Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24601) gordonfreemN válasza BB9000 (#24600) üzenetére


gordonfreemN
addikt

Köszönöm a válaszod!

Na de ha én bontani akartam a szerződésem és az újabb 2év hűségemért cserébe kapott készülékkedvezménnyel csábítottak el, viszont a készülék nem nyert el a tetszésemet.
Most a szolgáltatásban semmi sem változott, csak hűségidő lett rátéve, tehát azon nem volt mit kipróbálni eleve. Szerintem ez úgy lenne korrekt, hogy a készülék átvételétől él az előfizetésre is a hűség, hiszen én azt a hűséget azért vállaltam, mert adtak cserébe egy kedvező árú mobilt kedvezményesen, ami végül nem nyerte el tetszésemet. :F

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#24602) BB9000 válasza gordonfreemN (#24601) üzenetére


BB9000
senior tag

Az érvelésed érthető, de jogilag mégis az a helyzet amit leírtam az előző hsz.-omban. Ha a Voda jó fej, akkor elengedi a hűséget, de ha nem, akkor valószínűleg perre kell menned. Lehet, hogy jobb belátásra tudod bírni őket a per kilátásba helyezésével. Per indítása előtt mindenképpen konzultálj az ügyvédeddel a lehetőségekről és ő fogja tudni, hogy érdemes-e belemenni.
Per esetén az is benne van a pakliban, hogy a bíró nekik ad igazat és neked kell kifizetned a Voda ügyvédeit is, ami egy-két nagyságrenddel nagyobb összeg is lehet, mint a két éves előfizu össz értéke.

[ Szerkesztve ]

(#24603) Depose


Depose
tag

Szevasztok!

2020.03 hóban vásároltam egy 2x8GB-os Corsair memória kitet.
Na mostanában ez egyik 8gigás modul megadta magát, még a bootig sem jutok el vele, a másik modul rendben.
Gondoltam gariztatom, számla, gari papír megvan.
A cég akitől vettem: L.B.S. Comparts Trade Bt. :) (már nem emlékszem melyik webshop lehetett)
Céginfó szerint "kényszertörlés alatt van"...
Telefonszám sem jó már hozzá..

Szerintetek?
Bukó?
:R

(#24604) Fox Mulder válasza Depose (#24603) üzenetére


Fox Mulder
aktív tag

Corsair élettartam garanciát ad! Őket keresd, kelleni fog a számla!
Corsair Limited Warranty – Corsair

(#24605) , válasza Depose (#24603) üzenetére


,
addikt

Ha minden igaz, a Market Palace (marketpalace.hu) volt az.

Ahogy fentebb is írták, írj a Corsair-nek. Azt fontos tudni, hogy a kitet csak egyben tudod majd garanciáztatni.

(#24606) Depose


Depose
tag

sundayrobi, Scorp2011 köszi..

(#24607) dbj19


dbj19
csendes tag

Sziasztok!

Egy budapesti áruházból rendeltem több eszközt is. Nagyon jó áron volt, elárazás történt, kb 35-45k helyett 6-7k volt az ára az eszköznek. Rendeltem 1-et előreutalással, ki is fizettem, illetve 1-et csomagpontra utánvétes fizetéssel. Nemsokára kaptam a levelet, hogy sajnálják, elárazta az automata árazó, kapok 5% kupont. Pénzvisszautalásról semmi, ÁSZF-re mutatnak, miszerint elárazott terméket nem áll módjukban kiadni, főleg "0" és "1" Ft-os árakra értve.

Az lenne a kérdésem, hogy van-e mód sikerrel ragaszkodni ahhoz, hogy márpedig ki lett fizetve, nekik van raktáron, úgyhogy adják ide, legalább annál az 1-nél, amit előre ki is fizettem.

Üdv: Norbi

(#24608) daver88 válasza dbj19 (#24607) üzenetére


daver88
aktív tag

ragaszkodhatsz, de úgyse kapod meg...visszautalják a kifizetett összeget és lezárult a történet.

(#24609) BB9000 válasza dbj19 (#24607) üzenetére


BB9000
senior tag

Bolti vásárlásnál ha a boltban hibásan van feltüntetve az ár, akkor azon az áron oda kell adniuk a termékeket, viszont a neten rendeléskor már nem kötelezhető a bolt az elárazott termék eladására.

(#24610) iamBandiii


iamBandiii
csendes újonc

Adott egy 2021 áprilisi vásárlás (iphone 12) bruttó ~290k értékben, magánszemélyként, egyben kifizetve (nincs hitel, nincs eladás, nincs semmi, én használom napi szinten ha ez számít bármit is a történetben). 2021 eleje óta, ha jól tudom, akkor 3 év szavatosság illet meg 250k feletti vásárlás esetén. Közel másfél év után a töltésre szolgáló érzékelő kezdi megadogatni magát (adott szögben tölt, de ha hozzányúlok, akkor már megszűnik az áramfelvétel, majd vagy visszajön vagy nem, gyanítom ez már akksi szempontból sem túl szerencsés). A 12 hónapos sztoriból kicsúsztam, így ha jól tudom akkor már nekem kéne bizonyítanom azt, hogy a vásárlás óta fennáll(t) a probléma, nyilván ez így ilyen formában nem igaz, hiszen akkor már azonnal visszavittem volna hozzájuk. A bolt egy nagyobb kereskedő (nem szürkeáfás sztori), eredeti új és használt konzolokkal + játékokkal + kiegészítőkkel foglalkoznak, 2004 óta működnek tehát van ügyfélszolgálat és minden egyéb, nem az eltünős cégek egyike. :R

A kérdés az lenne, hogy jogos-e a felvetésem, hogy ez a sztori bőven a szavatossági idő + a szavatosság jelentésének keretei alá esik, ahol így a kereskedőt terhelné ennek javítása/cseréje/megoldása? Van értelme futni egy kört? Mire figyeljek esetleg egy ügyfélszolgálatos beszélgetés esetén, hogy ne legyek hülyének nézve? Kicsit ráparáztam, de ha nincs meg a garancialevél (ugyanakkor megvan a visszaigazolás / rendelésszám stb) akkor nincs veszve a dolog, ha mégis nekem lenne igazam, ugye? :W

Köszönöm!

(#24611) section9 válasza iamBandiii (#24610) üzenetére


section9
őstag

Mielőtt túráztatnád magadat az ügyfélszolgálatokkal: Másik kábellel is ugyanezt csinálja? Próbáltad kitakarítani a Lightning portot? Nekem az előbbiek megoldották a hasonló jellegű problémáim.

(#24612) asdf_ válasza iamBandiii (#24610) üzenetére


asdf_
veterán

2021 eleje óta, ha jól tudom, akkor 3 év szavatosság illet meg 250k feletti vásárlás esetén.

Nem, 3 év kötelező jótállás illet meg. Semmit nem kell bizonyítanod.
De takarítás szerintem is, ennyi idő után tele van "köldökszösszel" egy ilyen csatlakozó, legyen akár lightning, akár USB.

[ Szerkesztve ]

(#24613) BB9000 válasza iamBandiii (#24610) üzenetére


BB9000
senior tag

A "nem tölt" típusú telefonproblémáknál a garanciális szerviz a nem rendeltetésszerű használatra hivatkozással megtagadhatja a garanciális javítást, ha a töltőport fizikai sérülése miatt jelentkezik a töltési probléma. Pl. akkor, ha eltört a csatlakozóaljzat belül a készülékben, vagy kiszakadt a nyákról, stb.
Szervize válogatja, de a jobb helyeken még ilyenkor is meg szokták csinálni "gariba".

(#24614) iamBandiii


iamBandiii
csendes újonc

Egyben tudok csak válaszolni, köszönöm a gyors segítséget.

>section9: Igen, sajnos kocsi, másik töltő mind ilyen... ugyanakkor a "saját" töltője teljesen simán tölti az ipadet, másik telefont, tehát a kábel/fej nem lehet ludas. Kitakarítás is megtörtént, most veszek még egy sűrített levegős kis sprayt, még1x végigfújom szépen-okosan, hátha... :R

>asdf_: Hopp, ez már így jobbnak tűnik/hangzik... a köldökszöszös sztori bejött már sokszor, sajnos itt most úgy néz ki, hogy teljesen más a szitu, nem is nagyon akarom piszkálni, mert akkor itt jönne amit BB9000 kolléga is említ...

>BB9000: Bennevan, de sajnos ezt így saját szemmel nem látom, külső probléma/töltőről leesés nem volt (legalábbis én nem tudok róla), az meg hogy tölt, talán egy plusz pont, hogy valami mégis csak oké, de nyilván ott lesz belül a hiba...

"Szétfújom" még egyszer az portot, hátha megoldja a helyzetet (elsőre nem sikerült)... viszont a megtagadásos sztori cuki lenne potom 40k-ért, úgy hogy nem nagyon tettem semmit... :W

(#24615) Indian74


Indian74
senior tag

Sziasztok az lenne a kérdésem hogy a mai nap folyamán vettem egy új telefont garanciában media marktban személyesen.
De észrevettem hogy nem rendeltetésszerűen működik a telefon és ezt most a jövöhèt keddi nap folyamán szeretném kicseréltetni.
De ha véletlenségből nem lenne abból a termékből abból a mobiltelefonból ugyanaz akkor én visszakaphatom az árát a terméknek és az mennyi időbe telik míg visszautalják hogy visszakapom az árát? :R
Vagy mindenféleképp le kell vásárolnom???

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24616) Lackooo84 válasza Indian74 (#24615) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Mit értesz az alatt, h nem rendeltetésszerűen működik?

The Truth is out there...

(#24617) asdf_ válasza Lackooo84 (#24616) üzenetére


asdf_
veterán

És mit a vettem garanciában alatt?

(#24618) Indian74 válasza asdf_ (#24617) üzenetére


Indian74
senior tag

Bocs mindenkitől, kicsit hosszú volt a napom.. nos röviden ennyi a baja.. vagyis van..
És egy mobiltelefont vettem, egy Realme gt2-t, a media markt-ban :K :D
"Sziasztok!! Vettem egy ilyen kis készüléket, de az első adandó alkalommal 2 sim kártya behelyezésekor a sim kezelés vagyis a téreröt elkezdte eldobálni, ha beleléptem a sim kártya menübe visszalépett, stb. És amikor kivettem az egyik sim-et, csak egy símmel is ez csinálta, még újraindítás után is. Ez mitől lehet?? Fura mert ma vettem a telefont. :F :Y
A sim kártyáknak semmi bajuk :K
És hozzátenném a mobiladat is ki-be kapcsolgatott nagyon furcsa, főleg hogy új készülék."
Mit tehetek, meddig vihetem vissza, és ha nincs az a termék, milyen opciók adottak, csere más termékre, vagy pénzvisszafizetés??? :R

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24619) bsh


bsh
őstag

üdv,
garanciában visszavittem media marktba egy huawei band 6 karkötőt, aminek valószínűleg meghótt az aksija. szervízbe küldték, majd onnan visszajött azzal, hogy "lkatrészt cseréltek" benne. valójában viszont egy zsír új karkötőt kaptam, ami soha nem volt használva, szíj is új, fólia rajta, más a mac cím, stb.
ebben az esetben nem készülék csere volt amire újra induló garanciaidőt kellett volna kapni? vagy ezt játsszák ki azzal, hogy csak "alkatrész csere" volt? :F

(#24620) Lackooo84 válasza bsh (#24619) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Sanszos, hogy igen. Amúgy nagyon egyszerű, az óra menüjében valahol megtalálod az SN-t ha változott, akkor reklamálj. De csak akkor reklamálhatsz, ha a kötelező 1 éves jótállási idő alatt történt (de azt hiszem ezekre a Huawei is csak 1 gyári garit ad).

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#24621) Indian74


Indian74
senior tag

Írtam az ügyemben a Media Makt-nak, ezt a választ kaptam:
Én: "Az lenne a kérdésem hogy a 3 napos cseregarancia ilyenkor él-e, vagy levásárlás, ha nincs ugyanolyan készülék???Vagy pénz visszafizetés???Válaszukat előre is megköszönném."
Üzlet: A készüléket nyugodtan hozza vissza hozzánk, az okospultban a kollégák le ellenőrzik és amennyiben hibás természetesen visszavesszük a terméket Öntől.
Én: Nos az lenne még a kérdésem öntől hogy ha most nem produkálja a hibát az nem baj, mert van videofelvétel a hibáról, amint ezt már írtam??!!Ha visszavennének a készüléket, és ha nincs olyan cserekészülék akkor azt kifizetett összeget visszakaphatom, és ha igen azt milyen módon, mennyi az átfutási ideje??
Üzlet: Kedves Uram,
Amilyen fizetőeszközt használt abban a formában fogjuk vissza is adni a vételárat. Viszont a készüléket az okospultban a kollégáknak mindenképpen be kell vizsgálniuk.

Itt mire számíthatok??? :R

NAGYPAPA

(#24622) , válasza Indian74 (#24621) üzenetére


,
addikt

Ha netes rendelés volt, amit személyesen vettél át, akkor élhetsz az elállási jogoddal (feltéve, ha magánszemélyként vásároltad). Ha viszont nem rendelted meg, csak bementél, és megvetted, akkor nem illet meg elállási jog.
Garanciális igénnyel meg csak akkor élhetsz, ha a termék nem működik megfelelően. Ezért kell, hogy bevizsgálják.
A leírásod alapján a SIM kártyákat nem érzékelte rendesen, ezért dobálta el a térerőt, a mobilnetet, meg ezért nem tudtál a SIM-kártya menüjébe se belépni. Ha utána viszont soha többet nem jött elő a hiba, akkor lehetett egy egyszerű kontakthiba is. Vedd ki és rakd vissza többször is a SIM-kártyákat, de ha többet nem jön elő a hiba, akkor ezzel nem tudsz mit kezdeni, feltételezhetően nincs semmi baja. Bevizsgáláskor is ezt fogják csak csinálni, hátha így sikerül újra reprodukálniuk a hibát, de ha nem, akkor ezzel nem tudnak mit kezdeni ők sem, hisz garanciális igényt hibátlanul működő termékre nem lehet érvényesíteni.

(#24623) Indian74 válasza , (#24622) üzenetére


Indian74
senior tag

Bocs de ezt nem értem :F
"Ha viszont nem rendelted meg, csak bementél, és megvetted, akkor nem illet meg elállási jog."
Csak a neten való rendelésnél él a 14 napos elállási jog???
Akkor aki bemegy személyesen annak még a 3 napos elállási jog sem jár?? :Y

NAGYPAPA

(#24624) MaxxDamage válasza Indian74 (#24623) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Igen!
Olyat is lehet, hogy neten rendeled és boltba mész be átvenni. Az még "online" rendelés, de ha csak bemész a boltba és ott veszed meg, az már nem online rendelés. Ez így egyértelmű. :)

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#24625) Dealer95 válasza Indian74 (#24623) üzenetére


Dealer95
őstag

"Csak a neten való rendelésnél él a 14 napos elállási jog???
Akkor aki bemegy személyesen annak még a 3 napos elállási jog sem jár"

Igen, ez így van.

(#24626) Lackooo84 válasza Indian74 (#24621) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Amúgy kamuznak, én vittem már vissza 2 online rendelt telefont, átvételkor kártával fizettem, és mindkét esetben kp-ban fizették vissza...

The Truth is out there...

(#24627) , válasza Indian74 (#24623) üzenetére


,
addikt

Igen, a 14 napos elállási jog csak netes rendelésnél illet meg (ezt a rendelést kérheted csomagküldéssel, de átveheted személyesen is a boltban, ennek már nincs jelentősége). Fontos az is, hogy csak a fogyasztókat illeti meg, tehát ha cégnévre/vállalkozóként vásároltad, akkor nem jár.

3 napos elállás nincs, amire te gondolsz az a 3 napos cseregarancia, de ehhez viszont hibásnak kell lennie az adott terméknek (és szintén csak a fogyasztókat illeti meg).

(#24628) Indian74 válasza , (#24627) üzenetére


Indian74
senior tag

Mindenkinek köszönöm, csak én ehhez nem értek . :R
Akkor a 3 napos cseregaranciát szeretném akkor érvényesíteni. :K :Y
Köszönöm Scorp2011 :R sorry

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24629) Indian74


Indian74
senior tag

Megtaláltam....
"A három munkanapos cseregarancia – mint a neve is mutatja – csak a termék cseréjére jogosítja fel a fogyasztót, és csak abban az esetben, ha az adott termék hibás. Elállásra, vagyis pénzvisszafizetésre nem jogosít ez a garancia."
De cserélik a termékemet de nincs már készleten akkor választhatok másik készüléket??? :D
De itt is találtam ez ügyben...
"Az elállás (pénzvisszafizetés) csak akkor jöhetne itt szóba, ha az eladó nem tud/nem akar cserélni, és a szavatossági igényérvényesítés visszatér a „rendes kerékvágásba", vagyis ha megnyílnak a második lépcsős szavatossági jogok (árleszállítás, javíttatás a kötelezett költségére, elállás).

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24630) Lackooo84 válasza Indian74 (#24629) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A jogszabály szerint ha nem tudják minden tekintetben ugyanolyan készülékre cserélni, akkor a vételár jár vissza. De ne aggódj, a Media Marktban szarásig vannak készülékekkel... ;]

The Truth is out there...

(#24631) Indian74 válasza Lackooo84 (#24630) üzenetére


Indian74
senior tag

Azt láttam, de ezt pont abba üzletben ez a termék nincs, vagy átküldenek másik üzletbe ahol van ugyan ilyen készülék?? :F
Vagy ebben az árban ha le is vásárolhatnám más készüléket vehetnék, nincs ilyen mobiltelefon csak drágább. Az meg már nem szeretnék mert ez nekem ebben az árban tudásban jó volt, bár most kicsit megingott a bizalmam ebben a termékben. :(

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#24632) Lackooo84 válasza Indian74 (#24631) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ha valóban az a célod, hogy megtartsd a telót, akkor én előtte elmennék kérnék új sim kártyákat, térerő eldobálás hibára ingyen cserélik. Ha úgyis rossz, akkor vidd vissza.

The Truth is out there...

(#24633) Indian74 válasza Lackooo84 (#24632) üzenetére


Indian74
senior tag

Két kártyát próbáltam, pont a két sim behelyezésekor hozta fel a hibát, de egy sim-nél is meg ujrainditásnál is megmaradt a probléma. Azóta újra húztam a telefont mai nap is egyszer kb 20 percre feljött ez a hiba,3 x indítottam újra akkor helyre állt, azóta semmi probléma nincs vele. 2nap alatt 2x jött fel úgy az a hiba.

NAGYPAPA

(#24634) Lackooo84 válasza Indian74 (#24633) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Pedig ez nekem sima sim kontakt hibának tűnik. Szerintem a sim kártyáidon szép vájat van már a sok ki be húzogatástól, és ebben a készülékben pont nem érintkezik rendesen. Nekem is van egy ilyen simem, megyek is cseréltetni ha arra járok (anno volte mókolás miatt sokat húzogattam ki-be).

The Truth is out there...

(#24635) section9


section9
őstag

Céges vásárlásnál melyik azok a boltok akik ugyanúgy megadják a jótállást mint magánszemélyeknek? Azt hallottam a MediaMarkt és az Euronics ugyanúgy kezeli függetlenül attól, hogy céges vagy magán. Alza esetleg?

(#24636) , válasza section9 (#24635) üzenetére


,
addikt

Alza is.

(#24637) Fox Mulder válasza section9 (#24635) üzenetére


Fox Mulder
aktív tag

Engem is ez érdekelne, pld egy Istyle Iphone-al kapcsolatban, ha cégesre veszem ugyanúgy 3 év a gar? Természetesen értékhatár felett a 3 év.

(#24638) =WiNTeR=


=WiNTeR=
senior tag

Kicsit belezavarodtam a jogszabályokba, segítsetek kérlek: egy 5 éves garival rendelkező memóriamodul-páros a vásárlástól számított 3. évében hibás lett és a bolt kicserélte egy teljesen új szettre az egészet, ilyenkor automatán a csere napjától újraindul az eredeti 5 év garancia vagy csak az eredetileg fennmaradó 2 év marad hátra?

"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."

(#24639) MaxxDamage válasza =WiNTeR= (#24638) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Elvileg mivel újra cserélték (új termék, új SN szám) így a garancia idő is újra indul rá (5 év, amennyiben a bolt annyit ad rá ismét, de gyártói gar is érvényesíthető a gyártónál és cserélik elküldés után) és így kellene lennie (elvileg) :K

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#24640) jeni válasza =WiNTeR= (#24638) üzenetére


jeni
félisten

elvileg az első év a garancia,a többi onnantól a szavatossági idő ami a számlán/gari papíron szereplő dátum lejártáig szól.
ha tévedek akkor kijavítják a többiek.
ha az új termék már kevesebb gari idős akkor az nem lehet kevesebb az eredeti, korábban vett termékhez képest a gari lejárta időhöz nézve.
az utóbbiból sokkal több eset van.

(#24641) Lackooo84 válasza =WiNTeR= (#24638) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ha 100 ezer alatti volt a memória akkor arra csak egy év a kötelező jótállás, csak azon belüli cserénél indul újra. A gyári jótállási időben már ők szabják a feltételeket, és annál gondolom nem indul újra, de meg kell tőlük kérdezni.

The Truth is out there...

(#24642) Dinter


Dinter
addikt

IKEA-val a tököm kivan.. Majdnem minden csomagjukban van valami hiba, és az ügyfélszolgálatuk csigalassú..

Legutóbb épp egy sérült dohányzóasztalt küldtek. Visszaakarták utalni az árát, de nem fogadtam el, mert nekem kell a termék, és akkor újra ki kell fizetnem a szállítást. Azt mondták, hogy a csere nem oldható meg bizonytalan ideig, mert technikai gondok vannak a szállítással?? Kérdeztem, hogy milyen gondok, persze nem jött rá válasz. Legutóbb egy határozottabb hangvételű levélben leírtam nekik, hogy fizessék vissza a szálíltást is, vagy küldjenek újat, arra már nem is válaszoltak. Most újra írtam nekik egy levelet.

Ha ezt is lesz.rják milyen lehetőségeim vannak?

(#24643) Đusty válasza Dinter (#24642) üzenetére


Đusty
addikt

Ráadásul ők rohadt drágán szállítanak.

(#24644) Dinter válasza Đusty (#24643) üzenetére


Dinter
addikt

Ha nem ajtóig kéred, akkor nem annyira. Küldtem egy szép kis levelet a fogyasztóvédelemnek, cc-ben az IKEA, leírva a kialakult szituációt, meg beletettem ezt:
A Polgári Törvénykönyv 6:166. §-a úgy rendelkezik a szavatossági/jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet (eladó vállalkozást) terhelik. Ilyen esetekben álláspontunk szerint, a visszaküldés költségét minden esetben a vállalkozásnak kell viselnie.

[ Szerkesztve ]

(#24645) daver88 válasza Dinter (#24644) üzenetére


daver88
aktív tag

Elsiklottál a 6:159 § felett: ...kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet...

Az említett technikai gond szerintem arra vonatkozik, hogy nagyjából 1,4-1,5-ös szorzóval számolnak a futárszolgálatatok az elmúlt egy hónapban a szerződött partnerek felé a júliusi szinthez képest a jelenleg ~800 Ft-os üzemanyagár miatt.

+ sokszor szóba került már a csereutalvány is. Ugyanez a Ptk §. vonatkozik ide is. Teljesen jogszerű, ha nem cseregépet kapsz, hanem a pénzt kapod vissza, mivel a jelenlegi 30-40% 13.7 %-os infláció aránytalan többletköltséget jelent a vállalkozásnak

[ Szerkesztve ]

(#24646) Dinter válasza daver88 (#24645) üzenetére


Dinter
addikt

Egy 8000 Ft-nál aránytalan többletet jelent nekik egy 1000 Ft-os szállítás? Bezzeg ha nekem kell kifizetni, nem aránytalan?

(#24647) daver88 válasza Dinter (#24646) üzenetére


daver88
aktív tag

Nem védeni akarom a vállalkozásokat (csak ezzel dolgozom nap, mint nap, és látom, hogy vannak szürke foltok...), de egy termékcsere nem +1000 Ft-ba kerül. Egyszer újra kiküldi, majd mégegyszer visszahozatja, ez általában 1.5x szorzó a futárszolgálatnál, de van ahol duplája. Plusz az, amit te látsz fuvarköltség, az csak a rád terhelt része a dolognak, ez a legtöbb esetben jóval nagyobb összeg, aminek a különbözetét az árrésből "vállalja be" a kereskedő.

Nyilván a te részedről is érthető a dolog, és megértem az álláspontodat.

[ Szerkesztve ]

(#24648) Dinter válasza Dinter (#24644) üzenetére


Dinter
addikt

Milyen érdekes, 2 napon belül sikerült elintézniük, amit egy hónap alatt nem, és még ők kértek elnézést :)) :))

(#24649) BB9000


BB9000
senior tag

Velem az Emag szórakozik. Rendeltem egy terméket, ki is fizettem a szállítás költségével együtt. Másnap küldtek levelet, hogy a rendelésem -az én kérésemre- törölték és a pénzt visszautalták. Ez volt aug 12.-én. Természetesen nem én kértem a törlést, hanem a megrendelt termék épp nem volt elérhető a partnercégnél. Az egyenlevelük megtévesztő.
A pénz persze azóta se ért hozzám vissza. Reklamáltam az Emagnál. Válaszuk: Ők visszaküldték már nekem a pénzt, forduljak a bankomhoz az általuk adott (6 jegyű) engedélyszámmal. Az ügyintéző úgy beszélt velem, mintha elhinné, hogy tényleg vissza lett küldve a pénz és ott kellene lennie a számlámon. Biztos képzik őket arra, hogy folyékonyan tudjanak olyanokat állítani, amiről gőzük sincs.
A bankom meg lerázott a panasszal: a vállalkozásnak 30 napja van visszautalni a pénzt, majd csak a 30 nap eltelte után tudnak vizsgálatot indítani. Egy vicc ez az egész!

(#24650) LuckyL válasza BB9000 (#24649) üzenetére


LuckyL
őstag

kártyával fizettél vagy átutalással?
tudom hogy utalást írtál, de sokan keverik a fogalmakat, azért kérdezem

cryptot minden termékemért elfogadom

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.