Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Én már semmin sem csodálkozom.
Akkor milyen szíj van/lehet ott ami megette a gumicsövet?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Belül a generátort és a vízpumpát hajtó szíj van.
Az fut egy ujjnyira a szervócsőtől.
Lehet csak összekeverte a szerelő.
No mindegy, egyik sem lenne jó, ha bibis lenne. Mondjuk mikor cseréltettem elég strapabírónak találtam a Conti hosszbordás szíjakat.
Lehet akkor is berendelek egy komplett rendszert bontottan, lesz tartalék.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Na de 2005 és 2007-es tetősínek már csak egyezenek?
Kasztni nem változott tudtommal attól, h másik évben gyártották, csak mk2 és faceliftnél lehet különbség.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Régebbi a történet, de adódik egy kérdés, miszerint milyen szerelők vagy milyen a pécsi FordFX szakmai hozzáállása ...
Fiamnak az 1.4 TDCi Fiesta autója tavaly olyan hibát hozott, hogy bent az utastérben, de már később kint az autó mellett is erős dízelfüst szag érződött. Motoron az látszott, hogy a hengerfej környékén egy részen olajos volt.
Nos a pécsi FordFX szerint azonnali beavatkozás kell(!) mert a hengerfej tömítés átégett az autón. Egy métert se menjek így! Ezzel együtt persze a vezérlést is cserélni kell majd újra (előtte 1 évvel volt cserélve, nem a Ford szerviz által) mert az is meg lesz bontva és a régi már nem mehet vissza. Olyan 170-200 ezres tételre számoljak legalább. Na belém is állt az ideg.
Nos a valós hiba az a 3.-ik hengernél a tűzgyűrű átégése volt, ott fújt ki. Független szervizben megnézték, még rögtön a Ford után mikor odamentem, kicserélték másnap, mind a négy tűzgyűrűt, szelepfedél tömítés is új lett. Ez volt összesen 32 ezer forint munkadíjjal együtt.
És akkor itt adódik a kérdés, hogy most szakmailag ennyire buták a szervizben vagy szemét módon, szervizhez és a Ford nevéhez méltatlanul, le akartak húzni?
Mondjuk a 15.990 Forintos óradíj sem semmi...De ha igaz akkor mostanában fogják (ezt is) megemelni.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Jenne
senior tag
Ezt azért bátorkodtam leírni, mert tegnap egy ismerős meséli, hogy el szerette volna adni a Mondeoját és mivel a FordFX-nél is van használt autó értékesítés (adás-vétel) gondolta talán ott lenne a legjobb. Fordot Fordnál. Volt egy hibája az autónak, hogy időnként rendszertelenül járt a motor, időnként elment az ereje ...Benzines és ha jól tudom akkor 1.8-as és 2009-es évjáratú.
Nos a Ford szerint klíma kompresszor hiba meg még valami vonzata, ezt meg kell javítani de ennyivel kevesebbért tudnák bevenni mint használt autót. (ez a kevesebb 800 ezer -1 millió forint körüli összeg lenne)
Ő is elvitte egy független szervizbe, - nem nyugodott bele az ajánlatba-, hogy akkor előtte megjavíttatja és majd úgy adja el. Nos a javítás az volt mindössze 70.000 Ft, kicseréltek egy kis fekete dobozt. Nem tudom mi lehetett.
Hát ezért kérdeztem azt amit az előző hsz.-emben is.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
updog
senior tag
"Fordot Fordnál"
Mikor a C-Maxom vettük, voltunk mi is márkakereskedésnél megnézni egy 10 éves körülit. Direkt rákérdeztünk telefonban, hogy ugye a hirdetés minden eleme helytálló, a kocsi a hirdetett állapotban kipróbálható, és nincs hibája? Perszepersze. Kibumliztunk a világ végére, beindítjuk, kék füst. Kösz.
Ettől függetlenül márkaszervizbe hordom, de ők se csodatevők.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
zgi521
újonc
azt szeretném kérdezni, hogy az ablaktörlő lapátok tövében a hatlapfejű 13 -as körüli anyán elvileg van vmi műa. kupak a 2017 Fiestán? mintha képeken úgy látnám.. (mert hogy nekünk nincs )
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Szokott lenni. Szélvédő csere nem volt?
darvinya
titán
Független szervizben volt vezérműszíj csere?
Ha nem, akkor garantált motor tönkre fog menni, mert elszakad a szíj.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
zgi521
újonc
én is arra tippelek, nem tették vissza
viszont a nejem q élesszemű és észrevette
pn4hvq
senior tag
Előrebocsájtom, nem vagyok autószerelő: de mi köze van a vezérműszíjnak a tűzkarikák cseréjéhez? Tényleg nem tudom, hogy van-e összefüggés közöttük, de a saját MK3-as TDCi Mondeonál is van gázolajnyom a tűzgyűrűknél, így érdeklődöm a fejleményekről.
Lefty
addikt
Sziasztok!
Kineztem Nyiregyen egy 1.6-os benzines 2011-es Focust. [link]
Rendszamot elkertem, egybol adtak, nemetbol behozott de vegig vezetett szervizkonyvvel. Kicsit aggodom amiatt, hogy nem magyar, igazabol csak a velemenyetekre vagyok kivancsi, hogy mennyire para ez alapvetoen.
Lenyeg a lenyeg, hogy ugy megyek megnezni, hogy foglaltam Ford szakszervizbe idopontot es megyunk atnezetni a tulajjal egyutt, ebbe is egybol belementek. Ennel tobbet en nem nagyon tudok tenni, itt tudnak a legjobban utananezni. Ha azt mondjak, hogy rendben van, szerintetek van mitol tartanom?
darvinya
titán
Hengerfej megbontás csak vezérmű szíj levétele után lehetséges.
Használt vezérmű szíjat nem jó visszarakni, mert levételkor megereszkedik, és ismét megfeszítve biztosan szakad.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Hi
Nekem olaszból hozták a kocsit be annó. Kereskedésbe persze. Egy rozsda nincs rajta, motor tökéletes a váltóval együtt.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
pn4hvq
senior tag
Ezt értem, és én is így tudom/gondolom, hogy nem tesszük vissza a már levett szíjat. De ha jól értettem, a fenti kérdezőnél nem nyúltak a hengerfejekhez, szíjhoz:
"kicserélték másnap, mind a négy tűzgyűrűt, szelepfedél tömítés is új lett"
Vagy hibásan gondolkozom? Benne van a pakliban, mert mint mondtam, nem vagyok autószerelő.
darvinya
titán
Tűzgyűrűt hogyan tudnák kivenni hengerfej bontás nélkül.?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
molnarpeter
nagyúr
Ha hf pakolás csere lett volna, szíjat is le kellett volna venni, hogy engedje a vezérműtengelyt. Tűzkarika a porlasztó alatt van, nem kell levenni a fejet, kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
1943-ban az escortban le kellett bontani még a leömlőt is.
molnarpeter
nagyúr
*általában (korán kezdted )
Focus 3 akku csere úgy kezdődik, hogy légszűrő ház ki
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
*sarcasm
pn4hvq
senior tag
darvinya és molnarpeter köszönöm a felvilágosítást a témában .
pn4hvq
senior tag
"Focus 3 akku csere úgy kezdődik, hogy légszűrő ház ki"
A 2010-es S-Max is így van kitalálva . Az Mk2-es Focus egy hajszállal jobb ennél, de az MK3-as Mondeoé a legkevésbé problémás: közvetlenül a fényszóró mögött van, semmit nem kell lebontani a cseréjéhez.
kcsa
veterán
MK2.5 tényleg csak hajszállal jobb, elég csak levenni a tetejét és kivenni a légszűrőt
pn4hvq
senior tag
A 2006-os MK2 Focusban én az akku feletti műanyagot vettem csak le, és az "akkuház" autó orra felé néző részét döntöttem ki előre (szétpattintható az oldalaktól). Így ki lehet emelni magát az akkut. Még ha nem is szép megoldás, de relatív kevés szerelgetéssel kivitelezhető .
Pláne ha a gyári méretnél nagyobbat tesz bele az ember,muszáj így csinálni,máshogy nem lehet.
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Az autó Ford Fiesta 1.4 TDCi, 2006 05 havi. Eddig nem volt gond a klímával, hűtött is rendesen, de még nem volt soha ellenőrizve a feltöltési mennyiség.
Ma délelőtt megnézettem, az olajnak a 30%-a hiányzott, a gáznak meg a fele hiányzott az előírt mennyiséghez képest..
Lefejtés megtörtént, majd feltöltés az előírt mennyiséggel.
Jól tettem az ellenőrzést, vagy hagyni kellett volna még és várni mert egyébként még rendesen hűtött.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
kcsa
veterán
Ez ilyen, kevés az az autó, ami 13 évesen teljes gáz és olajmennyiséggel fut. Jól tetted, néhány évente (ami kevesebb mint 13 ) érdemes ránézetni.
Nem lett jó a kormányszervo hirdaulika cső javítás. Szerintem más a cső átmérője és ezért szar.
Plusz kiderült, hogy már egyszer korábban a fém cső is javítva volt két helyen is, úgyhogy f**om az egészbe, veszek egy komplett gyárit, mert ezzel így csak roller van és pacsáljuk az olajat.
Bontottat egy helyen még megnézem/megkérdezem hátha szép és jó, de már lélekben elszántam magam a cserére. 1-2 nap és minden kiderül.
A szerelő ezért a műtétért nem kért semmit.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
DeFranco
nagyúr
Lassan egy éve írtam neked ezzel kapcsolatban, persze hogy jó hogy megnézetted, gondolhatod hogy nem örült a kompresszor hogy fele annyi gázzal kell ugyanazt a teljesítményt hoznia de legalább a kenése is problémás meg ki tudja milyen leforgácsolódott részek forognak még pluszban a rendszerben.
Ennyit meg kell tenni a klímáért pár évente.
Jenne
senior tag
(#18528) kcsa és (#18530) DeFranco
Köszi szépen...
Aztán végül még elvittem ma egy kerék kiegyensúlyozásra is a Fiestát, 2 éve vannak fent azon a Fiestán a MCC gumik, gondoltam ha már karbantartás akkor legyen meg az is. Mivel 4 évszakosak, nem kell évente 2x hozzányúlni.
A négy kerék le/fel szerelése, a centrírozás és a súlyok volt (nem is akartam elsőre hinni a fülemnek) összesen 3.000 Ft.
Nem valami gagyi sufni garázsműhely, hanem egy ismert és jónevű gumis Pécsen.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Cromaxnál rendeltem meg, olcsóbban kijött mint a mindenamiford-osnál, de egyáltalán nem volt olcsó így sem.
Láttam h visszatérő ágat lehet venni külön is, nem értem miért nem lehet magasnyomásút is venni akkor külön.
Telefonon beszéltem velük, mielőtt megrendeltem.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
troll81
addikt
Sziasztok mennyit érhet egy 2002 ford focus kombi alig futott 400000km rel
ReFleXx
addikt
erosen allapottol fugg
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
troll81
addikt
ertem de meg atgondolom mert, csak azert h eladjam nem fogom elherdalni.inkabb varok az uj auto megvetelevel.
nem hullott szet a rozsdatol
A hidraulika szett mellé megrendeltem a volvo feliratos szelepfedél takarót is egy darab csavarral, h legyen minta milyen kell a másik két csavarhelyre. Csak kapni csavarboltban... Így fizettem 50-et.
Kábé egy hét (10nap) múlva itt lesz.
Ha télire felteszem a motortér szigetelő szivacsot kell tartanom tőle, h kigyulladhat? Csak azért kérdezem, mert a dízelekről hallottam (ismerős is így járt) h kigyulladt a mk2 fókája. Az állítólag a generátor miatt volt, zárlatos lett. De láttunk már kutyán kamiont.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
molnarpeter
nagyúr
Szivacs be, generátor ki. Vagy nem erre gondoltál? Ha akar, ég úgyis, szigetelés, csövek, üzemanyag...
ReFleXx
addikt
es a szivacsnak mi koze a zarlatos genetarorhoz?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Egy térben vannak?
Nincs egy hónapja h hasonló okok miatt gyulladt ki egy másik mk2 is ( szintén dízel), fa©búk csoportban olvastam, néztem képet róla. A tulaj érdeklődött mennyit ér ilyen állapotban a vas.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
molnarpeter
nagyúr
Nekem Fiesta mk7-ben csak a töltés ment el... gyulladás ellen automatikus oltókészülék jelenthet némi megnyugvást.
kcsa
veterán
Ha már ég, nem a szivacson fog múlni. Nekem van egy kicsi porral oltó a kocsiban. Sokat nem ér, de engem megnyugtat.
kelly416
veterán
Van valami tippetek, hogy "3m5h-19d629-de" klímakompresszorhoz kuplungtárcsát honnan lehetne venni? 30-ért újat találtam, bontottban meg max kompresszorral együtt árulnak, de ilyet nem találtam, és őszintén nincs nagy kedven 30-35-öt fizetni érte.
Cyrin
addikt
olyat én is akarok venni...lehet rögzíteni valahova?
[ Szerkesztve ]
Hálószövővel minden megoldható. Meg cixalaggal.
De lehet már venni gombokért csomagrögzítő okosságokat, meg kisebb-nagyobb rendezőket is. Érdemes körülnézni ebay/bg/ali stb oldalakon, kinek mi.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Jenne
senior tag
Sziasztok és jó reggelt!
Fiesta Mk 5-ben (2006-os gyártású) cserélt már valaki közületek házilag pollenszűrőt? Elég hüle helyen van, mert ki kell venni előtte a gázpedált. Azért kérdezem ezt, hogy otthon én házilag, némi szerszámozással, ki tudom cserélni magam is? Vagy bízzam szerelőre mert vannak fogások amiket csak a szerelő tud?
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
ReFleXx
addikt
simán nekiallhatsz, 2004esben mar en is csereltem.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ReFleXx
addikt
ugyanerre gondoltam, ha mar valami kigyullad a motorterben kvazi mindegy h van-e
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
kcsa
veterán
Aliexpress a megoldás mindenre IS
zoltan.bagi
csendes tag
Ha már felmerült, akkor segítenétek nekem is? 1.6 benzin 2003 293e km (Én jó eséllyel túlértékelném.)
Még nincs 1 éves (~15 ezer km) vezérlészett, vízpumpa, kuplung szett, futóműállítás, kormányösszekötő gömbfej, termosztát, fagyálló, gyertyák, féltengely szimmering, benzinszűrő egyéb apróságok (Essmotors-nál). 2 éve új flexi cső és katalizátor. (~350k számlával igazolhatóan) Számla nélküli dolgok: hosszbordás, feszítő, kézifékkötél, hátsó fékbetétek, első stabpálcák, szelepfedél-tömítés, PCV. 2.5 éves akksi.
Hibák: az olajat eszegeti, valószínűleg szelepszárnál mivel motorfék után látszik csak. Deréktámasz-állító tekerője elforog.
Hosszabb távra terveztem vele (mint látszik), de kipróbáltam egy hibridet és magával rántott... Azóta vívódom, de kezdem meggyőzni magam, hogy megérdemlem Persze "elherdálni" sem akarom, hamár rendbevágtam.
Kérdés. Milyen olaj van benne? Ha nem gyári az lehet gond. Esetleg megnézni nem e folyik valahol az olaj, ahol kinyomná.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."