- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Xiaomi Power Bank - az ár-érték bajnok
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
attle
újonc
válasz
Tikakukac #102278 üzenetére
Nem vitázok veled, hazai pályán leversz, az tuti. A témát és a fórumot elengedtem. Elnézést kérek a többi fórumozótól a szócsata miatt, de úgy látszik egyesek a gyermekkori traumáikat képtelenek kiheverni.
Sajnállak, hogy napi 12 órát kell dolgoznod. Gondolom azért teszed, hogy megélj. Ha mester szerelő lennél, elég lenne napi 8 óra is hétfőtől péntekig szabad hétvégékkel.
Én túl az 50-en nem vitázni szeretnék, az élet ehhez túl rövid.
Még egyszer elnézést és további minden jót kívánok! -
-
attle
újonc
válasz
Tikakukac #102258 üzenetére
Értem, köszönöm!
Ezeket a motorokat kb 20 éve gyártják / gyártották. Ez alatt az idő alatt a gyártóhoz beérkezett jelzések alapján módosították a beépítendő alkatrészeket.
Szívósor: Valóban, problémás ugyan úgy, mint a twinport motorokban. Ezeket szakműhelyekben fel lehet újíttatni, és a probléma nagyon hosszú idő után jön csak elő (nem örök élet + 2 nap), nem kell 160 ezrenként javíttatni. (úgy veszed észre a kezdődő hibát, hogy alapjáraton csilingel)Befecskendező rendszer: jellemzően a nagynyomású pumpa membránja átszakad (ezzel kezdődik). Amikor még csak "kicsi" a probléma, a nyomásszabályzó szelep vezérlésével tartható marad a szükséges befecskendezési nyomás. Viszont, ha 2009 előtti a nyomásszabályzó, akkor "túl tudja vezérelni" az ECU, és a nyomásszabályzó tönkremegy. Eközben ugye a pumpa is tönkremegy. Természetesen a legtöbb szerelő csak a pumpa cserét javasolja, ami a hibás nyomásszabályzó miatt 10-30e km alatt ismét tönkremegy és a tulaj mérgelődik, a szerelő meg csak annyit tud mondani, hogy "ezek ilyenek".
Ezekre is találni már megoldást, létezik javított kivitelű szabályzó szelep is, illetve a membrános pumpa kiváltására is elérhető 2 féle dugattyús pumpa, ami gond nélkül illeszthető a motorhoz és nem érzékeny az E10-re sem!A vezérmű lánc problémájára is van már megoldás, itt is el kell olvasni a gyártói ajánlásokat és iránymutatásokat. Ami ugye fontos, de jellemzően a "sarki szerelő" ezekhez nem fér hozzá, illetve nem olvas utána, mert "ezek ilyenek".
Amúgy 3 ilyen motorral szerelt Zafira teljes motorikus felújításán vagyok már túl, elmondhatom, hogy egyik se eszi az olajat, se a vizet (pedig ECOTEC, és Z-s motor). Az olaj minőségére, szintjére és csereperiódusára nagyon érzékenyek. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni!
Találkoztam olyan 2009-es euro4-es Zafirával, amiben gyárilag nem volt EGR, a kábelkorbácson sincs EGR csatlakozó, illetve a szívósor is olyan kialakítású. (nem ledugózott, hanem úgy van öntve a műanyag)
A problémájuk még a 6 sebességes M32-es váltó csapágainak meghibásodása. Persze ez is kezelhető.
Fogyasztással kapcsolatban a következő a tapasztalatom: (ilyen motorú Zafirával járok dolgozni; oda-vissza cca. 80km) ha nem sietek, (tempomat 90-100km/h) 6,4-6,6l/100km-ben megáll a fogyasztás bekapcsolt klíma mellett is. Ha húzkodom a bajszát, akkor sem megy 8,8 fölé. Ne felejtsük el, hogy 2.2-es benzines!
Persze lehet a fogyasztás ennél magasabb is, főleg ha megmutatom ki a fa**a gyerek és a TDI-ket alázom, de nekem erre nincs szükségem. -
attle
újonc
Sziasztok!
Régóta olvasgatom a hozzászólásokat, eddig "passzív tagja" voltam az oldalnak.
Most szeretném megkérdezni, mi az általános véleményetek a Z22YH motorral kapcsolatban?
Tudom, az ezzel a motorral szerelt autókat nevezik a "halálmotoros" opeleknek (szerintem tévesen), illetve cikk is írodott már róluk, hogy benne van a 20 legmegbízhatatlanabb motor között.
Mégis, ha vannak itt páran akik ilyet használnak, írhatnának véleményeket.
Köszönöm! -
attle
újonc
válasz
Danecay #101595 üzenetére
Szia!
A H astrához már nem kell kódolvasó!
1. kulcsot vedd ki
2. nyomd tövig a gázpedált (és tartsd is úgy)
3. nyomd be a féket (és tartsd is úgy)
4. add rá a gyújtást és várj, amíg a km számláló helyett a hibakódokat nem írja ki.
5. felengedheted a féket és a gázpedált isSok esetben a "kommersz" kódolvasó nem olvas ki hibát, a műszerfal meg mutatja. Vannak olyanok, akik általában a "xar" műszereikkel vezetik meg a kedves (gyanútlan) nézelődőket. Persze, ha mutatod nekik a trükköt, akkor fel vannak háborodva.
-
attle
újonc
Sziasztok!
Benzines Opelek hengerfej felújításában tudok tanácsot adni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Projektor topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Eredeti játékok OFF topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- TAVASZI RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Álmodj nagyot: RTX4060-tulajdonosként! 0% THM-re is!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest