Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gerner1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
válasz
body007 #97799 üzenetére
Én első körben logolgatnék egy kicsit, hogy ki mi merre mit mér és mikor kapcsolgat. Aztán utána mennék rá arra, hogy mi lehet a rossz.
De ilyen 10 fok alatt ne kapcsolgasson már be a venti, főleg fűtés mellett. Nyáron van 30 fokkal nagyobb kinti hőmérséklet és fűtést se nagyon használsz, hogy elhúzd a motorból a hulladékhőt. Innen nézve tűnik ez nekem fejvakarósnak.
-
válasz
#24845312 #97794 üzenetére
Pár gondolat ami a fejemben él a termosztát működéséről:
A termosztát egy adott hőfoknál kezd nyílni, nem kétállású, hanem minél nagyobb a hő, annál jobban kinyit és utat ad az áramlásnak. A menetszél pedig ideális esetben nem hűti a motort, csak a hűtőt, így az üzemi hőfokot el kell érnie a motornak függetlenül attól hogy dugóban, vagy 130-cal az autópályán megyünk. Tehát ahol a menetszél le tudja hűteni a motort a gyártó által megadott értékek alá, ott a termosztát nem zár rendesen. Az enyémben egy gumi tömítés volt préselve a fémbe, pár ponton elöregedett a gumi kis lyukak maradtak a helyén így átengedett a hőfoktól függetlenül.
Dugóban nem igazán számít, mert így is úgy is felmelegezik az autó, max később, persze jobb ha előbb. Pályán viszont előfordulhat, hogy nem tudja tartani az ideális hőmérsékletet, ami hosszú távon nyílván nem ideális.
Fűteni pedig lehet már 80 fokos vízzel is, de jobb a 90, vagy ahol adott a 100-105 fokos.
Ha pedig egyáltalán nem jön a meleg, ott inkább a fűtőradiátor eltömődése okozza a gondot. c14nz-vel jártam így, meleg motor, well termosztát, de a radiátorban annyi retek lehetett már, hogy hiába volt a bemenő cső forró, kifelé langyos víz jött. 2 perc alatt kihűtőtte az egész fűtőradiátort a ventillátor. -
#24845312
törölt tag
Nekem mondjuk B Vectrával pont hogy autópályán szokott kevesebb lenni a hőfok, és városban több, hiszen az egyik esetben érvényesül a menetszél hűtő hatása, míg városban tötymörögve nem. Autópályán a 100C fokot soha nem érte el nekem. Igaz városban sem, mert kapcsolt a venti, és azonnal visszanyomta 90C fok környékére, ami a normál üzemi hőmérséklet volt. Legalábbis ennél az autónál ez volt a kézikönyvben is írva.
Más autóknál/motoroknál ettől függetlenül lehet normális a 100C fok fölötti hőmérséklet is, de nekem B Vectra X20XEV esetében nem ilyen hőfokok voltak, az biztos. -
válasz
mohabá 007 #97788 üzenetére
Tegnap este volt egy utam a nagyfaluba. Ez úgy 2x 30 km amibe van főút is de az óra még a 80 fokot se érte el
Az autó fűt / hűt ahogy kell egyébként. Mikor bedugultunk szépen felment 90 környékére és kapcsolt a venti. Akkor lehet van 10 fok eltérés a valós és a mutatott között? A vízhőjeladót nemrég cseréltem. Mondjuk azt nem tudtam, h nem az mondja a "mutatónak" a hőmérsékletet. Nem aggógom akkor túl
-
válasz
ricsi8800gt #97790 üzenetére
Remélhetőleg nem Zafirában van az a motor
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #97778 üzenetére
A műszerfali óra nem pontos, csak megközelítő értékeket mutat, pontosabban, addig minden ok, amíg nincs pirosban a mutató. Az ECU sem innen tudja a vízhőfokot.
Korábban beszélgettünk erről a topikban:[link]Most jön a lényeg
: a termosztátházba becsavarva kell lennie egy ilyen vízhőmérséklet érzékelő-nek. Az ecu tőle tudja, hány fokos a hűtőviz, és a tőle kapott adatok alapján teszi a dolgát, de a hűtőventilátort, nem az innen kapott vízhőfok alapján kapcsolja.
A ventilátor ki-be kapcsolására van még egy másik hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó a hűtőbe beépítve. (nekem)
Ez azt mondja meg az ECU-nak, hogy a hűtőben mennyi a vízhőfok. A tőle kapott infók alapján kapcsolja a hűtőventit.[kép]Nekem is bekapcsol a hűtőventi 90°C - nál.
-
Zolabol
tag
Holnapra lesz kiolvasóm, megnézem azzal is.
Youtubon láttam egy, talán ujkrán videót, ahol ugyancsak beáll neki 80 fokra.
Ott a termosztát cseréjét magyarázza. Utána stabil 90-92 fok.5 éve van meg az autó, de a ventilátor, jó ha 2x indult el eddig.
Még autópályán megpakolva, araszolgatva 30+ fokban se kapcsolt be...Most tanulgatom az autó javítgatását, működését, szóval még amatőr se vagyok
Még egy kérdésem lenne
Az ajtó zsanérokat hogy szoktátok kenni? Ugye van a zsanér, csapszeg és a kupak, eddig eljutottamCsapszeget telinyomjátok zsírral, és rá a kupak, majd bedolgozza?
-
Tikakukac
titán
válasz
zgospel #97785 üzenetére
Azért nincs benne, mert a spúr nagy úr
Átlag embert nem érdekelnek ilyen dolgok, anyámnak most termosztát csere után magyaráztam el, hogy merre az annyi és mit is mutat meg hogyan működik a dolog, mert ő annyit tudott, hogy hát amikor a mutató meglendül akkor bent a kocsi is már fúj meleget.
-
DjDanee87
addikt
Pont én is néztem a minap hőfokot. Igaz ez H Astra Z16Xer kóddal (+páncél) és nálam 90-108 között mozog. Akkor gyanítom az normális.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gree klíma AKCIÓS áron beszereléssel együtt!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Abus Viantor sisak
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest