Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz
Tikakukac #98344 üzenetére
na, megnéztük 1 órája... kívül viseltes kicsit: ajtót rányitottak, enyhén meghúzták, de ezen kívül egyáltalán nem vészes... motortér kulturált, szerkezetileg egyben van, lámpák szimmetrikusan bemattultak... beltér nagyon szép, motor hidegen szépen jár... holnap elviszik a szerelőmhöz, az meg átnézi és lecsapunk rá, ha jónak találja
1179000-ből nem nagyon akar engedni, műszaki 4 hónap múlva lejár, de el tudják intézni, hogy frissen leműszakiztatják (bízok a holnapban nagyon)
ui: régi verda egyre féltékenyebb... ma beszorult a kulcs egy kicsit a gyújtáskapcsolóba, tegnap meg kilukadt a kipufogó
kezd szórakozni így, hogy meg vannak számlálva a napjai és kezd szívatni (költeni már nem akarunk rá feleslegesen)
-
#51970304
törölt tag
Valaki használ fks vezérléskészletet z14xep ben ? 30e a szett ára auto doc on. Nem tudom ha ezt teszem bele mennyi idő múlva kezd el megint csörögni :)
-
mephi666
nagyúr
válasz
Tikakukac #98344 üzenetére
Mindegy, úgyis az állapot számít, de jobban tetszene a reális 300, mint a tekergetett 150... első úgyis az átnézetés lesz, ha erre adjuk a fejünket... az miatt mondjuk megnyugodtam, hogy helyben kereskedésben van 1.2 alatt b zafi... ha meg most van, lesz itt másik is előbb-utóbb és olyan is lesz, ami nekünk jó lesz
ha nem az első, hanem a 10. lesz jó, kivárjuk...
-
mephi666
nagyúr
Holnap felhívom őket és helyben van, személyesen is meg tudjuk nézni könnyen... csábító az ár és a friss motorfelújítás, de a km elég kamuszagú... ügyfélkapun ránéztem és a futásteljesítmény x éve normálisan lehetett rögzítve (hacsak nem felezték le a valóst minden rögzítés előtt? Digitális óránál ez mennyire nehéz mutatvány?)
-
mephi666
nagyúr
nézelődök továbbra is 1.6 benzin b zafikat, ezt találtam helyben ...ránézésre eleje-hátulja törve lehetett? ha csak szendvicsbe rakták egy ráfutásosban, akkor esélyes, hogy a lökhárítók tették a dolgukat és a karosszéria nem csavarodott, így vállalható? (ilyen esztétikai hibával tudnék együtt élni)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #98339 üzenetére
Én nem vettem, hanem csináltam. Valóban nem sok olyan hely van a motortérben, ahol el is fér, és rögzíteni is lehet. Ez már az 5. változat, és ez már a végleges.
Az akkutartó alján találtam olyan furatot amibe 12-es menetes szárat tudtam rögzíteni. A többi meg már adta magát.
Ha jól tudom llwynog is szereltetett bele, ő pontosan tudja mennyire zsebbenyúlós. (kb: 50 ezer) -
válasz
mohabá 007 #98336 üzenetére
Milyen jó megfigyelő vagy
Levettem a motor burkolatot (és nem szándékozom visszatenni) és arra van felszerelve a szűrő - így nézhetek neki új helyet. Csak nagy okosan a legnagyobb szűrőt kellett megvennem és nem nagyon látok neki helyet...Tempomatot ne is mond. 2 hete voltam hollandba (3k+ km) már azt se tudtam, h melyik lábammal nyomjam a gázt
Szóval igen, jó volna
-
válasz
mohabá 007 #98337 üzenetére
Akkor egy kérdés, valahogy tudnád nekem vizuálisan ábrázolni hol is található a twinport állító műanyag szerkezet? Mindkét motornál érdekelne, mert egyszerűen nem fér a fejembe hol is van.
-
zgospel
őstag
válasz
guftabi96 #98333 üzenetére
Ha ugyanaz a tetőnek a gyenge pontja mint a H Astra TT-nek, akkor talán mégsem annyira drága javítani. Pár éve szemezgettem a kabrióval, és akkor kis utánajárást követően azt találtam, hogy a mozgató mechanikában van pár műanyag fogaskerék ami eltörik. Ebayen, vagy itthon is specifikus fórumokon / csoportokban lehet hozzá találni ugyanilyen fogaskerekeket fémből, olyanra kell kicserélni, utána elvileg örök élet.
Ha beviszed márkaszervizbe akkor tényleg drága, 300 ezer körüli összegeket említettek a leírások amiket találtam, és ugyanúgy a gyárira cserélik, ami előbb vagy utóbb megadja magát.
-
guftabi96
addikt
Sziasztok!
Tigra TwinTop-ot mennyire szabad venni?
1.8-as. Azzal tisztaban vagyok, hogy a teto zsebbenyúlós, ha rossz, de ettől eltekintve mennyire ajánlható? Nagyon nehéz ehhez alkatrészeket kapni?
Választ előre is köszi. -
válasz
mohabá 007 #98328 üzenetére
Köszi az infókat. Én kimondottan szeretem, h régi - magam reszelgethetem, nem egy rakétatechnika
Pont azért írtam a váltót, h lehetne hosszabb (mint a tied, f18), h ne pörögjön már annyira a pályán.
Vezérléscseréről megvan az előző tulajtól a papír - rá is nézek, h mikor volt. Kb. mikor érdemes következőnek? -
zolikaDB
veterán
Srácok, sedanba létezik olyan komplett ülésgarnitúra, aminek az első ülései sportülések (comb, gerinctámasz), és a hátsók is egyeznek mintájukban?
Oké, pecázok copue-ból egy pár első széket, szép kockásat, de az elüt a hátsóktól... -
válasz
mohabá 007 #98327 üzenetére
Ez tényleg nagyon más és nem is találok tömítést, az a zöld lenne az, igaz?
Ráadásul itt mit pucoljak? Nincsenek is olyan vékony csatornák mint az xep-n. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #98323 üzenetére
Lényeges különbség a szívósor. A Z16XE-nél a vezérműszíj hajtja a vízszivattyút, az XEP, és XE1-nél hosszbordásszíj. Az utóbbiknál ezért hosszabb idő után kell vez szettet cserélni.
A láncos vezérlés nem lenne rossz, a baj az, hogy alul van méretezve, és egy kicsit nyűgösebb is a rendszer.(több a hibalehetőség). Nekem nem tetszik, hogy az XEP, XE1 nem hidrotőkés, hanem tőkelapkás.
Gyakori a szelepfedél membrán szakadás.
Ha minden igaz, akkor az XEP, XE1 105 ló, az XE 101 ló. Kevesebb ló, váltó ugyanaz. Miért gondolod, hogy neked másképp kéne a motornak, váltónak viselkedni?
Nekem F18 váltó van, 140-nél forog 3500-at.
Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy melyik jó, melyik nem, de lehetnek kedvencek. Kinek mi.(van aki szégyenli,hogy régi, de megbízható autóban ül, van aki büszke rá)
Az biztos, hogy a jelenlegi új autókkal több a hiba, mint a régi tipusokkal új korukban. (valszeg azért mert egyszerűbb technika van bennük) -
mohabá 007
aktív tag
Az lenne a cél, hogy hasonló képes összeállítást lehessen készíteni a Z16XE1 szívósorról, mint a Z16XEP szívósoráról. Ilyen összeállítást csináltam a Z16XEP szívósorról:
twinportszelep: (a ház anyaga fém)
Jó lenne egy hasonló összeállítást készíteni a Z16XE1 szívósoráról is. Eddigi infóim elég hiányosak, ehhez kellene segítség.
Ebből annyi látszik, hogy a szívósor anyaga műanyag, nem tudni, hogy az alsó, felsőrész mivel, hogyan van egymáshoz rögzítve. A képről úgy tűnik, itt a twinportszelep nem külön egység, hanem egybe van építve a szívókamra felső részével. Más elrendezésüek az örvénylapátok. Nincs kép az örvénylapátokat működtető egységről.
EGR tipusa, rögzítési helye azonos. A Z16XEP nél látszik, hogy egy csövön keresztül van visszavezetve a kipu gáz a twinportszelep töltőcsatornáiba.
Itt hogyan, hova van visszavezetve a szívósorba?Előre is köszönöm a segítséget.
-
Átlátszó olajdekli, szelepfedél
Tök jól látszik, h jár az olaj a motorban -
válasz
mohabá 007 #98319 üzenetére
Csak úgy nagyvonalakban kíváncsi lennék
Meg arra is, h szerinted melyik a legjobban sikerült. Gondolná az ember, h az újabb (xe -> xep -> xe1) de ez lehet nincs ígyA váltóra visszakanyarodva, még az enyémben is rövidnek érzem. 130 az már ~3800as (140 ~4100) fordulat - ott már nem takarékos de még simán meglódul
-
mohabá 007
aktív tag
Az XE1 et, az XEP utódjának szánták, állítólag azért nem készült sok belőle, mert a hengerfej anyagával voltak gubancok, ezért hamar leálltak a tipus sorozatgyártásával.
Külsőleg a blokk, hengerfej azonosnak tűnik.Más a fojtószelep egység. Szembetünőbb különbséget a szívósor anyagában, és kialakításában látok.
Mivel úgy döntöttél, hogy kiszeded a szívósort, nekem is lenne kérdésem, hogy mit nézzél meg, mert vannak dolgok amit nem tudok.(de majd csak holnap)
-
válasz
mohabá 007 #98319 üzenetére
Azt esetleg tudod mi a különbség az XEP és az XE1 között?
-
AMD Power
titán
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #98318 üzenetére
Z16XE-ben is F17 váltó van, de azt a motort Astra H-ba nem tették, azért nincs a felsorolásban.
Az a különbség, hogy a Z16XE-nek sima szívósora van, a Z16XE1 Twinport szívósoros, tesója a Z16XEP-nek.
(Remélem nem arra gondoltál, hogy soroljam fel, mi a különbség a Z16XE, és a Z16XE1 között)
-
válasz
mohabá 007 #98316 üzenetére
És a z16xe?
Egyébként mi a különbség a z16xe1 és az között? -
zgospel
őstag
válasz
mohabá 007 #98316 üzenetére
hm, rosszul tudtam, köszönöm
Akkor csak szimplán kéne bele egy hatodik. Na nem mintha az 1.6 egy erőgép lenne
-
2 tömítés lesz a sornál mindenképp cseréld az alsót(az papír vagy miaz a felső fém azt nem fontos). Az egr-hez is vettem tömítést (még nem tudtam, h kiiktatom), az enyémhez fém volt:
Ilyene:
Nálam útba volt egy vízcső mikor szedtem le a sor így ugrott a víz a blokkból
Vannak erre mindenféle varázsszerek de én házi dolgokkal csináltam: Hideg zsíroldó, grill tisztító, nitro, fogkefe, ecset, lavór, gumikesztyű és jó sok idő (míg kiázik) -
AMD Power
titán
válasz
dangerzone #98300 üzenetére
Én tuti ,hogy az újabb, kevesebb km autót venném meg.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
zgospel #98308 üzenetére
Hosszú löketű motor + változó hosszúságú szívósor és változó szelepvezérlés bőven ad nyomatékot. 1800-tól 6300-ig 150Nm+, gyakorlatilag egy nyomaték fennsík van. 2500-5700 fordulat között végig max. nyomaték közelébe tanyázik 170Nm+. Ugye ez az amit nem látunk, amikor megadnak egy max. teljesítmény és nyomaték értéket, pedig ez a fontos.
Igen, autópályán elég sokat forog kellene neki egy 6. fokozat.
-
zgospel
őstag
válasz
Hachiko95 #98306 üzenetére
Az 1.8-as H-ban az a poén, hogy ugyanaz a váltója, mint az 1.4-es 90 lovasnak. Ami meg persze úgy van áttételezve, hogy az a nyomatékszegény 1.4-es tudja mozgatni az autót, ezért aztán az 1.8 egész jól viszi a bódét
(persze a J-nél könnyebb is sokkal).
Cserébe 130-nál tök feleslegesen pörög 4 ezer körül, ugyanúgy mint az 1.4. -
válasz
ricsi8800gt #98305 üzenetére
Én maradok a gyári utángyártottnál.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
dangerzone #98300 üzenetére
Szép kívülről a J GTC, bár én belül a "dupla" A oszlopot kisablakkal nem annyira kedvelem. Viszonylag nehéz, úgyhogy jobb ha minél nagyobb motor van benne, főleg hogy a menetdinamika felérjen a külsejéhez. Gondolom 1.4 turbót nézegeted, mert 1.4 szívó az tuti pusztulat. A 140 lovas 1.4 (A14NET) és 180 lovas 1.6 (A16LET) szerintem nem rossz motorok, ezek még szívócső befecskendezősek, tehát szívósor kokszolódás nem probléma.
Ugye a szokásos J astra / A insignia problémák ott vannak: Az M32-es 6 sebességes váltó, ülésfűtés, kilincsekről mállhat a króm, nyüszörgő kuplungpedál, stb. Alapvetően szerintem problémásabb, mint egy H astra / C vectra. J GTC-nek azt hiszem más fajta futóműve is van, mint egy sima J astrának, ideálisabb sportos vezetéshez.
Azt tudom, hogy az 1.4 turbó (A14NET) J-be, nem megy úgy, mint az 1.8 szívó (Z18XER) H-ba. Pedig mindkettő 140 ló és az 1.4 turbó 200Nm a 175Nm helyett. De annyival könnyebb a H astra, és a régi szívónak olyan karaktere van, hogy már 2000-es fordulat alatt ugrik. 1800-as fordulatnál már 150Nm nyomaték megvan. Viszont autópályára a hosszabb váltó miatt a turbósok jobbak lennének.
-
válasz
ricsi8800gt #98303 üzenetére
Én még nem néztem alá.
Bár nekem is cserélni kell mert el van repedve..
-
Astra h z16xe1, ki kell takarítani a szívósort és az egr-t. Azt látom hogy van szívósor tömítés, azt veszek egyet mert kitudja, de az egr-hez nem látok, oda nem is kell? Illetve jól sejtem, hogy semmilyen víz vagy olaj nincs bekötve ide, tehát azokat nem kell leengedni hozzá?
Mivel érdemes takarítani?
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest