Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rgeorge
addikt
Ma meglátogattam a beteget, a biztosítékdobozban szép rend van:
A kapcsolóval szórakoztam egy kicsit, és két-három alkalommal kikapcsolta a távolságit (persze végül bekapcsolva maradt, és azóta nem is sikerült újra kikapcsolni). A differenciáldiagnózis szerintem a kapcsolóhiba, van valahol leírás a cseréről?
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
radi8tor
MODERÁTOR
Minek a cseréjéről kellene leírás?
⭐ Stella
rgeorge
addikt
Bal oldali kormánykapcsoló, az vezérli a van a fénykürtöt és a távolságit.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
diegho
nagyúr
Le kell szedni gondolom a kormányról a borítást, csatlakozó széthúz, új kar be a helyére kész. 5 perc. Legalábbis Opelen ennyi volt, pár hete cseréltem.
embe
nagyúr
Ahogy molnarpeter mondta egy ilyen kis fehér tölcsért keress!
Nekem kombiban a csomagtérben, a jobb oldali tárolórekeszben volt.
Ez mondjuk akkor is jól jött amikor Ukrajnában akartam tankolni, és a pisztoly olyan vékony volt mint a benziné.
Ha nem találod a tölcsért, akkor egy titkos tipp:
Majd megmérem neked pontosan, de van egy KPE cső, talán a colos méretű, ami pont olyan átmérőjű, hogy belemegy. Ebből vágsz egy kb. 30 cm.-es darabot ( nehogy beleszaladjon a tankba ) és azzal is pont úgy be lehet nyomni azt a kis elzáró lemezt mint a kis tölcsérrel.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
radi8tor
MODERÁTOR
Ahogy előttem mondták, a kormánykerék mögötti műanyag két félből álló borítást szétcsavarozni (alul 2 csavar ha jól rémlik), és szabaddá válnak a bajuszkapcsoló tartócsavarjai.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
kcsa
veterán
rgeorge
addikt
Köszönöm mindenkinek.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
#31600896
törölt tag
Üdv. Hűtőfolyadék kb 300 km megtétele után maxról minimum alá esik. Ahogy nézem bilincsek feszesek a csöveken. Kupakot lecsavarva szisszent a vákum miatt. Mk2 Foci
patomi
őstag
Levegős vagy ereszt a rendszer.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
ReFleXx
addikt
esetleg hajszalrepedes a tartályon, fiestan elofordult, csak uzemmeleg állapotban spriccolt ki a hajszalrepedesen es csak a repedesig engedte ki
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
#31600896
törölt tag
Akkor az enyémnek az alján van repedés, mert mikor legelőször észrevettem majdnem üres volt a tartály. Jöttem-mentem vele, szerdán lecsekkoltam még maxon volt, de ma megint minimumon volt. A hőfok 90 fokon áll, ha bemelegszik, a motoron nem veszek észre semmi rendellenest.
[ Szerkesztve ]
pn4hvq
senior tag
Foci=Focus?
Nálunk (2006. 1.6TDCi) a vízpumpába menő cső végén lévő O gyűrű volt kuka és ott engedett.
Itt a 8564-es számú volt a hibaforrás.
#31600896
törölt tag
Igen, valamelyik fórumban olvastam és megtetszett. Remélem nálam se lesz komolyabb gond. (1.4 benzin)
kcsa
veterán
Előfordul ez is, de akár a hűtő is lehet lyukas.
lajafix
addikt
Lehet máshol is, merthogy nagyobb a nyomás. Nálam a tartály 13 éves korában volt cserélni , elöregszik ekkorra.
Rock'n Roll
TigerCat
nagyúr
Nagyon szép, bevállalnám a gépet...
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
orosziem81
tag
Sziasztok,
van egy fékhibám, aminek az okát szeretném kideríteni.
Egyik napról a másikra a fékpedál beesett, szinte a pedál mozgásának utolsó részén fog és lassítja az autót a fék.
Ezzel egyidejűleg kissé csökkent a fékolaj tartályban az olajmennyiség. Rátöltöttem, azóta nem csökken tovább (láthatóan legalábbis nem). Valamint szintén egyidejűleg a kocsi oldalra húz intenzívebb fékezéskor, mert a fékerő nagyja a jobb első kerékre jut. (Ha igen erősen fékezek, a jobb első kerék meg is áll, míg atöbbi forog tovább)
Kocsi: 1999-es Fiesta 1.3 benzin 60LE
A fékmunkahengereknél és a fékvezeték csatlakozásoknál nincs de még a karmantyúk alatt sem kicsorgott fékolaj!
(Mielőtt még jönnének a kommentek, hogy miért nem viszem szerelőhöz:
Az akihez vinném csak nagyon sokára tudná befogadni. A kocsi napi szinten kell a munkába járáshoz, tömegközlekedés itt nem áll megfelelően rendelkezésre.)
Pedig a fékkel nem szabad viccelni,az életed múlhat rajta!Beszélni kell azzal a szerelővel,hogy ez vészhelyzet,oldja meg,hogy megnézi,még ha egy kicsit többet is kér érte.
Én mentem már hajnali 6-kor is szerelőhöz.
[ Szerkesztve ]
#31600896
törölt tag
Üdv.
A minap egy fkalap rávágta az ajtót a kocsimra, vagy valamit, amivel behorpasztotta az ajtómat egy kb. 4 cm átmérőjű helyen, és a festék is ledörzsölődött alapozóig. Nyilván lelépett, azt se tudom hol és mikor történt pontosan.
Ezt a hibát ki tudják javítani szerintetek anélkül, hogy az egész ajtót újrafényezzék? Nekem már az is elég lenne, ha a horpadást kihúzzák valahogy.
Rémlik valami vákuumos cucc,de csak ha él nem tört,azt hiszem,akkor tudják aránylag szépen kihozni.
Erdei88
veterán
molnarpeter& embe köszönöm a segítséget, megtalálták.
Napi szintem 15-15km-es távra használják az autót és a szerelő javasolta, hogy próbálják ki.
Közben kiderült, hogy nagyobb baj, mint gondolták. Olajcsere után megjelent egy motorjel a műszerfalon, majd leállítást követően eltűnt, rövid használat után ismét jelzett. A hibát nem találták meg, és szerencsére már a motorlámpa is világít. Pontos diagnózist sajnos nem tudok írni, mert anyukám használja az autót és 250km-re van tőlem.
A héten viszik a Ford szervizbe, mert a maszek akinél volt nem tudja orvosolni a hibát "amit biztos, hogy nem ő okozott"
kcsa
veterán
Focus mk2 userek: ismerős nektek az a jelenség, hogy 20km/h elérésénél valami kattan egyet?
(elárulom: az abs az egyébként)
Máshol is ismert jelenség (van az előző linken kívül még jópár találat), de annyira hihetetlen, hogy ez normális...
Senhi
aktív tag
Csinálja minden indítás után, bár én inkább csak a pedálon érzem, mintsem hallom .
Először én is megijedtem, hogy leszakad a váltó, de aztán megnyugtattak, hogy ez normális.
kcsa
veterán
És ugyanilyen hangerővel? Ma egyik fókás ismerőst kérdeztem, de semmi ilyesmit nem tapasztalt, viszont figyelni fogja.
pn4hvq
senior tag
Nálunk sincs semmilyen hang (2006. F2 fl előtti 1.6 TDCi).
n1nja
tag
Sziasztok.
Info: a fojtószelepet eltekerték még koszos korában, hogy több levegőt kapjon. Tisztítás helyett... Tiszta állapotában meg túl sok volt neki, mivel nem zárt teljesen. Visszaállították és tökéletes.
Üdv.
DeFranco
nagyúr
király
Az enyémnek nincs ilyen hangja. Vagy legalábbis eddig nem vettem észre. Most amúgy is elnyomja a bal kerékcsapágy búgása az összes létező más zajt.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Ez így már 2:3 arány, a némaság javára. Az mondjuk beszédes, hogy a Focus fb csoportban a videóról rögtön tudták, hogy mi ez, de akkor se hiszem el, hogy ez normális :D
Nálam is jelen van ez a dolog (Volvo C30, de ugye Focus II technika). Bár hang az minimális, valószínűleg a zajszigetelés jobb, de a pedálon érzem.
Most már legalább tudom, hogy mi ez.. kicsit bevallom idegesített, azt hittem, hogy valami szilent lesz a ludas.
"Less but better" - Dieter Rams
kcsa
veterán
Jó tudni, hogy ott is előfordul, ez új google keresőszót jelent (neked nyilván nem örömteli, de legalább vannak sorstársak )
kelly416
veterán
Enyémnek sincs, MK2 fóka. Mondjuk ennek egyéb baja sincs, minthogy nálam van még mindig, meg nincs benne dpf, bár most még a hirdetést is leszedtem, nehogy pont kirándulás előtti napon vigyék el és '96 Cliova kelljen átszelni a fél országot. :)) Szerencsére az itt leírt típushibák elkerülnek. Nem ázik be a motortér, nem néma a jobb hátsó hangszóró, minden pöpec.
flymi helyében már felgyújtottam volna a vasat, megeshet. De félreértés ne essék, minden tiszteletem az Övé, csak nincs ennyi türelmem.
Azt tapasztaltam még, hogy pl. reggel, amikor elindulok otthonról az udvarról és a hőmérséklet még alacsonyabb, akkor nem csinálja, de a munkahelyi parkolóból indulva délután meg szinte mindig.
Illetve amikor 2016-ban vettem a kocsit (2009-es), akkor nem tűnt még fel.. de tavaly már tuti csinálta.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
kelly416
veterán
Én szét szedném a bal első féket teljesen, kiszedném a fékmunkahengert, megnézném, hogy egyáltalán a helyén van-e, vagy kiesett valami? Gyanítom, nem lesz a helyén, kinyúlt teljesen, abban csücsül a fékfolyadék ami hiányzott, viszont nem feszíti szét a féket funkciója szerint. Kieshetett stift, törhetett kis tartófül, történhetett akármi. Vagy akár szedd szét mindkettőt fék megbontása nélkül, és hasonlítsd össze egymással, ha nem vagy biztos a dolgodban.
Senhi
aktív tag
Fokkal halkabban, amikor mutattam ismerősnek ő nem hallotta csak én tudtam mikor csinálja, mert éreztem a pedálon, de minimális hangja tuti van.
Illetve nálam is régen nem emlékszem hogy lett volna és télen nem csinálja
Sráccal fordultunk egyet késő este Fülén az 5. BRSZK-n és hidegen indítva a motort tökre azt hitte, hogy dízel.
Mondom nem, csak hidegen ez ilyen.
Két első alsó szilent, alsó váltótartó bak és a két kerékagy lesz a héten cserélve. Jobbos kanyarokban hazafelé 100-nál minden más zajt elnyomott a búgás, szóval igencsak odavan szegény. Magából az agyból ítélve sosem volt cserélve, rozsdás is. Igazából jövőre akartam kompletten szanálni tárcsával és betéttel együtt, de ez most korábban jött nagy bánatomra.
Hó 27-re meg érkezik a dob, a hátsó csővég és a szerelékek.
Asszony épp tegnap mondta, hogy
1. jobban jártunk volna ha veszünk egy újat
2. ha már megvettük ezt akkor egyszerre ki kellett volna benne cserélni mindent ami kakis, igaz állt volna egy hónapot a szerelőnél de nem kéne minden hónapban 1-2 napot keresni amikor épp nincs rá szükség.
Felgyújtani nem akarom, bár igazság szerint akkor nem kéne soha többet talicskázni bele a pénzt.
Ez a kerékagy dolog is bármikor beüthetett volna, elvégre épp tegnap ugrotta meg a 244e km-t.
A váltótartó bak csere után már nem leszek vele ennyire óvatos azért, szeretném kipróbálni mennyire megy.
Eddig nagyon óvattal kellett indulni mindig lámpánál is, különben csattogott rendesen. Oké nem egy versenyparipa, de mikor láttam egy 1.3-as szutyuki szedánnál kiakadni a mérőórát (200-ig van skálázva), azóta piszkálja a csőröm, hogy tudja-e vajon az én kotlám egyáltalán a 150-155-öt? Elviselne még egy 6. fokozatot ami azt illeti, 100-as tempónál is pörög 3000 környékén.
Meg aztán mire szépen végig megyek rajta újra kezdhetem elölről, hacsak a rozsda meg nem eszi addig. Sajnos a víz gyönyörű szépen be tud folyni az illesztéseknél is és bent meg tud ülni a hajlatokban. A porral-sárral vegyítve aztán szépen csúnyán megteszik áldatlan hatásukat.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Már napok óta túrom a témát a neten, de asszem ma értem el áttörést, idáig angolul kerestem, de németül kellett volna
első oldalon is tizenplusz típus szerepel, gyakorlatilag azonos jelenséggel, állítólag Conti/Teves fékrendszer jellemzője. Ha lesz rá érkezésem, megnézem enyémben milyen ABS kocka van...
kelly416
veterán
Na látod, nálunk is ez áll fenn, ha már támogatják, venni akarunk egy Lodgy-t. Ezért nem is kell a Fóka, meg munkásnak drága lenne (kertest újítok, sajátot, futózok relatíve sokat), arra ott a Clio.
1.1-ért vettem tavaly februárban, most 900-ért meg sem csörrent a telefon 3 hétig. Lehet, rajtam marad majd. :DDD
pn4hvq
senior tag
Én a munkahelyen szoktam vezetni a néhány éves Dacia Dokkert. Amikor én beleültem, akkor 40.000km alatt volt a futás, most 8x.000. A lényeg: rendben van, hogy olcsóbb, de ez a Dacia menet közben zörög, kopog, kapubeállónál lévő kis feljárón le-, felmenve az egész kasztni nyekereg (gondolom, hogy meg van tekeredve, ha valamelyik 1-2 kerék eltérő magasságon van). Nem bántásból, lenézésből, lebeszélésből írom, csak én ezt tapasztaltam. A 2006os Focus és a 2003as Mondeo ehhez képest síri csendben közlekedik.
Viszont egyszerű, a fentiektől eltekintve teszi a dolgát, keveset fogyaszt, megpakolt utánfutót is gyakran húz. Talán a régi Suzuki Swiftekhez tudnám hasonlítani.
Nem túl romános/franciás a Lodgy? Skoda Yeti-ben gondolkodtam még, de hát nincs puttonya. Focus meg mindig is kívánság listán volt (2005-ben még a ferdehátú volt az álom, csak később lettem kombib*zi), csak nem épp pont ez és így.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kelly416
veterán
Ennek a felét kifizeti állam bácsi, egyébként esélytelen lenne. A második legolcsóbból már nem tudnék venni full felszereltet, de majdnem minimumot sem. Ez van. Nincs más. Olcsó, igenytelen, nem kényelmes és nem csendes, de ennyit megér szerint az új autóval járó kalkulálható ráfordítási költség. Persze ha nem zúzzák meg, de kis városban hátha megúszom ezt, éjjelente úgyis udvaron áll, és még garázs is lesz, mire megjön. Vagyis terv szerint.
pn4hvq
senior tag
Ezek mondjuk nyomós érvek, ha igénybe tudod venni rá a támogatást.
embe
nagyúr
kelly416
veterán
Ennyi. Ha nem sikerül, marad a fóka és a várható kettőstömegű csere, aztán meg kopp-kopp-kopp sokáig semmi. Remlem. A lendkérék meg szerintem leghamarabb jövőre.
Szerk.:
Reggel hidegben ütemtelenül kattog, amint bemelegszik vagy jó az idő, nem kopog indításnál sem.
[ Szerkesztve ]
pn4hvq
senior tag
"Reggel hidegben ütemtelenül kattog, amint bemelegszik vagy jó az idő, nem kopog indításnál sem."
Nem lehet a hosszbordásszíj-körön (azannya, hogy kell írni ezt a szót? ) lévő görgő, feszítő, csapágy okozza? A Mondeon 1,5 hónapja ezügyben futottam egy kört. Az is hidegben kezdte, ha melegebb lett a motor, akkor csendbe lett. De egyre romlott, egyre hangosabb és továbbtartó lett a hang.
molnarpeter
nagyúr
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care