Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24751) pocok88519 válasza Superhun (#24749) üzenetére


pocok88519
újonc

Asus ROG STRIX Z390-E GAMING - 3év garancia
Ezt a sort a számláról másoltam. Nincs részletezve, hogy ki mennyi jótállást vállal és nem is volt róla szó.

(#24752) LuckyL válasza pocok88519 (#24751) üzenetére


LuckyL
őstag

igen, ilyenkor kell utánanézni, mit jelent a "garancia", sajnos a nagy többség nem teszi meg vásárlás előtt
illetve mivel nem személyesen adtad le, nem készült átadás-átvételi jegyzőkönyv, ezért nem tudom hogyan lehetne bizonyítani, hogy nem hibásan sérülten küldted be
esetleg ha csináltál alapos csomagoló videot feladás előtt, de hát nem szokott ilyet senki

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24753) koby11h válasza pocok88519 (#24750) üzenetére


koby11h
aktív tag

Visszaküldés előtt nem fotóztál? Tudom utólag már mindegy, de bármilyen fotón esetleg rajta lehet a foglalat és hátha látszik valami...

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24754) pocok88519 válasza koby11h (#24753) üzenetére


pocok88519
újonc

Dehogy fotóztam. Eszembe sem jutott, hogy bármi ilyesmi probléma lehet.

(#24755) Lackooo84 válasza pocok88519 (#24754) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Amúgy egy ilyen "görbült" láb akkora deal? nem lehet visszagörbíteni sehogy?

The Truth is out there...

(#24756) koby11h válasza Lackooo84 (#24755) üzenetére


koby11h
aktív tag

Én próbáltam, de kell hozzá gyakorlat és ügyesség. Volt ami letört, volt ami sehogy sem akart úgy állni... felemás eredmény, nem élnék meg belőle :(

[ Szerkesztve ]

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24757) Lackooo84 válasza koby11h (#24756) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

És ha letörik nem lehet pótolni? Ezért jobb a régi módszer, amikor a cpu-n vannak a lábak, azokat tuti lehet pótolni.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24758) koby11h válasza Lackooo84 (#24757) üzenetére


koby11h
aktív tag

Hajlítgatáshoz elég egy jó lámpa, nagyítóval a közepén, vékony csipeszek és biztos kéz... nagyon biztos kéz, nyugalom és tapasztalat!
A cseréhez már komolyabb, vékony csövű hőlégfúvó is és nagyon biztos kézre is szükség lenne. Nekem egyik sincs...
Szerk: youtube videók vannak hozzá, pl: https://www.youtube.com/watch?v=RUL-Ii61GfQ
Szerk 2: aha, elhajlott lábakhoz elég egy Rotring ceruza és ügyes kéz :)

[ Szerkesztve ]

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#24759) pocok88519 válasza Lackooo84 (#24755) üzenetére


pocok88519
újonc

Nem tudom mekkora probléma a görbült láb. Engem az bosszant, hogy ilyen ürüggyel akarnak lerázni. Ez nem egy filléres lap volt és mivel még garis így azt szeretném, hogy megjavítsák, kicseréljék vagy valami.

(#24760) , válasza pocok88519 (#24759) üzenetére


,
addikt

Külsérelmi nyom, garanciavesztéssel jár.

(#24761) Lackooo84 válasza , (#24760) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Azért a kötelező jótállási időben ez nincs így. Ha a hibának nincs köze a sérüléshez, akkor meg kell javítaniuk. Egy példa: ha a telefonod bedöglik, de repedt a kijelző akkor is meg kell javítaniuk gariban a beszart alaplapot.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24762) jeni válasza Lackooo84 (#24761) üzenetére


jeni
félisten

nem biztos,hogy ez megállná a helyét.
ugyanis ha fizikai külsérelmi nyom van az már elutasító lehet a garancia megjavításához. ok-okozatira is foghatják a dolgot.

(#24763) , válasza Lackooo84 (#24761) üzenetére


,
addikt

Repedt kijelzővel még használható egy telefon, tehát ha az alaplap megdöglik, azt kicserélik, és használod tovább ugyanúgy. Görbe láb a foglalatban tönkrevághatta akár az egész alaplapot is, bár az is igaz, hogy szerencsés esetben itt is előfordulhat, hogy még csak működési hibát sem okoz, de ez a ritkább eset. Nagyon nem mindegy, hogy melyik lábak voltak elhajolva, összeértek-e, stb., stb.
Ha tényleg járt a gyártónál az alaplap, ahogy a bolt állította, erről kell lennie papíroknak is, meg kell nézni, hogy mit írtak benne.

(#24764) Lackooo84 válasza , (#24763) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Most gondoljuk át logikusan. Átvették a cuccot javításra, ergo elismerték, hogy nincs rajta sérülés. Innentől már az ő szakállukra ketyeg a dolog. Ki veszi ezt be, hogy átveszik majd továbbküldik úgy, hogy meg se nézik, hogy nem sérült? Mert ez amit állítnak csak így fordulhat elő. Szóval nálam már itt kibukik, hogy hazudnak. Meg, hogy PONT aznap ér vissza az alaplap, amikor érdeklődött... aha.... na velem próbálnák ezt eljátszani, bemennék aztán kikapnám a pultból a bohócot. Átvették a gyökerek, akkor kellett volna jelezniük, hogy bármi sérülés van, hát mi ez már.... Egyébként TMX is szereti átverni az embereket folyadék indikátorra víz csepegtetéssel, nálam is bepróbálkoztak anno. Szerencsére elküldés előtt lefilmeztem a telót, és direkt felvettem, hogy látszódjon a jack csatinál a fehér indikátor, ami már piros volt, mire visszakaptam.

The Truth is out there...

(#24765) pocok88519 válasza Lackooo84 (#24764) üzenetére


pocok88519
újonc

Én is erre gondolok, hogy átvették akkor biztos átnézték. És tudom, hogy nálam nem lehetett görbe, mert az elmúlt 2,5 évben proci volt benne. Most kiszedtem ráraktam a védőfedelet és posta. Valóban az is furcsa, hogy pont akkor érkezik vissza amikor elkezdek érdeklődni.

(#24766) , válasza Lackooo84 (#24764) üzenetére


,
addikt

Gyanús a dolog, az biztos.

(#24767) Superhun válasza jeni (#24762) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ha jótállási idő alatt kétséget kizáróan nem tudja bizonyítani a kisker, hogy a fizikai sérülés összefügg a gariba jelentett hibával, akkor köteles jótállni. Az, hogy kisker szervizes kollégája "ok-okozatira fogja", az égvilágon semmit nem jelent jogi szempontból.

[ Szerkesztve ]

(#24768) jeni válasza Lackooo84 (#24764) üzenetére


jeni
félisten

vissza olvasva sem lett írva,hogy ergo elismerték átvételkor,hogy külsérelmi nyomok nem láthatóak az alaplapon.
átvételt elismerték (azon van egyéb meghatározás,vizsgálati jegyzék vagy valami?) vagy nyugtázták,de az nem szerepel,hogy a megtekintés idejében vagy átvizsgáláskor nem láttak vagy nem vettek észre sérüléseket.
ezért én nem postáznék ilyen cuccot előre,mert bármit tehetnek vele tanúk és kamera nélkül.

én egy 14 napon belül vásárlású Asrock X570 Taichi lapot vittem vissza csak a bolt a 3 naphoz ragaszkodott mert hiába neten rendeltem ő szerintük nem netes rendelés volt hanem bolti,ennek ellenére ott helyben adtam vissza a lapot,és a srác nagyon tüzetesen megnézte a lapot,hogy van-e égés , törés vagy elhajlást. így mustrálva ,látva ,elfogadva ,kaptam egy cetlit,hogy a nagykernek elküldik bevizsgálásra. a cetlire semmi hibát nem jegyeztek fel. erre kellett nekem 29 napot várnom csak azért mert 16. napon felhívtam és rá a 27. napon is rájuk csörögtem.,hogy hogy miként halad a dolog? megsürgettem. a bolti srácnak nem tetszett,hogy a garanciális időről adtam neki előadást,és arra mondta a boltos fiú,hogy nem az számít,hogy a leadás helyén mikor lett leadva, hanem az számít,hogy az adott nagykerbe vagy annak a szervizébe mikor kerül be. fura volt nekem de nem hagytam magamat. BIOS felejtős volt az alaplap és kaptam zsír újat helyette. azóta jól megy a gépem azzal az új alaplappal.
ezért írtam ezt le mert nem biztos,hogy a gyártónak kell vissza küldeni a boltnak a hibás garanciális alaplapot.

(#24769) Lackooo84 válasza jeni (#24768) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

De ő most a bolttal van jogviszonyban, ergo ha átveszik tőle, onnantól vállalják, hogy az megfelel a jótállási igényeknek. Vagy ha te lennél ott a pultban, akkor nem néznéd át? Dehogynem tuti nagyítóval átnézik. Ez az utólag kitalálok ezt-azt igen gusztustalan és átlátszó dolog.

Amit írtál is hazugság, átverés, mármint, hogy nem az az idő számít, amikor leadtad náluk. De bizony az számít, és ha onnantól a 30. napon belül nnics a kezedben a javított termék automatikusan új, a régivel mindenben megegyező terméket kell adniuk. Amúgy tök jók ezek az új fogyvéd jogszabályok, csak hát szerv nincs hozzá, aki betartassa...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24770) , válasza Lackooo84 (#24769) üzenetére


,
addikt

Általában olyan papírt szoktak adni átvételkor (garanciáztatásra leadás), amin feltüntetik, hogy az, hogy átvételkor nem vettek észre külsérelmi nyomot a terméken, még nem zárja ki annak meglétét.

(#24771) Lackooo84 válasza , (#24770) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Amit átvételkor nem vesznek észre az nincs is. Ez is csak egy kamu indok amivel tudnak takarózni, szerintem ez sem jogszerű.

The Truth is out there...

(#24772) jeni válasza Lackooo84 (#24769) üzenetére


jeni
félisten

Ide írjam a boltot?
Vagy 10 percen át ment az eszmecsere én és a bolti ürge közt.
Pl.:Aquacomp:
Ők adtak olyant pairta VGA leadásánál,hogy átvételkor nem bolt lathato fizikai serulesnek,de nem zárja ki a garancia igény elutasítását. Egy karc volt az oldalán ami nem befolyásolta az esztétikai allapotot,megis 7000Ft-al kevesebbet adtak vissza pedig 14 napon belili es a gepem nem kedvelte az AMD-s VGAtValami hasonlót írták.
Az előzőhöz reagálva *scorp2011* igen az van,hogy az Alza bolt is csak átveszi vagyis inkább leadod,magad viszed be a rendszerbe, címkét kapsz ráragasztod és ennyi . Majd írnak erről,hogy a garanciás igényeknek negfelel-e? Ha nem megindokolják.
Nem itt vettem az alaplapot .

[ Szerkesztve ]

(#24773) pocok88519 válasza Lackooo84 (#24769) üzenetére


pocok88519
újonc

Mikor beérkezett hozzájuk a lap, egy pár szavas emailt küldtek miszerint csatolva kapom az átvételi elismervényt. Ez egy sima 1 oldalas jegyzőkönyv az adatokkal meg a hiba leírásával amit én küldtem nekik.

(#24774) LuckyL válasza pocok88519 (#24773) üzenetére


LuckyL
őstag

akkor ha beérkezéskor nem emeltek semmi kifogást, akkor én a helyedben megpróbálnám a békéltető testületet első körben

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24775) pocok88519 válasza LuckyL (#24774) üzenetére


pocok88519
újonc

Az lesz, csak előbb megvárom a válaszukat a tegnapi levélre.

(#24776) pocok88519 válasza pocok88519 (#24775) üzenetére


pocok88519
újonc

Ezt az emailt kaptam tőlük.

Mi csak viszont eladók vagyunk a gyártó végzi a javítást, mi továbbítottuk az ASUS nak az alaplapot úgy ahogyan beérkezett hozzánk, az ASUS szerviz vizsgálta be és ők csatolták a jegyzőkönyvet és képeket, mi nem tudjuk a gyártói szervizt felülbírálni.

(#24777) Lackooo84 válasza pocok88519 (#24776) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Saját bevizsgálás eredménye olyan, mint a semmi. Kérjél független szakértői vizsgálatot, a boltnak kell állnia ahol vetted, mivel rajtuk a bizonyítás terhe. Ha megtagadják vásárlók könyve + békéltető, kapják a bírságot.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24778) Superhun válasza Lackooo84 (#24777) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ha a bolt vállalta 3 évig a törvény által előírt jótállási feltételeket, akkor igen, de még mindig nem tudjuk a bolt által vállalt feltételeket, mert nem láttuk a garanciajegyet...

[ Szerkesztve ]

(#24779) pocok88519 válasza Superhun (#24778) üzenetére


pocok88519
újonc

Itt nem arról van szó, hogy a bolt mit vállalt és mit nem. A lapra 3 év garancia van. Nyilván a bolt is tisztában van vele, különben elhajtottak volna amikor gariztatni akartam.

(#24780) Superhun válasza pocok88519 (#24779) üzenetére


Superhun
Topikgazda

(#24781) gabor9991


gabor9991
őstag

Sziasztok, mit tehetnék abban az esetben, ha egy eszköz javítása meghaladta a 30 napot, a forgalmazó telefonon többször elismerte, hogy kicsúsztak a határidőből, emiatt kértem a vételár visszautalasát, amit minden esetben megígért az ügyintéző hogy a lehető legrövidebb időn belül ami legfeljebb 8nap megtörténik, azonban ez a mai napig várat magára.
Legutóbb múlt héten csütörtökön kértek újabb 1-2 nap türelmet, tekintettel arra hogy sok feldolgozás alatt lévő folyamat van az enyém mellett de ígérték hogy intézik.
Persze semmi nem történt.
Szóval ilyen esetben mit tehetnék?
Lassan névről ismerek minden ügyfélszolgálatost, ők is ismerik a történteket, de valamiért ez a sztornó számla csak nem akar elkészülni.
Teljesen normális hangnemben történt az eddigi ügyintézés viszont így szeptember vége óta lassan fogytán a türelmem, csak nem tudom mit is lehetne tenni?
Volt már jónéhány garanciával kapcsolatos ügyem, azt gondoltam rutinos vagyok és elég lesz a szép szó és a normális hangnem, de így még nem jártam eddig hogy hetekig parkoltatnak.
A hivatalos felületükön is próbáltam felvenni velük a kapcsolatot, már 2 üzenetet is írtam, az egyikre jött egy válasz hogy majd egy kolléga válaszol egyszer, persze azon a csatornán sincs semmilyen kommunikáció.
Szóval ilyenkor mi a teendő? :)

(#24782) LuckyL válasza gabor9991 (#24781) üzenetére


LuckyL
őstag

magánszemély a vásárló vagy cég?
ha magánszemély akkor te vagy az aki ügyintéz?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24783) gabor9991 válasza LuckyL (#24782) üzenetére


gabor9991
őstag

Magánszemélyként a saját ügyem intézem.

(#24784) LuckyL válasza gabor9991 (#24783) üzenetére


LuckyL
őstag

akkor rendelkezésedre áll az ingyenes békéltető testület, ezzel kezdeném

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24785) BB9000 válasza gabor9991 (#24781) üzenetére


BB9000
senior tag

A békaetető testülettel csak az időd megy, sok hasznát nem látom, hogy ott kezdj. A pénzedhez úgy tudsz hozzájutni, hogy összegyűjtöd az összes papírt, ami az igazadat bizonyítja és egy ügyvédhez fordulsz, aki -ha ő is úgy látja, hogy jogos a követelésed, akkor elküldi a cégnek a fizetési meghagyást.
A szóban tett ígéretekkel is csak az időt húzzák, mert azt bizonyítani nem tudod. Írhatsz a vásárlók könyvébe, aminek nyoma is van és kötelezettséget is ró a cégre. Válaszolniuk kell 30 napon belül! Ha minden alkalommal beírod oda a tényeket, és a szóban elhangzott ígéreteket, akkor előbb-utóbb kénytelenek valamit tenni is.

[ Szerkesztve ]

(#24786) LuckyL válasza BB9000 (#24785) üzenetére


LuckyL
őstag

annyi a hátránya az ügyvédnek, hogy akkor elkezdenek nőni a költségek, amiket érvényesíteni kell
egyszerűbb ha békéltető testülettel vagy egy tértivevényes levéllel nyit, hátha jobb belátásra térnek

szerk: főleg akkor ha nem nagy összeg hanem csak néhány tíz vagy 1-2 százezer

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24787) gabor9991 válasza BB9000 (#24785) üzenetére


gabor9991
őstag

Köszönöm a válaszokat, nemrég adtam nekik egy újabb esélyt, telefonáltam újra, azt mondták hogy most soron kívül elkészítik ezt a sztornózást, hamarosan visszahívnak.
60+ezer az összeg ami amúgy nem annyira sok, de akkor is az enyém.
Online vásárlás volt, és így a vásárlók könyvébe sem tudok írni.

(#24788) asdf_ válasza BB9000 (#24785) üzenetére


asdf_
veterán

Fizetési meghagyást közjegyző állít ki, semmi szükség ügyvédre. Amennyiben van elektronikus aláírás az e-személyijén (kérje mindenki, amikor személyít újít meg, a h*lye kormányhivatalnokok kérés nélkül eldöntik az ember helyett, hogy minek az neki), még mozdulni sem kell, online intézhető.
Az összeg a kérdés, hogy megéri-e vele eképp foglalkozni, meg persze az, hogy valóban fennáll-e, hogy 30 napon belül meg kellett volna javítani.

[ Szerkesztve ]

(#24789) LuckyL válasza gabor9991 (#24787) üzenetére


LuckyL
őstag

véletlenül nem kártyával fizettél?
mert akkor nagyon egyszerű, szedd össze a levelezést és nyújts be bankkártya panaszt a bankodnál, vissza fogod kapni a pénzedet

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24790) asdf_ válasza LuckyL (#24789) üzenetére


asdf_
veterán

A chargeback jellemzően 120 napon belüli vásárlásnál művelhető, nem mellesleg szintén jellemzően rögtön nyer az ember a nyakába egy 30 napos kivizsgálási időt.
Valamint erős tippem, hogy lehet, hogy ilyen esetben nem is érvényesíthető, hiszen a kártyás vásárlás teljesült, az ügyfél a terméket megkapta, az ő utólagos jótállási panaszának a kártyás fizetéssel kapcsolatosan semmi dolga nincs, de ez nem biztos.

[ Szerkesztve ]

(#24791) LuckyL válasza asdf_ (#24790) üzenetére


LuckyL
őstag

180 nap, és működik ilyen esetben, tapasztalat
bár azt valóban nem írta a srác, mennyi idő telt el a vásárlás óta

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24792) gabor9991 válasza LuckyL (#24791) üzenetére


gabor9991
őstag

Benne lennénk az időben, augusztusi vásárlás, szeptember közepe óta megy a javítás, így a 30+8 nap már bőven letelt.
A mai ígéret ellenére ma sem történt semmi érdemben, nem utaltak és nem is hívtak vissza.
Ilyenkor a chargeback milyen alapon indítható egyébként?
A vásárlás valójában megtörtént, itt ahogy írták feljebb valóban a garanciális javítás határideje telt el és ezzel kapcsolatban nem történik semmi.
A banknak ehhez mi köze lenne?

(#24793) LuckyL válasza gabor9991 (#24792) üzenetére


LuckyL
őstag

az hogy nem működik a termék amit vettél tőlük, rajta ülnek egy hónapja és nem adják vissza a pénzt
a banknak semmi köze, a kártyatársaság adja a védelmet, csak a bankon keresztül lehet benyújtani a panaszt
mai napig nincsenek sokan tisztában ezzel, hogy a kártyával jár a vásárlóvédelem is, pedig 20 éve így van

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24794) gabor9991 válasza LuckyL (#24793) üzenetére


gabor9991
őstag

Raiffeisen+MasterCard esetén tudnál valami linkkel segíteni hogy erről hol találok valami infót?
20+ évnyi bankkártya felhasználóként nekem sem volt ez meg hogy ilyen szintű védelem járhat a fizetést követően.

(#24795) LuckyL válasza gabor9991 (#24794) üzenetére


LuckyL
őstag

nem tudok, én már nem használok magyar bankot, mert óriás lehúzás a tranzakciós adó
annyi tanácsot tudok adni, hogy írd le konkrétan a panaszodat, mellékeld a a levelezést és hogy hiába próbálkoztál megoldani az ügyet
ha nem emailben hanem bankfiókban adod be a panaszt he hagyd hogy lerázzon az ügyintéző, mert ugyanúgy nem tudják, hogy jár ez a védelem, mint az ügyfelek

egyébként pont ezért lehet ez, mert mint látod alig lehet tájékoztatást találni erről, gondolom nyűg ez a bankoknak, dehát bekaphassák :D

ha a pénzed visszajött akkor pedig írj egy privátot majd és küldök transferwise meghívót, meg leszel lepődve miylen jó tud lenni egy bank :D

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24796) asdf_ válasza LuckyL (#24795) üzenetére


asdf_
veterán

Azért nem teljesen fenékig tejfel az a Transferwise. Belga számlaszámot kap az ember a forintos számlára, így forintot utalni a saját számlámról külföldi banknak 2000 Ft+%, fizetést oda utalni a cégnek 3100 Ft+% (ennek alternatívája, hogy bankártyával fizetek be, annak igaz sokkal kevesebb, de még mindig van egy jól látható összege), forintos transferwise számláról forintra kiutalni ha jól tudom, nem lehet, csoportos beszedés nincs, meg ilyesmik.
Átpakolni valutára a forintot, meg külföldön költeni, valutában fogadni utalásokat persze kiváló.

[ Szerkesztve ]

(#24797) LuckyL válasza asdf_ (#24796) üzenetére


LuckyL
őstag

ne viccelj, rendes forint bankszámlát kapsz, megy az azonnali utalás is, minden
az az állapot amiről te beszélsz az talán 4-5 éve lehetett

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24798) asdf_ válasza LuckyL (#24797) üzenetére


asdf_
veterán

Állj, állj, egy almenüben most találtam magyar bankszámlaszámot is magamhoz. Eddig csak a belga volt meg :Y wtf? Visszavontam mindent.

(#24799) LuckyL válasza asdf_ (#24798) üzenetére


LuckyL
őstag

nagyon jó a rendszer hidd el nekem ;)
google pay, nincs semmi havidíj, inyenes virtual cardok és nincsenek viktor adók

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24800) asdf_ válasza LuckyL (#24799) üzenetére


asdf_
veterán

Van egy ilyen szép zöld kártyám, nem kell győzködni, csak valami alternatív valóságban éltem, weben mást mutatott, mint appban, vagy nem tudom, tökre megvan, hogy BE-ve kezdődött a HUF számlaszámom. Na mindegy, ez is kiderült legalább :D

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.