Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolabol
tag
Elkezdtek mattulni a fényszóróim, és mivel megtörték az elejét, amitől megrepedtek, eltörtek az első fényszóró felső felfogatásai (maga a búra sértetlen), azon gondolkozok kicserélem őket.
Milyen fényszórót ajánlotok az eredeti helyett? Gondolom a régi polírozása nem gazdaságos ilyen kis értékű lámpánál (ahogy keresgéltem, gondos munkával 10-15e ft/búra).
Után gyártott fényszórót lehet venni 12-15e ft-ért. Vajon mennyire éri megvenni őket?
-
ncc1701
veterán
Féktitsztító nem az igazi, van direkt korom oldó szpré flakonban, de ha nem akarsz sokat költeni rá, akkor sima nitrohigító, és fogkefe. Gyönyörűen viszi a kormot.
-
válasz
mohabá 007 #97689 üzenetére
Na így már kerek a dolog
-
Zolabol
tag
Helló, lenne még egy problémám, ha már elkezdtem foglalkozni a kocsival, bontogatok rajta ezt azt.
Csinál olyat, hogy hidegen indítom, az alapjáratnak stabilnak kellene lennie, hidegen kb 1000, bemelegedés után visszaesik 800-ra.
Most viszont azt csinálja, hogy ingadozik 800-1100 között, fel-le, fel-le, és folyamatos a cicergés a folytószelep ház felől.
Melegedés után beáll a fordulat 800-ra és stabilan tartja.Okozhatja ezt a folytószelep kokszolódása? Ha igen, akkor mivel érdemes kitakarítani? Sima féktisztító, vagy van ennél jobb szer a rásült cucc letakarítására?
-
RpPRO
őstag
Hi! Tud valaki olyan oldalról, ahol a megnézhetem az Opel színeket színkód alapján? Konkrétan a z157 és a z163 közötti különbség érdekelne. Nekem utóbbi van, nem találok bal első sárhányót, de z157-ben lenne bontóból.
-
ncc1701
veterán
Nem kapja, mert az ecu lekapcsolja az üzemanyag befecskendezést motorfék üzemben.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #97684 üzenetére
"...Aztr értem, h nincs. De az autó mért nem áll le? A benzin szívatyú ugyanúgy dolgozik. Kapja a benyát.."
"....Amikor motorfék üzemben működik a motor, akkor a kerekek hajtják a motort, de a befecskendező rendszer érzékeli a fordulatszámot, valamint azt is, hogy a fojtószelep zárva van, tehát nem nyomjuk a gázt. Ezt tolóüzemi muködésnek nevezi a szakirodalom. Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki. Amint elér a fordulat egy előre beprogramozott határfordulatot (általában 1200-1500 1/min) akkor a befecskendező szelepek ismét jelet kapnak, és az alapjárati szabályzás bekapcsol…..”
-
-
-
zgospel
őstag
válasz
body007 #97661 üzenetére
Mondjuk ez a napi 15 km attól is függ, hogy hol. Például Budapesten belül nem mondanám rövid távnak, ez egy teljesen normál távolság. Viszont a 9,5 liter nem emiatt jön szerintem, bár nem tudom hogy milyen típus a tiéd.
Nekem az 1.4-es G Astra a bazinagy karácsonyi dugókban 8.5 literes fogyasztással volt maximum, de inkább 8 a normál téli városi átlag vele. Amíg ingáztam addig én 9-10 km távolságot jártam így.
Az 1.8-as H Astra átlaga is hasonlóan 8 - 8.5 között alakul, a különbség annyi, hogy most nem kell bejárjak az irodába, ezért húdenagy dugókban nem nagyon ücsörgök, viszont sokkal több az 1-2 km-es rövid út amit megyek. Mondjuk én hidegen egyáltalán nem tolom semelyik autónak sem, többnyire 2-3 ezres fordulat között haladok, csakis óvatosan gyorsítva, amíg legalább a vízhőfok be nem áll.Városon belül sokat lehet spórolni, ha lágyan gyorsítasz, és próbálod elkapni a forgalom és a lámpák ütemét, és ha látod előre hogy lassítani vagy gurulni kell, akkor valóban motorféken érdemes addig gurulni.
Nagyon sok embert látok például a Hungária körúton vagy a Váci úton, ahol teljesen kiszámíthatóan váltanak a lámpák zöldhullám szerint, emberek mégis kitolják az autó szemét a következő piros lámpáig, ahol aztán satufékkel megállnak, és így mennek lámpáról lámpára, miközben én meg egyenletes tempóban haladok ezeken keresztül.
Amit még sokaknál tapasztalok, hogy ilyen szívóbenzines autókat is 1000-1500-as fordulat között nyektetnek emberek. 50 km/h-ról is ötödik fokozatban próbálnak kigyorsítani, padlógázzal, 1500-as fordulatról... persze hogy zabál ilyenkor az autó, és mellé még persze szarul is megy. Ugyanez amikor emelkedőn próbálnak gyorsítani hasonlóan alacsony fordulatszámról.
-
totyino77
tag
Helló srácok hütőrendszert mivel érdemes átmosni olajtól, jelenleg 2 liter ecetet öntöttem bele jól megjárattam holnap meg leengedem, esetleg még valami ötlet?
-
ncc1701
veterán
válasz
body007 #97661 üzenetére
Jól hallottad, a pillanatnyi fogyi mérőn is láthatod, h x fordulatszám felett motorfék üzemben 0 a fogyasztás.
Amúgy ott rontod el, h rövid utakra jársz a verdával. Azaz ez van. Ha csak ilyen rövid utakra használsz autót, akkor vagy elektromos kell, vagy meg kell venni az adott típusból a legkissebb motorost, mert az melegszik be a leghamarabb.
-
Tikakukac
titán
válasz
Zolabol #97674 üzenetére
Oké, mivel kopp ez a motorkód és 2 hete csináltam tudom: a hűtőventi a radin bekapcsol és utána rakja a kövi fokozatot is? Ha nem, akkor ez semmi. Zárt sapka mellett indul a party és ha eljutsz idáig, fűtés is fel és meg kell indulnia a mozgásnak ha más nem akkor kocsikázz és akkor kizötykölni magától. Nem atomfizika ez sem.
-
Zolabol
tag
válasz
mohabá 007 #97673 üzenetére
Elvileg működik a szelep, hideg vizet nem engedte át, mikor beleöntöttem, forró vizt szépen átcsorgatta.
Most visszatettem a helyére, feltöltöttem vízzel, ugyancsak kevés ment bele.
Beindít, motor forró, termosztát forró, valamennyi vizet engedett át, érződik, hűtőradiátor forró. Leszedtem a tágulási tetejét de semmi, a tartályban lévő víz hideg... lehet valahol megakadt egy légbuborék? Hozzá kell tenni, hogy az autó nem teljesen vízszintesen áll, hanem jobbra dől, ennek lehet jelentősége?Illetve ha az alsó hűtőcsövet, vagy a termosztát csövet nyomogatom, szuszog
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Zolabol #97672 üzenetére
Ha kiszedted, könnyű ellenőrizni, hogy jól működik e.
- Öntsél vizet a termosztátba. Ha jól zár, nem engedi át a vizet.
- A víz nákunk kb 100 °C- on forr.Ha beleteszed a termosztátot, látod, hogy nyit e vagy nem.
"..Ha a hűtővíz hőfoka eléri a 92 °C-ot, termosztát elkezd kinyitni, és 107 °C- on nyit ki teljesen.."
Ha a leírtak szerint működik, akkor jó a termosztátod.Szerintem levegős a rendszered, ezért tudtál csak kb 3 lit hűtővizet beletenni. Járó motornál óvatosan vedd le a tágulási tartály sapiját, így nincs túlnyomás a rendszerben, és kiköhögi a levegőt a rendszerből.(fűtéscsap természetesen nyitva)
-
Zolabol
tag
válasz
diablo1984 #97669 üzenetére
Igen, rákapcsoltam.
-
Zolabol
tag
sziasztok.
Sikeresen megtörtént a vízhűtő csere, feltöltöttem folyadékkal, kb 2,5-3 liter ment bele, a motort járattam, a hőmérő felment 80 fokra, a vízhűtő radiátor felmelegedett, de fűtésem nem volt. A vizet nem keringette, a termosztátot megfogva forró volt. A kiegyenlítő tartály vize hideg.
Keveset járattam, vagy máshol keressem a hibát? Esetleg vízpumpa? Vagy biztosíték? -
#24845312
törölt tag
válasz
body007 #97661 üzenetére
Ott rontod el, hogy napi 15 km 2 felvonásban.
Szinte be sincs ideje melegedni a motornak ilyen rövid táv alatt.
A lendület hajtja, míg el nem éred az alapjáratot. Utána már az alapjárat megtartásához mindenképp kell üzemanyagot adagolnia, különben leállna a motor.
Amúgy ha nagyon sokat akarsz spórolni (és tegyük fel nem tartasz fel vele másokat, ami szinte elképzelhetetlen), akkor járj úgy, hogy hozzá sem érsz a gázpedálhoz. Elindulsz 1-esben, majd úgy váltogatsz föl 5-ösig, hogy hozzá sem érsz a gázpedálhoz. Mindig annyi üzemanyagot adagol az ECU automatikusan, amennyi ahhoz kell, hogy az adott sebességfokozatban ne álljon le a motor. Tehát ha akarsz, tudsz menni sok-sok km-en keresztül úgy, hogy hozzá sem kell érned a gázpedálhoz. Amikor fölváltasz 1-esből 2-esbe, akkor is automatikusan fog több gázt adni, így automatikusan fog a sebességed is növekedni. Szépen föl tudsz váltogatni 5-ösig, és az autód sebessége magától fog növekedni anélkül, hogy hozzá kellett volna érned a gázpedálhoz. -
DjDanee87
addikt
Üdv.
Volt nemrég a Z16XER motoros H Astram levegőszűrő, és olajcserén. Azóta indításnál úgy rázkódik a motor (csak 1 mp-re), mintha le akarná bontani az elejét. Van ötlet mitől lehet ez?
-
diablo1984
veterán
válasz
body007 #97661 üzenetére
A gyorsításokon és kigurításokon múlik sok minden, ha racse stílusban vezetsz, akkor lassíthatsz motorfékkel az épl nem látszik rajta.
Most naptár szerint is tél van, csak városban nálam is 9 körül fogyaszt az autó rövid távon, de ilyenkor is ha van egy kis főűt, akkor 7,5re lemegy vegyesben... -
Valahol hallottam / olvastam / láttam, h üzemanyag spórolás végett érdemes motor fékezni az autót lassításkor. Úgy magyarázták, h akkor teljesen elveszi a benyát az ecu és a lendület hajtja a motort. ÉS azt is hozzátették, h ez a módszer takarékosabb mintha üresben gurulnánk mivel akkor alapjáraton jár a motor = fogyaszt. Szóval jól rászoktam a visszakapcsolgatásra és úgy gurulásra, lassításra. Sajnos a fogyasztásomon nem igen látszik (napi 15 km 2 felvonásban, be se melegszik szegény gép) 9,5 lityi
Szóval, hol rontom el a gazdaságos üzemet? -
Richard!
addikt
válasz
mukibuci #97659 üzenetére
Ha van facebook-od, akkor lépj be a típus csoportjába, ott majd kiokosítanak
-
2012-13 körüli D Corsát keresek, van valami érdemi különbség a 87 és a 101 lovas változat között? Megbízhatóság téren pl?
-
totyino77
tag
Olvastam valahol hogy gyári hibás az olajhütő, amúgy z16xer fagyálló csere után kell légteleniteni vagy magától csinálja mert lehet levegős a rendszer azért nincs alapjáraton fűtés csak nagyobb gázadásnál indul meg, vagy esetleg valami lerakódások vannak
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
zgospel #97651 üzenetére
"...Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj..."
Az idézett mondat igaz, de a valósághoz semmi köze, mivel a rossz olajhűtő tüneteit a kérdező nem tapasztalta.
Ez a teljes szöveg:
"...Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása...." -
Lacics25
aktív tag
válasz
Zolabol #97607 üzenetére
A kereszttartó csavarral rögzített. Nekitérdeléstől, az előbukkanó, eddig takaríthatatlan részek pucolásával együtt nem több mint 2 óra. A hűtő csere, kiszerelés esetleges javításhoz keményebb dió. Azt írtad, a Cromax-nál vásárolsz. Fotózd le, küld el nekik. Tévedés kizárva!!
-
Lacics25
aktív tag
Sziasztok!
Keresnék szabad kapacitással rendelkező autószerelő műhelyt. Van egy igen sokat futott, de strapabíró, munkára használt Astra G van autóm kinyomócsapágy "munkahenger" hibával. Sajnos akinél eddig jártam, mindenki januárban tudna nekikezdeni. Mivel kenyérkereső pozíciót tölt be nálam, igen sürgős lenne. Ha tudtok ebben segíteni, nagyon hálás lennék! Az OFF elkerülése miatt akár privát üzenetben. Pest vagy Heves megye. Puttonyon kell vinni.
Köszönöm!!! -
zgospel
őstag
válasz
ricsi8800gt #97653 üzenetére
Mindkettőre igaz, sőt, Z18XERnél is.
-
zgospel
őstag
válasz
totyino77 #97648 üzenetére
Szia, ennek a motornak van egy gyakori hibája, az alábbi linken el tudod olvasni a teljes leírást:
http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer
"Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj."
A lényeg, hogy amikor hengerfejesnek tűnik a motor, akkor gyakran ez a hőcserélő okozza a jelenséget, érdemes lenne először ezt megvizsgálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 4K 3840x2160 - 138Hz & 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest