Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24151) Kobe válasza Superhun (#24150) üzenetére


Kobe
veterán

Nem pont erre gondoltam, a forrasztott memoriat csak mint pelda hoztam fel a nem cserelheto alkatreszre analogiakent. (ugye egyre tobb laptopban van raforrasztott nem bovitheto memoria....) de emlithettem volna laptop eseten akar a VGAt. (illetve mondjuk hattertarolot vagy akkumulatort sem akartam a peldaban emliteni, mert arra ugye toltesi ciklus es irott adat mennyisege is befolyasolja a garanciat)

Szoval a szitu, hogy ha vetelkor a keszuleknek semmilyen eszlelheto baja nincs, beleertve a beepitett / nem cserelheto alkatreszeket, de ezek kozul mondjuk fel ev mulva csak ugy megadja magat valamelyik ilyen komponens, akkor az a szavatossagba beletartozik-e?

Mert ha az alapjan ertelmezem, amit irsz, es pl ha a laptopot altalanossagban kiprobaltam vasarlaskor, akkor eselyesen mukodott a proci / VGA, stb, es ha ezek kozul haleg valami akkor az IJB esete.... (vagyis szavatossaggal a garanciahoz kepest boven megszivod)

(#24152) LuckyL válasza Kobe (#24151) üzenetére


LuckyL
őstag

beletartozik, de nézd meg milyen cégtől veszed, mert ha akadékoskodnak, nem ismerik el a hibát, akkor megette a fene az egész szavatosságot

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24153) Superhun válasza LuckyL (#24152) üzenetére


Superhun
Topikgazda

+1 :R

(#24154) Geri89


Geri89
aktív tag

Sziasztok! Cégként vásároltunk a https://www.ablak-parkany.hu/ weboldalon keresztül. A weboldal mindenhol bruttó árakat említ, továbbá az ÁSZF-ben a következő áll: "A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendő bruttó árak, tartalmazzák a törvényben előírt áfát" A párkányokat ma megkaptuk, ám a számlát egy egyéni vállalkozó állította ki áfa nélkül, mivel alanyi ÁFA mentes. Ezzel nem is lenne probléma, de a legkedvezőbb ár miatt választottuk ezt a webáruházat (nem jelentős, méterenként 1-200 Ft különbség van az oldalak közt), viszont így a konkurensekkel szemben roszabbul jártunk, hiszen nem tudjuk az áfát visszaigényelni (amire egyébként jogosultak lennénk, hiszen saját irodánk felújításához rendeltük a párkányokat). Ezt a problémát jeleztem nekik email-en is, a következő választ kaptam:

Tisztelt Vevő.
Az árak bruttó árak de mivel én katás vállalkozó vagyok ez a nav által hivatalos számla ami tartalmazza ugyanúgy az áfát de mivel én kis adózó vagyok külön nem tüntethetem fel.
Ha nem tartalmazna áfát ki sem állíthatnék számlát mert az adócsalás lenne.
Mások is már visszaigényelték a számlánk után illetve az otthonfelújítási támogatásban is visszakapták .De ezt a könyvelőjüknek tudni kellene.

Úgy gondolom, hogy ők abszolút nincsenek ennek a hátterével tisztában. Ha ő nem fizet áfát, akkor mi mit igényelnénk vissza? :F

Nos a kérdésem az lenne, hogy jogilag mit tudunk tenni velük? Úgy gondolom, hogy átvertek, hiszen sehol nem szerepel sem az oldalon, sem a visszaigazoló üzenetben, hogy nem tartalmaz áfát az ár (továbbá a levél alapján úgy tűnik, hogy ezzel az üzemeltető sincs tisztában) Ezek nyilván egyedi méretre vágott párkányok, illetve a postázása sem olcsó dolog a nagyobb mennyiség miatt. :R

(#24155) Lackooo84 válasza Geri89 (#24154) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Miért nem a nav-ot kérdezed meg, talán ők tudják... :U

The Truth is out there...

(#24156) Geri89 válasza Lackooo84 (#24155) üzenetére


Geri89
aktív tag

Mármint mit? Az egyértelmű, hogy áfát nem lehet visszaigényelni egy 0 áfás számla után.. A kérdés az, hogy az eladóval szemben ilyen esetben milyen jogaink lehetnek. Ezt nem hiszem, hogy a NAV tudná megmondani.. :U

(#24157) Tikakukac válasza Lackooo84 (#24155) üzenetére


Tikakukac
titán

0-s számláról hogyan igényeled vissza a nem létező ÁFA-t? :DDD

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24158) Lackooo84 válasza Geri89 (#24156) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem, hanem azt, hogy ilyet lehet e csinálni, hogy "bruttó" áron árulnak valamit, aztán mire fizetsz kiderül, hogy nettó... :DDD

The Truth is out there...

(#24159) , válasza Geri89 (#24154) üzenetére


,
addikt

Mivel ő nem áfakörös, így 0%-os áfatartalmú számlát állíthat csak ki. Nyilván emiatt a nettó és a bruttó ár is egyezni fog az általa kiállított számlán, ebben nincs semmi rendkívüli. Szerintem arra gondolhatott abban a válaszlevélben, hogy a termék ára már tartalmazza a 27% áfát, csak ilyenkor az áfát nem te fizeted ki, hanem már ő kifizette helyetted, amikor beszerezte a szóban forgó árut. Viszont ezt visszaigényelni egyikőtök sem tudja, ő azért nem, mert nem áfakörös, te pedig azért nem, mert a 27% áfát nem te fizetted ki, hanem ő.

Az oldalukon feltüntetett adószámból látszik, hogy ő nem áfakörös, tehát hogy csak 0%-os áfatartalmú számlát fog tudni kiállítani, ettől függetlenül a vevőktől nem elvárható, hogy ezzel tisztában is legyenek, így feléjük biztos, hogy ezt jelezniük kellett volna előre. (Ezeket a számlákat amúgy költségként szokták elszámolni.)

(#24160) Geri89 válasza , (#24159) üzenetére


Geri89
aktív tag

Pontosan, ez a része világos. A problémám azzal van, hogy erről sehol nincs tájékoztatás az egész oldalon, és ez így szerintem nincs rendben. (nyilván ha ezt tudjuk, akkor megrendeljük más oldalról ahol 200 Ft-al drágább métere, de az áfa visszajön..)Vagy lehet ezt így csinálni? Tehetünk bármit az ügyben jogilag, vagy engedjük el a témát?

(#24161) Josi válasza Geri89 (#24160) üzenetére


Josi
aktív tag

Esetleg ha beszélnétek egy ügyvéddel?

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#24162) asdf_


asdf_
veterán

Ez esetleg? Hogy nem merülhet fel a 40%-os adófizetési kötelezettség jelen esetben lényegtelen, nem ettől teszi függővé a tájékoztatási kötelezettséget a törvény, hanem tokkvonó, mindekorra, minden esetre.

2012. évi CXLVII. törvény
a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról

9. Adatszolgáltatási és tájékoztatási kötelezettség
13. §
(2) A kifizetővel szerződéses jogviszonyba lépő adózó a szerződés megkötésekor írásban tájékoztatja a kifizetőt arról, hogy kisadózó vállalkozásnak minősül. Az adózó a változást megelőzően - a változás kezdő időpontjának megjelölésével - tájékoztatja a vele szerződéses jogviszonyban álló kifizetőt a kisadózó vállalkozás jogállása megszűnéséről vagy újrakeletkezéséről.

(3) A 8. § (6a) és (6c) bekezdésében említett kifizető a tárgyévet követő év január 31-ig tájékoztatja a kisadózó vállalkozást a 40 százalékos mértékű adó alapjaként figyelembe vett összegről.

[ Szerkesztve ]

(#24163) , válasza Geri89 (#24160) üzenetére


,
addikt

Én első körben mindenképpen az eladóval próbálnék egyezségre jutni. Jelezném neki, hogy nem kaptam előre tájékoztatást a számla áfatartalmát illetően, és ez így nem felel meg nekem. Át kéne nézni az oldalukat, hogy említve van-e esetleg, hogy csak 0%-os áfatartalmú számlát tudnak kiállítani. Ha nincs, akkor erre lehet is hivatkozni. Azt láttam, hogy fel van tüntetve, hogy ő egyéni vállalkozó, de ez semmit nem jelent, hiszen egyéni vállalkozó is lehet áfakörös, szóval ha csak ennyit közölt előre, abból még semmi sem derülhetett ki számodra.

(#24164) Geri89 válasza , (#24163) üzenetére


Geri89
aktív tag

Köszönöm a segítséget mindenkinek. Szerencsére azért nem akkora összegről van szó, ami miatt érdemes lenne ügyvédhez fordulni, inkább az elvek.. Illetve a levelemre írt válaszából úgy látom, hogy ő most sem érti még, hogy mi a probléma ezzel, és úgy gondolja, hogy visszaigényelhető az áfa, ami az ő számlájában nem jelenik meg..
Az oldalt átnéztem megint, sehol nem írja, hogy 0% áfával számlázna. Mindenhol bruttó árat említ, illetve az ászf-ben is az szerepel, hogy: A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendő bruttó árak, tartalmazzák a törvényben előírt áfát. Szerintem ez így megtévesztés..

[ Szerkesztve ]

(#24165) , válasza Geri89 (#24164) üzenetére


,
addikt

A "bruttó ár" megnevezés teljesen rendben van, és a 0%-os áfa is. Az viszont nincs rendben, hogy az áfa mértékéről nem tájékoztatott előre.

(#24166) Bunken


Bunken
tag

Sziasztok!
Segítségért fordulnék hozzátok, hogy a problémámra van-e valamilyen jogi megoldás vagy hova tudnék fordulnék.

A történet kicsit hosszú és bonyolult.

Szóval:
Tavaly vettem használtan de még garanciálisan egy ASUS ROG-STRIX-RTX2060-6G-GAMING VGA-t, ami már volt garanciában cserélve amiről az eladó tájékoztatott is. Sajnos nálam egy hónap után meghibásodott, a számla/garancia egy magyar webshop-ba szól. Bejelentettem az igényemet, visszaküldtem nekik a kártyát 2021 augusztus elején, a csomag nyomkövetés alapján meg is kapták. Eleinte még lehetett velük kommunikálni messenger-en ahol azt írták, hogy egy ilyen művelet 15-20 munkanap de mivel chip-hiány van ez tovább tarthat kicsit. Bele is nyugodtam, gondoltam úgysem tudok semmit tenni ellene.

A probléma innen kezdődik.
A szervizük e-mail-ben jelentkezett párszor, hogy még a gyártó szervizében van a kártya és nem tudják, hogy mikor kapják vissza, várok-e még a kártyára vagy kérem a számlán szereplő összeget. Én a várakozás mellett döntöttem mert a számlán 70 ezer Ft-al kevesebb szerepel mint amennyit fizettem érte. (Megjegyezném, hogy a számlán szereplő összeg soha nem fedte a valóságot, olyan olcsó soha nem volt ez a kártya.) A boltot lehetetlen lett elérni, se e-mail-re se messenger üzenetre nem válaszolnak és a telefont sem veszik fel SOHA. :W
Utoljára 2021 decemberében a két ünnep között jelentkezett a szervíz e-mal-en amiben ismét arra voltak kíváncsiak, hogy várok-e még vagy kérem a pénzt. Válaszként írtam nekik, hogy várnék még mert nem értek egyet a számlán szereplő összeggel de egyúttal feltettem nekik a kérdést, hogy a kártyát magyarországi vagy EU-s ASUS szervízbe küldték. Persze válasz azóta sincs és nem is lehet elérni őket semmilyen formában.
Idén január második felében tettem egy próbát az ASUS support-nál, írtam nekik egy érdeklődő e-mail-t a kártya pontos adataival (sorozatszám, gyártási szám, stb.) hátha válaszolnak, sok reményt nem fűztem hozzá. De csodával határos módon 2 órán belül választ kaptam a kérdésemre, nagyon nem tetszett!
Leírták a kártya egész életútját, hogy mikor került ki a nagykerhez onnan mikor a kiskerhez aminek a nevét nem tudják de biztos oda ahova én küldtem vissza, már kétszer volt garanciáztatva, elsőre javították, másodikra cserélték, és ezt mind sorozatszámokkal igazolták, stb. Azt írják, hogy harmadjára amikor is én küldtem vissza nem jutott el hozzájuk. :W
Megadták a nagyker nevét amit fel is kerestem, ott is egyenesen a szervíz vezetőjét, aki segítőkész volt, bekérte a számlát/garanciát az ASUS-al váltott levelemet és azt mondta, hogy utána néz. Következő alkalommal telefonon értem el a nagykert ahol beszéltem a vezetővel és azt mondta, hogy még nem kapott választ ő sem. A webshop-ra gyanakszik, hogy simliskednek a kártyával mert az ő rendszerükben sem látja nyomát, hogy járt volna náluk harmadjára.
Közben párhuzamosan még váltottam pár e-mail-t az ASUS-al, érdeklődve, hogy a chip-hiányra való tekintettel mégis mennyi idő lett volna a javítás/csere ha megkapták volna. Legrosszabb esetben is maximum 1 hónapot mondtak.

Szóval úgy néz ki, hogy a webshop "átvert / meglopott" mert a kártya tavaly augusztus óta se nagykerhez se az ASUS-hoz nem jutott el, a webshop pedig azt állítja, hogy az ASUS-nál van.

Lehet valamit tenni hivatalos úton a webshop-pal szemben?

Bocsánat ha hosszú lett de próbáltam a legtöbb információt leírni.

[ Szerkesztve ]

(#24167) jeni válasza Bunken (#24166) üzenetére


jeni
félisten

Szia,
A Webshop elérhetőségét keresd fel és kérj az Asus szerviztől igazolást,hogy még mindig nem érkezett be hozzájuk.
Szerintem leírhatod a boltot és a webshopot nyugodtan ide.
Az a baj,hogy legrosszabb esetben ha perre kerül a sor akkor a számlán levő összeget kapnád meg.

[ Szerkesztve ]

(#24168) LuckyL válasza Bunken (#24166) üzenetére


LuckyL
őstag

a számla cég vagy magánszemély nevére szól-e, és a javítás jótállás keretében történik, vagy valamiféle jótálláson túli "garancia" ?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24169) Superhun válasza Bunken (#24166) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Válaszolj légyszíves a témaösszefoglalóban szereplő kérdésekre, mert több alapvető információ is hiányzik. Köszi!

(#24170) Bunken válasza jeni (#24167) üzenetére


Bunken
tag

Ahogy írtam semmilyen formában nem tudom már őket elérni pár hónapja.
Az ASUS-tól e-mail váltásokkal tudom igazolni, hogy nem jutott el hozzájuk.
A bolt neve: Comphub.hu Kft.
Tudom, hogy a számlán lévő összeget kapnám meg sajnos. De már annak is örülnék. A legdühítőbb, hogy 1 hónapig használhattam a kártyát és azóta semmi. A boltot jól le fogom értékelni, ahol csak lehet negatívan fogok róluk vélekedni.

LuckyL: a számla magánszemély nevére szól csak nem az enyémre mert használtan vettem és még teljes körű jótállás van a termékre.

Superhun:
- 2021 júliusában vettem a Hardveraprón használtan
- 180k-ért
- magánszemélyként és a számla amit adtak vele az is magánszemély nevére lett kiállítva
- nem indult el vele a gép, az alaplap VGA hibát jelzett, másik VGA-val azóta is megyen a gép
- 2021 augusztus 2-án adtam postára amit 1-2 nap múlva meg is kaptak
- 2021 áprilisában volt utoljára szervízben amikor javították, de akkor még nem nálam volt, ezt az ASUS-tól tudom
- használtan vettem
- a számla:

(#24171) asdf_


asdf_
veterán

Én itt két gondot látok.
Egyrészt a 22 hónap garit, itt szerintem használt termék értékesítése történt, mert ez nem 12-24-36 hónap, nem "kerek". Ha cserélve lett volna, az valószínű újraindulós lett volna (már csak azért is, mert az első meghibásodásnál még rendkívül nagy eséllyel 1 éven belül volt, ahol ha cserélünk, akkor még csak újra lehetett volna), már itt is trükközés történhetett.
Másrészt az is erre mutat, hogy hogy az úristenben vettél te 2021. áprilisban egy 2020. márciusi gyártású videokártyát?

[ Szerkesztve ]

(#24172) LuckyL válasza Bunken (#24170) üzenetére


LuckyL
őstag

Ki van irva a honlapjukra hogy betegseg miatt szunetel a ceg. Lehetseges hogy ez egy kis egyszemelyes ceg volt es tortent valami a tulajjal esetleg, azert nem ered el?
Jobban meg kellene nezni a ceget, hatha el lehet erni valakit

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24173) , válasza Bunken (#24170) üzenetére


,
addikt

Mármint a webshopot nem tudod elérni? Ők itt vannak a hardveraprón is, írj nekik itt üzenetet, tegnap is beléptek ide.

(#24174) Bunken válasza asdf_ (#24171) üzenetére


Bunken
tag

Egyszer már volt cserélve a kártya, másodjára javították. Én használtan vettem tavaly júliusban a hardveraprón.

Ezt írták nekem az ASUS-tól:

"Tisztelt Tóth Péter,
Az ASUS Magyarország ügyfélszolgálata nevében köszönettel vettük megkeresését.
Szériaszám alapján azt látjuk, hogy a kártya 2019.07.04én érkezett meg a nagykereskedésbe (RAMIRIS EUROPE Kft) aki tovább értékesítette egy kereskedésnek. (Valószínűleg Comphub Kft. Erről pontos információkat nem tárolunk. A nagykereskedés tudja csak megmondani kinek adta el első körben)
A kártya eredeti szériaszámmal (K3C0YZ0614389CP) 2019. decemberében szervizbe lett küldve és mivel nem tudták megjavítani ezért cserélték. Új szériaszám: K3C0YZZR0015Y3D
Az új szériaszámmal 2021. árpilisában ismét szervizbe került ahol a hibát javították és visszaküldték a nagykereskedésnek.
Ezen kívül más információnk nincsen a kártyáról. A mi információink alapján azóta nem járt a szervizben. A kártya vagy a Comphubnál van továbbra is vagy a nagykereskedésnél, mivel a hivatalos procedúra az lenne, hogy a kereskedő elküldi a nagykernek, a nagyker pedig a szerviznek."

(#24175) Bunken válasza LuckyL (#24172) üzenetére


Bunken
tag

Tavaly október óta nem tudom őket elérni, nem válaszolnak se e-mail-re, se messenger üzenetre és a telefont sem veszik fel. A személyes felkeresés nem a legjobb opció számomra mivel több mint 200 km-re van tőlem BP.

Engem már csak az érdekelne, hogy hol van a kártya valójában mert se a nagykernél nincs és az ASUS-nál sincs. De ők azt állítják, hogy ott van.

Scorp2011:
A honlap bejön de az ott feltüntetett elérhetőségek egyikén sem reagálnak nekem hónapok óta.

(#24176) jeni válasza Bunken (#24170) üzenetére


jeni
félisten

gond van a bolttal.

ettől függetlenül csomagküldősként is mehetnek a dolgok.
a személyes átvételt azt törölhetik,de ez megszünt a nem kötelező maszkviseléssel pár hete.

Ilyen összegű kártyánál én szabit vennék ki.

[ Szerkesztve ]

(#24177) , válasza Bunken (#24175) üzenetére


,
addikt

Írj nekik itt, a hardveraprón, ide beléptek tegnap is.

(#24178) Bunken válasza jeni (#24176) üzenetére


Bunken
tag

Ezt az üzenetet én is láttam.

A fő probléma röviden: tavaly augusztus elején átvették a csomagot, tavaly szeptembertől azt állítják, hogy az ASUS szervizében van a kártya ami az ASUS állítása és a nagyker szerint sem igaz, el sem jutott hozzájuk.
Kicsit fentebb bemásoltam az ASUS levelét.

Az a kérdésem, hogy ilyen esetben tudom-e valamilyen hivatalos útra terelni a dolgot, rendőrségen fel lehet-e jelenteni vagy a fogyasztóvédelemnél vagy valami hasonló?

Egy nap szabit szerintem hiába áldoznék rá mert odamegyek egymagam szóváltásba keveredünk és nem fog történni semmi szerintem. Ráadásul a számlán nem az a cím szerepel mint ahova küldenem kellett. :F

(#24179) Tikakukac válasza jeni (#24176) üzenetére


Tikakukac
titán

A régi jó technikai okok miatti mellédumát és mismásolást felváltotta a korona. Bármit rá lehet fogni. Tényleg bármit. Csodálatos.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24180) juve600


juve600
nagyúr

Sziasztok !
Ismerősőm vett tegnap személyesen egy Samu telót az Euronicsban, ma adta volna oda szülinapi ajándékként de az illető kapot egy Iphone-t és inkább azt választotta..........
ilyenkor mit tud tenni ? vissza adják neki a boltban a vételárat ha vissza viszi ? mit tud tenni ?

Az Euronicsnál boltban vásárolt termékek esetén alapból hetvenkét órás cseregarancia/elállási jog van érvényben,
[link] Ez nem tudom mennyire állja meg a helyét

(#24181) asdf_ válasza juve600 (#24180) üzenetére


asdf_
veterán

Bontatlan, "tévedésből" vásárolt termék visszavásárlására senki nem kötelezett. Ilyet az eladó önként adhat, de ha jól olvasom, az Euronics-nak nincs ilyen vállalása. Online vásárlás esetén lett volna csak 14 napja.

(#24182) juve600 válasza asdf_ (#24181) üzenetére


juve600
nagyúr

[link] Az Euronicsnál boltban vásárolt termékek esetén alapból hetvenkét órás cseregarancia/elállási jog van érvényben,

akkor ez nem működik ? nem bontatlan a temék ,ott előtte a boltban úgy adták ki neki ...... szerintem kiállított termék volt

(#24183) asdf_ válasza juve600 (#24182) üzenetére


asdf_
veterán

Nem a raketa.hu-n 2 éve, karácsonyi akcióként(!) a duplán vásárolt/nem tetsző termékek elkerülésére, hanem az euronics.hu oldalon jelenleg írtak a mérvadók. Ha te itt találsz személyes vásárlás esetén 3 napos elállást (szerintem nem fogsz), akkor el lehet állni, ellenkező esetben nem.

[ Szerkesztve ]

(#24184) juve600 válasza asdf_ (#24183) üzenetére


juve600
nagyúr

értem
azért ügyfélszolgálatot megkérdezem holnap
ismerős valami 3 napig cserélik szöveget emleget,hogy ezt mondták,de utolsó db volt amit megvett

(#24185) asdf_ válasza juve600 (#24184) üzenetére


asdf_
veterán

A 3 napos szabály az arra van, hogy a vásárlástól számított 3 napon belül meghibásodott terméket (pár minimális kivételtől tekintve, pl. kiment biztosíték) nem lehet javítani, hanem cserélni kell, hogy ne rögtön egy szervizzel -meg a termék nélkül- kezdődjön a kapcsolat. Ez az esetedre nem vonatkozik.

[ Szerkesztve ]

(#24186) Lackooo84 válasza juve600 (#24180) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ezért kell MINDIG neten rendelni, akkor is ha ott van az orrod előtt a boltban, telón megrendeled, és úgy veszed át a boltban. :)

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24187) juve600 válasza Lackooo84 (#24186) üzenetére


juve600
nagyúr

Ezt pl nem lehetett ismerős szerint csak bolti vásárlást

(#24188) Lackooo84 válasza juve600 (#24187) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Az üzletből telefonon felhívja őket, és megrendeli úgy, majd átveszi. :)

The Truth is out there...

(#24189) Jester01


Jester01
veterán

Rendeltem akksikat foxpost szállítással. Kiderült, hogy a fele kapacitást se tudják, élni kívántam az elállással. Foxpost esetén lenne ingyenes visszaküldés de a bolt ragaszkodott a hagyományos postázáshoz, persze az én költségemen.

Hab a tortán, hogy a rendelésben más is volt, amiket nem küldtem vissza. Kíváncsi vagyok így az eredeti szállítási költséggel mi lesz. Legalább értékarányosan azt is illene visszatéríteni, de tudom, álmodik a nyomor. Annyit nem ér, hogy ezzel szórakozzak, lesz ami lesz.

Jester

(#24190) #25712384


#25712384
törölt tag

Sziasztok!

Egy üzletből rendeltem több dolgot egyszerre, egy csomagban meg is érkezett, viszont néhány dologgal nem vagyok kibékülve.
A 14 napos elállás érvényesíthető a rendelt cuccok egy részére is vagy ilyenkor, ami jött azt mind vissza kellene küldeni?
Amit visszaküldenék mind bontatlan, viszont, ami maradna az már használatban van.
Köszönöm. :U

(#24191) BB9000 válasza #25712384 (#24190) üzenetére


BB9000
senior tag

Természetesen nem kell mindent visszaküldeni, csak azért, mert együtt lettek megrendelve. Ami kell, azt megtarthatod, a többit visszaküldöd. A szállítási költség ilyenkor nem jár vissza.
További kellemetlenség lehet, hogy ha kedvezményt kaptál olyan árura (is), amit megtartasz, akkor a visszajáró összegből azt levonhatják, ha a kedvezményre csak azért voltál jogosult, mert együtt vetted azokkal, amiket végül visszaküldesz.
Hogy érthető legyen, egy példa: Ha promócióban telefonhoz olcsón adnak okosórát és együtt megveszed őket, de a telefont végül visszaküldöd, de az okosórát megtartod, akkor nem kapod vissza a telefon teljes vételárát ami a számlán szerepelt. Csak annyit kapsz vissza, hogy a kifizetett és a visszakapott pénz különbsége az okosóra teljes ára. Az elszámolás végeredménye az lesz, mintha az okosórát teljes áron vetted volna.

[ Szerkesztve ]

(#24192) Vismajor01 válasza BB9000 (#24191) üzenetére


Vismajor01
addikt

Azért ez nem teljesen van igy.

Eleve a telefonért kifizetett összeg az egy teljesen más összeg, amit az okosóráért fizetsz. Szóval ha visszaviszed a telefont semmilyen jogalapuk nincs arra, hogy a telefon összegét csökkentsék. Sőt az jogilag az is nehézkes, hogy visszatartják a telefon árát amig te ki nem fizeted az óra hátralékát.

Én pontosan ezeket a köröket futottam le a Samsunggal s22 előrendeléskor. Az okosórát átvettem boltban, telefont megrendelték nekem. Másnap elálltam, az órát nem akarták visszavenni mert nem online rendelés, a telefon árát meg nem akarták kifizetni amig ki nem fizetem az óra maradék 50%-át. Kértem, hogy a jogászuk mutassa meg, a promociós szabályzatban hol szerepel, hogy én kizárásra kerülök a promócióból ha a promocióra feljogositó vásárlásomat én visszacsinálom? Ugyanis az, hogy te kifizetsz valamit azzal a vásárlás megtörténik.

Nem hivott a jogászuk, csak a bolt, hogy megtarthatom az órát féláron és kifizetik a telefont. Ha jól tudom azóta érthetően az az eljárás, hogy csak telóval együtt adják az órát.

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#24193) asdf_


asdf_
veterán

Normális helyeken ezt úgy csinálják, hogy a kedvezményes vásárlás lehetőséget, vagy az ajándék küldését az eredeti vásárlás +14 naptól lehet egyáltalán elkezdeni, így az időközben elállók automatikusan kizáródnak ebből, vagy egyértelműsítik a feltételeket, hogy elállás esetén a kedvezményt is vissza kell téríteni.

[ Szerkesztve ]

(#24194) Apollo17hu


Apollo17hu
őstag

Sziasztok!

Online rendeltem anyámnak egy fali konzolt, ami sajnos nem illik a tévéhez. Visszavinném 14 napon belül, de nem akarok potyára menni. Két kérdésem van:
- Az elektronikus számlát kinyomtatva is bemutathatom az ügyfélszolgálaton?
- Nem lesz probléma abból, hogy a számla anyám nevére van kiállítva?

(#24195) Superhun válasza Apollo17hu (#24194) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Ha elektronikus, sztem ki sem kell nyomtatni, mert benne van a bolt rendszerében is. Elég, ha telefonon bemutatod. Nem lesz gond abból, hogy anyád nevére szól a számla. Viszont lehet, hogy kérnek elállási nyilatkozatot, ezt nézd meg a webshop oldalán.

(#24196) Apollo17hu válasza Superhun (#24195) üzenetére


Apollo17hu
őstag

Köszönöm, el is felejtettem volna a nyilatkozatot!

(#24197) Bunken válasza , (#24177) üzenetére


Bunken
tag

Írtam nekik 21-én, azóta többször beléptek de semmi válasz.....

De valójában itt sem kaptam választ a kérdésemre.......

Ezzel a problémámmal fordulhatok valamilyen hivatalos közeghez (rendőrség, fogyasztóvédelem, vagy valami más) vagy nincs rá megoldás?

(#24198) LuckyL válasza Bunken (#24197) üzenetére


LuckyL
őstag

én a békéltető testülethez fordulnék első körben, de nagyon jó lenne a későbbi akadékoskodások elkerülése végett, ha lenne egy adásvételid azzal a személlyel aki az eredeti vásárló volt
nem mondom hogy anélkül lehetetlen, de jó lenne

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24199) hülyegyerek


hülyegyerek
addikt

Sziasztok. 4 éve vásárolt garanciális autómban konstrukciós hiba miatt motort kell cserélni, ami alkatrészhiány miatt előreláthatólag fél évig fog tartani, csereautót nem tudnak biztosítani. Számíthatok e ilyenkor valamilyen kártérítésre, vagy le kell nyelnem ennyi ideig a bérautó költségét ?

hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

(#24200) jeni válasza hülyegyerek (#24199) üzenetére


jeni
félisten

Az adott autókereskedés mit mond?
Esetleg az adott márkaszerviz?
Az adás vételi szerződésben van olyan tétel,hogy gari idő alatt kötelesek egy másik kocsit kölcsönben adni míg a tulajnak kocsija el nem készül.
A mondatodban azt olvasom ki,hogy nem kötelesek ezt biztosítaniuk. Mert ebben az esetben nem kötelezhető kártérítésre vagy extra költség kifizetésére mindkét autós céget.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.