- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
Balupapa #12896 üzenetére
nyugodtan trollkodj
folytószelep szarakodik az tuti, mert ki lett tisztítva, de hogy hogy, azt inkább nem részletezem.
legközelebb inkább magamnak csinálom.egyébként a kocsi ennek ellenére megy, még hibakód sincs... (tehát gyári értékeken belül van minden)
mondjuk szerintem ez az emberek 99%-ának fel se tűnne, csak én k**va allergiás vagyok bármilyen apró rendellenességre a kocsit illetően. -
fokukac
nagyúr
válasz
fokukac #12893 üzenetére
Vagy lement a szalagkorlát kezdete előtt (még a híd előtt), és ment pár száz métert a füvön, aztán neki a betonnak? rejtély
A barátnőm utána állt ugyanabban az irányban a dugóban, kb. a hídnál.
-
fokukac
nagyúr
én azt nem értem, hogy hogy került oda? Mert a szalagkorlát érintetlen. Átrepülte, vagy hogy?
-
TommyGun
őstag
-
fokukac
nagyúr
A nap vicce... majdnem felsírtam, amikor megláttam
"egyedi megjelenés" jeligére a szerkesztőségbe -
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #12885 üzenetére
Ki kell csövezni mint a rally autókban. Vannak èlèg láthatatlan megoldások (pl japánban mikor driftelnek utca autókkal akkor becsavarozzák. Ha vègeztek akkor pedig ki) annyi hogy ilyenkor csökken a gyűrődès szal nagyobb g-t kap a test.... valami jófajta bizti öv is dukál hozzá.
De am annyian mondják: fèlnek a 300e switben, pedig 30 e már megcsinálják.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Kornel #12885 üzenetére
Az én meglátásom az, hogy itt nem a régi Swiften múlt, ahogy nézem, nem vízszintesen érkezett az autó, arra meg nem nagyon vannak felkészítve sajnos (lásd a múltkori hírt, amikor a 40% átfedés helyett 25%-ossal törték az autókat, és nagyon sok elvérzett...). Ezzel együtt tény, hogy eljárt felettük az idő.
-
Kornel
veterán
ezért adtam el a régi swiftem...
ezt azért egy swift2/splash/sx4 kombóban még túlélné az ember ha szerencséje van, ebben esélye sem volt.
pont láttam a szembe sávból, ahogy mentik, pár perccel előtte történhetett. rossz látni az ilyet -
Kornel
veterán
ezt vágom, ha van is hiba, akkor is minimális lehet, max. az egyik cső lehet félrecsúszva.
egy nagyon minimális hullám van alapjáraton, 20-30 rpm-et ingadozik, eddig kevesebb volt, és stabilabb.
azért várom, hogy milyen értékek vannak majd neked a vákuumnálui: tudom, hipochonder vagyok
-
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #12880 üzenetére
Ma azt mondta visszahozza.... (nekem kell megint utána menni, de utálom ezt)
Most megmondom az őszintét: szerintem az is jó érték, meg magyarázni mármint a fizikai törvényt nem tudom felhozni...
Közben megtaláltam a törvény: Bernoulli törvénye azt mondja ki, hogy egy közeg áramlásakor (a közeg lehet például víz, de levegő is) a sebesség növelése a nyomás csökkenésével jár. Például, ha valaki egy papírlapot tart vízszintesen tartott tenyere alá és ujjai közé fúj, a papírlap a tenyeréhez tapad. Ennek oka, hogy a levegő sebessége a papír és tenyere közötti résben felgyorsul, nyomása lecsökken, a lap alatti nyomás azt a tenyeréhez szorítja. A Bernoulli-törvény pontosabban azt mondja ki, hogy áramló közegben egy áramvonal mentén a különböző energia összetevők összege állandó.
Ha alapjáraton ketyeg az autó (kis folytószelep állásná) szívócsőbeli vákuum (ami valójában nem vákuum mert csak alacsonyabb nyomás van bent mint a légkörben) azon a kis nyiláson alacsony sebességű levegő mászik be így. bent nő a vákuum
Ahogy tövig nyomod a gázpedált, kicsapódik a szelep, és el kezd be ömleni a levegő, ergó csökken bent a vákuum.... Tehát gyorsabban bejut a levegő bent pedig nyomás esés... pontosabban a vákuum csökken közelítve a légkőri nyomáshoz.
Egyébként van több van érték is, szívócsőbeli abszolút nyomás, meg relatív nyomás.
-
Kornel
veterán
hi.
kíváncsi vagyok majd milyen eredményt hoz ez a csoda
attól nem félsz, hogy alul beszív vizet is? akkor a hajtókarnak annyi az biztos, hiába suzukivisszatérve a paranoiámra. ha nálad lesz az obd2-es cucc, nézd már meg a vákuum értékeid légy szíves.
nekem gyanús, hogy valahol lecsúszhatott valamelyik cső nekem, alapjáraton a vákuum értéknél 21 körül mozog, ha gyorsítok akkor kevesebbet mutat(5-21-ig), tehát nagyobb a vákkum, viszont ha kivágom üresbe, akkor felmegy 24-25-ig, ugyanígy ha leugrok a gázpedálról. Na ilyenkor ránt meg. Kíváncsi vagyok, hogy neked milyen vákuum értékeket mutat a torque.köszi előre is a segítséget!
(#12879) Mercutio_: +1
-
Doze
aktív tag
Írok már valami érdekesről:
Csinálgatom a tuning légszűrőm ősmintáját
, szeretnék az autó aljára egy légbeömlőt, így amolyan torlónyomásos (ram air) rendszer alakul ki. Sokat kutakodva azért választottam ezt a megoldást, mert a direkt-szűrő nem jó (meleg levegőt szív 10% levegő melegedés 2% teljesítmény vesztést okoz, max a hangja jó), van sport szűrő betét (alias placebó), köztes megoldásnak ezt választottam: gyári szűrő betét+torlónyomás. youtubon van egy mythbuster sorozat csak autókkal, ott egy 30kw csotrogánynál +3 kw hozott..
Annyit hozzáteszek, kicsiny országunkban elég érdekes a poliészter gyanta, egyéb ehhez köthető purhab tábla beszerzés. Stb
Poliészter gyanta rendelés telefonon:
-Szeretnék poliészter lamináló gyantát rendelni.
- rövid határidővel 50kg és 20t között tudunk szállítani.
- Benézted mert nekem 21t kellene holnapra -
Doze
aktív tag
válasz
TommyGun #12862 üzenetére
megfelelő. lehet 0w20, 5w30, 5w40, 0w40... total motorololaj is jó lényeg a dobozra rá legyen írva: API SL, SM minőség. A viszkozitás meg mindenki vérmérsékletére van bízva 5w30 a közép, ha 0w20 (hidegen jól folyik, de ha megtaposod az autó már lehet kevés) nekem 0w40 van... elég nagy spektrumban lefed mindent.
-
Kornel
veterán
logolj mindent, en is logolok par napot, es legalabb lesz osszehasonlitasi alapom.
majd kapsz cserebe egy sort ha arra jarokinjektortisztitokra velemeny?
telre szerintem 185/60r14 megy fel, ha bevalik nyarra meg 195/55 r15...
tonkremehet valami -1 cm atmero kulonbseg miatt? -
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #12871 üzenetére
logolni? lehet... csak még nem igazán használtam ezen funkcióját... de szerintem valami fájlba beteszi. Ha tudok majd csinálok neked... milyen szenzorokat logoljak?
Egyenlőre ott van cimborámnál az az adapter, holnap vagy holnapután rem visszaadja már (napi rutinja h astránál: kávé-cigi-hibakód törlés-irány meló )
-
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #12868 üzenetére
jaja megfelelő a 12% és max 90% páros.. hogy pontosan mért ennyi azt nem tudom. (de megfelelő
), több helyen is olvasgattam az efféle értéket. (nekem is annyi)
Szerintem az egészet az új kuplung okozza. Szerintem megszoktad a rossz kuplungot. Ha jó kuplung akkor van egy határozott pont ahol zár és kész.. nincs egy centi megcsúszás sem... (verseny kuplungnál meg csúsztatni sem lehet
) no de visszatérve, én is ültem olyan autóban ahol szét volt menve a kuplung: hirtelen terhelésváltásoknál: főleg 1-2-be nem volt határozott rántás... (ergó 1 ből 2-be váltásnál lehetetlen megnyikkantatni a kereket mert megcsúszik, vagy ha egyesben padló után hirtelen elengedett gáz, nekem pl elég embereset ránt, de még kettesben is ), de ha elemzem tovább a zsír új kuplungnál szerintem az is előfordulhat hogy vannak a gyártásból adódó karcok/recék stb, míg össze nem kopik nincs rendes nyomáspontja.
Ha még ennek tetejébe rátesszük azt hogy kitisztították a fojtószelepet..... érzésre teljesen más lehet vezetni az autót.
ui: ha hibakód kijön akkor a műszerfalon bevillan a sárga tengeralattjáró.
a legolcsóbb teljes értékű diag 40 ezer.
-
Kornel
veterán
ja... masik. injektortisztito er valamit? ha igen, akkor melyik? amugy nyomok bele most egy tank MM100-at majd, amelle meg betoltenek egy flakon injektortisztitot, akkor el is gorbul a hajtokar kb
na de komolyra forditva a szot valakinek van tapasztalata? -
Kornel
veterán
na téged vártalak, hogy hozzászólsz
kezdjük a végén: igen, valószínű, hogy hipochonder vagyok, ha autóról van szó, de ez most másodlagos, ami fontos, hogy szeretnék utánajárni a gondomnak.
szóval szerviz óta kicsit ránt váltáskor a kocsi, vagy lendkerék, vagy "befecskendezés", C verzió nincs.
viszont akkor is ránt, ha 1-2-ben leveszem a lábam a gázról, tehát lendkerék elvileg kiesik.a folytószelephez hozzányúltak, kértem, hogy tisztítsák ki, injektortisztítóval le lett pucolva.
gyújtáson eddig is hallottam az AC-t, de eddig nem nagyon hallottam, hogy erősödne a hang, ha lepadlózom, de akkor ezek szerint ez normális.
Thorque app-al csekkoltam a kocsit, a throttle értékei 12,5% és 90% között mozgott... neked mennyi? ez így normális?
ami viszont biztos, hogy sokkal gyorsabban ejti vissza a fordulatot, mint eddig, érzésre ezért is ránt egyet... hidegen pl. nem csinálja, mivel dús a keverék, alapból nem engedi annyira visszaesni a fordulatot. (ezért is kizárnám a mechanikai hibát)
hibakód nincs, tárolt se, szóval nem veszélyes, de engem zavar, tudom, hülye vagyok, ez van.
esetleg valami más tipp?
nincs olyan cucc a suzukihoz, amivel rendes diag-ot lehet csinálni, nem csak az alapérzékelőket? (persze ingyen
)
-
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #12866 üzenetére
no nekem nem kell megnézni
,
Ha ráadom gyújtás el kezd menni az ac pumpa, ha lepadlózom akk ugyan ez a hang el kezd erősödni. (folyamatos). Ha elengedem vissza áll arra a sima hangra...
Gázpedál állásnak van valós és relatív %-a is. Szal a valós és a relatív is álló helyzetben 0%, ha padlózod. akkor a valós felugrik 100%-ra. A relatív (vezérelt) 0% marad... ha jól emlékszek....alapjáraton azonban a valós 0% viszont a relatív már 14% körül mozog...
Kérdezted a múltkor alapjárati motorral kapcsolatban: suzukikban nincs ilyen mert a pillangószelep vezérli az alapjáratot is... 5-7% (valós fojtószelep helyzet)
(szerintem am kicsit hipochonder vagy, mármint "autó" értelemben
)
-
Kornel
veterán
már megint egy körkérdés, hátha most kapok választ.
swift2 esetleg sx4 tulajok ha van egy percetek, nézzétek már meg, hogy leállított motornál gyújtáson a gázpedált mozgatva hallatszik-e a folytó szelep állító motor hangja, ha igen, akkor milyen hangja van, és mennyire hallható. enyém most volt kitisztítva, eddig nem volt semmi hangja (szerintem), de most rendesen hallani... persze járó motornál elfedi a motor hangja, de gyújtáson tisztán hallható.illetve akinek van OBD2 cucca, nézze már meg pls., hogy a gázpedál állás milyen értékek között változik?
előre is köszi mindenkinek, aki veszi a fáradságot
-
meroly
veterán
válasz
Mercutio_ #12861 üzenetére
Az hagyján, de ha rendesen fizeti az illető is mennyit bukik rajta. 2002-es Swiftet most végtörlesztették anyósék és valami 2,2mFt-ra jött ki a vége, holott 1mFt körül vették a kocsit, ja és ér kb 500kt, erről ne is beszéljünk. Majd megette őket a méreg mikor elmondtam hogy 310-ért vettem a '99es ugyanolyan swiftet.
-
TommyGun
őstag
Szasztok, tesóm új verdáján cserélnénk olajat, 2005-ös 1.3-as swift. Ha jól olvastam 5w-30 a gyári előírás az olajra(?) EHHEZ mit szóltok urak, megfelelő szett lehet? Jobban szeretem én megvenni és max belerakatni vhol ahol látom mit öntenek bele. Total olaj nem rossz, a többi meg gyári suzuki. Köszi a tanácsot.
-
Mercutio_
félisten
válasz
meroly #12858 üzenetére
Létezik még 0 Ft-os induló? Szerintem épeszű kereskedő a 60-72 hónapot se ajánlja, ha bebukik a hitel a kocsi nem fedezi talán még a tőkét se
t1: Külföldön is ugyanazokkal a tipusokkal kell versenyeznie és gyanítom ott is hasonlóak az árak mint itthon. A kizashi óta mintha elgurult volna a gyógyszer árazás terén...
-
Kornel
veterán
na, hogy on is legyen egy kicsit...
írtam a kuplungcseréről, és azt azt követő rántásról 1-2-ben, váltáskor... még mindig a lendkerék a tippem, de eszembe jutott más is.
egr és folytószelep ki lett tisztítva, a gázreakció sokkal jobb lett, hamarabb felpörög a motor. viszont ahogy nézem, hamarabb (gyorsabban) visszaesik, ha kinyomom a kuplungot, vagy üresben leveszem a lábam a gázról... ez is okozhat rántást váltáskor, ha jól sejtem. alapjárati motor nem lett tisztítva, érdemes lenne ránézni? azért gondolom, hogy ez is közrejátszhat, mert akkor is ránt egy picit, ha leveszem a lábam a gázról 2-esben... vagy ha kinyomom a kuplungot 2-esben... ilyenkor néha bemegy a fordulat köré, de rögtön vissza is szabályoz.
vélemények?
esetleg valami injektor tisztító a kocsinak? -
Doze
aktív tag
-
Kornel
veterán
vagy nem.
félrerántod a kormányt, megdob a padka, vagy az árok, bele egy fába, akkor tuti véged.
ellenben ha a kocsit kapod el, akkor vagy igen, vagy nem.sajnálatos példa erre a múltkori buszbaleset, a sofőrnek nem kellett volna félrerántania a lada elől a buszt, akkor a kocsiban ülőkön kívül nagyobb eséllyel úszták volna meg a balesetet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Újszeru HP 250 G10 - 15.6"FHD - i3-1315U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - 1év garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest