban állni akitől most megveszed
ettől még lehetnek jófejek, de ez rajtuk múlik

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24573) jeni válasza LuckyL (#24572) üzenetére


jeni
félisten

Nem tudom, hogy a céges és nem céges vásárlás vagyis magánszemély esetén a garancia idő esetén van -e eltérés?

(#24574) LuckyL válasza jeni (#24573) üzenetére


LuckyL
őstag

természetesen
magánszemélynél kötelező jótállás van
cégeknél lehet önként vállalt jótállás, de nem kötelező, lehet hogy csak szavatosság van

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24575) allein


allein
addikt

Sziasztok. A 3 éves tv készülékemet a biztosító elvitte szervizbe, LG C8, MM vásárlás, biztosító Aegon. Nem sokkal rá kaptam egy emailt, hogy a csatolmányt töltsem le és mellékleve a szàmlàt és a vásárláskor kapott biztosítási kötvénnyel fáradjak be bármelyik MM boltba és levásárolhatom egy évig. Fogtam magam, elutaztam az egyik MM boltba és hazahoztam egy Philips OLED-et, helyben kibontották a dobozt és kipróbálták a TV készüléket, működik. A biztonság kedvéért a készüléket megrendeltem online, bolti átvétellel, MM vissza is igazolta. A boltban amikor a TV készüléket átvettem, kérdeztem az ügyintézőt mi van ha nem vagyok elégedett a készülékkel, azt mondta 3 nap alatt ha elromlik visszavihetem. Kérdésem, nem él ilyenkor az élállási jog? Nagyon
gondolkodom a Philips helyett egy 2022-es LG TV készüléken. Nem tudom van-e még náluk olyan, hogy 30 napos élállás, 2019 decemberben volt, akkor is ugyanez volt, egy Philipset vittem haza, aztán voltak gondok vele, ment vissza a Philips és lett helyette egy E9 LG.

Július 7-én hoztam haza a TV készüléket. Az lenne a legjobb ha egyeztetnék a MM ügyfélszolgálattal?

[ Szerkesztve ]

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein

(#24576) Lackooo84 válasza allein (#24575) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Személyes vásárlás esetén nincs ilyen, esetleg a bolt jóindulatán múlik. Egyébként annyit kellett volna csinálnod, hogy ott a boltban megrendeled online bolti átvétellel a készüléket, és máris online vásárlás lett volna 14 napos elállással...

The Truth is out there...

(#24577) allein válasza Lackooo84 (#24576) üzenetére


allein
addikt

Megrendeltem online azért mert csak 2 darab volt
belőle. Nem minősül online vásárlásnak?


Leadtam online bolti átvétellel, hogy biztos megelegyen.

[ Szerkesztve ]

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein

(#24578) Lackooo84 válasza allein (#24577) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Akkor 14 napod van nem 3.

The Truth is out there...

(#24579) koby11h válasza allein (#24575) üzenetére


koby11h
aktív tag

"Fogtam magam, elutaztam az egyik MM boltba és hazahoztam egy Philips OLED-et, helyben kibontották a dobozt és kipróbálták a TV készüléket, működik. "

"A biztonság kedvéért a készüléket megrendeltem online, bolti átvétellel, MM vissza is igazolta. A boltban amikor a TV készüléket átvettem"

Most akkor elmentél és személyesen vettél egyet vagy online megrendelted a boltba és egy későbbi időpontban átvetted a boltban?
Utóbbi esetben úgy gondolnám van elállási jogod, első esetben boltot kell megkérdezni. Gondolom én.

Akkor már meg volt a válasz... :)

[ Szerkesztve ]

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24580) section9


section9
őstag

Ma megérkezett az új TV-m az Euronics-tól, ellenőriztük a csomagolást, nem volt semmi hibája, azonban kibontás után észrevettük, hogy a bal felső sarokban a keret alatt mintha valami nagyon apró furcsaság lenne, mintha megrepedt volna. Bekapcsoltuk és természetesen hibás volt a kijelző. :(((

Azonnal jeleztem a hibát az Euronicsnak képpel együtt, a kicsomagolásról van videó is, azon látszik, hogy frissen bontjuk ki és nem vágtuk oda sehova sem, úgyhogy egyelőre várom, hogy mit mondanak. Intézett már itt valaki ilyet? Mire számíthat az ember? :R

(#24581) BB9000 válasza section9 (#24580) üzenetére


BB9000
senior tag

Cserekészüléket kapsz. Ha pont nincs már az Euronics-nak ilyen, akkor is megoldják. Az Euronics jó cég. Nem kell aggódnod.

(#24582) Lackooo84 válasza BB9000 (#24581) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

"Az Euronics jó cég" - hátööööö.... :U :DDD

The Truth is out there...

(#24583) koby11h válasza Lackooo84 (#24582) üzenetére


koby11h
aktív tag

+1, én írtam magamnak távoltartási végzést, hogy még véletlenül se menjek a közelükbe az után, amit egy szemmel láthatóan hibás, 2 nap után visszavitt melegszendvics sütővel produkáltak...

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24584) gordonfreemN


gordonfreemN
addikt

Sziasztok.
Egy corsair táppal kínlódok, mert időnként zörög (nem mindig csak ritkán) a ventije, de a gyártó nem tapasztalta. Lehet csak az én komfigomban van gondja.
De erre ilyenkor milyen megoldas létezik? 1 éves, még 6 év gari van rá. Amikor kezdi a nyekergést, olyankor elég zavaró tud lenni. De náluk állítólag nem csinálja. A luftos időszakra beszereztem egy 10k-s chieftec-et, ami tökéletes mondjuk. Küldjem vissza megint pár hét múlva? Meddig lehet ezt játszani? Oázisnál vettem.

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#24585) section9 válasza BB9000 (#24581) üzenetére


section9
őstag

Felhívtam öket (emailre nem válaszoltak) és tényleg ez lesz. Mindenesetre hallgatok apósomra és legközelebb csak úgy veszek ilyet, ha valaki idejön, összerakja és leteszteljük. Ennyit nem ér az idegeskedés. :N

(#24586) koby11h válasza gordonfreemN (#24584) üzenetére


koby11h
aktív tag

Nekem más gyártó tápja volt. 5 éves garral volt, 2 év után csinálta. Készítettem róla videot.
Kemény fa asztalra ki volt téve, 20+4 tűs csatlakozó zöld-fekete lába rövidre zárva gemkapoccsal, elosztó bekapcsolva és elkezdett a videon jól hallhatóan zörögni.
Felemeltem, akkor is zörgött, forgattam, akkor egy állásban kis időre abbahagyta, utána ismét elkezdte. Ezt elküldtem boltnak, bolt a gyártónak és így cserélték.

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24587) gordonfreemN válasza koby11h (#24586) üzenetére


gordonfreemN
addikt

Rendben, köszi, akkor ezt fogom tenni

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#24588) Biznisz Elek


Biznisz Elek
aktív tag

Sziasztok,

Csak érdekesség képen egy történet a napokból...

Van az adott cég a Szervernet International Kft ahol előre feltöltött kreditből vásároltam szolgáltatásokat, elég jó áron. Erről szerződésem is van velük mint magánszemély. Egyszer csak jött agy mail, hogy mostantól az ATW Internet Kft kezeli a dolgait. Felvettem az ATW Internet Kft-vel a kapcsolatot ahol is szerettem volna felhasználni a kreditemet. Ez lehetséges is lett volna, kb 3x-os áron ugyan arra a szolgáltatásra. Ekkor jeleztem az az ATW Internet Kft-nek, hogy utalják vissza a fel nem használt keretet. Elmondásuk szerint Ők nem tudják ezt kérjem a Szervernet International Kft-től. Ez utóbbi nem érhető se telefonon se mailben.
A cégadatbázis szerint a Szervernet International Kft tulajdonosa az ATW Internet Kft. A legutóbbi levelezésünk alapján az ATW Internet Kft nem hajlik a békés megoldásra, nem hajlandó vissza téríteni a kreditet.
Természetesen a megfelelő szerveknél bejelentem illetve a fizetési meghagyás is folyamatban van.
De azért jó ha tudtok erről. Arról , hogy ATW Internet Kft hogyan kezeli az ügyfeleket.

Azóta persze megvan az új szolgáltatóm aki bőven olcsóbban adja ugyan azt a szolgáltatást.

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#24589) daver88 válasza section9 (#24585) üzenetére


daver88
aktív tag

ez melyik cég lesz? :))

(#24590) tonyihu


tonyihu
újonc

2021-ben vásároltam egy jakuzzit. még az év augusztusában elromlott. Telefonon beszéltem a szervízzel, ott megállapították, hogy egy viszonylag drága alkatrészt kell kicserélni. A régit kiszedtem, elküldtem postán és ők azonnal küldték az újat. Azzal eddig működött, de a napokban ugyanaz a hiba jelentkezett ami volt.
Ismét felhívtam a szervízt, most is azt mondták, hogy azt az alkatrészt kell kicserélni, de most már én szerezzem be a saját pénzemből, mert már lejárt a garancia (ami 1 év volt) a jakuzzira.
Valóban igazuk van, hogy a cserélt alkatrészre nincs újabb 1 év jótállás?
Én még abban sem vagyok biztos, hogy hogy ez az alap hiba, lehet, hogy csak egy másik hibának a következménye. Lehet, hogy az elmondásom alapján nem jól mérték fel a hibát.

(#24591) Lackooo84 válasza tonyihu (#24590) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A törvényileg kötelező jótállási idő alatt cserélt fődarabra/termékre újraindul a jótállás. Ne hagyd magad!

The Truth is out there...

(#24592) asdf_ válasza Lackooo84 (#24591) üzenetére


asdf_
veterán

A jacuzzi nem kötelező jótállás alá sorolt termék, egy tavaly augusztusban cseréltre a szavatosság indul újra, annak első 6 havában nincs bizonyítási teher, az meg már lejárt, tehát ha csak nem írtak valami kedvezőt a jótállási jegybe, szerintem itt szakvéleményes szavatosság jöhet csak szóba.

(#24593) tonyihu


tonyihu
újonc

Köszönöm a válaszokat, de tegnap kiderült, hogy az ára miatt 3 évre emelte a jótállást a forgalmazó.
Úgy látszik mégis érvényes rá a kötelező jótállás. Az eladó cég már jelezte is, hogy az ügyemet már át is adták a velük szerződésben álló szervíznek. A hivatalos (gyártóval szerződött szerviz) valóban csak 1 évig végez ingyenes javításokat.

(#24594) Lackooo84 válasza tonyihu (#24593) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Szerintem is, mivel a kád beletartozik, a jakuzzi meg egy kád, így adja magát a történet... :)

The Truth is out there...

(#24595) LuckyL válasza asdf_ (#24592) üzenetére


LuckyL
őstag

10 000 forintot elérő eladási árú zuhanykabin, kád, csaptelep;

ebben nincs benne a jacuzzi?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24596) asdf_


asdf_
veterán

Direkt átfutottam előtte a mellékletet, még rá is kerestem...
.... a fürdőkádra :W

(#24597) gordonfreemN


gordonfreemN
addikt

Sziasztok!

köttetett egy szerződés köztem és a vodafone közt (mobil előfizetői szerz. hosszabbítás) juli 7.-én.
A szerződéssel jött egy készülék is.
Juli 7 az péntek volt, rá következően volt náluk a rendszerátállás, a készüléket 19.-én kaptam.
A készülék egy bizonyos tulajdonságára fény derült a hétvégén és végül nem nyerte el tetszésemet
Ügyfélszolgálaton 25.-én azt mondták már nem lehet csak kötbérrel, mivel szerz.kötéstőlő letelt a 14nap.
Ügyfélmegtartásiak is ezt mondták még lekezelőbb stílusban.
Majd ujra ügyfélszolgálaton sikerült valakit kifognom, aki rendkívül felkészült és intelligens volt. Nekem adott igazat. Boltba kellett megtennem az elállást.
A boltba 26.-án ismét tollasnak nézték a hátam, de szerencsére az az ügyfeles, aki intelligens volt, kérésemre tett egy bejegyzést, hogy ne ellenkezzenek velem hanem hajtsák végre az elállást.
Megtörtént.
Ügyfélszolgálatra betelefonálva állítólag 48 óra van rá még megtörténik az adatrögzítést, ezután felmondhatom a szerződésem.
De 3 nap múlva sem történt még semmi előrelépés.
Valójában törvényileg van-e szabályozva, mennyi idejük van erre, vagy minden nap telefonáljak nekik?

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#24598) Fox Mulder


Fox Mulder
aktív tag

Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy adódott vásárlási lehetőség Asus videokártyára, Emag-os vásárlás 2021. január de céges számla.
Ebben az esetben 1 év az Emag-os garancia és nem 3 év?
Csak azért kérdezem mert volt már garanciális ügyintézésem pld. Bestmarkt-ban ami ugyan csak céges vásárlás volt videokártyára és 2.5 év után szó nélkül intézték a garanciát. :R

(#24599) BB9000 válasza Fox Mulder (#24598) üzenetére


BB9000
senior tag

A jótállásra vonatkozó jogszabályi előírás esetedben a céges vásárlás miatt 1 év. Ettől a vásárló javára a kereskedő eltérhet. A gyakorlatban csak akkor térnek el, és akkor adnak több garit, ha a gyártóhoz tovább tudják küldeni gariztatni a hibás termékeket. A gyártó már nem nézi , hogy magánszemély, vagy cég vásárolta meg, csak azt nézi, hogy mikori a vásárlás dátuma. Ha az általa vállalt gari-időn belüli, akkor javítja, vagy cseréli. A gyártótól nem kapsz pénzvisszafizetést, de felajánlhat pl. egy újabb terméket, ha nem tudja megjavítani, vagy ugyanolyanra cserélni.
A korábbi tapasztalatod is egybevág ezzel, a BestMarkt is továbbküldte a gyártónak a videokarit és a gyártó javította meg, vagy cserélte.

(#24600) BB9000 válasza gordonfreemN (#24597) üzenetére


BB9000
senior tag

Nem egyszerű az eseted. Az előfizetői szerződéstől elállásra 14 napod van, ami júli 21-ig tartott. Az előfizetői szerződést tehát szerintem már nem mondhatod fel jogkövetkezmények nélkül. A készülék egy más kérdés. Ott a teljesítés dátumától ketyeg a 14 nap, azt a leírásod alapján időben jelezted, hogy el kívánsz állni a készülék vásárlástól. Azt visszaadhatod és kérhetsz másikat. (ha adnak)
Ha a Voda nem lesz jó fej, és nem hajlandó úgy elengedni a dolgot, ahogyan azt te szeretnéd, akkor az is lehet, hogy polgári peres útra kell menned. Ott pedig a bírótól függ, hogy kinek ad igazat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.