Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
smokiii1
aktív tag
"Alap esetben 60-80 km/h között kisebb rásegítést ad szervórendszer a kormányra. Amennyiben nagy sebességnél is nagyon könnyű tekerni a kormányt, és nem nehezedik be a kormány tekerési nehézsége, abban az esetben valószínűleg a kormánytengelyen lévő szögnyomaték-érzékelő kezdi leadni a törölközőt"
Ilyet találtam most guglival. Jövő héten ugyis megyek szerelőhöz, majd megemlitem neki ezt is.
ReFleXx
addikt
egyet értek
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
darvinya
titán
Ezt le kell írják leírásában, mert vezetés nagyban befolyásolja.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Na jó, de mi az a szint? És hogy döntöd el, hogy melyik alkatrészt nem érdemes már cserélni vagy mire érdemes még költeni és mire nem? Vagy van egy lélektani határ amit meglépve egyszer csak azt mondjuk viszlát?
Én megmondom őszintén 6-7 évre terveztem vele minimum, ha többet bír csak jó.
6 év múlva tölti be a 20-at, addig még szeretnék beletenni >100e km-t.
Kollégám már-már bontóba akarta adni az escort kombiját, de inkább kilakatoltatta mert eltűnt az alja (leszakadt, Frédi mobil lett). Motorikusan pedig semmi baja ha nem nézzük azt a pár elkószált lovacskát a ménesből.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
A szerelőm véleménye a következő:
"Egy autóra annyit szabad költeni amitől az biztonságos és üzembiztos marad.Ezen felül arra szabad költeni amitől kevesebbet fogyaszt.Minden más kidobott pénz."
Nagyjából igaza lehet
smokiii1
aktív tag
Megnézem majd holnap. Ma rápróbáltam megint kicsit hosszabb távon és nem olyan rossz mint elsőre gondoltam. Csak akkor kicsit bepánikoltam és azonnal elvettem a gázt, lassitottam. Csak középtájon könnyebb a szervó, ha kicsit jobban elforditom akár jobbra akár balra, akkor nehezedik normálisra.
bmakszim
senior tag
Sziasztok!
MK8 Fiestámnak az első előírt kötelező szervize 2 év/30.000km-nél esedékes. Opcionális 1 év/15.000km-nél.
Jelenleg 1,5 év 22.000km-nél járok. Mi történik, ha most viszem el? Megtehetem? Mikor lesz esedékes a következő? Újból 30.000-nél?
Van egy-két dolog, amit megnézetnék egyébként is. Alapjárat közeli fordulaton rángat, parkolóházban nem lehet közlekedni kuplung nélkül rendesen.
Bal tükör behajtáskor nyikorog.
Drágábbik hifi van benne, de használhatatlan, mert a jobb ajtó zörög. Ezzel lehet egyébként mit kezdeni? Foglalkoznak ilyennel márkaszervizben?
Bocsi a sok kérdésért.
gabor9991
őstag
Én a helyedben most elvinném egy szervizre utána pedig évente/10-15 ezrenként attól függően hogy milyen hosszú ideig akarod megtartani.
A felsorolt hibák mindegyike garanciában javítandó gondolom, amit a szervizben jelzel hibát legyen az nyikorgó tükör vagy remegő kuplung, azt kötelesek kijavítani.
[ Szerkesztve ]
#49155328
törölt tag
Hát hallod egy jó ideje már követem a topikot.
De basszus te vagy nagyon mellé nyúltál vételkor vagy inkább újszerűre szeretnéd építeni az autódat azt nem tudom.
Szerintem engedd el. Kicsit zörög kicsit kopog jó az úgy.
Tizen x éves autó az sajnos ilyen.
A Zéé
addikt
Üzembiztonságot befolyásoló dolgokra költeni kell, aztán jön egy pont, amikor tényleg azt kell mondani, hogy valaki más gondja legyen az autó ezentúl.
Nekem ez most jött el. 2006-os 1.4 Tdci Fiesta Van-om van, 310k km-el. Nagyon szeretem, mert minden jelenlegi igényemnek megfelel, de az elmúlt 2 évben rá lett költve legalább annyi, mint amennyit az autó ér, mégis egy év alatt 3x nem tudtam vele elmenni hosszabb útra, vagy hagyott ott az út szélén.
Hatalmas hiba egyszer sem volt, pl most utoljára is csak a termosztát ment szét (40k volt a javítás), de ilyen mértékű javítások is azt jelentik nekem, hogy arra az 1-2 napra valahonnan autót kell szereznem, ami még extra macera, extra költség.
Szóval nekem ezért lesz most váltás, mert kell egy olyan autó, amit ha rendbe vágok, akkor lényegesen kisebb a hasonló meghibásodások várható kockázata. Probléma mentes kocsit úgy sem fogok találni, de jobbat talán sikerül.
Just a simple Lineman...
lotuska
tag
Sziasztok,
Adott egy 1999-es evjaratu Focus 1.4
Ma reggel kb 3 kilometert mentem vele varosban, az utolso 200 meteren a piros lampanal allva eszrevettem, hogy kicsi goz jon ki a motorhazteto felol es a vizhofokmero kuszott felfele(mar tobb, mint a haromnegyedenel jart a mutato, a ventillator ment).
Beertem a parkoloban, hagytam 10-15 masodpercet jarni a motort es leallitottam. Lecsavartam a fagyallo tartalyat es ugyancsak kicsi goz jott ki belole.
Mi lehet a gond? Leragadhatott a termosztatom es zarva maradt?
Koszi szepen a segitsegeteket.
Jenne
senior tag
Szia!
pl most utoljára is csak a termosztát ment szét (40k volt a javítás),
Fiam 2006-os 1.4 TDCi fiestájában a termosztátcsere került borravalóval 16 ezerbe összesen. Febi termosztát és abból is a drágábbik, 11.580 Ft volt (Partnerutónál), plusz 4 ezer forint (25 perces) munkadíj, független szervizben. Termosztátot én vittem, előzetes megbeszélést követően. Szerviz csak a munkát adta. Autót bevittem, ittam egy kávét és már készen is volt.
(megjegyzés: a Febi gyárival megegyező minőség, mert egyike az európai Ford beszállítóinak)
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
egyedülülő
őstag
Van egy focus c maxom és nézegettem a computerét,de nem tud valami sokat. Úgy hallottam van valami mód, hogy több mindent lehessen nézni rajta. Erről tud valaki valamit?
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
A Zéé
addikt
16k volt a termosztát, asszem 2 óra munkadíj volt elszámolva rá (hibakereséssel együtt), és volt még 4,5 liter fagyálló folyadék. Hivatalos Ford szervizben volt megcsinálva, mindig oda szoktuk vinni amúgy is. De itt vis mayor helyzet volt, vasárnap este csak begurultunk a zalaegerszegi Ford-hoz, és otthagyhattuk a kocsit, nem kellett még külön elvinni.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
egyedülülő
őstag
Még egy olyan, hogy magyar vqgy qngol nyelvű kézikönyvet nem tudna linkelni valaki?
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
Emlékeim szerint 3.5 lityi váltóolaj kell az mk2-be, '05, 1.6b és puttonyos. Jól rémlik?
Milyen markát érdemes venni bele? Asszem ??75w30?? vagy valami ilyesmi kell bele, azt mondják elég dragán mérik ezeket.
Ősszel lenne esedékes a motorolajcsere, de lehet nem várok addig se és talán nem ártana ha a váltó is friss anyagban úszna...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
75w30 ?
[Ez ] kell bele, 2.3 liter.
Mittomén, ilyesmi rémlett. Köszi!
Érdemes egyébként cserélni? Semmilyen infóm nincs róla, h mikor lehetett vagy egyáltalán volt-e valaha is frissel feltöltve.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Folyik valamelyik szimering?
Akadozik váltáskor?
Ha igen akkor érdemes, ha nem akkor szerintem felesleges újabb 20 ezer + munkadíjat kidobni erre.
Volt aki csere után érezte a különbséget, de olyan is aki semmit nem vett észre.
Igen, kicsit "dob a váltó". Leginkább kettőből háromba érezni. Plusz ugye a rükvercet nem mindig veszi be, de ezt betudtam annak amit itt mondtatok, h nem szinkronizált fokozat.
Igazából még nem vezettem 100%-os kocsit (újat meg pláne), h ténylegesen mennyire finoman kellene mennie a váltónak.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
P1eTr0
aktív tag
Sziasztok!
Idáig eszembe sem jutott, hogy van Ford topic a PH-n... Erre mégis. Én meg már nem tudtam, honnan lehet infókat szerezni, ha ilyen autót szeretnék venni Most megtaláltam a megfelelő helyet és remélem lesz olyan, aki válaszolni is tud, vagy legalább tanácsot adni.
A helyzet a következő: úgy alakult, hogy szeretnék venni egy autót, ráadásul az elsőt az életemben (na innen már lejött, hogy nem sok tapasztalatom van...). Valamiért nekem a Ford Fiesták tetszettek meg, illetve volt pár ismerős, akinek volt Fordja és csak jókat mondtak róla (biztos van olyan, ami problémás, de melyik autóval nincsenek). Mivel egyedül szeretném használni a kocsit, illetve baráti társasággal, de főleg Budapesten és vonzáskörzetében, szerintem a Fiesta ebből a szempontból nekem tökéletes lenne. Esetleg telekre kell vele menni, némi hegyi út bejátszik Pilisszentlászló felé, de talán ez belefér abba, amit korábban írtam.
A hirdetéseket nézegetve nem egy eladó példányt találtam, a 3-10 éves kategóriában. Elsősorban fiatalabb járművet szeretnék, kb. 3 éveset. Abban is biztos vagyok, hogy üzemanyag terén a benzines változatot preferálnám. A nagy kérdés a motor. Mert létezik 44 kW / 60 LE, illetve 60 kW / 82 LE kiadás. Utóbbi ritkább, de nem tudom, mennyire számít ez a teljesítmény különbség (az 1.0-as motoros kocsit nem is néztem, csak a 1.25-ösöket).
Tudnátok ebben támpontot adni? A gyakorlati tapasztalat ebben az esetben sokat számít Ami érdekelne a "kisebb" motor kapcsán, hogy klímával érzehetően változik a teljesítménye gyorsításkor?
Bocsánat a sok "amatőr" kérdésért, de nem nagyon foglalkoztam még autókkal, csak felületesen. De ha magának vásárol az ember, akkor szereti körbejárni a dolgokat
Tényleg minden segítséget köszönök!
Normális vagyok. Megmondták a hangok is.
kcsa
veterán
Konkrét tapasztalatom nincs, de teljesen kizárt, hogy valaha megfontoljak 60 lóerős lendkerekes autót :)
Még 100 lóerő körül is nagyon érzem a klímát, nem hogy alatta.
Teljesen ismeretlenül is lebeszélnélek róla.
soultrapp
senior tag
Hello!
Ford focus 1.0 ecoboost gtdi motorrol vélemény???
218000 km van benne ???
Kell tartani tőle??
A Zéé
addikt
~100 LE alatt úgy előzünk, hogy klíma ki, előzés, klíma vissza.
Szóval igen, érezhetően változik az autó menetdinamikája ha megy a klíma. De ilyen kis teljesítményű autóknál már az is sokat tud számítani, ha beül melléd még 1-2 ember. Nem vagyok egy nagy teljesítményhajhász, és szerintem simán lehet közlekedni az autókkal 100 LE és 200 Nm alatt is, csak nem ezektől kell várni az agyeldobós gyorsulási élményt. És mondjuk benn a városi/városkörnyéki dugókban nagyjából tök mindegy, hogy hány lóerő nem tud kibontakozni. Mindezek ellenére szerintem mindenképp az erősebbet keresd.
Más:
megnéztem a héten pár eladó Focust az 1,2-től 1,7m-ig ársávban, és hát jajj. Nem várok én hibátlan autót ennyi pénzért, de azért amikor az 1,7 milláért kínált autóra csak azért kellene ~100k-t költeni, hogy ne legyenek rajta törött-menthetetlenül csálé műanyag elemek, az azért kicsit erős. Másik kedvenc a "garantált km-es autó", ami élete első 6 évében szerzett a benne levő 150k-ból 145-öt, majd a következő 4 évben a maradék 5-öt... És úgy csattog a motor, hogy a Fiestámé hozzá képes hangtalan.
Nehéz szülés lesz ez az autóvásárlás.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
Lefty
addikt
Legpuhabb acelsodronnyal atmentem az ablakokon a kis karcok miatt, hogy kicsit rendberakjam. Ezzel nem is volt gond, viszont ugyesen (nem szandekosan) raszaladtam az ajtok uvegei kozott levo fenyes fekete muanyagelvalasztokra aztan elegge elbaszarintottam a fenyuket, meg latszik is a sok kis karistolas. Lehet ezt hazilag fenyezni mondjuk vagy vigyem el valami autofenyezohoz? Mar ha ott tudnak vele valamit kezdeni. Koszi!
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
250 ezer a tervezett élettartama.
Ennek tudatában a döntést neked kell meghozni.
soultrapp
senior tag
Értem
És utána???kuka??
ReFleXx
addikt
eleg a polir, nem kell ezert fenyezni
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
gabor9991
őstag
Egy kicsit az enyém is olyan akadós érzésre, az 1-es, amikor lassan gurulok és 2-ből kell visszatenni 1-be, és a 2-ből 3-ba is ilyen mint ha egy kicsit megakadna egy ponton váltás közben.
Amikor az asszony vezet (ő sokkal nyugodtabban vezet mint én), nála nem lehet ezt észrevenni.
A hátramenet az nála is recseg, ha nem figyel oda, ez ilyen ahogy te is írod, nincs szinkron.
Kuplung be, 1-2-3-ig elszámolok akkor nem recseg.
Cserekor csak a gyári olajat ajánlják bele, az meg nem olcsó, így én nem gondolom, hogy kicseréltetném.Ha te mégis a csere mellett döntesz, majd írd le a tapasztalatod.
#19477) soultrapp
Nem feltétlenül kuka, de ott már bármi tönkremehet és nem feltétlenül olyan alkatrészek amiket lehet javítani.
Pl. főtengelyt nem biztos, hogy lehet köszörülni, ha valami miatt szükséges.
Plusz van elég sok alkatrész ami nem olcsó benne.
[ Szerkesztve ]
Semmiképpen nem venném meg, illetve előtte érdeklődd meg mennyi egy motorgenerál vagy csere.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
soultrapp
senior tag
Hát akkor nem igazán ér meg sajnos kétmilliót
Lefty
addikt
Tudnal valami konkretat ajanlani?
[ Szerkesztve ]
kabdzsi
tag
molnarpeter
nagyúr
250 ezer hibátlan km-re van tervezve, nem arra, hogy utána ki kelljen dobni
soultrapp
senior tag
Értem, de kitudja utána mennyit kell költeni rá....
Inkább kihagyom.pedig nagyon tetszett volna.
gabor9991
őstag
Figyelj, ha mondjuk ez egy 2016-os titanium ami még garanciás akkor elgondolkodnék azért rajta
De komolyra fordítva ezt meg végképp nem lehet így megmondani, hogy megér-e 2 milliót vagy nem.
ReFleXx
addikt
en nem, de az autoapolas topikban ha leirod pontosan, ott biztos tudnak. appbol most nem tudom linkelni.
gondolom acelgyapjuztal.
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
molnarpeter
nagyúr
OBI, vagy ebay/ali
ReFleXx
addikt
sztem igy kompletten fogsz csak talalni, bontobol.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Lefty
addikt
Ilyen sima furogepre szerelheto polirozoval rendbe lehet ezt hozni? Ujra fenyes fekete lenne az a muanyag? Azt hittem ehhez valami komolyabb dolog kell.
molnarpeter
nagyúr
Oh ne haragudj, ezt acélgyapjú beszerzésre írtam volna, valamit elnéztem
Autókozmetikában megmutatnám, esetleg van fényképed, hogy néz ki?
LeventeV
senior tag
Valóban jeladó hiba volt.
Most nyáron kicsit szétkapjuk, aztán több mindent is megjavítunk rajta.
Más:
Az alábbi felnihez keresek kupakot: https://4.allegroimg.com/original/03807c/1616434941e380ce952a73cd4a44
Gumicserénél elkajlódott az egyik. Ha valakinek van felesleges, vagy van egy egész szett, az írjon rám és megegyezünk.
molnarpeter
nagyúr
Kupakot nézz alin/ebayen
ReFleXx
addikt
merd le, alin van dogivel.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Jenne
senior tag
Van a www.jófogáson is jó pár készlet, bár biztosan drágábban mint az alin/ebayen, de talán érdemes ránézni. Írd be a jófogás keresőjébe 'Ford alufelni kupak'
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
SPeti1984
senior tag
Vezérlést kell cserélni 240-nél. Szerintem tuti nem kuka, csak sokan az ördögöt a falra akarják festeni.
radi8tor
MODERÁTOR
Bontókat telefonáld körbe.
⭐ Stella
Jenne
senior tag
Szia!
Ablakemelő motor kell neked. Benzines? Ötajtós? Hány köbcentis?
Egyet néztem Neked: [link]
Nézegess itt.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Kephamos
addikt
Üdv!
1,6 tdci mk3 Focusban valszeg megadta magát az akku. Bárdinál és Unixnál is csak start-stopos autóhoz dob ki akkumulátort, ami kb 50 ezerbe kerül és az autóban nincs start-stop rendszer. Milyen akkut volna érdemes vennem?