Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Clemi
veterán
2 lehetőség van. Vagy egy erős user error lapul a háttérben, vagy kifogtál egy hibás vázat. Vagy van egy harmadik lehetőség, hogy felcsavarod a manuális obikat egy adapterrel a vázra és a bázis távolság nem jó az objektív meg olyan amilyen, bár nem nyilatkoztál milyen optikával használod, mert a 23/2-es eléggé penge (csak közelre a szélén van kis gondja) úgyhogy nem hinném, hogy azzal bármi élesség gond lenne még f2-n sem.
Matska
senior tag
A leírtak alapján a Z7-tel sem leszel előrébb. Meglehet, hogy a mobilos fotózás lesz a te tereped, ha színes-szagos képeket akarsz.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
kerobi
senior tag
Az a fotó lényege.
Macbook Air M1, Asrock Z390 phantom gaming mini itx, I9-9900K, 32GB 3600MHz G.Skill, Pro-ject Pre Box S2 Digital DAC+PreAMP, Raijintek Metis plus ház, Noctua NH D15 cooler, Radeon Pulse 5700Xt
Mirman
őstag
Ezen ne sértődj meg , én csak ez a hozzászólásod alapján tudlak megítélni és ne vedd sértésnek amit mondani fogok. Szerintem az itt felsorolt dolgok maximálisan belőled fakadnak. Érdemes lenne elkezdeni az alapvető beállításoktól és utómunkáktól elindulni és fejleszteni magad , különben vehetsz x milliós gépeket is , a végeredmény sajnos nem fog változni.
Mindenki keresztülmegy ezen a kezdeti frusztráción ( és mindeki mögött vannak vállahatatlanul szar képek ) , de ezt csak és kizárólag önképzéssel fogod tudni megoldani.
Matska
senior tag
Nem feltétlenül.
Egy példával élve, vettél egy telivér sportmotort, amin neked kell sebességet váltanod, finomhangolni a futóművet, nincs rajta Abs, töri a feneked és még a hasitasit sem tudod hová tenni, holott a te igényeidnek egy nagyrobogó lenne megfelelő, ha már egyszer nem vagy hajlandó megtanulni használni a sportmotort (jelen esetben a H1-et).
Egyébként a Fujinak van a legjobban paraméterezhető JPEG kimenete, amire rengeteg "receptet" találni a neten másfél perc guglizással.
Azzal, hogy más márkára váltasz, még a probléma ugyan az marad.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
FLx
addikt
A mobilok fenykepezogep funkcioja ugy van megokositva szoftveresen, hogy a mostani kor emberenek tetszo, sokszor teljesen torzult izlesre hajazo fotokat lehessen kesziteni egy kattintassal. Ezzel szemben egy olyan gep mint a H1, egy profi kezekbe valo masina. Itt bizony tudni kell, hogy mit hova tekerjen az ember es utana meg komoly utomunka is szukseges a kivant eredmeny eleresehez. A tobblet abban rejlik, hogy mindent te kontrollalsz. Ha akarod, akkor meno modern cukormazas keped lesz, ha meg ugy akarod, akkor realista kepek lesznek. Ez a kontroll nincsen meg az egygombos fenykezepessel.
[ Szerkesztve ]
nord_
veterán
Ha mutatsz ugyanarról a témáról képet a Fujival és a mobillal is, könnyebben kapsz megfelelő választ.
gorgo
őstag
Annyival egészíteném ki az előttem szólókat, hogy a dinamikatartomány esetén egyes filmszimulációs módok legkevésbé sem törekednek a nagy dinamikatartományra, hanem egy bizonyos színvilágot adnak vissza. Ettől még a dinamikatartomány nem rossz. Nyilván FF gépek jobbak.
Stabi versus életlenség: a stabi a hosszú záridők esetén történő bemozdulást hivatott elkerülni. Ha a képeid életlenek, vagy nem tudsz pontosan fókuszálni, vagy ócska adaptert használsz vagy egyéb user error. Ezt mondjuk tesztelheted natív AF obik használatával. Esetleg kikapcsolt stabi mellett, az sem mindig minden körülmény között ajánlott.
Egy biztos, ne kapkodd el, lehet, hogy ha váltasz sem lesz másként. És persze az sem kizárt, hogy nem való neked a Fuji, ilyen is van.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Ijk
nagyúr
Kíváncsi leszek erre az X100V-re.
Vannak a kis foveonos sigmáim, de egyre inkább állok át családi fotókra utóbbi időben, arra meg nem a legjobbak. Eddig sosem volt számomra nagyon vonzó az X100 valamiért, talán a szovjet külső volt az egyik oka, de most csiszoltak annyit rajta hogy már nincs ez a retro orosz érzésem, főleg a feketénél. Másik problémám a relatíve gyenge objektív, ami miatt mostanában inkább cserélhető obis Fujikat nézegettem (XT-30+23 f2), sajnos megszoktam dp2-nél hogy karcol. Viszont kár hogy stabilizátor nem került bele.
A nyitó áron viszont felszisszentem. Azonban nem nagyon látok más alternatívát családi, kirándulós kamerának ami tájképek alatt sem marad el messze a sigmától és elfér egy oldaltáskában. Ricoh GR 28mm-re már túl széles, 35 helyett is inkább a 40-45-öt preferálnám.
/人◕ ‿‿ ◕人\
lugosi
MODERÁTOR
Meg kéne próbálnod raw-ban.
lugosi
MODERÁTOR
Panasonic GX9+20mm 1.7?
komolyan ezen múlik, hogy atom mód kiég egy kép vagy sem?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
#16820480
törölt tag
A Z7-tel nyernél talán 1-2 fényértéket dinamikában, de az még mindig messze van egy HDR képtől, vagy akár a szemed által érzékelt dinamikától is.
Ha egy kattintásos képeket akarsz, akkor egyelőre marad a telefon. Fényképezőknél dolgozni kell a képért kicsivel többet.
khron78
őstag
A jellemző rekeszértékeket minden obinál érdemes kitapasztalni. Lőjj vele automatán és utána az értékekkel próbálj meg játszani. Kizárt dolog, hogy a Xiaomi teló jobb képeket lő. A hisztogramot is érdemes figyelni.
Jaj, már látom többen válaszoltak. Valamiért a te hozzászólásodat láttam utoljára.
[ Szerkesztve ]
lugosi
MODERÁTOR
Nem tudom, hogy ezen múlik-e, a leírtakból ("az egbolt legtöbbször kieg a sotetek buknak") én arra következtettem, hogy a raw lehet, hogy nagyobb dinamikát adna neki, egy próbát megér.
nem ér meg szerintem, ha egy telefonnal nem ég ki, egy komoly fuji géppel meg igen, akkor az nem raw-jpg kérdés. ott csak - ilyen mértékhez képest - apró nüanszok vannak. ráadásul, ha ennyire nincs képben, a raw garantáltan a maradék életkedvét is örökre elveszi, sőt, még az unokáiét is.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Ébri
senior tag
XT-20-am automatára kapcsolva napfényben olyan (csak élesebb, legfeljebb minimális beégésekkel), mint a telóm, kevesebb fényben meg ég és föld (nem a telefon javára ), szóval szerintem minden plusz beállítás nélkül jobbnak kéne lennie.
Életlenség nem amitt lehet, hogy simán beráz? Azért a stabi is arra számít, hogy a gépet az ember két kézzel, stabilan (amennyire lehet) fogja. Szóval első körben én simán azt nézném meg, jól fogom-e a gépet (azaz aránylag stabilan tartom).
Nálam alap Provia filmszim. se szokott beégni, nem lehet, hogy el van tekerve az expókorrekció?
#16820480
törölt tag
A telefon automatikusan HDR képet lő, ha nem kapcsolod ki direkt rajta. Ha 3-5-9-stb képet fűz össze, akkor persze nagyobb dinamikát tud felmutatni, de ha ezt a H1-en csinálja meg, akkor az is hoz olyan eredmény, még jobbat is, csak ő nem hajlandó ezt kézzel intézni.
dqdb
nagyúr
nem lehet, hogy el van tekerve az expókorrekció?
Vagy például auto ISO-nál a minimum érték lett túl magasra állítva valamiért. Friss tulajdonosként este villanyfénynél kísérleteztem a beállításokkal, és persze, hogy úgy maradt. Aztán másnap jó pár percnyi értetlenkedés után esett le, hogy szikrázó napsütésben miért ISO1600-on akarja a képeket készíteni a gép. Kiégett ott minden, nem csak az ég .
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
lugosi
MODERÁTOR
Hát oké, szerintem meg megér, de ezen nem fogunk összeveszni. Ha a világosak kiégnek, a sötétek meg bebuknak, akkor az nekem tényleg dinamikabeli problémának tűnik. Telefonon meg van auto-hdr, computational photography vagy mi, szóval szerintem annyi kísérletezést megér, hogy az ember átállítja a vázat raw-ra.
Amúgy szerintem nem biztos, hogy nincs képben a srác, lehet, hogy egyszerűen csak nem az a ps-es típus.
madgie
titán
Van a H1-en DR Priority, de hát ahhoz el is kéne olvasnia a használatit
#16820480
törölt tag
Jó, azért a DR is max 2 fé-et hoz, szemben mondjuk egy több felvételből álló HDR képnél, ahol ennél jóval nagyobb sávot le tudsz fedni, de nyilván hasznos azért ez is
Ijk
nagyúr
Szerintem az x100v már jóval erősebb képileg.
/人◕ ‿‿ ◕人\
madgie
titán
Hát, ha alapbeállításban, Proviával DR100-azik, meg utána tol egy DR Priority Strongot, Eternával, ott azért nem tiszta 2 stoppot nyer.
Más kérdés, hogy nem szeretem, ha ennyire ki vannak vasalva a tónusok :)
Ui: a kis szarokat a virág mellett meg se igazgattam, hótt beteg a csepplyány, folyamatosan rajtam csüng, ha nem alszik.
[ Szerkesztve ]
mikrofon
addikt
Hogyan viszonyul egymáshoz a fujifilm X-T200 és X-A7?
Igazából nem a kinézetük közötti különbség érdekelne, hanem a belső. Képminőség használhatóság. Valamelyiknek van olyan tulajdonsága ami kiemeli a másiktól?
Nem vagyok benne biztos, hogy megéri egy x30-ra beruháznom ideiglenesen, hanem...
Valahogy jobban húz a szívem a t200/A7 + XC15-45 + XC23/2 kombóhóz....
[ Szerkesztve ]
madgie
titán
Az egyiken van egy kereső, a másikon nincs, egyébként szerintem teljesen ugyanazt tudja a két gép.
Ébri
senior tag
Második kép nem is extra HDR, de számomra már nagyon természetellenes hogy látom a kinti verőfényes tájat is, meg a benti sötétet is . De lehet ez a probléma a képek többségénél? Úgy értem, normális használat mellett aránylag ritka az extrém fényerőkülönbség. Persze lehet simán igénytelen vagyok.
taranis
addikt
Pedig elég sok esetben van extrém fényerőkülönbség, főleg hasonló szitukban, azaz sötét beltér, fényben úszó ablakokkal. Csak többnyire nem gond, ha ki van égve a kültér, ha amúgy a belteret akarod megmutatni.
colorizer.net
madgie
titán
Mondom, én se szeretem az ilyet, meg elég ronda is, de meg lehet szebben csinálni: normális tone mapping-gel. Ritkán kell, de akkor nem tudom másképp megoldani, csak AE Bracket-tel, RAW-val (HDR).
Ébri
senior tag
Persze, pont erre gondoltam, hogy általában nem érdekes, ha kiég (sőt jobb, mert nem vonja el a figyelmet).
Ébri
senior tag
Számomra a normálisan megcsinált HDR is furcsa, a könnyen automatán előálló HDR meg különösen. (Magamnak amatőrként előbb unom meg, mint hogy szép legyen, de nagy hűhákkal fogadott képek se tetszettek igazán az esetek nagy részében.) Persze ez ízlés dolga is, s én magamnak megtehetem, hogy nem csinálom, gondolom megrendelőnek nehezebb .
gorgo
őstag
Ideiglenesen? Az mit jelent időben?
Vedd az xt200-at, én meg megveszem tőled, ha már nem lesz rá szükség...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
madgie
titán
berobi78
tag
Ezeket melyik objektívvel csináltad? Vonalakat kellett utólag húzgálni? Nagyon jól néznek ki
madgie
titán
10-24, általában odafigyelek, hogy egyenes legyen, de van, ahol korrigálok utólag (a legutolsón például látszik, hogy kihúztam vízszintesre)
mikrofon
addikt
Remélem egy év.... De kezdetben inkább x30 lesz, aztán ha nagyon nem birkózom meg vele akkor majd meglátom.... Egyetlen egy dolog zavar az x30-ban hogy nem 1"-os a szenzora, mint a konkurenseknél....
#54625216
törölt tag
Én azt nem értem, hogy miért nem mentik el inkább a gép beállításait metaadatként és használják az utólagos raw konverziónál defaultnak. Akkor nem kellene nagy méretű tiff fájlokat tárolni a gépen és ha valakinek 16 bites tiff kell, akkor konvertálhat magának raw-ból úgy, hogy nem kell a paraméterekkel vergődnie.
b.vr
őstag
?
A Fuji nem adja ki a gyári demosaic eljárását (ami az xtrans miatt eleve csúszosabb terep mint a többi bayeres szenzornál) és talán még inkább nem adja ki a színmódjait. Továbbá (kissé homályosabb okokból, pl hogy ezzel védje a pontos visszafejtéstől) a saját szoftverét is úgy csinálta meg hogy ahhoz kelljen a vas, tehát a fényképezőgép maga végzi a konverziót. Mivel pedig ezt (a nagyon más ligában játszó GFX-en kívül, ahol opció a tiff mentés, akárcsak a ligatársaknál) eddig nem tette lehetővé majd csak most az X-T4-gyel, így csak mostantól lesz erre lehetőség.
Még egyszer: természetesen más raw-feldolgozókkal (adobe-tól kezdve capture one, stb) lehet a korábbi gépek raf filejaiból is 16 bites tiff-et konvertáli csak az _nem_ pont olyan lesz mint a Fuji gyári konverziója, ahogy ezt évekkel ezelőtt meg most is leírtam már.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
Ébri
senior tag
Ez a Photo/Photo merge/HDR? Nekem ez is furcsa , de kb. ilyet várnék egy reklámújságban, s igaz, hogy az ízlésemnek megfelelőre (szeretem a sötétebb tónusú képeket) is a fenti módon lehetne kihozni. Akkor inkább azt mondanám, a "szokásos" vagy nem ennyire óvatos HDR az amit valahogy nem tudok értékelni, ami ordítóan nem valószerű, pl. kint és bent ugyanolyan mennyiségűnek tűnő fény, vagy az iszonyú kék ég napsütésben.
nord_
veterán
Ha zongorázni tudnám a különbséget az X30 és a belépő szintű APS-C érzékelős vázak közt, gennyesre keresném magam zenélésből.
A kifutó, 140ezer körüli X-T100 15-45 kit is ezerszer jobb, mint bármilyen áron egy használt X30...
#54625216
törölt tag
Az eddig is tiszta volt, hogy a raw-ból konvertált tiff nem lesz ugyanaz és hogy ez a beépített 16 bites tiff fő vonzereje. Ami számomra nem stimmelt, hogy miért csak adott kamerák hardvere volt képes erre, amikor a konvertálás megoldható lenne bármilyen számítógépen.
De ezek szerint itt nem technikai limitációról, hanem üzleti titkolózásról van szó.
Mondjuk még így is megoldhatnák a raw konverziót pc-n, pl. regisztrálod a géped id-ját, a gép enrcyptelt metaadatokat ment le és a fuji saját szoftvere a regisztrált id alapján végzi a rawon a színkorrekciót. A user csak annyit lát ebből, hogy kiválaszthatja az "original camera settings" opciót a szoftverben, ami ellenőrzi, hogy a metaadatokhoz tartozó kulcs online elérhető-e a regisztrált kulcsok között.
Ettől még persze maga a szoftver reverse engineering módszerekkel visszafejthető lenne, de ilyen szinten a kamera fimrware is az.
[ Szerkesztve ]
Gercsa
senior tag
Papíron és specifikációban tényleg ég és föld.
A gyakorlatban viszont nincs ekkora különbség.
Pont idén fordult elő, hogy képeket kellett válogatnom, és meglepő módon a legjobb képeim között több X30-al készült képem is ott tudott lenni.
Egyrészt a kis szenzor miatti lemaradáson tud kompenzálni nem is keveset, hogy egy jó optika van a gépen (APSC-n valami 18-75mm f2-f2.8 lenne) ami nem csak fényerős hanem meglepően éles is.
Másrészt meg én legalábbis nagyon sok helyre magammal vittem spontán, és tényleg működött vele, hogy sokszor az a legjobb gép ami nálad van.
És a legtöbb kirándulós, naplementés, tájképes, állatos stb. fotóhoz pont elég volt, ISO400-ig ma is azt használnám, nem zavar a 12Mpx.
ISO800-ig még RAW-ból szintén nem annyira rossz, hogy lecseréljem egy fotós táskára.
Őszintén szólva E3+15-45 kombóval sokkal ritkábban indulok el bárhova a kabátzsebben, vagy kesztyűtartóban mint az X30-al.
Ez már biztos személyfüggő is, de valahogy azzal a kis géppel, és a hagyományos zoommal nagyobb élmény a fotózás.
60-70 közt én venném.
Akit nem zavar a 4:3-as képarány meg a 12Mpx, annak ajánlom bátran.
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
nord_
veterán
Itthon pihen a fiókban egy 5 éven át nyüstölt X30, nekem is van egy kis rálátásom a tudására.
Se a magas érzékenység, se a hosszú záridő nem barátja annak a szenzornak... Napsütéses nyaralásra jó (de a túl nagy fény-árnyék helyzeteket itt is kerülni kell), viszont egyrészt ez általában elég pici szelete a fotózásnak; másrészt ha valakinek már szóba került egy APS-C-s gép is, akkor erről a fölösleges kitérőről lebeszélném.
APSC-n valami 18-75mm f2-f2.8 lenne
Ezt ne is firtassuk, mert ennek a valósághoz nem sok köze van.
Gercsa
senior tag
Ok akkor nincs véleményem, töröljük.
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
tájképre tényleg elég alkalmatlan (volt x10 és x30 is, most x20 van, nekem az jött be, tökéletes forma, az x30 már bumfordi volt). mondjuk kár, mert tök szerethető cucc.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
lugosi
MODERÁTOR
Észrevettétek ti is, hogy pár fényképezőgép ára hogy beállt? Vagy csak azoké, amiket én nézegetek? (Fuji xpro2, x100f, Ricoh gr iii, de néhány egyéb milc váz is.)
Gercsa
senior tag
#16820480
törölt tag
Hát ez szomorú. Bezzeg a baszomnagy H2 majd azért jönni fog. Közben meg új obik sehol, elmaradozó kaizen, megkérdőjelezett design döntések az új kamerákban
pedig beleférhetett volna, hogy az x-t30 és x-t200 helyett pont egy x-e legyen, mert a tudása lehet hasonló, de mégis picit más az ergonómia a sarokba tett evf-fel.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
lugosi
MODERÁTOR
Ezt sajnálom. Ez a forma nekem nagyon tetszett, annak idején az olympus e-330-am is ilyen forma volt, most a pana gx80-am is, és a fuji vonalról is tetszett az xpro, az xe és az x100, pont az elrendezés és a kompaktság miatt. Kár, hogy beszüntetik a vonalat.
Téma tudnivalók
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!