- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Quadro NVS 450 videókártya teszt (4 Dp port, passzív)
- gerner1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- petipetya: Nagy chili topic. :)
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
embe
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #14390 üzenetére
idén ezért kérdeztem mert amikor nekem cserélték akkor azt mondták hogy egyszer kell cserélni a gyári bakelit kereket acélra és aztán már nem
mennyit ment el a gyári vezérlés? hány kilométer van a kocsiban és mennyi idős?
btw általában hasonlóak az árak a 2013-ashoz pár tétel tér el. nekem akkor csináltak most visszanéztem.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Essmotor valami nanotechnológiás fagyállót használ?
-
Jenne
őstag
válasz
bajnokpityu #14384 üzenetére
Gondolom dízel üzemanyag szűrőről kérdezel.
Igen, elvileg a gyári ajánlás az 60 ezer km, de a hazai gázolaj minősége közel nem, az mint a tőlünk nyugatra lévő kutakon. Már sok éve a Shell és az OMV is csak a MOL lepárlóból kapja a naftát sajnos. Meg is látszik a minőségen. Hiába a prémium dízel, már nem az mint régebben. A gyártó ahhoz a jó minőséghez kalkulálta a 60 ezres csere intervallumot.
Csak megjegyzésként.- amikor a városunkban lecserélték a helyi tömegközlekedésben régi Ikarus buszokat Mercedesekre, már fél év elteltével jöttek a problémák, az üzemanyag ellátó rendszernél. Nem várt eltömődések, lerakódások, iszaposodások, injektor kokszosodások ...stb...stb.
A gyári Mercedes szerelők (garanciálisak voltak még a buszoknak egy nagy része) fogták a fejüket. Nem a MOL gázolajának a "minőségéhez" voltak tervezve és gyártva az alkatrészek.
Ezek fényében én is úgy gondolom és be is tartom, bár mindig és kizárólag csak a Shell vagy OMV prémium dízelét tankolom, hogy 30 ezrenként ajánlott a csere.
Fiam Fiestájában 45 ezernél cseréltettem, miután megvettük, az elsők között volt ez a csere, előtte a tulajdonosa az nem cseréltetett, meg akarta várni az előírt 60 ezret.
Kár hogy nem fényképeztem le a belsejét, mert szét lett bontva, csoda, hogy még szűrt. Természetesen gyári gázolajszűrő lett betéve megint, mert abba át lehetett tenni a gázolajszűrő fűtést, mert gyárban ilyet is tesznek bele. Sajnos nem mindegyik szűrőbe lehet áttenni, például a MANN-ba se. Azt hiszem a Purfluxba abba betehető, mert megvan a helye. Sok szűrőben csak a lyuk van, pontosabban egy záródugó, de más semmi.
Sok esetben az van, hogy ha nem gyárira cserélik újból az első cserekor, akkor a szerelő eldobja a régi szűrőt, vele együtt a fűtés részét is (ha az még gyári szűrő volt) és beteszi a nem gyárit. Pontosan illeszkedik az is a helyére, csak azokban nincsen már ez a melegítő fűtés, de a legtöbbjébe nem is tehető át, aztán amikor jönnek a hidegebb reggelek, nehezen akar indulni a motor vagy éppen nem is indul, ha erősebb mínuszok vannak. -
ReFleXx
addikt
válasz
bajnokpityu #14384 üzenetére
30e kmenkent cserelem, ne varj vele.
-
Real_Necro
veterán
válasz
bajnokpityu #14384 üzenetére
Én 20-as ciklusokban cseréltetem.
-
bajnokpityu
félisten
ha 121ezernél számla szerint cseréltek üzemanyagszűrőt, akkor egy 3ezres karika előtt 165nél cseréltetnétek? hivatalosan 60ezrenként kéne.
gondolom 105ezret kizárt, h kibirjon, tehát talán valóságban is cserélték.
illetve, ha mégis eltömődne, akkor mi van? csökkent teljesitmény, vagy tréler?
-
DeFranco
nagyúr
a kék nyilakkal jelölt csavarok könnyen kiszedhetők, nem tudom mi a nevük pontosan.
ezek gyakorlatilag csavar+"dübel", teljesen műanyagból, laza kötésben. óvatosan elkezded tekerni kifelé a csavart, úgy hogy közben nem nyomod, aztán már ha rá tudsz fogni körömmel, akkor kézzel minimális erővel húzva kitekered, aztán kiveszed a "dübel" részét is, vissza ugyanez.
bunkó szervizesek gyakran csavarostól tépik ki nyomják vissza.
alul a kerékdobot is le kell venni, ott kell kipucolni az alját aztán érdemes rátenni valami felületvédelmet is mert különben szétrohad, emiatt kereket is le kell venni, én még nem álltam neki de nagyon kellene.
a dekli szélét én most sikaflexszel tervezem visszaragasztani. nem tudom a c-maxban hogy van, de a focusnál ott van alatta a pollenszűrő, amit a bunkó szervizesek megint csak nem úgy cserélnek, hogy szépen leveszik a deklit, hanem csak kézzel feszegetnek rajta egy rést a motortér felől és emiatt "görbül" a teteje. igaz a nap is megszívja, nekem a másik oldal is eláll.
tényleg, azt tudja valaki hogy focus 1-hez a dekli alá való bolhát honnan lehet gyorsan olcsón szerezni? cserélném azokat is akkor, ha már nekiállok. (ilyet találtam, ez talán az)
-
updog
őstag
Sziasztok!
Újabb amatőr kérdés (kb. ugyanannyira értek az autókhoz mint a birkatenyésztéshez, de ilyen apróságok miatt nem röhögtetném ki magam a szervizben. Inkább itt
)
C-Max, 2007. A szélvédő alatti műanyag vízelvezető (?) 1-2 ujjnyira felvált a jobb oldalon (piros nyilak a szélvédő és a motortér felől), aminek nem örülök, mert az eső befolyik, a levelek és egyéb szemét pedig alászorulnak, illetve szintén behullanak a motortérbe. Ahogy néztem, ez az elem a kék nyilakkal jelölt csavarokkal van rögzítve, ezt vajon le tudom szedni, hogy kipucoljam, majd normálisan visszategyem? Azért kérdem, mert alulról is takarja egy lemez, tehát nem látom, hogy anyák vagy valami más rögzítés van-e a csavarok alján, aztán ha lenne és leesik kiszedés közben, akkor eléggé meg leszek lőve....
-
troll81
addikt
-
Jenne
őstag
Én sok éven át mindig ugyanott cseréltettem olajat a család autóiban, és Castrol A5 Magnatec 5w30 -asok voltak. Mint már írtam, két éve kezdődött, hogy valami nem stimmelt az olajjal, mert cserék után is már azonnal más hangjuk lett az autóknak és szépen fogyasztották is az olajat, amit addig előtte nem igazán tettek.
Miután váltottam a fent belinkelt olajra, megszűntek azok a problémák, és az a szerviz ahol cseréltettem is mindig, Ők is leálltak a castrollal (hordóssal is meg a flakonosokkal is) mert a régi, visszajáró ügyfeleik egyre többen kezdtek panaszkodni az olajra. Ők a Castrol helyett átálltak a Totalra.
Két garázs szomszédom is Totalt használ, egyik egy dízel szívós Volvóban, tizenéve már, másikuk meg egy Ford S-maxban. Semmi bajuk vele, nagyon jókat mondanak az olajról.(#14376) tboy93
Kíváncsi leszek majd, hogy ez az Eurol olaj, ami ( a leírása szerint) tudja a hosszított periódusos olajcsere intervallumot, bírja-e majd addig? 2 év vagy 30.000 Km. Viszont most voltam vele egy majd 4 ezer Km-es autópályás vezetésen, így már van az olajban március óta 7 ezer Km, de a 3/4 és a max állás közöttit mutat a nívópálca, talán kicsit közelebb van a 3/4-hez a szint mint a max-hoz. Azaz talán ha fogyott ennyi Km alatt 2 dl olaj. Ez az előtte használt Castrolra vetítve anno már ennyi út után bőven a fél szint alatt volt mindig.
A garázsszomszéd, a Volvóban szigorúan 2 évente cseréli a Totalt (az is hosszított csereintervallumos olaj) bár a két év alatt kábé átlagosan csak olyan 15-16 ezret megy. -
embe
nagyúr
válasz
Sub-ZeRo #14374 üzenetére
Én Purflux szűrőt tettem be, most is azt vetem.
Castrol olajat tettem bele CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W30 A5 -t. De mivel többen negatív tapasztalatokról számoltatok be, így visszatértem a korábi autóimnál használt Total márkához, és ebből ezt vettem - elvileg kimondottan Ford specifikus olaj ez is. -
Jenne
őstag
válasz
Sub-ZeRo #14371 üzenetére
Szia!
Azért írtam rögtön a Ford gyári szűrő után az első lehetséges és teljes értékű választásnak a Mann Filtert, mert a Mann gyártja a gyári Ford szűrőt is. Volt/van nekem mind a kettőből tartaléknak, és teljesen ugyan az mind kettő. A Mann szűrőn és a Ford szűrőn is a szűrő műanyag keretén teljesen azonosak a rajta lévő azonosító számok, még a Mann felirat is ott van a Ford szűrőn a számoknál. Csak a dobozukban különböznek. Az egyik Ford logós és fehér doboz, a másik Mann logós és zöld/sárga doboz.
A Purflux is (szűrőkben) az egyik gyári beszállítója a Fordnak, így az is teljesen megfelelő. -
Sziasztok!
Használ valaki autós kamerát 3-3,5es Fókán? Kábelt el lehet vezetni az oszlopoknál bontás nélkül?
-
válasz
troll81 #14364 üzenetére
Gyári olajat, gyári szűrővel kell cserélni és jó lesz.
Ha nem tudod, akkor a könyvet üsd fel, nézd meg milyen szabványnak kell megfelelni az olajnak és olyat keress bele. Amúgy én a gyárira esküszöm, még akkor is ha castrol márkájú, nem olyan márkát, hanem Ford-ot rakok bele. -
Jenne
őstag
válasz
troll81 #14364 üzenetére
Szia!
Én éveken át a Castrol Magnatec A5 5w30 olajat használtam a három itthoni autóinkban. Dízelek. Aztán azt kezdtem észrevenni, hogy valamiért hangosabbak(?) és klattyogósabbak, varrógépesebb hangú lett a motorhang és megnőtt az addig alig-alig olajfogyasztásom is.
Váltottam két éve (itthon mind a három autónkban) és most ez van benne. Olajfogyasztás szinte semmi, nagyon szépen jár a motor.
De a Total is jó
De a minőségi, lehetőleg gyári olajszűrőn azon ne sprórolj. Én mindig gyári Ford szűrőt tetetek bele, én viszem, Jó még a MAN Filter vagy a Hengst filter vagy Purflux is. Én egyszer a Filtronnal már megszívtam, de az ilyen mint Armafilt azt inkább nem javaslom, hiába nagyon olcsó. -
troll81
addikt
nekem az utolsó kettő csere után a hordós olajtól hangosabb lett mint szokott,ezért ki próbálok mást.A flakonos totál ford olajjal szebb hangja volt,de az nem mindig van a szervizben. ezért vinnék bele mást. az olajfogyasztás t nem vettem észre pedig a héten is bele megy 1200km körül.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu #14367 üzenetére
Azért baj, mert nívópálca alsó vonala alatt volt az olaj, szerintem nem is érintette mikor észrevettem.
Ford olajból ennyit sosem zabált előtte ezért nem is néztem olyan gyakran csak Ess-nél ilyet tesznek bele. -
troll81
addikt
sziasztok olajcsere lenne ezt neztem a focusomba A Totalt valanam le nem tetszik
ez lenne az uj kiszemelt ha megfelel bele. az a baj 5 lirter megromlik ez kb 1 2 honap alatt?kb ugy jon ossze a km
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Adott egy 2015 év végi Focus 3 kombi. A hátsó helyzetjelző izzó kiégett, az, ami a csomagtartó ajtóban lévő lámpatestben van. Ezt hogy lehet cserélni?
A gyári könyv amit adtak hozzá csak a 4 ill. 5 ajtóst írja, a kombi kimaradt belőle...
Addig eljutottam, hogy van a csomagtér fedélen belül egy kis ajtó, ha azt leveszem, akkor a féklámpa izzóhoz hozzáférek, ill. van ott egy műanyag fejű anya, amit ha lecsavarok akkor a lámpa test rendszám felöli vége már mozog, az ajtó széle felöli vége viszont nem mozdul.. hogyan kellene levenni, van rá valami trükk? Eltörni nem akarom, így nem mertem feszegetni.. Köszönöm!
-
Sziasztok! Az mk4 mondeorol mik a velemenyek? Mennyire nyugos tipus, melyek az ajanlott benzinmotorok?
-
updog
őstag
Sziasztok!
A vezetőoldali ülésmagasságállító-kar beragadt a C-Maxban (2007), se le, se fel, minimálisan mozog csak. Házilag valahogy meg tudom buherálni, vagy várhatok vele a következő szervizalkalomig?
-
Real_Necro
veterán
Ma kaptam egy engine malfunction feliratot, egyébként nem tapasztaltam semmit.
Itthon kiolvasva a következökez kaptam:
P0234:85-E2 Turbo/Szuper Feltöltő Túltöltés Állapot
P0130:29-28 HO2S11 áramkör meghibásodottIrány a szerviz?
Mondeo MKIV fl. 2.0 dízel -
Jenne
őstag
Tankol közületek valaki (akár rendszeresen is már hosszabb ideje) a Lukoil-nál a drágábbik Nitro Premim diesel üzemanyagot? Ha igen akkor megosztaná a tapasztalatát?
Érezhető változás van egy MOL vagy egy Shellhez képest? -
Jenne
őstag
Szia!
Lehet, hogy azt a kipufogó rendszer tömítetlensége is okozhatja..
Itt egy kis olvasni való erről -
RazoR
veterán
Köszönöm a részletes infókat, jövőhéten megy is dokihoz az autó! Nálam a motortérben minimálisan érezhető a szag, az utastérben inkább, főleg nagyobb kigyorsítás után, de normálisan haladva is kb állandóan, nagyon enyhén de érezni. Nagyon remélem, hogy megtalálja a szerelőm az okát.
-
Jenne
őstag
A magad megnyugtatására mondom vagy éppen ellenkezőleg...
Nálam, amikor bevizsgálták mi a hiba, akkor beszélgettem a két szerelővel. Azt mondták, hogy a motortérben lévő/jelentkező kipufogógáz szagot több dolog is okozhatja. Egyik például a kartergáz visszavezető cső esetleges repedése, vagy ha az EGR cső lecsúszott/meglazult, vagy a flexi cső lazulása/repedése. Ez a három alkatrész az 1.4 TDCi (PSA) motoroknál a levegőszűrő ház alatt található. Tehát szépen le kell bontogatni...Vagy esetleg még a leömlő tömítése is okozhatja, de ezek amiket felsoroltam, erre azt mondták, mindegyike nagyon kis valószínűséggel okoz ilyen hibát, a tapasztalatuk szerint. Eddig szinte minden esetben az injektor tűzkarika/tűzgyűrű átégése volt a hiba oka, mint nálam is. Ajánlott nagyon hamar orvosolni ezt a hibát, mert ha teljesen átég, és ehhez nem sok idő/kilométer kell, akkor már nagy baj is lehet. Ez egy kábé 4 mm vastagságú réz vagy bronz karika. Nem nagy az egész, szemre méretezve úgy kábé 15-16 mm külső átmérőjű lehet, és egy 6-7 mm körüli lyukkal közepén. Ennek az anyagára 500 Ft körül van, viszont ha megbontották azokat az injektorokat, akkor nagyon ajánlott nem visszatenni a régi csavarokat és leszorító villákat. Újakat betenni ezekből és gyárit(!) nem valami utángyártott mókoltakat. -
Jenne
őstag
Igen. A 3-as hengernél egyértelműen kifújt, a 4-esnél is kezdődött, de ott még nem annyira volt vészes. Ennek egyébként és én ahogy akkor a műhelyben néztem, látható jele nincsen, mert ez az egész a levegőszűrő ház alatti részen van valahol. Amikor nézték a műhelyben, mondták hogy sziszeg is. Emelt fordulaton vizsgálták alul-felül, én nyomtam a gázpedált, de ezt egy tapasztalt szerelő meg fogja Neked oldani. Az biztos, hogy eléggé lehetett érezni a kipufogógáz szagot, amikor leálltam az autóval és felnyitottam a motorháztetőt. Mondjuk ha nem garázsban van tartva az autó, és leállításkor a szabadban a parkolóban van mindig, akkor nehezebben észrevehető, de én (ezt már írtam is) amikor álltam be a Tesco parkolóba, az autóból kiszállás után is éreztem már.
Én ezt a sziszegő, kifújásra utalóhangot a vezető ülésből motortér felől nem hallottam. Viszont az utastérben egy nagyon halk sziszegést szoktam hallani, azt is akkor ha járó motornál a (alapjáraton) áll az autó, de az nem ez az injektor kifújás hang. Az a fékszervo hangja, ha ilyenkor a fékpedálra lépek azonnal megszűnik az a halk sziszegő hang. Erre is rákérdeztem, és azt mondták ez természetes így. Ezzel majd akkor lesz gond, ha a fékpedálra lépve nem szűnik meg az a halk sziszegés, hanem továbbra is folyamatos marad vagy éppen még fel is erősödik. Húzós összeg annak a javítása, egy fékszervo dob csere...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Futás, futópályák
- Temu
- Milyen házat vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 8GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest