Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14301) Lacerta válasza MasterMark (#14296) üzenetére


Lacerta
aktív tag

+1 a T/B 7/8000-re.
Vagy szerelési ragasztó.

(#14302) MasterMark


MasterMark
titán

Köszi mindenkinek.

A technika még mindig kérdés, mert leesve nincs, csak mosáskor elengedi az L alja, meg ilyesmi. Nem tudom hogy kéne megcsinálni.

Switch Tax

(#14303) Qru válasza MasterMark (#14302) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Havert kérdeztem ő a 316i feliratot szedett le. Azt mondja damillal megvágta a gyári ragasztást és úgy szedte le.

#nincsbennetarcsi

(#14304) MasterMark válasza Qru (#14303) üzenetére


MasterMark
titán

A leszedes meg csak csak menne, de visszarakni ugyanoda ugyanugy, az mar kerdeses. :DDD

Talán egy ragasztószalagra kellene leszedni, vagy ilyesmi. Pozíciót meg bejelölni.

Switch Tax

(#14305) Qru válasza MasterMark (#14304) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elotte a kasznin vmi lemoshato filccel?

#nincsbennetarcsi

(#14306) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

na, urak, már itthon. hazajött a kocsi simán, persze nem sok mászás volt benne. most működik... néha jóval később vált, mint ahogy szerintem kéne: nyomom a gázt, semmi, lassul, aztán hirtelen meglódul/felpörög. ugyanez volt legutóbb is, akkor a váltóban az olajban úszó elektronika pucolása "megoldotta". a kérdésem az, hogy ilyen anomáliákat okozhat a kopott tárcsa miatti "félrevezérlés" is, ugye?

(el kéne döntenem, hogy mi a következő lépés, gondolom az, hogy szedjék szét az egész váltót, csak kérek egy topikos megerősítést, mielőtt odateszem a nyakam az anyagi bárd alá :DDD)

lehetett-e vajon a "nem bír felmenni a szerpentinen csak egyesben és a végén szaga van" valami motorgyengeség és/vagy az égett szag nem kuplung, hanem a hosszabb 4-5 ezer rpm-es szakaszok miatt valami motorból jövő illat?

hülye kérdések, biztos, de nem értek hozzá.

:R

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14307) Qru válasza Parci (#14306) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A motornak nem, ez 99% valto gond.

#nincsbennetarcsi

(#14308) Petester válasza MasterMark (#14304) üzenetére


Petester
senior tag

Tesa szalaggal az L betűt körbe húzod alul, felül, bal oldalt és megvan a fix helye.
Ha kétoldalas ragasztót használsz, akkor a megtisztított felületet megnedvesíted és úgy ragasztod fel a betűt. A víz úgy is kimegy a ragasztó alól, nedvesen meg van lehetőséged korrigálni, ha esetleg nem jó pozícióba került elsőre.

(ó\_!_/ó)

(#14309) AddyKing


AddyKing
tag

Sziasztok! :)

Milyen márkájú tisztítószereket ajánlanátok belső ápolásra? Az autó egy 99-es Subaru Impreza Sedan.

(#14310) Qru válasza AddyKing (#14309) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Műanyag és gumi ápolásra én ezt használom: AutoGlym Vinyl&Rubber Care.
Neten is rendelhető vagy pl a Homasitában is szokott lenni polcon.

Ha fényes felületet szeretnél akkor kend gazdagon és hagyd megszáradni (beszívja a műanyag). Ha matt felület a cél, akkor meg keveset tegyél a szerből és gyorsan töröld is vissza a felesleget egy mikroszálas kendővel.

De nézz be az autóápolós topikba ott majd megmondják a tutit.

#nincsbennetarcsi

(#14311) AddyKing válasza Qru (#14310) üzenetére


AddyKing
tag

Köszi a gyors választ! :)

(#14312) stickermajom


stickermajom
addikt

Sziasztok!

A CVT váltó a 2018-2019 környéki Outbackben is kehes még? Azt olvastam, hogy 2014-ben volt valami frissítése. Illetve a HCVT-ről különösebb gondot nem olvastam. Melyikre érdemes vadászni?

(#14313) Qru válasza stickermajom (#14312) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

CVT-nek nagyon nem mentem utána de igen a 2014-től (MY15) gyártottaknál javítottak rajta. Nem csak softwere, hanem hardwere terén is.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#14314) MasterMark válasza stickermajom (#14312) üzenetére


MasterMark
titán

Nekem úgy rémlik sose volt kehes, csak olajat/szűrőt kell benne cserélni rendesen.

Switch Tax

(#14315) Qru válasza MasterMark (#14314) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szemeztem egy cvt-s XV-vel és Hárival beszéltem róla, azt mondta ha volt benne cserélve az olaj akkor tartósak ezek. Igaz ez egy konkrét '14-es volt (előtte szar lehúzógyűrűt használtak és emiatt hajlamosak enni az olajat, ezért régebbit nem vennék belőle)m így nem tudom csak arra a példányra értette vagy úgy globálisan...

#nincsbennetarcsi

(#14316) stickermajom válasza MasterMark (#14314) üzenetére


stickermajom
addikt

& Qru
Köszi! Mondjuk amilyennek itt az autós kultúra tűnik, biztosan nem volt olaj cserélve bennük. 80-90k km közötti 5-6 éves példányokat nézegetek, szóval valószínűleg érdemes egy olajcserével kezdeni. FB25-ről csupa jót olvasok, de rengeteg EZ36D is elérhető.

(#14317) CB


CB
senior tag

Ha a CVT váltó megkapja a szükséges karbantartást, és mondjuk havonta nem megy el vele a gazdája orosz offroad túrákra a haverjaival, akkor nem lesz vele gond.
Sima hétköznapi használat nem fogja tönkretenni.
A probléma az erősen igénybevett váltókkal, és a ritka olajcserével hozható össze. Lerakódik benne az olajsár, és az okozza a problémát.
Ekkor nem csak az alsó fedelet kell leszerelni, és megtisztítani az olajsártól, hanem a felette levő elektronikus szelepházat is, mert abban is lerakódik az olajsár.
Sajnos ez marad el sok esetben, és meghibásodik a váltó. De ez csak erős igénybevétel esetén kell.
Normál használat során nem. Ha valaki nagyon lelkiismeretes, akkor 45-50e km-enként cseréltesse le az olajat és akkor örökös a váltó.
Az Outback kezelési könyv ezt írja:

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#14318) Qru válasza stickermajom (#14316) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

FB25 a legjobb Subaru motor ez vitán felüli. :K Kb álom autó nálam egy Forester ezzel a motorral. Arra kell figyelni, hogy ha nem 0W20/0W30 olajjal volt használva ha nem vmi vastag sz@rral, akkor eheti az olajat. A régebbi EJ25 motorok nagyon melegedősek, azokba az 5W40 vált be és ez megmaradt a Subarus körökben. De ez egy korszerű motor, amit kinyír a túl vastag olaj.

EZ36D meg igazi kuriózum és az sem problémás akár csak az EZ30. Érdemes a vezérműláncra figyelni (hidegen nem csörög-e) meg esetleg a láncfeszítőre ránézni
Ez is hajlamos melegedni arra érdemes figyelni, hogy a hűtőfolyadék minőségre és mennyiségre is rendeben legyen mindig. Ha maximalista vagy akkor esetleg egy átmosás nem árt, 100k km-nél úgyis cserés a hűtővíz.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#14319) McAdam6


McAdam6
tag

Mennyire vennétek újonnan CrossTrek-et ? Gondolok itt az alkatrész/karbantartás árakra, mert azért nem egy tucatautó, viszont tetszik, felszereltségben pont jó lenne.

(#14320) Qru válasza McAdam6 (#14319) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Alkatresz van nyilvan draga mert az alkatreszutangyartok nem nagyon repultek ra. Kaszni elem ami meg bajos, bontott nem nagyon lesz hozza. De amugy tetszik, siman vennem.

#nincsbennetarcsi

(#14321) Lacerta válasza McAdam6 (#14319) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ha fussa' rá, én nem sz*roznék... :DDD

(#14322) AddyKing


AddyKing
tag

Sziasztok! :)

Bubukámhoz keresnék méretpontos gumiszőnyegeket.
Több honlapot is átnyálaztam, de egyik sem győzött meg igazán. Tudtok megbízható beszerzési forrást ajánlani? 25 éves a járgány, szóval ritka hozzá minden, mint a fehér holló. :(

(#14323) Qru válasza AddyKing (#14322) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csinaltass meretre, sztem ilyen regi autohoz nem nagyon lesz mar utangyartott.

Pont ezert taraztam be elore ezekbol. A gyari meg el van teve lassan egesz sokat fog erni.

#nincsbennetarcsi

(#14324) Omli85 válasza MasterMark (#14298) üzenetére


Omli85
őstag

Maszkolószallaggal körberagasztod alul felül oldalt majd a betűk pozícióját jelölöd a szalagon alul felül utána levesz tisztít ugyanoda pozícionál és visszarak. Mi így szoktuk a sok betűs macerás, Ha egyszerűbb akkor izmosabb ragasztó a szövegre majd betű alávág és egyben lehúz majd ugyanúgy vissza. Vagy rendelsz aliról újat amit simán fel tudsz tenni egyben rajta van a segédmatrica.

Én fényezés után nem is raktam vissza jóvanazúgy :D.

[ Szerkesztve ]

ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W

(#14325) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

rég írtam... szóval keressük a hiba okát.

most egy nagyon szimpatikus automata váltós embernél van a kocsi, nyírő küldött oda. elmondva a tüneteket ő szkeptikus volt, hogy ez váltógond lenne, de abban maradtunk, hogy csinálja végig a fél napon nyúzási rituálét, amit szokott, megmér mindent is. most hívott, hogy kész, és szerinte a váltónak semmi baja, mindent akkor és úgy csinál, ahogy a vezérlése szerint kell neki.

viszont a motor 1800 és 3000 között nem ad le elég erőt, ha szándékosan ebben a tartományban tartotta és úgy próbált gyorsítani, netán emelkedőn menni, az nem ment, és ezért futottam bele én is abba, hogy a szerpentinen felfelé nem tudtam egyesből felváltani, mert amint megkapta a kettest, szépen beleesett a tartományba. és az is normális, hogy a váltó magától nem feltétlen vált vissza egyesbe ilyenkor, csak lassul a kocsi, mert alapból mennie kéne és ahhoz van programozva.

nyírőt hívtam, éreztem, hogy kicsit szkeptikus és mondta, hogy megbeszéli majd ő is vele. itt tartunk. izgalmas, bár nem bánnám, ha más írná ezt a beszámolót a kocsijáról és úgy izgulnék a fejleményeken outsiderként :DDD

(a váltós szerint lehet akár ledugult katalizátor vagy valami ilyesmi, de ezt már csak ötletként mondta, hozzátéve, hogy ő abszolút nem motoros szaki)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14326) Qru válasza Parci (#14325) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nezzuk a jo oldalat: Ha a valto oke akkor mar egy nagyobb koltsegu ok kilove.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#14327) Parci válasza Qru (#14326) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

lehet azért a motorra is költeni bőven...

illetve azért csak kiderült a múltkori váltóvezérlés kiszerelésről és tisztításról, hogy valószínűleg fölösleges volt. a váltós ember egyébként picit forgatta a szemét, azt mondta, hogy egyrészt nem szereti, ha megbontják azt, másrészt, ha az tényleg koszos és erre szükség van, akkor az a kosz a váltóból származik, hiszen az egy zárt rendszer és valami miatt létrejött, és az a megoldandó, ez meg pótcselekvés. de reménykedjünk benne, hogy csak a régi olaj miatt volt ott a téma.

meg én full laikus is vagyok

[ Szerkesztve ]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#14328) Qru válasza Parci (#14327) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig bácsi autó, a fene se gondolná, hogy nyűgös... Ma már semmiben sem lehet bízni. :N

#nincsbennetarcsi

(#14329) Omli85 válasza Parci (#14325) üzenetére


Omli85
őstag

Ahogy óhajtod :D

Nagy családi kirándulásra indultunk az ország másik felébe korai indulás tervezve előre összepakol stb. Reggeli gyerekek beépitve az autóba (2.5 éves a nagyobb a picur 7 hónapos) csomagtartó "puposra" pakolva. Elindulunk tankolás go pálya tempomat 140 forgalom fasza időjárás is az volt (12-i hevege volz ez).
Haladunk gond nelkül egyszercsak Érd előtt valahol hirtelen bolint egyet a verda tempomat off műszerfal karácsonyfa de aotor jar autó megy sport módban ragadva villog semmi mod álaszhó nem működik, elektromoskézifék hiba stb... pont jött egy pihenő gyors ki is álltam a pitbe xD.

Megallunk kezifeket ugye nem engedi mert hogy szerinte nem jo, kirakom P-be halgatom jar rendesen minden mocitető felnyit sehol nem folyik semmi viz is oké olajszinteket ellenőriztem indulás előtt. Leállítom ujrainditom ugyanugy karacsonyfa, meg szerencse hogy van a kocsiban mindig egy BT-s OBD olvasó (THINKDIAG) rá eresztem az autóra mindent is dob hibára motorvezerléstől kezdve ami letezik kb az autóra. Asszony kerdezi mi a helyzet mondom neki most vagy egyszerre romlott el minden es kuka az autó aminek kurva kicsi az eselye vagy szarakodik az akksi mert akkor szokott ilyen karacsonyfát produkálni egy modern autó... Kitöröltem a hibákat mondom elindulunk ha valamit visszadob akkor irany haza valahogy ha nem akkor megyünk tovább.
Szerencsére a kaland kb ennyi volt gond nelkül elmentünk Regécre meg vissza hazafelé egy Eger kornyéki kitérővel hegyi kacskaringós elmenyautózással olyan cirka 1200 km lett a hetvége vége semmi hiba nem jött vissza azóta még ment bele vagy 300 de hibajelenség semmi generatorra raneztünk villamosságis cimbivel semmi baja.
Most jön egy új rocket bele amúgy is csere érett volt az akksi de azert baszodjon meg hogy igy jelezte :DDD .

[ Szerkesztve ]

ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W

(#14330) Qru válasza Omli85 (#14329) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Comingout van? Ok. A 2 eve cserelt hosszbordas hidegen elkezdett nyikorogni.

Viszont a 2016-os akksi nalam is lassan csere erett lesz.

#nincsbennetarcsi

(#14331) Lacerta


Lacerta
aktív tag

Ha már nyomorpornó. :DDD

Tavaly ki lett cserélve az egyik első féltengely, mert kopogni kezdett. Na most megszólalt a másik is, és egyre hangosabb. Amikor kicserélték, kérdeztem, nem kellene-e egyszerre a kettőt, mire a válasz: minek, az még jó, pénzt spórolok neked, örülj neki!"

Extraként elkezdett folyni a radiátor az utastérben a csatlakozásnál.
Időnként köp egy adag forró vizet a lábfejemre menet közben, ami egyrészt tök fasza érzés, mert mezítláb szeretek vezetni, másrészt meg tocsog a lábam alatt a fagyálló a szőnyegben.
Harmadrészt pedig - és ez a leggázabb - amikor felmelegszik, felnyomja a vizet a tágulásiba, ahogy kell, de amikor visszahűl, a radiátornál szív vissza levegőt. Szóval most csurig van a tágulási, a víz meg épphogy megfordul a hűtőben.

Mondom a szerelőmnek, hogy b+ tavaly behúztam az új radiátort, mert nem tudtál szerezni emberi áron, aztán nem raktad be, mert hideg volt a műhelyben hozzá. Na most akkor baromira itt az ideje.
Mire ő: áh, nagy meló, nincs segítsége hozzá, majd leköti a fűtést, vagy ha nagyon zavar, kössem le magamnak én. :(((

(#14332) Qru válasza Lacerta (#14331) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szerelőt kéne váltanod... Vagy legalább venned vmi skárpit. Hőállót. ;]

#nincsbennetarcsi

(#14333) Lacerta válasza Qru (#14332) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Eddig se volt gyors a srác, de hogy sürgős lenne, és nem kell a pénzem, az szokatlan. :(((

(#14334) Qru válasza Lacerta (#14333) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jártam így én is... Aztán kifejtette a szaki, hogy azért nem vállalja mert amíg egy összetettebb/munkaigényesebb dologgal szív annyi idő alatt megcsinál 3 olajcserét, amivel kb 2x annyit kaszál.

#nincsbennetarcsi

(#14335) A.Winston


A.Winston
tag

Sziasztok!

Most hallottam van ilyen topik, de egy 22-es gen2-es brz-vel csatlakoznek.
Par helyen feltettem, de talan fa24 motort jobban ismeritek. Szoval olaj kapcsan kerdeznem javaslatotok..
Elso cseret 2k elott EmilF-nel csinaltattam, majd 16k-nal elso szervizt, de kozbe 10k-nal csinaltam egyet en is + szuro.
Ugy nez ki az evi 2 csere kijon ha 8k-nkent valtom, igy kvazi hideg/meleg szezon alapon 0w-20 es 5w-20-at hasznalnek. GR.org-ot olvasgattam, az ottani velemenyek alapjan ez egy meg kvazi nem tulzott gyakorisagu rutinnak tunik. Probalok vigyazni ra. :)
Gyakorisag miatt kulonosebb igenyt nem tudom viszkozitason kivul kell-e/javasolt-e tamasztani. Castrol magnatec start-stopjat lattam mint olcso de hideginditas miatt jo opcio. (Ford ecoboost mustangjaihoz szinten ezt ajanlja)
Szoval velemeny? Johet barmi :)

nincs

(#14336) Qru válasza A.Winston (#14335) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

LM: [link]
Ez API SN es GF6a, sokkal korszerubb mint a Castrol. Javareszt Fordba valo olajok vannak amik a Muatang EB motorba vannak tervezve ebben a viszkozitasi osztalyban.

De van dobozos Toyota olaj is: [link] de ez csak GF5-ot tud.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#14337) A.Winston válasza Qru (#14336) üzenetére


A.Winston
tag

Eco-litenal jobb? 8knkent cserelve lesz szoval a “long service interval” nem szempont. Viszont hajtva melegszik elegge, inkabb ott lenne jo ha birja.

nincs

(#14338) Omli85 válasza A.Winston (#14337) üzenetére


Omli85
őstag

Viszkozitáson kívül figyelni kell a specifikációra ahogy Qru is írja. Személyes véleményem az ha jót akarsz magadnak kerülöd messziről a Castrolt akkor se raknám saját autóba ha fizetnének érte. Volt, hogy 5-6K km után le kellet dobni mert konkrétan hallottad a motor hangon, hogy szar az olaj olajcsere után érdekes módon megszűnt a jelenség.. És ezek ilyen tucat autókon voltak mint Fabia, Octavia, Dokker, Caddy dizel benzin vegyesen a közös tényező a Castrol Magna vagy Edge volt mindig...

0-20-as olajból olcsó amúgy se nagyon van ami specifikációban is jó szóval nálam a sorrend kb ez : Motul, Mobil 1, Total (mobil total kb egál).

EmilF amúgy többnyire TOTAL-t használ szervizelésnél pl.
TOTAL-ból a QUARTZ szériás olajok teljesen rendben vannak (a classic széria mondjuk csak olyanba aminek minden mindegy).

#14330Qru : Fújd meg szíjspray-el (jó a legolcsóbb akármi is Motip vagy bármi) ha új a szíj nyugodtan adhatsz neki mire ismét megszólal úgy is cserélni kell :D

[ Szerkesztve ]

ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W

(#14339) Qru válasza A.Winston (#14337) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Motul jobban adalékolt az LM picit vastagabb így melegen ici-picit jobban ken (cserébe hidegen kevésbé). Mind a kettő nagyon jó olaj én azt venném amelyik olcsóbb/könnyebben beszerezhető.

De itt az adatlapjuk, nézd meg: LM 5W20 és Motul 5W20

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#14340) Qru válasza Omli85 (#14338) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Köszi! Olajcserekor majd akkor fújatok rá a szerelővel. :R

Múltkor a kuplung bovdent kellett kicsit megkenni(e). :D

#nincsbennetarcsi

(#14341) Jorus válasza A.Winston (#14335) üzenetére


Jorus
nagyúr

Wow, király kis autó! :C 42 db 4k kép a beugró. :D

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.