Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Az szemét dolog szerintem
A kipróbálás gondolom próbarendszámmal, volt erről valami cikk anno, hogy a dolog amúgy kicsit jogszerűtlen (emlékszik pontosan a fene).
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-v-
addikt
En igazabol ezert nem ertem, hogy lehet gecineppertol autot venni. Ki van vonva a forgalombol, vagy nem lehet kiorobalni, vagy csak a haz korul, vagy maceras probarendszam, szerintem ez nem mindenhol van, hanem a haz korul kiprobalhatod .. elvinni atnezetni vagy nem lehet, mert nem engedi, vagy mert ki van vonva a forgalombol, vagy le kell hozza foglalozni. Meg nyilvan a jo kis nyilt vegu szerzodesek, amivel papiron semmi koze nem lesz az autohoz utana.
Aztan ez meg a jobb, mert kurva sok a telephely nelkuli ugyeskedo "nepper" aki a garazsbol arul, na az alapbol offos. Csak igy meg a hasznaltauto kinalat 80%a kiesik
Hannibhál
őstag
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék tőletek szerviz ügyben, ugyanis a család nagy megrökönyödésére a nagyszervizt skoda(jepp) márkaszervízben csináltattam/om(ma megyek érte), egyszerűen azért mert após 18 éve oda viszi a kocsijait, és soha semmi baja nem volt az autóinak(mindegyik 200e+ km-es volt, a mostani jettájában 270e van), mellesleg győrben nem nagyon találtam ismerősökön keresztül.
Amit csináltattam:
- műszaki
- motor és fékolaj csere
- lég, olaj, pollenszűrő
- vezérlés(két db hosszbordás szíj, feszítőgörgők)
- kipufogó legutolsó felfogatási pontjának javítása(lógott már, nem fogta)
- hátsó pufferek
- gyertyák, tömítés és porvédők cseréje amik érintettek
Az alany egy mk5-ös ford fiesta 1.4 benzin, 2004-es, s most érte el a 124e km-ert, ezért kell a ,,nagyszerviz".
Kérdésem csak annyi lenne(hogy picinyke lelkem emiatt ne járjon majd vissza kísérteni), hogy mennyire ,,húztak" le anyagilag ha ezt 175-ért csinálták meg munkadíjjal együtt?
Após jó referencia, mert az autóját jobban szereti mint a lányát, ezért gondoltam, ha neki jó volt nekem is az lesz, csak ugye a másik oldal(az én részem) eléggé szép szavakkal illette az elme állapotomat, meg egyáltalán azt, hogy mi a francnak akarom én javíttatni, mikor semmi baja....
Köszi előre is az infókat
Gépelés nem az erősségemasdsdk
Tudod Te jól miért vettem új autót, ettől az összes problémától megkíméltem magam (és nyakamba vettem másokat, de akkor is ). Mondjuk az ügyeskedő magáneladó se jobb, aki meg hibás autót megkendácsolva ad el, amit -ha nincs szerencséd- vagy Te vagy a bénább átnéző szerelő nem vesz észre, és akkor megint jön a rohangálás meg a kiabálás és a fenyegetőzés...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
updog
senior tag
Én vittem magammal a telepekre "használtautó-szakértőt" (nem szereti ha autószerelőnek hívják ) előzetesen letelefonáltam a nepperekkel, hogy szakival megyek, és szeretnénk kivinni a kocsit kipróbálni forgalomban, még így is két helyen ott helyben derült ki hogy jaaaa hát ki van vonva / vagy épp el van törve az első rugó(!)... kösz hogy kijöhettem, viszlát...
De szerintem ez a "második legjobb" megoldás azután hogy tényleg beviszed szervizbe átnézetni (persze ahhoz 1-2 hétre előre be kell jelentkezni, oda kell juttatni a kocsit, le kell egyeztetni az eladóval, valahol jogos hogy ennyi idő alatt kétszer eladná, és ezért foglalóztat... szóval nehéz ügy ez).
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
DZs
senior tag
Részletes kimutatást kaptál a tételekről?
Hannibhál
őstag
Igen kaptam, mindenek ott a netto és bruttó ára, meg a pontos megnevezés(elég jó minőségű cuccokat raknak bele)
Gépelés nem az erősségemasdsdk
Hannibhál
őstag
Goose-T
veterán
Én a nagyon sokat szidott AAA-tól vettem a kocsinkat, és egy kis kezdeti szerencsétlenkedés után tök segítőkészek voltak, tettek próbarendszámot a kocsira, és elvittük Fótról az Üllői úti Petrányiba a kocsit, hogy átnézzék tüzetesen. Mindent rendben találtak, megvettem 2016 novemberében, azóta is használom különösebb gond nélkül.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-v-
addikt
Ja, csak muhelyben meg lehet emelni, meg ezekrol a hasznaltauto szakerto berelheto kimegy veled pistikekrol is hallottam mar dolgokat, a semminel jobb, de en ugy nem vennek autot, az tuti.
[ Szerkesztve ]
DZs
senior tag
A munkaórát ráhagyással számolták, de nem mondanám, hogy "lehúztak". Ez ennyire drága hely.
DZs
senior tag
Melyikről hallottál rosszat, mert gondolkodom ilyen szolgáltatásban.
Hannibhál
őstag
Szóval akkor ettől olcsóbb nem nagyon lehetett volna papírokkal ha jól értettem? És ez drágának számít?
Gépelés nem az erősségemasdsdk
bajnokpityu
félisten
elsősorban az eladót szivatják meg. az eladóó autó meg akármilyen lehet.
ismerősöm vett egy C mercit 4.2ért kint, rendszámozta,papirozta, lett egy pár karc rajta, majd AAA végül 2.5ért vette meg amatőr volt, bevitték a málnásba.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
jansky1
senior tag
Sajnos a probléma azóta sem oldódott meg, sőt fokozódott azzal, hogy most indításnál olyan hangot ad, mintha járó motorra indítanék rá. Ilyenkor gyújtás le, majd másik indításra gond nélkül, pöccre indul.
Ötlet?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
DZs
senior tag
Ha kis gáz mellett indítózol, akkor is csinálja?
jansky1
senior tag
Úgy nem próbáltam, kis gázt akkor nyomtam neki csak, mikor már felpörgött a motor, hogy ne fulladjon vissza. A kulcs elforgatásakor már legyen nyomva a gázpedál?
DZs
senior tag
Igen, a kulcs forgatásakor a gázon tartod a lábad, de csak egy kicsit nyomd.
Mi5u
tag
Minden jó, csak nem a belevaló olajat tették bele. A következő szerviznél mindenképp figyelj oda erre , mert könnyen motorgenerál lehet a vége. Ez a "vastag olaj kell bele met sokat futott" szöveg, nem a pénztárcád barátja.
Hannibhál
őstag
uh, rendben köszönöm szépen Jól látom, hogy gyárilag 5w20as kell bele? O.o
Miért okozhat motorgenerált ha más a viszkozitása az olajnak?
Gépelés nem az erősségemasdsdk
Mi5u
tag
Mert az olaj viszkozitása csak egy adat, mellette sok más is befolyásolja a kenőképességet. A Ford ezért nem viszkozitást, hanem gyári specifikációt ad meg.
Az 5W-20 inkább az Ecoboost-ok olaja, és visszafelé ajánlja a Ford minden benzinmotorhoz.
Alternatívaként van az eredetileg ajánlott 5W-30 (WSS M2C913 C). Az esetedben ez is megfelelő.
[ Szerkesztve ]
Hannibhál
őstag
Köszönöm mégegyszer, legközelebb már úgy is én magamnak akarom cserélni, akkor ilyet veszek majd
Gépelés nem az erősségemasdsdk
jansky1
senior tag
Így egyből elindult gond nélkül. Mi a baja?
DZs
senior tag
Ellenőriztesd az alapjárati szabályozó motort.
jansky1
senior tag
Köszönöm!
Autószerelő, vagy villamossági szakembert?
embe
nagyúr
Sziasztok!
Egy 2013-as Focus kombihoz vetem egy ilyen tolatóradart.
A neten találtam ezt a képet:
Ez alapján szeretném az érzékelőket befúrni.
Ha esetleg valakinek ilyen kombija van, és van benne radar, akkor esetleg megtudná mérni a két zölddel jelölt távolságokat?
Bár nem tudom van -e jelentősége 1-2 cm.-nek.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Hát nem tudom.... és senkit meg nem bántva...Egy baráti családdal elvoltunk nyaralni, osztrák alpok szerpentin ...stb.
Én és a család S-Max 2.0 dízel, fiam Fiesta 1.4 TDCi és a harmadik (barátom) autója egy fél éves Focus combi 1.0 EcoBost motoros, ráadásul még vonóhorogra is vizsgáztatva, mert van egy kisebb lakókocsijuk is. Ennek az utóbbi autónak a tulaja előtte egy Citroen Picasso 1.6 -t vezetett évekig, de most váltott. A fiestán és ezen a focuson volt egy-egy Thule tetőbox is.
Az a focus amíg nem mentünk el nyaralni, többnyire egy személlyel volt használva, munkába járás. Pécs-Mohács/Pécs-Kaposvár és Pécs-Szekszárd. Meg ritkábban a családdal, 2 gyerek plusz asszony és nem igazán emelkedőkkel rendelkező utakon. Csak jókat mondott a barátom a kis motorról, megy mint állat meg nagyon jól gyorsul meg nem vészes a fogyasztása sem, többre számított.
Na és itt jön be a ...hát én nem is tudom...
Focuson tetőbox, két gyerek és a csomagokkal megpakolva. Rövidre fogva: - jöttek a hegyek, meg a szerpentinek és kezdett elmaradozni a Focus. Többször is be kellett várnunk egy- egy pihenő-parkolónál. Azt mondta a tulaj, hogy ki kell taposni a belét, hogy menjen is, és legyen ereje az emelkedőkön, pedig hát ott a turbó...de ez inkább csak (az előző Picassohoz képest) a haladás látszatának tűnik. Valahogy az 1 literes motor 180 Nm-es nyomatéka mégsem az, mint a fiam Fiestájának a 170 Nm-e. Az enyémről már nem is beszélve. A fiesta, csomagtartója megpakolva és a tetőbox-al a tetején és 2 személlyel gond nélkül ment. Az nem maradozott le.
És igen, a fogyasztás. Itthon a turbós benzines 5,5-6 liter körül szépen elment, de ott a hegyekben alulról közelítette a 10 litert/100 km-en.
Elnézést mindenkitől, ha nem teljesen a topik témába vágott amiket írtam.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
embe
nagyúr
Én most voltam Görögországban. 1,6 tdci, 95 lovas. Ukrán prémium olajjal indultam, majd ugye Makedóniában tankoltam, oda Lukoil, vissza Makpetrol kúton. Pálya, sok hegy, 120-140, megpakolva klíma, határokon a meleg miatt le nem állítva, araszolva ott, 5 alatt volt a fogyasztása. Tetszett a dolog.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
ReFleXx
addikt
nézz be a lökös möge, ahol gyárilag vannak a szenzorok, nem lennék meglepve ha ott lenne a szenzor helye a lökösben.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-v-
addikt
Beverzett a szeme a kis egy literesnek
Nincsenek csodák, én a Punto II-vel voltam nyaralni horvátoknál, volt 1-2 nagyobb emelkedő út közben, ott biza eléggé vissza kellett kapcsolnom (3n ültünk benne színültig pakolva ). 1.2 82LE, de kis löket, kis erő.
Ez az ezres motor 3 hengerrel elég mini, nincs meg a kellő ereje, hiába van odaírva 100LE meg 170nyúlmókus Ráadásul kombi Fóka, dobozzal, tele a családdal, lehetett vagy 1800kg alsó hangon Az a 10 liter nem is sok.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
molnarpeter
nagyúr
Szerintem is szedd le, ott szokott lenni a helye Esetenként vonóhorog miatt kellhet módosítani az elrendezésen.
Jenne
senior tag
Azt még ki is hagytam, hogy a barátom elmondása szerint, ha bekapcsolta a klímát, főleg ha így meg voltak pakolva, hát bizony azt még plusz megérezte az autó... ... A haladás látszata
Előtte a szitroennyel 5 literes fogyasztás, ha klíma ha nem, ment ahogy kellett, volt erő és erőtartalék benne.
Mondjuk az én fogyasztásom is teljesen elfogadható volt, így megterhelve és hegyi menet sokszor és klíma végig 2.0 literes motor 5,3 literes fogyi. Fiam fisztája meg 4,7 liter. szintén megpakolva, plusz tetőbox. Persze ezek az adatok nem a hazai MOL dízelre értendőek. Osztrák OMV kutakon tankolva.
Volt, hogy csak azért álltunk meg mert a Focusba már tankolni kellett (54 literes tank), mert már nagyon kifogyóban volt belőle a benzin. Mi meg még a fél tanknál (sem) jártunk. Ja kérem... 1 literes motor, nagy fogyasztás. Arányos ez csak fordítottan.
Szóval ezek a picike motorok nem az igaziak valahogyan. Szerintem. Csak a reklámban azok és mint tudjuk, hogy a reklám ereje ....
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-v-
addikt
A tengerszint feletti magassag is betesz, ha turbo van es nincs maxra hajtva, akkor tudja valamennyire kompenzalni, wastegate-en kevesebbet enged ki, de az egy literesnel el tudom kepzelni, hogy mivel kis kobcenti, jol meg van fujva alapbol is, ezekre a downsizeolt benzinesekre meg eleg pottom turbokat raknak, lehet nincs tul sok benne amivel kompenzalni tudna.. de nem ertek hozza, ez csak okoskodas
[ Szerkesztve ]
embe
nagyúr
Igen ere gondoltam én is. Holnap aknából megnézem.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
kcsa
veterán
Azért azt leszögezhetjük, hogy az 1.6 citroen se 5litert fogyaszt azonos körülmények között. De legalább az se menne jobban
troll81
addikt
Total Quartz 9000 Future NFC 5w30 - 4L ford focus 1.8 zetec motorhoz jo holnap csere lenne
vagy ez talaltam hirtelen nem mennek a regi olajal haza
LIQUI MOLY Special Tec, F, 5W-30, 5l Ford WSS-M2C913-A, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D,
embe
nagyúr
Megnéztem most. Nem látható belülről semmi.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
sparta2
tag
Sziasztok!
Egy kérdés azokhoz, akiknek Titanium felszereltség van! A csomagtérben csak bal oldalon van világítás, vagy mindkét oldalon? Nekem csak a bal oldalon van sajna!
Köszi előre is a válaszokat!
#31733248
törölt tag
Azért az is igaz, hogy nem az évi egy-két hegymászós útra kell optimalizálni, hanem arra, amire az ember jellemzően használja az autót. Idehaza nagyon kevés ember lakik olyan helyen, ahol komolyabb emelkedők vannak. Érdemes elolvasni a róla szóló tesztet, ott is hasonlókat írnak. Az 1.4-es turbósokkal (Octavia, Golf, Astra, i30) már nincs ilyen gond, mennek szépen.
[ Szerkesztve ]
sparta2
tag
Bocs, lemaradt, hogy új Focus!
Üdv a downsizing-korszakban....
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
Mi5u
tag
Teljesen jó, nyugodtan beleöntheted.
Tudja az ajánlott Ford specifikációt.
[ Szerkesztve ]
kelly416
veterán
Sziasztok!
Sajnos kissé későn találtam rá erre a topikra, de jobb később, mint soha.
Vettem egy 2006-os 2.0 TDCI kombi fókát, amire hirtelen rálocsoltam némi zsetont feleslegesen, mert balek a volt szerelőm, csak egy turbócsövet kellett volna cseréljek. Cirka 100000Ft többletköltség nem is sok érte, igaz? Na mindegy, a nyakamon maradt részecskeszűrő tisztító folyadék, termosztát, meg egyebek, de nem baj, majd kell később... vagy remélem nem. Elfér a polcon most, az tuti. Örülök, hogy legalább az autó jó már.
Ami kérdésem volna, hogy ez a fajta bluetooth és USB csatlakozó nélküli gyári rádió van benne, de lecserélném egy sima 1din-es rádióra, ami tudja a telefon kihangosítást, viszont fogalmam sincs, hogyan keressek hozzá beépítő keretet. Tudtok ajánlani valami megoldást? Linket, keresőszót, akármit?
Itt nézgelődj.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
#49155328
törölt tag
Ford 2.0 163 lóerős diesel motor mennyire ajánlott?
Vagy inkább a 140 lóerőset nézzem?
C-max grand 2014es lenne a cél.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Ugyanaz a kettő csak szoftveres eltérés van bennük. Akármelyiket választhatod.
Geri89
aktív tag
Sőt a 115LE-s 2.0 tdci is ugyan az, ott is csak szoftveres különbség van.. Utólag könnyű aktiválni, nem kell szoftvert sem cserélni az autón, csak be kell állítani, hogy melyik sw-t töltse be az autó.. neten találsz több embert is, aki néhány tízezerért beállítja azt amelyiket akarod..
és ha 115 LE-s vagy 140-es változatot veszel a 163-as helyett, akkor az után fizetsz átírást, adót, biztosítást...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- Apple Watch Ultra 49MM Midnight Ocean 2025.02.09-ig GARANCIÁS,FULL DOBOZOS
- Intel Core i5-7600 processzor 6M gyorsítótár, akár 4,10 GHz
- Lenovo ThinkPad L14 Gen1 L14 Gen2 GYÁRI billentyűzet. ÚJ BONTATLAN!
- 512GB Micron 2400 NVMe PCIe x4 (2280) - 2db
- ASUS Z170-E alaplap,dobozában,I/O shielddel,tökéletes működéssel!