Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40301) CharlieDrop válasza Xero (#40298) üzenetére


CharlieDrop
veterán

akkor nem eu4

BMW001:
e46 volt dpf-fel is, az eu4

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40302) MPowerPH válasza CharlieDrop (#40301) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ez biztos? Marmint az, hogy euro 4 vagy nem az. Csak mert a DPF az euro 5 -hoz kellett. Az euro 4 nem jelent azonnal DPF -t.

Igazabol sok az ellentmondas a forumokon.

RealOEM szerint csak retrofit volt a dpf.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#40303) H.Ezredes válasza MPowerPH (#40302) üzenetére


H.Ezredes
őstag

fúúú majd leírom a ZF váltós olajcserét meg az EU3 EU4 mizzériát is csak nincs időm... Lényegében gyorsan EU3 vs EU4 E46 v E60 2003-ban kérhető EXTRA volt ha nem kérted akkor EU3 ennyi se több se kevesebb.... (onnan látod "parasztba",hogy vákuumos a turbó vagy elektromos ha elektromos akkor EU4.... )Váltó : Amióta világ a világ semmi baj nem volt a 8L lecserélésével a váltóba :) Ezt a 12L-t cseréld mert csak az a jó kicsit erőltetett :) A Gyári ZF készletben is 8L van és soha nem is volt utasításban 12L lecserélése.... Szerintük is elég lecserélni a 8L-t + a szűrőt és úgy is hirdetik meg 8 év vagy 80-120E Km akkor szerintem semmi probléma nincs ezzel. Sőt soha nem is volt probléma azzal,hogy nem 12L olaj lett lecserélve. De ha ennyire nem lenne gyári és megfelelő így az olajcsere akkor nem árulna maga a ZF egyik váltóhoz se olajcsere készletet. Teljesen jó és gyári utasításnak megfelelő a karter+8L olaj lecserélése.... És nem 1 nem 2 nem 3 váltót és nem 1-2 éve javítottunk..... + még egy a gyári ZF buzulás az olajba,..... :DDD :DDD :DDD Amit én belerakok ZF specifikus kiváló olaj amit sok sok éve sok sok váltón kiteszteltünk(sőt aki csak váltót javít ő is ezt használja... gondolom nem értenek hozzá... :U :U ) .... Sőt ZF titkolja a gyári beszállítót.... :)

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#40304) MPowerPH válasza H.Ezredes (#40303) üzenetére


MPowerPH
félisten

A valtoban az olajcserevel nem ertek egyet. A ZF 6HP is gyengelkedik mar 250k km kornyeken, hiaba cserelik az olajat ketszer is addig a futasig. A ZF 8HP -re ugyan ez igaz. Pedig nem szabadna.

A gyari ajanlasrol csak egy dolog. Mo.-n osszesen 1db hivatalos ZF kepviselet van, akik szerelik a valtokat, adnak el ujat es felujitottat is, cserelik benne az olajat. UK -ban a Land Roverekbe rakott ZF 8HP valtoban mar a gyari szervizben is ezt a technologiat hasznaljak, es lasd a BMW szervizek is beallnak a sorba szepen lassan, itt UK -ban a Cotswold Cheltenham mar ezt a technologiat hasznalja.(fura, mert a BMW -nek mostanaig az az allaspontja, hogy lifetime az olaj) Nekik az az allaspontjuk, hogy igy kell csinalni. Motorban egeszseges lenne, ha a 7l olaj helyett csak 4 -et engednel le, es azt potolnad? Elmenne ugy is, csak elobb benezne egy motorfelujitas.

Azert kapsz ZF -hez olajcserekeszletben 7l olajat, mert egy atlagos muhely nem rendelkezik olyan eszkozzel, amivel leszivhatnak a valtobol a hasznalt olajat. Ott csak ugy tudnak megoldani, ha leveszik a valtot, amit persze nem fognak, mert koltseges. Szerintem a sima "eresszuk le a valtobol az olajat" mar nem tul 21. szazadi modszer, elavult dolognak tartom, foleg annak fenyeben, hogy ugyan annyiba kerul(hiaba veszel 5l -el kevesebb olajat), es 20x tovabb tart, mintha begurulsz a ZF -hez, es 1,5 ora mulva 12 liter friss olajjal a valtoban, resetelt adaptacioval kigurulsz.
En itt UK -ban az eladas elott akartam az E92 -ben csereltetni, irtam is egy BMW specialistanak, es a Landi ZF reszelegenek. A BMW specialista £730 -at mondott a cserere, 2 napig lerakva az auto, 7l olaj. A Landis meg £720 -at, 13l olajjal, es megvarhattam volna, amig kesz lesz. Szerinted akkor melyik a jobb modszer? Mik a pros & cons -ok az egyik es a masik mellett?

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#40305) Xero válasza H.Ezredes (#40303) üzenetére


Xero
nagyúr

Na és akkor hogy látom meg minél kevesebb bontással hogy elektromos vagy vákumos?

Igazándiból csak azért gondolom a dolgot, mert alkatrészlista alvázhoz csak EU4 turbot hoz.

szerk: EGR-hez is csak EU4-et hoz alvázra.

[ Szerkesztve ]

(#40306) atila4


atila4
senior tag

Sziasztok! E90-es Bmw-nél 1.8as benzinesnél van valami típushiba amire érdemes vásárláskor figyelni?

[ Szerkesztve ]

Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG

(#40307) CharlieDrop válasza atila4 (#40306) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Az egész motor egy típushiba

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40308) malacka87


malacka87
senior tag

Van 3 hibakódom.
299C - Intelligens akkumulátor szenzor
- szakadt
29A9 - Tápellátás, akkumulátor
- szakadt
29A8 - Tápellátás jármű elektromos rendszer szakadt
- szakadt
Megnéztük 2000 fordulatnál 13.7 a töltés
Cserés lesz ez a kábel?

btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I

(#40309) MPowerPH válasza MPowerPH (#40304) üzenetére


MPowerPH
félisten

Csak egy pelda, mennyire nem jo az olajjal jatszani, mert mondjuk talalsz olcsobban mas markat a gyari helyett.
F10 csoportban irta a csoka, hogy a 2011 -es X5 -be valtoolaj feltoltesnel Mannol ATF AG60 ment az autoba. 1 ev alatt elrendezte a valtot.... Megerte sporolni....

Don't Tread On Me

(#40310) balajti


balajti
tag

A mai kicsit borús, néha napos hétvégén cseréltem pár apróságot.
Gyertyákat (szerintem rá fért :DDD ) meg a szétkopott kerékőrt is.
Aztán már gyűlnek a dolgok a következő munkához, de ahhoz nem lesz elég egy délelőtt :)

[gyertyák1]
[gyertyák2]
[kerékőr]

(#40311) Acheron


Acheron
őstag

Betoltak a közeli kereskedésbe egy ilyen szépséget. Korábban nézegettem F10 -eket, de ez még nagyobb, ha jól látom. N55 motor, és ha jól tudom, az F10 -től eltérő futómű. A km elég gyanús (ilyen motorral többnyire kétszer ennyi km -el is többet kérnek a típusért). Szép, de nemigen mernék beleugrani :B

(#40312) Newlachka válasza Acheron (#40311) üzenetére


Newlachka
őstag

hát elsőre az én megnyilvánulásom:
Egy 10-20-30ekm után jön el az "első" nagy szerviz ideje,ami gondolom nem 100k-s összeg egy ilyen autónál.
5,3 az ára, szerintem aki ezt elhozza legalább 6,3-6,5tel kell érkeznie.
Gondolom már érhet rajta a komplett fék csere stb stb stb....

(#40313) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Tegnap majdnem megnyaltam egy audist hátulról. Lekéne cserélni ezt a téli gumit,csúszik,mint a takony. Ti mikor dobjátok le?

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40314) malacka87 válasza FIREBLADE78 (#40313) üzenetére


malacka87
senior tag

Én fel se raktam amennyi hó volt errefelé. Hétvégére megint mondja a havazást. Következő hétre meg megint fagyni fog.

btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I

(#40315) negro válasza FIREBLADE78 (#40313) üzenetére


negro
őstag

Alapvetoen mar en is cserelnem mert mar tartosan 10+ fokok vannak nappal csak meg se nyari gumim se felnim :) a 4 napos szunet miatt a heten meg biztos nem.

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#40316) Möhe válasza FIREBLADE78 (#40313) üzenetére


Möhe
addikt

30km-t mentem a téli szettel :DDD
jövőre fel sem teszem, pláne ha lesz a páromnak is kis futkozós kocsija amivel lehet (igaz szűkösen) rövid távon kószálni
én majd 26 körül,ha addig ez lesz,előbb nem teszem, esetleg a furgonon,mert az sokat megy nappal

(#40317) cOxeR válasza FIREBLADE78 (#40313) üzenetére


cOxeR
Ármester

Jövő hétre terveztem, de vasárnap már volt egy velencei tó nyitott tetővel, szar lesz megint ha esni fog a hó.

(#40318) stickermajom


stickermajom
addikt

Sziasztok!

Kis technikai kérdés autóeladás utánra: valaki íratott már át autópályamatricát az eladott autóról másik autóra, aminek nem ő a tulajdonosa? Azt tudom, hogy saját névvel simán megy, de én asszony autójára iratnám, és jogi értelemben nincs köztünk kapcsolat.

(#40319) stickermajom válasza stickermajom (#40318) üzenetére


stickermajom
addikt

Autós topicba szántam, de az eladott autó BMW. :DDD Törölhető, ha erre jár valaki.

(#40320) slashpm


slashpm
csendes tag

Sziasztok!

Tavasszal tervezek venni egy használt F30ast (2014), max 100k km-rel. 318d/316i jöhet szóba elsősorban, esetleg a 316d, ha külsőre pont minden stimmel rajta :)
Érdekelne, hogy motorilag az említett évjáratból melyik konstrukció a megbízhatóbb?
Mennyire problémásak a hírhedt vezérműlánc szakadás szempontjából? Úgy olvastam, hogy 2011-től már nem jellemző, de ha mégis bekövetkezik a baj, akkor a csere már egyszerűbbé vált. Kérdés, hogy szükség esetén mennyivel kisebb beruházás egy ilyen javítás?
Milyen egyéb, gyakori problémák vannak?

Előre is köszi a segítséget :)

(#40321) molnarpeter válasza slashpm (#40320) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mennyiért?

(#40322) slashpm válasza molnarpeter (#40321) üzenetére


slashpm
csendes tag

5 millió körül, bár nem tudom, hogy ez mennyire lényeges infó :))

(#40323) molnarpeter válasza slashpm (#40322) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Csak viszonyítási alapként, 6,5-ért volt tavaly egy 320xd kerek 100 ezerrel, 100% leinformálható, stb. Akkor a hazai kínálatban az egyik legolcsóbb volt, 5-6 között lehet szép és jó példány :R

[ Szerkesztve ]

(#40324) SzlobiG


SzlobiG
félisten

Sziasztok.

Lehet kezdek meghülyülni már annyi mindenen töröm a fejem, de valahogy nem tudom elengedni az F31-et(vásárlás) . :O

Egyszerűen bejön a típus tetszik az autó. Viszont mióta becuccoltam a városba már nincs garázs ergo az utcán állna kitéve a kedves emberkék rányitásainak, időjárási körülményeknek, stb tehát sajnálnám az autót úgy mint a jelenlegit is. Ti hogy oldjátok ezt meg vagy máshogy kérdezem vennétek egyáltalán egy ilyen kaliberű autót az "utcára"?

A másik hogy sok a városi használat a keret 4 milla max szóval csak is dízel maradna ami tudom városba nem való, de ez annyira nem is érdekelne néha kijárnék vele pályára a dpf miatt azt annyi. Extra igényeim nincsenek szóval még a 318D is elég ami a motort illeti.

Pl ilyesmiket nézek.

(#40325) CharlieDrop válasza SzlobiG (#40324) üzenetére


CharlieDrop
veterán

vennék, de csak városba dízelt nem, ha havonta egyszer megsétáltatod, akkor simán

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40326) majnkopf válasza malacka87 (#40314) üzenetére


majnkopf
tag

Egy téli guminál nem csak a hó számít, hanem a hőmérséklet is, télen felkeményedik egy nyári gumi és veszít a minőségéből amit a következő nyáron pl. le tud adni. De ha rosszul tudom javítsatok ki.

(#40327) malacka87 válasza majnkopf (#40326) üzenetére


malacka87
senior tag

Nem sokat mentem vele "télen". Teljesen felesleges volt a téli szett.

btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I

(#40328) SzlobiG válasza CharlieDrop (#40325) üzenetére


SzlobiG
félisten

Tavaly is mentem 15k km-t szóval azért nem csak városba kapná. :)

(#40329) thEndeR válasza dragonfx (#1) üzenetére


thEndeR
tag

Sziasztok! E87 ben kiegett az egyik oldali “korhelyzetjelzo” ebben hogy lehet izzot cserelni? Igazabol lehet biztositek is, most este egett ki ugyhogy nem volt meg idok atnezni.

[ Szerkesztve ]

(#40330) H.Ezredes válasza MPowerPH (#40304) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Kezdjük az elején a váltók a 6HP és a 8HP se azért gyengélkedik mert az olaj elfáradt hanem maga a váltó kopott meg ( szelepek, csapágyak kopnak meg amik mellett elmegy a nyomás illetve gumi átvezetők , vezérlőtömb stb . Ami még gyakori,hogy a turbina tönkremegy. ) Ha egyszerűen mechanikus kopás van azon nem fog segíteni semmilyen olajcsere.... Illetve váltótípustól függőn 8,5L-10L kerekítve ~10L a teljes töltete a váltónak nem 12L nem 14L nem 5.... Normál esetben le tudsz szépen cserélni 7-8L között de,hogy világosan beszéljünk a töltött mennyiség ~80%-át nem 40% nem 60% hanem ~80% !!!!! Továbbá a motorolaj és váltóolaj hasonlat több sebből vérzik a váltóolajba semmilyen külső anyag nem jut bele.... A váltó nem eszi meg az olajat mint a motor nem kerül bele gázolaj /benzin és korom se stb.... Más az összetétele máshogy használódik így nagy butaság a motorolajhoz hasonlítani. Nem mondom nagyon jól hangzik amit leírnak de a valóság az,hogy nem ér igazi hátrány a "hagyományos" olajcserével.... Ugyan úgy lágyabb finomabb lesz a váltás és ezt bárki magától mondja akinek "hagyományos" csere volt.... Sőt mi egy kifejezett ZF 6HP 8HP típusspecifikus olajat használunk..... De a továbbiakban elmondom cseréltem ZF olajjal is meg amit most is használok és SEMMI KÜLÖNBSÉG NEM VOLT a 2 olaj között. Pedig hidd el 8-10éve ( 25éve mert édesapámék már 3-4HP korában javítottak váltókat) tesztelve vannak :) És olyan cégtől kaptuk ezeket akik csak váltójavítással foglalkoznak..... Természetesen biztosan vannak gagyi olajak a piacion mint mindenből de az is tény és tapasztalat,hogy valaki egy olajcserére ráfogja,hogy kiégett az izzó és azért volt vagy épp behajoltál a motortérbe és valamit csináltál vagy a ccc-nek elment a képe és te pont bent ültél....( Ezek nem vicc hanem halál komolyan kitalát dolgok :D ) Bármire rá lehet fogni,hogy ez ezért vagy azért ment szét....

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#40331) CharlieDrop válasza H.Ezredes (#40330) üzenetére


CharlieDrop
veterán

azt azért rakjuk hozzá, hogy a folyamatos hőváltozás hatására csökken az olaj viszkozitása. A zárt rendszer miatt lenne pont élettartamig jó az olaj, csak ha már kuka a viszkozitása, akkor csökken a hatékonysága. Ha olyankor túl van hajtva még meg is éghet az egész és ilyenkor lesz kuka az olaj miatt.

Minden mással teljesen egyetértek. Eddig csak nálad kaptam ZF olajat, de a többi váltóm sem döglött meg, igaz egyik sem váltott ilyen finoman, mint ez :D

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40332) benca válasza thEndeR (#40329) üzenetére


benca
újonc

http://joes-tech-blog.blogspot.ro/2017/05/reparatur-bmw-e39-celis-angel-eyes.html a kepek alapjan meg lehet csinalni az ego tipusa BA 9 S -12 VOLT 10 WATT

(#40333) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Dpf miatt mikor kell,érdemes legalább hosszabb távon használni az autót? És mi az a hosszabb táv? Nem gondoltam,hogy ennyi baj van egy dízellel. Kár volt beleugrani. 😏

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40334) CharlieDrop válasza FIREBLADE78 (#40333) üzenetére


CharlieDrop
veterán

a hosszabb táv, az egyenletes terheléssel, 50-100 km, hogy ne csak felmelegedni, hanem regenerálni is legyen ideje, különben eltömődik és csőstül jön a baj...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40335) SzlobiG válasza CharlieDrop (#40334) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nincs visszajelzés itt sem, hogy mikor fut regen?

(#40336) NyalokAA


NyalokAA
aktív tag

17 es style 414 felnibe mekkora felnikupak kell ? :B

(#40337) CharlieDrop válasza SzlobiG (#40335) üzenetére


CharlieDrop
veterán

neki elég új X5-e van, de szerintem nincs, nem ismerem az, az enyémbe semmit sem venni észre, de komolyan

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40338) molnarpeter válasza SzlobiG (#40335) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Alapjárati fogyasztás :D

(#40339) Ck.


Ck.
addikt

Tiszteletem az Uraknak!

Nos, úgy tűnik a dízel-para a családot is utolérte, megy a mindennapi eszmecsere, hogy addig kellene szabadulni tőle, amíg értelmes áron el lehet adni és mihamarabb benzin irányba visszaváltani.
Ha így döntenénk, de E60 faceliftnél újabb típus nem férne bele a büdzsébe, akkor melyik az a benzinmotor, amivel nem bánnám meg azt, hogy a világra jöttem? (30i fölé nem igazán mennék)
Tudom, hogy az LCI előtti M-es motorok jobbak, de annyira időset már nem szeretnénk.

Egy másik kérdés, szerelemautónak első generációs Z4-et SMG váltóval szabad-e? Vagy csakis kézi? Úgy tudom más opció nincs.

(#40340) CharlieDrop válasza Ck. (#40339) üzenetére


CharlieDrop
veterán

E39-ből 20i feletti benzinesek még jobbak :)
e46-nál dettó :)

Ennyi, kérem kapcsolja ki...

ja a 30i pont jó LCI előtt e60-ban ;)

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#40341) cOxeR válasza Ck. (#40339) üzenetére


cOxeR
Ármester

Második részhez:
Én inkább a facelifteket nézném, 2006-2008 E85 BMW Z4 ZF 6 Speed.
Manuált akartam venni, de "sajnos" automatában találtam olyat, ami a többi elvárásnak megfelelt, hát semennyire se bántam meg. :)

(#40342) FIREBLADE78 válasza SzlobiG (#40335) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Egy éves az autó. Idejét megmondani sem tudom mikor mentem ennyit vele egyhuzamban. Amikor Ceglédre jártam,de az vagy több hónapja. Szinte csak városban megy. Sebaj. Télen kijön a facelift,úgyis lelesz adva. Remélem addig kibírja 😂😌😁😅

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40343) szőröscica válasza FIREBLADE78 (#40342) üzenetére


szőröscica
addikt

Plugint vegyel, ha ennyire rovid tavokat jarsz. En is arra csereltem az E61-et.

(#40344) FIREBLADE78 válasza szőröscica (#40343) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Azt akarok. Legalább ingyen lesz a parkolás is. Plusz itt van 50m-re az egyetemi könyvtár ahol van töltő. Kicsit fura lesz,hogy szinte minden nap ott töltöm 😁 Melyik plugot vetted?

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#40345) Clapaucius


Clapaucius
tag

Sziasztok!

Jön a nyár lassan és esedékes az olajcserém.

2006-os E92 325i -be (201.000) milyen olajat javasoltok?

Sajnos megvan nálam ez a "hidrotőke csattogás" is. Nyilván elmúlni nem fog az olajtól, de hátha kicsit "kedvesebb" lesz tőle. Van rá valami bevált típus, viszkozitás?

Köszi!

....

(#40346) thEndeR válasza benca (#40332) üzenetére


thEndeR
tag

Koszi a linket, megtalaltam aztan a cikkszamat, 7 ezer forint foglalattal egyutt, ugyhogy nem kezdem el otthon kendacsolni. :)

(#40347) SzlobiG válasza molnarpeter (#40338) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ja akkor a szokásos.

Fireblade: Akkor az még szinte új autó annak bírnia kell, de csak városra nem való a dízel. Nekem is csak azért bírja a mondi mert már nincs benne a dpf, de ha esetleg csere lesz akkor már egy ilyen kaliberű autót nem bántanék.

[ Szerkesztve ]

(#40348) chess001 válasza Clapaucius (#40345) üzenetére


chess001
aktív tag

Csak 5W30-Mobil1, Castrol, BMW. A csattogás, ha zavar, akkor motorszétszedős projektre készülj!

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#40349) molnarpeter válasza SzlobiG (#40347) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Sajna csak új Opelben találkoztam eddig echte regen jelzővel.

[ Szerkesztve ]

(#40350) szimi57


szimi57
őstag

Üdv.
Én is olajcsere előtt állok. 2004-es 316ti.(N46B18A motor). Nagy mellényúlás lenne, ha 5w30 helyett 5w40 menne bele gondolva a nyári forróságra?

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.