Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18951) rgeorge válasza rgeorge (#18923) üzenetére


rgeorge
addikt

Ma meglátogattam a beteget, a biztosítékdobozban szép rend van:

A kapcsolóval szórakoztam egy kicsit, és két-három alkalommal kikapcsolta a távolságit (persze végül bekapcsolva maradt, és azóta nem is sikerült újra kikapcsolni). A differenciáldiagnózis szerintem a kapcsolóhiba, van valahol leírás a cseréről?

Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."

(#18952) radi8tor válasza rgeorge (#18951) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Minek a cseréjéről kellene leírás?

⭐ Stella

(#18953) rgeorge válasza radi8tor (#18952) üzenetére


rgeorge
addikt

Bal oldali kormánykapcsoló, az vezérli a van a fénykürtöt és a távolságit.

Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."

(#18954) diegho válasza rgeorge (#18953) üzenetére


diegho
nagyúr

Le kell szedni gondolom a kormányról a borítást, csatlakozó széthúz, új kar be a helyére kész. 5 perc. Legalábbis Opelen ennyi volt, pár hete cseréltem.

(#18955) embe válasza Erdei88 (#18947) üzenetére


embe
nagyúr

Ahogy molnarpeter mondta egy ilyen kis fehér tölcsért keress!
Nekem kombiban a csomagtérben, a jobb oldali tárolórekeszben volt.

Ez mondjuk akkor is jól jött amikor Ukrajnában akartam tankolni, és a pisztoly olyan vékony volt mint a benziné.
Ha nem találod a tölcsért, akkor egy titkos tipp:
Majd megmérem neked pontosan, de van egy KPE cső, talán a colos méretű, ami pont olyan átmérőjű, hogy belemegy. Ebből vágsz egy kb. 30 cm.-es darabot ( nehogy beleszaladjon a tankba ) és azzal is pont úgy be lehet nyomni azt a kis elzáró lemezt mint a kis tölcsérrel.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#18956) radi8tor válasza rgeorge (#18953) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ahogy előttem mondták, a kormánykerék mögötti műanyag két félből álló borítást szétcsavarozni (alul 2 csavar ha jól rémlik), és szabaddá válnak a bajuszkapcsoló tartócsavarjai.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#18957) kcsa válasza rgeorge (#18951) üzenetére


kcsa
veterán

(#18958) rgeorge válasza kcsa (#18957) üzenetére


rgeorge
addikt

Köszönöm mindenkinek.

Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."

(#18959) #31600896


#31600896
törölt tag

Üdv. Hűtőfolyadék kb 300 km megtétele után maxról minimum alá esik. Ahogy nézem bilincsek feszesek a csöveken. Kupakot lecsavarva szisszent a vákum miatt. Mk2 Foci

(#18960) patomi válasza #31600896 (#18959) üzenetére


patomi
őstag

Levegős vagy ereszt a rendszer.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#18961) ReFleXx válasza #31600896 (#18959) üzenetére


ReFleXx
addikt

esetleg hajszalrepedes a tartályon, fiestan elofordult, csak uzemmeleg állapotban spriccolt ki a hajszalrepedesen es csak a repedesig engedte ki

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#18962) #31600896 válasza ReFleXx (#18961) üzenetére


#31600896
törölt tag

Akkor az enyémnek az alján van repedés, mert mikor legelőször észrevettem majdnem üres volt a tartály. Jöttem-mentem vele, szerdán lecsekkoltam még maxon volt, de ma megint minimumon volt. A hőfok 90 fokon áll, ha bemelegszik, a motoron nem veszek észre semmi rendellenest.

[ Szerkesztve ]

(#18963) pn4hvq válasza #31600896 (#18959) üzenetére


pn4hvq
senior tag

Foci=Focus?
Nálunk (2006. 1.6TDCi) a vízpumpába menő cső végén lévő O gyűrű volt kuka és ott engedett.
Itt a 8564-es számú volt a hibaforrás.

(#18964) #31600896 válasza pn4hvq (#18963) üzenetére


#31600896
törölt tag

Igen, valamelyik fórumban olvastam és megtetszett. Remélem nálam se lesz komolyabb gond. (1.4 benzin)

(#18965) kcsa válasza #31600896 (#18962) üzenetére


kcsa
veterán

Előfordul ez is, de akár a hűtő is lehet lyukas.

(#18966) lajafix válasza #31600896 (#18962) üzenetére


lajafix
addikt

Lehet máshol is, merthogy nagyobb a nyomás. Nálam a tartály 13 éves korában volt cserélni , elöregszik ekkorra.

Rock'n Roll

(#18969) TigerCat válasza TomMusic (#18938) üzenetére


TigerCat
nagyúr

Nagyon szép, bevállalnám a gépet...

♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu

(#18970) orosziem81


orosziem81
tag

Sziasztok,

van egy fékhibám, aminek az okát szeretném kideríteni.
Egyik napról a másikra a fékpedál beesett, szinte a pedál mozgásának utolsó részén fog és lassítja az autót a fék.
Ezzel egyidejűleg kissé csökkent a fékolaj tartályban az olajmennyiség. Rátöltöttem, azóta nem csökken tovább (láthatóan legalábbis nem). Valamint szintén egyidejűleg a kocsi oldalra húz intenzívebb fékezéskor, mert a fékerő nagyja a jobb első kerékre jut. (Ha igen erősen fékezek, a jobb első kerék meg is áll, míg atöbbi forog tovább)

Kocsi: 1999-es Fiesta 1.3 benzin 60LE

A fékmunkahengereknél és a fékvezeték csatlakozásoknál nincs de még a karmantyúk alatt sem kicsorgott fékolaj!

(Mielőtt még jönnének a kommentek, hogy miért nem viszem szerelőhöz:
Az akihez vinném csak nagyon sokára tudná befogadni. A kocsi napi szinten kell a munkába járáshoz, tömegközlekedés itt nem áll megfelelően rendelkezésre.)

(#18971) Mikulásbá válasza orosziem81 (#18970) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Pedig a fékkel nem szabad viccelni,az életed múlhat rajta!Beszélni kell azzal a szerelővel,hogy ez vészhelyzet,oldja meg,hogy megnézi,még ha egy kicsit többet is kér érte.
Én mentem már hajnali 6-kor is szerelőhöz.

[ Szerkesztve ]

(#18972) #31600896


#31600896
törölt tag

Üdv.
A minap egy fkalap rávágta az ajtót a kocsimra, vagy valamit, amivel behorpasztotta az ajtómat egy kb. 4 cm átmérőjű helyen, és a festék is ledörzsölődött alapozóig. Nyilván lelépett, azt se tudom hol és mikor történt pontosan.
Ezt a hibát ki tudják javítani szerintetek anélkül, hogy az egész ajtót újrafényezzék? Nekem már az is elég lenne, ha a horpadást kihúzzák valahogy.

(#18973) Mikulásbá válasza #31600896 (#18972) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Rémlik valami vákuumos cucc,de csak ha él nem tört,azt hiszem,akkor tudják aránylag szépen kihozni.

(#18974) Erdei88 válasza kcsa (#18948) üzenetére


Erdei88
veterán

molnarpeter& embe köszönöm a segítséget, megtalálták.

Napi szintem 15-15km-es távra használják az autót és a szerelő javasolta, hogy próbálják ki.

Közben kiderült, hogy nagyobb baj, mint gondolták. Olajcsere után megjelent egy motorjel a műszerfalon, majd leállítást követően eltűnt, rövid használat után ismét jelzett. A hibát nem találták meg, és szerencsére már a motorlámpa is világít. Pontos diagnózist sajnos nem tudok írni, mert anyukám használja az autót és 250km-re van tőlem.
A héten viszik a Ford szervizbe, mert a maszek akinél volt nem tudja orvosolni a hibát "amit biztos, hogy nem ő okozott" :(

(#18975) kcsa


kcsa
veterán

Focus mk2 userek: ismerős nektek az a jelenség, hogy 20km/h elérésénél valami kattan egyet?

(elárulom: az abs az egyébként)

Ilyen hangja van.

Máshol is ismert jelenség (van az előző linken kívül még jópár találat), de annyira hihetetlen, hogy ez normális...

(#18976) Senhi válasza kcsa (#18975) üzenetére


Senhi
aktív tag

Csinálja minden indítás után, bár én inkább csak a pedálon érzem, mintsem hallom :) .

Először én is megijedtem, hogy leszakad a váltó, de aztán megnyugtattak, hogy ez normális.

(#18977) kcsa válasza Senhi (#18976) üzenetére


kcsa
veterán

És ugyanilyen hangerővel? Ma egyik fókás ismerőst kérdeztem, de semmi ilyesmit nem tapasztalt, viszont figyelni fogja.

(#18978) pn4hvq válasza kcsa (#18977) üzenetére


pn4hvq
senior tag

Nálunk sincs semmilyen hang (2006. F2 fl előtti 1.6 TDCi).

(#18979) n1nja válasza n1nja (#18924) üzenetére


n1nja
tag

Sziasztok.

Info: a fojtószelepet eltekerték még koszos korában, hogy több levegőt kapjon. Tisztítás helyett... Tiszta állapotában meg túl sok volt neki, mivel nem zárt teljesen. Visszaállították és tökéletes.

Üdv.

(#18980) DeFranco válasza n1nja (#18979) üzenetére


DeFranco
nagyúr

király :C

(#18981) flymi válasza kcsa (#18975) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Az enyémnek nincs ilyen hangja. Vagy legalábbis eddig nem vettem észre. Most amúgy is elnyomja a bal kerékcsapágy búgása az összes létező más zajt.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#18982) kcsa válasza flymi (#18981) üzenetére


kcsa
veterán

Ez így már 2:3 arány, a némaság javára. Az mondjuk beszédes, hogy a Focus fb csoportban a videóról rögtön tudták, hogy mi ez, de akkor se hiszem el, hogy ez normális :D

(#18983) xEon1337 válasza kcsa (#18975) üzenetére


xEon1337
őstag

Nálam is jelen van ez a dolog (Volvo C30, de ugye Focus II technika). Bár hang az minimális, valószínűleg a zajszigetelés jobb, de a pedálon érzem.

Most már legalább tudom, hogy mi ez.. kicsit bevallom idegesített, azt hittem, hogy valami szilent lesz a ludas. :)

"Less but better" - Dieter Rams

(#18984) kcsa válasza xEon1337 (#18983) üzenetére


kcsa
veterán

Jó tudni, hogy ott is előfordul, ez új google keresőszót jelent :D (neked nyilván nem örömteli, de legalább vannak sorstársak :) )

(#18985) kelly416 válasza kcsa (#18982) üzenetére


kelly416
veterán

Enyémnek sincs, MK2 fóka. Mondjuk ennek egyéb baja sincs, minthogy nálam van még mindig, meg nincs benne dpf, bár most még a hirdetést is leszedtem, nehogy pont kirándulás előtti napon vigyék el és '96 Cliova kelljen átszelni a fél országot. :)) Szerencsére az itt leírt típushibák elkerülnek. Nem ázik be a motortér, nem néma a jobb hátsó hangszóró, minden pöpec.
flymi helyében már felgyújtottam volna a vasat, megeshet. De félreértés ne essék, minden tiszteletem az Övé, csak nincs ennyi türelmem.

(#18986) xEon1337 válasza kcsa (#18984) üzenetére


xEon1337
őstag

Azt tapasztaltam még, hogy pl. reggel, amikor elindulok otthonról az udvarról és a hőmérséklet még alacsonyabb, akkor nem csinálja, de a munkahelyi parkolóból indulva délután meg szinte mindig.

Illetve amikor 2016-ban vettem a kocsit (2009-es), akkor nem tűnt még fel.. de tavaly már tuti csinálta.

[ Szerkesztve ]

"Less but better" - Dieter Rams

(#18987) kelly416 válasza orosziem81 (#18970) üzenetére


kelly416
veterán

Én szét szedném a bal első féket teljesen, kiszedném a fékmunkahengert, megnézném, hogy egyáltalán a helyén van-e, vagy kiesett valami? Gyanítom, nem lesz a helyén, kinyúlt teljesen, abban csücsül a fékfolyadék ami hiányzott, viszont nem feszíti szét a féket funkciója szerint. Kieshetett stift, törhetett kis tartófül, történhetett akármi. Vagy akár szedd szét mindkettőt fék megbontása nélkül, és hasonlítsd össze egymással, ha nem vagy biztos a dolgodban.

(#18988) Senhi válasza kcsa (#18977) üzenetére


Senhi
aktív tag

Fokkal halkabban, amikor mutattam ismerősnek ő nem hallotta csak én tudtam mikor csinálja, mert éreztem a pedálon, de minimális hangja tuti van.
Illetve nálam is régen nem emlékszem hogy lett volna és télen nem csinálja :))

(#18989) flymi válasza kelly416 (#18985) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Sráccal fordultunk egyet késő este Fülén az 5. BRSZK-n és hidegen indítva a motort tökre azt hitte, hogy dízel. :DDD
Mondom nem, csak hidegen ez ilyen.

Két első alsó szilent, alsó váltótartó bak és a két kerékagy lesz a héten cserélve. Jobbos kanyarokban hazafelé 100-nál minden más zajt elnyomott a búgás, szóval igencsak odavan szegény. Magából az agyból ítélve sosem volt cserélve, rozsdás is. Igazából jövőre akartam kompletten szanálni tárcsával és betéttel együtt, de ez most korábban jött nagy bánatomra.
Hó 27-re meg érkezik a dob, a hátsó csővég és a szerelékek.

Asszony épp tegnap mondta, hogy
1. jobban jártunk volna ha veszünk egy újat
2. ha már megvettük ezt akkor egyszerre ki kellett volna benne cserélni mindent ami kakis, igaz állt volna egy hónapot a szerelőnél de nem kéne minden hónapban 1-2 napot keresni amikor épp nincs rá szükség.

Felgyújtani nem akarom, bár igazság szerint akkor nem kéne soha többet talicskázni bele a pénzt. :B
Ez a kerékagy dolog is bármikor beüthetett volna, elvégre épp tegnap ugrotta meg a 244e km-t.
A váltótartó bak csere után már nem leszek vele ennyire óvatos azért, szeretném kipróbálni mennyire megy.
Eddig nagyon óvattal kellett indulni mindig lámpánál is, különben csattogott rendesen. Oké nem egy versenyparipa, de mikor láttam egy 1.3-as szutyuki szedánnál kiakadni a mérőórát (200-ig van skálázva), azóta piszkálja a csőröm, hogy tudja-e vajon az én kotlám egyáltalán a 150-155-öt? Elviselne még egy 6. fokozatot ami azt illeti, 100-as tempónál is pörög 3000 környékén.

Meg aztán mire szépen végig megyek rajta újra kezdhetem elölről, hacsak a rozsda meg nem eszi addig. Sajnos a víz gyönyörű szépen be tud folyni az illesztéseknél is és bent meg tud ülni a hajlatokban. A porral-sárral vegyítve aztán szépen csúnyán megteszik áldatlan hatásukat.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#18990) kcsa válasza xEon1337 (#18986) üzenetére


kcsa
veterán

Már napok óta túrom a témát a neten, de asszem ma értem el áttörést, idáig angolul kerestem, de németül kellett volna :)

Kattanás 20 km/h

első oldalon is tizenplusz típus szerepel, gyakorlatilag azonos jelenséggel, állítólag Conti/Teves fékrendszer jellemzője. Ha lesz rá érkezésem, megnézem enyémben milyen ABS kocka van...

(#18991) kelly416 válasza flymi (#18989) üzenetére


kelly416
veterán

Na látod, nálunk is ez áll fenn, ha már támogatják, venni akarunk egy Lodgy-t. Ezért nem is kell a Fóka, meg munkásnak drága lenne (kertest újítok, sajátot, futózok relatíve sokat), arra ott a Clio.

1.1-ért vettem tavaly februárban, most 900-ért meg sem csörrent a telefon 3 hétig. Lehet, rajtam marad majd. :DDD

(#18992) pn4hvq válasza kelly416 (#18991) üzenetére


pn4hvq
senior tag

Én a munkahelyen szoktam vezetni a néhány éves Dacia Dokkert. Amikor én beleültem, akkor 40.000km alatt volt a futás, most 8x.000. A lényeg: rendben van, hogy olcsóbb, de ez a Dacia menet közben zörög, kopog, kapubeállónál lévő kis feljárón le-, felmenve az egész kasztni nyekereg (gondolom, hogy meg van tekeredve, ha valamelyik 1-2 kerék eltérő magasságon van). Nem bántásból, lenézésből, lebeszélésből írom, csak én ezt tapasztaltam. A 2006os Focus és a 2003as Mondeo ehhez képest síri csendben közlekedik.
Viszont egyszerű, a fentiektől eltekintve teszi a dolgát, keveset fogyaszt, megpakolt utánfutót is gyakran húz. Talán a régi Suzuki Swiftekhez tudnám hasonlítani.

(#18993) flymi válasza kelly416 (#18991) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Nem túl romános/franciás a Lodgy? Skoda Yeti-ben gondolkodtam még, de hát nincs puttonya. Focus meg mindig is kívánság listán volt (2005-ben még a ferdehátú volt az álom, csak később lettem kombib*zi), csak nem épp pont ez és így. :D

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#18994) kelly416 válasza flymi (#18993) üzenetére


kelly416
veterán

Ennek a felét kifizeti állam bácsi, egyébként esélytelen lenne. A második legolcsóbból már nem tudnék venni full felszereltet, de majdnem minimumot sem. Ez van. Nincs más. Olcsó, igenytelen, nem kényelmes és nem csendes, de ennyit megér szerint az új autóval járó kalkulálható ráfordítási költség. Persze ha nem zúzzák meg, de kis városban hátha megúszom ezt, éjjelente úgyis udvaron áll, és még garázs is lesz, mire megjön. Vagyis terv szerint.

(#18995) pn4hvq válasza kelly416 (#18994) üzenetére


pn4hvq
senior tag

Ezek mondjuk nyomós érvek, ha igénybe tudod venni rá a támogatást. :K

(#18996) embe


embe
nagyúr

Szokta esetleg nézni Forscannel a regenerálás folyamatát? Hány százalékra szokott lemenni a DPF telítettsége?
Nekem legutóbb így állt le, ez már a folyamat vége állapot.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#18997) kelly416 válasza pn4hvq (#18995) üzenetére


kelly416
veterán

Ennyi. Ha nem sikerül, marad a fóka és a várható kettőstömegű csere, aztán meg kopp-kopp-kopp sokáig semmi. Remlem. A lendkérék meg szerintem leghamarabb jövőre.
Szerk.:
Reggel hidegben ütemtelenül kattog, amint bemelegszik vagy jó az idő, nem kopog indításnál sem.

[ Szerkesztve ]

(#18998) pn4hvq válasza kelly416 (#18997) üzenetére


pn4hvq
senior tag

"Reggel hidegben ütemtelenül kattog, amint bemelegszik vagy jó az idő, nem kopog indításnál sem."
Nem lehet a hosszbordásszíj-körön (azannya, hogy kell írni ezt a szót? :F ) lévő görgő, feszítő, csapágy okozza? A Mondeon 1,5 hónapja ezügyben futottam egy kört. Az is hidegben kezdte, ha melegebb lett a motor, akkor csendbe lett. De egyre romlott, egyre hangosabb és továbbtartó lett a hang.

(#18999) molnarpeter válasza embe (#18996) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hasonlóan fejeződik be ezeknél is:
[link]
[link]

Ez megy csak le jobban
[link]

(#19000) embe válasza molnarpeter (#18999) üzenetére


embe
nagyúr

Akkor megnyugodtam.

Tegnap megvolt a Wagon R projekt. Szereltem bele szervókormányt. :DDD

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.