Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#32113) b.vr


b.vr
őstag

Csak egy gyors, egyszerű példa. PS-ban készítettem egy gradienst, és erre egy curve, minden ugyanaz csak a középső sáv a 16 bites, a jobb oldali pedig a 8 bites feldolgozás. Elég jól látszik a sötét részeken a sávozódásban a különbség, hiszen 8 biten ugye csak 256 érték áll rendelkezésre, míg 16 biten pedig 65 536 ...
Ilyen dolgokat lehet elkerülni (curves, levels, de hát persze kontrasztosítás, színek manipulálása, stb, stb, stb, akár a PS saját eszközeivel, akár pluginekkel (pl. Nik Collection), és ehhez csupán arra van szükség hogy ne jpg hanem 16 bites tiff legyen a kiindulás (megjegyzem, hogy a CGI-iparban pedig 16 vagy 32 bites _lebegőpontos_ képeket renderelnek, úgy még extrémebb nyúzást is artfactek nélkül elviel a kép)

Még egyszer, nem arról van szó hogy e nélkül ne lehetne élni, viszont ettől még tök jó hogy végre a Fuji is eljutott idáig. Akinek meg nincs rá szüksége az nem használja.

"Oscar bácsi meg nem gyütt"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.