-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #14953 üzenetére
Szerintem nem fognak elzavarni.
Qru: miért kell neked ehhez lakatos? Fényezni se biztos, hogy megéri, de ha mégis, azt a kis rozsdát lerendezi a fényező is. -
MasterMark
titán
Lehet felhívom őket, hogy mit szólnának a hengerfejezéshez.
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #14945 üzenetére
Lehet a pad nem kompenzál annyit a hajtásból eredő veszteséggel. Látszik a görbén is, hogy meddig tart a slip és hol zárnak össze a turbinák.
Boxer Crew, de már nem azon a címen vannak ( lehet a név is változni fog majd), mint amit Qru linkelt, de a telefon nem változott. A battai állomás melletti telepen bérelnek most egy csarnokot. Van amúgy saját gépműhelyük, mikor mentem a verdáért, akkor néztem végig egy MX5 blokk síkolását.
#14944 - Qru
"A mérés/írás hol lenne?" Még nem tudom, a technikus srác, aki tavaly előtt rendbe tette az ECU forrasztást, tudott volna segíteni, de pont a mi ECU verziónkhoz nem tudott segíteni a módosításban. Úgyhogy nyitott még a kérdés.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #14945 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #14943 üzenetére
Ez a Boxer Crew ugye?!
Seibiko.... Ott is erősen hullámzik a minőség azt már több helyről hallottam/olvastam.Az az enyémben is volt olyan pár éve. Igaz csak 5k km-ig mert aztán rájöttem, hogy nem belevaló. Az csak API SL nekem meg legalább SM kell.
Vörösvárra járok Viktorhoz a nagyobb dolgokkal (pl vezérléscsere), a kicsikkel meg van egy nagyon precíz autószerelő fórumtársunk aki Érden rendel. Most pl lengőkarokat meg a féket is ő cserélte. A fékkel mondjuk szívott szegény, mert nagyon rá volt gyógyulva a tárcsa. Még a gyári volt fent... Pedig nem azért cseréltettem mert elkopott, hanem mert hullámosra fékeztem és már nagyon zavart. Autópályán ha fékeztél, rendesen érezted, hogy szitál a kormány.
Egy chipszen én is gondolkozom, lehet szülinapra meglepem magam vele.
A mérés/írás hol lenne? Csepel? Eddig az LA-t néztem Oroszlányban...
[ Szerkesztve ]
-
Petester
senior tag
Battára járok már minden nyűgömmel.
A Seibikos szerelők is csuklottak ám, mert a fedél csavarjainak több mint a fele el volt nyalva (21 csavar), alig tudták lebontani. Most új, imbusz fejű csavarokkal lett összerakva, rendesen nyomatékra lehúzva és bejelölve, hogy lássuk lazulnak e.
Olajból Motul 8100 Eco-Nergy 5w30 került bele.Program lesz, utána megint megy padra, szeretném látni, hogy mennyit számít és hol nyerünk vele.
Csak azért lett most lemérve, mert kíváncsi voltam egy előtte állapotra is, hogyha kehes valami, azt így még időben észre vesszük.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Petester #14940 üzenetére
Hol voltál vele szervizben? Milyen olajat kapott?
Háriék engem jól megszívattak. Váltóolajcserekor bepasztázták a csavart. Alig tudtuk most leszedni mikor megint csere volt. Hátul muszáj volt lerobbantani de a váltón már nem szarakodtunk, a nívón keresztül lett cserélve az olaj.
Ó azt hittem, kapott egy kis szíverősítést is. Engem vitt chippelés után, nagyon baba lett csak bátorítani tudlak, hogy meglépd te is.
-
Petester
senior tag
Jorus, Neked a mérésről van papírod? Megvan a kiindulási, gyári állapot? Megtaláltam a bejegyzésed a módosításról, de csak az eredményt írtad le. A 272 Le mennyiről változott?
-
Petester
senior tag
Egy kis update tőlem, úgyis régen írtam. Múlt héten volt reviziós szerviz, gyertyát is kellett cserélni, a következő nagyobb lélegzet vétel majd a váltó olajcsere lesz. Viszont hogy ne unatkozzanak Domonkosék, leszedettem velük a vezérlés fedelét
, mert Nyírőék anno úgy rakták össze, hogy szivárgott az olaj a bal oldalon, ami miatt már fellágyult az olajtól a vízcső is alul. Kapott új csöveket is, a fémet is, mert már lehámlott róla a festék az elmúlt 19 évben, nem nézett ki túl jól az sem.
Amúgy nem nézett ki rosszul belül, nekem guszta látvány volt, de elpucoltak a srácok mindent:
És ha már lúd, legyen kövér, még a szerviz előtt Domonkosék elvitték egy mérésre, kíváncsi voltam 280k km közelében milyen egészségben van a motor, de köszöni szépen, minden rendben.Csak a hajtásban vesznek el a lovak, Dynosok több H6-ot mértek már, egyiken se tudtak gyári teljesítményt mérni, 220 Le körül tudnak szerintük.
Lambda érték is állítólag rendben, pedig még gyári az összes szonda és a katalizátor is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
Azért a 2,8 sec-es 0-100 még egy villanyautótól is szép lenne...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #14933 üzenetére
Az igen, gyertek haza itt hawaii van ehhez kepest.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #14930 üzenetére
Itt 10 ev alatt esett ennyi ho kb.
Kivancsi lennek manualissal mennyire lenne kuplungszag.
Be kene rakni az uj stabpalcakat, de sztwm megvarom vele az olajcseret.
-
stickermajom
addikt
Ilyenkor azért jól jön a Subaru féle összkerékhajtás, nagyon tudom szeretni az autót.
Elugrottam boltba gyorsan ha már ilyen szép idő van. Hókotró még nem járt a ház mögött, így helyenként a maszkig ért ahogy összefújta a szél. Jó móka vele autózni a hóban, de sokat azért nem akartam erőltetni, így is volt egy kis kuplung szaga mikor leraktam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #14928 üzenetére
Remek!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #14926 üzenetére
Bim-bammol is jó hangosan legalább mellé?
-
stickermajom
addikt
Kicsit szívbajos a lelkem, akkora patáliát rendezett az ablakmosóért, mintha minimum a motor állt volna le.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BLUE TORNADO #14924 üzenetére
Huh azt így fejből passzolom... Valószínűleg igen de ha más nem lehúzod a csatlakozóját akkor tuti nem nyílik.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Downsampling #14922 üzenetére
A FL belseje az nekem is nagyon bejön, abban már a Levorg féle belső van. Az 1,6-os nagyon gyenge, azt ne sajnáld.
-
Downsampling
senior tag
Hmm, és ugye a Volvo alapból több mint 1800 kg. Nyáron úgy mentem vele két oda-visszát Budapest és Skócia között, hogy fullra volt pakolva a csomagtartó lehajtott ülésekkel, mindig bőven 2 tonna felett lehettem... Szóval le a kalappal előttük (igaz a két turbó miatt -- egy kicsi és egy nagy - néha azért parázok, nyáron emiatt állt az autó majd' egy hónapig, mert elment belőle az erő, minden diagnosztika a kis turbóra mutatott leginkább, aztán szerencsére mégsem az volt. Ezért jött egy új motorvezérlő (mert ami behalt benne, azt kidobattam a szerelőmmel).
Az XV meg még nagyon új nekünk, még nekem is, pedig több Subarum volt. Egy piszok jól sikerült közepes SUV, ami inkább egy emelt kombi. Kár, hogy amikor vettük, nem volt faceliftes (ott már nincs ekkora káosz a két évtizeddel ezelőtti és a 10 évvel ezelőtti belsőépíteszet kavarása miatt), azóta akadt egy-kettő, igaz az 1.6-os benzinmotorral. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Downsampling #14920 üzenetére
0-60 az nálam 8.2 sec, nem világverő de itthonra elég ez is.
Nálam a gázpedál érzékenység csak a folytószelep pucolás után jött elő. Igaz még sztem soha nem volt pucolva (ehhez képest nem is volt annyira retkes).
A kormányzás is direkt mint nálad, jó vezetni összeségében. Sok céges német lom után öröm beülni és menni vele. -
Downsampling
senior tag
"Euro 6-on belül több lépcső van azért."
Ez így van. De hivatalosan az EU6 az EU6.
Vagy jön a még ezen belüli CO2 méregetés is (ami itt, Skóciában is van). De amíg nincs EU7 (sajnos mégiscsak lesz), addig az EU6 a legmagasabb besorolás.
Nálam a Volvo V70 D5 215 lóerős, 440 Nm-el (nyáron kapott egy új motorvezérlő szoftvert, így valszeg mégtöbb, mert ezt jól lehet érezni rajta). Az XV 150 lóerő, és nem egészen 200 Nm. 30-40 km/h-ig mégis az XV a nyerő, a Volvo még az automata váltóval is inkább meg-meg prögeti az első kerekeket, de nem gyorsul jó, aztán a tapadás után már meglódul. Elvileg a 0-60 mph 8 másodperc körül van, az XV-nél ugyanez 10,4. Ha lámpánál indulok el az XV-vel, mindig kell hagynom, hogy az előttem lévő már egy kicsit távolodjon, mert egyrészt piszok érzékeny a gázpedál, s onnantól kezdve, hogy lenyomom (akár csak félig), szinte ugrik az autó, de jó erősen. Egyszer bele kellett fékeznem, hogy ne koccoljam le a komótosan előttem induló skótot, de az még akkor volt, amikor hoztam haza a kereskedésből az autót.
Nekem volt már sok évvel ezelőtt is CVT-s autóm, szintén összkerékkel (Honda), azt is nagyon szerettem, de pl. tesztautóként a Nissan X-Trail 2.0 benzines egy katasztrófa volt CVT-vel. Nagyon örülök, hogy ez a Subaru ilyen.
Imádnám valszeg a Levorgban is, de biztos hogy ott lenne bennem egy kicsit az is, hogy "bezzeg a Volvo hagyományos automatája" annak minden előnyével és hátrányával.
Nálunk most nappal is mínuszok vannak, itt ismeretlen az utak tisztítása (inkább lezárják őket, még főutakat is - ezet mondjuk nem értem), de ezerszer biztosabban érzem magam az XV-ben, nem csak az AWD miatt, hanem mert minden mozdulatát azonnal érzem az autónak, a kormányon, a pedálokon, stb. A Volvo mindent elnyom. Ez utóbbbi az év nagy részében sokkal kényelmesebb, élvezetesebb a számomra, de ilynekor jól jön a Subaru tudománya. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Downsampling #14916 üzenetére
Euro 6-on belül több lépcső van azért.
Passat-al játszottuk el az Euro4 és Euro5 között semmi különbség nincs. De az amelyiket az szabvány életbelépése előtt gyártottak az a régi besorolást kapta. Nekem kellett volna bizonyítani, hogy tudja az EU5-öt is, így annyiban hagytam a dolgot.
Igen alacsony tempónál jól gyorsul z enyém is, az awd miatt még az enyémnél erősebb fronthajtásos autóakt is simán lenyomom. Főleg, hogy manuális. Fordulatot 4400-re belövöm álló helyzetben (ott van nyomatékcsúcson) aztán csak leugrasz a kuplungról és go. Havernak volt egy 1.8 turbós Golfja ami még meg is volt írva aztán mégsem bírt el velem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BLUE TORNADO #14917 üzenetére
Akkor sima ügy.
-
Downsampling
senior tag
"Ha lehetne legozni akkor egy Levorgot kernek egy WRX-es technikaval."
Pontosan!
Amúgy a 2.0 motor az XV-ben is EU5-ként indult, aztán lett EU6 (a miénkben már ez van). 2016-tól a Levorgot is EU6 1.6T-vel kezdték gyártani. Itt ez a legmagasabb besorolás (és tudtommal még az EU-ban is), persze a hibrideket és elektromosokat kivéve.
Itt kint ez azért nagy kérdés, mert ez alapján szabják meg egyrészt a road tax-ot (ez az egyetlen adó van a kocsikra, amiben benne van az éves útdíj is), és nagyon nem mindegy (CO2 alapú). A másik, hogy míg az EU6-os dízellel is csak engedéllyel lehet bemenni az alacsony emissziós zónába (EU5 dízellel sehogy sem - itt jön be a Volvo V70 D5 egyik hátránya), EU4 benzinestől már mindenhova lehet menni. Amúgy ez is kicsit nonszensz itt kint (mind sok minden egyéb): a CO2 alapján az EU5 D5 motor és az EU6 F20 motor szinte grammra megegyezik, ezért mindkettő ugyanabba a road tax kategóriába tartozik.
Amúgy én csípem az XV CVT váltóját, piszkosul közvetlen és gyors, nincs slipje, szerintem 30-40 km/h-ig kegyetlen jól gyorsul (nyilván az összkerék miatt is). Utána már kicsit más tészta, de én kedvelem. Az már az én furaságom, hogy a Volvo hagyományos 6 fokozatú automata váltóját még inkább kedvelem, az igen nagy slipjével (pedig nyáron volt váltó átmosáson és olajcserén), de az 440 Nm elég brutál, hogy így is elforgassa a kerekeket egy padlógáznál... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #14912 üzenetére
A tiéden van gyárilag nem? Az enyémen sincs csak a WRX-ek kaptak gyárilag szép véget.
-
Acheron
őstag
válasz
MasterMark #14912 üzenetére
Nincs, a gyári is pont ilyen, egy - egy lefelé konyuló cső, semmi cifrázás.
-
Acheron
őstag
válasz
MasterMark #14857 üzenetére
A kipufugós szakit karácsony előtt már nem tudtam utolérni, az ünnepek alatt pedig elég sűrű volt a program, így nemrég bontottam ki a csomagot (egy hét alatt ideért egyébiránt)
Full service: A két dob tömítésekkel, gumi felfüggesztésekkel, csavarokkal együtt jött.
Ha a régi csavarokat ki tudom venni, és a középső dobtől jövő csonkok nincsenek nagyon korrodálva, így talán még magamnak is ki tudom cserélni, minden megvan hozzá, ami kell.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BLUE TORNADO #14908 üzenetére
Igen. Rozsdara az feigyelj. Ha nem volt torve a lengokarok akkor is hajlamosak a rohadasra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Downsampling #14906 üzenetére
Levorg nekem is tetszik! Itthon sajnos azok is dragak (inkabb csak szarul keresunk). Nincs infom az 1.6T-rol nem sokiag futott gyartasban es csak itt az EU-ban arultak (tengerentulon nem). Azert eroben az se tepi fel a flasztert, nem annyira kihegyezett es a Levorg eleg nehez. 170 lora van egy 1600+ kg-os boded egy cvt-vel ami amugy is elkeni az erot. De kellemesen megy azert.
A 2.0i az a FL-el jott mert az 1.6T-vel nem tudtak tartani a szigorubb Euro normakat. Olcsobb is gyartani es hiaba a divatos downsized motor nem fogyott jol a kocsi.
Ha lehetne legozni akkor egy Levorgot kernek egy WRX-es technikaval.
-
Downsampling
senior tag
Én meg el kezdtem nézegetni a Levorgokat...
Idekint alig van belőlük, cserébe keveset futottak, jól felszereltek (mint szinte minden autó, ezek is itt jóval olcsóbbak, mint Magyarországon), és bár Volvo V70 méreteivel nem ér fel, elég jól illene az XV mellé (megvettük). Ráadásul a Levorg 2016 utáni, aminek a belseje sem olyan felemás mint az XV mk1-nek. Egyedül az 1.6T motor aggaszt egy picit, erősen downsizeing... (igaz, láttam egyet 2.0 150 lovas motorral, az valami import lehet - de annak az ereje már az XV-ben sem annyira hűha...)
(Aztán lehet, hogy nézegetem tovább az Outback-eket és a Legacy-kat - mondjuk most még semmi sem késztet a V70 cseréjére)[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Downsampling #14904 üzenetére
Nem volt nehéz dolgom, mert az a sajátja.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Downsampling #14902 üzenetére
Az egy Outback.
-
Downsampling
senior tag
válasz
stickermajom #14898 üzenetére
Szia!
Bocsi a kérdésért: a képen leghátul az melyik Subaru? csak nem egy Levorg? Kicsit torz a kép, eléggé lapít, így nehéz kitalálni (vagy én vagyok béna...)
Köszi -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BLUE TORNADO #14900 üzenetére
Itt egy jo osszefoglalo a tipusrol:
Az alkatresz eleg draga tud lenni (hatso felfuggesztes pl), bontottan van hozza eleg sokminden ha kasznielem kell mondjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Óra topik
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Túra és kirándulás topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Trollok komolyan
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- További aktív témák...
- 40 és 50 m-es nagy optikás lézeres távolságmérő Budapesten a legjobb áron! elemmel
- 3,6 és 11 KW-os Type 2 elektromos autó töltők, 11KW utcai töltőkábel budapesten
- XML LED-es zseblámpa! Iszonyat fényerő! 15W XHP 50.2 ledes fejlámpa érkezett!!!
- Minőségi csaptelep új dobozos konyha, fürdőszoba
- Új 18650 Samsung 35E és LG HG2 3000 mAh s cellák eladóak. Eredeti, forrasztás mentes