Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14501) Sub-ZeRo válasza flymi (#14499) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Nekem 1.6 focus kombim van és néhol elfogy a 100 lóerő... Klíma + 4/5 személy és vége. Főleg ha a futót is felcsapom hátra... 😁 Az ST170 kéne leginkább. 😋

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#14502) flymi válasza Sub-ZeRo (#14501) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Hm. Hazahoztam volna a tegnapi kétlityis járgányt, de még legalább egy hónap mire meglenne az ára, plusz ugye átírás, első szerviz, stb. Kár, hogy 2.0 is elég ritka.
Ha meg kell picit piszkálni a motort egy kis plusz teljesítményért az mennyibe fáj? Ennyire nem jártam még utána a témának, de gondolom nem két forint.
Illetve fóliázás lehetőségét is fontolóra kell venni, mert ahogy hallom elég kényes a fényezés. Állítólag ha egy helyen megsérül, utána söröskupaknyi darabokban lehet lehámozni róla a színt.

Horgot kasztnivédelemből (önvédelemből) tetetnék csak rá. :)

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#14503) bajnokpityu válasza flymi (#14502) üzenetére


bajnokpityu
félisten

szivóbenyát 85-120között tuningolják + eleve nagyon minimális eredménnyel kecsegtet.

viszont olyan jól viselkedett a mondi full pakkal lopar odavisszaban, hogy szerelembe estem, megsimogattam :)
mellesleg jobb időt mentünk, mint ismerős 240@500Nm es 4kereskese.

lehet megnézem újra az 5ös mondeot, hátha már nem nyomja annyira a térdemet a középkonzol :)

5ös mondit 2.0diesellel éppen mennyire tudják biztonsággal húzno PFék? pár hónapja még csak gyári program volt, a 180@340Nm.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#14504) SzlobiG válasza bajnokpityu (#14503) üzenetére


SzlobiG
félisten

Tudtommal a 150 és a 180 lovas ugyanaz csak sw eltérés van benne mint az mk4 140 vs 163.

Szóval 180-ról indul a tuning olyan 210-ig kb ami már eléggé jónak számít, csak sajna nehéz az mk5-os kasztni.

(#14505) Tsebacsi válasza SzlobiG (#14504) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

A Focus 1.5 benyása ilyen, csak szoftveres eltérés van, mintha a turbónyomást tovább engedné, ennyi.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#14506) SzlobiG válasza Tsebacsi (#14505) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez egy bevált teljesítmény skálázás a gyártóktól, ha azt nézed a gyengébbet veszed még olcsóbb a telj adó is rá, de közbe ugyanazt tudja csak rá kell rakni a megfelelő szoftot. :))

(#14507) bajnokpityu Én konkurenciához hasonlítom pl passat attól nehezebb vagy 200 kilóval.

[ Szerkesztve ]

(#14507) bajnokpityu válasza SzlobiG (#14504) üzenetére


bajnokpityu
félisten

papiron nagyon nagy súlybeli eltérést én nem látok. amit inkább hallok, hogy ami feszes közvetlen kormányzást, futóművet szeretünk a 4esben, az lágy lett az mk5 esetén.

és akkor meg már inkább 508, talisman, 5ös citrom. amennyire tudom, ezek már megbizhatóak.

4.5re 190@400Nm a default chip, ezt rakják mindre. A hasonló általános megoldást kérdezem mk5 esetén.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#14508) #31733248 válasza bajnokpityu (#14503) üzenetére


#31733248
törölt tag

A dízelt meggondolnám... Nem biztos, hogy jó áron lehet eladni pár év múlva. Én például sokat fogok vele Nyugat-Európába járni, lehet, hogy lesznek olyan városok, ahova dízellel be sem hajthatnék. Arról már nem is beszélve, hogy kulturált működés szempontjából inkább egy benzines...

Nekem a Mondeoban nagyon tetszett a kellemes futómű. Franciákat meg sem nézek, nincs hozzájuk bátorságom, :D ahhoz túl sokat megyek.

(#14509) bajnokpityu válasza #31733248 (#14508) üzenetére


bajnokpityu
félisten

iszonyat túl van tolva ez a tiltásosdi. lesz olyan város, ahol lesz olyan központi pici kerület, ahova nem mehet be, ennyi. mivel én általában 2-4éves használtat veszek, ezekbe már beárazódik a dieselbotrány, tehát jóval olcsóbbak, mint amennyivel valóságban csökken a használhatóság.

hát nézd, mi általában 120+al szoktunk túrázni, itt semmi esélye nincs benyásnak fogyasztásban, és egyébként erőben se sok, amikor 2tonnát kell mozgatni.

egyenetlenül jár, rázkódik, igen, ez jogos. majd a villany jó lesz, de épp lenyomtam egy 250kmnyi szerpentin+400km pálya témát, összesen 15percnyi pihivel, erre egyelőre nincs villanyos alternativa. majd ha 500km megy egy 20-30perces töltéssel nagy tempóval, akkor váltok.

érdekes lesz mondeot venned, ha nem oké a francia. lévén francia motorok, francia komfortelektronika, stb...
egy pár éve nincs semmi baj velük, ellenben sokkal több designötletük van, élhetőbb a belső tér, stb..

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#14510) #31733248 válasza bajnokpityu (#14509) üzenetére


#31733248
törölt tag

Ez tényleg nagyon egyénfüggő. Én mondjuk nem igazán bírom a dízeleket, vannak olyan tulajdonságaik, amikre egyszerűen háklis vagyok. Nemrég közvetlenül egymás után vezettem a saját Octaviámat (1.4 TSI, 150 ló) és egy ugyanolyan erős dízelt - soha többet. :N Használtan, jó áron megvéve más kérdés nyilván, igaz, én akkor sem dízelt vennék.

"érdekes lesz mondeot venned, ha nem oké a francia. lévén francia motorok, francia komfortelektronika, stb..."

A Wiki szerint a Mazda és egy német vállalat közös fejlesztése ez a motor, hogy hol gyártják, az nem lényeges. Design terén a franciák mindig jók voltak, de én továbbra sem bízom bennük. Meg aztán az sem biztos, hogy egy hasonlóan felszerelt és erős autót ők is hozzám vágtak volna 6.1-ért...

(#14511) bajnokpityu válasza #31733248 (#14510) üzenetére


bajnokpityu
félisten

200lovas 1.8TSI után vettem mondeot, vissza nem ülnék bele, hiába megy kicsit jobban egyenesben a skoda.

izlés dolga.
útáltam, h a skodán minden porcikáján érezteti a vw, h ócsósitott, illetve sehol sincs futóműben, kormányzásban a mondeohoz képes. még az RS se. arról nem is beszélve, hogy egy 5 éves passat 5M, amin össze-visszalógnak már az ajtók, mondeoból 3.1ért vettem 3 éveset, ami sokkal jobb állapotú volt. és jobb vezetni+nagyobb, műszakilag meg semmivel se rosszabb. belül persze jóval kevéssé kidolgozott a mondeo.

nemtom hol olvastad, de annak a forrásnak szerintem ne higyj. 1.6 és 2.0 is PSA eredetű diesel, más hengerfejjel.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#14512) #31733248 válasza bajnokpityu (#14511) üzenetére


#31733248
törölt tag

"200lovas 1.8TSI után vettem mondeot, vissza nem ülnék bele"

Elhiszem, én is azért váltok feljebb és veszek Mondeot. Utoljára 15 éve volt, :) de aztán valahogy mindig mást vettem helyette, pedig a harmadik generáció kivételével mind tetszett. Most egyébként esélyes lehetett volna a Hyundai i40 is, nem kis részben az 5 éves kilométer korlátozás nélküli garancia miatt (ha volna hozzá egy jó benzines motor), de a régi már, az új pedig még nincs.

"nemtom hol olvastad, de annak a forrásnak szerintem ne higyj. 1.6 és 2.0 is PSA eredetű diesel, más hengerfejjel."

Azt tudom, de nekem az 1.5 Ecoboost lesz.

(#14513) Real_Necro válasza bajnokpityu (#14503) üzenetére


Real_Necro
veterán

Én is szeretem, de nemrégiben beleültettek egy V8-as SQ7-be... :D no de attól még jó volt mondiba is visszaülni. :B

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#14514) skopy


skopy
tag

Sziasztok
Van egy 2004 es Ford Focus C-max van és a hátsó ajtókon nem elektromos az ablak, mennyire költséges átépíteni elektromossá ? (Vannak olyan autók ahol bekábelezték csak nincs motor meg a többi )

Az akasztott embert, még az ág is húzza.

(#14515) kcsa válasza skopy (#14514) üzenetére


kcsa
veterán

Ahogy te is utalsz rá: attól függ, mit találsz az ajtóban. Enélkül tippelni is nehézkes :)

(#14516) cOxeR


cOxeR
Ármester

Sok Fordot látott van itt, mi a helyzet az autómata váltókkal a Fordnál?
Egy ismerősömnek sok baja volt a focusaban egyedüli eset vagy inkább kerülendő?

(#14517) molnarpeter válasza cOxeR (#14516) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hagyományos automata vállalható. Powershift, CVT nem ajánlott.

(#14518) #31733248 válasza molnarpeter (#14517) üzenetére


#31733248
törölt tag

...vagy legalábbis költségesebb. Az Octaviában megszerettem a DSG-t, ezért a Mondeot eredetileg Powershifttel akartam rendelni, de az értékesítő jóindulatúan lebeszélt róla.

(#14519) molnarpeter válasza #31733248 (#14518) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem nagyon van szerviz, aki hozzányúlna elfogadható áron :(

(#14520) cOxeR válasza molnarpeter (#14517) üzenetére


cOxeR
Ármester

Tehát szinte akkor az összes újabb konstrukció mellé tett automata. :)
Focus kombi, C-max, Kuga szinte mind kiesik, Mondeok jó része, esetleg a régebbiek nem. :N

(#14519) molnarpeter
Pont ez volt a baj, váltó miatt vitte vissza, legalább 4-5 alkalommal az első 1-1,5 évben aztán gyorsan túl is adott rajta... akkor ha automata cél, akkor nem igazán lesz jó a Ford.

[ Szerkesztve ]

(#14521) molnarpeter válasza cOxeR (#14520) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Benzin mellé újonnan is van még mindig hagyományos, meg kell nézni.

A legjobb automata a hibrid Mondeoban van (Toyota HSD a technika).

(#14522) Tsebacsi válasza cOxeR (#14520) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nekem hagyományos automata van 2017-es . Nem rossz de lusta kicsit és néha rángat. Néha!
Az új 8 sebességes viszont jónak ígérkezik, az van a Mustangban is. A powershiftet itthon csak dízelhez adták.

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#14523) -v- válasza Tsebacsi (#14522) üzenetére


-v-
addikt

A 2 lityós benzines turbó mondeókhoz tuti powershiftet adtak.

(#14524) molnarpeter válasza -v- (#14523) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Valid :K

(#14525) cOxeR válasza Tsebacsi (#14522) üzenetére


cOxeR
Ármester

1.6 benzin focushoz is, hiszen olyanban ültem... :)
Mustang most nem játszik. :D

Szóval akkor ez nehéz lesz, ha használt piacon keresgélek. Utána jön a Kia, majd a Hyundai és a vége az ampera lesz. :D

(#14526) SzlobiG válasza #31733248 (#14518) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nem rég volt egy mondeo tulaj powershifttel megadta magát, nem lehet javítani 1.5 milla az új. :)

Én találtam neki ebayen egy használtat félmilláért, azóta nem tudom, hogy megvette-e.
Jó az automata csak baja ne legyen szokták mondani.

Amúgy a Powershift megszűnik, vagy legalább is kukázzák a duplakuplungos megoldást, visszatérnek a hagyományoshoz gondolom nem véletlen...

[ Szerkesztve ]

(#14527) Tsebacsi válasza -v- (#14523) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Akkor valamit nagyon félreolvastam :(

Gergőke: Kész a hétfő faktor ma kicsinált engem...

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#14528) Gergőke88 válasza Tsebacsi (#14522) üzenetére


Gergőke88
addikt

Mustangban 10sebesseges van nem 8.

(#14529) bajnokpityu válasza Gergőke88 (#14528) üzenetére


bajnokpityu
félisten

mi a francnak egy nyomatékgyárnak 10sebesség? amikor kb 3ből meglenne a teljes sebességskála :D

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#14530) cOxeR válasza SzlobiG (#14526) üzenetére


cOxeR
Ármester

No akkor pláne el kell felejteni... ez vicc kategória. Egy 4-5M közötti kocsira nonszensz hogy 1,5 a váltó... :D

(#14531) bajnokpityu válasza cOxeR (#14530) üzenetére


bajnokpityu
félisten

amíg működik azért elég jó tud lenni.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#14532) cOxeR válasza bajnokpityu (#14531) üzenetére


cOxeR
Ármester

Ez nem volt kérdés... :) Okkal került bele csak ha ennyire nem tartós ellenben drága akkor ez nem jo konstrukció. Nekem kell elengedni lehet az automatát...

(#14533) bajnokpityu válasza cOxeR (#14532) üzenetére


bajnokpityu
félisten

vagy a fordokat.
egyébként minden automata több hibalehetőséget rejt, mint a kézi váltó, csak nem mindegy, h párszázból javitható-e (mint a klasszik aisinek, pl)

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#14534) #31733248 válasza molnarpeter (#14519) üzenetére


#31733248
törölt tag

(#14519) molnarpeter

Én is ezt hallom mindenhonnan. Kérdeztem a PoHu-t is a DSG-k javítási költségeiről, kemény számokat mondtak, ahogy a fordos értékesítő is. Ami azért bosszantó, mert ha az ember benyel nem kevés felárat egy jó automatáért, még mindig ott van a jó eséllyel bekövetkező meghibásodás milliós számlája is. Ha meg felhúzom 200 lovasra, akkor még esélyesebb, hogy az automata be fogja adni a kulcsot.

(#14526) SzlobiG

"Nem rég volt egy mondeo tulaj powershifttel megadta magát, nem lehet javítani 1.5 milla az új. :)"

Szép, mondhatom... :(

(#14535) cOxeR válasza bajnokpityu (#14533) üzenetére


cOxeR
Ármester

Mást is nézek persze, csak mk1 focus-t váltanék valami nagyobb újabb napiközlekedősre - a faék mivolta miatt - picit húz, hogy fordot keresgéljek. Mondjuk köszönőviszonyban sincs az egyszerűségével egy 4-6 éves kicsi se. :D
Nincs ezzel baj, és költök is rá ha kell - de nem ilyen volument... még az e85-be is olcsóbb egy váltó...

(#14536) #31733248


#31733248
törölt tag

Volna tippetek arra, hogy ha az új (Business) Mondeo hűtőrácsát le akarom cserélni fekete méhsejt, vagy egyéb formájúra, hol érdemes nézelődni és mennyibe kerül? A Fusion hűtőrácsa kompatibilis lehet vele vajon?

(#14537) updog


updog
senior tag

Sziasztok!

Két kérdés: a C-Max-ban a hétvégén kipucoltam a klíma befújóit, ahol értem legalábbis, jobb és bal oldalt kipattintottam a szellőzőket, és mikroszálas kendővel kitakarítottam belül a nagyon egészséges finom port a csőből, ameddig értem. Eddig OK.

Ugye szivacsszerű valamivel vannak ezek belül körbetekerve, na az porrá érett az elmúlt 11 évben. Gondoltam, valami alkoholos oldattal leszedem a maradványait, és körbetekerném újjal. Vajon hogy találok neten hozzá pótszivacscsíkot? Ugyebár erről van szó, nem Ford / nem saját, csak példa.

Másik kérdés: a két középső befújó az ugye fixen egyben van a rádió körüli kerettel, azt ki tudom otthon pattintani (és vissza is? :D) hogy az azok mögötti befújócsöveket is kipucoljam? (és mondjuk anélkül hogy a rádiót ki kéne szednem, vagy valamit nagyon szét kéne berhelni?)

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#14538) molnarpeter válasza #31733248 (#14534) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Olajos DSG tartós, a szárazat pedig tudják javítani részletekbe menően :) Multitronicra is van specialista. VAG példányszámok miatt arra jobban megéri ráállniuk, ez van.

Rács: nézegess cikkszámokat, szerintem ua. PP úgyis biztosítja az ingyenes visszaküldést.

[ Szerkesztve ]

(#14539) sparta2 válasza #31733248 (#14536) üzenetére


sparta2
tag

Szia!
Az ST-Line rácsa biztos jó rá!

(#14540) Tosee


Tosee
őstag

Sziasztok!

Egy Ford Fiesta MK7 -be szeretnénk gyújtógyertyákat cserélni!
Évjárat: 2009
Motor: 1.4 Duratec 16V 51KW 97Le
Üzemanyag fajtálya: benzin
Motorkód: SPJA
Valahol olvastam, hogy a Ford nem igazán szereti a Beru, Denso, NGK, stb gyártók gyertyáit... Ez mennyire igaz erre a motorra / típusra? Mekkora hézagnak kell lennie a gyertya végén? Milyen gyújtógyertyát ajánlanátok bele? Mennyit bírnak a gyári gyertyák? Nemrég került hozzánk az autó, ez lesz az első alkalom, hogy lecseréljük benne.

[ Szerkesztve ]

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#14541) Sub-ZeRo válasza Tosee (#14540) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Nekem is a szerelőm azt mondta hogy a Bosch és társait felejtsem el gyertyából. Csak gyárit rakjak bele. Ford focus mk1 kombi 1.6 benya. Szerintem te is gyárikat rakj bele. 1600 körül van nekem per darab .

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#14542) Tosee válasza Sub-ZeRo (#14541) üzenetére


Tosee
őstag

Köszönöm szépen, meg is rendeltem 849 HUF / db áron... Azt hittem drágább lesz, erre pont ez volt a legolcsóbb :R

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#14543) dodopek


dodopek
addikt

Sziasztok!
tapasztaltatok már olyat, hogy a nagy meleg az utastérben hibát okoz a légzsáknál? Egész nap kinn állt az autó a 35 fokban, induláskor meg nem aludt el a visszajelző. Vagy elaludt, és újra világít. Amikor megyek pár km-t klímával, és leállítom/újraindítom az autót,már nem jelez hibát. Lehet ez a nagy meleg miatt? 2005 Fiesta.
Köszönöm!

(#14544) cyanide válasza updog (#14537) üzenetére

Jelezném, engem is érdekelne a kiszedés mikéntje, mert el van törve az egyik rácsom. Szerintem a rádiót egyszerűbb kiszedni, mint azt a középső részt. Amikor ki volt véve, akkor sem jöttem rá hogyan kéne tovább bontani.

[ Szerkesztve ]

Ha ezt olvasod a topik meghalt...

(#14545) bull84ghia válasza updog (#14537) üzenetére


bull84ghia
őstag

Rádiót kell kiszedni mert van mögötte 2 csavar.

Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :

(#14546) Peathee válasza #31733248 (#14536) üzenetére


Peathee
aktív tag

Az ST-line-nak fekte méhsejt rácsos. Rendelj egy olyat a Cromax-an vagy márkaszervízben.

(#14547) flymi válasza Sub-ZeRo (#14501) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

"kérdzetem Tomit, hogy mit nem szabad venni azok a 3F-es autók! Fiat, Ford, Francia gyártmány. Ezek mindnek igen sok gyermekbetegsége van, meg nem jók egyszerűen." -> Nocsak nocsak. Mi változott? ;]

Amúgy nem igazán kaptam választ arra a kérdésemre, hogy mire kellene odafigyelni vásárláskor? Mert autószerelő cimbim az sajnos nincs, aki segíthetne az átnézésnél vagyis van, csak nemitt. Max egy kolléga, akivel még nem beszéltem két értelmes mondatot sem meg ki tudja ráérne-e, állandóan lót-fut.
Amiről tudok és olvastam az a rozsda a kerékjáratnál és az ajtóknál, valamint a gyertyatér és annak beázása. Más esetleg? :U

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#14548) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Ismerős szeretne 2002-2003-as Focust venni.
Hogyan működik ez mostanában: milyen varázsszóra adják oda a kocsit szerelővel történő átvizsgálásra? Ott kell hagyni náluk egy másik kocsit? Előleget? (bár ezt nem szívesen tenné az ember mindenféle papírozás nélkül)

⭐ Stella

(#14549) Tsebacsi válasza radi8tor (#14548) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ha van eszük, megbeszélitek az átvizsgálás helyét és odaviszik az autót, én legalábbis az eddigi 4-5 alkalommal így tettem és jöttek. Persze a vizsgálat díját te fizeted, de odaadni az autót nem fogják az tuti. Ha előleget akar ezért, vagy bármi ellenszolgáltatást, akkor ott kell hagyni szerintem.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#14550) -v- válasza Tsebacsi (#14549) üzenetére


-v-
addikt

Ha kereskedes, az tuti csak akkor engedi az atnezetest, ha mar leelolegezted es atnezes utan megveszed, ha ok.
Azt nem tudom soha, kereskedesekben nagyon sokszor ki vannak vonva a forgalombol az autok - ezeket hogy lehet kiprobalni? Meg hogy lehet elvinni atnezetni?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.