Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40401) Maxell014 válasza szőröscica (#40400) üzenetére


Maxell014
senior tag

Nem két széles, akkor megy előre hátra a 235/45. Köszi!

(#40402) BeZol válasza macska55 (#40398) üzenetére


BeZol
őstag

A D gyorsabb lesz, mert ha még azonos lóerős is lenne mindkettő, a D-nek több a nyomatéka is.
Alapjáraton hangosabb a diesel (ez is hangszigetelés kérdése, és h kint v. bent vagy a kocsiban), menet közben viszont a hangszigeteléstől függően bizonyos fordulattól biztosan hangosabb lesz a benzines, mert szimplán nagyobb fordulaton pörög, de ez kétlem h zavaró lenne.
Oh, már a legelején büdi lesz a D, de ez főleg garázsba betolatáskor lesz feltűnő, máskor kb nem. Én pl. minden egyes alkalommal, miután betolatok a teremgarázsban a helyemre és megyek kivenni a csomagokat, akkor szívom be szépen az elégetett diesel maradványát, és hát nem kellemes, de azért egy benzinesnek is van egy jellegzetes bukéja, még ha nem is ennyire tolakodó.
Hát a szervíz jó kérdés, de ha tényleg főleg városban használod a benzinest, akkor biztosan olcsóbb lesz szervízelni, mintha ugyanezt a dieselessel tennéd, egyébként szerintem ma már egyforma mindkettő szervízköltsége, kérdés inkább az, hogy mennyire megbízható a benzines motor, mert a diesel bizonyítottan jó, HA 160+ezer km után vezérműláncot cserélsz, biztos ami biztos alapon, viszont ez a sok városi használat nem tesz jót neki. Olyan 10-15km után melegedne be a motor, szóval kb. folyton hidegüzemben használnád, ezért extra fogyasztása is lenne és nem tudna a dpf regenerálni, hacsak nem mész 1-2 hetente egy hosszabb kocsikázásra városon kívül. A benzines hamarabb bemelegedne, hamarabb elérné az üzemi hőfokot, ezért esélyesnek tartom, hogy városban a dieselhez hasonlóan fogyasztana.

(#40403) lali81 válasza SzlobiG (#40382) üzenetére


lali81
tag

nekem M57D30 25d van a 197 lovas, utolsó évjáratos E60,2009-es

(#40404) chess001


chess001
aktív tag

Új BMW nél nincs az az akció, hogy 5 évig nincs szerzivkoltseg?

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#40405) molnarpeter válasza chess001 (#40404) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

De (Service Inclusive), és kedvezményt kapsz, ha lemondasz róla.

(#40406) FIREBLADE78 válasza macska55 (#40398) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nekünk új x5 van. Szar dízel. Ne vegyél dízelt. Kivéve ha pösti vagy. Én csak városban használom. Annyit eszik,mint 10 cigány gyerek. ;] vegyél plug int. Pláne ha céges lesz,akkor sok adótól megmenekülsz. (Ha létezik plug in)

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40407) macska55 válasza molnarpeter (#40405) üzenetére


macska55
újonc

hiába 5 éve
30000 km vagy 2 évente cserelik az olaj
szóval ha évi magyar átlag 20km mész csak 2 olaj csere ingyen lesz
én az gondoltam évi csere, de az csak egy reklám.

(#40408) molnarpeter válasza FIREBLADE78 (#40406) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

GLC 350e simán jó lenne például, propelleres hibrid csak földszinten van :D

(#40409) negro válasza Maxell014 (#40399) üzenetére


negro
őstag

255 -re mar 9J kell azert. Meg 8 es 1/2 J -esen elmenne. De ha eleve egyreszes 8J -es a felnid akkor elore-hatra 235 es kesz! Total feleleges lenne 1 centiert mas meretet venned arrol nem beszelve lehet az ABS tombodet is bezavarna mar az elteres a tengelyeken szerintem!

En is egyreszeses 8,5J -es 18" -os BBS -el jarok nyaron es 235/40 van korben...

[ Szerkesztve ]

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#40410) MPowerPH válasza Ck. (#40369) üzenetére


MPowerPH
félisten

Szerintem nem eszik olyanforron a kasat, foleg itt UK -ban. :N A tobbsegnek diesel autoja van... Egyebkent is itt hatvanyozottan zuhan az autok ara az evek elteltevel, nem fogjak egy csapasra elertekteleniteni az osszes euro 6 -nal gyengebb besorolasu diesel autot.

Don't Tread On Me

(#40411) FIREBLADE78 válasza molnarpeter (#40408) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Isten ments,hogy leüljek a földre. Kivéve egy fasza sport ajutó ;] :))

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40412) molnarpeter válasza FIREBLADE78 (#40411) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Tank méretben már csinál a bmw is hibridet, csak kisebb SUV nincs :D Egy i8 pont jó lenne neked, hibrid is, sport is :D

[ Szerkesztve ]

(#40413) FIREBLADE78 válasza molnarpeter (#40412) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nem jó,mert ja de,van benne hang generátor (hangszóró) ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40414) cOxeR válasza negro (#40409) üzenetére


cOxeR
Ármester

Nálam is 8,5j a gyári hátsó meret 255-ős gumival.

(#40415) Xero válasza molnarpeter (#40408) üzenetére


Xero
nagyúr

Haver most azt kért céges autónak. Kíváncsi leszek rá nagyon.

(#40416) cOxeR válasza Xero (#40415) üzenetére


cOxeR
Ármester

Ilyenkor mindig rájövök, hogy nem jó területen dolgozom.

(#40417) SzlobiG válasza cOxeR (#40416) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ugyanezt akartam írni. :D

(#40418) Möhe válasza Xero (#40415) üzenetére


Möhe
addikt

Kit kell eltenni láb alól egy ilyen melóért? :DDD

(#40419) Xero válasza Möhe (#40418) üzenetére


Xero
nagyúr

Főnöke M2-vel jár céges autó gyanánt, az szerintem egy fokkal finomabb. :DDD
Amúgy részlegvezető egy multinál, szóval semmi extra, kb vezető mérnöki pozi.

(#40420) FIREBLADE78 válasza Xero (#40415) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Kért? Én is kérek sok mindent,mégsem kapom meg ;] :O

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40421) Xero válasza FIREBLADE78 (#40420) üzenetére


Xero
nagyúr

Kvótába befért a kamu hibrid miatt. :DDD X3-at is nézett de abból a mezítlábas 20d fért volna bele.
Az a vicc, hogy eddig a dízelek pörögtek a co2 miatt, most pedig a hibridekből lehet kb bármit betolni a kvóta miatt.

Eddig Q5 2.0 TDI-vel járt, de abból is kirúgott 10l+ átlagot 100e km alatt. :C

[ Szerkesztve ]

(#40422) cOxeR


cOxeR
Ármester

Kezd emelkedni a benzines autóim ára. :DDD

Dízelautók: csökkenő kereslet, zuhanó árak

(#40423) Ck. válasza cOxeR (#40422) üzenetére


Ck.
addikt

Ettől féltem. Ha ez a dili ott elindul, máshol sem lesz megállás...

(#40424) SzlobiG válasza Ck. (#40423) üzenetére


SzlobiG
félisten

Hát nem, még több dízel autót fognak behozni hozzánk és mivel jó áron lesznek, meg is fogják venni.

(#40425) MPowerPH válasza Ck. (#40423) üzenetére


MPowerPH
félisten

Dehogynem.... Most megy a panikkeltes, kozben meg ma a Tesconal az autok 95% -a diesel volt. A kereskedesben, ahol voltam, alig volt par benzines.
En nem latom az arzuhanast sem. Az emberek nem fognak szaladni a roncstelepre, leadni a diesel autojukat, es hibridet meg elektromosat venni. Ma megneztem 2db hibrid Lexust, meg egy Priust.(azt csak kivancsisagbol) A kis hibrid Lexus agyhalott volt, es 10l -t siman bekapott. A nagy okes volt, 14l -t irt a board, de V8.... A Prius meg varosba valo. A tulaj szerint palyan sokat eszik, Ok is csak varosban hasznaljak, mellette volt egy D4D Avensis a hosszu utakra.
Jelenleg nincsen alternativaja a diesel autonak, az emberek nem fogjak kidobni a par eves autoikat sem, es hidd el, a kormanyzatnak is van annyi esze(mint ahogy a nemeteknel kozbe is leptek), hogy nem korlatozzak az allampolgarok jogait, es nem okoznak anyagi kart senkinek sem.
Magukat hibaztathatjak, a diesel lobbi par eve meg nagyon eros volt, azt nyomtak mindenhonnan, mindenkivel azt vetettek. A benzines motorok fejlesztese le is lassult(kivetel az erogepek), jott a downsizing, ami ugyan ugy zsakutca lett. Nincs alternativa, draga az uzemanyag, es aki havi szinten megy 4000k km -et, annak rohadtul nem mind1, hogy 5 vagy 8l -t eszik az autoja.
Egyebkent amig Euro 5 -os a traktorod, addig nincs mitol felned.

Egyebkent meg jo ez az elektromos lobbi, igy az elejen. Csabito az ingyen parkolas, adokedvezmeny stb... Na most ez sem tart orokke, ez maga a lobbi. Tenyleg azt gondoljak azok, akik most bele vannak buzulva az elektromos autokba, hogy az aram, amit az autoba tolt bele, az jovedeki ado mentes is marad? Hogy potolja az allam a koltsegvetesben keletkezo hatalmas lyukat, ami a benzin/gazolaj jovedeki adojabol befolyik? Szerintetek mindig mindenhol lesz majd ingyen tolto? Dehogy...
Majd amikor mar a lobbi elerte a celjat, es mindenki mikrohullamu autoval jarkal, akkor elkezdik azzal, hogy az aram, ami az autoba megy, az elkulonul az aramtol, amit Te otthon hasznalsz. Es megoldjak, hogy a plug in -el otthon se tudj csalni, es az olcsot 'tankolni'. Arra meg majd meg kulon kivancsi leszek, hogy honnan szednek annyi aramot, ami ezt kitudna szolgalni? Ha most hirtelen mindenki elektromos autora valtana, akkor megallna az elet, foleg a nemeteknel, ahol az atomeromuveket is leallitottak. Es akkor meg a kornyezetkarositasrol nem is beszeltunk, ami az akkumulatorok gyartasaval jar.

mod: Jah, nem lesz Lexusom, ez az LS nem nekem valo, ahogy a 7er es az A8 sem. :N A GS meg mar tul korszerutlen.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#40426) Ck. válasza MPowerPH (#40425) üzenetére


Ck.
addikt

Persze, értem én és egyet is értek azokkal, amiket írtál, mindenhol mondják, hogy "de az emberekkel ezt nem tehetik meg, a többség dízelt használ, ezt senki nem fogja eltűrni, stb. stb.", de igazából most őszintén:
Csak játsszunk el a gonndolattal. Ha egy tollvonásra azt mondják, hogy holnaptól NO DIESEL, mégis mit tudna tenni egy földi halandó egy kormányzati döntés ellen? Ez nem kérés, hanem egy döntés volna. Tisztában vagyok vele, hogy sok családot a nyomorba döntene, de ha meg akarják tenni, bármikor megtehetik. Bontásra, leadásra/beszámításra felszólítani valamennyi tulajt, az állampolgárok pedig vagy mosolyogva nyelnek egyet, vagy kitör egy fajta "diesel-szabadságharc". Lényeg a lényeg, ha vmit el akarnak érni, csak egy tollvonásba kerül, függetlenül annak gazdasági és társadalmi következményeitől.

Szerk.:
Nekem euro 4 sajnos. 2007-es E92 320d, N47 (DPF)

[ Szerkesztve ]

(#40427) CharlieDrop válasza Ck. (#40426) üzenetére


CharlieDrop
veterán

ez csak itthon lenne következmény nélküli, bár lehet itt se....

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40428) Gabesz25 válasza Ck. (#40426) üzenetére


Gabesz25
tag

semmilyen tollvonásról nincs itt szó. ha valóban részletesen elolvastátok az ezzel kapcsolatos híreket, akkor tudjátok, hogy a lipcsei bíróság csak abban döntött, hogy az önkormányzatok külön engedély nélkül dönthetnek a dízel személyautók belvárosba történő behajtásának tiltásáról. Eddig két nagy német város Stuttgart és Düsseldorf szeptember elsejétől dönthet úgy, hogy kitiltják a dízeleket. De ez sem azt jelenti, hogy adott estben szeptembertől nem mehet be az adott dízel jármű, hanem ha a levegő minősége úgy kívánja, bizonyos időre megtagadják a behajtást...Bőven lehet még ezeket az autókat használni (én is fogom használni az EU4-es 20d-met itt München és környékén), csak felfújják ezt az egészet szerintem. És persze az autógyártók jóljárnak, ha veszik az emberek az új autókat.

[ Szerkesztve ]

(#40429) Xero válasza Ck. (#40426) üzenetére


Xero
nagyúr

Nope ez nem így működik. Egyik pillanatról a másikra nem játszhatnak ilyesmit.

(#40430) SzlobiG


SzlobiG
félisten

Szerintetek miért kellett vezérlést cserélni ezeken? [link]
[link]

Én azt olvastam, hogy ezeket már nem érinti a probléma, csak a 2011 előtti N47 szenvedett vezérlés problémával, most akkor hogy van ez? Még mindig problémásak?

Az első linken ráadásul azt írja, hogy gyári visszahívás keretein belül. :U

[ Szerkesztve ]

(#40431) CharlieDrop válasza SzlobiG (#40430) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Fura. Viszonylag frissen behozva, de leszervizelve, hmmm....

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40432) SzlobiG válasza CharlieDrop (#40431) üzenetére


SzlobiG
félisten

Szerintem is, km szerintem nem lehet kamu, mert ezeket már manapság elég jól le lehet követni. Vagy tévedek?

(#40433) CharlieDrop válasza SzlobiG (#40432) üzenetére


CharlieDrop
veterán

persze, de nem a km. miatt írtam

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40434) MPowerPH válasza SzlobiG (#40430) üzenetére


MPowerPH
félisten

A lancszakadas sajnos 2011 utani modelleknel is megtortenhet.

Szerintetek ha becserelem a mostani felni szettemet egy E60 -as szettre, az nem lesz gaz egy F10 -en? :U O lenne az, Styling 172. Egy bibi van, az ET szam. Ennek ugye 18 - 32 az ET -je, mig nalam ugyan ez 33 - 44.

Pont talaltam egy kepet, igy allna rajta. Az a baj az F10 -el, hogy a 19" keves neki, keri a 20". :(

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#40435) Tálydi válasza MPowerPH (#40434) üzenetére


Tálydi
senior tag

Ne tedd, nagyon nem áll jól neki.
Persze ez egyéni vélemény és a te autód, aztán ha neked tetszik az se érdekeljen, hogy e60-ról van, de ha már feltetted a kérdést, inkább ne cserélj.

Eeeeh, what’s up, doc?

(#40436) MPowerPH válasza Tálydi (#40435) üzenetére


MPowerPH
félisten

Maga a felni az egyik regi kedvencem, de amilyen jol all egy E60 -on, olyan furcsa az F10 -en.

Don't Tread On Me

(#40437) Ck.


Ck.
addikt

Egy kicsit más téma:
Srácok, mit gondoltok az E63/64-ről. Elsősorban az LCI előttiek amik elérhető közelségben vannak, 630i, 645i.
Összeségében mennyire problémások/megbízhatóak motorikusan, ill. általánosságban?

(#40438) cOxeR válasza MPowerPH (#40434) üzenetére


cOxeR
Ármester

Meg egy nem,az et-se tuti de inkább azért mert nem passzol stílusban.

(#40439) Skimaster válasza MPowerPH (#40434) üzenetére


Skimaster
senior tag

Szerintem sem passzol hozzá,én néznék valamit,ami az F10-hez találtak ki.

(#40440) cOxeR válasza Skimaster (#40439) üzenetére


cOxeR
Ármester

Igaz, még nem tudom mennyire jó, de több JR felnit is láttam F10-eken...
JR-22, JR-25


Árban nem néztem, de biztos találsz mutatósabbat rá. :)

(#40441) MPowerPH válasza cOxeR (#40440) üzenetére


MPowerPH
félisten

Jol neznek ki, az teny. De itt sokat hozzaad, hogy porig van ultetve, es valszeg hetkoznapokban ez a setup hasznalhatatlan a pogacsak, vagy az alacsony ET miatt. Na meg ez 21".
Nekem nem lesz ultetes a specko lengescsillapitok miatt, pedig alapjaban veve nagyon magasan van az autom is.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#40442) SzlobiG válasza MPowerPH (#40434) üzenetére


SzlobiG
félisten

Gondolom ugyanakkora eséllyel mint akármelyik típusnál. Elvileg az N47 2011 előtt volt típus hibás.

Én valahogy sokkal jobban bízok egy szíjas vezérlésben azt lecseréled amikor kell és annyi, nem kell szét bontani a fél motort egy lánc miatt.

(#40443) negro válasza MPowerPH (#40434) üzenetére


negro
őstag

Lehet ettol emg jo. Nekem a 18-as BBS ET10 meg a "gyari" 18-as M Parallel pl meg ET20 es meg sincs semmi gondom. De ugye a BBS 0.5J-vel szelesebb mint a parallel igy kell az az 1 cenit, hogy kintebb keruljon a felni. Ergo pont jo. Nem er bele semmibe.

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#40444) cOxeR válasza negro (#40443) üzenetére


cOxeR
Ármester

Nekem leszedték a fejem, a felnis topikban, mert belső elhelyezkedéshez igazítva számoltam ET-t a gyárinál szélesebb J számú felnikhez... vége a világnak. :) Tudnám, aki ugyanilyen kocsira, még 1-1,5J-vel szélesebb felnit tesz (mint amit én vettem), az mennyire rágódik ezen...

(#40441) BMW001
Mondjuk az tény, hogy az ültetés, meg a 21" az másként néz ki, én se vállaltam be a 19"-t... pedig elég sokan azt tesznek.

[ Szerkesztve ]

(#40445) Newlachka válasza cOxeR (#40444) üzenetére


Newlachka
őstag

Én meg nem tudok eligazodni,hogy mi a jó nekem :D amatőr vagyok még a felni kérdésben..
Ami tetszik az mind Et13-18-20 nekem meg 8J szélesre is 30-40 közöttit ír a kalkulátor gyári méretre.

(#40446) cOxeR válasza Newlachka (#40445) üzenetére


cOxeR
Ármester

Én pont ezért egyedi ET értékkel rendeltem a felniket... de majd kiderül mennyire jól számoltam. ;)
Talán most már tényleg csak 1-2 hét és felkerülhet, de előtte még lesz Ezredesnek egy kis melója. ;]

(#40447) Skimaster válasza cOxeR (#40440) üzenetére


Skimaster
senior tag

Nem ismerem ezt a márkát, de szép... Mi már felraktuk a nyári gumit 18 - as méretben, ezzel azért jobbat mutat az X3. Kapott előre új lengéscsillapítót és látványosan a helyére került a magasság. A régi gátlóval alacsony volt.

(#40448) MPowerPH válasza SzlobiG (#40442) üzenetére


MPowerPH
félisten

Egyetertek. Jo a lanc, ha rendesen megcsinaljak, mint ahogy azzal regen nem is volt gond. Ez csak ezeknel az uj vackoknal problema.... Sporolas.

Don't Tread On Me

(#40449) negro válasza cOxeR (#40444) üzenetére


negro
őstag

Szerintem amig nem pogacsazol addig jo vagy. :)

Amugy meg:

"Az ET-számnak csak a felni szélességének ismeretében van értelme, a két adatot együtt kell figyelembe venni. A gyárival megegyező szélességű felniknél az ET-szám minimális eltéréssel a gyárival kell megegyezzen. Ha szélesebb az utólag vásárolt alumínium-felni, mint a gyári, akkor ezt a szélesség mértékében az ET-számban is érvényesíteni kell" -TC

Hetfon mar ha minden igaz mehetek en is felnikert szoval jovo7en mar cserelem(cserelnem bar ez az ido lehet elbassza a felavatast)

[ Szerkesztve ]

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#40450) cOxeR válasza negro (#40449) üzenetére


cOxeR
Ármester

Mit választottál végül, vagy milyen szín lett?
Én kitolom Március első hetére... nincs még értelme feltenni. :)

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.