- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
-
válasz
radi8tor #14548 üzenetére
Ha van eszük, megbeszélitek az átvizsgálás helyét és odaviszik az autót, én legalábbis az eddigi 4-5 alkalommal így tettem és jöttek. Persze a vizsgálat díját te fizeted, de odaadni az autót nem fogják az tuti. Ha előleget akar ezért, vagy bármi ellenszolgáltatást, akkor ott kell hagyni szerintem.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ismerős szeretne 2002-2003-as Focust venni.
Hogyan működik ez mostanában: milyen varázsszóra adják oda a kocsit szerelővel történő átvizsgálásra? Ott kell hagyni náluk egy másik kocsit? Előleget? (bár ezt nem szívesen tenné az ember mindenféle papírozás nélkül) -
flymi
addikt
válasz
Sub-ZeRo #14501 üzenetére
"kérdzetem Tomit, hogy mit nem szabad venni azok a 3F-es autók! Fiat, Ford, Francia gyártmány. Ezek mindnek igen sok gyermekbetegsége van, meg nem jók egyszerűen." -> Nocsak nocsak. Mi változott?
Amúgy nem igazán kaptam választ arra a kérdésemre, hogy mire kellene odafigyelni vásárláskor? Mert autószerelő cimbim az sajnos nincs, aki segíthetne az átnézésnél vagyis van, csak nemitt. Max egy kolléga, akivel még nem beszéltem két értelmes mondatot sem meg ki tudja ráérne-e, állandóan lót-fut.
Amiről tudok és olvastam az a rozsda a kerékjáratnál és az ajtóknál, valamint a gyertyatér és annak beázása. Más esetleg? -
dodopek
addikt
Sziasztok!
tapasztaltatok már olyat, hogy a nagy meleg az utastérben hibát okoz a légzsáknál? Egész nap kinn állt az autó a 35 fokban, induláskor meg nem aludt el a visszajelző. Vagy elaludt, és újra világít. Amikor megyek pár km-t klímával, és leállítom/újraindítom az autót,már nem jelez hibát. Lehet ez a nagy meleg miatt? 2005 Fiesta.
Köszönöm! -
Tosee
őstag
Sziasztok!
Egy Ford Fiesta MK7 -be szeretnénk gyújtógyertyákat cserélni!
Évjárat: 2009
Motor: 1.4 Duratec 16V 51KW 97Le
Üzemanyag fajtálya: benzin
Motorkód: SPJA
Valahol olvastam, hogy a Ford nem igazán szereti a Beru, Denso, NGK, stb gyártók gyertyáit... Ez mennyire igaz erre a motorra / típusra? Mekkora hézagnak kell lennie a gyertya végén? Milyen gyújtógyertyát ajánlanátok bele? Mennyit bírnak a gyári gyertyák? Nemrég került hozzánk az autó, ez lesz az első alkalom, hogy lecseréljük benne. -
molnarpeter
nagyúr
-
updog
őstag
Sziasztok!
Két kérdés: a C-Max-ban a hétvégén kipucoltam a klíma befújóit, ahol értem legalábbis, jobb és bal oldalt kipattintottam a szellőzőket, és mikroszálas kendővel kitakarítottam belül a nagyon egészséges finom port a csőből, ameddig értem. Eddig OK.
Ugye szivacsszerű valamivel vannak ezek belül körbetekerve, na az porrá érett az elmúlt 11 évben. Gondoltam, valami alkoholos oldattal leszedem a maradványait, és körbetekerném újjal. Vajon hogy találok neten hozzá pótszivacscsíkot? Ugyebár erről van szó, nem Ford / nem saját, csak példa.
Másik kérdés: a két középső befújó az ugye fixen egyben van a rádió körüli kerettel, azt ki tudom otthon pattintani (és vissza is?
) hogy az azok mögötti befújócsöveket is kipucoljam? (és mondjuk anélkül hogy a rádiót ki kéne szednem, vagy valamit nagyon szét kéne berhelni?)
-
#31733248
törölt tag
Volna tippetek arra, hogy ha az új (Business) Mondeo hűtőrácsát le akarom cserélni fekete méhsejt, vagy egyéb formájúra, hol érdemes nézelődni és mennyibe kerül? A Fusion hűtőrácsa kompatibilis lehet vele vajon?
-
válasz
bajnokpityu #14533 üzenetére
Mást is nézek persze, csak mk1 focus-t váltanék valami nagyobb újabb napiközlekedősre - a faék mivolta miatt - picit húz, hogy fordot keresgéljek. Mondjuk köszönőviszonyban sincs az egyszerűségével egy 4-6 éves kicsi se.
Nincs ezzel baj, és költök is rá ha kell - de nem ilyen volument... még az e85-be is olcsóbb egy váltó... -
#31733248
törölt tag
válasz
molnarpeter #14519 üzenetére
(#14519) molnarpeter
Én is ezt hallom mindenhonnan. Kérdeztem a PoHu-t is a DSG-k javítási költségeiről, kemény számokat mondtak, ahogy a fordos értékesítő is. Ami azért bosszantó, mert ha az ember benyel nem kevés felárat egy jó automatáért, még mindig ott van a jó eséllyel bekövetkező meghibásodás milliós számlája is. Ha meg felhúzom 200 lovasra, akkor még esélyesebb, hogy az automata be fogja adni a kulcsot.
(#14526) SzlobiG
"Nem rég volt egy mondeo tulaj powershifttel megadta magát, nem lehet javítani 1.5 milla az új.
"
Szép, mondhatom...
-
válasz
bajnokpityu #14531 üzenetére
Ez nem volt kérdés...
Okkal került bele csak ha ennyire nem tartós ellenben drága akkor ez nem jo konstrukció. Nekem kell elengedni lehet az automatát...
-
SzlobiG
félisten
válasz
#31733248 #14518 üzenetére
Nem rég volt egy mondeo tulaj powershifttel megadta magát, nem lehet javítani 1.5 milla az új.
Én találtam neki ebayen egy használtat félmilláért, azóta nem tudom, hogy megvette-e.
Jó az automata csak baja ne legyen szokták mondani.Amúgy a Powershift megszűnik, vagy legalább is kukázzák a duplakuplungos megoldást, visszatérnek a hagyományoshoz gondolom nem véletlen...
-
válasz
molnarpeter #14517 üzenetére
Tehát szinte akkor az összes újabb konstrukció mellé tett automata.
Focus kombi, C-max, Kuga szinte mind kiesik, Mondeok jó része, esetleg a régebbiek nem.(#14519) molnarpeter
Pont ez volt a baj, váltó miatt vitte vissza, legalább 4-5 alkalommal az első 1-1,5 évben aztán gyorsan túl is adott rajta... akkor ha automata cél, akkor nem igazán lesz jó a Ford. -
#31733248
törölt tag
válasz
molnarpeter #14517 üzenetére
...vagy legalábbis költségesebb. Az Octaviában megszerettem a DSG-t, ezért a Mondeot eredetileg Powershifttel akartam rendelni, de az értékesítő jóindulatúan lebeszélt róla.
-
Sok Fordot látott van itt, mi a helyzet az autómata váltókkal a Fordnál?
Egy ismerősömnek sok baja volt a focusaban egyedüli eset vagy inkább kerülendő? -
skopy
tag
Sziasztok
Van egy 2004 es Ford Focus C-max van és a hátsó ajtókon nem elektromos az ablak, mennyire költséges átépíteni elektromossá ? (Vannak olyan autók ahol bekábelezték csak nincs motor meg a többi ) -
Real_Necro
veterán
válasz
bajnokpityu #14503 üzenetére
Én is szeretem, de nemrégiben beleültettek egy V8-as SQ7-be...
no de attól még jó volt mondiba is visszaülni.
-
#31733248
törölt tag
válasz
bajnokpityu #14511 üzenetére
"200lovas 1.8TSI után vettem mondeot, vissza nem ülnék bele"
Elhiszem, én is azért váltok feljebb és veszek Mondeot. Utoljára 15 éve volt,
de aztán valahogy mindig mást vettem helyette, pedig a harmadik generáció kivételével mind tetszett. Most egyébként esélyes lehetett volna a Hyundai i40 is, nem kis részben az 5 éves kilométer korlátozás nélküli garancia miatt (ha volna hozzá egy jó benzines motor), de a régi már, az új pedig még nincs.
"nemtom hol olvastad, de annak a forrásnak szerintem ne higyj. 1.6 és 2.0 is PSA eredetű diesel, más hengerfejjel."
Azt tudom, de nekem az 1.5 Ecoboost lesz.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
#31733248 #14510 üzenetére
200lovas 1.8TSI után vettem mondeot, vissza nem ülnék bele, hiába megy kicsit jobban egyenesben a skoda.
izlés dolga.
útáltam, h a skodán minden porcikáján érezteti a vw, h ócsósitott, illetve sehol sincs futóműben, kormányzásban a mondeohoz képes. még az RS se. arról nem is beszélve, hogy egy 5 éves passat 5M, amin össze-visszalógnak már az ajtók, mondeoból 3.1ért vettem 3 éveset, ami sokkal jobb állapotú volt. és jobb vezetni+nagyobb, műszakilag meg semmivel se rosszabb. belül persze jóval kevéssé kidolgozott a mondeo.nemtom hol olvastad, de annak a forrásnak szerintem ne higyj. 1.6 és 2.0 is PSA eredetű diesel, más hengerfejjel.
-
#31733248
törölt tag
válasz
bajnokpityu #14509 üzenetére
Ez tényleg nagyon egyénfüggő. Én mondjuk nem igazán bírom a dízeleket, vannak olyan tulajdonságaik, amikre egyszerűen háklis vagyok. Nemrég közvetlenül egymás után vezettem a saját Octaviámat (1.4 TSI, 150 ló) és egy ugyanolyan erős dízelt - soha többet.
Használtan, jó áron megvéve más kérdés nyilván, igaz, én akkor sem dízelt vennék.
"érdekes lesz mondeot venned, ha nem oké a francia. lévén francia motorok, francia komfortelektronika, stb..."
A Wiki szerint a Mazda és egy német vállalat közös fejlesztése ez a motor, hogy hol gyártják, az nem lényeges. Design terén a franciák mindig jók voltak, de én továbbra sem bízom bennük. Meg aztán az sem biztos, hogy egy hasonlóan felszerelt és erős autót ők is hozzám vágtak volna 6.1-ért...
-
bajnokpityu
félisten
válasz
#31733248 #14508 üzenetére
iszonyat túl van tolva ez a tiltásosdi. lesz olyan város, ahol lesz olyan központi pici kerület, ahova nem mehet be, ennyi. mivel én általában 2-4éves használtat veszek, ezekbe már beárazódik a dieselbotrány, tehát jóval olcsóbbak, mint amennyivel valóságban csökken a használhatóság.
hát nézd, mi általában 120+al szoktunk túrázni, itt semmi esélye nincs benyásnak fogyasztásban, és egyébként erőben se sok, amikor 2tonnát kell mozgatni.
egyenetlenül jár, rázkódik, igen, ez jogos. majd a villany jó lesz, de épp lenyomtam egy 250kmnyi szerpentin+400km pálya témát, összesen 15percnyi pihivel, erre egyelőre nincs villanyos alternativa. majd ha 500km megy egy 20-30perces töltéssel nagy tempóval, akkor váltok.
érdekes lesz mondeot venned, ha nem oké a francia. lévén francia motorok, francia komfortelektronika, stb...
egy pár éve nincs semmi baj velük, ellenben sokkal több designötletük van, élhetőbb a belső tér, stb.. -
#31733248
törölt tag
válasz
bajnokpityu #14503 üzenetére
A dízelt meggondolnám... Nem biztos, hogy jó áron lehet eladni pár év múlva. Én például sokat fogok vele Nyugat-Európába járni, lehet, hogy lesznek olyan városok, ahova dízellel be sem hajthatnék. Arról már nem is beszélve, hogy kulturált működés szempontjából inkább egy benzines...
Nekem a Mondeoban nagyon tetszett a kellemes futómű. Franciákat meg sem nézek, nincs hozzájuk bátorságom,
ahhoz túl sokat megyek.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
SzlobiG #14504 üzenetére
papiron nagyon nagy súlybeli eltérést én nem látok. amit inkább hallok, hogy ami feszes közvetlen kormányzást, futóművet szeretünk a 4esben, az lágy lett az mk5 esetén.
és akkor meg már inkább 508, talisman, 5ös citrom. amennyire tudom, ezek már megbizhatóak.
4.5re 190@400Nm a default chip, ezt rakják mindre. A hasonló általános megoldást kérdezem mk5 esetén.
-
SzlobiG
félisten
válasz
Tsebacsi #14505 üzenetére
Ez egy bevált teljesítmény skálázás a gyártóktól, ha azt nézed a gyengébbet veszed még olcsóbb a telj adó is rá, de közbe ugyanazt tudja csak rá kell rakni a megfelelő szoftot.
(#14507) bajnokpityu Én konkurenciához hasonlítom pl passat attól nehezebb vagy 200 kilóval.
-
SzlobiG
félisten
válasz
bajnokpityu #14503 üzenetére
Tudtommal a 150 és a 180 lovas ugyanaz csak sw eltérés van benne mint az mk4 140 vs 163.
Szóval 180-ról indul a tuning olyan 210-ig kb ami már eléggé jónak számít, csak sajna nehéz az mk5-os kasztni.
-
bajnokpityu
félisten
szivóbenyát 85-120között tuningolják + eleve nagyon minimális eredménnyel kecsegtet.
viszont olyan jól viselkedett a mondi full pakkal lopar odavisszaban, hogy szerelembe estem, megsimogattam
mellesleg jobb időt mentünk, mint ismerős 240@500Nm es 4kereskese.lehet megnézem újra az 5ös mondeot, hátha már nem nyomja annyira a térdemet a középkonzol
5ös mondit 2.0diesellel éppen mennyire tudják biztonsággal húzno PFék? pár hónapja még csak gyári program volt, a 180@340Nm.
-
flymi
addikt
válasz
Sub-ZeRo #14501 üzenetére
Hm. Hazahoztam volna a tegnapi kétlityis járgányt, de még legalább egy hónap mire meglenne az ára, plusz ugye átírás, első szerviz, stb. Kár, hogy 2.0 is elég ritka.
Ha meg kell picit piszkálni a motort egy kis plusz teljesítményért az mennyibe fáj? Ennyire nem jártam még utána a témának, de gondolom nem két forint.
Illetve fóliázás lehetőségét is fontolóra kell venni, mert ahogy hallom elég kényes a fényezés. Állítólag ha egy helyen megsérül, utána söröskupaknyi darabokban lehet lehámozni róla a színt.Horgot kasztnivédelemből (önvédelemből) tetetnék csak rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Autós topik
- Tippmix
- eBay-es kütyük kis pénzért
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- LG 49WQ95X-W - 49" NANO IPS 10 Bit - 5120x1440 5K - 144Hz - USB Type-C - HDR 400 - G-Sync - FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest