Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Lefty
addikt
Koszonom szepen, azert akartam 215-ot, mert az a gyari hozza, de akkor lehet veszek 205-ot ha ugyanugy jo, bar a 215-os se annyira veszes, 25k darabja.
Goose-T
veterán
Lefty
addikt
Az van rajta, gyari 1811 ha jol remlik a dot. Felninek mindegy, hogy 215 vagy 205 van rajta? Sracok amugy koszi, de nem akarom ezzel szetoffolni a topikot.
Focus II / C-Max, 1.6 benzin (74kW / 101 ló), tulajoktól kérdezném:
Volt / van nálatok olyan jelenség, hogy váltások alkalmával, amikor ráléptek / leléptek a gázról, szóval a hajtásban terhelésváltás történik, akkor csattan valami a kocsi alatt? Bal elölről jön, a váltó környékéről, de lehet akár a féltengely is. Szakszervizben kétszer nézték már meg, szerintük ez ilyen.. sem a féltengely, sem a szilentek, sem az összekötők vagy tartóbakok nem mutatnak hibát.
Főleg melegben csinálja és lehúzott ablaknál hallani, ha vissza is verődik egy falról vagy autóról, akkor nagyon erős a hanghatás. Az autó 10 éves, 8 éves koráig nem csinálta, aztán tavaly tavasszal elkezdte..
Egy független szervizben is megnézték, ott behúzott kézifékkel előre-hátra túráztatva egy helyben is tudták produkálni, akkor határozottan olyan hangja volt, mint amikor mondjuk csapágygolyók egymásnak koppannak. De a kerékcsapágy elvileg rendben van.
A hanghatáson kívül nincs probléma, de akkor is idegesít.
"Less but better" - Dieter Rams
Lefty
addikt
EZT venném akkor meg, mert helyben el tudom intézni és nem kell postázni.
Amúgy a linken, amit küldtél meg se találtam az enyémet, ami 77kw 1.6 benzin. De hasonlót végülis igen, ott a 205-öt csak télinek írja, nem tudom ez mit számít.
[ Szerkesztve ]
Erre lehet én is ránézek, nagyon erős a visszatükröződés napsütésben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
gabor9991
őstag
Ha tudták produkálni a hibát és csapágy hangja van, én a külső feltengelycsuklót azért megnézném, hogy mennyire lóg.
molnarpeter
nagyúr
[link] erre esetleg nézz rá, ingyen szállítják.
Lefty
addikt
Köszi. 205 és 215 nyári gumi esetén van érdemi különbség, ami használat során érezhető?
Megrendeltem ezt, ennek a cégnek van itt helyi kirendeltsége, és akkor fel is rakják majd szépen. Köszi mindenkinek. Amúgy mi értelme H fölé menni és V meg W? Ki fog menni 210-nél többel?
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
2.5 mm ültetés, ha jól számoltam Van pár különbség, de mind elhanyagolható mértékű. Ha szerepel a méret tanksapka vagy B oszlop matricán, akkor nincs miért aggódni.
[ Szerkesztve ]
ReFleXx
addikt
nekem pont ilyen van annyi hogy nem XL-es, de neked sem ajanlom hogy XL-est vegyél ebben a méretben hátrány.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ReFleXx
addikt
mindegy, de ha gyárilag 215-s volt rajta akkor én most is azt vennék.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Lefty
addikt
Most rendeltem meg a 205-öset, jó lesz az.
patomi
őstag
Kocsi nekem is ugyan az, de semmi ilyesmi hang, vagy jelenség. Esetleg motortartó bak?
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
molnarpeter
nagyúr
Valamennyi "lógás" van mindenben, új Rangert próbálva meg is lepődtem a hajtás holtjátékán (már persze személyautóhoz viszonyítva). Váltókar nem mozog ilyenkor?
Nem minden esetben mozog, van, hogy simán gázelvétel előidézi, de 95%-ban váltáskor van, amikor egyébként is nyomkodja az ember a pedálokat.
"Less but better" - Dieter Rams
Nekem sebváltás után mikor engedem fel a kuplungot akkor hallani egy tompa kopp-ot, kolléga meg is kérdezte mikor a múltkor vittem, hogy: mi ez?!
Váltótartó bak cserélve lett nemrég, motortartó bakok jövőre lesznek kidobva, szóval lehet az a ludas. Vagy ki tudja?!
Amúgy fura volt a váltótartó bak csere is, mert ami kivett a szerelő az egy vas és benne a gumi, ami meg bele lett rakva az egy alu "patkó" benne a gumi. Ha nem tudtam volna mit cserélünk meg nem mondtam volna, h a két alkatrész egy és ugyanazt a funkciót tölti be a kocsiban.
Unixból motorkód alapján lett kikeresve az alkatrész. Bár én azok után, hogy elsőre rossz szélterelőt adtak már nem hiszek a mesékben sem.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Épp most rendeltem meg, van hozzá -1,5$ kupon Júni 30-ig!!!
Így csak ~3800 pénz volt.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
7Sony7
addikt
Srácok, a 2007 és ez utáni évjáratokban hol van az ülésfűtés kapcsolója? Vagy ez nem alap a Ghia felszereltséghez, azért nem találom a képeken?
-
ReFleXx
addikt
2007-es mi?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
7Sony7
addikt
Bocsi, C-max!
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
nem volt alapbol, opcionalis volt
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
7Sony7
addikt
Ja! Akkor így még nehezebb keresni. Ülésfűtés + 4 el. ablakos kellene, meg esetleg digit klíma, de csak mert szebb a kezelőpanel. Már elvesztem teljesen. Na, mindegy, nézelődök, köszi!
-
DeFranco
nagyúr
Rosszul valtasz pontosabban rosszul kuplungolsz. En is, ha nem figyelek oda nekem is osszekoppan.
Meg kellene tanulni egyeztetni a fordulatszamot, gazzal, valtaskor, mert szerintem a tarcsak eltero forgasi sebessege okozza.
Jo lenne ezt valakitol eltanulni mert zavar hogy ilyen alap dolgokat nem tudok, sehol nem tanitottak.
kelly416
veterán
Parasztos, de én azért szoktam ritkán portalanítani a műszerfal tetejét, hogy ne csillogjon a szélvédőn. Egyszer régen indultunk nyaralni (2964km-t mentünk), előtte kicsinosítottam az autót, szilikonnal még a műszerfalat is áttöröltem, és egész úton magamat szidtam miatta.
Nem úgy kell érteni, hogy évtizedes mocsok ül a műszerfalon, csak simán egy száraz ronggyal áttörlöm, és nem sikálom, nem nedvessel törlöm, nem kencézem semmivel. A másik megoldás, amit aliexpressen is lehet látni, műszerfaltakaró kárpit, de egyrészt csak új autókra, másrészt kisebbség szokta ezt csinálni állatszőrökkel, úgyhogy én ezt kihagyom.
kcsa
veterán
Nem a tisztítás, a szilikon volt a probléma. Nem szabad műszerfalra, beltérbe használni.
DeFranco
nagyúr
Meg kb sehova
En matt sonax extreme-t hasznalok nagyon elegedett vagyok vele.
Lefty
addikt
Na még egyszer köszi mindenkinek a sok segítséget a gumi kapcsán, végül ezt rendeltem meg az mk3 focushoz: Hankook Ventus Prime3 K125 205/55 R16 91H
sparta2
tag
Nem fogod megbánni!
[ Szerkesztve ]
kelly416
veterán
Na meg persze az sem lényegtelen, hogy '96-os Clio, ami egyébként is kopogós kemény műanyag, és talán sosem volt garázsban, tehát a nap megdolgozta rendesen a műszerfalat is. De hát egyszer kellett lekenni, egy életre megtanultam, hogy neppertől se vegyek autót, mert ők is mindent ilyennel kennek le, meg én se akarjak ilyen butaságot csinálni.
Szerk.: off
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Autókozmetikás ismerős mondta, hogy a szilikon abban is remek, hogy ha befújod a műszerfalat vele, majd napon az 50 fokban felpárolog és lecsapódik a szélvédőn, onnan meg alig lehet lepucolni.
Lefty
addikt
Ezen a súlyindexen meg sebességindexen kínlódtam még, de arra jutottam, hogy az én stílusomhoz tök mindegy, hogy H vagy V, illetve 91 fölé is feleslegesnek érzem menni, mikor az autó össztömege 1825 kg.
kelly416
veterán
Na igen, ebben is lehet valami. Bár ezt alátámasztani nem tudom, mert ennek nem sok ideje volt párologni, ugyanis indulás után kentem, súroltam, dörgöltem, mostam, vakartam, csak ne azt lássam az ablakban az ablakon túli világ helyett.
Szerk.: De fura a szürke szmájli... eddig az off nem tette szürkévé azokat, ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Mondjuk "jobb helyeken", ahol nem maguknak takarítanak, hanem kozmetikában tisztíttatnak, ott azért nem jellemző a szilikon.
Smiley nálam narancs
[ Szerkesztve ]
sparta2
tag
Én is nyűglődtem ezen a téli gumi vásárlásakor, de mivel csak egy ezres volt a különbség, megvettem a gyárit.
Más!
Most volt az első éves szervizén az autó (1.0 benzin) és nyugalmi állapotban, kb. 4 mm-rel a max. jelzés felett van az olajszint.
Szívjak le belőle szerintetek? Okozhat ez gondot, vagy nem jelentős ez a mennyiség?
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Hagyhatod szvsz, de érdemes lenne figyelgetni. Hosszabb, vagy rövidebb távokat megy az autó?
sparta2
tag
Városi használat. Egy hidegindításra 5-20 km a jellemző. Gyárilag is 2 mm-rel feljebb volt, azt nem tartottam én sem vészesnek. Egy év alatt egy hajszálnyi sem tűnt el belőle, ezért aggódom egy picit a 4 mm miatt.
gabor9991
őstag
Sebességindex nem lehet alacsonyabb, mint az autó gyárilag megadott végsebessége.
Téli gumi esetén azt hiszem lehet alacsonyabb az index de akkor egy figyelmeztetést kell a műszerfalra kitenni.
(#19637) sparta2
Biztosan vízszintesen áll az autó?
Nálam a garázsban állva van ilyen, hogy jóval magasabb a pálcán a szint, mint a garázs előtt állva.
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Cseréltek is olajat, és kicsit túltöltötték?
sparta2
tag
Most cserélték és túltöltötték (az ajánlott pár ezer km-nél nem, akkor csak kifizettem).
(#19638) gabor9991
Vízszintesnek tűnik a talaj, ahol áll.
[ Szerkesztve ]
Tehát én vagyok a balfax, jól van.
De szerintem 1500-as fordulatnál is pont ugyanúgy kéne tennie a dolgát a kuplungnak mint 3000 rpm-nél. R19-be, Kangoo-ba, Pug305-be, stb. sosem hallottam ilyen hangot.
Még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy hiába lett cserélve a váltótartó bak, még mindig van néhány tized mm hézag. Mondom, tökre nem volt egyforma a két alkatrész.
Motortartó bak csere után majd kiderül, de az szerintem majd csak jövőre lesz.
Most épp szerelőt próbálok felhajtani a hátsó első szilent cseréjéhez. Nem egyszerű.
Szerelőm holnaptól két hét szabira megy. A másik srác (futóműállítós) mondta, hogy szakdogát ír stb..., legkorábban másfél-két múlva lenne esedékes, harmadik már csak karosszériával foglalkozik, negyedik szintén el van havazva, egy szervizt hívtam náluk nincs emelő !!! !!!, végül egy hatodik ígérte jövő hét szerdára, hogy érdeklődjek.
Júli 13-án hosszabb útra megyek és rohadtul idegesítő a kopogás ami hátulról jön.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
mrmft
senior tag
2007, 1.4 benzin, klima hiba: a kisnyomasu koron a nyomas leesik ha fordulaton jar a motor (pl.: 2000-es allando fordulaton 10sec elteltevel lekapcsolja a kompresszort, majd rogton vissza is. Az auto pedig rangat e kozben, mivel megerzi a klima bekapcsolasat.)
Klimas kuzdott vele, 2xer toltotte, hogy nincs benne gaz azert ilyen. 470g gaz a gyar ertek, 300-rol toltotte az elso alkalommal, akkor volt vagy 20 fokos a levego ott allo helyben ki lett probalva, de menet kozben nem hasznaltuk toltes utan. Most a melegben viszont kellett, de meg szarabb mint volt. Vissza vittem. Erre O, szivarog a kompresszor, cserelni kell szaz akarhany ezerert. Nem tetszett, mondtam neki akkor szivja le es toltse ujra. Ismet leszivta feltoltotte, a gaz meg volt benne. A masodik toltesnel ra rakattam a kis nyomasu korre is a nyomasmerot, itt latszott, hogy fordulatra 1 ala esik a nyomas es lekapcsol a kompresszor. Kikotve a nyomaskapcsolot, semmi gondja, hogy mi erteleme volt azt nem tudom... Adott masik nyomaskapcsolot az is lekapcsolt, mivel ez a dolga, mert leesik a nyomas. Arrol fogalma sincs mitol csokken le a nyomas a rendszerben. Azt mar hiaba magyarazta nekem toltes utan, hogy ereszti a gazt, kompresszor csere...
Most ott tartok, hogy szarito (dehidrator tartaly) es fojtoszelep / taguloszelep csere. A kerdes, hogy a tartaly gyariban 44ezer ezt kihagynam, van NRF es Nissens ami 10 korul megall melyiket erdemes megvenni? Eleg lehet-e csak a szelep csereje?
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Én leszívnám, nem nagy munka. De sok gondot ennyi nem okozhat szvsz.
sparta2
tag
Le fogom szívni. köszi mindenkinek!
kelly416
veterán
Akkor jobb helyeket kell keressek majd, ha egyszer autót veszek...
Akkor jobb helyeket kell keressek majd, ha egyszer autót veszek...
Szerk.: Nálam nem egyszínű a kettő.
[ Szerkesztve ]
No mindegy, már megrendeltem. Legfeljebb ha nagyon gáz akkor nem rakom fel.
Szoktam én is mikroszálas törlővel szárazon törölgetni, de a szélvédőn akkor is visszaköszön erős napsütésnél a fekete műanyag látványa.
Beszéltem az utcánkba egy másik szerelővel (karosszéria és szélvédős), h mi legyen a kavicsfelverődéssel, mondta h keressem egy hét múlva megoldható. Megfúrja, feltölti és kész.
Arra a kérdésemre, h miért recseg a szélvédő bal felső sarka nyomás hatására azt mondta, h valószínűleg nem kerülhetett oda elegendő mennyiségű ragasztó, de ne parázzak kiesni nem fog a helyéről. Viszont ilyet ne cseréltessek vele kompletten mert nem szereti. Fordoknál ilyen keretes szélvédők vannak (enyém már egyszer cserélve lett anno simára, tehát már nem fűtőszálas) és valamiért nem igazán szívleli ezeket.
Egy aprócska kérdés még. Kíváncsi lennék próbáltátok-e már mennyi a vége a kocsinak? Mármint persze magánúton vagy versenypályán. Gyárilag asszem 180km/h a vége, de ezt valahogy elég nehéz elképzelni.
130-ig mertem nyomni neki egyszer de hiába volt egyenes út elég szar minőségű volt szóval nem erőltettem tovább. 1.6 benzinnél még simán elférne egy hatodik fokozat is. 110 felett simán megenné. Oké nem egy erőgép, de kívánná úgy érzem.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Lefty
addikt
Ami max bele van írva az 240km/h, ez a V lenne ugye, én H-t vettem és megyek 130-al max, most mi fog történni velem? Semmi szerintem.
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
A laza szélvédő azért gond, mert teherviselő szerepe van.
patomi
őstag
Én 150-160 körül mentem vele max. (Óra szerint) semmi gond nem volt, de valóban 6. jó lenne, elbírná.
Egyes foka 1.6-al mentem 200-at (óra szerint, nem tom mennyi lehetett pontosan) de brutális volt, kellett a hooooossssszzzzú egyenes és olyan érzés volt mintha már a kerekek nem érnék az utat.
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)