Érdekes
A hegynek fel, majd hegynek le akkor fogyaszt kevesebbet ha nem egy állat szerpentinre kell felmenni.
Tehát ha pl autópályán mész, mondjuk 130-cal, jön a domb, a gázpedál állásán nem változtatsz, felérsz a tetejére kb 110-el majd mikor lejtmenetben érsz még az előbbi pedál állás sem kell hogy vissza gyorsulj. Kamionosok ''meggurításnak", "vitorlázásnak" nevezik.
Szerpentinen soha nem fog kevesebbet fogyasztani az autó, egy sx4 7-8-9 litereket, (persze ha 100km-t szerpentinezel)
Nekem is Sx4 van, de nekem 5,5 fogyasztás, háát kissé cinizmussal tölt el. (nekem is sima 1.5-van).
Tudom számít a vezető, autó. Mert 2 egyforma nincs. De ha reálisan belegondolunk, egy 1500cm3 autótól 5,5 fogyi? Meglehet csinálni, de 90km/h átlag, és tojással a lábad alatt. Ha 100 fölé mész drasztikusan emelkedik a fogyi.
Nekem városban 6.5, autópályán 130 7.4
a gyári "kozmetikázott" adatokat is hagy említsem meg:
városban: 8,5
Városon kívül:5.7
vegyes: 6.8
a vegyesem olyan 6.9, 7l körülire szokott kijönni.
[ Szerkesztve ]