- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- svajcsik18: email csere
- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
őstag
Szerintem nem látható megbontás nélkül.
Nálam aknából is megnézték, hátha esetleg a kipufogó ereszt vagy a flekxibilis cső vagy a kartergáz cső, de aztán egyértelművé vált, hogy ez a tűzgyűrű vagy minek nevezzem a ludas. Tapasztalt szerelő nem fog hibázni a behatárolásnál.
A motorháztetőt ha kinyitod, és jár a motor, ha fölé hajolsz akkor érezni azt a szúrós jellegzetes dízel kipufogógáz szagot. Ezt nem szabadna érezni ha hibátlan állapotban van a motor. -
Salex1
őstag
Mondeo 4,5-nél be lehet valahogy azt kapcsolni, hogy zárásnál automatikusan húzza fel az ablakot? (Ne csak hosszú gombnyomásra)
-
Jenne
őstag
(#14335) DeFranco és (#14336) RazoR
Nagyon szívesen leírom, mert ha valaki ilyet tapasztal, mert jobb minél előbb orvosolni a hibát, a későbbi jóval nagyobb javítási költség megelőzése céljából. De kicsit hosszú leszek ...
Vissza kell mennem az időben, hogy hogyan kezdődött, talán ezzel másoknak is segíthetek mert minél előbbi a felismerés annál előbb lehet orvosolni a bajt egy későbbi jóval nagyobb kiadás megelőzése miatt. Gondolok itt például az injektor cserére. Az autó az egy 2006-os 1.4 TDCi fiesta, PSA motor. Kicsit az bosszant az egészben, hogy alig 50 ezer km van benne és ilyen hiba jött elő. De ami elromlhat az el is romlik. ...Előbb-utóbb.
Nos akkor tehát.... Egy ideje, 2-3 hete azt éreztem, hogy mintha bejönne az utastérbe az a szúrós dízel kipufogószag. Tudjátok mire gondolok, biztosan mindenki be tudja azonosítani azt az "illatot". Először arra gondoltam, hogy talán a résnyire lenyitott ablakon a forgalomból valamelyik autóból jön/érzem? Aztán már akkor is éreztem, igaz nem nagyon erősen, de éreztem, amikor beálltam a garázsba. Mivel mindig orral állok be a garázsba, kicsit furcsáltam, de gondoltam ez vele jár ilyenkor. Aztán egyszer már konkrét eset volt (most vasárnap), amikor mentem a Tesco parkolóban, sehol a közelben álló vagy mozgó autó, és a kanyarodáskor megint éreztem, de most már a feleségem is mondta hogy Ő is érzi. Beálltam az egyik parkolóba és talán megérzésből, felnyitottam a motorháztetőt. No ekkor már igen intenzíven érződött ez az erős szúrós kipufogószag. Legerősebben a kiegyenlítő tartály és levegőszűrő ház közötti rész felől éreztem. járattam a motort közben)[kép] Pirossal jelölve honnan éreztem a legjobban.
És a hiba ami ezt okozta a következő volt:- a 3-as henger injektornál lévő kábé 500 forintos réz porlasztó tömítés átégett, de a megbontás után, 4-es hengernél is már kezdődő átégési nyomok voltak láthatóak. A 3-as henger injektorát nagyon nehezen tudták kiszedni, de sikerült sértetlenül. Ha ilyenkor ezt nem sikerül épen kiszedni és megsérül, vagy már beégett mert későn lett szervizbe menve az autóval, akkor injektor sajnos csere. (nem kis pénz egy ilyen injektor) Mivel meg kellett bontani az egészet, ezért - de egyébként is ezt tennék, mondta a szerelő - mind négy tűzgyűrűt/tömítést kicserélték. Kitisztították mind négy injektor fészket, teljesen új gyári csavarokat és teljesen új gyári rögzítőkapocs/rögzítő villa(?) lett visszatéve, a régiek helyett. Régit nem rakunk vissza, mondták, mert fárad az anyag ...stb. Precíz munka/hozzáállás. Jó kis munka volt egyébként, mert bő három órát tartott. Viszont a hiba megállapítás az alig volt pár perc.
Azt tanácsolom, hogy az ilyen munkával messze kerüljétek el a Ford szervizeket! Én ott akartam kezdeni, de piszokul felhúzták az agyamat. Oda mentem az autóval, (Pécs Ford-FX) mondtam mit kellene csinálni (kijönni valakinek és megtekinteni, mert akkor még nem tudtam mi okozza ezt..). Ügyfélszolgálatos flegmán, fa arccal közölte, hogy 10 nap múlva tudják majd megnézni, addigra tud időpontot adni. Ha megvan a hiba akkor újabb időpont majd a javításra. Na ekkor már kezdtem lila hajat kapni, de amikor még azt is közölte, hogy ez a vizsgálat és csak ez(!) 0,8 rezsi óradíj lesz (15.890 Ft/órával számolva) akkor hagytam ott Őket.
Elmentem az egyik független szerviz egyik pécsi műhelyébe, amit az ismerősöm ajánlott, ott azonnal segítettek, ráálltak aknára, egy szerelő alulról, egy másik pedig felül nézte/vizsgálta, percek alatt megvolt a diagnózis. Ez volt kedden délelőtt. Mondták, hogy ha szerdán, azaz másnap tudom hozni az autót reggel nyolcra, akkor aznap délutánra készen is lesz. Így is történt, már készen van az autó. Szervizkönyvbe beírva, dátumozva ...stb. Összesen az egész, munkadíjjal anyag költséggel volt kerek 35 ezer forint. -
mtade
aktív tag
válasz
bajnokpityu #14341 üzenetére
Akkor ezen még nem a külön dpf gázolajszelepes megoldás van?
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! 2010-es Mondeo IV-hez, 2.0 TDCi, 140 LE változathoz (EURO V-ös, részecskeszűrős) megfelelő a Ford 5w30 gyári motorolaj? Vagy inkább más ajánlott? Köszönöm!
-
mtade
aktív tag
Üdv,
S-max 2.0tdci 140 Le vásárlását tervezem. Régóta dízelezek, de ez lesz az első dpf-es autóm.
Mondeo mk3 részecskeszűrője tudom, hogy csúnyán higítja a motorolajat, a kérdés, hogy a PSA-s is ugyanígy csinál-e, ha sok regen szakad meg.Köszi a válaszokat.
-
szuszinho
őstag
Ez jó forscan-hez?
-
Jenne
őstag
Egy másik, Fiestás fórumon is kérdezem, de talán többen olvassák itt ...
A kérdéses autó az egy Ford Fiesta 2006-os, 1.4 TDCi.
Egy ideje kipufogógáz szagot érezni akkor amikor felnyitom a motorháztetőt. Elég erősen. Járó motornál, felnyitott motorháztetőnél próbáltam behatárolni hogy honnan jöhet a kipufogógáz szag, és egy helyen érzem nagyon erősen azt a kipufogógáz szagot, a kiegyenlítőtartály és a levegőszűrő ház közötti terület fölé hajolva. Beteszek egy képet, azon a piros színnel körülhatárolt rész felől érzem ha ott fölé hajolok.
Más részekről nem érzem, próbáltam szagolgatni mindenütt de csak onnan érzem. Az utastérbe is érezhető de ott nem annyira mert a pollen és szagszűrő (még) megszűri, de azért érezhető, ami nem szerencsés.
Volt nem régen egy dízelüzemanyag szűrő csere, és azt láttam hogy pont azon a részen eléggé meg lett bontva a szűrő cseréhez. Az lehetséges, hogy ott valamit nem tettek vissza vagy közben szétcsúszott és ez okozza/okozhatja azt a hibát?
Kép nem a legjobb de talán látható melyik részre/területre gondolok. Szerviz első körben egy befecskendező tűzgyűrű cserét mondott, ami elég húzós lenne, több mint 3 órás meló, de ha az a hiba akkor természetesen meg lesz javíttatva. Csak nehezen tudom elfogadni, hogy egy alig 50 ezret ment autónál ilyen hiba legyen.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét vagy tanácsát.
[kép] -
szuszinho
őstag
Sziasztok,
Találtam egy nem éppen mai írást:
Sziasztok! 2007-es Focus MK2 Trend Collection-om van. Gyárilag felszerelték lábtérvilágítással (foglalat, szálak behúzva), viszont a biztosíték- táblán nem kötötték be. Erre találtam egy megoldást hosszas keresgélés után. Tegnap sikerült beszerelnem. Minden mozzanatot megörökítettem. A fotókat feltöltöttem a netre. Úgy gondoltam, h megosztom veletek. [link] Remélem, h hasznotokra válik a képes leírás. Szép napot mindannyiotoknak!
Most tettem szert egy ilyen Fókára, és itt is ugyanez a helyzet. A kérdés az, hogy csak így lehet "bekötni"? Tehát, gondolom a belső világításra forrasztja a szükséges vezetékeket, csak így lehet megoldani? Gyárilag is így van? (Az egyik csatlakozóból kiszedni, aztán forrasztani a másikba?)
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Ford Fiesta 1.4 TDCi az autó amivel kapcsolatban kérdeznék.
Észrevettem, és ezt az utastérből is hallani lehet, hogy halk folyamatos sziszegő hang (mintha eresztene/jönne ki a levegő valahonnan ahhoz hasonló a hang) hallható folyamatosan. Csak akkor szűnik meg ha rálépek a fékpedálra. Amint lelépek a fékről, azonnal megint hallható ez a sziszegő hang.Ez hiba vagy természetes? Holnap amúgy is szerviz lesz, említsem meg a szerelőnek?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#31600896 #14323 üzenetére
én amikor a fókával elindultam akkor a sárvédőívet és az ajtót akartam rendbe rakatni kezdőd korrózió megszüntetésre és utólagos üregvédelemre.
három helyről elhajtottak, hogy nem vállalják, ne is akarjam, elemcsere, viszlát (minimális felszíni korrózió volt, nem hogy átrohadva nem volt, de két húzás csiszivel lejött volna ami rajta volt az is)
egy helyen bevállalta volna a faszi de két keresztkérdésre kiderült, hogy fogalma nincs róla mit fog csinálni
egy helyen meg megmondták pacekba hogy simogathatom de jó nem lesz, rozsdamentes nem lesz, amit egyszer megkapott annak már kereszt, halasztani lehet a gondot megszüntetni nem, itt kezelték le, tényleg nem állt meg a történet csak lassult, most kellene megint hozzányúlni 4 év után
az alja akkor is már korrodált volt amikor vettem, szintén semmi vészes, semmi aggasztó de felületi korrózió adott volt, utánajártam mit takarna az utólagos alvázvédelem minden az utolsó rozsdafoltig csiszimiszi, aztán alapozó-passziváló, aztán rücsi. ezt rendesen megcsinálni sok nap megfeszített szívás meló, a kezét közben a szaki szétveri, három másik munkát megcsinálna, és te nem látod csak a végeredményt, ami egy szép telibefújt rücsi lesz. sakkozd ki mi van alatta. kunc. el se indultam vele.
fórumtárs hodás topicban csináltatott alváz- és üregvédelmet, nem az ajánlott helyen mert ott valami éves várólista van, hanem amit alternatívaként ajánlottak, hát még a hosszbordás meg a klímahűtő is kapott az anyagból és még a kárpitot is sikerült összeb.ni, szóval több kárt csináltak mint hasznot.
én ezek alapján elengedtem. aminek látom értelmét, az az üregek belső bevédése, kerékdob alatt takarítás, passziválás, kívülről meg kenegetni, amíg van értelme aztán kalap. nagy varázslás szerintem nincs, csak max. magadnak vásárolod meg a nyugalmat pár évre.
-
#31600896
törölt tag
válasz
dellfanboy #14324 üzenetére
Szerintem még ma délután elviszem a bontóba, de előtte lealvázvédőzöm, meg felújítom.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TigerCat #14318 üzenetére
az dícséretes, tényleg mind rohad ami nem lett utólag üregvédelemmel kezelve, én is ezt látom.
a mosás utáni törölgetést én is csinálom de sok értelmét nem látom, hajnali harmat, eső miatt ugyanúgy vizes lesz és nem csak az ajtó a kritikus hanem a sárvédőív is, mert ott még a dzsuva is megáll
-
RazoR
veterán
MK2.5 parkradar bekötési rajz kéne, nincs ötletetek hol találok? Vettem modult kábelköteggel és van pár kábel amit nm tudok beazonosítani! Köszi!
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Szinte az összes Fiesta és Fusion rozsdás az ajtók aljánál? Olvastam hogy típushiba, mert oda folyik az esővíz, de reménykedtem benne hogy vannak kivételek. Megnézve pár példányt, már nem vagyok benne biztos.
-
#31600896
törölt tag
Focus II kézifék gomb törött. Hogy tudom kivenni és másikat belerakni?
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Ford Focus mk2 1.6 tdci-nél hol van a klíma kondenzvíz lefolyó? Valószínűleg elvan dugulva, mert ózonos tisztítás után is bűz van, viszont nem találjuk. Semmilyen csövet nem látunk alul. Hol kellene kb keresni?
-
Salex1
őstag
Mondeo 4,5-ben nem kaptam a kocsihoz rádió kódot (használt vásárlás 2 hónapja), lehet azt pótolni valahogy? Fordnál mennyibe kerül?
-
pet007
aktív tag
Klima radit cserelt mar valaki mk4 mondin? Tegnap bevittem toltetni, es mondtak hogy 450£-ert kicserelik a radit mert lyukas tobb helyen es feltoltik. Ebayen 40£ korul van radi, ezert kerdezem mennyire maceras cserelni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Miért nem? Régi autókban nem gyújtásról mentek ezek. Egy relével kevesebb.
1 órát simán járathatod a hűtőládát szerintem. 50W körül fogyasztanak azok. De ha para van, akkor vegyél egy ehhez hasonlót, ami lekapcsolja a hűtőládát, ha merül az akku és nem ér meglepetés. (mondjuk ezt a típust nem dicsérik Amazonon, mert túl korán lekapcsol és csak járó motor mellett megy)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Ülőgarnitúra 3-2
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Titanium Szíjjal 49 mm Használt, újszerű
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest