Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#15801) #31600896


#31600896
törölt tag

Üdv. A 2 hátsó futóműrugót akarom cserélni MK2 focusban. Melyik márka javasolt belőle?

(#15802) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Sziasztok!

Egy 2004-es 1.3-as Fiesta-nál mitől lehet az hogy este bejártam vele reggel nem indul el az autó, és azóta sem. Tekeri de nem indul be. Szikra van, gyertyákon látszik hogy benzint kap, gyújtás ráadásakor hallani a benzinpumpát is hogy megy. Találkozott valaki már ilyennel?

(#15803) gabor9991 válasza SPeti1984 (#15802) üzenetére


gabor9991
őstag

Benzin van, szikra van, így működnie kellene, de mégse jó.
Első körben főtengely/vezérműtengely jeladót nézném meg, mert lehet rosszkor kap gyújtást és ezért nem indul, de ettől függetlenül lehet sok más is a baja, így látatlanban tippelgetés lenne csak.

(#15804) Tsebacsi válasza SPeti1984 (#15802) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Gyújtó trafó/elosztó?

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#15805) SPeti1984 válasza Tsebacsi (#15804) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Elhúztuk szerelőhöz, nagy nehezen találtunk valakit aki hétfőn rá tud nézni mert amúgy 2-3 hét a várólista mindenhol. Csak gondoltam addig nyomozok hogy felkészítsem magam rá, hogy mennyire fog fájni a dolog. :)

(#15806) #31733248


#31733248
törölt tag

Mondeo 1.5 Ecoboost tapasztalatok:

A bejáratás első 1000 kilométerénél 9 liter feletti átlagfogyasztások voltak, az mostanra rengeteget mérséklődött: elsősorban autópályán, kisebb részben városban, elhanyagolhatóan kevés országúttal 7.7 literen áll most a fogyasztásmérő (kb. ennyit fogyaszt műszer szerint egyenletes 140-nél is). Ezzel egészében véve elégedett vagyok, bár a korábban használt Octavia (1.4 TSI 150 lóval) takarékosságát nem éri el, igaz, nehezebb is 3 mázsával.

Országúton és autópályán jól érezni a 165 lovat: kellemesen, nyomatékosan húz, miközben csendes marad. Szívem szerint mindenkit beültetnék egy dízelbe, majd utána a benzinesbe, mondja meg, melyik tetszett jobban... :) Nagyon komoly különbség van kulturált működés terén a benzines javára.

Az autó kényelmes, szép, nem zörög, szinte minden szempontból jól érezhető előrelépés az Octavia után. A tempomat vezérlését viszont nem gondolhatták komolyan... Nagyon bénán lett megoldva. Ugyanígy a 9 hangszórós audiórendszer is halványabb a vártnál. Ugyanígy hiányoznak a csomagtérből az ügyes rögzítő fülek is, de ezeket utólag pótolni fogom.

Egészében véve nagyon elégedett vagyok, azt hozza, amit vártam tőle.

[ Szerkesztve ]

(#15807) Pikkolo^^ válasza #31733248 (#15806) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Mi a baj a tempomat megoldással?

(#15808) #31733248 válasza Pikkolo^^ (#15807) üzenetére


#31733248
törölt tag

Az, hogy nem ergonomikus a kialakítása, szinte egy síkban vak a gombjai. Emiatt jobban kell figyelni a gombokra, én gyakran le is nézek emiatt. Ugyanígy az audiórendszer kormányról való kezelhetősége is elmarad ergonómiában a Skodáétól. Azon egy jól megtalálható tekerőgomb állította a hangerőt, ezen meg egy négy irányú kapcsolót kell kitapogatni. Apróság, de kár érte.

(#15809) Tsebacsi válasza #31733248 (#15808) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ezt mondjuk aláírom, hogy a tempomathoz nekem 1 év után is még le kell néznem.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#15810) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Nekem pl Focus 3-nál a facelift előtti tempomat megoldás sokkal kézreállóbb volt, mint a most búcsúztatott 2015 utániaké. De még mindig sokkal bonyolultabb mint pl egy Opel Astra J, Meriva B, ahol simán 1 újjal tudok mindent működtetni.

[ Szerkesztve ]

(#15811) Tsebacsi válasza SPeti1984 (#15810) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

A 2015 utáni is egy ujjas de nehéz felismerni melyik gombot nyomod.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#15812) #31733248 válasza Tsebacsi (#15809) üzenetére


#31733248
törölt tag

Nehéz megérteni egy ilyen hibát... Nem volt egyetlen fókuszcsoportos kutatás sem, aminél jelezték volna ezt? Még csak többe sem kerülne, csak egy kis odafigyelésbe.

(#15813) Tsebacsi válasza #31733248 (#15812) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Valószínű volt. De úgy néz ki hogy a kontroll csoport nem mondta nagy problémának.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#15814) SPeti1984 válasza Tsebacsi (#15811) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Igen tudom mert volt olyan Focus ill most Kuga. De nagyon zavaró szerintem, hogy melyik gomb melyik vakon. Opelnál simán rááll az újjam.

(#15815) 3L1T3


3L1T3
addikt

Sziasztok,

Ford Focus MK2 (2005) ferdehátú autót 1 hete vásároltuk. A mai nap esőzés miatt felnyitottam a motorháztető mert olvastam, hogy széria hiba ezeknél az autóknál, hogy az ablakmosó fúvókánál beázik és megáll a motor tetején a gyertyáknál a víz.

Sajnos a mi autónkkal is ez történik. Milyen megoldási lehetőségek vannak erre? :R

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#15816) Goose-T válasza 3L1T3 (#15815) üzenetére


Goose-T
veterán

Vótmá a válasz is a topikban: Volvo S40/V50 motorburkolatot szerezz be, azzal nem fognak beázni a gyertyák.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#15817) #31600896


#31600896
törölt tag

A 2 hátsó futóműrugót akarom cserélni MK2 focusban. Melyik márka javasolt belőle?

(#15818) Goose-T válasza #31600896 (#15817) üzenetére


Goose-T
veterán

Lehet jobban jársz, ha mind a négy rugót cseréled, mert ha csak kettőt cserélsz, akkor fel fogja nyomni a hátulját az új rugó.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#15819) tailor válasza Goose-T (#15816) üzenetére


tailor
őstag

Ez csak a sima, 100 lovas 1.6 motornál működik, ha Ti-VCT motorú, akkor nem, arra ugyanis nem jó ez a burkolat. 1.4-gyel nem tudom, mi a helyzet.

3L1T3: Vegyél új ablakomosó fúvókákat, amik legyező alakban szórnak: LINK. Ezek már nem folyatják a vizet a motorra (merthogy itt, a fúvókák csatlakozásánál folyik rá a víz a szelepfedélre).

Üdv,

[ Szerkesztve ]

(#15820) 3L1T3 válasza tailor (#15819) üzenetére


3L1T3
addikt

Szia, köszi a tippet ez egy 116 lovas 1.6 motorral szerelt verzió. Rendeltem 2 db-ot ebből a fúvókából, remélem ez megoldja a problémát.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#15821) gabor9991 válasza 3L1T3 (#15820) üzenetére


gabor9991
őstag

Igen, ez jó lesz.Mondjuk érdekes, hogy 2005-óta ezt a hibát senki nem vette észre...gyertyák nem rozsdásodtak meg?Ha rozsdás, cseréld ki azokat is.

(#15822) 3L1T3 válasza gabor9991 (#15821) üzenetére


3L1T3
addikt

Ez egy 60.000 Km-es lényegében újszerű állapotban (persze korából adódó hibái vannak) lévő autó. Ausztriából lett behozva 2 hete, egy öreg nénié volt aki időközben meghalt. Vezetett szervvízkönyvvel 5.000 km-enként olajcsere és vezérmű csere is volt benne 50.000-nél.

Szerintem garázsban állt eddig ezért nem tűnt fel senkinek. Persze megnézem majd a gyertyákat is. Sajnos nálunk az utcán áll az autó , ezért is jött ma az ötlet, hogy felnyitom mert olvastam erről a széria hibáról.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#15823) tailor válasza 3L1T3 (#15820) üzenetére


tailor
őstag

Szívesen. Nekünk ugyanilyen autónk van, ugyanez volt a gond, és a csere óta nem ázik be.

60 ezer km-rel épp csak a bejáratás végén van, használjátok sokáig örömmel! :)

[ Szerkesztve ]

(#15824) galoslac válasza 3L1T3 (#15822) üzenetére


galoslac
tag

Elárulod, hogy mennyiért vettétek?

(a következő szériás fúvókáknál már javítva lett ez a hiba)

Eladó Bosch IXO nyomatékadapter 1500/db egy-több-sok mint a kínainál

(#15825) 3L1T3 válasza galoslac (#15824) üzenetére


3L1T3
addikt

El persze, nem titok.

1.3M átírással mindennel együtt.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#15826) kelly416 válasza tailor (#15823) üzenetére


kelly416
veterán

Az enyémen van motorburkolat, ráadásul gyári Ford. Azért lehet, mert dízel, és így kulturáltabb a hangja, vagy valószínűleg ezen sem gyárilag van fent a burkolat?

(#15827) #31600896 válasza Goose-T (#15818) üzenetére


#31600896
törölt tag

Nem is az a lényeg, hogy hányat, hanem milyet? Most olyan mintha a hátulja leülne kicsit üres csomitartóval is. Ráadásul a jobb hátsó oldal 1-2 centivel lejjebb csüng, mint a bal. Sárvédőív és a kerék közti távolságból látszik.

[ Szerkesztve ]

(#15828) gabor9991 válasza #31600896 (#15827) üzenetére


gabor9991
őstag

(#15829) tailor válasza kelly416 (#15826) üzenetére


tailor
őstag

Pontosan, a dízeleken szokott lenni, mivel ott tudtommal fontosabb a hőtartás, mint a benzinesnél, illetve tompítja a hangját is.

(#15830) Hikvision


Hikvision
senior tag

Ford S-max 2006.12, 2.0 DuratecHE, vezetett szervizkönyv, valós 190.000.km, tankolásonként legalább 1 Liter olaj elfogyasztása....

Elkészült a beavatkozás, hengerfej lekokszosodva, szelepszárakkal együtt, dugattyú gyűrűk olyan puhák voltak mintha egy kólás dobozból lennének, alattuk szintén koksz.

Hengerfej teljes rendbetétele ( síkolás, szelep becsiszolás, csészézés, szimmeringek stb), Goetze gyűrűgarnitúra.

A nagy szerencse, hogy a henger, a dugattyúk, a hajtókarcsapágyak, újszerű állapotban voltak.

Teljes tömítés készlet, hengerfej csavarok stb.

Ami érdekes, a gyári 190ezret futott lánc minimális nyúlást mutatott, mondom akkor cseréljük azt is, Cromaxból megrendelve alvázszám alapján, meghozták a szettet gyári ford dobozban, benne made in ITALY lánccal, ami azon kívül, hogy sorjás volt, oldalirányban akkora csaplógása volt, hogy ha a végénél fogtam meg majdnem visszahajlott, hosszúságra 1mm-el rövidebb volt mint ami benne volt, tehát nem nagy nyúlásról beszélünk.

Kérdezem, hogy akkor ez most vicc, vagy hol a gyári lánc? Cromaxba csak annyit mondtak, hogy ez a gyári ezeket adják el, de kibontottak egy Febi/Swag láncot és abban centire pontosan, szinre szagra ugyan az az ITALY lánc volt mint a gyári original dobozban, csak pont fele annyiért...

Erre mondták, hogy már nem kell csodát várni, nincs normális alkatrész, a fordnak nem érdeke...

Úgyhogy visszakerült a gyári lánc, az a többihez képest új állapotban volt.

Az egész művelet, szívósor felújítással együtt kb 350ezerből állt meg.

Pár Kép.

20 éve a PH-n.

(#15831) ReFleXx válasza Hikvision (#15830) üzenetére


ReFleXx
addikt

good job . remeljuk meggyogyult a motor, majd szamolj be hogy megszunt-e az olajfogyi.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#15832) kelly416 válasza tailor (#15829) üzenetére


kelly416
veterán

Köszi. Egyébként meglestem azért, de nem jut be víz. Viszont a kombinak a csomagtartó zsanérjai alatt most áll egy kis pocsolya, de gondolom amilyen könnyen oda jut a víz, olyan könnyen szivárog is majd el onnan.

(#15833) #31733248


#31733248
törölt tag

Csináltam egy fogyasztástesztet a Mondeoval. Budapest külvárosából a Belvárosba ingáztam vele, óvatos stílusban, start-stop értelemszerűen bekapcsolva (hidegindításokkal mindkét helyen). 20 kilométert tettem meg durván 45 perc alatt. Átlagfogyasztás: műszer szerint 7.7 liter. Meglepően jó.

(#15834) Pikkolo^^ válasza #31733248 (#15657) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Most ismét akciózzák, 6,3M Ford Credit finanszírozással ha idén megrendeli a vevő. [link]

(#15835) Tsebacsi válasza Pikkolo^^ (#15834) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Kicsit fapados, ennyiért én egy nagyon jól felszerelt automata Focus ST kombit vettem. :B

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#15836) Sub-ZeRo válasza Pikkolo^^ (#15834) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Ez a motor is kigyúllad, mint a másik ecoboost motor? :DDD

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#15837) Tsebacsi válasza Sub-ZeRo (#15836) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hűdevicces...

Nem, nem gyullad ki!

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#15838) Sub-ZeRo válasza Tsebacsi (#15837) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Szerintem vicces, hogy erre nem figyeltek oda a Fordnál...
Tényleg, az 1.6, nem 1.5.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#15840) 3L1T3


3L1T3
addikt

Egy gyári kulcsom van az autóhoz. (Ford Focus MK2 2005 1.6 116 hp benzin) Tudtok ajánlani , hogy honnan tudnék venni plusz kulcsot? Esetleg meglehet oldani, hogy bicska kulcsháza legyen?

Köszi! :R

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#15841) hdanesz


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Sziasztok,

2005-ös Ford Fiesta Comfort, 1.4benzin. A jobb első ablakemelő nem működik. Illetve a belső csomagtérnyitó gomb sem. Az elsőt feltételezem könnyebb diagnosztizálni/orvosolni mint a másodikat. Vagy tévednék?

A csomagtérnyitó bowdenes? Vagy miként működik? A kulcson lévő gombbal sem nyílik.

(#15842) #31733248 válasza Pikkolo^^ (#15834) üzenetére


#31733248
törölt tag

Ez nagyon jó ár ezért az autóért. Érdekes, hogy egy mindössze 1.5-ös motor dolgozik a másfél tonnás autóban és ehhez képest a városi fordulatszámtartománya jellemzően 1500-2000 között van (normális vezetés mellett).

(#15843) galoslac válasza 3L1T3 (#15840) üzenetére


galoslac
tag

Veszel egy elektronikás kulcsot e-bayról (vagy valami itthoni bontóstól), és maratsz hozzá egy másik szárat. (~10k)
A lapos oldalmart vagy a toll szárú kulcs van hozzá?

ui.: Ha van cascod, akkor majd programoztasd át, meg jelentsd be.

Eladó Bosch IXO nyomatékadapter 1500/db egy-több-sok mint a kínainál

(#15844) pulffy


pulffy
őstag

Sziasztok. Mi a vélemények, véleményetek ezekről az EcoBoost motrokról? Ugye 1.0 és 1.5 literesek. Ha jól tudom akkor mind a két fajta 3 hengeres? Nekem most Cmaxom van (1.6TDI 2006os) ezt szeretném majd lecserélni jövőre tetszik Kuga, meg az új Cmax tudom azert nem egy kategória, de még nem tudom mit engedhetek majd meg magamnak, na de az majd akkor lessz. Mondjuk azt már eldöntöttem hogy dizelt nem akarok, ezért is érdeklődök. Egy két ismerős, kolega akik persze nagyon okossak azok rögtön azt mondják hogy pl az 1.0 az kis motor az nem birja majd alatta sokáig, kifingik stb. 1.5 amit ugye a Kugánál van hogy az alá a kaszni alá se jó mert gyenge blabla. Amugy a Cmax ban is van 1.5 EcoBoost?

[ Szerkesztve ]

Why? Because we fucking can! Because we fucking can, and if we can, we do.

(#15845) kocsisg73


kocsisg73
csendes tag

Sziasztok, segítségeteket kérném. Ford Focus 1.6 benzines. Szerelőnél volt a kocsi, ahol többek között katalizátort és váltó bowdent is cseréltek. 2 hét után néha le akart állni a motor, néha erőtlen is lett. Aztán egy hete reggel kiálltunk az utcára, délután be akartam indítani, beindult de nagyon alacsony volt az alapjárat, le is fulladt, majd onnantól nem indul be. Elején még 1-1 robbanás hallatszott, de azóta az se, csak az önindító forgatja a motort. Ami furcsa, hogy indítózáskor a fényszórók felvillannak (lekapcsolt lámpáknál!!!) és az anyósülés előtti relédoboz össze-vissza kattog. Több szerelőt megkérdeztem, szinte mindenki azt mondta, hogy valami testkábelt nem tehettek vissza a helyére. Trafót is cseréltem (típushiba), az egyik henger érintkezőjénél látszódott az égésnyom is, de nem segített. Kiszedtem a légszűrő házat is, mivel a bowden cseréhez a szerelőnek is ki kellett szednie, ott mennek a testkábelek is. Mindegyiket végignéztem, mindegyik a helyén van. Nem értem... :( Valaki találkozott már hasonló problémával? Előre is köszönöm!

(#15846) galoslac válasza kocsisg73 (#15845) üzenetére


galoslac
tag

Villanó lámpa = gyenge akksi. A többi passz, lehet test hibánál is villan.

Eladó Bosch IXO nyomatékadapter 1500/db egy-több-sok mint a kínainál

(#15847) gabor9991 válasza kocsisg73 (#15845) üzenetére


gabor9991
őstag

Igen, ahogy írták a felvillanó fényszóró alacsony feszültséget jelent indítózáskor.

[ Szerkesztve ]

(#15848) kocsisg73 válasza gabor9991 (#15847) üzenetére


kocsisg73
csendes tag

Köszönöm.
Az aksit most feltettem töltőre mert a sok próbálkozástól lemerült.
Bár végzettségem autószerelő, a villamossághoz nem nagyon értek, inkább mechanikus ember vagyok. :)
Laikusként az el tudom képzelni, hogy a relédoboz az alacsony feszültség miatt kattog.
De (hangsúlyozom nagyon laikus vagyok az elektronikában) ha a világítás kapcsoló le van kapcsolva (azaz az áramkört megszakítom), akkor indítózásnál miért villan fel a fényszóró? Áthúz valahol? És menet közben miért gyengül el néha a motor, ha a generátor elvileg ellátja a rendszert?

köszi!

(#15849) gabor9991 válasza kocsisg73 (#15848) üzenetére


gabor9991
őstag

Ezzel jelzi neked a fordod, hogy az akku már nem 100-as :D
Nem tudom a mérnökök eleve ilyenre tervezték vagy más oka lehet ennek a felvillanó fényszórónak, de ez ilyen.
A menet közben elgyengülő motor csak érzésre gyengül vagy van vele hibaüzenet is?

[ Szerkesztve ]

(#15850) #27070592 válasza kocsisg73 (#15848) üzenetére


#27070592
törölt tag

Van egy tesztmódszer az akkura.
Ha teljesen fel van töltve és visszarakod az autóba, gyújtást adsz indítózás nélkül és felkapcsolod a tompítottat két percre. Majd lekapcsolod, leveszed a gyújtást és egy multiméterrel rámérsz az akkusarukra. Ha 12.7volt alatt van, akkor jó eséllyel cserés lesz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.