Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
kabdzsi
tag
Szia! Sógoromé az autó, csak segítek neki ilyen kis műanyagot keresni. Az autó egy 2007-es, 3 ajtós, 1.6-os Fiesta. Az ablakemelő motor az tökéletesen működik, csak az a kis fogaskerék eltörött ami az ablakot emelné.
Ha lenne a neten 3D modell, akkor kitudnám nyomtattatni, de sajnos nem igazán találtam.
Kephamos
addikt
Ennem már barátibb az ára.
Egyébként érdekes a helyzet. Rámértünk, 10,3V volt állóhelyben. A poén kedvéért mégegyszer ráindítottam és kicsit köhögve, de beindult, aztán pár perc motorjáratás után pöccre indult.
molnarpeter
nagyúr
IBS szenzor van a saruknál? Gyári volt még benne? Szvsz egy gyári silver calcium lenne a nyerő, és persze csere után reset kell.
[ Szerkesztve ]
Kephamos
addikt
Csak az egyik sarut látom kiszerelés nélkül, de az sima, mezei saru. Nézegettem én is a gyárit, de baromira drágának találom. Ha olyan sokáig bírja, mint az eredetei, akkor talán megéri. 7. éves az autó és még az eredeti akku van benne.
Jenne
senior tag
Szia!
Nem akarom itt osztani az észt, mert annyira okos nem vagyok, de...
Szűkebb ismeretségi körben is van Ford több is és ott nem jöttek be a nem Ford akkuk. Volt Banner márkájú is meg Varta is meg az itt említett Exide is, de 2-3 évnél többet nem bírtak. Ford Silver Calcium akku meg elment/elmegy 7-8 évet is.
Vélhetően a Ford különleges, Smart Charge rendszerének köszönhetően. Van hogy felmegy a töltőfesz akár 15,5 V-ra is vagy éppen csak alig 13 V felett van. Ezt a nagy töltőfesz változásokat nem igazán bírják az akkuk.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
radi8tor
MODERÁTOR
Nem gondoltál arra, hogy gyengélkedik a generátor?
⭐ Stella
molnarpeter
nagyúr
Ennyi Esetleg EFB vagy AGM mehet szerintem, ha olcsóbb, de a sima sajnos túlmerül illetve -töltődik.
Van egy plusz szál vezeték, az megy a szenzorra. Ha lehúzod, teljes erővel tölt.
[ Szerkesztve ]
daniel2121
senior tag
Sziasztok
Egy 2015-ÖS Ford Kugával szemezgetek. 2.0 diesel motorral szerelt 150LE, eu6 motor állítólag. 120.000km van benne, külföldi autó. Mi a vélemény erről az autóról, kell e figyelni valamire. Mikor esedékes a nagy szervíz? stb.
Köszi
(#19509) molnarpeter válasza daniel2121 (#19508) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Vezérlés 210-nél esedékes a gyári ajánlás szerint (bár ha nem garis, 150-nél lehet érdemes volna már ledobni). Jó kis PSA motor, nincs különösebben gyakori drága baja (pár szivárgás, ilyesmik lehetnek, de semmi GTK). Kézi váltóval nézted?
Hazai autóknak annyi előnye lehet, hogy talán könnyebb extra garanciás példányt találni (5 éveset lehetett pluszban kérni talán).
[ Szerkesztve ]
(#19510) daniel2121 válasza molnarpeter (#19509) üzenetére
daniel2121
senior tag
Manuális a váltó, a Ford automatákról nem sok jót hallottam,elég lutrinak tűnik. Akkor vállalható típus.
[ Szerkesztve ]
#31600896
törölt tag
Pénteken elvittem szerelőhöz. Szervószivattyú megadta magát minden előjel nélkül. Utántöltöttük a tartályt, azóta az autó hangja jó, nem ürült ki a tartály, most minden ok. Gurultam vele 300 km-t, de sajnos a szivattyút azt cserélni kell majd. Minden szervóolajos lett a szivattyú körül. Kicsit most is látszanak fröcsögésnyomok itt-ott a tartály körül, meg alatta.
embe
nagyúr
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
n1nja
tag
Sziasztok.
Nehézkes indulás okát keresem.
Hideg indításkor van, hogy csak 3.-ra sikerül beindulnia vagy ha el is indul, akkor először egy nagyon alacsony fordulaton dadog és pár másodperc után ugrik fel alapjáratra. Ha csak rövid időre állítom le, akkor melegen szinte pöcc-röff visszaindul.
Cserélve: trafó, gyújtókábelek és gyertyák, akksi, benzinszűrő.
Tisztítva: fojtó- és alapjárati szelep.
Ellenőrízve: csövek, csatlakozók.
Üzemanyagrendszernél volt szivárgás, az javítva lett. Szivattyú se a gyári van már bent.
Mivel próbálkozzak még?
(Focus mk1 2002 1.6b)
Köszi a tippeket előre is!
Üdv.
[ Szerkesztve ]
dellfanboy
őstag
mondjuk az arat nem merte elmondani...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
radi8tor
MODERÁTOR
Jajj az ilyen nyugdíjasoktól vett autó sem makulátlan. Ők pl szeretik a kuplungot füstöltetni.
⭐ Stella
Alapjárati levegőszabályzót írtad le? Mert nekem annó az volt a baj. Féktisztító majd wd40 és tökéletes mái napig.
Gyertya gyári benne?
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
zoltan.bagi
csendes tag
Ha levételnél nem pisszent, akkor nem zárt a rendszer és azért forrt fel.
Jó eséllyel kupakcsere (van benne egy túlnyomásszelep, ami el tud romlani), ha az nem oldja meg jönnek a drágább alternatívák.
gergobaby
aktív tag
Sziasztok,
Tudja valaki, mitől lehet az, hogy motor leállítása után úgy látszik mintha alacsony lenne a hűtővízszint, majd mikor letekerem óvatosan a kupakot, szépen visszajön a Min és Max közé középre ahogy kell?
Aggódni kell emiatt?
szerk. mk3 focus 1.6 tdci 95LE 2012
[ Szerkesztve ]
n1nja
tag
Igen, arra gondoltam. Tisztítva és olajozva, könnyen jár.
Igen, gyáriak. Ezek csak azokkal működnek.
Én kifogytam az ötletekből...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
#31600896
törölt tag
2-2.2 misi közöttre tippelném az árát.
daniel2121
senior tag
Tudtok Pesten vagy környékén valakit aki a szoftvert "megmókolja" hogy nagyobb teljesítményt adjon le. 120LE diesel motort kellene és kb. mennyiért csinálják.
[ Szerkesztve ]
Nekem itt a fórumon ajánlották PowerFord-ot (talán a lófogásról gyűjtöttem be a telefonszámát), nekem a navit csinálta meg a parkolóban, közben meg egy másik autót (Mondeo) részesített teljesítménynövelésben (180LE-re...)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
daniel2121
senior tag
Köszi megpróbálom a jófogáson megnézni.
pn4hvq
senior tag
A névből kiindulva: klikk
TigerCat
nagyúr
Jófej srác, segítőkész.
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
egyedülülő
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. A 2004-es 2.0 tdci focus c maxomba szeretnék vezérlést cseréltetni. Néztem a neten az árakat Gates szett van 30 körül. Szíj, feszítő görgők, vízpumpa. Hívtam több szerelőt, szervízt. Valahol ugyanezt akarták 60 ért adni, máshol szerelőkészletet kellett bérelni egy vagyonért. Megint máshol, azt mondták, hogy valami extra lapos szíjak is kellenek darabja 10-15k. Persze én nem vihetek alkatrészt....A lényeg, hogy 100 alatt nem áll meg olajcsere nélkül. Ezt valahogy kissé sokallom. Némi tapasztalatra lenne szükségem. Tényleg nem lehet ezt megoldani olajcsere nélkül 100k alatt?
[ Szerkesztve ]
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
Nekem benyás fókám van, de az alábbi tételek voltak kicserélve 12k-ért, persze ez jószomszédi ár volt a szerelőmtől, mástól a dupláját is elkérte volna szvsz:
Gates vez. készlet vízpumpával 30k
motorolaj 5w30 10k
NGK gyertyák 3,7k
Mann-Filter olaj és levegőszűrő 1,5 + 4k
+ egy szimmering
A dízel nem tudom mennyiben/mennyire más de nem hinném, h 100k-ba kerülne egy vezérlés csere. Az 55-60k inkább reális. Ha 5 ezres órabérrel számolok (ami azért elég durva szerintem, bár nem ismerem a szervizek óradíjait) és számlázzanak mondjuk 6 órát az akkor is 30 Mátyás ha jól matekolok.
Minden más lenyúlás.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
#31600896
törölt tag
Szervószivattyú és hosszbordás szíj csere is lesz. Nagyon húzós az áruk. Beszereléssel együtt kb 90k lesz. Azóta marokszám szedem a vérnyomáscsökkentőt. 😀
De még 2 hete rendben volt a szervóolaj szint, megnéztem szúrópróbaszerűen, most meg hirtelen kampó...
[ Szerkesztve ]
Szervoszivattyúból milyet?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
#31600896
törölt tag
Gyári megy bele majd, úgy tudom az 66-67 ezer forint lesz. Szíj 18 körül
kelly416
veterán
Az én fókámban 120 volt a teljes nagyszervíz amit megvételkor megcsináltat az ember (összes folyadék meg szűrő csere) és a vezérlés cseréje. Ne sokalld, sajna nem olcsó.
AshaNoR
tag
Sziasztok, megbízható pesti szerelő keresésében tudnátok-e segíteni? Előre is köszi. 2002 ST220
És hol kerül 67k-ba mert akkor nem is értem minek szívattam magam a ~30k + 20k betétdíjjas felújítottal?!
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
ReFleXx
addikt
5ezres oraber? szervizben inkabb 15ezer
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
(#19537) egyedülülő válasza molnarpeter (#19529) üzenetére
egyedülülő
őstag
Sopron és környéke.
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
egyedülülő
őstag
Ez az én gondom is. A szettet látom 30 körül a neten és nevetségesnek találom azokat az árakat amikkel a szerelők dobálóznak. 60 ugyanazért a cuccért ugyan már. Az óradíjak ahol kérdeztem 6-7 ezer körüliek voltak. Szerintem egy 30k simán okés munkadíjra és szívesen ki is fizetem, de a többi dolognak átverés szaga van. Még fagyállóval is sokkal kevesebb, ha számolom.
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
15k/h? Hová is kell leadni a jelentkezést?
Ha elmondanám mennyi az én órabérem, szerintem annyiért fel sem kelnél reggel.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Gyorsan átpörgettem az árakat, 66-ért nem találtam új gyárit. Ha ilyen jó forrása van a szerelőnek, én is onnan szeretnék rendelni :D
(amúgy ugye kétféle szervoval szerelték a focust: hagyományos hidraulikus - 1.4, 1.6) és ehpas (1.8, 2.0 és dízelek) szervoval, az ehpas árát inkább ne akard tudni )
A 15k órabér nem a fizetése, hanem a számlázott díj.
[ Szerkesztve ]
Kephamos
addikt
Végül egyszerű volt a megoldás. Az adott időpontban fellelhető legjobbat vettem, Varta Silver, ami amugy szerintem ugyan az, mint a gyari, csak mas rajta a cédula.
A negatív sarun volt egy szenzor. Kéne resetelenem a BMS-t?
pn4hvq
senior tag
Nekem úgy rémlik, hogy a Varta és a Bosch a testvérek. Én szándékosan nem ezek közül választottam.
Jenne
senior tag
Ha jól tudom akkor a Varta akku és a Ford Silver-Calcium nem azonos. Igaz, hogy a Varta gyártja, az én Ford akkumon is ott a Varta logó, de a Ford előírásainak megfelelően és nem ugyan az a kettő akku.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
ReFleXx
addikt
a szerviz oradij nem egyenlo azzal hogy mennyit rak zsebre a szerelo orankent. 5k/h az nagyon barati ar.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
kelly416
veterán
Azt azért ne feledd, hogy a 15-ből megy a rezsi, a helynek az ára (akár bérlet, akár "csak" saját, de felújítások és egyéb költségek), és még sok egyéb apróság, mint a dolgozók után fizetett TB és társai. Ami ezek után marad, azt még elosztják az irodisták fizetésére is, és a szerelőkére (persze, amit nem könyvelnek el nettó nyereségnek), és máris lesz sejtésed, mennyit keres egy dolgozó.
Nálunk is valami 15-20 Mátyás közötti rezsi óradíjjak számlázzák ki a dolgozókat, ha külsős cégnél végeznek munkát, az órabérük meg valahol 2500Ft körül lehet.
n1nja
tag
Sziasztok.
Utolért a beázás ebben az esős időben.
Gondolom a pollenszűrő fedélnél folyik be, ahogy másoknak is tette. Klíma használatánál gyönyörűen csöpög a tütü alá a víz, tehát nem az lesz.
Érdekelne, hogy ki milyen megoldással hárította el a problémát?!
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
Jó-jó, persze érthető miből tevődik össze a számlazott óradíj de ez nekem mezei halandónak akkor is rettenetesen magas összeg.
Nekem a hátulja ázott, most ameddig be tudtam nyúlni egy pálcával addig kikentem. Nem volt humorom tetőkárpitot bontani. De bal oldalt a kocsi végénél gyönyörűen látszott a repedés a tető és az oldalelem között. Következő nagy esőzésnél meglátom mennyire volt sikeres a mutatvány.
Elől nem ázik, de azért tettem egy szelepfedél burkolatot a motorra.
Gyári szervo szivattyúra nekem 110-től a csillagos égig mondtak árat, ezért csodálkoztam a 66k-s áron.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
ReFleXx
addikt
Milyen kocsirol van szó?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
n1nja
tag
Bocsánat, kimaradt.
Focus mk1 2002 1.6b
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Előre is bocsi az off témáért. Vennék valamilyen tűzoltó készüléket az autóba, jó ha van, de nem tudom melyik legyen? Porraloltó vagy esetleg széndioxiddal oltó? És mekkorát? 1 kg-ost vagy nagyobbat 2 kg-ost?
Mit javasoltok? Melyiket és mekkorát?
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.