Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
molnarpeter
nagyúr
Túlmelegszik, vagy mi a gond? Még ha bosszantó is a tudat, de gondot nem okoz, szerintem hagyd ahogy van, legalább hamarabb bemelegszik. Aki szerint egyforma, meg is mérte tolómérővel?
[ Szerkesztve ]
+1 engem is érdekelne valaki, aki normális alváz és üregvédelmet csinál. Olyat én is tudnék mindjárt hármat is leakasztani aki csak összeg*cizné azt jólvanúgy.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
molnarpeter
nagyúr
Ha Nógrád megye nincs messze...
Na jó, az egy picit messze van.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
troll81
addikt
Nem nem, csak mondták. ezt itt is ajanlottak 23mm ez a gyari méretű. Bosszant mert 140 utan kibillen a hofok mutatao a meleg irányába. Hűtő csere elott ilyen nem volt, ja ugy kezdődött h a vizpumpa is szar volt ami belekerult. Ekkor már jott az h szar es hengerfejes.. 35 ezret mentem azota az autóval. Hol vamnak a rendes autoszerelok? Oke hogy alkatrész cserelo mesterek.. Legalább passzolna a csere darab..
380 ezer van benne kb es minden nap megy, szeretem edfig soha nem allt meg nem allt le velem.
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Hűtő kialakítástól függ a hőleadás képessége.
De itt jön még közben, hűtőközeg milyen és milyen gyorsan mozog.
Tehát gyári vízpumpához nem rakható új típusú vékony hűtő, mert a vízpumpa nem tudja olyan gyorsan mozgatni a hűtőközeget.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
troll81
addikt
Ezt értem is.ellenben miért nekem kell kibogozni.ezzel van inkább a bajom és tényleg a szereld magad a legjobb megoldás lassan.mar amit lehet persze
Lefty
addikt
Markaszerviznel ilyet lehet amugy?
molnarpeter
nagyúr
Általában így is sok munkájuk van, valószínű olyan árat adnának, ami kellően demotiválólag hatna a megrendelést tekintve.
molnarpeter
nagyúr
Így már értem Diagon is jó lenne látni, meddig megy fel konkrétan. Mennyire volt rossz az a pumpa, nem okozhatott eltömődést?
troll81
addikt
Kimostak az egészet minden új hűtő vizcsovek, kiegyenlítő tartály komplett csere volt hétvégén kiderül minden akkor jön a csere újfent ha nem hozzák össze úgy mint régen volt felgyújtok valami T vagy v........t. van diagom majd rá dugom.
Jótól kérded.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
darvinya
titán
Ez mindig is így lesz, hogy magad szereld, akkor biztosan olyan lesz.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
kelly416
veterán
Nyugi. Én a kókusszal megjártam egy cifra kálváriát, aztán másik szerelőt kerestem. Olyan srác csinálja a cliót (a fókát már csak nagyon kivételes esetben adom szerelő kezébe, tehát azóta sem), akit dícsérnek. Általában Nála köt ki minden, amivel a sok obd2 zsonglőr szerelő nem boldogul (kb. mint a régi játékok amikben nem volt semmi segítség és a mai játékok amik fogják a kezedet végig a hint-ekkel meg mindennel, olyanok a szerelők is. Ha nem fogja a kezüket egy számítógép és cseréltet ki velük sok felesleges alkatrészt, nem jönnek rá a hibára), Csabi legalább megcsinálja azokat is. Csak a műszerfalamat úgy rakta össze, hogy egy csavar sincs a műszeregységben, ami tartaná, a motortérben én kellett visszadugdossak pár kábelt a védőbe vagy kábelkötegelőzzek ezt-azt, hogy ne legyen baj... Szóval a munka oroszlán részét megcsinálja és ügyes is, nem csak a számítógép után megy, de át kell nézni utána mindent.
Egy szó mint száz, szerintem korrekt szakit legfeljebb horror áron lehet találni.
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem is vízpumpacsere után jött egy ilyen néha kibillenős rémálom-periódusom. (mániákusan figyelek mindig mindenre és néha ki-kibillent a mutató )
Utána rájöttem, hogy 110 fölött, intenzívebb motorféknél van ez.
Visszavittem, lecserélték a termosztátot. (Pedig a "Csere helyett gondolkodunk" hely volt, élet iróniája.. )
Utána is ugyanez, nyaralás a nyakunkon, vissza ismét, kellően felháborodva.
No ekkor vizsgálták végig úgy, ahogy szerintem vízpumpa- és termosztátcsere után illett volna:
Puhák voltak a vízcsövek, nem tartotta a nyomást. A 16 éves kupaknak valószínűleg a szerviz volt az utolsó kenet. (Ez nyilván nem róható fel senkinek, a zártság ellenőrzése viszont alap lenne.)
Még hozzá kell tenni, hogy a kiegyenlítő is porózusra öregedett néhol, azt is cserélték, illetve a venti 1-es fokozata nem ment. Ez előtte is így volt, de sosem volt melegedős baja. Dugóban gyenge volt a klíma, na az megoldódott mondjuk.
Summa: ellenőrizd, hogy van-e benne nyomás. Meleg (de nem forró motornál) szisszennie kell a kiegyenlítőnek, ha leveszed a kupakot. Utána jöhet a szokásos dugulás, miegymás, de ez a zártság nagyon alattomos tüneteket produkál, kiszámíthatatlanul. Utána már olvastam, hogy mások is körbecseréltek mindent mire kiderült, hogy 3 ezer a megoldás
Az normális ha az alapjárat egy egészen picit ingadozik? Nem 100-as nagyságrendekről beszélek, csak a mutató egy picit "lebeg".
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
DZs
senior tag
A műszer remeg, vagy a motor is egyenetlen?
ReFleXx
addikt
tedd ki a muszeregysegre digitalisan a fordulatszamot es ott nezd meg hogy mennyire ingadozik az ertek, lehet csak a mutato remeg be.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Nem a műszer remeg, bizonyos időközönként a mutató picit megemelkedik, de épphogy csak (az ezrest sem éri el) , majd szépen visszamegy. Nem visszaesik, hanem visszakúszik. Aztán kezdi elölről.
Lehet gyújtásprobléma vagy valami kezd elkoszolódni?
Na, majd csinálok róla egy rövid videót és akkor minden tisztázódik.
A rönóban ott határozottan remeg a sebesség mutató, sőt hangja is van (kopog) rendesen, de az már 20+ éves, annak elnézem...
ReFleXx: Hogy mivan? Hogy lehet digitálisan megjeleníteni egy mk2-ben a műszerfalon a fordulatot? Ott a hagyományos mérőóra... Vagy van valami trükk amiről megint nem tudok?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Na ezt megnézem...
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
#31600896
törölt tag
Erősen gyanítom, hogy ezt a kérdést nem itt kéne feltennem, de hátha tud valaki tanácsolni valamit.
Kalaptartóm középtájon el van reppenve a szélétől befelé kb. 3 centire. Pillanatragasztó nem fogja meg. Mivel tudnám "összegyógyítani"? Semmit se tudok rátenni, mert továbbrepedhet. Igaz nem is akartam nehezet rápakolni, de még egy kabátot se bírna ki.
Bontóknál nincs ilyen? Vagy azoknak alapból olyan retek az állapota, hogy fel sem merült az ötlet?
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
kelly416
veterán
A kalaptartó teteje szép, de az alja nem csupasz műanyag? Mert akkor ragaszthatnál rá néhány erősebb csíkot más műanyagból, mintha laposvassal fogatnád össze. Jófajta ragasztók meg már vannak. Csak ne a repedésre hosszában, hanem arra merőlegesen tegyél rá csíkokat. Éppenséggel dizájnosan is meg lehet oldani, ha arra van igény.
Aztán persze, majd ha alkalom adódik, kell venni egy bontottat ami egyben van, de ritkán találni ilyet. Legalábbis ez az én tapasztalatom.
molnarpeter
nagyúr
Dobj be néhány képet, hátha úgy jobban lesz ötlet.
#31600896
törölt tag
Akad bontott is 1-2, de nem nagyon merem bevállalni, mert ha szállítás közben törik megszívom. Vannak korrekt állapotúak is bontottban. Az alja is valami finom tapintású fekete anyaggal van bevonva. Később lemegyek dobok róla képet. Olyan, mintha valaki bepattintáskor rátehénkedett volna középen.
Goose-T
veterán
Elmész érte kocsival, régit kidobod, újat berakod. Ez nem megoldható?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Filccel szokott borítva lenni, esetleg kis szivacs alatta. Én is azt mondanám, hogy odasuhansz, ha jó, újat bele régit meg vagy odaadod, vagy hazaviszed a hátsó ülésen és otthon kipofozod tartaléknak.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Namostakkó... Próbáltam a leírás szerint eljárni, megnéztem a videót is ától cettig, de egy TEST felirat után bármit is csináltam nem ment tovább. Tényleg nem. Se LED TEST, se a mutatók nem lengtek ki, nem történt semmi.
Egyébként itt az alábbi két videó (remélem műkszik), nem tudom nálatok hogy van, hidegen indítva kábé 1000 körüli fordulaton van az alapjárat de itt sem szög 1000, kileng azért a mutató, aztán már ha bemelegedett a rendszer (kilométerórából látszik azért ha valaki alapos) akkor beáll masszívan 750-re, viszont picit benyal alá is ami nem tetszik.
Ezres fordulaton szépen duruzsol egyébként, a rezonancia amiről korábban is panaszkodtam és a motorháztetőn is érezhető az ettől lejjebb, 750-800 rpm-nél jön elő, de mivel tettem a gumi pogácsák alá másik gumit (amit már kellően szét is lapított a géptető) ezért annyira nem vészes a hang, de azért jelen van.
Kell szerezzek még ilyen pogácsákat, mert jobb oldalinál már töredezik a menet, el fogom hagyni...
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
#31600896
törölt tag
Cirka 300km-re van. Megfontolandó egyébként. Szerintem hétvégén összemókolom az időjárás úgysem kedvez a kinti munkáknak. Max ha nem sikerül megmarad tartaléknak.
ReFleXx
addikt
szervoszivattyu nyig ennyire?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Ezek szerint működik a link.
Hallanád 3000 rpm környékén, na ott megjön a hangja! De igen, az. Ezt a mutató kilengés dolgot túlspirázom vagy ez így normális?
Hétfőn cserélik a hidraulika csöveket, nagy csodát nem várok tőle de legalább új lesz, nem pedig hegesztett/mókolt. Pénteken meg irány Füle!
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Szerintem nincs ezzel gond.
ReFleXx
addikt
a mutató jo az ugy
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
+kácsa: ok, köszi. Csak fura volt, h ennyire ingadozik, de a mértékéből ítélve nem vészses.
Viszont seb.váltáskor mindig megugrik ~4-500 rpm-el, az is normális?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Az is normális.
Akkor jó.
Ha végre normálisan működne a szervo és ki lenne cserélve az auspuff, akkor elmondhatnám h jó a kocsi. Hétfőn megműtik a hidraulika csövet, 50% eséllyel meg fog szűnni a szervo víjjogás. Vagy eredményes lesz, vagy nem.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Legalább egy szabad szemmel is látható, ismert költségkereten belüli hibád van.
Nekem egyes-kettes között kattan egyet a váltó. Ami nem lenne nagy gond, ha nem lenne automata, innentől a javítás 0-500e között szór valahol
molnarpeter
nagyúr
Olaj volt benne cserélgetve? Egy resetet, adaptációt lehetne csinálni rajta
kcsa
veterán
Nem volt. Most van igazolhatóan ~72e km benne, Ford Solymár szóbeli tájékoztatása alapján erre a típusra/váltóra nincs előírva olajcsere. Ami nyilvánvalóan f.ság, mert ugyanerre a váltóra (4F27E) az USA modellek esetén 60k mérföld az előírás (fejből írom, remélem jól emlékszem).
Ezen felbuzdulva már vagy két hete foglaltam időpontot váltószervizbe, de csak május 29-ére kaptam, addig remélem kihúzza.
A nulla javítási költség eléggé optimista hozzáállás.
Ja még a szélvédőn kell eltüntetni a kavicsfelverődést mielőtt beköszönt a tél, meg ráférne kívülről egy kis kozmetikázás. Ősszel olajcsere és egy szett téli pacskert akarok még venni rá, a régit már nem teszem vissza, elöregedett. Aztán idénre ennyi, remélem.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
kcsa
veterán
Még lehet mázlim, hogy csak egy nyolcas anyát kell meghúzni
Az az egy ami piszkálja a csőröm, h gyorsításnál ha erőteljesebben lépek a gázra mint kéne akkor valami a kocsi elejében határozottan csapkod. Jobb esetben csak egy hővédő lemez, mert tudom h van amelyik lóg illetve csavarhiányos. Rosszabb esetben viszont fogalam sincs mi lehet. Motortartó bakra gyanakodtam, de porszáraz illetve elvileg 2017-ben lett cserélve. Más nem tudom mi adhat ilyen hangot. Nem hinném h kipörgés gátló volna, ez határozottan egy nagy és nehéz elem csapkodása (mintha egy fém dobozban egy súlyos és méretes vaskockát ráznánk meg ami faltól falig jár benne). Ötletek?
Ezért sem és a szervo miatt is csak finoman gyorsítok ki, óvatosan bánok a gázpedállal.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
pn4hvq
senior tag
"Motortartó bakra gyanakodtam, de porszáraz illetve elvileg 2017-ben lett cserélve."
Nem emlékszem, milyen autód is va (F1 fl előtti rémélik), de szerintem motortartóból több darab is van az autóban. Saját tapasztalatom az (F2 fl előtti), hogy hibás felső bak esetén nekem a motor leállításakor rázta meg a motrot és az egész autót, menet közben ennek nem volt hangja. Ha a váltónál lévő bak lenne rossz, akkor az a "csúnya", gyors váltásnál jelentkezne annyira, hogy egyszer megrántaná a motrot. Így szerintem nem bak okozza a zörgést.
Amit én még megpróbálnék: üresben nagy gáz. Így hátha előrébb juthatsz, hogy önmagában maga a motortól jön-e a zörgés.
2005 mk2. Üresben gázra lépve nem csinálja, csak menet közben ha a vastag talpú bakancs van rajtam. Leállításnál sem rázza meg magát. Váltó és környéke lehet esetleg?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
DeFranco
nagyúr
mk1-en alul van egy támasztóbak. azt nézted?
Nem.
Hétfőn akkor majd mondom h nézzék meg mi mozoghat.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
pn4hvq
senior tag
Motortartó bakok: video
Kettőstömegű lendkerék, ha van benne? Az elvileg fémesen csörög, zörög. Azzal kapcsolatosan "teszt": megállításkor ha a kuplungot kinyomod, akkor halkabb csörgés, mintha kuplung nélkül állítanád le.
Tudomásom szerint ebben nincs olyan.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Sikerült a trükk a kapcsolóval, tényleg nem értem miért nem ment a múltkor, gondolom júzer féjl volt. Szépen végigmentem a menüben, egyedül a motor fordulat nem jött elő. Minden más megvolt. Kétszer is eljátszottam vele.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///